PDA

Bekijk Volledige Versie : Slachtoffers Abu Graib doen hun verhaal



assassijn
24-11-05, 21:02
In de Abu Ghraib gevangenis in Irak mishandelden Amerikaanse militairen Iraakse gevangenen. De foto’s die daarvan werden gemaakt, schokten de wereld. In Netwerk een reportage over de slachtoffers van de mishandelingen. Enkele van hen vertellen over hun ervaringen in de beruchte gevangenis.

Vernederd
Eind april 2004 toonde de Amerikaanse zender CBS foto’s van Iraakse gevangenen die werden vernederd door militairen uit de VS. De opnames waren gemaakt in de Abu Ghraib gevangenis, in de buurt van Bagdad. De foto’s gingen snel de wereld over en leidden tot geschokte reacties.

Lynndie England
Een van de bekendste foto’s was die van soldate Lynndie England, waar ze een naakte Irakees met een leiband vast heeft.

Schandaal
De mishandelingen in Abu Ghraib werden een groot schandaal. De betrokken militairen, onder wie England, kregen in de VS straffen voor hun wandaden in de Iraakse gevangenis. De leidinggevende officieren kwamen er met relatief lage straffen van af.

Slachtoffers
Maar hoe zit het met de slachtoffers op de foto’s? In Netwerk komen enkele van hen aan het woord. Ze vertellen over de vernederingen en martelingen die zij hebben doorstaan. “Ze rekten mijn handen uit en bonden er draden aan,” zegt Haj Ali. “Het voelde alsof mijn ogen eruit zouden springen. Ik kon er niet tegen.”

Schaamte
Het steekt de ex-gevangenen dat de hooggeplaatste officieren die verantwoordelijk waren voor de gevangenis niet zijn bestraft. Ook schamen de Irakezen zich voor de foto’s die van hen zijn gemaakt. Volgens de ex-gevangenen is er na de onthulling van de mishandeling weinig veranderd in Abu Ghraib, alleen worden er nu geen foto’s meer gemaakt.


Was net op Netwerk. Als het goed is komt rond middernacht de herhaling.

delirious
24-11-05, 21:11
Heb het gezien, om te kotsen.
En maar af vragen waar die intense haat vandaan komt.

Tomas
24-11-05, 21:14
Geplaatst door delirious
Heb het gezien, om te kotsen.
En maar af vragen waar die intense haat vandaan komt.

Yep. Zag er niet fraai uit voor de ami's. Rumsfeld kwam er niet al te best vanaf. 't is steeds onbegrijpelijker dat die man nog altijd vrij rondloopt.


Something completely different:

Zeg Assassijn wat is eigenlijk de diepere betekenis achter je gezeul met die reply van mij? Is dat vanwege je gekrenkte eer van je ofzo? Dat je op een slechte leugen bent betrapt? Is dat het?

assassijn
24-11-05, 21:24
Geplaatst door delirious
Heb het gezien, om te kotsen.
En maar af vragen waar die intense haat vandaan komt.

Weet je wat nog triester is? Ondanks de beelden en verhalen zouden bepaalde landen Amerika zo weer steunen in een oorlog die de ze op dubieuze gronden zouden starten.

assassijn
24-11-05, 21:26
Geplaatst door Tomas
Yep. Zag er niet fraai uit voor de ami's. Rumsfeld kwam er niet al te best vanaf. 't is steeds onbegrijpelijker dat die man nog altijd vrij rondloopt.


Something completely different:

Zeg Assassijn wat is eigenlijk de diepere betekenis achter je gezeul met die reply van mij? Is dat vanwege je gekrenkte eer van je ofzo? Dat je op een slechte leugen bent betrapt? Is dat het?

Je zal toch beter je best moeten doen om mij ook maar op enige manier te raken. Jij mag mij best een leugenaar noemen als je wilt. Ik weet wel beter.

Maar stoort die arrogante uitspraak je?

Tomas
24-11-05, 21:40
Geplaatst door assassijn
Je zal toch beter je best moeten doen om mij ook maar op enige manier te raken. Jij mag mij best een leugenaar noemen als je wilt. Ik weet wel beter.

