PDA

Bekijk Volledige Versie : Sharons nieuwe partij in peilingen de grootste



waterfiets
23-11-05, 09:43
Sharons nieuwe partij in peilingen de grootste

Uitgegeven: 22 november 2005 21:35
JERUZALEM - Ariel Sharon is volgens opiniepeilingen hard op weg naar een overwinning bij de komende verkiezingen, die waarschijnlijk op 28 maart worden gehouden. Zijn nieuwe partij zou op dit moment kunnen rekenen op ruim dertig van de 120 zetels in de Knesset, het Israëlische parlement. Dat berichtten de dagbladen Haaretz, Maariv en Yediot Aharonot dinsdag.

Sharon maakte maandag zijn vertrek bij de Likudpartij bekend en richtte de nieuwe partij Nationale Verantwoordelijkheid op. Hij stapte uit Likud uit onvrede over de tegenwerking die hij ondervond van de rechtervleugel van de partij, vooral bij het vredesproces met de Palestijnen.

Volgens de peilingen van dinsdag zou Likud nog maar twaalf tot vijftien zetels in de Knesset overhouden. De centrumlinkse Arbeidspartij kwam uit rond 25 zetels. Onduidelijk is echter nog of Sharon erin slaagt ook kopstukken van die partij naar zijn eigen politieke beweging te halen.

Dinsdag werd de weg vrijgemaakt voor vervroegde verkiezingen toen de Israëlische president Katsav instemde met de ontbinding van de Knesset. "Alle partijen die ik heb geconsulteerd, zijn voor vervroegde verkiezingen", zei Katsav tegen journalisten. Premier Sharon had hem maandag formeel gevraagd de 120 zetels tellende Knesset te ontbinden.

bron: nu.nl

Spoetnik
23-11-05, 12:38
Deze poll is te snel na de politieke aardbeving in Israel. Als Netanyahu gekozen wordt tot leider van Likud kan je een hele smerige verkiezingscampagne verwachten, waarbij Sharon en Netanyahu elkaar flink zullen beledigen. Dit geeft Avoda met Peretz de kans om de grootste partij te worden.

freya
23-11-05, 13:02
Stond Wilders niet ook ooit op 20 zetels ofzo.

Dom gedoe zo'n enquette als iets hot nieuws is.



Denkt u dat u hierop gaat stemmen?

Nou dat kan best ja!

:rolleyes:

waterfiets
23-11-05, 13:07
Ja een poll is een poll. Niets meer en niets minder. Maar als Likud flink in invloed afneemt hierdoor vind ik dat niet erg. En als Sjaron samen met de Arbeiderspartij wil regeren (onder de nieuwe leiding) zal hij toch eerder naar links dan naar rechts moeten opschuiven.

echnaton
23-11-05, 13:08
Geplaatst door waterfiets
Sharons nieuwe partij in peilingen de grootste

Uitgegeven: 22 november 2005 21:35
JERUZALEM - Ariel Sharon is volgens opiniepeilingen hard op weg naar een overwinning bij de komende verkiezingen, die waarschijnlijk op 28 maart worden gehouden. Zijn nieuwe partij zou op dit moment kunnen rekenen op ruim dertig van de 120 zetels in de Knesset, het Israëlische parlement. Dat berichtten de dagbladen Haaretz, Maariv en Yediot Aharonot dinsdag.

Sharon maakte maandag zijn vertrek bij de Likudpartij bekend en richtte de nieuwe partij Nationale Verantwoordelijkheid op. Hij stapte uit Likud uit onvrede over de tegenwerking die hij ondervond van de rechtervleugel van de partij, vooral bij het vredesproces met de Palestijnen.

Volgens de peilingen van dinsdag zou Likud nog maar twaalf tot vijftien zetels in de Knesset overhouden. De centrumlinkse Arbeidspartij kwam uit rond 25 zetels. Onduidelijk is echter nog of Sharon erin slaagt ook kopstukken van die partij naar zijn eigen politieke beweging te halen.

