PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwarte Piet zorgt voor onrust in Nederland.



Juliette
23-11-05, 12:22
De afgelopen dagen heeft de Nederlandse politie tientallen telefoontjes gekregen over mysterieuze kruisen en cirkels bij voordeuren. Uit het hele land hebben verontruste mensen gebeld, zo heeft de openbare omroep NOS gemeld.

Volgens de politie hoeven die zich geen zorgen te maken, omdat de tekens worden geplaatst door behulpzame kinderen. Die hebben in het Sinterklaasjournaal van de jongerentelevisieomroep NPS gezien dat de Zwarte Pieten op zoek zijn naar een slaapplaats. Aan de kinderen is gevraagd de huizen in hun omgeving te markeren voor de dakloze Pieten. Als er een kruis bij een deur staat, dan kunnen de Pieten er niet slapen.

Als er een cirkel staat, wel.

Dat de onschuldige symbolen voor beroering zorgen is niet zo vreemd. Het is algemeen geweten dat ‘verkenners’ van rondtrekkende inbrekersbendes zich van soortgelijke tekens bedienen om potentiële doelwitten aan te duiden.

amOer
23-11-05, 15:22
hehehe doet me denken aan het verhaal van ali baba :haha:

Bofko
23-11-05, 15:24
Mij doet het meer denken aan de laatste der 10 plagen.

Juliette
23-11-05, 15:35
Had et_2000nl laatst zo geen teken op z'n muur?

et_2000nl
23-11-05, 16:54
Geplaatst door Juliette
Had et_2000nl laatst zo geen teken op z'n muur?

YEP!!!! Maar..... Die had ik zelf gezet, dochters denken nu dat er een zwarte piet door het huis dwaalt. Grote paniek, mss hebben ze de politie wel gebeld. Volgens het SinterKlaas journaal heeft Sint en Piet geen huis dit jaar en logeren ze stiekum bij kinderen thuis, een cirkel betekend welkom en een kruis vaarwel. Soms zet een Piet zelf een cirkel, als je dat niet zelf gedaan hebt, dikke pret voor de kids. Mss trap ik sommige op de ziel als ik zeg dat het allemaal een sprookje is.... :hihi:

Enfin.... :moe: of dit verhaal waar is weet ik niet, alle andere vergelijkbare verhalen doen al jaren de ronde op internet en soms in kranten als het nieuws wat zuinig is. Nooit echt bewezen. Waarschijnlijk dus weer een broodje aap.

Swoesie
23-11-05, 17:55
Het lullige van het verhaal is dat de gemeente de Surinaamse bewoners van de betreffende huizen, heeft aangeklaagd voor het aanbrengen van graffiti op de huizen.!
:melig2: