PDA

Bekijk Volledige Versie : EU-rapport kritiseert beleid Israël



Alim
25-11-05, 20:24
Inzake Oost-Jeruzalem


Door onze correspondenten


BRUSSEL/RAFAH, 25 NOV. De Europese Unie moet hardere maatregelen nemen om te voorkomen dat Israël Arabisch Oost-Jeruzalem annexeert.


Dossiers
• Midden-Oosten



Dat is de conclusie van een kritisch rapport dat is opgesteld door permanente vertegenwoordigers van de EU in Oost-Jeruzalem en Ramallah. Publicatie van het verslag is tegengehouden door Italië, melden bronnen in Brussel en Jeruzalem.

Israël schaadt het vredesproces in het Midden-Oosten en schendt het internationale recht door Oost-Jeruzalem af te grendelen met nederzettingen, aldus het rapport. Daarmee wordt Oost-Jeruzalem ,,de facto'' geannexeerd.

Het kritische rapport is afgelopen maandag heel even aan de orde geweest tijdens een vergadering van de EU-ministers van Buitenlandse Zaken in Brussel, maar nog niet officieel naar buiten gebracht. Italië verzette zich tijdens ambtelijk vooroverleg tegen publicatie van het rapport.

De ambassadeurs stellen dat ,,verscheidene, met elkaar verbonden, Israëlische maatregelen de kans verkleinen om een definitieve oplossing te vinden voor de status van Oost-Jeruzalem''. Het Israëlische beleid zou erop zijn gericht de Palestijnse bevolking van Oost-Jeruzalem te ,,reduceren''.

Het rapport doet een aantal aanbevelingen om het EU-beleid ten aanzien van Israël te verharden. Officiële ontmoetingen van bijvoorbeeld EU-ministers met vertegenwoordigers van de Palestijnse Autoriteit zouden voortaan niet meer in Ramallah, maar in Oost-Jeruzalem moeten plaatshebben. En Israël zou moeten worden opgeroepen een einde te maken aan de ,,discriminerende behandeling'' van Palestijnen in Oost-Jeruzalem. Palestijnen die buiten Oost-Jeruzalem wonen hebben nu bijvoorbeeld grote moeite daar naar hun werk of naar school te gaan.

Maandag brachten de EU-ministers wel een verklaring naar buiten waarin ze zeiden zich zorgen te maken over de ontwikkelingen rond Oost-Jeruzalem. Ze vroegen om een ,,analyse'' die op een volgende bijeenkomst zou kunnen worden besproken.

Het kritische EU-rapport lekte op een gevoelig moment uit. Juist vandaag is bij Rafah een EU-missie begonnen die het vredesproces moet helpen vlottrekken. Zo'n 70 Europese politiefunctionarissen, onder wie Italianen, houden daar toezicht op het Palestijnse grensverkeer tussen Gaza en Egypte. Israël beschouwt het openen van die grenspost als een veiligheidsrisico. Marc Otte, de speciale vertegenwoordiger van de EU voor het vredesproces in het Midden-Oosten, zei vanmorgen in Rafah: ,,Het is niet gezegd dat we het rapport niet zullen publiceren, maar op dit moment is dat nog niet verstandig.''

Volgens een hoge EU-diplomaat in Jeruzalem bevat het rapport van de ambassadeurs ,,op zich geen nieuwe feiten over de verjoodsing van Jeruzalem, de aanleg van de muur, de sloop van huizen en de afgrendeling van 80.000 arabische Oost-Jeruzalemmers, maar het is wel heel vervelend voor Israël om dat allemaal op een rij te zien.''

TENACH
25-11-05, 22:51
Geplaatst door Alim
Inzake Oost-Jeruzalem

Het Israëlische beleid zou erop zijn gericht de Palestijnse bevolking van Oost-Jeruzalem te ,,reduceren''.

En Israël zou moeten worden opgeroepen een einde te maken aan de ,,discriminerende behandeling'' van Palestijnen in Oost-Jeruzalem.

Maandag brachten de EU-ministers wel een verklaring naar buiten waarin ze zeiden zich zorgen te maken over de ontwikkelingen rond Oost-Jeruzalem.

Ik denk dat Sharon met deze ingediende rapport zn reet en dan zn leuter mee schoonveegt. Sharon hoeft maar 1 telefoontje te plegen naar meneer Bush, en de volgende dag hoor je de europese kneuzen dat ze het niet zo bedoeld hebben.

Israel voert een beleid om de Palestijnse bevolking te reduceren????? Puh, deed Hitler ook, dus waarom Israel niet. Niks nieuws.

EU-ministers brachten gezamelijke verklaring uit..???? En ze maken zich zorgen???? Wat een softe taalgebruik. Als ze geen kopere kloten hebben om Israel te veroordelen, dan hou aub onmiddellijk je grote zielige bek. :fuckit2:

Julien
25-11-05, 22:56
Geplaatst door TENACH
EU-ministers brachten gezamelijke verklaring uit..???? En ze maken zich zorgen???? Wat een softe taalgebruik. Als ze geen kopere kloten hebben om Israel te veroordelen, dan hou aub onmiddellijk je grote zielige bek. :fuckit2:

De EU durft Israel tenminste ernstig te bekritiseren, dat kun je van weinig andere (zelfs islamitische) landen zeggen. 't is ook nooit goed he :moe:

TENACH
25-11-05, 23:31
Geplaatst door Julien
De EU durft Israel tenminste ernstig te bekritiseren, dat kun je van weinig andere (zelfs islamitische) landen zeggen. 't is ook nooit goed he :moe:

Waar heb jij het over? Bekritiseren??? "Wij maken ons zorgen.." is geen kritiek, maar een hypocriete kontelikkerij en softe manier om schijnheilig te reageren op onrecht.

Inzake islamitische landen, waar heb jij het over? Er bestaat geen land die regeert wordt door een islamitische regering. Elke, in jouw ogen, islamitische land wordt geregeert door 1 of andere mislijkmakend dictator.

Zolang ze gewoon doen wat ze moeten doen, blijven ze op hun plek. Zoniet, dan :zweep:

Soldim
26-11-05, 00:29
Geplaatst door TENACH
Waar heb jij het over? Bekritiseren??? "Wij maken ons zorgen.." is geen kritiek, maar een hypocriete kontelikkerij en softe manier om schijnheilig te reageren op onrecht.


Meneer de wereld verbeteraar heeft de oplossing voor het probleem wel in pacht, neem ik aan?



Inzake islamitische landen, waar heb jij het over? Er bestaat geen land die regeert wordt door een islamitische regering. Elke, in jouw ogen, islamitische land wordt geregeert door 1 of andere mislijkmakend dictator.


Zoals Iran?



Zolang ze gewoon doen wat ze moeten doen, blijven ze op hun plek. Zoniet, dan :zweep: [/B]

En Syrie?

lebanese
26-11-05, 09:27
het enige wat europa doet,tegen israel,al vanaf het bestaan van isael is bekritiseren,alsof israel er een fok om geeft,al vanaf het bestaan zijn ze altijd doorgegaan met het schijt hebben aan die critieken die europa geeft,daarmee vegen ze hun kont af

het probleem is,dat de een terrorist word genoemd(palestijnen) en de ander partij niet(israel)

men moet weten,het overgrote deel van de joden,die ook vrede wil sluiten met de palestijnen,en die zich bewust van zijn dat met het doden van mensen,niks mee bereikt word,zelfde verhaal bij de palestijnse kant

maar aan bijde kanten zitten criminelen,zoals de orthodoxe joden en de palestijnse extremisten.

de orthodoxe minderheid die in het israelishe leger zitten,zien de palestijnen als dieren,en jammer genoeg maken ze misbruik van die legermacht,"Zelfs hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855 "
de extremistishe palestijnen aan hun kant,zien de joden als bezetters van hun land dat alleen met geweld verdreven kan worden

daarom zie ik als oplossing,dat europa een afspraak moet maken met de palestijnen en israel,om europese en aziatishe spionen in te zetten in zowel israel als de palestijnse gebieden,om zo ELKE crimineel(palestijnse extremist en orthodoxe joden) te liquideren,om zo die mense af te schrikken en van hun daden af te laten zien

en niet te vergeten,de palestijnen een land geven,en miljarden pompen in die land,zodat de palestijnse veiligheidsdiensten goed kunnen opereren om zo meet helpen ZELF de extremisten op te laten pakken,als e dat niet doet,blijf je altijd palestijnen houden die demonstrerend stenen blijft gooien!

met bekritiseren schieten we niks mee op!

Coolassprov MC
26-11-05, 09:28
Geplaatst door Julien
De EU durft Israel tenminste ernstig te bekritiseren, dat kun je van weinig andere (zelfs islamitische) landen zeggen. 't is ook nooit goed he :moe:

Sommige landen worden ''bekritiseerd'', sommige landen worden met ''precisie-bombardementen'' en brute millitaire bezettingen terug naar de Steentijd gebombardeerd.

De enige sanctie die Europa ooit aan Israel heeft opgelegd is het te dwingen mee te doen aan het EuroVisieSongFestival terwijl het niet eens in Europa ligt.

Zogenaamde hypocriete ''kritiek'' op Israel zal nooit een stuiver veranderen aan de langste en meest brutale bezetting uit de moderne geschiedenis, zolang dezelfde ''kritische mannetjes'' wapens en steun blijven leveren aan Israel; in strijd met hun eigen nationale grondwet die hun gebiedt te werken aan de handhaving van het internationale recht.

De VS en Europa ontwikkelen en leveren zelfs speciale CaterPillar bulldozers die speciaal zijn ontworpen om Palestijnse huizen en gebouwen te slopen in strijd met de 4e Geneefse Conventies.

lebanese
26-11-05, 11:39
songfestival :lol: :maf2:

Coolassprov MC
26-11-05, 11:54
Geplaatst door lebanese
songfestival :lol: :maf2:

De EU heeft ''kritiek'' op Israel, en wacht, als een slechte kermisattractie, op een onverdiend applausje van het volk dat genoegen moet nemen met hun zieke en ronduit slechte kunsten.


Geplaatst door Alim
..... maar het is wel heel vervelend voor Israël om dat allemaal op een rij te zien.''

Nu zijn de rapen gaar, hoor!

Maar de betonwanden en prikkeldraad, die een Apartheidsmuur vormen die 3 keer hoger en 2 keer langer dan de Berlijnse muur, blijven ook op een rijtje staan!

http://www.dutchpal.com/kawther/kw_a.jpg

Uit het dagboek van een journaliste in de bezette gebieden:

''
In 2000 protesteerde ik tegen het ANTI-SEMITISCHE gedrag van de Israëlische soldaten en kolonisten in Hebron. De soldaten martelden de kinderen, ze dwongen jongeren hun urine te drinken, ze smeerden de gezichten van Palestijnen in met poep op de checkpoints, ze mengden hun urine in mijn drinkwater.
De kolonisten goten flessen vol urine op mij in het bijzijn van de militaire commandant van Hebron en de politie. Dit ANTI-SEMITISCHE gedrag zou moeten stoppen. De President van de Verenigde Staten, George Bush, ondertekende een wet tegen ANTI-SEMITISME. Dit zou een goede kans zijn voor de Palestijnen om de Amerikaans-Joodse kolonisten en Israël voor het Internationale Gerechtshof te brengen.

Imran Abu Hamdeieh, 17 jaar oud, was een slachtoffer van de Israëlische soldaten in Hebron. Vier ITF-soldaten namen deze Palestijnse minderjarige, Imran, gevangen toen hij voor zijn huis stond. De situatie was heel rustig: geen rellen, geen geweld, geen acties in Gebied H2 van Hebron, waar de Israëliërs volledige veiligheidscontrole hebben.
De soldaten sloegen Imran in een hoek vlakbij zijn huis. Toen namen ze hem mee in hun militaire jeep en bleven hem slaan. De soldaten reden met heel hoge snelheid weg op weg 60, en gooiden Imran uit de jeep. Zijn hoofd spatte uiteen op de weg, zijn hersenen vlogen in het rond. Eén van de terroristische soldaten filmde deze gruwelijke scènes met zijn videocamera.

Wat zou u zeggen als dit met uw kind zou gebeuren? Dit is FASCISME, SADISME, TERRORISME, en ANTI-SEMITISCH.

In het zuidelijke deel van Hebron grepen de Israëlische ITF-soldaten een Palestijnse herder op de top van een heuvel. Ze controleerden zijn identiteitsbewijs, daarna schopten en martelden ze hem, ze.... Er waren geen ooggetuigen van de ITF misdaden, behalve de schapen, geiten en een ezel. De ITF soldaten, "aardige, beschaafde soldaten", bevolen de Palestijn zijn ezel te brengen. Ze vonden het fijn de ezel te zien. Ze zeiden een groot aantal flirtachtige gedichten op die Palestijnen, Arabieren en Moslims beledigen, ze bevolen de arme man om deze beledigingen na te zeggen en zich uit te kleden; ze dreigden hem neer te schieten als hij hun MILITAIRE BEVELEN zou negeren. "BEVEL is BEVEL" onder de Israëlische Militaire Wet. Het tweede "MILITAIRE BEVEL" voor de man was de EZEL te NEUKEN. "Ik kon niet weigeren, de soldaten waren klaar om mij dood te schieten, dus NEUKTE ik de EZEL. Ik walgde ervan, de soldaten spuugden en scholden op mij de hele tijd", zei de arme man.

Wat zou u zeggen als dat met u zou gebeuren? Wat zou u doen? Dit is SADISME, en ANTI-SEMITISCH.

De deuren van het Israëlische politiebureau waren altijd dicht voor Palestijnen. Dit was zo zelfs onder vredestijd. In uitzonderlijke gevallen opende de politie de deur voor mij voor het indienen van aanklachten tegen de Israëlische soldaten en de kolonisten. Mijn joodse advocaat oefende druk uit op de onderzoekseenheid van de Israëlische politie.

Als journalist was ik goed bevriend met de Israëlische politiecommandanten in Hebron. Ik gebruikte mijn journalistieke werk om de arme mensen te helpen het politiebureau te bereiken, om aanklachten in te dienen tegen de schendingen van hun rechten, de schade aan hun eigendommen, veroorzaakt door de kolonisten en de soldaten. Ik schreef ook over de problemen van de politie. De kolonisten vielen politiemannen aan toen die onderzoekingen tegen hen startten. De kolonisten gebruikten hun relatie met de extremistische leden van de Knesset om de onderzoekers van de politie te ontslaan. Ze ontsloegen de politiecommandant, kolonel Ish Yameni “Bono” van het politiebureau in Hebron. Ze spuugden naar de nieuwe politiecommandant, kolonel Ephraim Arditi, en sneden de banden van zijn auto door voordat ze ook hem uit de weg ruimden. '

Tegelijkertijd, terwijl de Israëlische politie mij als een uitzonderingsgeval behandelde in Hebron, klaagde het Gerechtshof de kolonisten en de soldaten niet aan waartegen ik 300 strafklachten heb ingediend tussen 1997 en 2001, ze werden genegeerd zonder uitzondering. Tegelijkertijd werd aan duizenden Palestijnen het recht geweigerd om officiële klachten in te dienen, de hoofddeur van het politiebureau was voor hen altijd gesloten.

Verder ontdekte ik gedurende mijn onderzoekingen dat, van de weinige klachten die door hen werden toegestaan, de Israëlische politieonderzoekers routinematig de meest ernstige aanklachten die door Palestijnen tegen de kolonisten en de soldaten waren ingediend, weggooiden. De politie registreerde deze aanklachten niet in de computerlijst. Dit betekent dat het aantal Palestijnse aanklachten die door de politie-eenheid in hun statistieken werd opgegeven, niet correct was. Tijdens de Intifada hielpen de mensenrechten-organisaties enkele Palestijnen hun aanklachten in te dienen tegen het antisemitische gedrag van de ITF-soldaten. Meer dan 360 aanklachten tegen de ITF soldaten werden ingediend tussen januari 2003 en juni 2003. Het Israëlische Hof klaagde 44 soldaten aan op beschuldigingen die tegen hen gedaan waren, alleen onder druk van internationale mensenrechtenorganisaties en enkele Israëlische advocaten.

De staat Israël werd gedwongen om enkele gevallen in het openbaar te onderzoeken. Deze onderzoekingen werden gehouden speciaal in het belang van Israëlische propaganda. De Israëlische rechtbank hield een symbolisch proces. De soldaten die Palestijnen gedood hadden werden veroordeeld tot een paar weken gevangenisstraf. In enkele gevallen stuurden ze de soldaten alleen maar weg met een waarschuwing, er waren geen echte processen of straffen voor de Israëlische soldaten die meegedaan hadden in afschuwelijke moorden op Palestijnen. De soldaten gingen niet naar de gevangenis, ze genieten nog altijd volledige vrijheid.. Deze "Rechtsstaat" beschouwt deze terroristische misdaden als kleine "fouten", niet als de terroristische misdaden die ze zijn. Aan de andere kant veroordeelt de Staat Israël de Palestijnen die een joodse kolonist doodden tot 25 jaar gevangenisstraf of levenslang.

De Israëlische propaganda gaf het nieuws van de show-processen van Israëlische soldaten door aan mensenrechten-organisaties, de regering van de V.S., de Europese Unie enz. als een groot succes. Eigenlijk is dit Israëls strategie van het misleiden en tot zwijgen brengen van de wereld, het is het beleid van Israël sinds 1967. De zeer sterke Israëlische propaganda leert iedereen dat Israël kan doen wat ze willen, dat ze altijd gelijk hebben en sterk zijn, en dat ieder ander, speciaal diegenen die kritiek leveren op Israël, altijd "antisemieten" zijn, terroristen zijn en ongelijk hebben.

