PDA

Bekijk Volledige Versie : Samir A. is welkom op Hogeschool Leeuwarden



MO_NL
25-11-05, 12:35
Samir A. is welkom op Hogeschool Leeuwarden

GRONINGEN - Samir A. is welkom in Leeuwarden. Hij mag dan van de Hogeschool Leiden verwijderd zijn, op de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) mag hij morgen beginnen, bij wijze van spreken. Dat zegt bestuursvoorzitter Frans Kuipers van die school.

Kuipers doet zijn uitspraken in het NHL Magazine, een uitgave van de hbo-school. ‘Mij werd gevraagd of we als hogeschool moslimstudenten, die zich willen inschrijven, gaan screenen op mogelijke terroristische activiteiten. Natuurlijk gaan we dat niet doen. We screenen de aankomende studenten niet, en de zittende populatie ook niet. Ik vind dat ook niet de taak van een school.’

Vorige maand werd bekend dat de 17-jarige voormalige terreurverdachte een jaar lang geschorst is door de Hogeschool Leiden, waar hij chemie studeerde. Volgens de schoolleiding gebeurde dit omdat de orde en veiligheid in de school daarom vroegen. ‘Toen werd er onmiddellijk een link gelegd, zo van: hij zal wel chemie studeren om bommen te leren maken’, aldus Kuipers. ‘Wat mij betreft kan Samir A. zich hier zo inschrijven.’

bron: Volkskrant

MaRiaH
25-11-05, 13:16
Tja in principe hebben ze gelijk. dat is niet de taak van de school..
wie weet hoeveel terroristen die opleiding doen die nog niet zo bekend zijn als onze Samir. :fplet:

:hihi:

et_2000nl
25-11-05, 13:21
Altijd handig als ze ooit de onafhankelijkheids strijd aan willen gaan.....

Maar die direkteur heeft gelijk, er worden veel te veel verantwoordelijkheden bij scholen neer gelegd om andere falende overheids diensten te maskeren.

Mill
25-11-05, 13:39
Ik denk dat Samir scheikunde studeert om later als hij groot is bij het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu mee te kunnen helpen aan milieuvriendelijke woontoepassingen.

sjaakie
25-11-05, 18:42
Geplaatst door MaRiaH
Tja in principe hebben ze gelijk. dat is niet de taak van de school..
wie weet hoeveel terroristen die opleiding doen die nog niet zo bekend zijn als onze Samir. :fplet:

:hihi:
Ik hoop dat je dat niet zegt als hij wel schuldig wordt bevonden

barfly
25-11-05, 20:26
Samir is beter af op de huishoud school. Aan de andere kant is Leeuwarden wel lekker uit de buurt van de randstad zodat z'n mislukte experimentjes niet al teveel schade kunnen aanrichten.

Oeroeboeroe
25-11-05, 22:03
Geplaatst door barfly
Samir is beter af op de huishoud school. Aan de andere kant is Leeuwarden wel lekker uit de buurt van de randstad zodat z'n mislukte experimentjes niet al teveel schade kunnen aanrichten.

:duim: Je stelt het wat cru, maar mijn gedachten gaan dezelfde kant op.

TonH
25-11-05, 23:34
Toch ben ik blij dat er tenminste nog een paar in dit land de rechtsstaat niet helemaal willen opheffen om de rechtsstaat te beschermen.

TENACH
25-11-05, 23:47
Geplaatst door barfly
Samir is beter af op de huishoud school. Aan de andere kant is Leeuwarden wel lekker uit de buurt van de randstad zodat z'n mislukte experimentjes niet al teveel schade kunnen aanrichten.

Stel je voor dat hij dan leert ploftaarten te bakken.

Laten we samir meteen door de AIVD schaduwen.

Straks in de krant: vrouwelijke AIVD geinfiltreerd in de huishoudschool. Samir zet haar meteen op de aanrecht, lekker dauwen. :handbang:

MaRiaH
26-11-05, 03:41
Geplaatst door sjaakie
Ik hoop dat je dat niet zegt als hij wel schuldig wordt bevonden


:hihi:
Onze Samir, is Samir, die jongen uit de Nederlandse samenleving.
je weet wel..
onze troetelterrorist..

