PDA

Bekijk Volledige Versie : gedwongen anticonceptie



safika
23-11-05, 11:53
DEN HAAG - Moeders die hun kind ernstig hebben verwaarloosd of mishandeld, moeten kunnen worden gedwongen tot gebruik van anticonceptiemiddelen zodat nieuwe zwangerschappen worden voorkomen. Het Tweede Kamerlid Van Dijken (PvdA) dient hiertoe binnenkort een initiatief-wetsvoorstel in, zo heeft ze woensdag bekendgemaakt in het Radio 1 Journaal.

De rechter moet de straf opleggen. Volgens Van Dijken staat nog niet vast hoe de vrouw gedwongen moet worden tot het gebruik van de anticonceptie, en wie moet toezien op uitvoering van de wet. Ze hoopt dat haar wetsvoorstel nog voor de zomervakantie door de Tweede Kamer zal worden behandeld.

Zouden ze dit echt door kunnen voeren?

Bofko
23-11-05, 12:09
Geplaatst door safika
DEN HAAG - Moeders die hun kind ernstig hebben verwaarloosd of mishandeld, moeten kunnen worden gedwongen tot gebruik van anticonceptiemiddelen zodat nieuwe zwangerschappen worden voorkomen.

Zouden ze dit echt door kunnen voeren?

Dat lijkt me idd. moeilijk, de hele dag zo´n controleur in de buurt.
Sterilisatie zou dan reeler zijn maar die verwoording durft mevrouw van Dijken waarschijnlijk niet aan.

mark61
23-11-05, 12:12
Geplaatst door Bofko
Dat lijkt me idd. moeilijk, de hele dag zo´n controleur in de buurt.
Sterilisatie zou dan reeler zijn maar die verwoording durft mevrouw van Dijken waarschijnlijk niet aan.

prikpil 3 maanden? Allemaal randje...

Bofko
23-11-05, 12:20
Geplaatst door mark61
prikpil 3 maanden? Allemaal randje...

Ja,ja....

Mislukte poging tot krachtdadigheid gecombineerd met politieke correctheid.
Leidt tot ´dwang´-maatregelen die met ´vrijwillige´ medewerking bereikt dienen te worden. En dat werkt dus niet.

freya
23-11-05, 12:58
Rotzooien met het lichaam van burgers dmv injecties of operatie, lijkt mij niet mogelijk in een rechtstaat.

Een wet die bepaald dat evt nieuwgeboren kinderen onmiddelijk worden weggehaald bij ouders die hun andere kinderen zwaar mishandeld hebben lijkt me wel kunnen en zal ook wel een 'anti-conceptieve' werking hebben.
Als je weet dat het kind wordt weggehaald begin je er niet meer zo snel aan lijkt mij.

Elien
23-11-05, 13:02
Geplaatst door freya
Rotzooien met het lichaam van burgers dmv injecties of operatie, lijkt mij niet mogelijk in een rechtstaat.

Een wet die bepaald dat evt nieuwgeboren kinderen onmiddelijk worden weggehaald bij ouders die hun andere kinderen zwaar mishandeld hebben lijkt me wel kunnen en zal ook wel een 'anti-conceptieve' werking hebben.
Als je weet dat het kind wordt weggehaald begin je er niet meer zo snel aan lijkt mij.


verwaalozing begint bij zulke gestoorde al bij zwangerschap,wat te doen bij deze gevallen? moeders die roken,drugs, drinken en god weet wat nog meer

waterfiets
23-11-05, 13:10
Geplaatst door Elien
verwaalozing begint bij zulke gestoorde al bij zwangerschap,wat te doen bij deze gevallen? moeders die roken,drugs, drinken en god weet wat nog meer

Ja en straks mogen criminelen ook geen kinderen meer krijgen. Of gehandicapten die niet goed voor hun kinderen kunnen zorgen. Dit lijkt mij eigenlijk een heilloze weg.

safika
23-11-05, 13:21
Geplaatst door freya


Een wet die bepaald dat evt nieuwgeboren kinderen onmiddelijk worden weggehaald bij ouders die hun andere kinderen zwaar mishandeld hebben lijkt me wel kunnen en zal ook wel een 'anti-conceptieve' werking hebben.


