PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie dit nog denkt...



Spitsboef
27-11-05, 11:47
Iedereen praat over de islam en de meesten
denken genoeg info te hebben over de islam.
De eén ziet de islam als een bedreiging en dat het een
achterlijke religie/cultuur is?!
Ik zette 'cultuur erbij, omdat er geen onderscheid
wordt gemaakt tussen religie en cultuur.
Ik scheer niej iedereen over eén kam, maar heb
het gewoon over de meeste mensen.

Ik vraag me dan af. Denken zij dan, dat als een
moslim dat hoort, de islam is dit en Mohammed{vzmh}
is een pedo etc. Wat dat met mij doet, is representatief
voor zij die tot de daden komen a la Mohammed B. en Samir A.
Laat staan voor hen.

:argwaan:

Spitsboef

Tomas
27-11-05, 12:55
Geplaatst door Spitsboef
Iedereen praat over de islam en de meesten
denken genoeg info te hebben over de islam.

Velen hebben het tegenwoordig over de Islam en sommigen denken daar nog echt wat van te weten ook. Soms terecht, soms onterecht.

Dus niet iedereen. En ook niet de meesten denken genoeg te weten, want dat weet jij helemaal niet. Dat gok je maar.



De eén ziet de islam als een bedreiging en dat het een
achterlijke religie/cultuur is?!

De een ziet de islam als een bedreiging of als een achterlijke cultuur.

Zonder vraagteken lijkt mij.



Ik zette 'cultuur erbij, omdat er geen onderscheid
wordt gemaakt tussen religie en cultuur.

Dit moet je tussen haakjes zetten en hierom moet je ook religie weglaten. Dus niet alleen cultuur erbij plaatsen. Of je bedoelt dat de een wel onderscheid wil maken en de ander niet. En dat je daarom relige/cultuur schrijft. Maar dat moet je er dan ook zo tussen haakjes bijzetten.



Ik scheer niej iedereen over eén kam, maar heb
het gewoon over de meeste mensen.


Hier verwacht ik eigenlijk: "De ander...". Nu is het onzinnig om je 2e in met "De een" te beginnen.

Tevens weet jij helemaal niet of dit voor de meeste mensen geldt. Het geldt zeker voor een substantieel aantal, maar het percentage weet jij niet. Daarom generaliseer je feitelijk wel.



Ik vraag me dan af. Denken zij dan, dat als een
moslim dat hoort, de islam is dit en Mohammed{vzmh}
is een pedo etc. Wat dat met mij doet, is representatief
voor zij die tot de daden komen a la Mohammed B. en Samir A.
Laat staan voor hen.


Hier haak ik eigenlijk af. Ik kan wel vanalles gaan fantaseren over wat je mogelijk bedoelt, maar dat heeft weinig zin.

Wat wel opeens blijkt is dat je in je eerdere zinnen met "mensen" waarschijnlijk eingelijk alleen autochtone nederlanders bedoelde. Dat moet je dan ook duidelijker schrijven. Nu lijkt het eerst alsof je het over iedereen inclusief jezelf hebt, maar later blijkt dat je het slechts over een groep hebt.



:argwaan:


Nou, gezien je aspiraties als collumnist, dacht ik: ik help je wat. Wees duidelijk en feitelijker. Verzin minder en hou het bij wat je echt weet.

Voor spelling en grammatica moet je niet bij mij wezen. Maar da's denk ik wel duidelijk.

Mark
27-11-05, 13:09
Geplaatst door Spitsboef

Ik vraag me dan af. Denken zij dan, dat als een
moslim dat hoort, de islam is dit en Mohammed{vzmh}
is een pedo etc. Wat dat met mij doet, is representatief
voor zij die tot de daden komen a la Mohammed B. en Samir A.
Laat staan voor hen.


niet meer schrijven als je dronken bent :fpiraat:

Spitsboef
28-11-05, 09:27
Geplaatst door Tomas
Velen hebben het tegenwoordig over de Islam en sommigen denken daar nog echt wat van te weten ook. Soms terecht, soms onterecht.

Dus niet iedereen. En ook niet de meesten denken genoeg te weten, want dat weet jij helemaal niet. Dat gok je maar.
:moe:
Dat zeg ik Gamma.

:[/QUOTE]
De een ziet de islam als een bedreiging of als een achterlijke cultuur.

Zonder vraagteken lijkt mij.:[/QUOTE]
laat dat toch aan mij over! :wat?!:
Afzender: :gEwE:


:

Dit moet je tussen haakjes zetten en hierom moet je ook religie weglaten. Dus niet alleen cultuur erbij plaatsen. Of je bedoelt dat de een wel onderscheid wil maken en de ander niet. En dat je daarom relige/cultuur schrijft. Maar dat moet je er dan ook zo tussen haakjes bijzetten.
: Get Tha Fack ERUIT! Als je mij wil verbeteren dan moet je 'je'taal wel machtig zijn! :mrt2:



Hier verwacht ik eigenlijk: "De ander...". Nu is het onzinnig om je 2e in met "De een" te beginnen.::moe:



Tevens weet jij helemaal niet of dit voor de meeste mensen geldt. Het geldt zeker voor een substantieel aantal, maar het percentage weet jij niet. Daarom generaliseer je feitelijk wel.
Dat zeg ik gek, GammA.:moe:



Hier haak ik eigenlijk af. Ik kan wel vanalles gaan fantaseren over wat je mogelijk bedoelt, maar dat heeft weinig zin.Klopt,:)



Wat wel opeens blijkt is dat je in je eerdere zinnen met "mensen" waarschijnlijk eingelijk alleen autochtone nederlanders bedoelde. Dat moet je dan ook duidelijker schrijven. Nu lijkt het eerst alsof je het over iedereen inclusief jezelf hebt, maar later blijkt dat je het slechts over een groep hebt.
:fpiraat: Jij bent de draad kwijt!:moe:




Nou, gezien je aspiraties als collumnist, dacht ik: ik help je wat. Wees duidelijk en feitelijker. Verzin minder en hou het bij wat je echt weet.
Ik neem dit toch niej serieus!:moe:

Voor spelling en grammatica moet je niet bij mij wezen. Maar da's denk ik wel duidelijk. [/QUOTE] :wat?!: Ja das idd heel erg duidelijk Meneer de Uil!

Spitsboef
28-11-05, 09:27
Geplaatst door Mark
niet meer schrijven als je dronken bent :fpiraat:
Schrijven is Halal! :melig2:

dark_lady
28-11-05, 11:46
cultuur en islam zijn 2dingen mensen? of zeg ik iets stom??????????????????

Spitsboef
28-11-05, 14:12
Geplaatst door dark_lady
cultuur en islam zijn 2dingen mensen? of zeg ik iets stom?????????????????? :verward:

Rourchid
28-11-05, 17:34
Geplaatst door dark_lady
cultuur en islam zijn 2dingen mensen? of zeg ik iets stom??????????????????
Religie geeft antwoord op de vraag waarom je bestaat.
Cultuur geeft antwoord op de vraag hoe je je bestaan indeelt.