(sarcasme is moeilijk te herkennen, he?)

Ourzazate
27-11-05, 21:10
Geplaatst door TonH
Toch ben ik blij dat er tenminste nog een paar in dit land de rechtsstaat niet helemaal willen opheffen om de rechtsstaat te beschermen.

En de rechtsstaat bescherm je volgens jou door iemand als Samir A. toegang te verlenen tot attributen van de verzorgingsstaat Nederland...?

Aan Samir A. kleeft heel veel slechts en iemand zoals hij die het heeft gemunt op alles wat in Nederland leeft, mensen of gebouwen, heeft geen enkel recht om gebruik te maken van voorzieningen waar hij ook maar 1 mm beter van zou kunnen worden. Gestoorde zielen zoals hij dien je te isoleren en tegelijkertijd goed in de gaten te houden. En dan hopen dat hij ooit in Marokko belandt waar de autoriteiten met open armen en gretigheid veel raad weten met zulke mensen...:).

ps: Heeft die Samir A. dan helemaal geen ouders of oudere broers die hem een paar tetsen verkopen zodat ie wakker wordt?

Elien
28-11-05, 07:56
Geplaatst door MO_NL
Samir A. is welkom op Hogeschool Leeuwarden

GRONINGEN - Samir A. is welkom in Leeuwarden. Hij mag dan van de Hogeschool Leiden verwijderd zijn, op de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) mag hij morgen beginnen, bij wijze van spreken. Dat zegt bestuursvoorzitter Frans Kuipers van die school.

Kuipers doet zijn uitspraken in het NHL Magazine, een uitgave van de hbo-school. ‘Mij werd gevraagd of we als hogeschool moslimstudenten, die zich willen inschrijven, gaan screenen op mogelijke terroristische activiteiten. Natuurlijk gaan we dat niet doen. We screenen de aankomende studenten niet, en de zittende populatie ook niet. Ik vind dat ook niet de taak van een school.’

Vorige maand werd bekend dat de 17-jarige voormalige terreurverdachte een jaar lang geschorst is door de Hogeschool Leiden, waar hij chemie studeerde. Volgens de schoolleiding gebeurde dit omdat de orde en veiligheid in de school daarom vroegen. ‘Toen werd er onmiddellijk een link gelegd, zo van: hij zal wel chemie studeren om bommen te leren maken’, aldus Kuipers. ‘Wat mij betreft kan Samir A. zich hier zo inschrijven.’

bron: Volkskrant



dit is echt het domste wat ze kunnen doen....we hebben het hier wel over samir a die niet compleet onschuldig is...

TonH
29-11-05, 12:59
Geplaatst door Ourzazate
En de rechtsstaat bescherm je volgens jou door iemand als Samir A. toegang te verlenen tot attributen van de verzorgingsstaat Nederland...?

Aan Samir A. kleeft heel veel slechts en iemand zoals hij die het heeft gemunt op alles wat in Nederland leeft, mensen of gebouwen, heeft geen enkel recht om gebruik te maken van voorzieningen waar hij ook maar 1 mm beter van zou kunnen worden. Gestoorde zielen zoals hij dien je te isoleren en tegelijkertijd goed in de gaten te houden. En dan hopen dat hij ooit in Marokko belandt waar de autoriteiten met open armen en gretigheid veel raad weten met zulke mensen...:).

ps: Heeft die Samir A. dan helemaal geen ouders of oudere broers die hem een paar tetsen verkopen zodat ie wakker wordt?

Best, maar de rechtsstaat beschermen door haar op te heffen blijf ik pervers vinden.

Ourzazate
30-11-05, 22:46
Geplaatst door TonH
Best, maar de rechtsstaat beschermen door haar op te heffen blijf ik pervers vinden.