Waar is de Wet, de Rechtvaardigheid en de Mensenrechten? ''

et_2000nl
26-11-05, 13:23
De EU is een tandenlose tijger. Wel grommen niet bijten.

:moe:

lebanese
26-11-05, 13:33
en ondertussen wordt israel wel beloond met 5 miljard dollar per jaar en gratis wapens,in plaat van sancties,geen wonder dat de haat onder de arabieren jegens het westen maar blijft groeien.

Coolassprov MC
26-11-05, 15:53
Geplaatst door lebanese
en ondertussen wordt israel wel beloond met 5 miljard dollar per jaar en gratis wapens,in plaat van sancties,geen wonder dat de haat onder de arabieren jegens het westen maar blijft groeien.

Europa wil van meerdere walletjes eten; goede zaken doen met Arabische, Joodse en Amerikaanse regeringen en bij hun volkeren bekend staan als een origineel oplossend vermogen in de langste en meest brutale bezetting uit de moderne geschiedenis.

Wizdom
26-11-05, 17:07
Israel lacht zich dood om die papieren tijgers.... Ondertussen zaaien ze nog steeds verderf... Als Europa niet onder de tafel kruipt worden ze gekort op de uitkering....

lebanese
26-11-05, 18:29
europa heeft volgens mij niet eens in de gaten dat het ook in hun zware belang is,ik ben ervan zwaar overtuigd,dat als je israel straft,voor al zn on-humane daden,en de palestijnen eindelijk eens ee land geeft zoals iedereen in het midden oosten het wil(palestijnen en merendeel israelish bevolking)dan ben je van terrorise af,dan is europa van terrorisme af,dan is de gehele wereld van terrorisme af,althans,criminelen die de naam islam gebruiken als exuus,als het midden oosten probleem word opgelost,dan kun je islam niet meer als exuus te gebruiken voor terrorisme,aangezien de jeruzalem(koepeldeel) 2e heiligste plek voor moslims,niet meer bezet word

Coolassprov MC
26-11-05, 18:50
Geplaatst door lebanese
europa heeft volgens mij niet eens in de gaten dat het ook in hun zware belang is,ik ben ervan zwaar overtuigd,dat als je israel straft,voor al zn on-humane daden,en de palestijnen eindelijk eens ee land geeft zoals iedereen in het midden oosten het wil(palestijnen en merendeel israelish bevolking)dan ben je van terrorise af,dan is europa van terrorisme af,dan is de gehele wereld van terrorisme af,althans,criminelen die de naam islam gebruiken als exuus,als het midden oosten probleem word opgelost,dan kun je islam niet meer als exuus te gebruiken voor terrorisme,aangezien de jeruzalem(koepeldeel) 2e heiligste plek voor moslims,niet meer bezet word

De grootste slachtoffers van terreur zijn niet Europeanen of Amerikanen.

Iedereen die, met een hoofd opgeschroefd, het wereldwijde nieuws volgt, weet dat de meeste slachtoffers van terreur vallen onder Arabieren en Moslims.

De Europese en Amerikaanse regeringen behouden zich het recht terreur te noemen wat zij terreur noemen;
terreurslachtoffers te noemen die zij terreurslachtoffers achten.

Het is algemeen aanvaard door de Europese en Amerikaanse regeringen dat hun recente illegale invasies, oorlogen en bezettingen in Afghanistan en Irak een legitieme reactie zijn op de ongeveer 2900 terreurdoden van 80 verschillende nationaliteiten op 11-09-2001 in New York.

Nu, voor deze 2800 burgerdoden van 80 verschillende nationaliteiten hebben zo'n slordige 50.000 Afghaanse burgers en zo'n slordige 100.000 Iraakse burgerdoden moeten vallen; om maar niet te spreken over andere ''collaterale schade''; zoals bijvoorbeeld het naar de Middeleeuwen knallen van een heel land.

Het laat dus zien, hoe bereid Europese en Amerikaanse regeringen zijn, om over de rug van zo'n 3000 eigen burgerdoden,
100.000den; zoniet 1.000.000en slachtoffers te maken en niet eens bereid zijn om deze doden te tellen; laat staan er iets van te willen weten.

De ergste vorm van terreur is niet het 2-jaarlijks opblazen van een treinstel of metro in een Europese hoofdstad, maar het naar de vergallemis bombarderen en het plunderen van een heel land in de naam van democratie, vrijheid en blijheid.

Vraagje om over na te denken:

Wat hebben de Amerikanen te herbouwen in Irak als zij slechts precisie-wapens hebben gebruikt die slechts millitaire doelen hebben getroffen?

Coolassprov MC
26-11-05, 18:56
http://www.guardian.co.uk/israel/Story/0,2763,1650426,00.html?gusrc=rss

Britain: Israel Breaking Law, Spreading Terrorism by Jerusalem Policies

The British government presented a secret report to the European Union in which it accused Israel of violating international law and its obligations to the Roadmap by its aggressive annexationist policies in Jerusalem. The Guardian got hold of the document and reports:

"A confidential Foreign Office document accuses Israel of rushing to annex the Arab area of Jerusalem, using illegal Jewish settlement construction and the vast West Bank barrier, in a move to prevent it becoming a Palestinian capital.
In an unusually frank insight into British assessments of Israeli intentions, the document says that Ariel Sharon's government is jeopardising the prospect of a peace agreement by trying to put the future of Arab East Jerusalem beyond negotiation and risks driving Palestinians living in the city into radical groups. The document, obtained by the Guardian, was presented to an EU council of ministers meeting chaired by the foreign secretary, Jack Straw, on Monday with recommendations to counter the Israeli policy, including recognition of Palestinian political activities in East Jerusalem."

This news item makes it worthwhile for me to repost this oldie but goodie. The British report is if anything too conservative in only considering the effect on the Palestinians of their being ethnically cleansed from Jerusalem. When the last Arab is gone and the city is 100 percent Jewish, there is going to be a howl of outrage from the Muslim world that will make September 11 look like a minor incident.

------------------------------------

Monday, July 11, 2005

Jerusalem and Terrorism

The Ariel Sharon government in Israel has announced that it will build a huge wall on someone else's land through Jerusalem, cutting off 55,000 Arabs from the city (they'll have to go through nasty Israeli checkpoints every day to get into their own city!)

This is land theft on a massive scale. Worse, it is theft on a stage of sacred space that affects the sentiments of over a billion people. Whether Westerners like it or not, Jerusalem is considered by Muslims their third holiest city, and Israeli theft of the whole thing drives a lot of them up the wall. A partitioned Jerusalem where the Arab east is connected to the West Bank is the only route to peace. Sharon in his usual aggressive, grabby way, is trying to make that forever an impossibility.

And, folks, this sort of thing, which the Washington Post didn't even notice, may very well get you and me killed. I think what Sharon is doing is morally and politically wrong to begin with. But I sure as hell resent the possibility that I or my family is going to get blown up because of it.

You want to know what causes terrorism? Well, in part it is caused by deviance, by people so warped that they will take innocent lives in a wicked quest to achieve some political or religious goal. In part, terrorists are like bank robbers. Bank robbers desperatedly want to be rich, but for one reason or another think they are very unlikely to get rich through their ordinary activities. Likewise, terrorists, break the law, both moral and civil, to get what they want. In that sense they are criminals, or, as I say, deviants. But they are not motiveless and do not act out of free-floating generalized hatred for the most part. They have a specific goal in mind.

Terrorism is also caused when one country militarily occupies another country. That is, it is the military occupation that provides a lot of terrorists with their goal (i.e. to free their country from foreign military occupation). Chicago political scientist Robert Pape has shown that the vast majority of suicide bombings in the past 30 years have come in response to foreign military occupation (or what the terorists perceived as such). Back in the late 50s and early 60s, the Algerians and the French were locked in such a struggle. The French killed nearly a million Algerians (in a population of 11 million), and the Algerians blew up a lot of French. When the French recognized Algeria as an independent country in 1962, the struggle quickly subsided and by 1963 Algeria wasn't even a big subject in French newspapers.

The Israeli military occupation of Jerusalem, the West Bank and Gaza from 1967 has caused an enormous amount of terrorism in the world. It hasn't been the only such source by any means. The Tamil Tigers, a group based in Sri Lanka (used to be called Ceylon), blew up Indian Prime Minister Rajiv Gandhi and engaged in many other terrorist operations in Sri Lanka and India. It is a Marxist group and in some ways pioneered the suicide bombing. Because Sri Lanka and its concerns seeem so remote to most Americans, most people here don't even know about the Tamil Tigers. But if the US went in and militarily occupied the Tamil parts of Sri Lanka, all of a sudden we'd be seeing bombs go off against US targets. I guarantee it. That is not to say it would be right. But it is to say that that is how reality works (reality cannot be simply manufactured in the White House, contrary to what Scooter Libby thinks).

The Israeli Jerusalem Barrier project will have similar effects. It keeps inside itself a major Israeli settlement on Palestinian land that Sharon has recently announced he will greatly expand (probably using American money at least in part).

Because al-Qaeda and its fellow travelers do not speak in the language of Palestinian nationalism, it has been possible for certain quarters to obscure to the US public that they are absolutely manically fixated on the Israeli occupation of Jerusalem. This is what Bin Laden meant way back in the 1990s when he denounced the foreign military occupation of "the three holy cities." Here is what Bin Laden wrote in 1998 when he declared war on the US:

' Third, if the Americans' aims behind these wars are religious and economic, the aim is also to serve the Jews' petty state and divert attention from its occupation of Jerusalem and murder of Muslims there. The best proof of this is their eagerness to destroy Iraq, the strongest neighboring Arab state, and their endeavor to fragment all the states of the region such as Iraq, Saudi Arabia, Egypt, and Sudan into paper statelets and through their disunion and weakness to guarantee Israel's survival and the continuation of the brutal crusade occupation of the Peninsula. '

If this is a big part of what is driving the radical Muslim fundamentalists' violence, then Sharon's announcement on Sunday is guaranteed to produce a terrorist strike. If what Sharon is doing were the right thing, morally and politically, then he should do it anyway and we'll just soldier on against the terrorists. But it is wrong in the first place, wrong morally, and wrong in international law and an insult to the United States in completely departing from the roadmap.

How obsessed Bin Laden & company are with what goes on in Palestine is obvious, as I said last week, in the 9/11 commission report:

' According to KSM [Khalid Shaikh Muhammad], Bin Ladin had been urging him to advance the date of the attacks. In 2000, for instance, KSM remembers Bin Ladin pushing him to launch the attacks amid the controversy after then-Israeli opposition party leader Ariel Sharon's visit to the Temple Mount in Jerusalem. KSM claims Bin Ladin told him it would be enough for the hijackers simply to down planes rather than crash them into specific targets. KSM says he resisted the pressure.

KSM claims to have faced similar pressure twice more in 2001.According to him, Bin Ladin wanted the operation carried out on May 12, 2001, seven months to the day after the Cole bombing. KSM adds that the 9/11 attacks had originally been envisioned for May 2001. The second time he was urged to launch the attacks early was in June or July 2001, supposedly after Bin Ladin learned from the media that Sharon would be visiting the White House. On both occasions KSM resisted, asserting that the hijacking teams were not ready. Bin Ladin pressed particularly strongly for the latter date in two letters stressing the need to attack early.The second letter reportedly was delivered by Bin Ladin's son-in-law,Aws al Madani. '

That is why our press and politicians do us an enormous disservice by not putting the Israeli announcement about the Jerusalem Barrier on the front page. This sort of action is a big part of what is driving the terrorists (and of course Sharon himself is a sort of state-backed terrorist anyway). The newspapers and television news departments should be telling us when we are about to be in the cross-fire between the aggressive, expansionist, proto-fascist Likud Coalition and the paranoid, murderous, violent al-Qaeda and its offshoots.

Eisenhower called up DeGaulle and told him to get the hell out of Algeria, on a short timetable, or else. I wish Bush had Eisenhower's spine when it came to dealing with Ariel Sharon.

ronald
26-11-05, 19:03
Wat een zielig gelul allemaal....

Arvid
26-11-05, 20:09
Er gebeuren vele ergere dingen in Uganda, Congo, Angola en nog wat afrikaanse landjes. Waarom maakt de EU daar geen rapport over ipv die obsessie met Israel?

Ik ben trouwens tegen rapporten maken over andere landen, ver-van-mijn-bed show en de EU heeft wel betere dingen te doen (zoals bekommeren om eigen grondgebied).

lebanese
26-11-05, 21:56
Geplaatst door Arvid
Er gebeuren vele ergere dingen in Uganda, Congo, Angola en nog wat afrikaanse landjes. Waarom maakt de EU daar geen rapport over ipv die obsessie met Israel?

Ik ben trouwens tegen rapporten maken over andere landen, ver-van-mijn-bed show en de EU heeft wel betere dingen te doen (zoals bekommeren om eigen grondgebied).

arvin,dat gedoe over jeruzalem ligt in ons belang,los je dat jeruzalem probleem op,wat de 2e belangrijkste plek voor moslims is,dan los je ook gelijk de terreur in europa op,en we kunnen dan ook eindelijk een streep zetten na eeuwen oorlog in dat gebied,de joden mogen de klaagmuur,de islamietishe palestijnen de koepel en de christelijke palestijnen betlehem....................

en toevallig al die afrikaanse landjes die je boven hebt opgenoemd,uganda,congo angola daar is de rust allemaal al teruggekeerd,sinds 1 jaar al...........

lebanese
26-11-05, 22:16
Geplaatst door ronald
Wat een zielig gelul allemaal....

JA natuurlijk,ach wat een zieligheid,wat doen die palestijnen toch zo zielig.


-elk palestijns gezin heeft wel 1 familiedlid verloren aan die oorlog

-onderzoeken wijzen uit dat er zelfs palestijnen waren die ontvoerd werd,gedood en zn organen werden gestolen

-er word vaak genoeg met SCHERP geschoten op kinderen

-israel heeft al vanaf het bestaan tot nu toe de meeste en langste vn schendingen vrricht

-70% ondertussen heeft geen inkomen

-MENSEN moeten urenlang,soms een dag lang wachten bij een checkpoint

israelishe tanks bezitten tegenwoordig granaten waar schells inzitten,wat paar keer al gebruikt is,om een hoop demonstrerende palestijnen te doden in 1 klap

1998 werd rabin gedood alleen omdat hij plannen had om de palestijnen een staat te laten richten,maar werd gedood,nog geen maand later wilden orthodoxe joden bommen plaatsen onder de koepel,waar bijna de 3e wereldoorlog uitbrak

-mensen(zowel joden als niet joden) worden stelselmatig mishandeld in geheime mossad gevangenissen

-er worden vaak genoeg ambulances gebombardeerd,doktoren en journalisten gedood door het israelishe leger

-grote voedsel opslagplaats van de wfp werd met e grond gelijk gemaakt

http://www.amnesty.nl/

!!!WAT DOEN DIE PALESTIJNEN TOCH ZO ZIELIG !!!

brammetje
26-11-05, 23:58
Geplaatst door lebanese
JA natuurlijk,ach wat een zieligheid,wat doen die palestijnen toch zo zielig.


-elk palestijns gezin heeft wel 1 familiedlid verloren aan die oorlog

-onderzoeken wijzen uit dat er zelfs palestijnen waren die ontvoerd werd,gedood en zn organen werden gestolen

-er word vaak genoeg met SCHERP geschoten op kinderen

-israel heeft al vanaf het bestaan tot nu toe de meeste en langste vn schendingen vrricht

-70% ondertussen heeft geen inkomen

-MENSEN moeten urenlang,soms een dag lang wachten bij een checkpoint

israelishe tanks bezitten tegenwoordig granaten waar schells inzitten,wat paar keer al gebruikt is,om een hoop demonstrerende palestijnen te doden in 1 klap

1998 werd rabin gedood alleen omdat hij plannen had om de palestijnen een staat te laten richten,maar werd gedood,nog geen maand later wilden orthodoxe joden bommen plaatsen onder de koepel,waar bijna de 3e wereldoorlog uitbrak

-mensen(zowel joden als niet joden) worden stelselmatig mishandeld in geheime mossad gevangenissen

-er worden vaak genoeg ambulances gebombardeerd,doktoren en journalisten gedood door het israelishe leger

-grote voedsel opslagplaats van de wfp werd met e grond gelijk gemaakt

http://www.amnesty.nl/

!!!WAT DOEN DIE PALESTIJNEN TOCH ZO ZIELIG !!!

Natuurlijk is de PALESTIJNSE BEVOLKING DE GEBETEN HOND, net zo goed als de goedwillende Joodse mensen , het zijn als regel de Fanatiekelingen , die de boel weer verpesten , toen de Gaza strook vrij gegeven werd, waren er nog steeds hufters zowel van Israelische als Palestijnse kant die zonodig alweer het kleine sprankje hoop probeerden te doven. Ook waren de vooroordelen al door dit soort mensen gemaakt , logisch want zij willen maar een ding en dat is de ander uitroeien , wat dat betreft wisten de nazies het wel , die zagen echt geen verschil tussen Jood of Palestijn .

Coolassprov MC
27-11-05, 03:06
Geplaatst door ronald
Wat een zielige propaganda en een zielig gelul....sorry hoor een betere beoordeling kreeg ik niet uit m'n strot.

Toch vind ik het verbluffend en knap wat je al niet kunt met twee hersencellen.

Arvid
27-11-05, 13:19
Geplaatst door lebanese


en toevallig al die afrikaanse landjes die je boven hebt opgenoemd,uganda,congo angola daar is de rust allemaal al teruggekeerd,sinds 1 jaar al...........

