PDA

Bekijk Volledige Versie : Het ware gevaar voor Hirshi Ali



GiovanniHN
27-11-05, 18:18
Laat ik weer eens iets van mijzelf publiceren hier.



Het ware gevaar voor Hirshi Ali

Ik heb al vaker gezegd dat Ayaan Hirshi Ali een groot aandeel heeft in de radicalisering van jongeren. Dat blijkt ook uit verschillende factoren; de Nederlandse terreurverdachten zijn bijvoorbeeld niet in de moskee te vinden, dus daar radicaliseren ze niet. Dat heeft andere oorzaken, waarvan een Ayaan Hirshi Ali is. Vanuit haar positie heeft ze veel invloed en omdat ze zo populair is durft bijna niemand uit de politiek het tegen haar op te nemen. Ze heeft daardoor alle mogelijkheden om de dingen te zeggen die ze wil, die niet altijd waar zijn en vaak mensen beledigen.

Daardoor ontstaat een gevoel van onmacht bij iedereen die het niet met haar eens is, wat bijna altijd moslims zijn. Dat zorgt voor woede en frustratie en als die gevoelens vaak genoeg gevoed worden, dan kunnen mensen gevaarlijk worden en staan ze veel sneller open voor geweld. Zoiets is algemeen bekend en iedereen kent dat gevoel, maar om een of andere reden is het bijna verboden om de link Ayaan en radicalisering te leggen. Terwijl juist uit die woede, gecreëerd door Ayaan Hirshi Ali, radicalisering ontstaat.

Toch blijft het een taboe om Ali hierop aan te spreken. Want het is een vrij land en daarom mag ze zeggen wat ze wil, jammer genoeg hebben critici van dit kabinet echter niet deze luxe en moeten zij zich wel houden aan fatsoensnormen. Hoe dan ook, afgelopen week bleek dat de maat ook vol kan zijn voor de VVD-fractie. Want Ali beledigde dit keer Hans Wiegel, de profeet van de VVD. En dit keer waren niet de moslims maar de VVD-leden beledigd. Want kritiek op Hans Wiegel, dat kan natuurlijk niet. Dan kan je nog beter de Holocaust ontkennen.

Wiegel reageerde op haar kritiek en verweet haar dat ze wiggen drijft tussen mensen en geen respect heeft voor andersdenkenden. Hij zegt dus eigenlijk wat critici al zeggen sinds ze lid is van de VVD en de Islam aanviel. Alleen nu het uit de mond van het Orakel uit Diever komt mag het gezegd worden. Volgens mij was het afgelopen vrijdag toen ik in de Volkskrant enkele reacties van VVD’ers las over Ayaan vs. Hans. Bijna iedereen was het met Wiegel eens. Ook van Aartsen lijkt openlijk te kiezen voor Wiegel door Ayaan op de vingers te tikken. En Ayaan? Die houdt nu netjes haar mond dicht.

Deze hele situatie is bespottelijk. Ayaan Hirshi Ali, de hoop van de Islamitische vrouwen laat haar mond snoeren. Want Hans Wiegel is heilig en zelfs het kleinste beetje kritiek is al te veel. Mohammed noemt ze een pedofiel en Wiegel is volgens haar ‘reactionair conservatief’ en de opmerking over Wiegel wordt afstraft door haar eigen partij. De VVD reageert op precies dezelfde manier als de moslims die Ali beledigd heeft. Er wordt geroepen dat het niet kan en dat ze respect moet tonen, de betrokkenen voelen zich beledigd. Maar elke keer werd de schuld gelegd bij de moslims, want zij moesten maar tegen een stootje kunnen.

Nu de VVD het slachtoffer is gaat Ali echter een stap te ver. En nog erger, ze wordt verplicht haar mond te houden. Wat ze ook netjes doet. Terwijl we toch hadden afgesproken dat vrijheid van meningsuiting een groot goed was? Hirshi Ali heeft talloze lijfwachten om haar heen zodat zij geen gevaar loopt en kan blijven zeggen wat ze wil. Maar als haar kritiek zich richt op de profeet van de VVD, dan telt dit allemaal niet meer. Ik vraag me dus ook af waarom ze al die lijfwachten nodig heeft. Want de fundamentalisten die haar de mond willen snoeren komen niet van buitenaf, maar van haar eigen VVD.

Tomas
27-11-05, 18:36
'k heb beter stukjes van je gelezen.

GiovanniHN
27-11-05, 19:29
Geplaatst door Tomas
'k heb beter stukjes van je gelezen.


Wat vind je er precies slecht aan? Is het te kort of gewoon niet goed geschreven? Of iets anders?

brammetje
27-11-05, 22:19
Geplaatst door Tomas
'k heb beter stukjes van je gelezen.

