PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnse leraren geven protestles bij controlepost



freya
23-11-05, 10:29
Palestijnse leraren geven protestles bij controlepost

(Novum/AP) - Leraren van Palestijnse basisscholen hebben hun leerlingen woensdag les gegeven bij een controlepost van het Israëlische leger op de Westoever. Zij protesteerden daarmee tegen de naar hun mening belachelijk strenge controle waar de kinderen op hun weg naar school aan worden onderworpen. Het Israëlische leger zegt dat er in het gebied waar de controlepost staat veel extremisten opereren.
Soldaten die de met metaaldetectors en röntgenscanners uitgeruste post bemannen doorzoeken de schooltassen van de kinderen en dwingen hen hun hemd omhoog te houden als zij de post passeren op weg naar school. De Palestijnse minister van onderwijs, Mohammed Qawasmeh, zei dat de kinderen in weer en wind bij de controlepost moeten staan wachten en regelmatig te laat op school komen.

Dinsdag gebruikten soldaten traangas om ongeveer driehonderd kinderen te verjagen die bij de controlepost protesteerden.

echnaton
23-11-05, 13:03
Geplaatst door freya
Palestijnse leraren geven protestles bij controlepost

(Novum/AP)

Dinsdag gebruikten soldaten traangas om ongeveer driehonderd kinderen te verjagen die bij de controlepost protesteerden.


En zo worden kinderen weer eens gebruikt voor de politieke strijd van de 'volwassenen'. Dit is helaas een patroon in Plestina.

freya
23-11-05, 13:07
Geplaatst door echnaton
En zo worden kinderen weer eens gebruikt voor de politieke strijd van de 'volwassenen'. Dit is helaas een patroon in Plestina.

Een vreedzaam protest is nu ook al niet goed :rolleyes.



Heb je ook nog wat te zeggen over soldaten die traangas naar kinderen gooien? :moe:

echnaton
23-11-05, 13:10
Geplaatst door freya
Een vreedzaam protest is nu ook al niet goed :rolleyes.



Heb je ook nog wat te zeggen over soldaten die traangas naar kinderen gooien? :moe:

Een vreedzaam protest is ook niet goed nee. Kinderen mogen nooit misbruikt worden voor een politieke strijd. Als voormalig vredesactivist uit de jaren '60 zou jij dat moeten beseffen.

freya
23-11-05, 13:12
Geplaatst door echnaton
Een vreedzaam protest is ook niet goed nee. Kinderen mogen nooit misbruikt worden voor een politieke strijd. Als voormalig vredesactivist uit de jaren '60 zou jij dat moeten beseffen.

En heb je ook nog wat te zeggen over soldaten die traangas naar kinderen gooien?

Spoetnik
23-11-05, 13:19
Geplaatst door echnaton
Een vreedzaam protest is ook niet goed nee. Kinderen mogen nooit misbruikt worden voor een politieke strijd. Als voormalig vredesactivist uit de jaren '60 zou jij dat moeten beseffen.

De Joodse bezetter (de kolonisten) deden hetzelfde, toen heb ik jou er niet over gehoord.

freya
23-11-05, 13:57
Ziet er naar uit dat GJ alleen maar ff kwam om lekker te provoceren.
Zodra er een, voor hem, lastige vraag wordt gesteld, zwijgt hij weer in alle talen.


Altijd haantje de voorste om alles wat aan Palestijnse kant gebeurt te veroordelen en snel weg als gaat om kritiek leveren op misdragingen van Israelische kant.


:moe:

echnaton
23-11-05, 14:07
Geplaatst door freya
Ziet er naar uit dat GJ alleen maar ff kwam om lekker te provoceren.
Zodra er een, voor hem, lastige vraag wordt gesteld, zwijgt hij weer in alle talen.


Altijd haantje de voorste om alles wat aan Palestijnse kant gebeurt te veroordelen en snel weg als gaat om kritiek leveren op misdragingen van Israelische kant.