WHAHAHAAHHA

wat een onwetendheid. Dat is niet erg, just read this: http://dominionpaper.ca/international_news/2005/03/14/despite_4_.html

in die landen die ik opnoemde sterven meer mensen door oorlog in 1 week dan in 5 jaar israel-palestina. Maar who cares het zijn toch maar negers toch?

lebanese
27-11-05, 15:29
Geplaatst door Arvid
WHAHAHAAHHA

wat een onwetendheid. Dat is niet erg, just read this: http://dominionpaper.ca/international_news/2005/03/14/despite_4_.html

in die landen die ik opnoemde sterven meer mensen door oorlog in 1 week dan in 5 jaar israel-palestina. Maar who cares het zijn toch maar negers toch?

wat jij nu doet,is niet onwetenheid,maar domheid

zelfs die artiekel die je me gaf,staat dat vanaf 1998 tot en met 2003 OFFICIEEL de oorlog geindigd is

en de palestijnse oorlog is al in 1949 afgelopen officieel



Geplaatst door Arvid
Maar who cares het zijn toch maar negers toch?

be je nou dom of dom? nu vallen er in palestina nie heeel veel doden en worden er niet heeeeel veel gemartelkd,maar weet wel,dat de kans bestaat dat de 3e wereldoorlog vanuit die plek kan voortkomen,en weet wel,3e wereldoorlog in deze moderne tijd,ik heb het dan over totale oorlog,kan het einde van deze aarde betekenen met die nucleare arsenaal die landen beschikken!

dus moeten we DIE paestina kwestie als eerste oplossen voordat die totale 3e wereldoorlog echt uitbreekt!


Geplaatst door Arvid in die landen die ik opnoemde sterven meer mensen door oorlog in 1 week dan in 5 jaar israel-palestina. Maar who cares het zijn toch maar negers toch? [/B]

ik weet 100% als je die 2 zaken met elkaar vergelijkt,congo oorlog was begonnen in 1998,de jeruzalem kwestie was 12 eeuwen als het niet meer is begonnen,ik weet zeker als je de doden met elkaar optelt,hahahha dan kom je zeker meer uit in die jeruzalem kwestie

als je dingen met elkaar vergelijkt,doe het dan wel eerlijk,mafketel!

echnaton
27-11-05, 15:46
Geplaatst door lebanese
,de jeruzalem kwestie was 12 eeuwen als het niet meer is begonnen,

Waarom laat je het daar pas beginnen?

lebanese
27-11-05, 15:49
Geplaatst door echnaton
Waarom laat je het daar pas beginnen?

omdat die kwestie vanaf die tijd al was bgonnen,het was wel romijnen tegen de arabieren(de joden werden beschermd door moslims,ze zaten in jeruzalem en werden vervolgd door romijnen) ,maar nog steeds om jeruzalem!

echnaton
27-11-05, 15:52
Geplaatst door lebanese
omdat die kwestie vanaf die tijd al was bgonnen,het was wel romijnen tegen de arabieren(de joden werden beschermd door moslims,ze zaten in jeruzalem en werden vervolgd door romijnen) ,maar nog steeds om jeruzalem!

Volgens mij begon het al eerder, bijvoorbeeld toen Jeruzalem van de christenen werd afgenomen door kalief Omar (638).

lebanese
27-11-05, 15:57
Geplaatst door echnaton
Volgens mij begon het al eerder, bijvoorbeeld toen Jeruzalem van de christenen werd afgenomen door kalief Omar (638).

juist,kalief omar had jeruzalem afgenomen van de christenen,en beter ook!

aangezien de joden flink werden gekild in jeruzalem,en nadat de moslims jeruzalem hadden afgenomen,leefden de joden,christenen en moslimsvredig naast mekaar,dat hebben zij altijd gedaan onder het gezag van de moslims,ook in spanje,dat is dan ook meten de reden waarom er geen 1 incident tegen moslims was toen er aanslag op trein werd geplegd na 200 doden,terwijl in nl 1 persoon theo werd vermoord en heel nederland stonden moskeeyen in brand!

echnaton
27-11-05, 16:03
Geplaatst door lebanese
juist,kalief omar had jeruzalem afgenomen van de christenen,en beter ook!

aangezien de joden flink werden gekild in jeruzalem,en nadat de moslims jeruzalem hadden afgenomen,leefden de joden,christenen en moslimsvredig naast mekaar,dat hebben zij altijd gedaan onder het gezag van de moslims,ook in spanje,dat is dan ook meten de reden waarom er geen 1 incident tegen moslims was toen er aanslag op trein werd geplegd na 200 doden,terwijl in nl 1 persoon theo werd vermoord en heel nederland stonden moskeeyen in brand!

Maar als die moslims in de zevende eeuw niet met hun veroveringen waren begonnen waren heel veel oorlogen die later werden gevoerd niet nodig geweest.

lebanese
27-11-05, 16:10
Geplaatst door echnaton
Maar als die moslims in de zevende eeuw niet met hun veroveringen waren begonnen waren heel veel oorlogen die later werden gevoerd niet nodig geweest.

je hebt het denk ik toch verkeerd... moslims hebben juist de mensen geleerd wat vrede is,kijk maar naar spanje na die aanslagen op trein waarbij 200 doden vielen,was er geen 1 incident jegens moslims,zij hebben ervaring van vroeger ,zij weten wat de islamietishe cultuur inhoudt,maar de christenen darentegen hebben eeuwenlang de wereld getteroriseerd met hun kolonisaties,slavernijen enz.de uganda congo oorlog is gesticht door europeanen,zij hebben hutus en tutsis uyitgevonden!

echnaton
27-11-05, 16:12
Geplaatst door lebanese
je hebt het denk ik toch verkeerd... moslims hebben juist de mensen geleerd wat vrede is,kijk maar naar spanje na die aanslagen op trein waarbij 200 doden vielen,

Pardon, dat gebeurde toch door moslims! Ik vind dat je jezelf tegenspreekt.

lebanese
27-11-05, 16:12
Geplaatst door echnaton
Maar als die moslims in de zevende eeuw niet met hun veroveringen waren begonnen waren heel veel oorlogen die later werden gevoerd niet nodig geweest. en als de moslims die tijd hadden gewonnen was de wereld vee vrediger geweest,aangezien in die tijd jeruzalem onder de islam,spanje enz. de mensen ,joden christenen en moslims vredig met elkaar leefden!

lebanese
27-11-05, 16:14
Geplaatst door echnaton
Pardon, dat gebeurde toch door moslims! Ik vind dat je jezelf tegenspreekt.

als je iets citeerd,citeer dan de hele zin,en niet klein stukje van ee zin,als je iets achterlaat,iets weglaat,is dat hetzelfde als liegen,ik had dit getypt

kijk maar naar spanje na die aanslagen op trein waarbij 200 doden vielen,was er geen 1 incident jegens moslims,zij hebben ervaring van vroeger ,zij weten wat de islamietishe cultuur inhoudt,


wat ben je een smerig stuk stront,stukje van een zin maar citeren he?

echnaton
27-11-05, 16:16
Geplaatst door lebanese
en als de moslims die tijd hadden gewonnen was de wereld vee vrediger geweest,aangezien in die tijd jeruzalem onder de islam,spanje enz. de mensen ,joden christenen en moslims vredig met elkaar leefden!

De Europeanen hebben andere ervaringen hoor. Zij voelden zich eeuwenlang bedreigd door de moslims die met sterke legers de halve christelijke wereld hadden veroverd en later door Europa heen marcheerden.

echnaton
27-11-05, 16:20
Geplaatst door lebanese
als je iets citeerd,citeer dan de hele zin,en niet klein stukje van ee zin,als je iets achterlaat,iets weglaat,is dat hetzelfde als liegen,ik had dit getypt

kijk maar naar spanje na die aanslagen op trein waarbij 200 doden vielen,was er geen 1 incident jegens moslims,zij hebben ervaring van vroeger ,zij weten wat de islamietishe cultuur inhoudt,




Ja maar dat was nu net het stukje waarin je jezelf tegensprak.

Maar goed, kun je die tegenspraak verklaren? De islam die vrede brengt maar wel met behulp van tot de tanden gewapende legers en bommen en zelfmoordaanslagen.

Coolassprov MC
27-11-05, 16:53
Geplaatst door echnaton
De islam die vrede brengt maar wel met behulp van tot de tanden gewapende legers en bommen en zelfmoordaanslagen.

Ze kunnen wat dat betreft nog een hoop leren van Christenen;

Het waren Christenen die eeuwenlang en onuitgelokt heilige christenoorlogen voerden die zij kruistochten noemden en hiermee dood en verderf brachtten tot voor bij het Europese continent; bij het binnentreden van de Kruisvaarders in Jeruzalem slachtten zij binnen 2 dagen 40.000 Joden en moslims af; tot ze, volgens de geschiedkundige overleveringen, tot hun knieen in het bloed liepen.

Het enige volk dat hele mensenvolkeren gekoloniseerd en tot slavernij heeft gedreven; het grootste deel van de niet-christelijke wereldbevolking; Afrikanen en Aziaten.

Het volk dat Genocide heeft gepleegd op een niet te evenaren schaal; op Joden, Afrikanen en Indianen bijvoorbeeld.

Het waren christenen met 2 wereldoorlogen en zo'n 100 miljoen doden op hun naam; 10.000den slacht-, lynch- en verkrachtingspartijen;

Het enige volk dat 2 atoombommen op andere niet-christenen wierp met zo'n 200.000 burgerdoden en een bizar hoog kindersterftecijfer dat 60 jaar na dato nog aanwezig is;

Amerika; het grootste Christelijke land besteedt sinds WO2 meer oorlog dan alle landen ter wereld bij elkaar; met meer dan 500 legerbases verspreid over meer dan 200 landen wereldwijd; sinds WO2 is de VS met meer dan 15 landen in oorlog geweest of is er nog mee in oorlog; het enige land dat ooit veroordeeld is voor internationaal staatsterreur door de WereldRechtbank en tegelijkertijd een VN-VeiligheidsResolutie vetode die landen wereldwijd oproept om het internationaal recht te respecteren.

Etc.,..

De walging over het Christelijk geloof is zo ver gegaan dat de gemiddelde westerling niets wil weten van zaken die maar iets met geloof zouden hebben; als een kind dat seksueel misbruikt is door haar ouders en niets meer wil weten van seks.

Julien
27-11-05, 16:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Sommige landen worden ''bekritiseerd'', sommige landen worden met ''precisie-bombardementen'' en brute millitaire bezettingen terug naar de Steentijd gebombardeerd.

De enige sanctie die Europa ooit aan Israel heeft opgelegd is het te dwingen mee te doen aan het EuroVisieSongFestival terwijl het niet eens in Europa ligt.

Zogenaamde hypocriete ''kritiek'' op Israel zal nooit een stuiver veranderen aan de langste en meest brutale bezetting uit de moderne geschiedenis, zolang dezelfde ''kritische mannetjes'' wapens en steun blijven leveren aan Israel; in strijd met hun eigen nationale grondwet die hun gebiedt te werken aan de handhaving van het internationale recht.

De VS en Europa ontwikkelen en leveren zelfs speciale CaterPillar bulldozers die speciaal zijn ontworpen om Palestijnse huizen en gebouwen te slopen in strijd met de 4e Geneefse Conventies.

sorry hoor Europa is juist de grootste geldgever van de Palestijnen! Wat doen de gierige islamitische landen, zoals Marokko? Niks!! Dus begin maar eerst te klagen over die islamitische landen.

Julien
27-11-05, 17:02
Geplaatst door lebanese
en ondertussen wordt israel wel beloond met 5 miljard dollar per jaar en gratis wapens,in plaat van sancties,geen wonder dat de haat onder de arabieren jegens het westen maar blijft groeien.

bron? Ik kan me niet voorstellen dat Europa jaarlijks 5 miljard + gratis wapens aan Israel cadeau doet.

echnaton
27-11-05, 17:11
Geplaatst door Coolassprov MC
Het waren Christenen die eeuwenlang en onuitgelokt heilige christenoorlogen voerden die zij kruistochten noemden en hiermee dood en verderf brachtten tot voor bij het Europese continent;

Maar ik houd vol dat de moslims begonnen zijn. Onder de profeet en de eerste kaliefen hebben zij de halve christelijke wereld gewapenderhand veroverd. In de eeuwen daarna zijn er invallen in Frankrijk, Italië, Sicilië en Zuidoost-Europa geweest, dat tot Wenen bezet werd.

Julien
27-11-05, 17:13
Geplaatst door Coolassprov MC
[B]Ze kunnen wat dat betreft nog een hoop leren van Christenen;

Het waren Christenen die eeuwenlang en onuitgelokt heilige christenoorlogen voerden die zij kruistochten noemden en hiermee dood en verderf brachtten tot voor bij het Europese continent; bij het binnentreden van de Kruisvaarders in Jeruzalem slachtten zij binnen 2 dagen 40.000 Joden en moslims af; tot ze, volgens de geschiedkundige overleveringen, tot hun knieen in het bloed liepen.
Moslims hadden daar net zo goed bloed aan hun handen. In de ogen van christenen was het gewoon een 'heilige oorlog' onderdaad om christelijke gebieden terug te krijgen.


Het enige volk dat hele mensenvolkeren gekoloniseerd en tot slavernij heeft gedreven; het grootste deel van de niet-christelijke wereldbevolking; Afrikanen en Aziaten.
uhum.. arabieren (moslims) hebben evengoed meegedaan aan de slavernij, minstens net zo erg als de Europeanen. Alleen waren zij niet de wereldmacht, dus was hun aandeel ook wat minder vanzelfsprekend.


Het volk dat Genocide heeft gepleegd op een niet te evenaren schaal; op Joden, Afrikanen en Indianen bijvoorbeeld.
Sinds wanneer zijn christenen een volk?? Dat sommige europese landen genocides op hun naam hebben staan klopt, maar dat heeft niks met 'christenen' te maken. Of is de islam ook schuldig aan de genocides van Turkije, Sadam Hoessein en Soudan?


Het waren christenen met 2 wereldoorlogen en zo'n 100 miljoen doden op hun naam; 10.000den slacht-, lynch- en verkrachtingspartijen;
zucht.. het was een wereldoorlog, waarin christelijke én niet-christelijke landen met elkaar vochten...en natuurlijk slachtoffers vielen. Je bent echt zwaar dom als je hier het christendom de schuld van wil geven. Hitler geloofde in Germaanse religieuze elementen, sinds wanneer is Japan christelijk? En er deden ook islamitische landen mee aan de wereldoorlogen (Ottomaanse Rijk)


Het enige volk dat 2 atoombommen op andere niet-christenen wierp met zo'n 200.000 burgerdoden en een bizar hoog kindersterftecijfer dat 60 jaar na dato nog aanwezig is;
Nogmaals, niks met christenen te maken. Het Westen heeft namelijk een scheiding van Kerk en Staat. Een land is geen geloof.

knuppeltje
27-11-05, 18:20
Geplaatst door Julien
Moslims hadden daar net zo goed bloed aan hun handen. In de ogen van christenen was het gewoon een 'heilige oorlog' onderdaad om christelijke gebieden terug te krijgen.


uhum.. arabieren (moslims) hebben evengoed meegedaan aan de slavernij, minstens net zo erg als de Europeanen. Alleen waren zij niet de wereldmacht, dus was hun aandeel ook wat minder vanzelfsprekend.


Sinds wanneer zijn christenen een volk?? Dat sommige europese landen genocides op hun naam hebben staan klopt, maar dat heeft niks met 'christenen' te maken. Of is de islam ook schuldig aan de genocides van Turkije, Sadam Hoessein en Soudan?


zucht.. het was een wereldoorlog, waarin christelijke én niet-christelijke landen met elkaar vochten...en natuurlijk slachtoffers vielen. Je bent echt zwaar dom als je hier het christendom de schuld van wil geven. Hitler geloofde in Germaanse religieuze elementen, sinds wanneer is Japan christelijk? En er deden ook islamitische landen mee aan de wereldoorlogen (Ottomaanse Rijk)


Nogmaals, niks met christenen te maken. Het Westen heeft namelijk een scheiding van Kerk en Staat. Een land is geen geloof.


Wel eens van de Biblebelt gehoord?

Julien
27-11-05, 21:11
Geplaatst door knuppeltje
Wel eens van de Biblebelt gehoord?

jah een groep conservatieve christenen .. so what?

freya
27-11-05, 22:31
Geplaatst door echnaton
Maar ik houd vol dat de moslims begonnen zijn. Onder de profeet en de eerste kaliefen hebben zij de halve christelijke wereld gewapenderhand veroverd. In de eeuwen daarna zijn er invallen in Frankrijk, Italië, Sicilië en Zuidoost-Europa geweest, dat tot Wenen bezet werd.

:haha: ja hoor de kruistochten waren een reactie op de dreiging dat Wenen bezet kon worden :duim:


:loens: doceerde jij nou geschiedenis?

freya
27-11-05, 22:36
Geplaatst door echnaton
Ja maar dat was nu net het stukje waarin je jezelf tegensprak.

Maar goed, kun je die tegenspraak verklaren? De islam die vrede brengt maar wel met behulp van tot de tanden gewapende legers en bommen en zelfmoordaanslagen.

Zullen we het eens hebben over de zegeningen die in de naam van het christendom de wereld in gestuurd zijn?

Btw de eerste zelfmoordaanslag staat beschreven in het oude testament en werd gepleegd door een jood nl Samson.