Wie heeft het over opheffen? Een jongen zoals hij allerlei zaken ontzeggen heeft niets te maken met opheffen...:).

Joesoef
30-11-05, 22:48
Hij gaat scheikunde/ chemie studeren.

Abdul Karim
30-11-05, 22:59
Studenten: Samir gewoon terug naar Leiden

LEIDEN - Samir A. mag gewoon terugkomen naar de Hogeschool Leiden. Althans dat vinden studenten en docenten van de school, blijkt uit een onderzoek van het radioprogramma BNN United.

Samir A. volgde in Leiden een studie chemie. Hij was niet langer welkom omdat zijn aanwezigheid de goede gang van zaken en de continuďteit zou kunnen verstoren, zo zei de Hogeschool. De 19-jarige A. werd tot tweemaal toe vrijgesproken voor het voorbereiden van aanslagen.

De Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (EORG) diende onlangs een klacht in bij Hogeschool Leiden. De organisatie wil dat de school uiterlijk aanstaande vrijdag haar standpunt wijzigt om Samir A. niet terug te nemen.

De Noordelijke Hogeschool Leeuwarden liet pas nog weten dat Samir daar wel welkom is.
Bron: TvWest

Ourzazate
01-12-05, 00:37
En eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik 't uiterst frappant vind dat Samir A. die redeneert zoals hij redeneert toch op zo'n manier gebruik wil maken van de Staat der Nederlanden; studiefinanciering, ov-jaarkaart, collegegeld compensatie en ga zo verder. Aan de ene kant NL en al haar instituties de grond in willen boren en aan de andere kant gretig gebruik maken van die instituties...:jammer:.

ps: Ja, ik weet het Jozef...:).
pps: Jouw onderschrift spreekt boekdelen Abdelkarim, jammer genoeg gebeurt het omgekeerde.

Joesoef
01-12-05, 06:51
Geplaatst door Ourzazate
En eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik 't uiterst frappant vind dat Samir A. die redeneert zoals hij redeneert toch op zo'n manier gebruik wil maken van de Staat der Nederlanden; studiefinanciering, ov-jaarkaart, collegegeld compensatie en ga zo verder. Aan de ene kant NL en al haar instituties de grond in willen boren en aan de andere kant gretig gebruik maken van die instituties...:jammer:.

ps: Ja, ik weet het Jozef...:).
pps: Jouw onderschrift spreekt boekdelen Abdelkarim, jammer genoeg gebeurt het omgekeerde.


This in ieder geval een waardeloze student chemie. Zelfs de meest simpele bom weet hij nog niet eens goed in elkaar te knutselen.

TonH
01-12-05, 08:59
Geplaatst door Ourzazate
Wie heeft het over opheffen? Een jongen zoals hij allerlei zaken ontzeggen heeft niets te maken met opheffen...:).

Een jongen zoals hij, wat dat ook mag wezen, want tot nu toe heeft het OM nog niks tegen hem zo hard kunnen maken dat hij veroordeeld is, heeft net zoveel rechten als jij. Hem dat recht ontzeggen is het opschorten van de rechtsstaat.

Ourzazate
01-12-05, 22:45
Geplaatst door TonH
Een jongen zoals hij, wat dat ook mag wezen, want tot nu toe heeft het OM nog niks tegen hem zo hard kunnen maken dat hij veroordeeld is, heeft net zoveel rechten als jij. Hem dat recht ontzeggen is het opschorten van de rechtsstaat.

Zelfs de rechter heeft aangegeven dat Samir A. plannen heeft om terroristische aanslagen te plegen maar dat hij op basis van enkel plannen niet veroordeeld kan worden. Vandaar ook die vrijspraak. Wel, iemand die met zulke ideeën rondloopt verliest wat mij betreft bepaalde rechten...:).