:moe:


Het is aan de Palestijnse kant helaas een patroon. Als je er op let dan zie je dat het steeds weer gebeurt. En dan heb ik het over de laatste jaren, vooral sinds het begin van de tweede intifada. Op die manier kinderen inzetten, zelfs tot de dood erop volgt, dat vind ik schokkend. Dan zeg ik nog niets over de rechtvaardigheid van hun zaak maar ik kan me voorstellen dat mensen die dergelijke zaken zien daar ook een heel groot vraagteken bij zetten.

freya
23-11-05, 14:18
Geplaatst door echnaton
Het is aan de Palestijnse kant helaas een patroon. Als je er op let dan zie je dat het steeds weer gebeurt. En dan heb ik het over de laatste jaren, vooral sinds het begin van de tweede intifada. Op die manier kinderen inzetten, zelfs tot de dood erop volgt, dat vind ik schokkend. Dan zeg ik nog niets over de rechtvaardigheid van hun zaak maar ik kan me voorstellen dat mensen die dergelijke zaken zien daar ook een heel groot vraagteken bij zetten.

En heb je ook nog wat te zeggen over soldaten die traangas naar kinderen gooien?

echnaton
23-11-05, 14:23
Geplaatst door freya
En heb je ook nog wat te zeggen over soldaten die traangas naar kinderen gooien?

Ik kan niet reageren op zomaar een opmerking, dat is mij veel te onzorgvuldig. Ik zou eerst een objectief en verantwoord verslag moeten zien.

Don Vito
23-11-05, 14:41
Geplaatst door echnaton
Ik kan niet reageren op zomaar een opmerking, dat is mij veel te onzorgvuldig. Ik zou eerst een objectief en verantwoord verslag moeten zien.

Als het over Palestijnen gaat dan heb je je mening al klaar.

freya
23-11-05, 16:22
Geplaatst door echnaton
Ik kan niet reageren op zomaar een opmerking, dat is mij veel te onzorgvuldig. Ik zou eerst een objectief en verantwoord verslag moeten zien.

En waar is het objectieve en verantwoorde verslag van die demonstraties van kinderen?

freya
23-11-05, 16:26
Geplaatst door Don Vito
Als het over Palestijnen gaat dan heb je je mening al klaar.

je weet toch dat Palestijnen samen met iedereen die enige sympathie voor ze heeft totaal niet in staat zijn tot enige objectiviteit, laat staan tot het uitbrengen van verantwoorde verslagen :student:

Israeliers daarintegen kun je altijd direct op hun woord geloven, en hun verslagen zijn altijd uiterst verantwoord objectief :rolleyes:


:strik:

Welkom in de wondere wereld van GJ :boer:

echnaton
23-11-05, 19:10
Geplaatst door freya
je weet toch dat Palestijnen samen met iedereen die enige sympathie voor ze heeft totaal niet in staat zijn tot enige objectiviteit, laat staan tot het uitbrengen van verantwoorde verslagen :student:

Israeliers daarintegen kun je altijd direct op hun woord geloven, en hun verslagen zijn altijd uiterst verantwoord objectief :rolleyes:


:strik:

Welkom in de wondere wereld van GJ :boer:

Je moet gewoon niet alles geloven wat er verteld wordt. In het MO is men in de eerste leugen niet gebarsten.

freya
23-11-05, 19:14
Geplaatst door echnaton
Je moet gewoon niet alles geloven wat er verteld wordt. In het MO is men in de eerste leugen niet gebarsten.

En waar zijn die geloofwaardige objectieve bronnen van je nou?

Je weet wel altijd precies te vertellen dat de Palestijnen helemaal fout zitten, dat moet je toch uit zeer betrouwbare bron hebben, want anders kan jij geen mening geven zeg je net zelf.

:rolleyes:

lebanese
23-11-05, 20:47
Geplaatst door echnaton
Je moet gewoon niet alles geloven wat er verteld wordt. In het MO is men in de eerste leugen niet gebarsten.

dit zijn zeker ook leugens?

kijk hoe deze zionisten foto maken van hun kameraden met voorhun een dood palestijns KIND

http://www.vreselijke foto

kijk eens wat er in de talmud(heilige joodse geschrift) staat!!!,is geen leugen,ik heb versnummer erbij gelaten,zoek maar zelf op!

Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren

is dit ook een leugen?

http://www.vreselijke foto

en dit,ook al leugens? hier zie je heel veel fotos van zionisten die palestijnen mishandelen,en zelfs doden en palestijnse organen stelen,lieg ik? kijk maar naar die fotos!

http://www.vreselijke foto

alweer een leugen gevonden,moet je eens kijken wat oor leugens!!!

http://www.vreselijke foto

dit is een van de fotos waarop je kunt zien, dat zionisten palestijnen hebben vermoord ,aleen voor hun organen!

http://www.vreselijke foto


Edit [freya]

en is het ook een leugen dat israel het land is dat de meeste en lanste vn schendingen ,sinds het bestaan tot en met nu,heeft?

Did you know that automobile license plates in Israel and the occupied territories are color-coded to distinguish Jews from non-Jews?

Did you know that in the occupied territories Israeli authorities allocate 85 percent of the water resources for the tiny Jewish population, and the remaining 15 percent for the vastly larger Arab population? In Hebron, for example, 85 percent of the water is set aside for about 400 Jewish “settlers,” while 15 percent must be divided among Hebron’s 120,000 non-Jews.

Did you know that the United States provides Israel with $5 billion in aid each year?

Did you know that yearly US aid to Israel exceeds annual US aid to all the countries of sub-Saharan Africa combined?

Did you know that the Israel is the only country in the Middle East that has nuclear weapons?

Did you know that the Israel is the only country in the Middle East that refuses to sign the nuclear non-proliferation treaty, and bars international inspection of its sites?

Did you know that for more than 30 years Israel has occupied territory of neighboring Syria in defiance of international law and United Nations Security Council resolutions?

Did you know that Israel has for decades routinely sent assassins to kill political enemies in other countries?

Did you know that high-ranking Israel Defense Forces officers have admitted publicly that IDF troops summarily killed unarmed prisoners of war?

Did you know that Israel refuses to prosecute IDF troops who have acknowledged executing prisoners of war?

Did you know that Israel routinely confiscates bank accounts, businesses and land of non-Jews, and refuses to pay compensation to the victims?

Did you know that on June 8, 1967, Israeli war planes attacked an American naval ship, the USS Liberty, in international waters, killing 34 American sailors, and wounding a further 171?

Did you know that the second most powerful lobbying organization in the United States, according to a recent Fortune magazine survey of Washington insiders, is the Jewish AIPAC?

Did you know that today’s Israel includes the former sites of more than 400 now-vanished Palestinian villages, and that the Zionists have re-named nearly every physical site in the country to cover up the traces of their confiscation?

Did you know that four prime ministers of Israel — M. Begin, Y. Shamir, Y. Rabin, and A. Sharon — have taken part in bomb attacks against civilians, massacres of civilians, or forced expulsions of civilians from their villages?

Did you know that Israel’s Foreign Ministry pays two American public relations firms to promote Israel to the American public?

Did you know that Sharon’s coalition government includes a party — Molodet — that advocates expelling all non-Jews from the occupied territories?

Did you know that in the eight years since the signing of the Oslo accord, Israel has increased its building of Jewish “settlements,” in violations of the accord?

Did you know that building of Jewish “settlements” in the occupied territories doubled under the “moderate” prime minister Ehud Barak, compared to the “hardline” prime minister B. Netanyahu?

Did you know that Israel once issued a postage stamp commemorating a man who attacked a civilian bus and killed several people?

Did you know that recently declassified documents indicate that Israel’s first prime minister, David Ben-Gurion, in at least some instances approved of the expulsion of Palestinians in 1948?

Did you know that despite a ban on torture by Israel’s High Court of Justice, Israel’s “Shin Bet” interrogators have continued to torture Palestinian prisoners?



kom op zeg,dit zijn allemaal 1 voor 1 leugens!

echnaton
23-11-05, 21:36
Geplaatst door lebanese
vreselijke foto

Een foto zegt op zichzelf helemaal niets, hoor. Daar kan van alle kanten mee gemanipuleerd zijn.

lebanese
23-11-05, 22:35
Geplaatst door echnaton
Een foto zegt op zichzelf helemaal niets, hoor. Daar kan van alle kanten mee gemanipuleerd zijn.

ach kom op, waren deze soldaten bij het lijkje van een kind aan het onderzoeken of dat kind terroristishe banden had?

http://www.palestineremembered.com/images/DeadPalestinianAsAnIsraeliTrophies.jpg


of die andere fotos die ik je liet zien? kom op,zet je eigen es niet voor schut

en freya,waarom heb je mn links weggehaald,jij bent toch altijd vorstander van bewijs?

echnaton
23-11-05, 22:48
Geplaatst door lebanese
ach kom op, waren deze soldaten bij het lijkje van een kind aan het onderzoeken of dat kind terroristishe banden had?

http://www.palestineremembered.com/images/DeadPalestinianAsAnIsraeliTrophies.jpg


of die andere fotos die ik je liet zien? kom op,zet je eigen es niet voor schut

en freya,waarom heb je mn links weggehaald,jij bent toch altijd vorstander van bewijs?

