PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruim 1.700 Braziliaanse paters vergrepen zich aan minderjarigen



Wide-O
24-11-05, 12:33
Ruim 1.700 Braziliaanse paters vergrepen zich aan minderjarigen
BRUSSEL - Ruim 1.700 Braziliaanse paters hebben zich jarenlang vergrepen aan minderjarigen. Dat concludeert een onderzoekscommissie die op last van paus Benedictus XVI misdragingen van pedofiele geestelijken in kaart heeft gebracht.

Volgens het nu uitgelekte rapport van de commissie is zeker 10 procent van de paters in Brazilië betrokken bij seksueel geweld tegen minderjarigen. Ook concluderen de onderzoekers dat ruim de helft van de Braziliaanse paters zich niet stoort aan het celibaat. Kerkelijke autoriteiten hebben inmiddels 200 geestelijken onder psychiatrische behandeling gesteld.

De Braziliaanse justitie veroordeelde de afgelopen twee jaar reeds tien paters tot celstraffen wegens aanranding. De leiding van de Braziliaanse rooms-katholieke kerk besloot eerder deze maand enkele in opspraak geraakte geestelijken over te plaatsen naar afgelegen parochies.

Officieel geven de bisdommen nog geen commentaar op het stijgende aantal pedofiele paters. Ook is het nog niet bekend hoe het Vaticaan zal reageren op het rapport van de onderzoekscommissie.

Ik wist dat er een probleem was, ik wist niet dat het probleem zo ontzettend groot is :cheefbek:

~Panthera~
24-11-05, 12:35
Mooie uitwijkplaats, die Katholieke Kerk. :moe:

David
24-11-05, 12:37
Ik denk dat het nieuwe, geheime rapport over homo's veel op zal lossen. Dit probleem hoort binnenkort to het verleden, wat ik je brom! Geen homo's meer als priester en de pedo's verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Wide-O
24-11-05, 12:41
Geplaatst door David
Ik denk dat het nieuwe, geheime rapport over homo's veel op zal lossen. Dit probleem hoort binnenkort to het verleden, wat ik je brom! Geen homo's meer als priester en de pedo's verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Allemaal de boom in !

Tomas
24-11-05, 12:50
Geplaatst door Wide-O

Ik wist dat er een probleem was, ik wist niet dat het probleem zo ontzettend groot is :cheefbek:

10% lijkt wel veel ja. Maar wat mij betreft goed voorstelbaar. Het celibaat is een onmenselijk iets. Je moet dan nu eenmaal erg veel zelfbeheersing en controle hebben. Ik denk misschien wel bovengemiddel veel. Want 1 keer in je celibataire leven de fout in gaan is ook onderdeel van die 10%. Het zou mij niet verbazen als het nog hogr zal uitvallen. Dus goed plan: homo's uitsluiten.

Bofko
24-11-05, 12:51
Geplaatst door David
Geen homo's meer als priester

Dan zijn er bijna helemaal geen priesters meer te vinden. Ze moeten hier in het katholieke zuiden op dit moment al uit Vietnam en Polen gehaald worden.

David
24-11-05, 12:53
Geplaatst door Tomas
Dus goed plan: homo's uitsluiten.


Precies. Dan worden er alleen nog kleine meisjes gepakt, en da's een stuk minder erg. :vreemd:


Ik begrijp overigens niet dat je als homo je aan wil sluiten bij een intstituut dat zo tegen homo's is. :vreemd:

~Panthera~
24-11-05, 12:55
Geplaatst door David
Precies. Dan worden er alleen nog kleine meisjes gepakt, en da's een stuk minder erg. :vreemd:


Ik begrijp overigens niet dat je als homo je aan wil sluiten bij een intstituut dat zo tegen homo's is. :vreemd:


Ja, precies. :moe:

Snap ik ook geen hout van, nee.

Tomas
24-11-05, 12:57
Geplaatst door David
Precies. Dan worden er alleen nog kleine meisjes gepakt, en da's een stuk minder erg. :vreemd:

Het sarcasme ontging je toch niet, hoop ik? Anders zet ik je even op een ander lijstje.


Ik begrijp overigens niet dat je als homo je aan wil sluiten bij een intstituut dat zo tegen homo's is. :vreemd:

Dat kan och wel iets te maken hebben met het stockholm syndroom?

Bofko
24-11-05, 12:58
Geplaatst door David

Ik begrijp overigens niet dat je als homo je aan wil sluiten bij een intstituut dat zo tegen homo's is. :vreemd:

Vroeger wisten ze nog niet dat ze homo waren, en nu ze het wel weten sluiten ze zich niet meer aan bij dat instituut, en is er dus toch ook een groot tekort aan priesters.

David
24-11-05, 12:59
Geplaatst door Tomas
Het sarcasme ontging je toch niet, hoop ik? Anders zet ik je even op een ander lijstje.

Nee hoor, ik sloot me er bij aan.




Dat kan toch wel iets te maken hebben met het stockholm syndroom?


Zeer waarschijnlijk.

et_2000nl
24-11-05, 13:01
Imams mogen zich ten minste suf.... Genieten.

De Islam is lekker beter!!!!

Tomas
24-11-05, 13:02
Geplaatst door et_2000nl
Imams mogen zich ten minste suf.... Genieten.

De Islam is lekker beter!!!!

Het katholicsme staat helemaal onderaan hoor. Dus juich niet te hard.

Tomas
24-11-05, 13:02
Geplaatst door David
]Nee hoor, ik sloot me er bij aan.


Zeg je nu.

David
24-11-05, 13:04
Geplaatst door et_2000nl
Imams mogen zich ten minste suf.... Genieten.

De Islam is lekker beter!!!!


Als ze in dat paradijs van jullie ook mannelijke maagden serveren, en ik niet word afgescheept met een trosje pitloze witte, sluit ik me direct aan. Is er een welkom-geschenk? Een wekkerradio of zo?

et_2000nl
24-11-05, 13:07
Geplaatst door David
Als ze in dat paradijs van jullie ook mannelijke maagden serveren, en ik niet word afgescheept met een trosje pitloze witte, sluit ik me direct aan. Is er een welkom-geschenk? Een wekkerradio of zo?

Cursus hoe ******* ik een maagd?

et_2000nl
24-11-05, 13:08
Geplaatst door Tomas
Het katholicsme staat helemaal onderaan hoor. Dus juich niet te hard.

Ik snap je niet.

(Wil je me nu ff in je lijstje randdebielen zetten)

Tomas
24-11-05, 13:09
Geplaatst door et_2000nl
Ik snap je niet.

(Wil je me nu ff in je lijstje randdebielen zetten)

Ik hoef dus niks te doen.

Maar dat van die maagden snap ik dus echt niet. Wie zit daar nou op te wachten? Was dat zo zeldzaam in het midden-oosten vroeger dat er alleen maar van gedroomd en dus gefantaseerd werd?

~Panthera~
24-11-05, 13:10
Geplaatst door et_2000nl
Ik snap je niet.

(Wil je me nu ff in je lijstje randdebielen zetten)


OOK zetten. :blowen:

David
24-11-05, 13:10
Geplaatst door et_2000nl
Cursus hoe ontpit ik een maagd?

Wide-O
24-11-05, 13:11
FF alle gekheid op een stokje. 1.700 man lijkt verdacht veel op een structureel probleem eerder dan een statistische weerspiegeling van de maatschappij. Toch ?

Gatverdamme, ik vind dit echt misselijk.

~Panthera~
24-11-05, 13:12
Geplaatst door Wide-O
FF alle gekheid op een stokje. 1.700 man lijkt verdacht veel op een structureel probleem eerder dan een statistische weerspiegeling van de maatschappij. Toch ?

Gatverdamme, ik vind dit echt misselijk.


Denk je ? ik denk dat het aardig in de richting komt.

David
24-11-05, 13:16
Geplaatst door Wide-O
FF alle gekheid op een stokje. 1.700 man lijkt verdacht veel op een structureel probleem eerder dan een statistische weerspiegeling van de maatschappij. Toch ?

Gatverdamme, ik vind dit echt misselijk.


Het is simpel. De katholieke kerk is een door en door verrot instituut. Met een hele grote doofpot.

~Panthera~
24-11-05, 13:17
Geplaatst door David
Het is simpel. De katholieke kerk is een door en door verrot instituut. Met een hele grote doofpot.



Precies.

Tomas
24-11-05, 13:18
Nogmaals 't is heel simpel: celibaat en het daarbij behorende taboe.

David
24-11-05, 13:20
Geplaatst door Tomas
Nogmaals 't is heel simpel: celibaat en het daarbij behorende taboe.

En de gedachtengang dat alles wat met sex te maken heeft vies is.

et_2000nl
24-11-05, 13:21
Geplaatst door Tomas
Ik hoef dus niks te doen.

Maar dat van die maagden snap ik dus echt niet. Wie zit daar nou op te wachten? Was dat zo zeldzaam in het midden-oosten vroeger dat er alleen maar van gedroomd en dus gefantaseerd werd?

Gelukkig.

Beats me. Dat klungeligge gedoe. Maagdelijkheid is nooit meer of minder zeldzaam, denk daar maar eens over na....

Ik denk dat we dat hemel beeld naar westerse normen en waarde moeten gaan aanpassen ten einde te komen tot een nieuwe interpretatie van de Islam geplaatst in de huidige tijd.

Ikzelf droom van een hemel vol boeken.

Ff on-topic. Wat een vreselijk bericht. Ben vaak in Brazilie geweest en weet zo'n beetje waar die paters werken. Je moet werkelijk een varken zijn als je je daar aan vergrijpt. Maar ja, elke spastische toestanden omtrent sexualitieit heeft altijd geleid tot dit soort excessen. Misselijk.

Tomas
24-11-05, 13:22
Geplaatst door David
En de gedachtengang dat alles wat met sex te maken heeft vies is.

Da's misschien sneu en ongezond, maar geen belangrijke oorzaak.

Wide-O
24-11-05, 13:22
Geplaatst door Tomas
Nogmaals 't is heel simpel: celibaat en het daarbij behorende taboe.

Had je wel gelezen hoor. Maar ik dacht dat vroeger zo'n pastoor FF z'n meid bediende, za'k maar zeggen. Niet per sé kinderen.

Enfin, je hebt gelijk. Opgelegd celibaat is waarschijnlijk een goeie manier om verknipte mensen te krijgen. Of trekt de verkeerde mensen aan, weet ik het.

Wide-O
24-11-05, 13:23
Geplaatst door et_2000nl
Ff on-topic. Wat een vreselijk bericht. Ben vaak in Brazilie geweest en weet zo'n beetje waar die paters werken. Je moet werkelijk een varken zijn als je je daar aan vergrijpt. Maar ja, elke spastische toestanden omtrent sexualitieit heeft altijd geleid tot dit soort excessen. Misselijk.

Heeft dat te maken met de uiterst zwakke positie van de kinderen in de, hoe heet dat, favela's ?

David
24-11-05, 13:23
Geplaatst door et_2000nl
Ikzelf droom van een hemel vol boeken.

Diep in je hart ben je een Opzij-vrouwtje!


Ff on-topic. Wat een vreselijk bericht. Ben vaak in Brazilie geweest en weet zo'n beetje waar die paters werken. Je moet werkelijk een varken zijn als je je daar aan vergrijpt. Maar ja, elke spastische toestanden omtrent sexualitieit heeft altijd geleid tot dit soort excessen. Misselijk.


Mee eens.

Tomas
24-11-05, 13:25
Geplaatst door et_2000nl
Gelukkig.


Ik zet je toch maar even op het lijstje van mensen die niet moeilijk doen dat ze op lijstjes staan. Sta ik zelf niet trouwens. Ik sta op meten met 2 maten.


Maagdelijkheid is nooit meer of minder zeldzaam, denk daar maar eens over na....

Wel voor de meeste mannen. Hoe heet dat ook alweer in de statistiek? Nominaal? Stel dat 1 man alle maagden ontmaagd, dan is voor de meeste mannen een maagd een zeldzaam fenomeen.


Ikzelf droom van een hemel vol boeken.

Shit, weer een lijstmutatie.



Ff on-topic. Wat een vreselijk bericht. Ben vaak in Brazilie geweest en weet zo'n beetje waar die paters werken. Je moet werkelijk een varken zijn als je je daar aan vergrijpt. Maar ja, elke spastische toestanden omtrent sexualitieit heeft altijd geleid tot dit soort excessen. Misselijk.

Euh. Ja.

~Panthera~
24-11-05, 13:25
Geplaatst door Wide-O
Heeft dat te maken met de uiterst zwakke positie van de kinderen in de, hoe heet dat, favela's ?


Nee, net als overal : ze ZIJN er, dat is voor sommige mispels al genoeg. :moe:

et_2000nl
24-11-05, 13:32
Geplaatst door Wide-O
Heeft dat te maken met de uiterst zwakke positie van de kinderen in de, hoe heet dat, favela's ?

Yep favela's. Iedereen heeft zijn eigen zwakheden en er is altijd wel iemand die dat weet te exploiteren.

Als ik goed nadenk spreek ik nog een beetje portugees.

Vai tomar no cu.

Icho da puta.

Zo'n beetje 50% van de braziliaanse zinnen....

et_2000nl
24-11-05, 13:38
Geplaatst door Tomas
Ik zet je toch maar even op het lijstje van mensen die niet moeilijk doen dat ze op lijstjes staan. Sta ik zelf niet trouwens. Ik sta op meten met 2 maten.

IK WIL BIJ JOU OP JE LIJSTJE!!!!


Wel voor de meeste mannen. Hoe heet dat ook alweer in de statistiek? Nominaal? Stel dat 1 man alle maagden ontmaagd, dan is voor de meeste mannen een maagd een zeldzaam fenomeen.

Jij denkt alleen maar vanuit de mannen. Vrouwen-maagden is een liniair verband.

f(x) = 1

De variabele is slecht tijd.



Shit, weer een lijstmutatie.

Sorry zal me gedragen.




Euh. Ja.

Verder statistisch niet significant.