En voor de moslims die meelezen: God waarschuwt ons meermaals in de Koran voor zogenaamde moslims die onheil (willen) stichten op de Aarde nadat God er rust heeft gebracht (New York, Casablanca, Madrid, Istanbul, Baghdad, London en ga zo verder);

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

(al Baqara)

echnaton
01-12-05, 22:50
Geplaatst door Ourzazate
Zelfs de rechter heeft aangegeven dat Samir A. plannen heeft om terroristische aanslagen te plegen maar dat hij op basis van enkel plannen niet veroordeeld kan worden. Vandaar ook die vrijspraak. Wel, iemand die met zulke ideeën rondloopt verliest wat mij betreft bepaalde rechten...:).

En voor de moslims die meelezen: God waarschuwt ons meermaals in de Koran voor zogenaamde moslims die onheil (willen) stichten op de Aarde nadat God er rust heeft gebracht (New York, Casablanca, Madrid, Istanbul, Baghdad, London en ga zo verder);

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

(al Baqara)

Toch een goed boek, die Koran.

TonH
02-12-05, 09:44
Geplaatst door Ourzazate
Zelfs de rechter heeft aangegeven dat Samir A. plannen heeft om terroristische aanslagen te plegen maar dat hij op basis van enkel plannen niet veroordeeld kan worden. Vandaar ook die vrijspraak. Wel, iemand die met zulke ideeën rondloopt verliest wat mij betreft bepaalde rechten...:).

Wat jou betreft verliest hij bepaalde rechten. Jij bent echter niet degene die dat bepaald, maar... de rechter. En die heeft hem geen beperkingen van zijn rechten opgelegd.

Welke rechten heeft hij dan wat jou betreft niet meer? En met welk recht zeg jij dat? Verwerp je daarmee eigenlijk het gezag van het rechtssysteem in Nederland niet? En ben je daarmee niet op dezelfde weg als waar je vindt dat Samir A. zich op zou bevinden?

Elien
02-12-05, 10:05
Geplaatst door Ourzazate
Zelfs de rechter heeft aangegeven dat Samir A. plannen heeft om terroristische aanslagen te plegen maar dat hij op basis van enkel plannen niet veroordeeld kan worden. Vandaar ook die vrijspraak. Wel, iemand die met zulke ideeën rondloopt verliest wat mij betreft bepaalde rechten...:).

En voor de moslims die meelezen: God waarschuwt ons meermaals in de Koran voor zogenaamde moslims die onheil (willen) stichten op de Aarde nadat God er rust heeft gebracht (New York, Casablanca, Madrid, Istanbul, Baghdad, London en ga zo verder);

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

(al Baqara)


:duim:

Bofko
02-12-05, 10:17
Fascinerende discussie hier. De vaak op de achtergrond meespelende loyaliteit aan de eigen etnische of religieuze groep wordt even doorbroken.

Kernpunt zijn ´verboden ideeen´of´ foute ideeen´.
Ik heb in de auto soms ook wel eens hele foute ideeen over andere wegggebruikers, die ik dus wel eens wat aan zou willen doen.

In het westers rechtssysteem pas strafbaar als ´foute ideeen´ een vervolg in de praktijk hebben, dan wel daar dicht bij zitten. Dus ´foute ideeen´zonder praktische toepassing , mag.

In de religies wordt eerder ingegrepen. Vele religieuze regels zijn erop gericht om ´foute ideeen´ te voorkomen. Of dat lukt......

~Panthera~
02-12-05, 10:34
Geplaatst door Bofko
Fascinerende discussie hier. De vaak op de achtergrond meespelende loyaliteit aan de eigen etnische of religieuze groep wordt even doorbroken.

Kernpunt zijn ´verboden ideeen´of´ foute ideeen´.
Ik heb in de auto soms ook wel eens hele foute ideeen over andere wegggebruikers, die ik dus wel eens wat aan zou willen doen.

In het westers rechtssysteem pas strafbaar als ´foute ideeen´ een vervolg in de praktijk hebben, dan wel daar dicht bij zitten. Dus ´foute ideeen´zonder praktische toepassing , mag.

In de religies wordt eerder ingegrepen. Vele religieuze regels zijn erop gericht om ´foute ideeen´ te voorkomen. Of dat lukt......