Ik denk dat je jezelf gigantisch voor schut zet als je onvoorwaardelijk uitdraagt dat dit soort propagandamateriaal van één van de strijdende partijen de ultieme waarheid is.

Freya weet dat ook wel.

freya
24-11-05, 10:36
Geplaatst door lebanese


en freya,waarom heb je mn links weggehaald,jij bent toch altijd vorstander van bewijs?

Die foto's voegen niet echt iets toe aan de discussie. en zijn erg akelig om naar te kijken.
Voorzover je van een discussie kunt spreken als het om GJ gaat :moe:

Het gaat om argumenten, vreselijke, bloederige foto's zijn van elk incident te maken en zeggen op zich niets over de achtergronden.

Die laatste foto is btw wel veelzeggend, die laat ik dan ook staan.


Ben je echt nieuw hier op het forum?
Laat mij je dan waarschuwen dat je het wel kunt vergeten om tot een normaal gesprek te komen met onze GJ (echnaton dus) die komt hier alleen maar om mensen zoveel mogelijk het bloed onder de nagels vandaan te halen, door simpelweg te weigeren om welk argument dan ook van Palestijnse kant maar in overweging te nemen.

GJ staat als een blok achter Israel en weigert ook maar iets te veroordelen dat door de zionisten gedaan wordt en dat zal hij hier tot in den treure blijven herhalen.

freya
24-11-05, 10:39
Geplaatst door echnaton
Ik denk dat je jezelf gigantisch voor schut zet als je onvoorwaardelijk uitdraagt dat dit soort propagandamateriaal van één van de strijdende partijen de ultieme waarheid is.



Ach iemand die weigert het schieten met taangas op een groep schoolkinderen te veroordelen zet zichzelf echt niet minder te kijk.

:zwaai:

echnaton
24-11-05, 11:24
Geplaatst door freya
Ach iemand die weigert het schieten met taangas op een groep schoolkinderen te veroordelen zet zichzelf echt niet minder te kijk.

:zwaai:

Ik kan me herinneren dat je van je geloof niet mocht liegen. En nu doe je het wel. Ik vind teminste dat een overdreven, propagandistische voorstelling van zaken geven, ook liegen is. Jij niet?

IbnRushd
24-11-05, 11:43
Geplaatst door echnaton
Ik kan me herinneren dat je van je geloof niet mocht liegen. En nu doe je het wel. Ik vind teminste dat een overdreven, propagandistische voorstelling van zaken geven, ook liegen is. Jij niet?

Is traangas smijten naar kleine kinderen wegens demonstreren/protesteren geen schending van mensenrechten?

freya
24-11-05, 12:35
Geplaatst door echnaton
Ik kan me herinneren dat je van je geloof niet mocht liegen. En nu doe je het wel. Ik vind teminste dat een overdreven, propagandistische voorstelling van zaken geven, ook liegen is. Jij niet?

Ik kan het niet anders dan een als een weigering opvatten als je 3 x een vraag ernaar onbeantwoord laat :zwaai:

echnaton
24-11-05, 15:20
Geplaatst door freya
Ik kan het niet anders dan een als een weigering opvatten als je 3 x een vraag ernaar onbeantwoord laat :zwaai:

Mevrouw de Moderator,

Jij weet evengoed als ik dat helemaal niet duidelijk is wat er hier met traangas gebeurd is. Is er geworpen? Is er geschoten? Hoe dicht zijn de granaten bij de kinderen gekomen? Hoeveel last hadden de kinderen van de traangaslading? Misschien valt het allemaal wel mee. Maar dat wens jij niet in overweging te nemen, stel je voor! Jij geeft er op jouw eigen typische, propagandistische wijze een draai aan, verpakt in een vraag. Ik vind dat propaganda. Elke discussie gooi je op die manier dicht, met je vooroordelen. Dus daar ga ik echt niet op antwoorden. Als we het eens zijn over de feiten dan kun je op dergelijke beoordelingsvragen antwoord van mij krijgen. Maar niet als je met je gebruikelijke Joden-zwartmaakverhalen komt, verpakt in een vraag.

