PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Aartsen roept Hirsi Ali en Wiegel tot de orde



~Panthera~
24-11-05, 13:41
Van Aartsen roept Hirsi Ali en Wiegel tot de orde

Uitgegeven: 24 november 2005 13:27
Laatst gewijzigd: 24 november 2005 14:02

DEN HAAG - VVD-aanvoerder van Van Aartsen vindt dat Tweede Kamerlid Hirsi Ali en oud-partijleider Wiegel moeten ophouden met ruziën. "We moeten in de VVD een beetje normaal en met respect met elkaar omgaan, en dat geldt voor beiden, zei hij donderdag. Eerder op de dag had Van Aartsen een afzonderlijk gesprek met Wiegel en Hirsi Ali. Het onderhoud met Wiegel vond telefonisch plaats.

Van Aartsen stelt verder dat het VVD-standpunt over artikel 23 van de grondwet, waarin de vrijheid van onderwijs is geregeld, terug te vinden is in het Liberaal Manifest. Daarin staat dat het artikel op hoofdlijnen overeind moet blijven. Volgens Van Aartsen wordt dit standpunt ook door Hirsi Ali onderschreven. In haar polemiek met Wiegel wekte Hirsi Ali de indruk artikel 23 te willen afschaffen. Ook eerder zinspeelde zij op het schrappen ervan.


Hirsi Ali

Hirsi Ali en Wiegel hebben elkaar de afgelopen dagen via brieven en in interviews hard aangevallen. Wiegel verweet Hirsi Ali dat ze te weinig respect toont voor andersdenkenden en te veel op de persoon speelt. Hirsi Ali noemde Wiegel op haar beurt "reactionair conservatief". Die term zwakte ze later af, maar woensdag maakte zij Wiegel opnieuw verwijten. Ze stelde onder meer dat hij zich te weinig bezighoudt met de problemen van immigratie en integratie.

In de VVD-fractie werd het geruzie tussen Hirsi Ali en Wiegel met lede ogen gadegeslagen. De Kamerleden Van Baalen en Weekers zeiden donderdag dat "de rust moet weerkeren". "Hier schieten we niets mee op", aldus Weekers. Naar verluidt stoort de fractie zich vooral aan het optreden van Hirsi Ali.


:haha:

Het kleuterklasje. :moe:

et_2000nl
24-11-05, 13:43
Wat een spelbreker die Van Aertsen. Jammer.

Zwarte Kat
24-11-05, 13:55
:lekpuh: De LPF lacht zich rot om dit gesmijt met modder

Elien
24-11-05, 13:55
Geplaatst door et_2000nl
Wat een spelbreker die Van Aertsen. Jammer.

je haalt de woorden uit mn mond...had stiekem gehoopt op een part2 van lijst pim fortuyn een leuke periode :tranen:

David
24-11-05, 14:00
Geplaatst door Elien
je haalt de woorden uit mn mond...had stiekem gehoopt op een part2 van lijst pim fortuyn een leuke periode :tranen:



Ik mis Winnie de Jong.

et_2000nl
24-11-05, 14:22
Geplaatst door Elien
je haalt de woorden uit mn mond...had stiekem gehoopt op een part2 van lijst pim fortuyn een leuke periode :tranen:

My pleasure.... :hihi:

Ik hoef die modder niet. Zelfs als het mijn partij niet is. Ik heb genoeg argumenten om er ff niet op te stemmen. Dit is een beschadiging voor de parlementaire democratie. Foei.

Ik hoop dat ze pragmatisch genoeg zijn haar te beoordelen op haar kwaliteiten. Dan kunnen ze niet anders dan tot de conclusie komen dat ze een zeer giftige slang in huis hebben die al haar politieke verplichtingen verzuimt. Dat verwijt ik de VVD veel meer.

Zelfs voor haar fans. Word maar helemaal lyrisch van haar. Maar is de juiste plek de 2-de kamer? Heeft nog nooit iemand mij van overtuigen. Ze blijkt er namelijk nagenoeg nooit te zijn. Was ook al zo toen ze nog vrij kon rondfietsen. Elk ander kamerlid was allang tot de orde geroepen. VVD, en niet alleen Hans, roep haar tot de orde. Ik voorspel je dat ze op zal stappen.

et_2000nl
24-11-05, 14:23
Geplaatst door David
Ik mis Winnie de Jong.

We want Winnie back.
We want Winnie back.
We want Winnie back.
We want Winnie back.
We want Winnie back.
We want Winnie back.

et_2000nl
24-11-05, 16:11
Geplaatst door MuMu
Dat er een Wiegel aan te pas moet komen om de scheve boel recht te zetten spreekt boekdelen over de gang van zaken binnen de VVD en het slappe beleid van Van Aertsen.

Er is duidelijk een strijd gaande binnen de VVD om het leiderschap. De zwakte is dat het via de media word uitgevochten.

Woon je/leef je echt in Reykjavik?

et_2000nl
24-11-05, 16:45
Geplaatst door MuMu
Jazeker! :blowen:

Jeempie, cool.

Wilde altijd een keer naar IJsland na het lezen van de boeken van Desmond Bagley. Alles wat spannend was in die tijd van spionage en koude oorlog gebeurde daar. Soms prachtige landschapsbeschrijvingen. Althans wat ik me herinner. k Was jong toen ik het las. Interesse nu iets verder weg van Bagley maar hoop er ooit een keer naar IJsland toe te gaan. Lijstje van landen waar ik nog heen wil is heel erg lang, en budget en tijd beperkt. :moe:

Rourchid
24-11-05, 19:37
Geplaatst door ~Panthera~

Wiegel verweet Hirsi Ali dat ze te weinig respect toont voor andersdenkenden en te veel op de persoon speelt.


Hirsi Ali loopt altijd te klagen dat ze het zelf het slachtoffer is van op de man gespeeld worden en nu krijgt ze nogal uitdrukkelijk een koekje van eigen deeg; zeer opmerkelijk.
Bij haar rentree - na haar onderduiken - was het eerste iniatief om te pogen samen met de PvdA een brede coalitie tegen de islam te vormen. Een actie waarmee ze aangaf geen moer te zoeken te hebben in de politiek; een echt politicus dient namelijk te kunnen verzoenen en vrede te kunnen stichten; het moet dus een kamerbrede meerderheid zijn om met de islam (in Nederland) verder te gaan.

Door een steeds groter isolement en vermoedelijk alleen nog maar omringd door ja-knikkers zal Hirsi Ali in haar overmoed gedacht hebben met partijgenoten een coalitie tegen de islam te vormen en in de illusie verkeerd hebben dat ze nu de frontale aanval kan openen op haar partijgenoten die naast de politiek als verzoenende factor, de politiek als meer zien dan alleen verengd tot 'one issue' te weten Hirsi Ali's issue; zij is immers, zoals ze strijk en zet stelt, alleen maar de politiek ingegaan om het lijden van de 'zwaar onderdrukte' moslima's te verlichten.

Spitsboef
24-11-05, 20:18
Hirsi_l_

TENACH
24-11-05, 20:31
Geplaatst door ~Panthera~
Van Aartsen roept Hirsi Ali en Wiegel tot de orde

"We moeten in de VVD een beetje normaal en met respect met elkaar omgaan, .........

.....standpunt over artikel 23 van de grondwet, waarin de vrijheid van onderwijs is geregeld, terug te vinden is in het Liberaal Manifest. Daarin staat dat het artikel op hoofdlijnen overeind moet blijven. Volgens Van Aartsen wordt dit standpunt ook door Hirsi Ali onderschreven.

Sinds wanneer doet de VVD normaal en sinds wanneer toont de VVD een beetje respect? Laat meneer van Aartsen, de onrustpleger, aub zn gore bek dichthouden en ophouden met agentje spelen. Walgelijke eikel!

Mevrouwtje Ali moet toch soms eerst (beter) nadenken voordat ze haar gat opentrekt. Af en toe krijg ik de indruk dat ze gewoon niet nadenkt of vreselijk mediageil is of erop geilt om mensen tegen de schenen aan te schoppen. Ik geloof niet dat Hirsi Ali ergens vrienden wil overhouden, ze moet niet onderschatten wat Wiegel's positie binnen de VVD is, voor ze het weet kan ze zich aanmelden in Addis Abeba. :zwaai:

Olive Yao
24-11-05, 20:34
Geplaatst door MuMu
Dat er een Wiegel aan te pas moet komen om de scheve boel recht te zetten spreekt boekdelen over de gang van zaken binnen de VVD en het slappe beleid van Van Aertsen.
Die scheve boel bij de VVD beperkt zich echt niet tot Ayaan Hiris Ali.
De VVD is een plutocratenclub.
Wiegel is een domme ouwehoer.

jan1974
24-11-05, 22:34
VVD wetenschappelijk historicus zegt in Radio 1 (met het oog op morgen) dat AHA inhoudelijk gelijk heeft.

Artikel 23 is volgens hem geenzins (volgens de traditie) een liberaal artikel.