Ik vind dat indien er een geschiedenis van mishandeling van andere kinderen heeft plaatsgevonden er maatregelen tegen zo'n ouder mogen worden getroffen, ik zie ook meer in een maatregel zoals hierboven beschreven of een goede toezicht in de vorm van een voogd als de ouder beweert zijn leven te hebben gebetert.

Ik vind het beangstigend als men verplicht een lichamelijke behandeling moet ondergaan, aan welke criteria moet zo'n vonnis voldoen?

~Panthera~
23-11-05, 13:23
Pil van Drion voor hangouderen, ook een ideetje ? :moe:

~Panthera~
23-11-05, 13:32
Als moeders gedwongen aan de anticonceptie moeten, wat dacht je er van om vaders die falen gedwongen te laten castreren? :fpimp:

mark61
23-11-05, 13:39
Lees net in NRC dat de politie 4 mensen, w.o. de verstandelijk gehandicapte ouders, heeft aangehouden na dood van 6 dagen oud kind.

Ergens zijn er toch wel grenzen, denk ik.

Elien
23-11-05, 13:40
Geplaatst door ~Panthera~
Als moeders gedwongen aan de anticonceptie moeten, wat dacht je er van om vaders die falen gedwongen te laten castreren? :fpimp:



:duim:

safika
23-11-05, 13:45
Geplaatst door ~Panthera~
Als moeders gedwongen aan de anticonceptie moeten, wat dacht je er van om vaders die falen gedwongen te laten castreren? :fpimp:

Zou wel zo eerlijk zijn!
Als de regel zou worden dat een pedo gecastreerd zou worden of het nou om zijn eigen kind of dat van een ander gaat, dan zou ik zwaaaar pro zijn, geen enkele bedenking!

~Panthera~
23-11-05, 13:50
Geplaatst door mark61
Lees net in NRC dat de politie 4 mensen, w.o. de verstandelijk gehandicapte ouders, heeft aangehouden na dood van 6 dagen oud kind.

Ergens zijn er toch wel grenzen, denk ik.


Hadden ook weer van die geweldige hulpverleners, net als bij die 6 verbrande kinderen ? :moe:

Als je als hulpverlener ziet, dat het falikant fout dreigt te gaan, DAN moet je meteen ingrijpen, niet als het te laat is.

DAT is de grens.

freya
23-11-05, 13:50
Geplaatst door safika
goede toezicht in de vorm van een voogd als de ouder beweert zijn leven te hebben gebetert.


Dat gebeurt nu al en werkt voor geen meter.

observer
23-11-05, 15:41
gewoon kuisheidsgordel van titanium

als ze dan wat willen eerst een acytheleenvlam erop om los te krijgen

dat geneest elke geilheid

dit plan is natuurlijk onhaalbaar

slechte ouders financieel raken lijkt me effectiever

Soldim
23-11-05, 15:58
Geplaatst door ~Panthera~
Hadden ook weer van die geweldige hulpverleners, net als bij die 6 verbrande kinderen ? :moe:

Als je als hulpverlener ziet, dat het falikant fout dreigt te gaan, DAN moet je meteen ingrijpen, niet als het te laat is.

DAT is de grens.

Dat betekend dat je de verantwoordelijkheid niet in handen van de ouders wenst te zien, maar in handen van de hulpverleneres --> overheid.

Ik kan me voorstellen dat gedwongen anticonceptie een moeilijk punt is. Aan de andere kant is een baby die verwaarloosd wordt natuurlijk onacceptabel. Aan gezien het verwaarlozen al kan beginnen voor de geboorte, lijkt me in sommige gevallen gedwongen anticonceptie beter dan niets doen en roepen dat de overheid/hulpverlening faalt wanneer het mis gaat.

~Panthera~
23-11-05, 16:09
Geplaatst door Soldim
Dat betekend dat je de verantwoordelijkheid niet in handen van de ouders wenst te zien, maar in handen van de hulpverleneres --> overheid.

Ik kan me voorstellen dat gedwongen anticonceptie een moeilijk punt is. Aan de andere kant is een baby die verwaarloosd wordt natuurlijk onacceptabel. Aan gezien het verwaarlozen al kan beginnen voor de geboorte, lijkt me in sommige gevallen gedwongen anticonceptie beter dan niets doen en roepen dat de overheid/hulpverlening faalt wanneer het mis gaat.