Coolassprov MC
28-11-05, 06:57
Geplaatst door freya
:haha: ja hoor de kruistochten waren een reactie op de dreiging dat Wenen bezet kon worden :duim:

Pre-emptive warfare reeds in de donkere middeleeuwen een uitvinding van Christenheidenen?


Geplaatst door freya
:loens: doceerde jij nou geschiedenis?

Geschiedenis wordt helaas te vaak gedoceerd door mensen die er in verdwaald zijn geraakt.


Geplaatst door freya
Btw de eerste zelfmoordaanslag staat beschreven in het oude testament en werd gepleegd door een jood nl Samson.

2000 jaar lang vergoeilijking van zelfmoordterrorisme door de Bijbel.

Om maar niet te spreken over de hoeveelheid genocide die de Bijbel vergoeilijkt.

Het begrip anti-semitisme is ook uitgevonden door/in de Bijbel; toen men kritiek had op ene Koning van Israel; zei hij dat zulke kritiek gelijk stond aan kritiek op heel het volk Israels.

echnaton
28-11-05, 08:16
Geplaatst door freya
:haha: ja hoor de kruistochten waren een reactie op de dreiging dat Wenen bezet kon worden :duim:

Wie zegt dat? Ik niet.
Ze waren wel een reactie op het bezetten van de halve christelijke wereld en vooral van het Heilige Land, door de islam in de eerste eeuwen van de islam.

Duidelijk zo?

Als je nog meer wilt weten, dan zeg het maar, hoor.

echnaton
28-11-05, 08:26
Geplaatst door freya
Zullen we het eens hebben over de zegeningen die in de naam van het christendom de wereld in gestuurd zijn?

Dat zijn er heel veel. Maar je moet het wel willen zien.


Btw de eerste zelfmoordaanslag staat beschreven in het oude testament en werd gepleegd door een jood nl Samson.

Als je het verhaal kent weet je dat de actie van Simson niets van de kenmerken van wat wij vandaag de dag onder een zelfmoordaanslag verstaan, heeft.

freya
28-11-05, 10:06
Geplaatst door echnaton
Dat zijn er heel veel. Maar je moet het wel willen zien.


Ik zie godsdienstoorlogen, inquisitie, heksenverbranding, tegenhouden van wetenschappelijke ontwikkeling, kolonisatie, slavernij, jodenvervolging, ............
Allemaal in naam van het zuivere christendom, of met een christelijk sausje overgoten.



Als je het verhaal kent weet je dat de actie van Simson niets van de kenmerken van wat wij vandaag de dag onder een zelfmoordaanslag verstaan, heeft.

Hij besloot om zoveel mogelijk tegenstanders te doden, terwijl hij wist dat hij daar zelf ook bij zou omkomen.

Hoeveel andere kenmerken wil je nog benoemen?
De laffe manier waarop hij veraden was? Zijn uitzichtsloze situatie? Het beroep dat hij deed op zijn God?

Rabi'ah.
28-11-05, 10:50
Geplaatst door freya
:haha: ja hoor de kruistochten waren een reactie op de dreiging dat Wenen bezet kon worden :duim:


:loens: doceerde jij nou geschiedenis?

Inderdaad. De (dreigende) Osmaanse verovering van Wenen was pas eeuwen later. :moe:

Rabi'ah.
28-11-05, 10:50
Geplaatst door freya
Ik zie godsdienstoorlogen, inquisitie, heksenverbranding, tegenhouden van wetenschappelijke ontwikkeling, kolonisatie, slavernij, jodenvervolging, ............
Allemaal in naam van het zuivere christendom, of met een christelijk sausje overgoten.




Hij besloot om zoveel mogelijk tegenstanders te doden, terwijl hij wist dat hij daar zelf ook bij zou omkomen.

Hoeveel andere kenmerken wil je nog benoemen?
De laffe manier waarop hij veraden was? Zijn uitzichtsloze situatie? Het beroep dat hij deed op zijn God?

Dikke Word!

Rabi'ah.
28-11-05, 10:56
Geplaatst door echnaton
Wie zegt dat? Ik niet.
Ze waren wel een reactie op het bezetten van de halve christelijke wereld en vooral van het Heilige Land, door de islam in de eerste eeuwen van de islam.


Volgens mij vergeet je er even bij te zeggen dat er onder islamitisch bestuur godsdientvrijheid en pluralisme bestond en dat christenen en joden in Jeruzalem hun godsdienst vrij konden belijden. Met de verovering van Jeruzalem werden in 2 dagen 40.000 mensen afgeslacht.

En nee GJ, islamitische heersers en moslims door de eeuwen heen zijn ook bepaald geen lieverdjes geweest, ook moslims hebben andere volkeren onderdrukt en slaven gehouden.

In naam van iedere godsdienst zijn misdaden gepleegd, maar dat is niet inherent aan de godsdienst, maar aan heersers die religie misbruiken voor hun eigen geopolitieke machtsagenda.

En bespaar me alsjeblieft je walgelijke selectieve verontwaardiging en je Westerse misplaatste superioriteitscomplex, want de zogenaamde Westerse "beschaving" heeft in 500 jaar tijd wel de halve wereld veroverd, volkeren onderworpen en hun cultuur vernietigd en daarbij zijn meer doden gevallen dan in alle daarvoor bestaande veroveringen.

echnaton
28-11-05, 11:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij vergeet je er even bij te zeggen dat er onder islamitisch bestuur godsdientvrijheid en pluralisme bestond en dat christenen en joden in Jeruzalem hun godsdienst vrij konden belijden. Met de verovering van Jeruzalem werden in 2 dagen 40.000 mensen afgeslacht.

Nou, daar valt wel iets meer over te zeggen. In ieder geval waren Joden en christenen tweederangsburgers die van de stoep af de goot moesten instappen als er een moslim aankwam. Maar daar is al heel veel over gezegd.


En nee GJ, islamitische heersers en moslims door de eeuwen heen zijn ook bepaald geen lieverdjes geweest, ook moslims hebben andere volkeren onderdrukt en slaven gehouden.

Word


In naam van iedere godsdienst zijn misdaden gepleegd, maar dat is niet inherent aan de godsdienst, maar aan heersers die religie misbruiken voor hun eigen geopolitieke machtsagenda.

Was de profeet ook zo iemand? De ene godsdienst leent zich beter voor hun doeleinden dan de andere.


En bespaar me alsjeblieft je walgelijke selectieve verontwaardiging en je Westerse misplaatste superioriteitscomplex, want de zogenaamde Westerse "beschaving" heeft in 500 jaar tijd wel de halve wereld veroverd, volkeren onderworpen en hun cultuur vernietigd en daarbij zijn meer doden gevallen dan in alle daarvoor bestaande veroveringen.

Er is door de Europeanen heel veel goeds verpreid over de wereld. Maar dat moet je wel willen zien. Waarom denk je dat zoveel niet-Europeanen hier naar toe komen?

Rabi'ah.
28-11-05, 11:30
Geplaatst door echnaton
Nou, daar valt wel iets meer over te zeggen. In ieder geval waren Joden en christenen tweederangsburgers die van de stoep af de goot moesten instappen als er een moslim aankwam. Maar daar is al heel veel over gezegd.


In ieder geval was het onder islamitisch bestuur toegestaan om jood of christen te zijn. In het Westen werd je vervolgd of verdreven.




Geplaatst door echnaton

Was de profeet ook zo iemand? De ene godsdienst leent zich beter voor hun doeleinden dan de andere.

Kennelijk dus niet, want ook "christelijke" heersers hebben de meest gruwelijke misdaden gepleegd en waren even erg, zo niet erger als hun islamitische tijdgenoten.




Geplaatst door echnaton

Er is door de Europeanen heel veel goeds verpreid over de wereld. Maar dat moet je wel willen zien. Waarom denk je dat zoveel niet-Europeanen hier naar toe komen?

Ik ontken niet dat de Westerse beschaving ook goede dingen heeft voortgebracht, maar in tegenstelling tot jou sluit ik mijn ogen ook niet voor de mis- en wandaden van het Westen.

freya
28-11-05, 11:30
Geplaatst door echnaton

Was de profeet ook zo iemand?


Je zou ondertussen kunnen weten, na zoveel jaar geinformaard te zijn op dit forum, dat de profeet Mohamed zich totaal niet met geoploitiek bezig hield.
Dat kwam pas in de mode bij de kaliefen na hem.


De ene godsdienst leent zich beter voor hun doeleinden dan de andere.

Noem eens een godsdienst die zich daar niet voor leent?



Er is door de Europeanen heel veel goeds verpreid over de wereld. Maar dat moet je wel willen zien.

Noem eens wat op?



Waarom denk je dat zoveel niet-Europeanen hier naar toe komen?

Voor de welvaart. Maar die welvaart is nou net wat NIET door Europa over de wereld wordt verspreid. Integendeel, wij hebben onze welvaart te danken aan de armoede in de rest van de wereld.

Julien
28-11-05, 12:25
Overigens het (terroristische? :moe: ) verhaal van Simson staat volgens mij ook in de Qu'ran. Of vergis ik me?

echnaton
28-11-05, 13:13
Geplaatst door freya
Je zou ondertussen kunnen weten, na zoveel jaar geinformaard te zijn op dit forum, dat de profeet Mohamed zich totaal niet met geoploitiek bezig hield.
Dat kwam pas in de mode bij de kaliefen na hem.

Hij veroverde heel het Arabisch schiereiland en roeide en passant de Joden in Jathrib uit.


Noem eens een godsdienst die zich daar niet voor leent?

Noem eens wat op?

Het christendom


Voor de welvaart. Maar die welvaart is nou net wat NIET door Europa over de wereld wordt verspreid. Integendeel, wij hebben onze welvaart te danken aan de armoede in de rest van de wereld.

Wat er in de wereld aan welvaart is, is te danken aan westerse uitvindingen en technologie.

freya
28-11-05, 13:49
Geplaatst door echnaton
Hij veroverde heel het Arabisch schiereiland en roeide en passant de Joden in Jathrib uit.

Mohamed heeft niet niet het hele Arabisch schiereiland veroverd, dat was Abu Bakr.


Het christendom

:lol:

Durf jij met droge ogen te beweren dat er ondere christelijke vlag geen oorlog is gevoerd, er geen onderdrukking en uitbuiting heeft plaatsgevonden, geen andersdenkenden zijn afgeslacht, geen andere volkeren onder de voet zijn gelopen en uitgeroeid???

:moe:



Wat er in de wereld aan welvaart is, is te danken aan westerse uitvindingen en technologie.

En die welvaart concentreert zich dan ook in het westen en is gebaseerd op het domineren en uitbuiten van niet westerse landen.


Kan je nu eens een beetje je best doen om niet zo volledig belachelijk over te komen? :zwaai:

echnaton
28-11-05, 14:42
Geplaatst door freya


Mohamed heeft niet niet het hele Arabisch schiereiland veroverd, dat was Abu Bakr.

Mohammed ook een groot deel. En daar is hij mee begonnen toen hij in Jathrib zat. Dus kom me niet aan met het verhaal dat Mohammed niet aan veroveringspolitiek deed

:
lol:

Durf jij met droge ogen te beweren dat er ondere christelijke vlag geen oorlog is gevoerd, er geen onderdrukking en uitbuiting heeft plaatsgevonden, geen andersdenkenden zijn afgeslacht, geen andere volkeren onder de voet zijn gelopen en uitgeroeid???

:moe:

:confused:

Doe niet zo zielig. Ik ken helemaal geen "christelijke vlag".


En die welvaart concentreert zich dan ook in het westen en is gebaseerd op het domineren en uitbuiten van niet westerse landen.

Die welvaart is gebaseerd op de werkkracht en de innovatieve kracht die je vond in de westerse samenleving terwijl anderen op andere continenten van het mooie weer genoten.


Kan je nu eens een beetje je best doen om niet zo volledig belachelijk over te komen? :zwaai:

Ik belachelijk? Jij bent gewoon lachwekkend: een overjarige hippie met een anti-westerse tunnelvisie.

lebanese
28-11-05, 15:50
alles wat de christenen hebben begaan,geven ze nu de schuld aan de islam


ik weet niet of jullie het weten,maar het waren toch echt de christenen en de romijnen die andersdenkende mensen op grote schaal af slachten hoor,jodenvervolging,slavernij,kolonisatie waarbij alleen in algerije a meer dan 2 miljoen doden vielen!

al het slechte op de wereld komt door christenen,wie heeft afrika en azie leegeroofd,gekoloniseerd,waardoor de mensen dood gaan van de honger,moslims hebben weldegelijk landen afgepakt,maar daar heeft niemand onder geleden,de moslims joden en christenen hebben allemaal vredig naast mekaar geleefd,dat is dan ook de reden waraom spanjaarden moslims niet hebben aangevallen,nadat er 200 doden vielen bij treinaanslagen ,terwijl in nederland 1 doden viel en gelijk alle moskeyen in brand,zij weten immers hoe de moslims zijn,de vredelievend islam

en ga niet over de profeet mohammed praten,hij was degene die juist geen verschil maakt tussen family van de boeken,christenen joden en moslims,sterker nog,de buurman van de profeet was joods,zn buurman!
bij moslims betekend buurman net als je family!



en het goede komt uit het christendom? WIST JIJ DAT ALLES BIJNA ALLES IN DE BIJBEL WETENSCHAPPELIJK FOUT ZIT,TERWIJL JUIST DE ISLAM ERVOOR HEEFT GEZORGD DAT MEN OPTIEK uitvonden,sterrenkunde ,wetenschap enz.!

de eerste universiteit op aarde ,was islamietish,in baghdad!

1e ziekenhuis op aarde was islamietish,in het arabish schiereiland was het!

in die tijd de landen die werden afgepakt door moslims,waren vredig,geen problemen,maar de landen waar christendom heerste,kwam slavenhanden,joden vervolging alles,en dan hebben jullie het over islam???


hahahahhahahahha zet je eigen niet voor schut,aub

Soldim
28-11-05, 16:07
Ach, weer iemand die ons wijs probeert te maken dat Christenen en het Westen de schuld van alles zijn, en veel ergerdereder dingen hebben gedaan ;)



Geplaatst door Coolassprov MC
[B]Ze kunnen wat dat betreft nog een hoop leren van Christenen;

Het waren Christenen die eeuwenlang en onuitgelokt heilige christenoorlogen voerden die zij kruistochten noemden en hiermee dood en verderf brachtten tot voor bij het Europese continent;


Of probeerden ze alleen maar gebieden terug te veroveren?

Bovendien kan je, net een paar eeuwen eerder, precies hetzelfde stellen voor de strijders van de Islam, die in een onuitgelokte heilige oorlog via Spanje tot ver in Frankrijk doordrongen.



bij het binnentreden van de Kruisvaarders in Jeruzalem slachtten zij binnen 2 dagen 40.000 Joden en moslims af; tot ze, volgens de geschiedkundige overleveringen, tot hun knieen in het bloed liepen.


En Christenen hebben volgens jou het alleenrecht op dergelijke slachtpartijen? Mensen met een andere cultureel/religieuze achtergrond zouden zoiets nooit doen?



Het enige volk dat hele mensenvolkeren gekoloniseerd en tot slavernij heeft gedreven; het grootste deel van de niet-christelijke wereldbevolking; Afrikanen en Aziaten.


Hele mensenvolkeren tot slavernij gedreven? Volgens mij is dat nogal bestwistbare uitspraak. Slavernij, zelfs systematische slavernij bestond al lang voordat het Christendom bestond.

En dan de koloniesatie, ik geloof er weinig van dat Christenen het grootste deel van de niet-Christelijke wereldbevolking koloniseerden. Bovendien is het een zeer hypocriete uitspraak wanneer je beseft welke religieuze groep in India de Britse kolonisators vol overgave hielp om de Hindoe's eronder te houden ;)



Het volk dat Genocide heeft gepleegd op een niet te evenaren schaal; op Joden, Afrikanen en Indianen bijvoorbeeld.


Joden, ja. Afrikanen? Eerste keer dat ik dit hoor, volgens mij hebben Afrikanen geen Europeanen nodig om genocide te plegen. Indianen? Volgens mij valt ook daar de term genocide niet te gebruiken, gezien het feit dat de meeste indianen aan epidimien stierven.



Het waren christenen met 2 wereldoorlogen en zo'n 100 miljoen doden op hun naam; 10.000den slacht-, lynch- en verkrachtingspartijen;


Ik heb het proberen op te zoeken, maar geen enkele bron beschouwt Jappaners als westelijk. Als je de Jappanse bijdrage wegrekent, kom je op de helft minder doden uit. De betrokkenheid van de Turken bij WWI vergeet je voor het gemak ook maar.....



Het enige volk dat 2 atoombommen op andere niet-christenen wierp met zo'n 200.000 burgerdoden en een bizar hoog kindersterftecijfer dat 60 jaar na dato nog aanwezig is;


Daar heb je gelijk in, maar ik heb er weinig twijfels aan dat wanneer de atoombom in het bezit van de Japanners geweest zou zijn, zij niet zouden hebben geaarzeld het te gebruiken.



Amerika; het grootste Christelijke land besteedt sinds WO2 meer oorlog dan alle landen ter wereld bij elkaar;


De VS besteden meer geld aan oorlog dan de rest van de wereld bij elkaar? Tijdens de koude oorlog ontliepen de bestedingen van de VS en de USSR elkaar niet erg veel, vooral niet wanneer de bestedingen van de USSR satelietstaten meegenomen worden. Alleen sinds het ineen storten van de USSR besteden de VS significant meer geld dan enig ander land.



met meer dan 500 legerbases verspreid over meer dan 200 landen wereldwijd;


Welk gedeelte op verzoek van de landen waar die bases gevestigd zijn?



sinds WO2 is de VS met meer dan 15 landen in oorlog geweest of is er nog mee in oorlog;


Welk gedeelte daarvan onder VN auspicien?



het enige land dat ooit veroordeeld is voor internationaal staatsterreur door de WereldRechtbank


De WereldRechtbank lost geschillen tussen landen op, en oordeelt alleen wanneer beide landen het eens zijn over de juridische status van die rechtbank. Niet door die rechtbank veroordeelt worden is erg makkelijk -- gewoon weigeren is voldoende. Dus zegt die veroordeling weinig over de VS.



en tegelijkertijd een VN-VeiligheidsResolutie vetode die landen wereldwijd oproept om het internationaal recht te respecteren.


Tjonge, wanneer die resolutie niet gevetod was, zou alle ellende en geweld van de aardbodem verdwenen zijn.



De walging over het Christelijk geloof is zo ver gegaan dat de gemiddelde westerling niets wil weten van zaken die maar iets met geloof zouden hebben;

Of zou het te maken hebben met de vrijheid om het geloof los te laten?

echnaton
28-11-05, 16:27
Geplaatst door lebanese

al het slechte op de wereld komt door christenen

Laten we het daar dan maar op houden....

Soldim
28-11-05, 16:31
Geplaatst door lebanese
alles wat de christenen hebben begaan,geven ze nu de schuld aan de islam


Alles? Dat valt volgens mij wel mee ;) Vooral voor misstanden begaan voor de 7e eeuw geeft niemand moslims de schuld, maak je geen zorgen.



ik weet niet of jullie het weten,maar het waren toch echt de christenen en de romijnen die andersdenkende mensen op grote schaal af slachten hoor,


De romeinen waren geen Christenen, in iedergeval niet op het moment dat hun veroveringen en de geassocieerde slachtingen plaats vonden. Bovendien, het opruimen van andersdenkenden is helaas van alle tijden, en heeft weinig met het christendom te maken.



jodenvervolging,slavernij,kolonisatie waarbij alleen in algerije a meer dan 2 miljoen doden vielen!


Kolonisatie en slavernij bestonden al lang voordat er ook maar een christen op de wereld rond liep.



al het slechte op de wereld komt door christenen,


Die gaat in mijn signature :D

Er bestond dus gewoonweg geen ellede op de wereld voordat de christenen bestonden, volgens jou bewering. Ik heb enige twijfels ;)



wie heeft afrika en azie leegeroofd,gekoloniseerd,waardoor de mensen dood gaan van de honger,


Mensen gaan nu nog dood van de honger door de schuld van de Christenen, hoewel ze al 50 jaar opgerot zijn? Vind ik een sterke gewering.



moslims hebben weldegelijk landen afgepakt,
maar daar heeft niemand onder geleden,


Niet een? Volgens de overlevering ging het toch echt gepaard met geweld en bloedvergieten....



de moslims joden en christenen hebben allemaal vredig naast mekaar geleefd,


Zolang de niet moslims hun mond maar hielden en hun extra belastingen maar netjes betaalden. En niet met te veel waren. En zich verder nergens mee bemoeiden.



dat is dan ook de reden waraom spanjaarden moslims niet hebben aangevallen,nadat er 200 doden vielen bij treinaanslagen ,


Of was het omdat men terecht besefte dat die aanslagen het werk waren van een stelletje gestoorde fundamentalisten? En dus de rest van de moslim bevolking niet verantwoordelijk hielden.



terwijl in nederland 1 doden viel en gelijk alle moskeyen in brand,


Puberale retoriek :D



zij weten immers hoe de moslims zijn,de vredelievend islam


Vooral die 200 doden weten het, niet waar?



en ga niet over de profeet mohammed praten,hij was degene die juist geen verschil maakt tussen family van de boeken,christenen joden en moslims
sterker nog,de buurman van de profeet was joods,zn buurman!
bij moslims betekend buurman net als je family!


Het probleem is dat velen die zich tegenwoordig als moslim beschouwen dit enigszins vergeten zijn. Vooral wanneer het hen uitkomt.



en het goede komt uit het christendom?


Het christendom is niets beter, en niets slechter dan andere geloven.



WIST JIJ DAT ALLES BIJNA ALLES IN DE BIJBEL WETENSCHAPPELIJK FOUT ZIT,


Ja. Maar hetzelfde geld voor de Koran, dus daar zal het verschil niet in zitten.



TERWIJL JUIST DE ISLAM ERVOOR HEEFT GEZORGD DAT MEN OPTIEK uitvonden,sterrenkunde ,wetenschap enz.!


Islam geleerden hebben zeker bijgedragen aan de wetenschap. Maar uitgevonden gaat een tikkeltje ver. Sterrenkunde bestaat al zolang de mens omhoog kijkt, en optiek werd door allerlei volken toegepast die met speren op vis jaagden.



de eerste universiteit op aarde ,was islamietish,in baghdad!


Was dat niet de Al-Azhar universiteit in Cairo?



1e ziekenhuis op aarde was islamietish,in het arabish schiereiland was het!


De Romeinen hadden valetudinaria waar zieken verzorgd werden.



in die tijd de landen die werden afgepakt door moslims,waren vredig,geen problemen,maar de landen waar christendom heerste,kwam slavenhanden,joden vervolging alles,en dan hebben jullie het over islam???


Dat ligt eraan hoe je 'geen problemen' definieert. Slavernij kwam ook in islamitische landen voor. Bovendien, geloof je echt dat het 'afpakken' geweldloos plaats vond?

echnaton
28-11-05, 16:41
Geplaatst door Soldim
Alles? Dat valt volgens mij wel mee ;) Vooral voor misstanden begaan voor de 7e eeuw geeft niemand moslims de schuld, maak je geen zorgen.


Ik hoop maar niet dat de opvattingen van deze 'Libanees' gemeengoed zijn onder moslims in Nederland. Want dan staan ons nog barre tijden te wachten...

knuppeltje
28-11-05, 18:23
Geplaatst door Julien
jah een groep conservatieve christenen .. so what?


Die dus samen met de joodse lobby de Amerikaanse regering heeft gekaapt.

Coolassprov MC
28-11-05, 19:01
Wat worden de schaarse momenten in de zandbak weer vers bij het aanschouwen hoe passievol men het eigen schaamtevolle verleden probeert te verdoezelen door het heden te verheerlijken en alle schaamtevolle zaken toe te schrijven aan alle anderen dan zijzelf!

Rabi'ah.
28-11-05, 19:23
Geplaatst door echnaton
Hij veroverde heel het Arabisch schiereiland en roeide en passant de Joden in Jathrib uit.


En deze "versie" van het verhaal van die joodse stammen is echt al tig keer weerlegd.

Overigens veroverde de profeet (vzmh) niet heel Arabië, maar alleen de Hijaz. De rest kwam er pas bij onder Abu Bakr.

echnaton
28-11-05, 19:58
Geplaatst door Rabi'ah.
En deze "versie" van het verhaal van die joodse stammen is echt al tig keer weerlegd.

Het ging om de Joodse stam, de Bani Koeraiza, waarvan alle mannelijke leden plus 1 vrouw werden afgeslacht nadat ze waren gevangen genomen. Dit verhaal is echt niet weerlegd hoor. Lees Karen Armstrongs 'Mohammed' maar.


Overigens veroverde de profeet (vzmh) niet heel Arabië, maar alleen de Hijaz. De rest kwam er pas bij onder Abu Bakr.

Nou, goed, alleen de Hijaz. Feit blijft dus dat hij een machtspoliticus was, evenals nu ga je te ver met je vergelijkingen. Als je niks beters weet te doen hier dan wat jennen en provoceren, dan heb je snel je strafpuntjes weer bij elkaar [freya] Niet beter en niet slechter. Ik ben toch blij dat er andere geloven zijn die iets minder militante figuren als grote inspiratiebron hebben.

Soldim
28-11-05, 20:08
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat worden de schaarse momenten in de zandbak weer vers bij het aanschouwen hoe passievol men het eigen schaamtevolle verleden probeert te verdoezelen door het heden te verheerlijken en alle schaamtevolle zaken toe te schrijven aan alle anderen dan zijzelf!

Vervelend toch he, dat je de gegeven feiten niet weerlegen kunt :D

freya
28-11-05, 20:14
Geplaatst door echnaton


Doe niet zo zielig. Ik ken helemaal geen "christelijke vlag".


Dus in de naam van het christendom is nooit oorlog gevoerd?

Ga je dat echt volhouden?



Die welvaart is gebaseerd op de werkkracht en de innovatieve kracht die je vond in de westerse samenleving terwijl anderen op andere continenten van het mooie weer genoten.

Hoe jij in dit verband werkkracht durft te noemen is mij een raadsel.

Het hele koloniale en slavernijverleden wordt naar de sprookjesboeken verwezen door jou?




Ik belachelijk? Jij bent gewoon lachwekkend: een overjarige hippie met een anti-westerse tunnelvisie.

Wat een heldere argumentatie weer :duim:

Ondertussen heb je jezelf wel weer eens helemaal vastgeluld. Ik zou maar snel weer een tijdje onderduiken, totdat de topics waarin jij jezelf te kijk zet weer in het archief zijn weggezakt, zoals je hier al jaren doet :zwaai:

Rabi'ah.
28-11-05, 20:20
Geplaatst door echnaton
Het ging om de Joodse stam, de Bani Koeraiza, waarvan alle mannelijke leden plus 1 vrouw werden afgeslacht nadat ze waren gevangen genomen. Dit verhaal is echt niet weerlegd hoor. Lees Karen Armstrongs 'Mohammed' maar.

O, dus alleen de mannen en 1 vrouw? En net was het nog de hele stam? Voorzover ik weet bestaat een stam uit zowel mannen, vrouwen als kinderen, dus jouw stelling dat de hele stam afgeslacht zou zijn, slaat als een tang op een varken.



Geplaatst door echnaton

Nou, goed, alleen de Hijaz.

Dat maakt nogal een verschil uit, aangezien de Hijaz alleen de kuststrook in het westen van Arabië is en er nog een immens binnenland en oosten aanvastzit.

Coolassprov MC
28-11-05, 20:29
Geplaatst door Soldim
Vervelend toch he, dat je de gegeven feiten niet weerlegen kunt :D

Alleen al de feiten dat
Christenen genocide hebben gepleegd op een niet te evenaren schaal ;
op Indianen, Joden en Afrikaanse negers laat hun op eenzame diepte staan in de all-time universiele laagte van onrechtplegers.

Daar doe jij, noch ik, helaas en tot in den diepste treure niets aan af!

Mijn gelijk of ongelijk stelt helemaal niks voor bij het onrecht dat Christenen tot de dag van vandaag afroepen op de wereldbevolking; alleen al door een oorlog af te oepen op de wereld die geen einde en geen overwinnaar kent.

echnaton
28-11-05, 20:32
Geplaatst door Rabi'ah.
O, dus alleen de mannen en 1 vrouw? En net was het nog de hele stam. :rolleyes:

Ik preciseer even. Ik kan je ook nog melden dat de rest van de stam, dus alle vrouwen (min één) en alle kinderen als slaaf werden verkocht. Aïsha, de vrouw van de profeet heeft een gesprek met de ter dood veroordeeld vrouw gevoerd en het viel haar op hoe moedig zij was.


Dat maakt nogal een verschil uit, aangezien de Hijaz alleen de kuststrook in het westen van Arabië is en er nog een immens binnenland en oosten aanvastzit.

Volgens mij maakt dat geen enkel verschil, veroveringen zijn veroveringen, of het nu op grote of kleine schaal gebeurt, dat blijft precies hetzelfde.

:
kotsen:

Wat ben jij toch een walgelijk figuur. :mad:

Ik ben onschuldig. Ik kan er ook niets aan doen dat deze vergelijking zich opdringt. Ik noem maar een paar voorbeelden van machtspolitici die in hetzelfde rijtje staan en die, evenals Mohammed, voor sommigen tot de verbeelding spreken. Dit in contrast met figuren als Boeddha of Jezus Christus.

Coolassprov MC
28-11-05, 20:33
Geplaatst door freya
Dus in de naam van het christendom is nooit oorlog gevoerd?
(..)
Ga je dat echt volhouden?
(..)
Hoe jij in dit verband werkkracht durft te noemen is mij een raadsel.
(..)
Het hele koloniale en slavernijverleden wordt naar de sprookjesboeken verwezen door jou?
(..)
Wat een heldere argumentatie weer :duim:
(..)
Ondertussen heb je jezelf wel weer eens helemaal vastgeluld. Ik zou maar snel weer een tijdje onderduiken, totdat de topics waarin jij jezelf te kijk zet weer in het archief zijn weggezakt, zoals je hier al jaren doet :zwaai:
(..)


Slechts gekken en fanatici houden vast aan waanbeelden tegen kennis en inzichten in; dit heeft hun in eerste instantie geholpen aan het predikaat 'gek' en of 'fanaat'.

Rabi'ah.
28-11-05, 20:35
*zucht*

Laat ook maar.

echnaton
28-11-05, 20:43
Geplaatst door freya
Dus in de naam van het christendom is nooit oorlog gevoerd?

Ga je dat echt volhouden?

Kwek, kwek. Preciseer dan maar eerst eens wat je bedoelt en welke oorlog volgens jou in naam van het christendom is gevoerd. Laat maar eens zien dat je niet zo maar iets ins blaue hinein kwekt.


Hoe jij in dit verband werkkracht durft te noemen is mij een raadsel.

Het hele koloniale en slavernijverleden wordt naar de sprookjesboeken verwezen door jou?

Nee, maar dat is maar een klein deel van de historische werkelijkheid. Sommige mensen, zoals jij zijn zo gefocust op bepaalde negatieve zaken dat ze een onbedwingbare neiging hebben bepaalde aspecten enorm te overdrijven. Veel belangrijker zijn bijvoorbeeld de Renaissance, de Verlichting en de Industriële Revolutie, die geheel in Europa (en de VS) plaatsvonden. Daar komt nog eens bij dat de koloniën enorm hebben geprofiteerd van de infrastructuur die door de Europeanen werd opgebouwd.


Wat een heldere argumentatie weer :duim:

Ondertussen heb je jezelf wel weer eens helemaal vastgeluld. Ik zou maar snel weer een tijdje onderduiken, totdat de topics waarin jij jezelf te kijk zet weer in het archief zijn weggezakt, zoals je hier al jaren doet :zwaai:

Dat vind ik weer typisch Freya. Jij begon met schelden en dat is een veeg teken. En vervolgens: als je geen weerwoord meer hebt kun je altijd nog verklaren dat ik mij heb vastgeluld. Nou, ik vind dat jij je muurvast hebt vastgeluld, al toen je met schelden begon bleek dat.

Soldim
28-11-05, 20:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Alleen al de feiten dat
Christenen genocide hebben gepleegd op een niet te evenaren schaa;
op Indianen, Joden en Afrikaanse negers laat hun op eenzame diepte staan in de all-time universiele laagte van onrechtplegers.


De genocide gepleegd op Joden door Duitsers tijdens WWII, heeft weinig met het Christendom te maken. Allerlei NAZI symbolen en theorien waren op weet ik wat voor oud-Germaanse religie gebaseert.

Genocide op Indianen en Afrikaanse negers? Ook dat zijn nieuwe gegevens. Slachtingen hebben zeker plaats gevonden. Maar dat is zowel iets heel anders als genocide en niet het alleen recht van de Christenen.

freya
28-11-05, 20:59
Geplaatst door echnaton
Preciseer dan maar eerst eens wat je bedoelt en welke oorlog volgens jou in naam van het christendom is gevoerd.


Vanaf veldtochten tegen heidenen, Nestorianen, Arianen en andere 'ketters' tot en met de huidige oorlog in Irak waarnaar soldaten worden gestuurd met de woorden "God bless America", het is een eindeloze reeks.



Nee, maar dat is maar een klein deel van de historische werkelijkheid. Sommige mensen, zoals jij zijn zo gefocust op bepaalde negatieve zaken dat ze een onbedwingbare neiging hebben bepaalde aspecten enorm te overdijven. Veel belangrijker zijn bijvoorbeeld de Renaissance, de Verlichting en de Industriële Revolutie, die geheel in Europa (en de VS) plaatsvonden.

Jij wilt alleen naar een paar hoogtepuntjes in de geschiedenis kijken en de rest zo ver mogelijk wegstoppen. Maar zo werkt het niet GJ, geschiedenis is een voortdurende en ononderbroken reeks van oorzaak en gevolg.

Veelzeggend ook dat jij juist van niet-christelijke culturen alleen de downpoints wilt zien.

Ik hoop altijd maar weer dat het niet waar is dat jij voor de klas staat en jouw obsessieve eenzijdigheid op kinderen overdraagt.


Daar komt nog eens bij dat de koloniën enorm hebben geprofiteerd van de infrastructuur die door de Europeanen werd opgebouwd.

Ja dat jij vind dat de voormalige kolonieen eigenlijk hun bezetters en uitbuiters op de blote knieen moeten danken heb je al eerder duidelijk gemaakt :rolleyes:



Dat vind ik weer typisch Freya. Als je geen weerwoord meer hebt kun je altijd nog verklaren dat ik mij heb vastgeluld. Nou, ik vind dat jij je muurvast hebt vastgeluld.

