PDA

Bekijk Volledige Versie : Gebruikers Kazaa vogelvrij verklaard



Dolle Fatima
25-11-05, 21:47
Gebruikers Kazaa vogelvrij verklaard

Uitgegeven: 25 november 2005 13:12
HOOFDDORP - Auteursrechtenorganisatie Brein heeft vrijdag de aanbieders van illegale muziek via uitwisseldiensten als Kazaa vogelvrij verklaard. Als gevolg van een uitspraak van de Hoge Raad verliezen de aanbieders hun anonimiteit en kan de stichting ze tot stoppen dwingen en schadevergoeding eisen, zei directeur T. Kuik.

De Hoge Raad bepaalde vrijdag dat internetproviders de gegevens van anonieme aanbieders van onrechtmatige informatie moeten openbaren aan gedupeerden. Afgelopen zomer verloor de stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie (Brein) een rechtszaak om de persoonsgegevens van internetgebruikers. De stichting had een Amerikaans bedrijf ingeschakeld om achter de ip-nummers van overtreders te komen. De rechter veroordeelde die methode.

Sindsdien heeft Brein zelf handmatig de ip-adressen van muziekverspreiders verzameld, bevestigde Kuik vrijdag. Om hoeveel mensen het gaat, wilde hij niet zeggen. "Deze uitspraak biedt aanleiding om met de internetaanbieders tot een oplossing te komen over het gebruik van uitwisseldiensten. We gaan gebruikers rechtstreeks aanspreken."

Dolle Fatima
25-11-05, 21:58
woe wat ben ik bang................




http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/e035.gif

et_2000nl
25-11-05, 22:06
Neem xs4all als je provider. Die geven nooit zonder juridisch geweld identiteit prijs. De rest is uit onderzoek gebleken geeft zo een identiteit weg. Zonder enige vragen te stellen.

TENACH
25-11-05, 23:38
Geplaatst door Dolle Fatima
Gebruikers Kazaa vogelvrij verklaard

...kan de stichting ze tot stoppen dwingen en schadevergoeding eisen, zei directeur T. Kuik.



Laat Kuik een heel eind optyffen zeg. Als die lamlul en zakkenvuller denkt hiermee een eind te kunnen maken aan downloaden, dan zit ie er mooi naast. :terrorist

TonH
25-11-05, 23:50
Geplaatst door et_2000nl
Neem xs4all als je provider. Die geven nooit zonder juridisch geweld identiteit prijs. De rest is uit onderzoek gebleken geeft zo een identiteit weg. Zonder enige vragen te stellen.

Las op chellounderground dat het nieuwe ip-toewijzingssysteem van chello (jaja... na al die jaren eindelijk afscheid moeten nemen van mijn 24******** die voor eeuwig dezelfde was, waardoor ik beter m'n naam en foto al ip had kunnen gebruiken om verborgen te blijven) zo random is dat je af en toe ip-adressen toegewezen krijgt die op 80% van het internet een ip-ban hebben.

Staat meneer Brein op een dag op je stoep omdat je 10.000 titels zou aanbieden terwijl je doof bent. :moeilijk:

Maar hoe willen ze dat dan rondbreien?

~Panthera~
25-11-05, 23:52
Geplaatst door TENACH
Laat Kuik een heel eind optyffen zeg. Als die lamlul en zakkenvuller denkt hiermee een eind te kunnen maken aan downloaden, dan zit ie er mooi naast. :terrorist


:regie: DOWNloaden is niet verboden, UPloaden wel.

et_2000nl
26-11-05, 00:01
Geplaatst door TonH
Las op chellounderground dat het nieuwe ip-toewijzingssysteem van chello (jaja... na al die jaren eindelijk afscheid moeten nemen van mijn 24******** die voor eeuwig dezelfde was, waardoor ik beter m'n naam en foto al ip had kunnen gebruiken om verborgen te blijven) zo random is dat je af en toe ip-adressen toegewezen krijgt die op 80% van het internet een ip-ban hebben.

Staat meneer Brein op een dag op je stoep omdat je 10.000 titels zou aanbieden terwijl je doof bent. :moeilijk:

Maar hoe willen ze dat dan rondbreien?

Vriendje van me heeft die black-boxen mee ontwikkeld. Wilde er niet veel over kwijt. Maar goed, ze houden dus alle gegevens van als je sessies bij met tijd. Om je op te sporen moeten ze dus de tijd ook hebben. Anders dan irl, heoft het dus niet op heterdaad, t'is een soort beveiliginscamera die altijd draait en die ze vrij makkelijk kunnen afspelen, inclusief sommige details als welke websites je bezocht hebt, enz.

Big Brotha is watching you. Echt! Zeggen dat je niet bang bent is naief. Als ze een voorbeeld willen stellen ben je morgen de lul. Het probleem voor vervolging is niet de bewijslast maar de wet van de grote getallen. Dat maakt het onbegonnen werk, niks anders.