Precies.
Als een rechter mij zou beoordelen op mijn "foute ideeen" dan zou hij waarschijnlijk nachtwerk hebben. :D
En ik levenslang. :moe:

Morosian
02-12-05, 10:44
Geplaatst door Mill
Ik denk dat Samir scheikunde studeert om later als hij groot is bij het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu mee te kunnen helpen aan milieuvriendelijke woontoepassingen.

:haha:

Bofko
02-12-05, 10:55
Geplaatst door ~Panthera~
Precies.
Als een rechter mij zou beoordelen op mijn "foute ideeen" dan zou hij waarschijnlijk nachtwerk hebben. :D
En ik levenslang. :moe:

Je mag blij zijn dat we hier de doodstraf niet hebben als ze daarnaast ook nog eens in je koelkast zouden kijken. :roker:

~Panthera~
02-12-05, 11:11
Geplaatst door Bofko
Je mag blij zijn dat we hier de doodstraf niet hebben als ze daarnaast ook nog eens in je koelkast zouden kijken. :roker:

Poe hee, het zou er niet best uit zien voor me. :roker:

Ourzazate
03-12-05, 00:42
Geplaatst door echnaton
Toch een goed boek, die Koran.

Als je begrijpt wat je leest wel...:).


ps: Als je de Koran als roman gaat lezen zoals veel moslims doen en er van maakt wat je er van wenst te maken dan heb je als moslim de essentie van de Koran niet begrepen plus je hebt daarmee een plaatsje gereserveerd in de hel, aldus de profeet. En als je willens en wetens kopieert en plakt teneinde een lugubere act op de planken te zetten dan ben je een duivel. Lees je de Koran met de uitleg van de profeet er naast dan zie je de samenhang en begrijp je de context en leer je het waarom...:).

Ourzazate
03-12-05, 01:02
Geplaatst door TonH
Wat jou betreft verliest hij bepaalde rechten. Jij bent echter niet degene die dat bepaald, maar... de rechter. En die heeft hem geen beperkingen van zijn rechten opgelegd.

Welke rechten heeft hij dan wat jou betreft niet meer? En met welk recht zeg jij dat? Verwerp je daarmee eigenlijk het gezag van het rechtssysteem in Nederland niet? En ben je daarmee niet op dezelfde weg als waar je vindt dat Samir A. zich op zou bevinden?


De rechter kan hem ook geen beperkingen opleggen op basis van de huidige wetgeving nee. Wie weet wordt de wet wel aangepast. Het is namelijk van de zotte dat iemand die grondstoffen koopt om een bom te maken maar daar jammerlijk in faalt omdat 't een klungel is een studie chemie kan volgen. Dat is de kat op het spek binden!

Het recht dat hij verliest in mijn ogen is een studie chemie volgen op kosten van de belastingbetaler. En zoals hij de Islam interpreteert zou hij dat niet eens moeten doen...:).

Ik verwerp niets, ik geef slechts mijn mening weer. En nee, ik bevind me allerminst op de weg waar Samir A. zich bevindt. Verre van. Ik haal immers geen producten in huis teneinde een bom te maken waarmee ik onschuldige mensen kan tracteren op een enkeltje richting ressurection...:).

Ourzazate
03-12-05, 01:28
Geplaatst door Bofko
Fascinerende discussie hier. De vaak op de achtergrond meespelende loyaliteit aan de eigen etnische of religieuze groep wordt even doorbroken.

Kernpunt zijn ´verboden ideeen´of´ foute ideeen´.
Ik heb in de auto soms ook wel eens hele foute ideeen over andere wegggebruikers, die ik dus wel eens wat aan zou willen doen.

In het westers rechtssysteem pas strafbaar als ´foute ideeen´ een vervolg in de praktijk hebben, dan wel daar dicht bij zitten. Dus ´foute ideeen´zonder praktische toepassing , mag.

In de religies wordt eerder ingegrepen. Vele religieuze regels zijn erop gericht om ´foute ideeen´ te voorkomen. Of dat lukt......

Ik denk dat 99,99% van de moslims in NL geen enkele vorm van loyaliteit zouden hebben voor iemand zoals Samir A. Ik weet in elk geval zeker dat de profeet Mohammed niets met mensen zoals Samir A. te maken wil hebben...:).

Iedereen heeft wel eens verboden ideeën. Een ambtenaar van de Belastingdienst hijgde laatst zo hard in mijn nek dat ik hem het liefst in stukken gesneden zag worden...:D. Maar ik heb geen pitbull of kettingzaag aangeschaft. En de o zo sexy secretaresse van mijn baas heb ik tig maal de kleren van het lijf gerukt om haar eens flink onder handen te nemen. In gedachten uiteraard...:).

Die gedachten hebben is een menselijk iets, maar als je in aanleg bent om die gedachten te vertalen in praktijk zoals het geval is bij Samir A. dan zit je fout. En helemaal als het zoiets catastrofaals betreft zoals een aanslag op onschuldigen.

Als moslims vandaag de dag de regels van de Islam zouden naleven dan zou de (islamitische) wereld er totaal anders uit zien. Het feit dat de islamitische wereld met al haar kennis, wijsheid en cultuur ver achterloopt op de westerse wereld is in dat opzicht pijnlijk illustratief.

TonH
03-12-05, 03:10
Geplaatst door Ourzazate
De rechter kan hem ook geen beperkingen opleggen op basis van de huidige wetgeving nee. Wie weet wordt de wet wel aangepast. Het is namelijk van de zotte dat iemand die grondstoffen koopt om een bom te maken maar daar jammerlijk in faalt omdat 't een klungel is een studie chemie kan volgen. Dat is de kat op het spek binden!

Het recht dat hij verliest in mijn ogen is een studie chemie volgen op kosten van de belastingbetaler. En zoals hij de Islam interpreteert zou hij dat niet eens moeten doen...:).

Ik verwerp niets, ik geef slechts mijn mening weer. En nee, ik bevind me allerminst op de weg waar Samir A. zich bevindt. Verre van. Ik haal immers geen producten in huis teneinde een bom te maken waarmee ik onschuldige mensen kan tracteren op een enkeltje richting ressurection...:).

De rechter kan van alles wel en heeft daar niet voor gekozen.

Tuurlijk heb je het recht iets anders te vinden, maar dat je vindt dat S.A. geen chemiestudie mag volgen en daarmee dat schoolbestuur bijvalt doet me toch vrezen dat je op dezelfde heilloze weg bent.

Moet jij daarom nu ook ge- en vervolgd worden?
Jouw mening... zijn mening... mijn mening...


Ik denk, binnen de momenteel geldende normen en waarden, helaas, van wel.

Oeroeboeroe
03-12-05, 07:52
Geplaatst door Bofko
Je mag blij zijn dat we hier de doodstraf niet hebben als ze daarnaast ook nog eens in je koelkast zouden kijken. :roker:

:o Mijn schrank is volgens mij al bijna 100% halal.

Samir A. zit voor het overige gewoon goed daar in Leeuwarden. Change of scene, change of thoughts. En wie zegt dat ie geen opleiding mag volgen?

Ourzazate
06-12-05, 16:30
Geplaatst door TonH
De rechter kan van alles wel en heeft daar niet voor gekozen.

Tuurlijk heb je het recht iets anders te vinden, maar dat je vindt dat S.A. geen chemiestudie mag volgen en daarmee dat schoolbestuur bijvalt doet me toch vrezen dat je op dezelfde heilloze weg bent.

Moet jij daarom nu ook ge- en vervolgd worden?
Jouw mening... zijn mening... mijn mening...


Ik denk, binnen de momenteel geldende normen en waarden, helaas, van wel.

Iemand die bommen wil maken om zoveel mogelijk mensen in stukken te laten ontploffen verleen je geen toegang tot een studie chemie. (Wat mij betreft verleen je zo'n persoon uberhaupt geen toegang tot instellingen waar de belastingbetaler grotendeels voor opdraait.)

Ik denk dat jij dat pas doorhebt als jij na een bom van Samir A. je familie mag gaan identificeren in een dodenkoeling...:jammer:.

ps: Hier gaat het niet om een mening maar om het aanschaffen van spullen ter vervaardiging van een bom.

TonH
06-12-05, 16:45
Geplaatst door Ourzazate
Iemand die bommen wil maken om zoveel mogelijk mensen in stukken te laten ontploffen verleen je geen toegang tot een studie chemie. (Wat mij betreft verleen je zo'n persoon uberhaupt geen toegang tot instellingen waar de belastingbetaler grotendeels voor opdraait.)

Ik denk dat jij dat pas doorhebt als jij na een bom van Samir A. je familie mag gaan identificeren in een dodenkoeling...:jammer:.

ps: Hier gaat het niet om een mening maar om het aanschaffen van spullen ter vervaardiging van een bom.

De naďviteit die je mij toeschrijft is waarop gebaseerd? Toch niet, hoop ik, daarop dat ik vind dat in Nederland de rechter het hoogste gezag voor dit soort zaken is. Heb jij gehoord dat een rechter Samir A. een 'Schuleverbot' opgelegt heeft?

In Duitsland had je vroeger Berufsverbote. Die werden tenminste door een rechter opgelegd. In Nederland zijn burgers 40 jaar geconfronteerd met afwijzingen voor allerlei beroepen (van postbode tot elektricien). Jaren later bleek dat werkgevers actief door de BVD werden benaderd om hen aan het verstand te peuteren dat "deze meneer" staatsgevaarlijk was, want lid van SP-achtige partijtjes. Kwam geen rechter aan te pas.

DAT is de samenleving die jij graag ziet? Ik niet.

Max Stirner
06-12-05, 16:52
Geplaatst door TonH
Heb jij gehoord dat een rechter Samir A. een 'Schuleverbot' opgelegt heeft?




Nee, hij zei juist dat Samir nog een hoop te leren heeft.

Dat gaat ie nu dus doen..... :)

TonH
06-12-05, 16:54
Geplaatst door Max Stirner
Nee, hij zei juist dat Samir nog een hoop te leren heeft.

Dat gaat ie nu dus doen..... :)

Tja, dat vroeg ik me ook al een tijd af: Die rechter zegt in z'n vonnis van alles. Alleen heeft dat geen concequenties voor de straf. Waarom zegt hij dat dan?

En ALS dat allemaal klopt, kan dan zo'n school bij een rechter vragen om iemand voor zo'n studie te weigeren?

Ourzazate
06-12-05, 16:56
Geplaatst door TonH


DAT is de samenleving die jij graag ziet? Ik niet.

Ik wens een samenleving waarin mensen die spullen aanschaffen om bommen mee te maken tbv terroristische daden maar hier niet voor veroordeeld worden (vanwege krappe wetgeving) geen toegang krijgen tot studies scheikunde...:).

TonH
06-12-05, 17:02
Geplaatst door Ourzazate
Ik wens een samenleving waarin mensen die spullen aanschaffen om bommen mee te maken tbv terroristische daden maar hier niet voor veroordeeld worden (vanwege krappe wetgeving) geen toegang krijgen tot studies scheikunde...:).

"...kan dan zo'n school bij een rechter vragen om iemand voor zo'n studie te weigeren?" vroeg ik net.

Wanneer het antwoord "nee" is dan is er idd sprake van "krappe wetgeving" om die wens waar te maken.

Ourzazate
06-12-05, 17:04
Geplaatst door TonH
"...kan dan zo'n school bij een rechter vragen om iemand voor zo'n studie te weigeren?" vroeg ik net.

Wanneer het antwoord "nee" is dan is er idd sprake van "krappe wetgeving" om die wens waar te maken.

Op basis van huidige wetgeving kan dat niet naar ik weet. Maar dan zou er een wet moeten komen waarin dat geregeld wordt...:).