:haha: Ik ben niet degene die steeds opnieuw allerlei vragen ontwijkt en wekenlang onderduikt als er weer eens te veel onbeantwoordde vragen zijn blijven staan :zwaai:

echnaton
28-11-05, 21:04
nu ga je te ver met je vergelijkingen. Als je niks beters weet te doen hier dan wat jennen en provoceren, dan heb je snel je strafpuntjes weer bij elkaar [freya]

Kijk, Freya stelt zich al op als een echte dhimmy. Ze mag nooit meer zeggen dat ze voor vrijheid van meningsuiting is. In werkelijkheid is ze voor censuur en kiest ze voor de achterlijkheid, dat is hiermee bewezen.

echnaton
28-11-05, 21:09
Geplaatst door freya
Vanaf veldtochten tegen heidenen, Nestorianen, Arianen en andere 'ketters' tot en met de huidige oorlog in Irak waarnaar soldaten worden gestuurd met de woorden "God bless America", het is een eindeloze reeks.

Heel vaag allemaal. En nu wil je Irak ook nog aanmerken als een oorlog in naam van het christendom. Je valt echt door de mand met je argumentatie.


Jij wilt alleen naar een paar hoogtepuntjes in de geschiedenis kijken en de rest zo ver mogelijk wegstoppen. Maar zo werkt het niet GJ, geschiedenis is een voortdurende en ononderbroken reeks van oorzaak en gevolg.

In dezelfde trant kan ik tegen jou zegen dat je alleen maar de dieptepunten wilt zien. Maar zo werkt het niet, beste Freya, enz.


Veelzeggend ook dat jij juist van niet-christelijke culturen alleen de downpoints wilt zien.

Ik hoop altijd maar weer dat het niet waar is dat jij voor de klas staat en jouw obsessieve eenzijdigheid op kinderen overdraagt.

Nou word je weer persoonlijk.


Ja dat jij vind dat de voormalige kolonieen eigenlijk hun bezetters en uitbuiters op de blote knieen moeten danken heb je al eerder duidelijk gemaakt :rolleyes:


Ze moeten dankbaar zijn voor sommige zaken en voor sommige niet.


:haha: Ik ben niet degene die steeds opnieuw allerlei vragen ontwijkt en wekenlang onderduikt als er weer eens te veel onbeantwoordde vragen zijn blijven staan :zwaai:

Soms duik ik onder omdat ik genoeg heb van jou. Dat is de enige reden.

freya
28-11-05, 21:22
Geplaatst door echnaton
Kijk, Freya stelt zich al op als een echte dhimmy. Ze mag nooit meer zeggen dat ze voor vrijheid van meningsuiting is. In werkelijkheid is ze voor censuur en kiest ze voor de achterlijkheid, dat is hiermee bewezen.

Een dhimmy zal ik als polytheist nooit kunnen worden :blij:

Een van de regels op dit forum is dat beledigen en provoceren niet zijn toegestaan. Tis net de gewone maatschappij eigenlijk.
:zwaai:

echnaton
28-11-05, 21:29
Geplaatst door freya
Een dhimmy zal ik als polytheist nooit kunnen worden :blij:

Een van de regels op dit forum is dat beledigen en provoceren niet zijn toegestaan. Tis net de gewone maatschappij eigenlijk.
:zwaai:

Op een gewone manier dicussiëren over een mens, in dit geval Mohammed, is in jouw ogen al provoceren. Dat zegt echt veel over je democratische gezindheid.

freya
28-11-05, 21:32
Geplaatst door echnaton
Heel vaag allemaal. En nu wil je Irak ook nog aanmerken als een oorlog in naam van het christendom. Je valt echt door de mand met je argumentatie.


Ach ik gebruik even dezelfde generalisatietechniek als de mensen die alles wat door moslims wordt gedaan als typisch islamitisch bestempelen.

Als de oorlog in Irak niets met christendom te maken heeft, wat hebben de ottomaanse expansie-oorlogen dan met Islam te maken? Beiden hebben/hadden economische redenen.


In dezelfde trant kan ik tegen jou zegen dat je alleen maar de dieptepunten wilt zien. Maar zo werkt het niet, beste Freya, enz.

Als we de balans opmaken overheersen de oorlogen, onderdrukking, vernietigingen, millieuvervuiling, uitbuiting enz enz.
Dat schijnt algemeen menselijk te zijn helaas.



Ze moeten dankbaar zijn voor sommige zaken en voor sommige niet.

Moeten nog wel. Als ik jou was zou ik een nieuwe politionele actie beginnen om dat af te dwingen :rolleyes:




Soms duik ik onder omdat ik genoeg heb van jou. Dat is de enige reden.

Omdat ik je steeds vastlul ja :strik:

BTW dit topic is alweer zo zielig weggezakt, terwijl het toch echt nog wel wat van jouw aandacht verdient:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=164087&perpage=15&display=&pagenumber=2

:strik:

freya
28-11-05, 21:36
Geplaatst door echnaton
Op een gewone manier dicussiëren over een mens, in dit geval Mohammed, is in jouw ogen al provoceren. Dat zegt echt veel over je democratische gezindheid.

Jij weet heel net zo goed als ik dat de profeet Mohamed niet zomaar een mens was en dat je met je oneigenlijke vergelijkingen een heleboel mensen hier op hun ziel trapt.

Dat is geen discussieren maar provoceren, vooral omdat Mohamed in dit topic totaal geen onderwerp van gesprek was.

echnaton
28-11-05, 21:38
Geplaatst door freya
Ach ik gebruik even dezelfde generalisatietechniek als de mensen die alles wat door moslims wordt gedaan als typisch islamitisch bestempelen.

Als de oorlog in Irak niets met christendom te maken heeft, wat hebben de ottomaanse expansie-oorlogen dan met Islam te maken? Beiden hebben/hadden economische redenen.

Begin nou maar niet over iets anders, terwijl het over oorlogen in naam van het christendom ging. Als je niet heel snel met een aantal concreten en onomstotelijke bewijzen komt ben je helemaal down en out.


Als we de balans opmaken overheersen de oorlogen, onderdrukking, vernietigingen, millieuvervuiling, uitbuiting enz enz.
Dat schijnt algemeen menselijk te zijn helaas.

Wat ben jij een pessimist zeg. Ik heb een tip voor jou ga naar Haarlem, naar het Teyldermuseum en bekijk de tentoonstelling over Michelangelo.
Een treinkaartje is niet duur, vanaf Amsterdam Centraal.

echnaton
28-11-05, 21:40
Geplaatst door freya
Jij weet heel net zo goed als ik dat de profeet Mohamed niet zomaar een mens was en dat je met je oneigenlijke vergelijkingen een heleboel mensen hier op hun ziel trapt.

Hij was een mens, dat zeggen moslims ook.


Dat is geen discussieren maar provoceren, vooral omdat Mohamed in dit topic totaal geen onderwerp van gesprek was.

De enige die zich geprovoceerd voelt ben jij, en jij bent niet eens moslim. (zeg je).

freya
28-11-05, 21:50
Geplaatst door echnaton

De enige die zich geprovoceerd voelt ben jij, en jij bent niet eens moslim. (zeg je).

Moderators reageren op klachten.

Onder elke post kan je klikken op 'meld dit bericht bij Beheer aan'.

Sommigen nemen die verantwoordelijkheid ook. :)

freya
28-11-05, 21:56
Geplaatst door echnaton
Begin nou maar niet over iets anders, terwijl het over oorlogen in naam van het christendom ging. Als je niet heel snel met een aantal concreten en onomstotelijke bewijzen komt ben je helemaal down en out.

Ik begin helemaal niet over iets anders, jij hebt al eerder in dit topic de ottomaanse expansie-oorlogen genoemd als voorbeeld van Islamitische agressie. Dus trek ik die lijn even door naar was er nu in Irak gebeurt.
Koekje van eigen deeg, wordt dat ook wel genoemd :tik:

echnaton
28-11-05, 22:05
Geplaatst door freya
Ik begin helemaal niet over iets anders, jij hebt al eerder in dit topic de ottomaanse expansie-oorlogen genoemd als voorbeeld van Islamitische agressie. Dus trek ik die lijn even door naar was er nu in Irak gebeurt.
Koekje van eigen deeg, wordt dat ook wel genoemd :tik:

1. Die heb ik helemaal niet genoemd als voorbeelden van Islamitische agressie. Kijk de topic maar na.

2. Als je nu niet heel snel oorlogen in naam van het christendom noemt, met argumentatie waarom dat zo is, verklaar ik dat je een virtuele nitwit bent.

freya
28-11-05, 22:08
Geplaatst door echnaton
1. Die heb ik helemaal niet genoemd als voorbeelden van Islamitische agressie. Kijk de topic maar na.

2. Als je nu niet heel snel oorlogen in naam van het christendom noemt, met argumentatie waarom dat zo is, verklaar ik dat je een virtuele nitwit bent.

:haha:

Die kwalificatie uit jouw mond is een groot compliment :blij:

:zwaai:

echnaton
28-11-05, 22:22
Geplaatst door freya
:haha:

Die kwalificatie uit jouw mond is een groot compliment :blij:

:zwaai:

Nou dan zal ik je dat plezier toch maar niet doen.

Coolassprov MC
29-11-05, 06:43
Geplaatst door Soldim
De genocide gepleegd op Joden door Duitsers tijdens WWII, heeft weinig met het Christendom te maken. Allerlei NAZI symbolen en theorien waren op weet ik wat voor oud-Germaanse religie gebaseert.

Ik realiseer me terdege dat de nazi-cultus een zieke cultus opzich is. Als ik zou uitgaan van dezelfde smerige retorische trucjes als germanen als jij, heb ik veel meer poten om op te staan dan jij ooit zult hebben!

Feit blijft dat Hitler een geboren katholiek is en dat de genocide op Joden op Christelijk grondgebied en met toestemming van een Christelijk authoriteit als de Paus heeft plaatsgehad.

Stel jij en je vriendje echnaton nu eens voor dat jullie hadden kunnen beweren dat Hitler geboren als moslim in Saoudie-Arabie in een wereldwijde fatwa toestemming en zegeningen kreeg om 6.000.000 Joden te vergassen en een agressieve bezettingsoorlog te voeren die 100.000.000 slachtoffers zou gaan maken?



Geplaatst door Soldim
Genocide op Indianen en Afrikaanse negers? Ook dat zijn nieuwe gegevens. Slachtingen hebben zeker plaats gevonden. Maar dat is zowel iets heel anders als genocide en niet het alleen recht van de Christenen.

Het eerste wat Columbus deed toen hij in wat nu Amerika heet was de inheemse bevolking te redden van de hel door ze te proberen te bekeren tot het Christendom; de inleiding voor ruim 400 jaar genocide en superexploitatie van Indianen en Afrikanen.

Voor jouw persoonlijke psycho-analyse verwijs ik je naar de recente reacties van freya op echnaton.

echnaton
29-11-05, 13:09
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik realiseer me terdege dat de nazi-cultus een zieke cultus opzich is. Als ik zou uitgaan van dezelfde smerige retorische trucjes als germanen als jij, heb ik veel meer poten om op te staan dan jij ooit zult hebben!

Feit blijft dat Hitler een geboren katholiek is en dat de genocide op Joden op Christelijk grondgebied en met toestemming van een Christelijk authoriteit als de Paus heeft plaatsgehad.

Het nationaal-socialisme was een heidense ideologie die tegengestedl was aan het christendom. Hitler en zijn nazi's moesten dan ook niets hebben van het christendom. Maar het is helaas wel waar dat veel christenen hem hebben gesteund, zowel protestanten als katholieken. Dat de paus toestemming heeft gegeven voor de genocide is natuurlijk niet waar. Waarschijnlijk heeft hij het wel geweten en verzuimd iets ertegen te doen. Daarmee is hij wel voor een deel medeschuldig. Overigens, ook veel moslims hebben Hitler gesteund, namelijk in Joegoslavië en Palestina.


Stel jij en je vriendje echnaton nu eens voor dat jullie hadden kunnen beweren dat Hitler geboren als moslim in Saoudie-Arabie in een wereldwijde fatwa toestemming en zegeningen kreeg om 6.000.000 Joden te vergassen en een agressieve bezettingsoorlog te voeren die 100.000.000 slachtoffers zou gaan maken?

Dit is geen goede vergelijking want de paus heeft de genocide niet goedgekeurd. Dat hij te weinig heeft gedaan om het onheil af te wenden is wel waar. Ik verwacht overigens ook niet dat men in Saoedi-Arabië een dergelijke fatwa zou uitvaardigen. Tenminste, iets dergelijks lijkt me geen traditie in de islam.


Het eerste wat Columbus deed toen hij in wat nu Amerika heet was de inheemse bevolking te redden van de hel door ze te proberen te bekeren tot het Christendom; de inleiding voor ruim 400 jaar genocide en superexploitatie van Indianen en Afrikanen.

Dit is in grote lijnen helaas de waarheid. Maar het is maar een deel van de waarheid. Europeanen hebben veel gedaan voor de ontwikkeling van Afrika, Amerika en Azië.

Coolassprov MC
29-11-05, 17:50
Geplaatst door echnaton
Het nationaal-socialisme was een heidense ideologie die tegengestedl was aan het christendom. Hitler en zijn nazi's moesten dan ook niets hebben van het christendom.

Tegengesteld aan iedere godsdienst of moraal.


Geplaatst door echnaton
Maar het is helaas wel waar dat veel christenen hem hebben gesteund, zowel protestanten als katholieken. Dat de paus toestemming heeft gegeven voor de genocide is natuurlijk niet waar. Waarschijnlijk heeft hij het wel geweten en verzuimd iets ertegen te doen. Daarmee is hij wel voor een deel medeschuldig.


Geplaatst door echnaton
Dit is geen goede vergelijking want de paus heeft de genocide niet goedgekeurd. Dat hij te weinig heeft gedaan om het onheil af te wenden is wel waar. Ik verwacht overigens ook niet dat men in Saoedi-Arabië een dergelijke fatwa zou uitvaardigen. Tenminste, iets dergelijks lijkt me geen traditie in de islam.

De 'Vredesbemiddelingen' van de Paus.

Na de veldtocht tegen Polen heeft Pius XII, naar vooral bij de Processen van Neurenberg bekend is geworden, zich zeer ingespannen om een compromis-vrede te bereiken tussen Engeland, Frankrijk en Duitsland. De bedoeling daarvan was om het gehele Westen gemeenschappelijk ten strijde te laten trekken tegen de Sowjet-Unie.
Op 26 december 1939, bij een ontvangst van kardinalen, zei de Paus: 'laten wij onze krachten bundelen tegen onze gemeenschappelijke vijand, het atheïsme!' Deze onderhandelingen vonden plaats eind 1939 begin 1940, waarbij de Paus ook trachtte de V.S. te betrekken!
Italië verklaarde op 10 juni 1940 Frankrijk en Engeland de oorlog. Het Vaticaan sprak direct van een Heilige Oorlog en zond Mussolini een gelukstelegram! Toen Hitler in april 1940 Noorwegen aanviel en de Paus van alle kanten werd gevraagd deze nieuwe agressiedaad van Nazi-Duitsland openlijk te veroordelen, bleef hij ook nú weer zwijgen! Alleen liet hij doorschemeren &emdash; via de Osservatore Romano &emdash; dat Noorwegen slechts 2619 katholieken telde, doch Duitsland 30 miljoen...
Na de overval op Nederland, België en Frankrijk en de bezetting ervan, gaf de Paus het Duitse Episcopaat de opdracht om in alle r.k. kerken dankdiensten voor de Führer te houden! En via zijn Nuntius &emdash; Orsenigo &emdash; liet hij Von Ribbentrop (Hitler's Minister van Buitenlandse Zaken) weten 'dat wij van mensen zoals Churchill, Eden, Duff Cooper e.d. moeten zien af te komen... 'België verloor in W.O.2 ongeveer 26.000 mensen, Nederland ongeveer 175.000, w.o. 104.000 Ned.Joden!!!
In juli 1940 gaf het Vaticaan opdracht aan de Franse Nuntius Valeri om steun te verlenen aan de collaborateur Pétain en zijn ' Vichy ' regering. Maarschalk Pétain had inmiddels al een verbond gesloten met Hitler. De Paus gaf Pétain en zijn regering zijn zegen en zij dat de kerk ' het werk van de morele wedergeboorte in Frankrijk vurig zou steunen!
Het katholieke dagblad 'La Croix' &emdash; na de bevrijding wegens collaboratie met de Duitsers gerechtelijk vervolgd en veroordeeld &emdash; riep dagelijks op tot samenwerking met Pétain en Hitler. Deze krant eiste óók een meedogenloze vervolging van de Maquis, de Franse verzetsbeweging. Schreef óók dat de koers van Pétain verbluffend overeen kwam met de aanwijzingen van de Heilige Stoel...
Na de bliksemsnelle overwinning op Frankrijk, achtte men in bepaalde kringen over de gehele wereld de overwinning van Hitler-Duitsland een feit.

De Duitse aanval op Joegoslavië.

In oktober 1937 verklaarden 19 aartsbisschoppen en bisschoppen in Zagreb: 'het Episcopaat zal in elk geval de rechten van de kerk en van de 6 miljoen katholieken in dit land beschermen en heeft daartoe al de nodige maatregelen genomen! '
Het Vaticaan had eerder in Joegoslavië een nederlaag geleden, omdat het in 1935 afgesloten concordaat in 1937 door het Joegoslavische volk werd afgewezen! In december 1937 reageerde de kardinaal &emdash; secretaris Pacelli (de latere Paus PIus XII) daarop als volgt: 'de dag zal komen dat er niet weinigen zullen zijn die het betreuren een groot en edelmoedig gebaar van de Stedehouder Christus te hebben afgeslagen'... Dat dreigement van de toenmalige Nuntius ging op 6 april 1941 reeds in vervulling, en wel op een wijze welke niet onder deed voor de gruwelijkste misdrijven door de Inquisitie begaan in de ' Christelijke ' Middeleeuwen.
Pauselijke zegen voor een moordenaar.
Op 6 april 1941 overviel de Wehrmacht Joegoslavië en veroverde het na zware gevechten in enkele weken. De Wehrmacht werkte nauw samen met de Ustasja's, een katholiek-fascistische Kroatische partij o.l.v. Dr. Pavelic. Deze Pavelic was verantwoordelijk geweest voor de moord op Koning Alexander van Joegoslavië en de Franse Minister van Buitenlandse Zaken Barthou, op 9 oktober 1934 in Marseille. Na deze moord vluchtte Pavelic naar Italië, waar hij asiel kreeg van Mussolini! Voor deze moorden werd Pavelic door Frankrijk en Joegoslaviëbij verstek ter dood veroordeeld !
Na de intocht van de Wehrmacht werd Pavelic door Mussolini van geld en wapens voorzien voor zijn fascistische benden en gepromoveerd tot staatshoofd van 'Onafhankelijk Kroatië' (ook toén al!). In mei 1941 reisde Pavelic met zijn 'ministers' en vele r.k. geestelijken naar Rome. Stond daar grote gedeelten van 'zijn' land af aan Italië. Bood daarnaast Koning&emdash; Keizer Victor Emanuel de zogenaamde 'Kroon van Zvonimir' aan voor Hertog Aimone van Spoleto. Deze Hertog was reeds op 17 mei daarvoor als 'aangewezen koning van Kroatië' in het Vaticaan verschenen... Op 18 mei 1941 werd Pavelic door Paus Pius XII in een buitengewoon plechtige privé-audiëntie ontvangen en door hem gezegend!
'Dat het Kroatische volk alle buitenlandse (sic.!) elementen, welke zijn krachten verzwakken, moet vernietigen, deze elementen zijn de Serviérs en de Joden. '
Dr. Lorkowitch, Min. van Buitenlandse Zaken in de regering van Pavelic. 27 juli 1941.
'Wij doden een gedeelte der Serviërs, wij verdrijven een ander deel en de rest die zich tot het katholicisme moet bekeren, zal in het Kroatische volk worden opgenomen. '
Dr. Budak, Min. van Onderwijs.
'het is immers duidelijk dat God de hand heeft in dit werk '
Aartsbisschop Stepinac.
Pavelic werd vanaf het begin vurig ondersteund door aartsbisschop Stepinac. Deze gaf hem de grootst mogelijke bijstand, moreel en propagandistisch. Wat er onder het bewind van de Duitse, Italiaanse en Kroatische vrienden van Paus Pius XII in 'Onafhankelijk Kroatië' gebeurde, was dan ook voor het Vaticaan zéér de moeite waard: honderden Orthodoxe kerken en kloosters werden leeggeroofd en daarna verwoest, drie Orthodoxe bisschoppen en honderden Orthodoxe priesters werden vermoord en honderden anderen Orthodoxe geestelijkern gefolterd! Alleen al in juli 1941 hebben de katholieke Kroaten in enkele dagen tijds ruim 100.000 Servische vrouwen en kinderen gruwzaam afgeslacht! De Servische bevolking moest schriftelijk verklaren katholiek te worden, sommigen werden daarna gespaard, het overgrootte deel werd desondanks alsnog vermoord! Vooral de Franciscanen riepen vanaf de kansel de katholieken op tot vervolging en uitroeiing van de Orthodoxe Serviërs!
Het concentratiekamp Jasenovac, opgericht door de Kroaten en onafhankelijk van de S.S.! stond o.l.v. de Franciscaan Filipovic! Alleen al in dit beruchte concentratiekamp werden ruim 300.000 Joegoslaven uitgehongerd, dood geknuppeld of levend verbrand! Hieronder ook veel 'bekeerde' Serviërs...
In deze tijd reisde aartsbisschop Stepinac twee maal naar het Vaticaan en kon daar vol trots Paus Pius XII vertellen dat men inmiddels reeds 250.000 'bekeerlingen' had gewonnen en dat de kerk nú in Kroatië in volle vrijheid 'de onfeilbare grondslagen der waarheid en der eeuwige gerechtigheid kon verkondigen'...
Van de ongeveer 2 miljoen Orthodoxe Kroaten zijn er zeker 600.000 vermoord door de r.k. Kroaten! Dr. Pavelic had op zijn bureau een schaal staan die gevuld was met ogen van vermoorde Serviërs uit Jasenovac! Aan het eind van de oorlog wist Pavelic via verschillende r.k. kloosters naar Rome te ontsnappen, waar hij asiel kreeg van Paus Pius XII! Hij werd later door het Vaticaan van geld en valse papieren voorzien en kon daarmee naar Zuid-Amerika vluchten. Daar vandaan reisde hij later naar het Spanje van Franco, waar hij in 1959 stierf met de Rozenkrans van Paus Pius XII in zijn handen én met de bijzondere zegen van Paus Johannes XXIII!
De goudschat van Pavelic, voornamelijk gouden tanden en kiezen van vermoorden uit Jasenovac, werd door Aartsbisschop Stepinac veilig gesteld en door hem zorgvuldig bewaard in een Franciscaner klooster!
Joegoslavië heeft na de oorlog alles geprobeerd om Pavelic uitgeleverd te krijgen, om hem te berechten voor zijn talloze oorlogsmisdaden. Maar Rome en het gehele Westen wezen dat categorisch af! Pavelic werd daarna door de regering Tito bij verstek ter dood veroordeeld.
Aartsbisschop Stepinac bleef ook ná de oorlog nog de Ustasja's steunen! Óók zelfs toen deze een guerilla-oorlog begonnen tegen de regering Tito. Stepinac stelde zelfs zijn bisschoppelijk paleis ter beschikking van de fascistische Ustasja's! Hij ging nog verder: hij eiste dat het Westen de atoombom zou gebruiken om de regering Tito ten val te brengen!
Belgrado had al eerder Rome verzocht om overplaatsing van Stepinac en een vervanger voor hem aan te wijzen, maar Rome weigerde dat hooghartig.

Na bovenvermelde provocatie werd Stepinac eind 1946 gearresteerd en voor een rechtbank gebracht. De rechters waren alle katholiek en speciaal daartoe gevraagd door de regering Tito. Hun vonnis luidde: 16 jaar dwangarbeid. Via het Vaticaan zette de wereldpers direct een ongekende haat- en lastercampagne op en werd Stepinac afgeschilderd als een slachtoffer van het communisme... Deze campagne slaagde maar al te goed, omdat niemand in het Westen afwist van al de onmenselijke gruweldaden die door de Ustasja'sin Joegoslavië waren gepleegd. Zelfs de S.S. was verbijsterd over de gruweldaden der Ustasja's in Yasanovac!
Na 5 jaar werd Stepinac vrij gelaten, kort daarna werd hij door Paus Pius XII gepromoveerd tot kardinaal...
Deze feiten inzake Stepinac zijn analoog aan de zaak van de Hongaarse Kardinaal Mindzenty! (noot schrijver: zie tevens mijn artikel over Joegoslavië in Manifest, d.d. 31&emdash;3&emdash;1995)
De Duitse aanval op de Sowjet-Unie
Op 22 juni 1941 viel de Wehrmacht de Sowjet-Unie binnen. Ook nú weer zonder voorafgaande oorlogsverklaring! In de avond van 20 juni had Von Ribbentrop reeds de pauselijke Nuntius hiervan in kennis gesteld. Eindelijk ging de vurigste wens van het Vaticaan hierdoor in vervulling! Al meer dan 20 jaar had het Vaticaan in woord en geschrift onvermoeibaar tegen het communisme gepredikt. Bijna overal ter wereld was het r.k. episcopaat laaiend enthousiast over Hitler's jongste daad van agressie. Op 24 juni 1941 riepen de r.k. bisschoppen van Frankrijk op om Pétain te steunen en hem daardoor te helpen, samen met Hitler, in de oorlog tegen de Sowjet-Unie. In Amerika ging het r.k.episcopaat zelfs zo ver dat men dreigde met insubordinatie van de katholieken, als de regering Roosevelt een verdrag met de Sowjet-Unie zou sluiten! Evenzo de clerus van Italië, Spanje en verschillende Zuid-Amerikaanse landen!
De Paus kon niet openlijk oproepen voor een 'Heilige Kruistocht tegen het atheïstische Bolsjewisme', omdat er zoveel 'Christelijke' landen waren die ook met Duitsland in oorlog waren. Maar uiteraard zweeg de Paus ook nú weer over deze fascistische daad van agressie! Ook al was deze daad daardoor uitgelopen in de Tweede Wereldoorlog!
Hij zweeg óók over de vernietiging van ongeveer 2000(!) Orthodoxe kerken, ruim 500 Synagogen en de moord op talrijke geestelijken in de Sowjet-Unie. Evenzo zweeg hij bewust over het vermoorden van miljoenen Sowjet burgers en Russische Joden. Alleen al in Babi Yar werden er ruim 100.000 Joden met een nekschot vermoord! Doch de Paus zweeg ook toen nog en zelfs na de oorlog hierover toen al deze gruwelijke feiten wereldwijd bekend werden...
Het Vaticaan wilde immers óók in het Orthodoxe Rusland het katholicisme verbreiden als het communisme was vernietigd! In Rome had men al sinds enkele jaren een zéér bijzonder seminari opgericht: het Collegium Russicum. Dit seminari, o.l.v. de Jezuïten, onderwees r.k. geestelijken in Russisch, Oekraïns en andere Slavische talen. In theorie was dat voor missie arbeid, doch feitenlijk voor spionage, zoals bisschop Buzalka in 1951 openlijk erkende!
De Generaal der Jezuïten &emdash; Graaf Ludochowski &emdash; sloot daarover in 1940 een overeenkomst met de S.S, en de Gestapo! Deze plannen van het Vaticaan worden in een brief van het O.K.W. van 14 augustus 1941 genoemd! Sinds 1919, aldus dit Wehrmacht document, had het Vaticaan gepoogd het communistisch regime in Rusland ten val te brengen!

Op 8 november 1941 gaf het O.K.W. aan alle legerbevelhebbers in het Oosten de opdracht &emdash; gezien de overeenkomst met het Vaticaan &emdash; de 'missie-werkzaamheden' van de katholieke Collegium Russicum priesters in de bezette gebieden van Rusland te verlichten en te ondersteunen!
Walter Schellenberg &emdash; S.S. Oberführer der Gestapo &emdash; schrijft in die dagen een memorandum voor Buitenlandse Zaken over zijn gesprek met Paus Pius XII. Hij vermeldt daarin o.a. het volgende: 'de Paus zal al het mogelijke doen om een Duitse overwinning te garanderen. Zijn doel is: de vernietiging van de Sowjet&emdash; Unie'
Op 10 december 1941 schrijven de Duitse r.k. bisschoppen: 'met voldoening volgen wij de strijd tegen de macht van het Bolsjewisme.' In 1942 beweren dezelfde bisschoppen: 'een overwinning op het Bolsjewisme zou gelijk staan aan de triomf van Jezus' leer over de ongelovigen.'

De Vaticaanse politiek tot het einde van W.O.2.

Toen de nederlaag der Duitse en alle andere Europese fascisten zich begon af te tekenen, richtte het Vaticaan haar blik steeds meer op de V.S. (zoals heden nóg!) Paus Pius XII werkte ná de eerste grote Duitse nederlagen in de Sowjet-Unie steeds intensiever samen met de fascistische agressors en wel om twee redenen:
De fascisten vreesden de nederlaag en zochten daarom nog meer toenadering tot het Vaticaan. Paus Pius XII vreesde op zijn beurt het steeds verder oprukkende en aanzien winnende Rode Leger. Niet alleen in de Sowjet-Unie zélf, maar mede ook via de massale verzetsbewegingen in Italië en Frankrijk, alsook in de andere door de Nazi's bezetten landen in West-Europa. Temeer omdat deze verzetsbewegingen meestal onder leiding van communisten stonden!
Paus Pius XII sprak nu onvermoeibaar waarschuwingen uit tegen 'het gevaar uit het Oosten' en deed daarmee exact hetzelfde als de Nazi Dr. Joseph Goebbels in Berlijn... De Politiek van het Vaticaan richtte zich nu op de poging een wig te drijven tussen de V.S. en Engeland enerzijds, en de Sowjet-Unie anderzijds. Het Vaticaan wilde dat de Westelijke geallieerden een afzonderlijke vrede met Nazi-Duitsland zouden sluiten!
De Paus trachtte tot elke prijs de volledige vernietiging van het Nazi-rijk te voorkomen en de opmars van het Rode Leger naar Berlijn te verhinderen. Dit uit vrees voor een toenemende invloed van het communisme in het na-oorlogse Europa!
Eind 1942 tot medio april 1945 vonden in het Vaticaan voortdurend onderhandelingen plaats tussen Allen Dulles (V.S.) en Goering en Himmler, echter zonder het door het Vaticaan gewenste resultaat. Men wist in het Westen terdege dat de bevolking dit nooit zou accepteren, omdat men veel te veel had geleden onder en door het fascisme!
Nog in augustus 1944 riep de Paus de Engelse katholieke op tegenover de vijanden (de Nazi's) 'Christelijke gevoelens te betrachten van toegeeflijkheid, mededogen en barmhartigheid.' Dit n.a.v. de Duitse bombardementen op Londen met de V1 en de V2's! Óók bij de Processen van Neurenberg liet Paus Pius XII blijken van zijn ' barmhartigheid ' door te pleiten voor de fascistische massa-moordenaars!

Deze Pauselijke 'barmhartigheid' had als gevolg dat zeer vele fascistische oorlogsmisdadigers hun gerechte straf konden ontlopen, doordat ze een veilig onderdak vonden en kregen in het Vaticaan. Tijdelijk of zelfs permanent! onder hen:
Ante Pavelic, de door Paus Pius de 12de gezegende aanstichter van de dubbele moord in Marseille in 1934. Die in 'Onafhankelijk Kroatië' en in samenwerking met het Kroatisch episcopaat, een gruwelijk schrikbewind had uitgeoefend. Rijk beladen met 250 kg. goud en 1100 Krt. aan edelstenen, vond hij onderdak in het klooster St.Gilgen (bij Salzburg) . Daarna in een klooster in Bad Ischl. In priesterkleding wist hij vervolgens naar Rome te komen, waar hij als pater Gomez en als pater Benarez tot 1948 (!) in een klooster veilig zat. Eind 1948 wist hij als Pablo Aranyoz Buenos Aires te bereiken, mét het gestolen goud en edelstenen van de ruim 300.000 vermoorden uit Jasenovac en de andere fascistisch Kroatische kampen! Zonder ooit te zijn vervolgd stierf hij eind 1959 in Franco-Spanje...
De restanten van Franco's Blauwe Divisie, die aan het Oostfront Hitler hadden geholpen, konden via het Vaticaan veilig Zuid-Amerika bereiken...

Adolf Eichmann wist via Rome en het Vaticaan naar Zuid-Amerika te ontkomen, evenals Martin Bormann, de rechter hand van Hitler!,
Dr. Mengele, de beruchte kamp 'arts' van de Tweede Wereldoorlog, met zijn proeven op gevangenen en zijn aanwijzingen voor ietsje langer 'leven' of direct naar de gaskamers...
S.S. kolonel Rauff, een zeer zware oorlogsmisdadiger,
Klaus Barbie, de ' Slachter van Lyon ',
Leon Degrelle, de Belgische S.S.er, die als kolonel als een beest in de Sowjet-Unie had huisgehouden; en nog zoveel anderen...
Dit gebeurde met behulp van Curiepater Benedetti, welke connecties had met de ' Odessa ' (een ondergrondse en verboden S.S. vlucht organisatie), waardoor zoveel S.S. generaals en kamp beulen wisten te ontkomen. (getuigenis van Joel Brand, kroongetuige bij het Proces van Neurenberg)

Wie niet alleen de verbinding Vaticaan-fascisme kent, maar óók de geschiedenis van het ' Christelijk ' anti-semitisme, zal zich hierover niet verbazen. Paus Pius XII heeft nooit de Jodenvervolging en de Joden uitroeiing door de Nazi's veroordeeld. Zelfs niet toen voor zijn eigen ogen de Joden in Rome door de Nazi's gedeporteerd werden!
Dit getuigt de Duitse gezant bij de Heilige Stoel, Ernst Von Weiszäcker, in een brief van 28 oktober 1943:
'de Paus heeft zich, hoewel hij naar men zegt van alle kanten bestormd is, niet laten brengen tot een demonstratieve uitspraak tegen de deportatie der Joden uit Rome! Hij heeft ook in deze netelige (!) kwestie alles gedaan om de relatie tot de Duitse regering niet te bemoeilijken.' De Paus heeft in al deze jaren ook nooit het zwaarste wapen van de r.k. kerk gebruikt: het ex-communiceren; d.w.z. verbannen uit de kerk en daardoor de toegang tot haar 'genade-middelen' ontzeggen.
Niet tegen de r.k. Mussolini, niet tegen de r.k. Franco, niet tegen de r.k. Hitler, niet tegen de r.k. Pavelic, niet tegen Dr. Mengele, niet tegen Eichmann en ook niet na de oolog tegen de r.k. Pinochet! Kortom: niet tegen welke (r.k.) oorlogsmisdadiger dan ook!
Maar het Vaticaan bedreigde er na W.O.2 wel vele democratisch of links gezinde vooruitstrevende katholieken mee, o.a.: zeer vele r.k. 'bevrijdingstheologen', die in de ogen van het Vaticaan Marxistisch dachten of preekten...