Dinsdag werd de weg vrijgemaakt voor vervroegde verkiezingen toen de Israëlische president Katsav instemde met de ontbinding van de Knesset. "Alle partijen die ik heb geconsulteerd, zijn voor vervroegde verkiezingen", zei Katsav tegen journalisten. Premier Sharon had hem maandag formeel gevraagd de 120 zetels tellende Knesset te ontbinden.

bron: nu.nl

Ik denk dat je hieruit kunt concluderen dat bij de overgrote meerderheid van de Isra"eli"ers echt wel een vredeswens leeft en dat men ook bereid is om concessies te doen. De bal ligt nu duidelijk bij de Palestijnen . Ze hebben nu meer dan ooit de kans om een flink deel van hun wensen te bereiken, op vreedzame wijze.

freya
23-11-05, 13:10
Geplaatst door echnaton
De bal ligt nu duidelijk bij de Palestijnen . Ze hebben nu meer dan ooit de kans om een flink deel van hun wensen te bereiken, op vreedzame wijze.

Over welk deel van hun wensen heb je het nu eigenlijk?


Dat hele routeplan is een weg naar de afgrond voor de Palestijnen.

echnaton
23-11-05, 14:12
Geplaatst door freya
Over welk deel van hun wensen heb je het nu eigenlijk?


Dat hele routeplan is een weg naar de afgrond voor de Palestijnen.

Ik had wel gedacht dat jij een compromis een weg naar de afgrond vond. Sommige mensen willen altijd voor 100% gelijk krijgen. Helaas hadden de Palestijnen die houding de afgelopen 85 jaar ook en daarom zitten ze nu in de problemen.

Don Vito
23-11-05, 14:19
Door een peilinggelijk de verantwoodelijkheid verschuiven naar de Palstijnen? Dat is wel een hele simpele manier om van onder je verplichtingen uit te komen.
Wat denk je van het ontmantelen van ALLE kolonies en de Palestijnen een eerlijke deel van de "Promisseds Land"n taart te schenken?

freya
23-11-05, 14:21
Geplaatst door echnaton
Ik had wel gedacht dat jij een compromis een weg naar de afgrond vond. Sommige mensen willen altijd voor 100% gelijk krijgen. Helaas hadden de Palestijnen die houding de afgelopen 85 jaar ook en daarom zitten ze nu in de problemen.

Palestijnen willen alleen maar 100% een zelfstandige en levensvatbare staat en dat gaan ze via het routeplan niet krijgen.

Iedereen die dat wel denkt, heeft zichzelf zand in de ogen laten strooien.

Mähden
23-11-05, 14:36
Geplaatst door freya
Palestijnen willen alleen maar 100% een zelfstandige en levensvatbare staat en dat gaan ze via het routeplan niet krijgen.

Iedereen die dat wel denkt, heeft zichzelf zand in de ogen laten strooien.


Noem me een alternatieve weg ?

Mähden
23-11-05, 14:39
Orhodox rechts had de gewone politiek van Israel in de houdgreep, niet helemaal onterecht met al die aanslagen,

omdat Sharon zelf voor meer veiligheid heeft gezorgt, als exhavik.

kan nu in samenwerking met de arbeiderspartij, het vredesproces met grotere stappen kunnen worden voorgezet, zonder dat die rechtse ortholulletjes binnen de Likud weer roet in het eten kunnen gooien.

echnaton
23-11-05, 14:59
Geplaatst door freya
Palestijnen willen alleen maar 100% een zelfstandige en levensvatbare staat en dat gaan ze via het routeplan niet krijgen.

Iedereen die dat wel denkt, heeft zichzelf zand in de ogen laten strooien.

Iedereen die denkt dat er een levensvatbare staat zal komen voor de Palestijnen als ze doorgaan met oorlog voeren tegen Israël heeft een vrachtwagen met zand in de ogen!

mark61
23-11-05, 15:01
Geplaatst door freya
Over welk deel van hun wensen heb je het nu eigenlijk?


Dat hele routeplan is een weg naar de afgrond voor de Palestijnen.

:haha:

Sharon vindt het routeplan al veel te ver gaan.

~Panthera~
23-11-05, 15:04
Geplaatst door mark61
:haha:

Sharon vindt het routeplan al veel te ver gaan.