Maar stoort die arrogante uitspraak je?

Nou, dat ik je raak is wel duidelijk. Lijkt me moeilijk te ontkennen met zo'n onderschrift. Het enige wat ik kan verzinnen is je domme gelieg. Verders heb ik weinig tot nooit op je gereageerd.

Bedoel je met arrogante uitspraak die van mij? Nee, dat zijn gewoon feiten die nog altijd kloppen. Wat vind jij er arrogant aan?

amOer
24-11-05, 21:41
jongens wat lullen jullie nou ! dit is democratie en als iemand zich tegen verzit dan is het niets anders dan een stuk vuile terrorist die plat gebombardeerd moet worden !

zien jullie soms niet hoe de irakezen in het paradijs van de democratie wonen ? elke dag weer rozen op straat als er amerikanen aankomen .. of zijn jullie soms blind ?!

en syrie is aan de buurt ! dus syriers .. bereid je maar voor op de democratie ! alvast een slachthuis .. ik bedoel een verzorginghuis bouwen net als Abu graib of Buka of Al amriyya !

oja .. en als jullie het nie erg vinden .. we hebben nog een bietje chemische spul liggen die over bleef van Fallujah ... hebben ?

Elbaskue
25-11-05, 01:12
Sommige ondervragers komen uit Israël. Ik geloof die Iraakse man die dat zei in die reportage. Hij zei dat ze ervaring hebben gehad door gevangenen te ondervragen in de Gazastrook, de Westoever en Libanon. Ik ruikte al dat er sadistische Zionisten erbij betrokken waren.

http://img453.imageshack.us/img453/8064/israeltorture0xl.jpg (http://imageshack.us)

Waar we niet veel over weten is de martelingen in Joodse gevangenissen. Ik ben er 100% van overtuigd dat er Palestijnse gevangenen door Zionistische soldaten en bewakers worden gemartelt en verkracht. Alleen zijn de Joden wat voorzichtiger dan de Amerikanen. Er lekt maar weinig informatie uit Israëlische gevangenissen.

http://img504.imageshack.us/img504/70/zionisttorture9nr.jpg (http://imageshack.us)

brammetje
25-11-05, 08:14
Geplaatst door assassijn
In de Abu Ghraib gevangenis in Irak mishandelden Amerikaanse militairen Iraakse gevangenen. De foto’s die daarvan werden gemaakt, schokten de wereld. In Netwerk een reportage over de slachtoffers van de mishandelingen. Enkele van hen vertellen over hun ervaringen in de beruchte gevangenis.

Vernederd
Eind april 2004 toonde de Amerikaanse zender CBS foto’s van Iraakse gevangenen die werden vernederd door militairen uit de VS. De opnames waren gemaakt in de Abu Ghraib gevangenis, in de buurt van Bagdad. De foto’s gingen snel de wereld over en leidden tot geschokte reacties.

Lynndie England
Een van de bekendste foto’s was die van soldate Lynndie England, waar ze een naakte Irakees met een leiband vast heeft.

Schandaal
De mishandelingen in Abu Ghraib werden een groot schandaal. De betrokken militairen, onder wie England, kregen in de VS straffen voor hun wandaden in de Iraakse gevangenis. De leidinggevende officieren kwamen er met relatief lage straffen van af.

Slachtoffers
Maar hoe zit het met de slachtoffers op de foto’s? In Netwerk komen enkele van hen aan het woord. Ze vertellen over de vernederingen en martelingen die zij hebben doorstaan. “Ze rekten mijn handen uit en bonden er draden aan,” zegt Haj Ali. “Het voelde alsof mijn ogen eruit zouden springen. Ik kon er niet tegen.”

Schaamte
Het steekt de ex-gevangenen dat de hooggeplaatste officieren die verantwoordelijk waren voor de gevangenis niet zijn bestraft. Ook schamen de Irakezen zich voor de foto’s die van hen zijn gemaakt. Volgens de ex-gevangenen is er na de onthulling van de mishandeling weinig veranderd in Abu Ghraib, alleen worden er nu geen foto’s meer gemaakt.