Wat wel duidelijk is in dit verhaal is dat de Palestijnen weer kinderen inzetten. En dat vind ik dus verwerpelijk.

Spoetnik
24-11-05, 16:11
Geplaatst door echnaton
Wat wel duidelijk is in dit verhaal is dat de Palestijnen weer kinderen inzetten. En dat vind ik dus verwerpelijk.

Maar dat is dus niet helemaal waar, zoals je had kunnen weten, is het gebruik van traangas niet tijdens de demonstratie aangehaald in de topic, maar een dag daarvoor. Die dag werden de kinderen gefrusteerd door de lange wachttijden bij de checkpoint onrustig. Daarop vuurde de Israelische soldaten traangasgranaten om de kinderen weg te jagen. Probeer nou eens je feiten op een rijtje te krijgen.. :jammer:

echnaton
24-11-05, 16:15
Geplaatst door Spoetnik
Maar dat is dus niet helemaal waar, zoals je had kunnen weten, is het gebruik van traangas niet tijdens de demonstratie aangehaald in de topic, maar een dag daarvoor.

Wie zegt dat dan? Ik niet.

Spoetnik
24-11-05, 16:23
Geplaatst door echnaton
Wie zegt dat dan? Ik niet.

En nog iets, kijk eens wie er ook Palestijnse kinderen inzetten:

Israeli soldier using Palestinian youth as a human shield, Dura, Hebron district, May 2005. Photo: Nayef Hashlamoun, Reuters.

Via btselem.org
http://www.btselem.org/Shared/Images/Photos/Homepage/050517_Human_Shields_in_Dura_Reuters.jpg

beheer waarom werkt deze img tag niet???

Spoetnik
24-11-05, 16:26
Geplaatst door echnaton
Wie zegt dat dan? Ik niet.

Maar daaruit blijkt dus dat niet "de palestijnen" (wie dat zijn vertel je er niet bij, als ik het over de joden ben ik een anti-semiet) tot de actie hebben aangezet, maar de kinderen zelf.

echnaton
24-11-05, 16:27
Geplaatst door Spoetnik
Maar daaruit blijkt dus dat niet "de palestijnen" (wie dat zijn vertel je er niet bij, als ik het over de joden ben ik een anti-semiet) tot de actie hebben aangezet, maar de kinderen zelf.

Dat blijkt daar helemaal niet uit.

Wide-O
24-11-05, 16:31
Geplaatst door Spoetnik
beheer waarom werkt deze img tag niet???

Ik ben geen beheer, maar er staat een spatie in.

Spoetnik
24-11-05, 16:47
Geplaatst door echnaton
Dat blijkt daar helemaal niet uit.

jawel.

Spoetnik
24-11-05, 16:49
Geplaatst door Wide-O
Ik ben geen beheer, maar er staat een spatie in.

Nee, staat geen spatie in, de url wordt afgebroken.

Wide-O
24-11-05, 16:56
Geplaatst door Spoetnik
Nee, staat geen spatie in, de url wordt afgebroken.

Homepage/ 050517_Human

Maar die heeft het bbs er zelf bijgezet.

Mij lukt het ook niet.

Zo dan maar.

http://www.wide-o.net/various/human_shield.jpg

Spoetnik
24-11-05, 17:00
Het zal met de lengte van de url te maken hebben.

echnaton
24-11-05, 17:26
Geplaatst door Wide-O
Homepage/ 050517_Human

Maar die heeft het bbs er zelf bijgezet.

Mij lukt het ook niet.

Zo dan maar.



Nog al iemand die denkt dat hij met dit soort geconstrueerde foto's iets bewijzen kan.

Wide-O
24-11-05, 17:28
Geplaatst door echnaton
Nog al iemand die denkt dat hij met dit soort geconstrueerde foto's iets bewijzen kan.

Erm, ik wou niks bewijzen. Ik probeerde te helpen de foto hier op te gooien. Als tie gefotofopt is dan zien de kenners dat wel.