Wil jij niet zo lachen ? Hij bedoelt het goed. :hihi:

Mähden
23-11-05, 15:06
Geplaatst door echnaton
Iedereen die denkt dat er een levensvatbare staat zal komen voor de Palestijnen als ze doorgaan met oorlog voeren tegen Israël heeft een vrachtwagen met zand in de ogen!

De Israeli kunnen het Palestijnse gezag wel weer zeer goed ondersteunen om die heethoofden die eigenlijk alleen maar profetische heilige oorlog willen tegen de joden in het algemeen, er onder te houden.

Die heethoofden zijn namelijke een gemeenschappelijke vijand, het houdt het vredesproces tegen en het zorgt voor meer aanslagen.

freya
23-11-05, 16:31
Geplaatst door Mähden
Noem me een alternatieve weg ?

Het waanidee dat zionisme heet loslaten en met elkaar in 1 staat wonen met gelijke rechten voor iedereen.

dat is de enig mogelijke oplossing op lange termijn.

Tot die tijd is het hopen dat er nog een paar Palestijnen overblijven.

Reina
23-11-05, 16:43
Geplaatst door freya
Het waanidee dat zionisme heet loslaten en met elkaar in 1 staat wonen met gelijke rechten voor iedereen.

dat is de enig mogelijke oplossing op lange termijn.

Tot die tijd is het hopen dat er nog een paar Palestijnen overblijven.

Hoi Vrija! :zwaai:

Soldim
23-11-05, 16:45
Geplaatst door freya
Het waanidee dat zionisme heet loslaten en met elkaar in 1 staat wonen met gelijke rechten voor iedereen.


Het probleem is dat aan beide kanten een aantal fanatiekelingen de overhand heeft. Beide partijen hebben het waanidee dat 'de anderen' op een gegeven moment wel zullen oprotten als ze elkaar het leven maar zuur genoeg maken. Pas wanneer ook de fundamentalistische Joden en de fundamentalistische Palestijnen begrijpen dat de enige manier om op lange termijn te overleven een staat is waarin beide groepen evenveel rechten en plichtgen hebben, is er volgens mij hoop.



Tot die tijd is het hopen dat er nog een paar Palestijnen overblijven.


Hoezo? Volgens mij is het aantal door Isrealiers gedode Palestijnen absoluut niet zo hoog dat een suggestie voor genocide, op welke manier dan ook op z'n plaats is.

freya
23-11-05, 16:57
Geplaatst door Soldim
Het probleem is dat aan beide kanten een aantal fanatiekelingen de overhand heeft. Beide partijen hebben het waanidee dat 'de anderen' op een gegeven moment wel zullen oprotten als ze elkaar het leven maar zuur genoeg maken. Pas wanneer ook de fundamentalistische Joden en de fundamentalistische Palestijnen begrijpen dat de enige manier om op lange termijn te overleven een staat is waarin beide groepen evenveel rechten en plichtgen hebben, is er volgens mij hoop.



Hoezo? Volgens mij is het aantal door Isrealiers gedode Palestijnen absoluut niet zo hoog dat een suggestie voor genocide, op welke manier dan ook op z'n plaats is.

nee hoor, wegpesten en uithongeren zijn ook heel effectief

En transfers naar Jordanie waar sommigen over fantaseren.

Mähden
23-11-05, 17:06
Geplaatst door freya
nee hoor, wegpesten en uithongeren zijn ook heel effectief

En transfers naar Jordanie waar sommigen over fantaseren.

Op de dag wanneer de Palestijnen en de Joden overgaan tot het Christendom, zal Jeruzalem en de hele wereld echte vrede kennen.



Openbaringen 22:

18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’
Amen. Kom, Heer Jezus!
21 De genade van onze Heer Jezus zij met u allen.

freya
23-11-05, 17:15
Geplaatst door Mähden
Op de dag wanneer de Palestijnen en de Joden overgaan tot het Christendom, zal Jeruzalem en de hele wereld echte vrede kennen.



Openbaringen 22:

18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’
Amen. Kom, Heer Jezus!
21 De genade van onze Heer Jezus zij met u allen.