Was net op Netwerk. Als het goed is komt rond middernacht de herhaling.

Ik heb het gezien vannacht , en was toen te beduust om te reageren,
ik had wel eens wat gezien , maar dit is een grove schande .
Het ergste is dat de hogere heren de dans ontspringen en de sociaal achterlijke met een sadistische inslag wel bestraft worden.
Maar het geeft ons ook geen plaatje van de doorsnee Amerikaanse millitair , dit is schorum van de bovenste plank .
WAT een schande , helaas schijnt het tegenwoordig nog steeds voor te komen .

Zo dit moest er ff uit , en ik ook want heb het idee dat ik de schutting van m,n buren op bezoek krijg , het waait hier een beetje .

Reve
25-11-05, 09:45
ondanks alle slechte dingen die er in deze GEVANGENIS zijn voorgevallen is de term slachtoffer niet geheel op zijn plaats.

Gevangenen in een gevangenis zijn boeven (zij moeten uiteraard humaan behandeld worden), en daarmee de laatste groep in Irak om medelijden mee te hebben.
De geplaagde burgerbevolking (m.u.v. de Soenieten) kunnen beter onze steun van slachtoffermedelijden krijgen

Alim
25-11-05, 09:55
Geplaatst door assassijn
Weet je wat nog triester is? Ondanks de beelden en verhalen zouden bepaalde landen Amerika zo weer steunen in een oorlog die de ze op dubieuze gronden zouden starten.

Nederland in de eerste plaats

brammetje
25-11-05, 11:01
Geplaatst door Alim
Nederland in de eerste plaats

Daar zit wat in , misschien kunnen we dan de verzetshelden gaan helpen, om b.v namaak poppen te gaan maken , die sprekend lijken op de popppen die de AMERIKANEN uitdelen aan kinderen.
de verzetshelden stoppen deze poppen vol explosieven en boem , de stoute AMERIKANEN hebben het weer op hun geweten , en wij wassen onze handjes in onschuld , goed idee he ?
Kost ook minder, ik bedoel je moet het een net zo goed zien als het andere , een van de gevangenen zei ook dat er geen moer was veranderd , hij had ook bij SADDAM vast gezeten en daar werd ook afschuwlijk gemartelt.
Er is nog maar een manier de Amerikanen weg ,en dan zelf maar uit laten vechten.
Moge de laatse Iranier de andere nog begraven en het licht uit doen .

:droef:

assassijn
25-11-05, 11:30
Geplaatst door Reve
ondanks alle slechte dingen die er in deze GEVANGENIS zijn voorgevallen is de term slachtoffer niet geheel op zijn plaats.

Gevangenen in een gevangenis zijn boeven (zij moeten uiteraard humaan behandeld worden), en daarmee de laatste groep in Irak om medelijden mee te hebben.
De geplaagde burgerbevolking (m.u.v. de Soenieten) kunnen beter onze steun van slachtoffermedelijden krijgen

Wat knap van jou:wijs:
Dus de mensen in Abu Graib en Guantanamo Bay zijn allen daders waar we geen medelijden mee moeten hebben?
Als de yanks zeggen dat ze schuldig zijn, dan zullen ze dat ook wel zijn:wijs:

freya
25-11-05, 12:06
Geplaatst door Reve
ondanks alle slechte dingen die er in deze GEVANGENIS zijn voorgevallen is de term slachtoffer niet geheel op zijn plaats.

Gevangenen in een gevangenis zijn boeven (zij moeten uiteraard humaan behandeld worden), en daarmee de laatste groep in Irak om medelijden mee te hebben.

Hallo! lees eens wat meer over hoe het er op dit moment in Irak aan toe gaat. Iedereen kan zomaar gearresteerd worden op basis van een vermoeden. In die gevangenissen zitten ook doodnormale huisvaders, die toevallig op de verkeerde plaats, op de verkeerde tijd waren.

