PDA

Bekijk Volledige Versie : Enquete voor werkstuk

marije17
24-11-05, 10:45
Hallo mensen!

Ik moet voor school een werkstuk maken over de islam en nu vroeg ik me af of ik jullie wat vragen mag stellen en of jullie daar op willen antwoorden. Jullie zouden me hier heel erg mee helpen! Het is niet mijn bedoeling om jullie aan te vallen op jullie geloof trouwens..

Staat er iets in de koran over geweldpleging en zo ja wat wordt er gezegd?
Denken jullie dat samir A en mohammed B gehandeld hebben in navolging van de koran?
Zien jullie de koran als een mooi boek met verhalen erin waarvan jullie niet geloven dat het gebeurd is? Of geloven jullie dat alles dat in de koran staat letterlijk gebeurd is?
Gaan jullie allemaal naar de moskee en hoevaak?
Geloven jullie uberhaupt wel in allah?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!!!

Groetjesss marije

chirpy
09-12-05, 23:26
Geplaatst door marije17
Hallo mensen!

Ik moet voor school een werkstuk maken over de islam en nu vroeg ik me af of ik jullie wat vragen mag stellen en of jullie daar op willen antwoorden. Jullie zouden me hier heel erg mee helpen! Het is niet mijn bedoeling om jullie aan te vallen op jullie geloof trouwens..

Denken jullie dat samir A en mohammed B gehandeld hebben in navolging van de koran?
Zien jullie de koran als een mooi boek met verhalen erin waarvan jullie niet geloven dat het gebeurd is? Of geloven jullie dat alles dat in de koran staat letterlijk gebeurd is?

Groetjesss marije

Dag Marije, het blijft akelig stil. Dat is maar goed ook, want anders zou je nog meer in verwarring gebracht kunnen worden. Ook al ben ik geen Moslim, je zult antwoorden krijgen die elkaars tegenpolen zijn. Streng gelovigen (Christenen, Islamieten) geloven de heilige boeken letterlijk van de eerste tot de laatste zin. Anderen beschouwen het boek als leidraad voor hun leven en handelen naar de geest. Je krijgt dus nooit antwoord van de Moslim, wanneer die zou bestaan, of de Christen. Ik raad je aan de Koran eens door te lezen en daarna gerichte, minder algemene vragen te stellen. De vragen die jij stelde, kunnen alleen maar zeer oppervlakkig beantwoord worden met ja en nee. Vraag eens aan je leraar of die je kan helpen met een betere aanpak.

amOer
03-01-06, 20:21
Geplaatst door marije17
Hallo mensen!

Groetjesss marije

ja over geweldpleging staat er wat .. maar alles onder bepaalde voorwaarden :
1- je mag NOOIT beginnen met geweld " inna Allaha la yo7ibbo al mu3tadien " ( allah houdt niet van hen die met geweld beginnen )

2- je vecht alleen terug ! " waqatiloe fi sabiel allah allathiena yoqatiloenakom wala ta3tadoe " ( en vecht in het pad van Allah degenen die tegen jullie vechten en begin niet ( met geweld ) )

3- " la yanhaom allaho 3an allathiena lam yoqatiloenakom fi al dien walam yo5rijoekom min diyarikom " ( Allah verbiedt jullie niet om ( gewoon om te gaan met ) met hen die niet tegen jullie vechten en jullie niet uit jullie land verdrijven )

en zo kan ik heeel wat versen noemen .. :)

Samir A. en Mo. B hebben niet gehandeld volgens de Koran .. tenminste .. niet als ik zou moeten oordelen ..

en ja de koran is een mooi boek waarin verhalen staan die allemaal waar zijn gebeurd... ik vind het echt een mooi boek hoor .. :)

ik ga zelf alleen op vrijdags naar de moskee .. lukt mij niet om alle 5 gebeden in de moskee te bidden ..

de laatste vraag is denk ik wel beantwoord zo ;) !