Weet je waar ik schijtziek van wordt ?

Van 1500 mishandelde kinderen per jaar, die NIET van deze mensen zijn, maar van "NORMALE" mensen.
Maken we ons daar met zijn allen ook NET zo druk over ? Steriliseren we die ook ?
Lullen we daar uberhaupt over ?
Bellen we allemaal netjes de anonieme huisarts, als we denken dat er iets mis is bij de buren ?
Dacht het niet, anders zouden het er geen 1500 zijn. :mad:
Tief op: kinderen zij zowiezo geen prioriteit in deze maatschappij. :fuckit2: Men lult maar wat.

safika
23-11-05, 16:12
Geplaatst door ~Panthera~
Weet je waar ik schijtziek van wordt ?

Van 1500 mishandelde kinderen per jaar, die NIET van deze mensen zijn, maar van "NORMALE" mensen.
Maken we ons daar met zijn allen ook NET zo druk over ? Steriliseren we die ook ?
Lullen we daar uberhaupt over ?
Bellen we allemaal netjes de anonieme huisarts, als we denken dat er iets mis is bij de buren ?
Dacht het niet, anders zouden het er geen 1500 zijn. :mad:
:duim:

Het lot van de bestaanden kinderen is net zo belangerijk als dat van kinderen die nog geboren moeten worden.

Iedereen is "NORMAAL" tot het tegendeel bewezen is.

TonH
23-11-05, 16:24
wo 23 nov 2005, 16:41
Ouders dode baby niet zwakbegaafd
AMSTERDAM - De ouders van de baby die kort na de geboorte door mishandeling overleed, zijn niet verstandelijk gehandicapt. Dat liet een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Amsterdam woensdag weten.


De ouders zijn dinsdag opgepakt door de Amsterdamse politie op verdenking van zware mishandeling van de baby, als gevolg waarvan de zuigeling overleed. Ook de grootvader en diens vriendin zijn aangehouden op verdenking van mishandeling. Alle vier verdachten zitten nog vast, aldus het OM. Zij zitten 'in beperking', waardoor ze geen contact met de buitenwereld mogen onderhouden.

De pasgeboren baby stierf eind september. De zuigeling was gewond naar het AMC in Amsterdam gebracht en overleed korte tijd later. Het gezin stond al een jaar onder begeleiding van maatschappelijk werkers en Bureau Jeugdzorg in Amsterdam na problemen rondom het zevenjarige halfzusje. Het meisje is na de dood van de baby uit huis geplaatst. Bureau Jeugdzorg is een intern onderzoek begonnen naar de zaak.


Naar aanleiding van dit geval wordt nu opgeropen tot dwangsterilistatie van alle zwakbegaafde volwassenen. Is dit nu een hype? :moe:

~Panthera~
23-11-05, 16:28
Geplaatst door TonH
wo 23 nov 2005, 16:41
Ouders dode baby niet zwakbegaafd
AMSTERDAM - De ouders van de baby die kort na de geboorte door mishandeling overleed, zijn niet verstandelijk gehandicapt. Dat liet een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Amsterdam woensdag weten.


De ouders zijn dinsdag opgepakt door de Amsterdamse politie op verdenking van zware mishandeling van de baby, als gevolg waarvan de zuigeling overleed. Ook de grootvader en diens vriendin zijn aangehouden op verdenking van mishandeling. Alle vier verdachten zitten nog vast, aldus het OM. Zij zitten 'in beperking', waardoor ze geen contact met de buitenwereld mogen onderhouden.

De pasgeboren baby stierf eind september. De zuigeling was gewond naar het AMC in Amsterdam gebracht en overleed korte tijd later. Het gezin stond al een jaar onder begeleiding van maatschappelijk werkers en Bureau Jeugdzorg in Amsterdam na problemen rondom het zevenjarige halfzusje. Het meisje is na de dood van de baby uit huis geplaatst. Bureau Jeugdzorg is een intern onderzoek begonnen naar de zaak.


Naar aanleiding van dit geval wordt nu opgeropen tot dwangsterilistatie van alle zwakbegaafde volwassenen. Is dit nu een hype? :moe:

Klootzakken. :moe: hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen ?

TonH
23-11-05, 17:18
Geplaatst door ~Panthera~
Klootzakken. :moe: hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen ?

Wie? Het OM? Was het hun taak om dat te zeggen?

Wie heeft even zin om uit te zoeken wie met dat 'zwakzinnig'-verhaal begonnen is?

mark61
23-11-05, 17:44
Geplaatst door ~Panthera~
Hadden ook weer van die geweldige hulpverleners, net als bij die 6 verbrande kinderen ? :moe:

Als je als hulpverlener ziet, dat het falikant fout dreigt te gaan, DAN moet je meteen ingrijpen, niet als het te laat is.

DAT is de grens.

Daar hadden ze in dit geval exact 5 dagen voor. Lijkt me lastig voor welke efficiënte instantie dan ook.

~Panthera~
23-11-05, 18:11
Geplaatst door mark61
Daar hadden ze in dit geval exact 5 dagen voor. Lijkt me lastig voor welke efficiënte instantie dan ook.


Nu.nl

Het gezin stond al een jaar onder begeleiding van maatschappelijk werkers en Bureau Jeugdzorg in Amsterdam na problemen rondom het zevenjarige halfzusje.

MaRiaH
23-11-05, 21:44
Geplaatst door MuMu
Mijn idee.
Ik pleit al jaren voor een soortgelijke maatregel om kindermishandeling tegen te gaan: een ouderschapstest.

Niet pas na het falen van ouder(s) maar reeds vóór de conceptie zou men zo'n test moeten afleggen.

Een psychologische/psychiatrische doorlichting om te bekijken of iemand wel goed is opgewassen tegen zoiets zwaars en levensbepalends als het opvoeden van kinderen.

En dan natuurlijk niet alleen verplicht stellen voor de zogenaamde "zwakbegaafden" maar voor iedereen!!

In tegenstelling tot dat wat de VBOK doet zou dit pas èchte bescherming van het ongeboren kind zijn! :duim:

ps: aanstaande ouders van adoptiekinderen zijn ook verplicht allerlei zware tests te ondergaan alvorens zij een vergunning krijgen, dus ik zie niet in waarom de biol. ouders dat niet verplicht zou moeten worden.

Hoewel het allemaal aannemelijk klinkt heb ik er toch bezwaar tegen dat de staat gaat bepalen wie wel of geen kinderen mag krijgen.
Ik vind dat etisch niet juist.
Het ligt echt wat ingewikkelder en een deel van dit plan lijkt me dan ook onuitvoerbaar. vooral al omdat je niet weet wanneer conceptie plaatsvindt. :jeweetog:

Waar ik zelf wel voorstander van ben is een verplichte ouderschapscursus in de zwangerschap. Vrouwen en mannen gaan naar de verloskundige, lezen boeken en doen vanalles om zich te informeren en voor te bereiden op een gezond kind.
Daar hoort m.i. inziens OOK een ouderschapscursus bij, behalve dat het preventief werkt, blijkt dat de helft van de a.s. ouders geen idee heeft wat een kind betekent en niet of nauwelijks heeft nagedacht over opvoeding.

Een goed voorbereid ouderschap voorkomt de helft van de problemen.

et_2000nl
23-11-05, 21:45
Geplaatst door ~Panthera~
Weet je waar ik schijtziek van wordt ?

Van 1500 mishandelde kinderen per jaar, die NIET van deze mensen zijn, maar van "NORMALE" mensen.
Maken we ons daar met zijn allen ook NET zo druk over ? Steriliseren we die ook ?
Lullen we daar uberhaupt over ?
Bellen we allemaal netjes de anonieme huisarts, als we denken dat er iets mis is bij de buren ?
Dacht het niet, anders zouden het er geen 1500 zijn. :mad:
Tief op: kinderen zij zowiezo geen prioriteit in deze maatschappij. :fuckit2: Men lult maar wat.

Way to go babe!!!! :duim:

et_2000nl
23-11-05, 21:55
Er zijn hele volkstammen waarvan ik denk dat gedwongen anticonceptie gewenst is, meeste zwakbegaafd, alhoewel ze daar zelf anders over denken.