Je denkt toch zeker niet dat er daar sprake is van een rechtstaat? :confused:



De geplaagde burgerbevolking (m.u.v. de Soenieten) kunnen beter onze steun van slachtoffermedelijden krijgen

Ja joh, al die miljoenen soenieten zijn stuk voor stuk terroristen, tuig van de richel, dat kan je weten vanwege het geloof waarin ze toevallig zijn opgevoed :rolleyes: :mad:

amOer
25-11-05, 15:14
Geplaatst door freya
Hallo! lees eens wat meer over hoe het er op dit moment in Irak aan toe gaat. Iedereen kan zomaar gearresteerd worden op basis van een vermoeden. In die gevangenissen zitten ook doodnormale huisvaders, die toevallig op de verkeerde plaats, op de verkeerde tijd waren.

Je denkt toch zeker niet dat er daar sprake is van een rechtstaat? :confused:




Ja joh, al die miljoenen soenieten zijn stuk voor stuk terroristen, tuig van de richel, dat kan je weten vanwege het geloof waarin ze toevallig zijn opgevoed :rolleyes: :mad:

laat die mensen tog haha dit soort oude fossielen die nog steeds geloven in de amerikaanse vrijheid en democratie zal spoedig ook uitsterven ! en aan die mensen kan je niet veel veranderen .. ook al zien ze het met eigen ogen ze blijven maar arrogant doen .. :rolleyes:
:knipoog:

Elbaskue
25-11-05, 16:03
Geplaatst door assassijn
Wat knap van jou:wijs:
Dus de mensen in Abu Graib en Guantanamo Bay zijn allen daders waar we geen medelijden mee moeten hebben?
Als de yanks zeggen dat ze schuldig zijn, dan zullen ze dat ook wel zijn:wijs:

:wijs:

Morosian
25-11-05, 17:58
Ja, het is een schande. Terwijl we weten dat het er in Irakese gevangenissen zo netjes aan toe gaat. Niets dan respect daar voor de Westerse gevangenen. Laten we ook een voorbeeld nemen aan de gevangenissen in Irak, Iran, Noord-Korea en Indonesië. Stuk voor stuk landen waar de mensenrechten hoog in het vaandel staan en waar ze Westerlingen maar wat graag een kijkje gunnen in hun gevangenissen. Amnesty International ontvangen ze met open armen, omdat ze niets te verbergen hebben, sterker nog, trots zijn op het respect en de menslievendheid waarmee hun gevangenen worden behandeld. En die beelden van die twee gelynchte Amerikaanse piloten die achter de auto geknoopt door joelende Irakezen door de straten van Bagdad werden gesleept, dat was een uitzondering. Normaal gesproken gedragen mensen zich in een oorlogssituatie namelijk altijd heel beschaafd.

Morosian
25-11-05, 18:00
Geplaatst door amOer
laat die mensen tog haha dit soort oude fossielen die nog steeds geloven in de amerikaanse vrijheid en democratie zal spoedig ook uitsterven ! en aan die mensen kan je niet veel veranderen .. ook al zien ze het met eigen ogen ze blijven maar arrogant doen .. :rolleyes:
:knipoog:

Wijze woorden van iemand die kennelijk al vaak in Amerika is geweest.

Met vrijheid en democratie is het in Islamitische landen inderdaad veel beter gesteld.

amOer
25-11-05, 18:14
Geplaatst door Morosian
Wijze woorden van iemand die kennelijk al vaak in Amerika is geweest.

Met vrijheid en democratie is het in Islamitische landen inderdaad veel beter gesteld.

niet van iemand die in amerika is geweest .. maar van iemand die heel veel heeft gezien van Abu-Ghraib ... Buka... en nu net een paar weken geleden AL-Gadriyya ..

en iemand die veel heeft gezien over Falujah en Al Qaem .. en de witte fosfor .. en de kinderen die met hun ouders sterven in hun auto's omdat een yank in een tank zo nodig moet schieten .. !!

dit mag nooit meer gebeuren .. niet in Syrie .. en nergens anders !

lebanese
26-11-05, 11:25
Geplaatst door Morosian
Wijze woorden van iemand die kennelijk al vaak in Amerika is geweest.