TonH
26-11-05, 00:03
Geplaatst door ~Panthera~
:regie: DOWNloaden is niet verboden, UPloaden wel.

Hoorde meneer Brein vanmiddag toch écht die slip-of-the-tongue maken. Hij had het in eerste instantie nadrukkelijk over hoe fijn het was dat ze de downloaders nu ook konden pakken. Daarna slikte hij het haastig in.

Toch moet ik nog zien of dit vonnis over te zetten is op aanbieden van bestanden.

~Panthera~
26-11-05, 00:06
Geplaatst door TonH
Hoorde meneer Brein vanmiddag toch écht die slip-of-the-tongue maken. Hij had het in eerste instantie nadrukkelijk over hoe fijn het was dat ze de downloaders nu ook konden pakken. Daarna slikte hij het haastig in.

Toch moet ik nog zien of dit vonnis over te zetten is op aanbieden van bestanden.


das dus nieuw.

TonH
26-11-05, 00:07
Geplaatst door et_2000nl
Vriendje van me heeft die black-boxen mee ontwikkeld. Wilde er niet veel over kwijt. Maar goed, ze houden dus alle gegevens van als je sessies bij met tijd. Om je op te sporen moeten ze dus de tijd ook hebben. Anders dan irl, heoft het dus niet op heterdaad, t'is een soort beveiliginscamera die altijd draait en die ze vrij makkelijk kunnen afspelen, inclusief sommige details als welke websites je bezocht hebt, enz.

Big Brotha is watching you. Echt! Zeggen dat je niet bang bent is naief. Als ze een voorbeeld willen stellen ben je morgen de lul. Het probleem voor vervolging is niet de bewijslast maar de wet van de grote getallen. Dat maakt het onbegonnen werk, niks anders.

Oh, wees gerust ik ben niet naief. Niet bang maar weet verdraaid goed wat er dreigt. Daarom is het ook zo fijn dat er af en toe geopperd wordt om ook het bezoek aan opruiende sites strafbaar te gaan stellen en dan het liefst met terugwerkende kracht. Want as je niks te verberge hep wat seur je dan...

et_2000nl
26-11-05, 00:22
Geplaatst door TonH
Oh, wees gerust ik ben niet naief. Niet bang maar weet verdraaid goed wat er dreigt. Daarom is het ook zo fijn dat er af en toe geopperd wordt om ook het bezoek aan opruiende sites strafbaar te gaan stellen en dan het liefst met terugwerkende kracht. Want as je niks te verberge hep wat seur je dan...

Was bedoeld voor andere prikkers.

Dat is zo'n domme gedachte, rechtspraak is al zo verdomde moeilijk. Ze denken dat dit indirekte bewijs als direkt bewijs gebruikt kan worden. Levens gevaarlijk. Zijn al voorbeelden zat van onterechte opsluitingen.

Zonder dat men het in de gaten heeft word dit land een politie staat. In alles, belang van de burger en de principiele onschuld van alle burgers staat zwaar onder druk....

~Panthera~
26-11-05, 00:27
Geplaatst door et_2000nl
Was bedoeld voor andere prikkers.

Dat is zo'n domme gedachte, rechtspraak is al zo verdomde moeilijk. Ze denken dat dit indirekte bewijs als direkt bewijs gebruikt kan worden. Levens gevaarlijk. Zijn al voorbeelden zat van onterechte opsluitingen.

Zonder dat men het in de gaten heeft word dit land een politie staat. In alles, belang van de burger en de principiele onschuld van alle burgers staat zwaar onder druk....


Maar dat moet je niet zeggen, want dan wordt je uitgelachen.

Tot ze zelf de lul zijn, natuurlijk. :moe:

Maar dan is het al 5 over 12.

TonH
26-11-05, 00:27
Geplaatst door et_2000nl
Was bedoeld voor andere prikkers.

Dat is zo'n domme gedachte, rechtspraak is al zo verdomde moeilijk. Ze denken dat dit indirekte bewijs als direkt bewijs gebruikt kan worden. Levens gevaarlijk. Zijn al voorbeelden zat van onterechte opsluitingen.

Zonder dat men het in de gaten heeft word dit land een politie staat. In alles, belang van de burger in de principiele onschuld van alle burgers staat zwaar onder druk....

De kern wordt m.i. in het volgend plaatje goed weergegeven:

http://img517.imageshack.us/img517/2526/vrijheidgr0dp.jpg

Ik heb gisteren het genoegen gehad om een besluit te mogen aanhoren waarbij besloten is om het Vondelpark met camera's te gaan bewaken. De argumentatie was dat je daarmee allerlei ongure elementen (waaronder homo's) kon ontmoedigen...

Ik hem me voor het eerst ECHT beseft hoe ver dit land nu is...