Wow, hier ben ik echt even stil van hoor :vreemd:


Zelden zo'n steekhoudend argument gezien. :duim:



:haha: :giechel: :haha:

Mähden
23-11-05, 18:03
Geplaatst door freya
Wow, hier ben ik echt even stil van hoor :vreemd:


Zelden zo'n steekhoudend argument gezien. :duim:



:haha: :giechel: :haha:
I know,

God am I good !

echnaton
23-11-05, 21:40
Geplaatst door freya
Wow, hier ben ik echt even stil van hoor :vreemd:


Zelden zo'n steekhoudend argument gezien. :duim:



:haha: :giechel: :haha:

Vind je niet dat dit een minstens zo goed argument is als de zogenaamde nachtelijke vlucht te paard van de profeet naar Jeruzalem?

Mähden
23-11-05, 22:13
Geplaatst door echnaton
Vind je niet dat dit een minstens zo goed argument is als de zogenaamde nachtelijke vlucht te paard van de profeet naar Jeruzalem?


De heilige stad, Jeruzalem zal voor de werderzijdse gelovigen onbereikbaar zijn, omdat men toevoegt en afneemt.


Openbaringen 22:

18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’
Amen. Kom, Heer Jezus!
21 De genade van onze Heer Jezus zij met u allen.



Dit zijn de laatste woorden uit de Bijbel, Nieuwe Testament.

echnaton
23-11-05, 22:50
Geplaatst door Mähden


Dit zijn de laatste woorden uit de Bijbel, Nieuwe Testament.

Dat weet ik.

Raffi
24-11-05, 08:14
Geplaatst door Mähden
De heilige stad, Jeruzalem zal voor de werderzijdse gelovigen onbereikbaar zijn, omdat men toevoegt en afneemt.


Openbaringen 22:

18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
20 Hij die van deze dingen getuigt, zegt: ‘Ja, ik kom spoedig!’
Amen. Kom, Heer Jezus!
21 De genade van onze Heer Jezus zij met u allen.



Dit zijn de laatste woorden uit de Bijbel, Nieuwe Testament.

Laatste woorden , is maar net wat je de met bijbel bedoelt... Thora Tenach of Nieuwe testament.

Nou ja , de Koran is uiteindelijk de laatste "uitgave" van die drukkeríj daarboven dus als je jouw theorie volgt moeten dus niet joden en islamiten overgaan tot christendom maar iedereen tot islam.
(hoewel volgens mij Joden volgens de Isalm niet overhoeven te gaan tot de islam. Joden mogen volgens de hedendaagse joodsewet wel overgaan to islam maar niet tot christendom dus dat levert ook minder probelemn op

izri1972
24-11-05, 08:37
Geplaatst door freya
Over welk deel van hun wensen heb je het nu eigenlijk?


Dat hele routeplan is een weg naar de afgrond voor de Palestijnen.

Integendeel.

De routeplan is tot stand gekomen met instemming van het Palestijnse gezag. De Palestijnen kennende zullen nooit instemmen met een plan dat hen nog meer zal schaden. Het einddoel van de routeplan is dat de Palestijnen uiteindelijk een eigen staat krijgen, Palestina.

De vraag is wel of beide partijen zich zullen houden aan de afspraken die gema

izri1972
24-11-05, 08:37
Geplaatst door freya
Over welk deel van hun wensen heb je het nu eigenlijk?


Dat hele routeplan is een weg naar de afgrond voor de Palestijnen.

Integendeel.

De routeplan is tot stand gekomen met instemming van het Palestijnse gezag. De Palestijnen kennende zullen nooit instemmen met een plan dat hen nog meer zal schaden. Het einddoel van de routeplan is dat de Palestijnen uiteindelijk een eigen staat krijgen, Palestina.

De vraag is wel of beide partijen zich zullen houden aan de afspraken die gemaakt zijn , om het routeplan tot een succes te maken.



Izri

echnaton
24-11-05, 09:44
Geplaatst door Raffi
Nou ja , de Koran is uiteindelijk de laatste "uitgave" van die drukkeríj daarboven

Dat moet je maar geloven...