Van Dantzig noemde (helaas verleden tijd), al dat politieke tuig, raad van kinderbescherming en jeugdzorg moordenaars omdat ze totaal incompetent zijn in het voorkomen van kinderleed en daardoor mede verantwoordelijk zijn voor de slachtoffers.

De oplossingen zijn relatief simpel, men wil er niet aan, heeft geen politieke prioriteit. We moeten de tweede verschrikkelijke islamitische moord (eng, eng) zien te voorkomen.

Recidieve pedofielen sturen we bij voorkeur met proefverlof. Do I need to say more.

MaRiaH
23-11-05, 21:57
Geplaatst door et_2000nl
De oplossingen zijn relatief simpel, men wil er niet aan,

vertel?

et_2000nl
23-11-05, 22:23
Geplaatst door MaRiaH
vertel?

Twee voorbeeldjes:

Een van de grootste problemen is het gebrek van verantwoordelijkheid. Een beetje probleem gezin heeft tig instanties over de vloer, en niemand is verantwoordelijk voor het voorkomen van geweld. Via moeizaam overleg houden de instanties elkaar op de hoogte. Dat duurt allemaal veel te lang als er spijkers met koppen moeten worden geslagen. Een beetje geval heeft met de volgende instanties te maken, politie, om, rechterlijke macht, raad van kinderbescherming, bureau jeugdzorg. En als je wilt kan de gemeentelijke maatschappelijk werker er ook nog bij ingezet worden. Mensen die in die branche werken krommen hun tenen als ze horen dat al die goede inzet word bekritiseerd. Wat mist is de organisatie. Het ligt niet aan de mensen. Een groep de volledige regie en verantwoordelijkheid geven is de oplossing.

Er worden te veel valse aangifte het systeem ingesluisd door rancuneuse ouders de omdat ze ruzie hebben over de verdeling van de boedel en het kind aangifte doen van mishandeling. Die hele winkel van boven word ingezet. Navraag bij advocaten leerde mij dat 50% van dit soort aangifte vals blijkt te zijn, gewoon een onderdeel van het spel. Die winkel boven moet alles serieus nemen, onderzoekt zich een hoedje, word niks gevonden en een nieuwe aangifte volgt. Later blijkt dat bij die gevallen er nooit bewijs gevonden is of er later gebleken is dat er sprake is van mishandeling. Oplossing is om na meerdere valse aangiftes actie te nemen tegen die persoon.

~Panthera~
23-11-05, 22:26
Geplaatst door et_2000nl
Twee voorbeeldjes:

Een van de grootste problemen is het gebrek van verantwoordelijkheid. Een beetje probleem gezin heeft tig instanties over de vloer, en niemand is verantwoordelijk voor het voorkomen van geweld. Via moeizaam overleg houden de instanties elkaar op de hoogte. Dat duurt allemaal veel te lang als er spijkers met koppen moeten worden geslagen. Een beetje geval heeft met de volgende instanties te maken, politie, om, rechterlijke macht, raad van kinderbescherming, bureau jeugdzorg. En als je wilt kan de gemeentelijke maatschappelijk werker er ook nog bij ingezet worden. Mensen die in die branche werken krommen hun tenen als ze horen dat al die goede inzet word bekritiseerd. Wat mist is de organisatie. Het ligt niet aan de mensen. Een groep de volledige regie en verantwoordelijkheid geven is de oplossing.

Er worden te veel valse aangifte het systeem ingesluisd door rancuneuse ouders de omdat ze ruzie hebben over de verdeling van de boedel en het kind aangifte doen van mishandeling. Die hele winkel van boven word ingezet. Navraag bij advocaten leerde mij dat 50% van dit soort aangifte vals blijkt te zijn, gewoon een onderdeel van het spel. Die winkel boven moet alles serieus nemen, onderzoekt zich een hoedje, word niks gevonden en een nieuwe aangifte volgt. Later blijkt dat bij die gevallen er nooit bewijs gevonden is of er later gebleken is dat er sprake is van mishandeling. Oplossing is om na meerdere valse aangiftes actie te nemen tegen die persoon.


