PDA

Bekijk Volledige Versie : ’s Werelds lelijkste hond overleden



Marsipulami
22-11-05, 15:19
’s Werelds lelijkste hond overleden


http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/nb2211sam.jpg

SANTA BARBARA - Sam, de hond die vanwege zijn afschuwwekkende uiterlijk in de Verenigde Staten met recht drie maal werd gekroond tot lelijkste hond ter wereld, is niet meer. Het goeddeels haarloze mormel met slechts enkele, scheve tanden is vrijdag op 14-jarige leeftijd overleden, berichtte een Californische krant.

,,Ik denk niet dat er ooit een andere Sam zal komen'', zei zijn baasje Susie Lockheed. ,,Sommige mensen zullen daar blij mee zijn.''

De weerzinwekkende Chinese volbloed verscheen onder meer in Japan op tv, overnachtte in luxe hotels, ontmoette vastgoedmagnaat Donald Trump op de set van een talkshow en sierde menig T-shirt en koffiemok. Het was de bedoeling dat Discovery Channel Sam zou filmen in het kader van een nieuwe serie programma’s over ’s werelds lelijkste diersoorten. Maar dat maakte Sam niet meer mee. Lockheed liet hem vrijdag inslapen omdat zijn hart te zwak was geworden.

Marsipulami
22-11-05, 15:21
Sam is de lelijkste hond ter wereld
rr

Sam, een 14-jarige Chinese hond, is voor de derde keer op rij bekroond tot de lelijkste hond ter wereld. Een verrassing is die titel allerminst: behalve een grijze kuif en wat pluisjes op zijn (flap)oren, heeft de viervoeter geen haar.


Sams huid - van vacht is immers geen sprake - staat vol sproeten. Bovendien is hij blind. Zijn ogen en oren - ook bedekt met een plukje grijs haar - hebben een bijzonder hoog aliengehalte. De hond is dan wel blind, met zijn flaporen hoort hij wellicht als de besten. Eten kan dan weer wel een probleem vormen. Sams gebit doet spontaan aan Austin Powers denken.
,,Sam is zo lelijk dat zelfs de jury ervan schrok’’, zegt Sams baasje, Susie Lockheed. De Amerikaanse is er best trots op dat haar hond de allerlelijkste is. ,,Mensen huiveren wanneer ze zien dat ik hem een kus geef’’, lacht ze. Toch heeft ugly Sam een fanclub. Er is zelfs sprake van een heuse hype, de postkaart van Sam siert menige koelkast in zijn hometown Santa Barbara.

Of Sam ook volgend jaar nog de lelijkste is, is onzeker. Het hondje, tuk op kip en kaashapjes, lijdt immers aan hart- en nierproblemen.

~Panthera~
22-11-05, 15:23
Lekker ding. :hihi:

et_2000nl
22-11-05, 15:25
Pffff, dat was ff schrikken, dacht ff dat het topic over <uw meest geliefde prikker> ging.

Maar gelukkig, die leeft nog.

IbnRushd
22-11-05, 15:25
Geplaatst door Marsipulami
Sam is de lelijkste hond ter wereld


Of Sam ook volgend jaar nog de lelijkste is, is onzeker. Het hondje, tuk op kip en kaashapjes, lijdt immers aan hart- en nierproblemen.

Komt vast door het gekus van Susie Lockheed. :cheefbek:

brammetje
22-11-05, 20:26
Geplaatst door IbnRushd
Komt vast door het gekus van Susie Lockheed. :cheefbek:

Als de eigenaar zelf blind zou zijn ,dan maakt het niets uit .
De aaibaarheid van een dier ,is hoofdzakelijk afhangkelijk van het uiterlijk ,blijkbaar .
Maar als ik voor de keuze zou staan , aai ik liever dat hondje i.pv.
een ijsbeer .

assassijn
22-11-05, 20:56
Wat jammer nu. Dacht even dat het over SSharon ging.