Met vrijheid en democratie is het in Islamitische landen inderdaad veel beter gesteld.

weet wel dat arabieren in arabishe landen niks anders willen als democratie,maar dat maar niet krijgen,omdat hun dictators beste kameraden zijn van de vs.en de vs weet ook wel,als de arabieren democratie krijgen de arabishe wereld zal hernigen als 1 land en dat er dan totale oorlog komt tussen dat grote arabishe land en israel :melig:

de vs is blij met de situatie in het midden oosten,ze hebben daar pionnen staan die alles doen wat de vs wil,luister de ene pion niet,huppsalee oorlog en de pion is vervangen!

dus ga nou niet zeggen in de arabishe wereld is het zeker beter,aangezien de VS het zo wil! :huil:

Wiggum
26-11-05, 12:35
Geplaatst door Morosian
Ja, het is een schande. Terwijl we weten dat het er in Irakese gevangenissen zo netjes aan toe gaat. Niets dan respect daar voor de Westerse gevangenen. Laten we ook een voorbeeld nemen aan de gevangenissen in Irak, Iran, Noord-Korea en Indonesië.

Vergeet ook vooral de Marokkaanse gevangenissen niet, waar het vak van penis kerven nog in een hoog vaandel staat. De Amerikanen schrokken zich rot toen ze hun 'uitgeleende' gevangene terugkregen uit dit land.

De Maleisiërs schijnen trouwens ook niet vies te zijn van Abu Ghraib achtige sexueel getinte vernederingen, volgens de BBC (http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/4470422.stm). Maar ja, dit is dan ook een racistisch rotland waar niet moslims als tweederangs personen worden beschouwd.

mulan
26-11-05, 16:16
Ik weet niet of je kunt spreken van ergste maar die man die dood gemarteld is heeft mij nog het meest aangegrepen.Die biatch die gewoon bij zijn lichaam staat te lachen,vervolgens krijg je zijn kinderen in beeld en zijn vrouw die uiteraard nog steeds overstuur zijn.En dat die twee andere mannen ook nog eens in Jordanie moeten verblijven is ook te schandelijk voor woorden.

mulan
26-11-05, 16:21
Geplaatst door Reve
ondanks alle slechte dingen die er in deze GEVANGENIS zijn voorgevallen is de term slachtoffer niet geheel op zijn plaats.

Gevangenen in een gevangenis zijn boeven (zij moeten uiteraard humaan behandeld worden), en daarmee de laatste groep in Irak om medelijden mee te hebben.
De geplaagde burgerbevolking (m.u.v. de Soenieten) kunnen beter onze steun van slachtoffermedelijden krijgen

Grapjas.Welke gek zou sowieso op dat selectieve medelijden van jouw staan te wachten.

mulan
26-11-05, 16:23
Geplaatst door Morosian
Ja, het is een schande. Terwijl we weten dat het er in Irakese gevangenissen zo netjes aan toe gaat. Niets dan respect daar voor de Westerse gevangenen. Laten we ook een voorbeeld nemen aan de gevangenissen in Irak, Iran, Noord-Korea en Indonesië. Stuk voor stuk landen waar de mensenrechten hoog in het vaandel staan en waar ze Westerlingen maar wat graag een kijkje gunnen in hun gevangenissen. Amnesty International ontvangen ze met open armen, omdat ze niets te verbergen hebben, sterker nog, trots zijn op het respect en de menslievendheid waarmee hun gevangenen worden behandeld. En die beelden van die twee gelynchte Amerikaanse piloten die achter de auto geknoopt door joelende Irakezen door de straten van Bagdad werden gesleept, dat was een uitzondering. Normaal gesproken gedragen mensen zich in een oorlogssituatie namelijk altijd heel beschaafd.

Ja precies.Gelukkig zijn er nog een triljoen andere plekken op deze aardbol waar het totaal fucked up is,geruststellende gedachte.