Propaganda is verder van alle tijden. In dit conflict misschien nog het meest.

echnaton
24-11-05, 17:29
Geplaatst door Wide-O
Erm, ik wou niks bewijzen. Ik probeerde te helpen de foto hier op te gooien. Als tie gefotofopt is dan zien de kenners dat wel.

Propaganda is verder van alle tijden. In dit conflict misschien nog het meest.

Dat bedoel ik maar...

Wide-O
24-11-05, 17:31
Geplaatst door echnaton
Nog al iemand die denkt dat hij met dit soort geconstrueerde foto's iets bewijzen kan.

Nog iets jongen: als jij denkt dat ik door een technisch mankement te willen verhelpen - eens nerd altijd nerd denk ik - ook al tot de "bewijzers" hoor, dan moet je misschien eens een pas op de plaats maken.

echnaton
24-11-05, 17:35
Geplaatst door Wide-O
Nog iets jongen: als jij denkt dat ik door een technisch mankement te willen verhelpen - eens nerd altijd nerd denk ik - ook al tot de "bewijzers" hoor, dan moet je misschien eens een pas op de plaats maken.

Ik zou me er nooit voor lenen om bij dergelijke zaken behulpzaam te zijn. Kennelijk ligt jouw grens anders.

Spoetnik
24-11-05, 17:38
Geplaatst door echnaton
Nog al iemand die denkt dat hij met dit soort geconstrueerde foto's iets bewijzen kan.

Reuters publiceert geen geconstrueerde fotos.

Maja, reuters is natuurlijk ook anti-semitisch, netals de joodse mensenrechten organisatie B'Tselem.

Wide-O
24-11-05, 17:39
Geplaatst door echnaton
Ik zou me er nooit voor lenen om bij dergelijke zaken behulpzaam te zijn. Kennelijk ligt jouw grens anders.

Ben jij familie van Schaap ? Ook zo iemand die steeds projecteert.

Ik heb geen reet te maken met "jouw" of "jullie" conflict. Echt niets. Net zoals ik niets te maken heb met god weet welke ruzie op Lapland op dit moment. Is mijn wereld niet. Ben er ook nooit geweest, alle berichtgeving is gekleurd (kan ook niet anders), dus ik kan er bijzonder weinig over zeggen.

Als jij denkt dat er iets mis is met mijn vermogen tot nadenken, moreel, moraal, compassie, analyse, dan mag je bij deze een welgemeend fuck you in ontvangst nemen.

Veel plezier verder nog.

echnaton
24-11-05, 20:15
Geplaatst door Wide-O
Ben jij familie van Schaap ? Ook zo iemand die steeds projecteert.

Ik heb geen reet te maken met "jouw" of "jullie" conflict. Echt niets. Net zoals ik niets te maken heb met god weet welke ruzie op Lapland op dit moment. Is mijn wereld niet. Ben er ook nooit geweest, alle berichtgeving is gekleurd (kan ook niet anders), dus ik kan er bijzonder weinig over zeggen.

Als jij denkt dat er iets mis is met mijn vermogen tot nadenken, moreel, moraal, compassie, analyse, dan mag je bij deze een welgemeend fuck you in ontvangst nemen.

Veel plezier verder nog.

Dank je wel en verder wens ik je alles toe wat je mij ook toewenst.

lebanese
26-11-05, 09:56
Geplaatst door echnaton
Nog al iemand die denkt dat hij met dit soort geconstrueerde foto's iets bewijzen kan.

nee klopt,maar WOORDEN aan israelishe kant is natuurlijk geloofwaardiger als fotos! als je echt zo denk....mag je neus in me BILSPLEET

en nogmaals,ik haat joden niet,de overgrote deel van de joden wil dat de palestijnen EINDELIJK eens een land krijgen,maar de orthodoxe joden,die in het israelishe leger leiding hebben,die zijn smerig,weet je hoeveel israelise soldaten er schoon genoeg van hebben en hun werk naast zich neerleggen en schijt hebben aan orders? behalve dan de orthodoxe minderheid die ook als soldaat opereert,en weet je hoeveel mensenrechtenorganisaties zijn in israel die pleiten voor verbetering va de mensenrechten jegens de palestijnen?

we proberen niet de joden te verlagen,nee,geen mens is hoger als de ander,ieder1 heeft gevoelens,we proberen alleen te laten zien hoe hard het israelishe leger optreed tegen palestijnen :student: