PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Mekka-borden in Rotterdam'



S@deeQ
24-11-05, 18:49
'Mekka-borden in Rotterdam'
Door ANTTI LIUKKU


ROTTERDAM - Onafhankelijk raadslid Brahim Bourzik pleit voor borden die naar Mekka in het oosten wijzen.

Zo weten Rotterdamse moslims te allen tijde in welke richting ze moeten bidden.

Bourzik kwam op het idee tijdens een ’persoonlijke studiereis’ door Saudi-Arabië, waar hij vele heilige plaatsen bezocht. „Ik liep door de woestijn en tot mijn verbazing stond er plotseling een verkeersbord met een pijl naar Mekka. Fantastisch! Dat moeten we ook in Rotterdam hebben!’’


http://www.ad.nl/multimedia/archive/00022/mekka_bord_22672h.jpg

Zelf is Bourzik altijd goed voorbereid. „Ik heb een kompas in mijn horloge, maar veel mensen hebben geen idee waar het oosten precies ligt,’’ legt hij uit.

Bourzik overweegt een motie in te dienen. Hij gelooft dat de Mekka-borden Rotterdamse moslims een groot plezier zouden doen. „Rotterdam is toch voor iedereen die er woont? Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.’’

Bar
24-11-05, 18:52
Ietsje meer vrije ruimte erop.

Ik verwacht dan vele humoristische, autochtone en creatieve aanvullingen.

Reisbureau MEKKA
Foltering, Zweepslagen, Steniging
Voor adequate Bekering

delirious
24-11-05, 18:57
Geplaatst door Bar
Ietsje meer vrije ruimte erop.

Ik verwacht dan vele humoristische, autochtone en creatieve aanvullingen.

Reisbureau MEKKA
Foltering, Zweepslagen, Steniging
Voor adequate Bekering

Dan weet jij echt Bar weinig.

S@deeQ
24-11-05, 18:59
Geplaatst door Bar
Ietsje meer vrije ruimte erop.

Ik verwacht dan vele humoristische, autochtone en creatieve aanvullingen.

Reisbureau MEKKA
Foltering, Zweepslagen, Steniging
Voor adequate Bekering

weer zo een gefrustreerde LPF-HOND :ergleuk:

Wortel
24-11-05, 19:03
Ik weet nu al dat dit idee het nooit haalt, juist omdat Rotterdam er is voor alle Rotterdammers. Dan wil iedereen zo zijn eigen richtingaanwijzers. Zo hadden wij al gemier met de aanvraag van bordjes naar de verschillende kerken in de wijk.

Joesoef
24-11-05, 19:09
Als het niet hoger is dan 50m dan plaatst Rotterdam het niet.

Wortel
24-11-05, 19:11
...tenzij het een uithangbord van een multinational is.

Joesoef
24-11-05, 19:17
Geplaatst door Wortel
...tenzij het een uithangbord van een multinational is.

Die hangen ze aan de dakrand. Dus hoger dan 50 meter :)

..zapper
24-11-05, 19:28
Dan kunnen ze beter alle moslims in Rotterdam een kompas geven, met daarop aangevinkt in welke richting ze moeten bidden.

et_2000nl
24-11-05, 19:49
Geplaatst door Bar
Ietsje meer vrije ruimte erop.

Ik verwacht dan vele humoristische, autochtone en creatieve aanvullingen.

Reisbureau MEKKA
Foltering, Zweepslagen, Steniging
Voor adequate Bekering

Boefje, jij wil de CIA praktijken belachelijk maken. De amerikanen zijn toevallig wel onze vrienden. Gaat je echt niet lukken hoor.

et_2000nl
24-11-05, 19:51
In Rotterdam heb je meer succes met een bord "Huis -->" en dan bedoelen ze niet het huis waar je geboren bent of al jaren woont. Maar iets vaags met het huis dat van je ouders/groot ouders was. Behalve als je je 'gedraagt' dan mag je blijven.

Amenzu
24-11-05, 20:11
Geplaatst door S@deeQ
'Mekka-borden in Rotterdam'
Door ANTTI LIUKKU


ROTTERDAM - Onafhankelijk raadslid Brahim Bourzik pleit voor borden die naar Mekka in het oosten wijzen.

Zo weten Rotterdamse moslims te allen tijde in welke richting ze moeten bidden.

Bourzik kwam op het idee tijdens een ’persoonlijke studiereis’ door Saudi-Arabië, waar hij vele heilige plaatsen bezocht. „Ik liep door de woestijn en tot mijn verbazing stond er plotseling een verkeersbord met een pijl naar Mekka. Fantastisch! Dat moeten we ook in Rotterdam hebben!’’


http://www.ad.nl/multimedia/archive/00022/mekka_bord_22672h.jpg

Zelf is Bourzik altijd goed voorbereid. „Ik heb een kompas in mijn horloge, maar veel mensen hebben geen idee waar het oosten precies ligt,’’ legt hij uit.

Bourzik overweegt een motie in te dienen. Hij gelooft dat de Mekka-borden Rotterdamse moslims een groot plezier zouden doen. „Rotterdam is toch voor iedereen die er woont? Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.’’

De verkiezingen komen eraan! Sommigen verzinnen dan rare dingen. Het gaat niet om borden. Iedereen in rotterdam die bidt, wel weet in welke richting hij moet bidden. De problematiek zit in een ander hoek. Concrete zaken, die de vaak niet ideale positie van de Marokkanen, kunnen verbeteren. Niet dit soort grapjes!


De Marokkanen in Rotterdam hebben andere perioriteiten. Studiereis door Saudi Arbië? Die borden hebben we in Marokko niet. Daar weten ze ook waar mekka ligt. De aarde is uiteindelijk rond. Moest jij eingelijk niet daar zijn?

echnaton
24-11-05, 20:50
Ik wil een bord dat wijst naar het Mekka van het Vrije Westen. New York, New York.

observer
24-11-05, 22:59
ach bourzik was toch al iemand die van clientelisme aan elkaar hing en die door gl binnengehaald was omdat hij veel allochtone kiezers kon binnenhalen

al denk ik dat die toch iets anders terug hadden verwacht dan een bord > mekka

mischien financieren zij wel een bord "uitgang"voor hem

S@deeQ
29-11-05, 18:26
Bord naar Mekka valt niet goed
Door ANTTI LIUKKU


Mekka-borden in Rotterdam, zodat moslims weten in welke richting te bidden? Nee, het is zeer onwaarschijnlijk dat het voorstel van onafhankelijk raadslid Bourzik een kans maakt.

ROTTERDAM

Het idee van het Rotterdamse raadslid Brahim Bourzik voor verkeersbordjes die naar Mekka wijzen, heeft op de website van deze krant een ware stortvloed aan woedende reacties opgeleverd. Veel gelezen: ,,Zijn we in dit land helemaal gek geworden?’’

Dat niet alleen. De internetredactie heeft tal van racistische opmerkingen moeten verwijderen. Ook veel moslims voelden zich beledigd. ,,Alsof wij niet weten waar het oosten ligt,’’ klinkt het.

Bourzik volgt de commotie met interesse. ,,Nog nooit zoveel media aan de lijn gehad,’’ glundert hij. Ook heeft hij steunbetuigingen gekregen, zegt hij. ,,Eindelijk een moslim die wat durft te zeggen in Rotterdam, kreeg ik te horen.’’

Dan bedachtzaam: ,,Als het bord zoveel haat oproept, dan hoeft het van mij niet. Laat dat duidelijk zijn.’’ Maar mensen moeten absoluut niet denken dat hij een grappenmaker is. ,,Het is even serieus als het voorstel van Leefbaar Rotterdam om hoofddoekjes voor gemeentepersoneel te verbieden.’’ Dát plan maakt Bourzik juist boos. ,,Ik wil gewoon laten zien dat er mensen zijn die andere ideeën hebben dan in dat witte bolwerk op het stadhuis. De helft van de Rotterdamse bevolking is allochtoon, maar ze doen net of wij niet bestaan,’’ foetert hij op het stadsbestuur. ,,De buitenruimte is toch ook voor moslims? Dat wordt blijkbaar niet geaccepteerd. De houding is nog steeds: allochtoon, je bent van harte welkom, maar ken je plaats.’’

Joesoef
29-11-05, 18:44
Geplaatst door echnaton
Ik wil een bord dat wijst naar het Mekka van het Vrije Westen. New York, New York.


Nederland niet goed genoeg voor je?

echnaton
29-11-05, 18:56
Geplaatst door Joesoef
Nederland niet goed genoeg voor je?

Echt niet. Amerika is altijd mijn droom geweest.

S@deeQ
29-11-05, 19:01
Geplaatst door echnaton
Echt niet. Amerika is altijd mijn droom geweest.
:melig2:
Wat houdt je tegen ? flikker toch op naar de USA,desnoods wil ik wel je ticket betalen,gierige kaaskoppie :tik:

amOer
29-11-05, 19:18
hahaha dit is egt slecht moeten ze niet toestaan !!

Nederland is geen islamitisch land kom nou ! en wie de richting van Mecca zoekt heeft um zó gevonden zonder bordjes !! ik kan me wel voorstellen dat nederlanders daar om boos worden en terecht ook !

echnaton
29-11-05, 19:39
Geplaatst door S@deeQ
:melig2:
Wat houdt je tegen ? flikker toch op naar de USA,desnoods wil ik wel je ticket betalen,gierige kaaskoppie :tik:

Nee, ik streef ernaar dat Nederland eens ook 'The Land of the Free' wordt. 'The Home of the Brave' zal nog wel even op zich zal laten wachten.

S@deeQ
29-11-05, 19:44
Geplaatst door echnaton
Nee, ik streef ernaar dat Nederland eens ook 'The Land of the Free' wordt. 'The Home of the Brave' zal nog wel even op zich zal laten wachten.

Dat wordt het ook als jij opflikkert naar Amerika !! :jeweetog:

echnaton
29-11-05, 19:51
Geplaatst door S@deeQ
Dat wordt het ook als jij opflikkert naar Amerika !! :jeweetog:

Ja, maar dan wordt het in Amerika weer minder, met mij erbij.

Joesoef
29-11-05, 20:04
Bourzik is gek, groen links heeft hem niets voor niets uit de partij gegooid (nou is groen links ook niet helemaal lekker maar ja). En die 'studiereis' zeker weten dat dat niet een reisje was op kosten van de belasting betaler?
Idioot met zn verkeersborden. laat ie nu gewoon politiek bedrijven ipv de clown uithangen met zn eenmansfractie. Wel een erg dejavu lpf gevoel.
Heeft dat met Rotterdam te maken :argwaan:

Wortel
29-11-05, 22:05
Heeft dat met Rotterdam te maken

Er lopen in Rotterdam wel meer clowns rond...

Op Broadway en 57th Street trouwens ook, Echnaton, zo weet ik uit ervaring. :wink:

Julien
30-11-05, 00:38
Geplaatst door Amenzu
De Marokkanen in Rotterdam hebben andere perioriteiten. Studiereis door Saudi Arbië? Die borden hebben we in Marokko niet. Daar weten ze ook waar mekka ligt. De aarde is uiteindelijk rond.

De groeten
30-11-05, 01:09
Dit is hetzelfde Rotterdam waarin "Gij zult niet doden" niet mocht?