PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali: Wiegel is reactionair conservatief



Elien
22-11-05, 07:29
Hirsi Ali: Wiegel is reactionair conservatief

VVD-Kamerlid Hirsi Ali heeft hard uitgehaald naar voormalig VVD-leider Hans Wiegel. Ze noemt haar partijgenoot een 'reactionair conservatief'.

Lekker veilig
"Zo'n Wiegel is precies zo'n Turkse of Marokkaanse vader die instinctief aanvoelt dat hij de modernisering niet kan tegenhouden en zich daarom terugtrekt in zijn buurt, want daar is het lekker veilig."


Land van ooit
Ze doet haar uitspraken in het Jaarboek Parlementaire Geschiedenis 2005. Wiegel was het eerder dit jaar niet eens met het afwijzende standpunt van Hirsi Ali over gelijkstelling van openbaar en bijzonder onderwijs. Hij noemde dit 'onliberaal'. "Ik dacht: ach, die man woont in Dieren of Diever of zoiets, op zo'n ideale, idyllische plek. Volkomen levend in het 'land van ooit', literally. Hij is niet geraakt door de globalisering, door de migratie, door de nieuwe werkelijkheid", aldus Hirsi Ali.

Reformatie islam
Het Kamerlid, bekend door haar scherpe kritiek op de islam, zegt er zeker van te zijn dat er een 'reformatie' van de islam komt. "Die kan alleen plaatsvinden als er sprake is van vrijheid van meningsuiting. Als genoeg mensen hardop mogen zeggen: oké, ik neem de koran niet letterlijk. En dat zij dan niet onmiddellijk onthoofd worden."

Spoetnik
22-11-05, 12:18
re·ac·ti·o·nair2 (bn.)
1 uiterst conservatief

Een uiterst conservatieve conservatief dus. :hihi:

et_2000nl
22-11-05, 12:24
Zeg wie denkt die AHA wel helemaal dat ze is. Een beetje het ikoon van neerlands liberalisme demoniseren (vroeger zou ik bekritiseren zeggen, maar dat is oud-hollands). Zijn er dan werkelijk geen heilige huisje meer die met respect behandeld worden.... :moe:

Mag ik in Nederland zeggen: "Ik vind AHA een ongelofelijk misvormd kut-wijf?"

Elien
22-11-05, 12:27
Mag ik in Nederland zeggen: "Ik vind AHA een ongelofelijk misvormd kut-wijf?" [/B][/QUOTE]


amin

et_2000nl
22-11-05, 12:28
Geplaatst door Elien
Mag ik in Nederland zeggen: "Ik vind AHA een ongelofelijk misvormd kut-wijf?"


amin [/B][/QUOTE]

Aha, jij bent een ridder van het vrije woord.... :hihi:

Elien
22-11-05, 12:30
Geplaatst door et_2000nl
amin

Aha, jij bent een ridder van het vrije woord.... :hihi: [/B][/QUOTE]




sssssssssstttttt :nerveus:

IbnRushd
22-11-05, 12:37
En wanneer de islam gereformeerd is, dan zegt AHA: 'komt allemaal door mij. :cheefbek: '

freya
22-11-05, 12:41
Geplaatst door IbnRushd
En wanneer de islam gereformeerd is, dan zegt AHA: 'komt allemaal door mij. :cheefbek: '

:haha:

Ayaan de islamitische Luther :duizelig:

et_2000nl
22-11-05, 12:46
Geplaatst door Elien
Aha, jij bent een ridder van het vrije woord.... :hihi:




sssssssssstttttt :nerveus: [/B][/QUOTE]


JIJ BENT DE RIDDER VAN HET VRIJE WOORD!!!!!

et_2000nl
22-11-05, 12:48
Geplaatst door freya
:haha:

Ayaan de islamitische Luther :duizelig:

Bonifatius, reisje naar Dokkum AHA?

Max Stirner
22-11-05, 18:06
Geplaatst door Elien
Hirsi Ali: Wiegel is reactionair conservatief

VVD-Kamerlid Hirsi Ali heeft hard uitgehaald naar voormalig VVD-leider Hans Wiegel. Ze noemt haar partijgenoot een 'reactionair conservatief'.

Lekker veilig
"Zo'n Wiegel is precies zo'n Turkse of Marokkaanse vader die instinctief aanvoelt dat hij de modernisering niet kan tegenhouden en zich daarom terugtrekt in zijn buurt, want daar is het lekker veilig."


Land van ooit
Ze doet haar uitspraken in het Jaarboek Parlementaire Geschiedenis 2005. Wiegel was het eerder dit jaar niet eens met het afwijzende standpunt van Hirsi Ali over gelijkstelling van openbaar en bijzonder onderwijs. Hij noemde dit 'onliberaal'. "Ik dacht: ach, die man woont in Dieren of Diever of zoiets, op zo'n ideale, idyllische plek. Volkomen levend in het 'land van ooit', literally. Hij is niet geraakt door de globalisering, door de migratie, door de nieuwe werkelijkheid", aldus Hirsi Ali.



:duim:

Spoetnik
22-11-05, 18:33
Geplaatst door Max Stirner
:duim:

Jij bent een conservatieve reactionair.

Wortel
22-11-05, 18:41
En wanneer de islam gereformeerd is, dan zegt AHA: 'komt allemaal door mij. ´

Mag ik deze citeren bij ons in het kerkblad? Natuurlijk compleet met bronvermelding....

Joesoef
22-11-05, 18:45
Borderlinertje.

Dolle Fatima
22-11-05, 19:06
Geplaatst door Elien
"Die kan alleen plaatsvinden als er sprake is van vrijheid van meningsuiting. Als genoeg mensen hardop mogen zeggen: oké, ik neem de koran niet letterlijk. En dat zij dan niet onmiddellijk onthoofd worden."

Doel behaald lijkt mij..............

Max Stirner
23-11-05, 10:53
Geplaatst door Spoetnik
Jij bent een conservatieve reactionair.


:student: Ff de bal blijven spelen, Lennieboy.....gebruik die stemmen in je hoofd ns voor iets zinvols.

Al Sawt
23-11-05, 11:36
Geplaatst door Elien
Hirsi Ali: Wiegel is reactionair conservatief

VVD-Kamerlid Hirsi Ali heeft hard uitgehaald naar voormalig VVD-leider Hans Wiegel. Ze noemt haar partijgenoot een 'reactionair conservatief'.

Lekker veilig
"Zo'n Wiegel is precies zo'n Turkse of Marokkaanse vader die instinctief aanvoelt dat hij de modernisering niet kan tegenhouden en zich daarom terugtrekt in zijn buurt, want daar is het lekker veilig."


Land van ooit
Ze doet haar uitspraken in het Jaarboek Parlementaire Geschiedenis 2005. Wiegel was het eerder dit jaar niet eens met het afwijzende standpunt van Hirsi Ali over gelijkstelling van openbaar en bijzonder onderwijs. Hij noemde dit 'onliberaal'. "Ik dacht: ach, die man woont in Dieren of Diever of zoiets, op zo'n ideale, idyllische plek. Volkomen levend in het 'land van ooit', literally. Hij is niet geraakt door de globalisering, door de migratie, door de nieuwe werkelijkheid", aldus Hirsi Ali.

Reformatie islam
Het Kamerlid, bekend door haar scherpe kritiek op de islam, zegt er zeker van te zijn dat er een 'reformatie' van de islam komt. "Die kan alleen plaatsvinden als er sprake is van vrijheid van meningsuiting. Als genoeg mensen hardop mogen zeggen: oké, ik neem de koran niet letterlijk. En dat zij dan niet onmiddellijk onthoofd worden." Uitstekende ontwikkeling!

Mw. Ali vergrijpt zich wederom aan het voeren van politiek geschoeid op Somalische wijze en dit keer is het een machtige en invloedrijke partijlid.

Ze gaat zich zelf alleen maar moeilijker op maken.

Wide-O
23-11-05, 11:47
Geplaatst door Al Sawt
dit keer is het een machtige en invloedrijke partijlid.


Is Wiegel echt nog zo invloedrijk ? Ik had de indruk, jaren terug, dat ie eigenlijk werd "weggepromoveerd" als Commissaris van de K.

Ik ben echt benieuwd hoe lang AHA nog bij de VVD zal aangesloten blijven.

freya
23-11-05, 11:49
Geplaatst door Al Sawt
Uitstekende ontwikkeling!

Mw. Ali vergrijpt zich wederom aan het voeren van politiek geschoeid op Somalische wijze en dit keer is het een machtige en invloedrijke partijlid.

Ze gaat zich zelf alleen maar moeilijker op maken.

De steun voor mevrouw AHA begint alleen maar verder af te brokkelen.

Mensen zien alleen maar de ene persoonlijke aanval na de andere en totaal geen resultaat. Dan verliest men uiteindelijk de belangstelling.

Ze kan straks samen met Wilders 1 duo zetel in de kamer gaan bezetten :hihi:

Al Sawt
23-11-05, 11:52
Geplaatst door Wide-O
Is Wiegel echt nog zo invloedrijk ? Ik had de indruk, jaren terug, dat ie eigenlijk werd "weggepromoveerd" als Commissaris van de K.

Ik ben echt benieuwd hoe lang AHA nog bij de VVD zal aangesloten blijven. Wiegel is zeer populair bij VVD achterban. Met name omdat hij Fortuyn nooit heeft af gevallen. Ook is hij voor velen een toonbeeld van liberalisme.

Bofko
23-11-05, 11:53
Geplaatst door Wide-O
Is Wiegel echt nog zo invloedrijk ? Ik had de indruk, jaren terug, dat ie eigenlijk werd "weggepromoveerd" als Commissaris van de K.


Achter de schermen wel denk ik. Vele Nederlanders zien in hem een geschikte premier.

Max Stirner
23-11-05, 11:54
Geplaatst door Wide-O
Is Wiegel echt nog zo invloedrijk ? Ik had de indruk, jaren terug, dat ie eigenlijk werd "weggepromoveerd" als Commissaris van de K.

Ik ben echt benieuwd hoe lang AHA nog bij de VVD zal aangesloten blijven.


Bij veel partijbonzen is Wiegel inderdaad niet zo populair geloof ik, maar bij een groot deel van de kudde staat ie nog zeer hoog in aanzien.

Ondanks (of dankzij) het feit dat ie al jarenlang de beste stuurman aan wal is.