:duim:

et_2000nl
23-11-05, 22:30
Geplaatst door ~Panthera~
:duim:

Aan mij ligt het niet. :ego: Ik weet alles, spreek het uit, maar niemand luistert. :moe:

~Panthera~
23-11-05, 22:32
Geplaatst door et_2000nl
Aan mij ligt het niet. :ego: Ik weet alles, spreek het uit, maar niemand luistert. :moe:

Thats democrazy for ya.

Talk to the bloody wall. :moe:

et_2000nl
23-11-05, 22:43
Geplaatst door ~Panthera~
Thats democrazy for ya.

Talk to the bloody wall. :moe:

Fuck the democrazy, zo, valt er toch nog wat te .......

Mijn muur is doof stom en blind, net zo als de rest.... :hihi:

~Panthera~
23-11-05, 22:44
Geplaatst door et_2000nl
Fuck the democrazy, zo, valt er toch nog wat te .......

Mijn muur is doof stom en blind, net zo als de rest.... :hihi:


Goed idee; vergeet je boek niet. :hihi:

et_2000nl
23-11-05, 22:52
Geplaatst door ~Panthera~
Goed idee; vergeet je boek niet. :hihi:

Lees jij stiekum mijn posts op andere topics???? :ego:

:hihi:

~Panthera~
23-11-05, 22:54
Geplaatst door et_2000nl
Lees jij stiekum mijn posts op andere topics???? :ego:

:hihi:


Zonder te lezen was ie al voorspelbaar. :fuckit:

:hihi:

et_2000nl
23-11-05, 23:01
Geplaatst door ~Panthera~
Zonder te lezen was ie al voorspelbaar. :fuckit:

:hihi:

Ik ben NIET voorspelbaar. :ego: Sex?

~Panthera~
23-11-05, 23:03
Geplaatst door et_2000nl
Ik ben NIET voorspelbaar. :ego: Sex?


Tuurlijk. Alleen als ie ijs en ijskoud is. :ego:

:hihi:

et_2000nl
23-11-05, 23:09
Geplaatst door ~Panthera~
Tuurlijk. Alleen als ie ijs en ijskoud is. :ego:

:hihi:

Je bent weer in de war met een koelkast....

~Panthera~
23-11-05, 23:14
Geplaatst door et_2000nl
Je bent weer in de war met een koelkast....



Ik zie het, ja, solly Swa. :loens:

et_2000nl
23-11-05, 23:18
Geplaatst door ~Panthera~
Ik zie het, ja, solly Swa. :loens:

In ene krijg ik de ingeving dat regelmatige sex misschien wel de beste vermageringskeur is.

~Panthera~
23-11-05, 23:25
Geplaatst door et_2000nl
In ene krijg ik de ingeving dat regelmatige sex misschien wel de beste vermageringskeur is.


Who wants to be thin ? you ?? :hihi:

et_2000nl
23-11-05, 23:39
Geplaatst door ~Panthera~
Who wants to be thin ? you ?? :hihi:

Net 20 kilo afgevallen.... :moe: Ben gestopt met lezen.

mark61
23-11-05, 23:55
Geplaatst door et_2000nl
Net 20 kilo afgevallen.... :moe: Ben gestopt met lezen.

Is dat met of zonder gedwongen anticonceptie?

Pfff...net op tijd weer ontopic.

et_2000nl
23-11-05, 23:59
Geplaatst door mark61
Is dat met of zonder gedwongen anticonceptie?

Pfff...net op tijd weer ontopic.

Ben vreselijk leergeilig. Ik ben voor ongedwongen conceptie.

mark61
24-11-05, 00:00
Geplaatst door et_2000nl
Ben vreselijk leergeilig. Ik ben voor ongedwongen conceptie.

Jij leest teveel.

et_2000nl
24-11-05, 00:11
Geplaatst door mark61
Jij leest teveel.

Vroegah.... Weet nu beter.....

~Panthera~
24-11-05, 00:22
Geplaatst door et_2000nl
Net 20 kilo afgevallen.... :moe: Ben gestopt met lezen.

:melig2:

et_2000nl
24-11-05, 00:24
Geplaatst door ~Panthera~
:melig2:

Als je een goed boek heb, verbrand het dan....

~Panthera~
24-11-05, 00:42
Geplaatst door et_2000nl
Als je een goed boek heb, verbrand het dan....


Kijk wel link uit, heb niet voor niets met die enquete meegedaan. :hihi: