PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoofddoek geaccepteerd



et_2000nl
22-11-05, 12:04
's Avonds als ik mijn spullen heb gepakt en op het punt sta naar huis te gaan, komen ze binnen. Vriendelijk lachend, de hoofddoek brigade. Bescheiden maken ze het kantoor schoon. Ik heb daar werkelijk maar dan ook werkelijk, nog nooit een oorspronkelijk nederlandse collega daar een opmerking over horen maken. Ondanks alle beperkingen die de hoofddoek met zich meebrengt doen ze hun werk naar behoren.
Het valt allemaal best mee, die discussie over hoofddoeken ook, ik moet zeker geloven dat oorspronkelijk nederlanders moeite hebben met de acceptatie daarvan. Het is gewoon allemaal een hetze tegen die nederlandse tolerantie.

Zo, dat is er uit.

freya
22-11-05, 12:16
hoorde toevallig van mijn Turkse buurmeisje dat ze niet is aangenomen bij de AH achter de Dam vanwege haar hoofddoek.
Toen ze protesteerde en zei dat haar zus ook met hoofddoek in een ander filiaal werkt, kreeg ze te horen dat het filiaal achter de Dam een ander beleid voert vanwege de vele toeristen die daar komen, die niet aan hoofddoeken gewend zijn.

:moe:

David
22-11-05, 12:17
Geplaatst door freya
hoorde toevallig van mijn Turkse buurmeisje dat ze niet is aangenomen bij de AH achter de Dam vanwege haar hoofddoek.
Toen ze protesteerde en zei dat haar zus ook met hoofddoek in een ander filiaal werkt, kreeg ze te horen dat het filiaal achter de Dam een ander beleid voert vanwege de vele toeristen die daar komen, die niet aan hoofddoeken gewend zijn.

:moe:


Vreemd. Ik was er gisteren nog, er zaten toch echt dames met hoofddoek achter de kassa.

et_2000nl
22-11-05, 12:18
Geplaatst door freya
hoorde toevallig van mijn Turkse buurmeisje dat ze niet is aangenomen bij de AH achter de Dam vanwege haar hoofddoek.
Toen ze protesteerde en zei dat haar zus ook met hoofddoek in een ander filiaal werkt, kreeg ze te horen dat het filiaal achter de Dam een ander beleid voert vanwege de vele toeristen die daar komen, die niet aan hoofddoeken gewend zijn.

:moe:

Wat een verdomd carriere meisje, moet ze ook maar schoonmaakster worden.... :moe:

freya
22-11-05, 12:19
Geplaatst door David
Vreemd. Ik was er gisteren nog, er zaten toch echt dames met hoofddoek achter de kassa.

Echt waar? Dan is het een vreemd verhaal :vreemd:

Ga vandaag of morgen eens ff checken.

et_2000nl
22-11-05, 12:27
Geplaatst door freya
Echt waar? Dan is het een vreemd verhaal :vreemd:

Ga vandaag of morgen eens ff checken.

Gewoon goede marketing van AH, ze hebben er weer een klant bij....

Tomas
22-11-05, 12:29
Het maakt trouwens ook niet uit waarop je een behoofddoekt of burqa dragend meisje afwijst bij een solicitatie. Ik denk dat werkgevers daarom onderhand maar direct zeggen: 't is je hoofddoek.

freya
22-11-05, 12:37
Geplaatst door Tomas
Het maakt trouwens ook niet uit waarop je een behoofddoekt of burqa dragend meisje afwijst bij een solicitatie. Ik denk dat werkgevers daarom onderhand maar direct zeggen: 't is je hoofddoek.

Dat lijkt me niet, omdat er dan toch altijd gezeik over discriminatie boven je hoofd hangt. Als een meisje niet voldoende capaciteiten heeft, lijkt me het veel handigen om dat te zeggen.


Maar na wat ik van David lees, begin ik te vermoeden dat mevrouw mss helemaal niet zo'n heeft in werken en heeft staan jokken tegen haar vader :argwaan: Weet het niet dus ga ik voorzichtig ff checken. :nerveus:

freya
22-11-05, 12:38
Geplaatst door et_2000nl
Gewoon goede marketing van AH, ze hebben er weer een klant bij....

:haha:

Ga alleen maar kijken en koop helemaal niks daar :duivels:

et_2000nl
22-11-05, 12:43
Geplaatst door freya
:haha:

Ga alleen maar kijken en koop helemaal niks daar :duivels:

Moet zeggem dat de meeste AH's in west selecteren op hoofddoek, zonder kom je er echt niet in.

et_2000nl
22-11-05, 12:44
Geplaatst door freya
Dat lijkt me niet, omdat er dan toch altijd gezeik over discriminatie boven je hoofd hangt. Als een meisje niet voldoende capaciteiten heeft, lijkt me het veel handigen om dat te zeggen.


Maar na wat ik van David lees, begin ik te vermoeden dat mevrouw mss helemaal niet zo'n heeft in werken en heeft staan jokken tegen haar vader :argwaan: Weet het niet dus ga ik voorzichtig ff checken. :nerveus:


Het bijven marokkanen he.... :hihi:

MaRiaH
22-11-05, 12:55
Geplaatst door et_2000nl
Het bijven marokkanen he.... :hihi:

volgens mij was ze Turks.. :knipoog:

et_2000nl
22-11-05, 12:59
Geplaatst door MaRiaH
volgens mij was ze Turks.. :knipoog:

Thanks for keeping me honest....

Het blijven turken he....

Tomas
22-11-05, 13:01
Geplaatst door et_2000nl
Thanks for keeping me honest....

Het blijven turken he....

Wij noemen turken die zoiets flikken ook gewoon marokkaan.

et_2000nl
22-11-05, 13:04
Geplaatst door Tomas
Wij noemen turken die zoiets flikken ook gewoon marokkaan.

Ik ook.... Niet waar, wel simpel....

MaRiaH
22-11-05, 13:07
Geplaatst door et_2000nl
Ik ook.... Niet waar, wel simpel....

ja logisch.. één pot nat.. :blij:

et_2000nl
22-11-05, 13:15
Geplaatst door MaRiaH
ja logisch.. één pot nat.. :blij:

Diversiteit is de moord op stigmatiseren. Voor je het weet ben je iedereen op zijn persoonlijke kwaliteiten aan het beoordelen. Daar wens ik niet aan mee te werken..... :ego:

freya
22-11-05, 13:18
Geplaatst door et_2000nl
Diversiteit is de moord op stigmatiseren. Voor je het weet ben je iedereen op zijn persoonlijke kwaliteiten aan het beoordelen. Daar wens ik niet aan mee te werken..... :ego:

:giechel:

Mag ik die als sig gebruiken? :strik:

et_2000nl
22-11-05, 13:24
Geplaatst door freya
:giechel:

Mag ik die als sig gebruiken? :strik:

Sjips, was ie goed?

Tussen alle onzin die ik uitkraam moet ik in alle arrogantie toegeven, er zit af en toe een juweeltje tussen. :hihi:

Gaat Uw gang schone vrouw....

freya
22-11-05, 13:28
Geplaatst door et_2000nl


Gaat Uw gang schone vrouw....

:fpetaf:

MaRiaH
22-11-05, 13:29
Geplaatst door et_2000nl
Diversiteit is de moord op stigmatiseren. Voor je het weet ben je iedereen op zijn persoonlijke kwaliteiten aan het beoordelen. Daar wens ik niet aan mee te werken..... :ego:

generaliseren kost ook veel energie, hoor.
moet je je eerst verdiepen in al die vooroordelen.. pfff

Gewoon alles op één hoop. Wel zo makkelijk dat Marokkanen zoveel in het nieuws zijn. Het wordt je gewoon voorgekauwd.. :D

et_2000nl
22-11-05, 13:31
Geplaatst door freya
:fpetaf:

Bij nader inzien, doe het maar niet, straks denkt heel maroc.nl dat je een ET groupie bent. Niet waar, wel leuk.... :hihi:

freya
22-11-05, 13:33
Geplaatst door et_2000nl
Bij nader inzien, doe het maar niet, straks denkt heel maroc.nl dat je een ET groupie bent. Niet waar, wel leuk.... :hihi:

Te laat :strik:


Ik raak er al aan gewend hoor, dat groupie zijn.

Tis weer eens wat anders op mijn leeftijd :hihi:

et_2000nl
22-11-05, 13:36
Geplaatst door MaRiaH
generaliseren kost ook veel energie, hoor.
moet je je eerst verdiepen in al die vooroordelen.. pfff

Gewoon alles op één hoop. Wel zo makkelijk dat Marokkanen zoveel in het nieuws zijn. Het wordt je gewoon voorgekauwd.. :D

Precies, ik ben vooral heel erg lui, doe mij maar zo'n gezonde dagelijkse portie hapklare brokken. Haute cuisine is voor de schaarse fijnproevers.

Tomas
22-11-05, 13:37
On topic blijven aub.

et_2000nl
22-11-05, 13:39
Geplaatst door freya
Te laat :strik:


Ik raak er al aan gewend hoor, dat groupie zijn.

Tis weer eens wat anders op mijn leeftijd :hihi:

Sjips, heb ik weer, heb ik een groepie, is het een of andere opstandige muts.... :moe:

Maar, ik heb er vandaag eentje voor mijn eigen sig bij gewatervalt:

Tussen alle onzin die ik uitkraam moet ik in alle arrogantie toegeven, er zit af en toe een juweeltje tussen.

et_2000nl
22-11-05, 13:41
Geplaatst door Tomas
On topic blijven aub.


Slijmbal, je solliciteert gewoon voor moderator.... :ego:

Tomas
22-11-05, 13:45
Geplaatst door et_2000nl
Slijmbal, je solliciteert gewoon voor moderator.... :ego:

Ik heb wel door wat jij probeert. Maar dat gaat jou niet lukken.

et_2000nl
22-11-05, 13:54
Geplaatst door Tomas
Ik heb wel door wat jij probeert. Maar dat gaat jou niet lukken.

Betrapt.... :moe:

Muslimaah
22-11-05, 20:49
Geplaatst door et_2000nl
's Avonds als ik mijn spullen heb gepakt en op het punt sta naar huis te gaan, komen ze binnen. Vriendelijk lachend, de hoofddoek brigade. Bescheiden maken ze het kantoor schoon. Ik heb daar werkelijk maar dan ook werkelijk, nog nooit een oorspronkelijk nederlandse collega daar een opmerking over horen maken. Ondanks alle beperkingen die de hoofddoek met zich meebrengt doen ze hun werk naar behoren.
Het valt allemaal best mee, die discussie over hoofddoeken ook, ik moet zeker geloven dat oorspronkelijk nederlanders moeite hebben met de acceptatie daarvan. Het is gewoon allemaal een hetze tegen die nederlandse tolerantie.

Zo, dat is er uit.


Is dit sarcastisch bedoelt? Ik volg 'm niet helemaal.

Ik heb de neiging te denken "a**hole" :nerd:

In Jip en Janneke Taal staat er dus neerbuigend:

Hoofddoek=Poetsdoek=Gedwee schoonmaakvolk.


:mad:

et_2000nl
22-11-05, 21:00
Geplaatst door Muslimaah
Is dit sarcastisch bedoelt? Ik volg 'm niet helemaal.

Ik heb de neiging te denken "a**hole" :nerd:

In Jip en Janneke Taal staat er dus neerbuigend:

Hoofddoek=Poetsdoek=Gedwee schoonmaakvolk.


:mad:

Het was een misschien minder geslaagde poging aan te geven dat de hoofddoek selectief word geaccepteerd bij de gratie van de dominante cultuur'.
De integratie van moslima's met carriere plannen zijn heden te dagen punt ter discussie terwijl er werkelijk nooit iemand een probleem met die schoonmaakster heeft gehad en nog steeds niet.

Hoop dat je het nu wel begrijpt, doet niks af van het feit dat ik een asshole ben.....

Sawda
22-11-05, 21:03
Geplaatst door Muslimaah
Is dit sarcastisch bedoelt? Ik volg 'm niet helemaal.

Ik heb de neiging te denken "a**hole" :nerd:

In Jip en Janneke Taal staat er dus neerbuigend:

Hoofddoek=Poetsdoek=Gedwee schoonmaakvolk.


:mad:

Als hoofddoekdraagster voel ik mij door zijn opmerking absoluut niet aangesproken. En ik denk jij ook niet. :wink:
Het door hem geschetste beeld is toch wel een beetje achterhaald tegenwoordig.

Muslimaah
22-11-05, 21:04
Geplaatst door et_2000nl
Het was een misschien minder geslaagde poging aan te geven dat de hoofddoek selectief word geaccepteerd bij de gratie van de dominante cultuur'.
De integratie van moslima's met carriere plannen zijn heden te dagen punt ter discussie terwijl er werkelijk nooit iemand een probleem met die schoonmaakster heeft gehad en nog steeds niet.

Hoop dat je het nu wel begrijpt, doet niks af van het feit dat ik een asshole ben.....



Neehneeh jij bent geen "a**hole" maar de persoonlijkheid die dit denkt en ademt.

et_2000nl
22-11-05, 21:17
Geplaatst door Muslimaah
Neehneeh jij bent geen "a**hole" maar de persoonlijkheid die dit denkt en ademt.

Je kent me....

et_2000nl
22-11-05, 21:18
Geplaatst door Sawda
Als hoofddoekdraagster voel ik mij door zijn opmerking absoluut niet aangesproken. En ik denk jij ook niet. :wink:
Het door hem geschetste beeld is toch wel een beetje achterhaald tegenwoordig.

Achterhaald? Vrees het niet.

Dolle Fatima
22-11-05, 21:32
Geplaatst door freya
hoorde toevallig van mijn Turkse buurmeisje dat ze niet is aangenomen bij de AH achter de Dam vanwege haar hoofddoek.
Toen ze protesteerde en zei dat haar zus ook met hoofddoek in een ander filiaal werkt, kreeg ze te horen dat het filiaal achter de Dam een ander beleid voert vanwege de vele toeristen die daar komen, die niet aan hoofddoeken gewend zijn.

:moe:


Sja dat is het em he
Nederlanders doen niet moeilijk over vrouwen met hoofddoeken, zolang die vrouwen maar begrijpen wat hun 'plaats' is.

Uit het zicht maakt het geen bal uit, maar komt het gevreesde stuk stof in het zicht van de betalende klant, dan is het foute boel. Zo werd een kennis van mij eens gevraagd om na een sollicitatiegesprek het pand via de achterdeur te verlaten. Men wilde niet dat ze met dat enge stukje stof nog een keer door het kantoor zou wandelen. Stel je voor dat er klanten waren die haar zouden zien...............

Conclusiel: het is niet de Islamitische man die ons onderdrukt, het zijn de Nederlandse zakenmannen en vrouwen die geen hoofddoeken kunnen verdragen.

Dolle Fatima
22-11-05, 21:34
En dan heb ik nog niks gezegd over kinderopvang...................

(hirshi waar blijf je, maak jezelf eens nuttig voor de verandering!)

Spitsboef
22-11-05, 21:38
Tja :roken:

et_2000nl
22-11-05, 22:03
Geplaatst door Dolle Fatima
En dan heb ik nog niks gezegd over kinderopvang...................

(hirshi waar blijf je, maak jezelf eens nuttig voor de verandering!)

Nou hier in Adam west valt het wel mee, hele invasie van hoofddoeken in de kinderopvang. Er zijn zelfs ouders, waarom moeten ze mij dat nou net vertellen, die hun kinderen bewust op zo'n KDV doen omdat ze hun kinderen niet alleen de kleur van kaas willen meegeven. Zelfde is mij overkomen op school om de hoek.

AHA heeft als doel bashen, welk doel dat heeft maakt haar niet uit, net zo min als het resultaat.

Dolle Fatima
22-11-05, 22:21
Deze reactie doet me echt denken aan dat chirurgen verhaal maar goed.

(voor de geinteresseerden:
Een man word door zijn vader naar de eerste hulp gebracht. De verplegers zeggen tegen de vader, blijft u maar hier, uw zoon word nu geopereerd. De vader blijft wachten op de gang.
De man word de OK binnen gebracht. Maar zodra de chirurg hem ziet, zegt deze: 'hoe kan ik nu mijn eigen zoon opereren?'
Rara hoe kan dat?
Antwoord: de chirurg is zijn moeder.)

Kun je zien hoever we zijn..........


Ik bedoel niet kinderleidsters met hoofddoek. Ik bedoel hoogopgeleidde Moslimvrouwen hebben ook kinderopvang nodig als ze willen werken. In plaats van dat hirshi daar wat aan doet, zodat meer vrouwen en moslimvrouwen kunnen werken met een gerust hart, houdt ze zich bezig met het maken van stomme propagandafilmpjes.

et_2000nl
22-11-05, 22:38
Geplaatst door Dolle Fatima
Deze reactie doet me echt denken aan dat chirurgen verhaal maar goed.

(voor de geinteresseerden:
Een man word door zijn vader naar de eerste hulp gebracht. De verplegers zeggen tegen de vader, blijft u maar hier, uw zoon word nu geopereerd. De vader blijft wachten op de gang.
De man word de OK binnen gebracht. Maar zodra de chirurg hem ziet, zegt deze: 'hoe kan ik nu mijn eigen zoon opereren?'
Rara hoe kan dat?
Antwoord: de chirurg is zijn moeder.)

Kun je zien hoever we zijn..........


Ik bedoel niet kinderleidsters met hoofddoek. Ik bedoel hoogopgeleidde Moslimvrouwen hebben ook kinderopvang nodig als ze willen werken. In plaats van dat hirshi daar wat aan doet, zodat meer vrouwen en moslimvrouwen kunnen werken met een gerust hart, houdt ze zich bezig met het maken van stomme propagandafilmpjes.

Wl je niet zo denigrerend doen over de kinderopvang. (Al maak ik deze opmerking om niet toe te hoeven geven dat ik je werkelijk niet begreep, mss gevoed door de zeer sumiere omschrijving en mijn beperkte geest.)

Kinderopvang is een generiek probleem. Heb meer vertrouwen in andere die zich daar druk om maken dan AHA. Als de verklaring en/of probleem niet terug te leiden is op de Koran of Islam, doet ze niks. Mss moet ze eens af en toe een bezoekje aan de kamer brengen, zet ze mss wat er zoal leeft in de echte wereld, of het gedeelte daarvan wat de 2-de kamer bereikt.

Ik zie idd veel te veel vrouwen vrijwillig uit het arbeidsproces stappen omdat de kosten de baten niet rechtvaardigen. Op alle niveaus. De combi liberaal en christelijk is moordend voor de insluiting voor deze groepen in het arbeidsproces. Maar ja, we hebben het zelf gewild, de meerderheid regeert, ook al heeft het desastreuze gevolgen....