Ook hieruit blijkt overduidelijk dat het Vaticaan met al haar middelenalles wat links is blijft bestrijden, tot en met ex-communicatie! Maar rechts blijft zij 'barmhartig' steunen en ontzien, zelfs de r.k. Pinochet, aan wiens handen het bloed kleeft van 100.000-den gefolterde, vermoorde of 'verdwenen' Chilenen...

Resumé:

Deze opsomming van de kille feiten bewijst overduidelijk de enorme verantwoordelijkheid en medeplichtigheid van de hoogste leiders van de r.k.kerk aan W.O.2 en de Joden vervolging door de fascisten. Laat overduidelijk zien hoe schijnheilig genoemde 'Holocaust' verklaring van het Vaticaan is inzake haar betrokkenheid bij de uitroeiing van de Joden in W.O.2. Nóg steeds bestrijdt ze te vuur en te zwaard het humane en sociale communisme en omarmd tegelijkertijd nog steeds het onmenselijke en moorddadige fascsme! Zie Paus Woytilla's omarming van Pinochet!

bron: N.R.C. 16juli 1998



Geplaatst door echnaton
Overigens, ook veel moslims hebben Hitler gesteund, namelijk in Joegoslavië en Palestina.

Dat zou, indien bewezen, alles goed maken, he?


Geplaatst door echnaton
Dit is in grote lijnen helaas de waarheid. Maar het is maar een deel van de waarheid. Europeanen hebben veel gedaan voor de ontwikkeling van Afrika, Amerika en Azië.

Dat zou, indien bewezen, alles goed maken, he?

Coolassprov MC
29-11-05, 18:12
Het Vaticaan na de Tweede Wereldoorlog.

'De katholieke kerk fluistert Adenauer in het oor , en dr. Adenauer luistert'. De Londense Times, 7&emdash;11&emdash;1960.

Eind 1932 reeds zei de katholiek Adenauer: 'dat een grote partij als de N.S.D.A.P. (de partij van Hitler) absoluut een vooraanstaande rol moest spelen in de regering '...

In 1956 zei Adenauer: 'daarom staan wij zeer waakzaam tegenover deze Oostelijke wereld, die in wezen onze doodsvijand is '...

Één dag voor zijn zelfmoord in 1945 heeft Hitler nog beweerd: 'het Duitse volk blijft gedwongen om Lebensraum in het Oosten te veroveren.' Slechts zeven jaar later (!) zei Adenauer: 'het gaat echter niet alleen om de Sowjet zone (de D.D.R. dus), het gaat om de bevrijding van heel Oost-Europa achter het Ijzeren gordijn!' '

Deze opvating van Adenauer was geheel in overeenstemming met de mening van Paus Pius XII, die toen nog steeds Paus was!

Kardinaal Frings (van Keulen) eiste als eerste Duitser na de oorlog in het openbaar op de Katholiekendag in Bonn, 23 juni 1950, de herbewapening van West Duitsland!

Van de berechting van de vele en wél bekende Duitse oorlogsmisdadigers is in West-Duitsland nooit iets terecht gekomen, integendeel! Generaals, rechters, politicie, artsen, bankiers, industriëlen, kampbeulen, enz.enz. werden praktisch ongemoeid gelaten! Zij kregen na medio 1950 zelfs veelal weer staatspensioen; met terugwerkende kracht! Vergelijk dat eens met de behandeling van alle Nazi-slachtoffers...

Eind 50-er jaren telde de Bundeswehr weer 100 generaals en admiraals; 71 van hen hadden hun sporen reeds verdiend onder Hitler! Minstens 7 van hen waren bij verstek veroordeeld wegens oorlogsmisdaden... Generaal Gehlen bijvoorbeeld werd door Adenauer zélf benoemd tot hoofd van de nieuwe West-Duitse geheime dienst. Globke &emdash; de man van de Nazi-Rassenwetten! &emdash; werd in zijn regering opgenomen. Generaal Speidel kwam bij de Navo, evenals generaal Heusinger, enz. enz. ...

Sinds begin van de 20-er jaren had Pacelli tegen het communisme gestreden: in de jaren 30 tot 1945 als Paus Pius XII samen met Hitler. Toen Nazi-Duitsland ten onder ging, werd in de Bondsrepubliek de r.k. kerk op nieuw het sterkste bolwerk van het anti-communisme.

In januari 1960 was Adenauer op audiëntie bij Pius XII en zei toen volgens een officiëel verslag: 'ik geloof dat God het Duitse volk in deze stormachtige tijden een bijzondere taak heeft gegeven: het moet het Westen behoeden voor de machtige invloed uit het Oosten' (het zelfde was ook Hitler's Leitmotiv!

In september 1957 nog was Adenauer tegen de atoombewapening van de Bundeswehr; in maart 1958 wilde hij in de Bundestag de atoombewapening er door drukken! Onmiddelijk vond hij steun bij de r.k. kerk!

De Jezuït Gundlach, hoogleraar aan de Pauselijke Gregoriana te Rome, citeerde in februari 1959 Paus Pius XII: 'het toepassen van de atoomoorlog is niet onder alle omstandigheden onzedelijk... '

Hirosjima:

Inwoners op de dag van de atoombom: 400.000; na 1 atoombom: aantal doden: 282.000 ...Om de gunst van de V.S. regering te winnen, heeft het Vaticaan nooit de atoomaanval op Japan veroordeeld. Evenmin als de toepassing van bacteriologische wapens...

echnaton
29-11-05, 18:51
Wat wil je nou zeggen met die eindeloze lappen tekst?

Coolassprov MC
29-11-05, 19:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Paus Pius XII heeft nooit de Jodenvervolging en de Joden uitroeiing door de Nazi's veroordeeld. Zelfs niet toen voor zijn eigen ogen de Joden in Rome door de Nazi's gedeporteerd werden!

Dit getuigt de Duitse gezant bij de Heilige Stoel, Ernst Von Weiszäcker, in een brief van 28 oktober 1943:

'de Paus heeft zich, hoewel hij naar men zegt van alle kanten bestormd is, niet laten brengen tot een demonstratieve uitspraak tegen de deportatie der Joden uit Rome! Hij heeft ook in deze netelige (!) kwestie alles gedaan om de relatie tot de Duitse regering niet te bemoeilijken.'

(....)

Resumé:

Deze opsomming van de kille feiten bewijst overduidelijk de enorme verantwoordelijkheid en medeplichtigheid van de hoogste leiders van de r.k.kerk aan W.O.2 en de Joden vervolging door de fascisten. Laat overduidelijk zien hoe schijnheilig genoemde 'Holocaust' verklaring van het Vaticaan is inzake haar betrokkenheid bij de uitroeiing van de Joden in W.O.2.


Geplaatst door echnaton
Wat wil je nou zeggen met die eindeloze lappen tekst?

Die ''eindeloze lappen tekst'' bewijzen dat een grote Christelijke autoriteit als de Paus en het Vaticaan, in tegenstelling tot wat jij zo graag geloven wil, meer te verwijten valt dan slechts apathie en overschilligheid als het gaat om geweld, genocide en onderdukking gepleegd uit naam van het Christendom en ''de vooruitgang''.

Deze grote Christelijke autoriteit als de Paus en het Vaticaan blijken een lange geschiedenis te hebben van het uiten van Christelijke zegeningen over geweld, genocide en onderdukking.

Als ik jou aanschouw; dood en verderf van het gros van de wereldbevolking (buiten de zichzelf beschaafd noemende werelddelen) toeschrijven aan ''het slechts willen genieten van het weer'', denk ik te hebben gevonden welke simpele en vooral zieke gedachten geweld, genocide en onderdukking in het geweten van de mens kunnen sussen.

echnaton
29-11-05, 19:57
Geplaatst door Coolassprov MC
Die ''eindeloze lappen tekst'' bewijzen dat een grote Christelijke autoriteit als de Paus en het Vaticaan, in tegenstelling tot wat jij zo graag geloven wil, meer te verwijten valt dan slechts apathie en overschilligheid als het gaat om geweld, genocide en onderdukking gepleegd uit naam van het Christendom en ''de vooruitgang''.

Deze grote Christelijke autoriteit als de Paus en het Vaticaan blijken een lange geschiedenis te hebben van het uiten van Christelijke zegeningen over geweld, genocide en onderdukking.

Als ik jou aanschouw; dood en verderf van het gros van de wereldbevolking (buiten de zichzelf beschaafd noemende werelddelen) toeschrijven aan ''het slechts willen genieten van het weer'', denk ik te hebben gevonden welke simpele en vooral zieke gedachten geweld, genocide en onderdukking in het geweten van de mens kunnen sussen.

Jij hebt nou eenmaal een obsessie met negatieve zaken, net als Freya. Weet je dan niet dat in ieder mens goed en kwaad verenigd zijn en tot uiting kunnen komen? Maar probeer je zwartgalligheid eens te vergeten en probeer ook eens het positieve te zien.

Coolassprov MC
29-11-05, 20:22
Geplaatst door echnaton
Jij hebt nou eenmaal een obsessie met negatieve zaken, net als Freya. Weet je dan niet dat in ieder mens goed en kwaad verenigd zijn en tot uiting kunnen komen? Maar probeer je zwartgalligheid eens te vergeten en probeer ook eens het positieve te zien.


Geplaatst door freya
Vanaf veldtochten tegen heidenen, Nestorianen, Arianen en andere 'ketters' tot en met de huidige oorlog in Irak waarnaar soldaten worden gestuurd met de woorden "God bless America", het is een eindeloze reeks.
(..)
Jij wilt alleen naar een paar hoogtepuntjes in de geschiedenis kijken en de rest zo ver mogelijk wegstoppen. Maar zo werkt het niet GJ, geschiedenis is een voortdurende en ononderbroken reeks van oorzaak en gevolg.
(..)
Veelzeggend ook dat jij juist van niet-christelijke culturen alleen de downpoints wilt zien.
(..)
Ik hoop altijd maar weer dat het niet waar is dat jij voor de klas staat en jouw obsessieve eenzijdigheid op kinderen overdraagt.
(..)
Ja dat jij vind dat de voormalige kolonieen eigenlijk hun bezetters en uitbuiters op de blote knieen moeten danken heb je al eerder duidelijk gemaakt :rolleyes:

:haha: Ik ben niet degene die steeds opnieuw allerlei vragen ontwijkt en wekenlang onderduikt als er weer eens te veel onbeantwoordde vragen zijn blijven staan :zwaai:

Julien
29-11-05, 20:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat worden de schaarse momenten in de zandbak weer vers bij het aanschouwen hoe passievol men het eigen schaamtevolle verleden probeert te verdoezelen door het heden te verheerlijken en alle schaamtevolle zaken toe te schrijven aan alle anderen dan zijzelf!

heb je het over jezelf en libanese?

Coolassprov MC
29-11-05, 20:33
Geplaatst door Julien
heb je het over jezelf en libanese?

Needless to say; lees wat je lezen wilt.

Julien
29-11-05, 20:47
Geplaatst door Coolassprov MC
Needless to say; lees wat je lezen wilt.

jouw en libaneses niveau van praten is gewoon net zo triest als het niveau van Echnaton en co.

het christendom is helemaal niet schuldig aan jodenvervolgingen en genocides en slavernij; net zo min dat de islam schuldig is aan genocides, slavernij en onderdrukking.
de tweede wereldoorlog een christelijke oorlog noemen is het domste wat ik ooit gehoord heb.

Coolassprov MC
29-11-05, 21:21
Geplaatst door Julien
jouw en libaneses niveau van praten is gewoon net zo triest als het niveau van Echnaton en co.

Het moet je sieren om mensen die je niet kent de classificatie ''triest'' te moeten geven en tegelijkertijd te bewijzen dat je niet kunt lezen:


Geplaatst door Julien
het christendom is helemaal niet schuldig aan jodenvervolgingen en genocides en slavernij; (...)

Niemand heeft dat beweerd; je leest slechts wat je geest je ingeeft.


Geplaatst door Julien
... net zo min dat de islam schuldig is aan genocides, slavernij en onderdrukking.

Dit beweerd door meneer echnaton:


Geplaatst door echnaton
De islam die vrede brengt maar wel met behulp van tot de tanden gewapende legers en bommen en zelfmoordaanslagen.


Geplaatst door Julien
de tweede wereldoorlog een christelijke oorlog noemen is het domste wat ik ooit gehoord heb.

Niemand heeft dat beweerd; je leest slechts wat je geest je ingeeft.

Wat ik schreef was dat Hitler en z'n nazi-vriendjes katholieken waren; geboren uit een katholiek nest; op Christelijke bodem en tot ver na voor en zijn misdaden tegen de menselijkheid geen strobreed in de weg werd gelegd door de Christelijke autoriteiten; sterker nog; hij kreeg iedere Christelijke zegening en medewerking die hij maar dromen kon.

Toen Pakistan, met hulp van de VS, de atoombom kreeg, kreeg deze bom sinds die dag de naam ''de Islamitische bom''.

De twee atoombommen die door de VS op Japan werden gegooid in 1945 en ruim 220.000 burgerslachtoffers eistte, en die het Vaticaan tot de dag van vandaag niet veroordeeld heeft, zijn nimmer door jou ''de Christelijke bommen'' genoemd.

Nogmaals tot slot:


Geplaatst door Coolassprov MC
de feiten dat Christenen genocide hebben gepleegd op een niet te evenaren schaal ; op Indianen, Joden en Afrikaanse negers laat hun op eenzame diepte staan in de all-time universiele laagte van onrechtplegers.

Daar doe jij, noch ik, helaas en tot in den diepste treure niets aan af!

Julien
29-11-05, 21:39
Geplaatst door Coolassprov MC
Het moet je sieren om mensen die je niet kent de classificatie ''triest'' te moeten geven en tegelijkertijd te bewijzen dat je niet kunt lezen:
Ik zeg niet dat jij triest bent! Ik zeg dat jouw manier van redeneren triest is. Wie kan er nu niet lezen?


Niemand heeft dat beweerd; je leest slechts wat je geest je ingeeft.
Dit zegt Libanese:
ik weet niet of jullie het weten,maar het waren toch echt de christenen en de romijnen die andersdenkende mensen op grote schaal af slachten hoor,jodenvervolging,slavernij,kolo
nisatie waarbij alleen in algerije a meer dan 2 miljoen doden vielen!

al het slechte op de wereld komt door christenen,wie heeft afrika en azie leegeroofd,gekoloniseerd,waardoor de mensen dood gaan van de honger,moslims hebben weldegelijk landen afgepakt,maar daar heeft niemand onder geleden
Dit zeg jij:
Het eerste wat Columbus deed toen hij in wat nu Amerika heet was de inheemse bevolking te redden van de hel door ze te proberen te bekeren tot het Christendom; de inleiding voor ruim 400 jaar genocide en superexploitatie van Indianen en Afrikanen.
kortom precies dezelfde retoriek als Echnaton. je probeert het christendom zwart te maken.


Toen Pakistan, met hulp van de VS, de atoombom kreeg, kreeg deze bom sinds die dag de naam ''de Islamitische bom''.

De twee atoombommen die door de VS op Japan werden gegooid in 1945 en ruim 220.000 burgerslachtoffers eistte, en die het Vaticaan tot de dag van vandaag niet veroordeeld heeft, zijn nimmer door jou ''de Christelijke bommen'' genoemd.
Ik heb nog nooit over "een islamitische bom" gehoord, het is ook helemaal geen gangbaar woord, want het slaat ook nergens op. De islam is niet schuldig aan terroritische daden van een bepaald land. Net zo goed het christendom niet schuldig is aan de politiek van de VS.
Ik hoef dus helemaal NIETS 'christelijke bommen' te noemen.

p.s. je schreef eerst (maar heb je nu weggehaald) dat je niet met mij wil discussiëren omdat ik fan ben van een nationale eenheidsstaat??? :maf3: wat bedoel je daarmee te zeggen eigenlijk?

freya
29-11-05, 21:57
Geplaatst door echnaton
Weet je dan niet dat in ieder mens goed en kwaad verenigd zijn en tot uiting kunnen komen? Maar probeer je zwartgalligheid eens te vergeten en probeer ook eens het positieve te zien.

Hou dit nu ook eens in gedachten als je het over Palestijnen en moslims hebt GJ!

echnaton
29-11-05, 22:26
Geplaatst door freya
Hou dit nu ook eens in gedachten als je het over Palestijnen en moslims hebt GJ!

En jij als je het over Israël hebt!!

Coolassprov MC
02-12-05, 12:42
Geplaatst door Julien
Ik heb nog nooit over "een islamitische bom" gehoord, het is ook helemaal geen gangbaar woord, want het slaat ook nergens op.

Als je nooit ergens van gehoord hebt,
betekent het niet dat het niet bestaat:

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2005/08/10/islamitische-bom/


Anja Meulenbelt
woensdag 10 augustus 2005

Islamitische bom

Geplaatst onder: Algemeen om 6.43 uur

Het erge van het spionagewerk van Abdul Qadeer Khan schijnt te zijn dat Pakistan nu een islamitische bom heeft, zo staat het tenminste in het NRC van gisteren als kop: Vader islamitische bom.

Even een ingezonden briefje naar de redactie gestuurd, of ze me uit kunnen leggen wat dat is, een islamitische bom. Is dat een bom die de shahada heeft gedaan en vijf keer per dag bidt met het gezicht naar Mekka? Zijn de bommen die Bush op Irak heeft gegooid dan christelijke bommen, en is de bom die het Israelische leger op Khan Younis in de Gazastrook heeft gegooid dan een joodse bom?
En nog een vraag aan de redactie: is een islamitische bom erger dan een seculiere bom? Dodelijker, of zo?