Weet ik niet maar dit bevat veel waarheid en wijsheid .

Dolle Fatima
27-11-05, 22:24
Geplaatst door GiovanniHN
Wat vind je er precies slecht aan? Is het te kort of gewoon niet goed geschreven? Of iets anders?

Eerlijke opbouwde kritiek:

Je standpunt wordt niet helemaal duidelijk. In het begin wek je de indruk dat je tegen Ayaan bent. Ik zou dan denken dat je het wel leuk vind dat de VVD eindelijk actie onderneemt. Maar in plaats daarvan beklaag je je erover dat haar de mond word gesnoerd. ik zou zeggen wees blij.

Kortom , wat wil je nou eigenlijk zeggen met dit stuk? dat is mij niet helemaal duidelijk. Bij mij persoonlijk werkt die tegensrijdigheid irritatie op. Daarnaast is het wat onsamenhangend. De overgangen lopen niet helemaal goed. probeer een wat duidelijkere opbouw in artikelen:
verhaaltje, je standpunt, argumenten hiervoor, conclusie.

GiovanniHN
27-11-05, 22:44
Geplaatst door Dolle Fatima
Eerlijke opbouwde kritiek:

Je standpunt wordt niet helemaal duidelijk. In het begin wek je de indruk dat je tegen Ayaan bent. Ik zou dan denken dat je het wel leuk vind dat de VVD eindelijk actie onderneemt. Maar in plaats daarvan beklaag je je erover dat haar de mond word gesnoerd. ik zou zeggen wees blij.

Kortom , wat wil je nou eigenlijk zeggen met dit stuk? dat is mij niet helemaal duidelijk. Bij mij persoonlijk werkt die tegensrijdigheid irritatie op. Daarnaast is het wat onsamenhangend. De overgangen lopen niet helemaal goed. probeer een wat duidelijkere opbouw in artikelen:
verhaaltje, je standpunt, argumenten hiervoor, conclusie.


Ok, bedankt voor de tip.

Ik heb vaker de neiging om te veel in een stuk te stoppen. En ben daarom ook kortere stukjes gaan schrijven, maar het lijkt er op dat ik nog steeds te veel onderwerpen er in stop.

Want wat ik eigenlijk wilde zeggen aan het einde was dat Jozias van Aartsen lukte wat honderden critici niet is gelukt. Maar om niet mijn eigen mening op te dringen heb ik ook niet gezegd dat me dat me dat best wel bevalt.

Tegelijkertijd wilde ik ook zeggen dat Ayaan een grote mond heeft, maar dat als het er op aan komt ze zo slaafs is als de vrouwen die zij wil 'redden'.

S@deeQ
27-11-05, 22:54
Geplaatst door Dolle Fatima
tis toch niet nodig om zulke vieze dingen te zeggen?

sorry juf,heb ik nu billenkoek verdiend ? :brozac:

freya
27-11-05, 23:45
@ sadeeq en brammetje:

Een volgende verwijzing naar de lichamelijke problemen van mevrouw Hirsi Ali levert een strafpunt op.


Val haar maar aan op de onzin die ze uitkraamt, daar heeft zij controle over, haar lichamelijke gesteldheid daar kan ze helemaal niets aan doen :moe:

brammetje
27-11-05, 23:51
Geplaatst door freya
@ sadeeq en brammetje:

Een volgende verwijzing naar de lichamelijke problemen van mevrouw Hirsi Ali levert een strafpunt op.


Val haar maar aan op de onzin die ze uitkraamt, daar heeft zij controle over, haar lichamelijke gesteldheid daar kan ze helemaal niets aan doen :moe:

Nee nou word ie fraai , ik bedoelde er juist mee dat deze stakker daar niks aan kon doen !
:verward:

freya
27-11-05, 23:53
Geplaatst door brammetje
Nee nou word ie fraai , ik bedoelde er juist mee dat deze stakker daar niks aan kon doen !
:verward:

Goed zo jongen :strik:

Mill
27-11-05, 23:55
Geplaatst door GiovanniHN
Wat vind je er precies slecht aan? Is het te kort of gewoon niet goed geschreven? Of iets anders?

De naam van je onderwerp correct spellen zou ook niet gek zijn.

S@deeQ
27-11-05, 23:57
Geplaatst door freya
@ sadeeq en brammetje:

Een volgende verwijzing naar de lichamelijke problemen van mevrouw Hirsi Ali levert een strafpunt op.


Val haar maar aan op de onzin die ze uitkraamt, daar heeft zij controle over, haar lichamelijke gesteldheid daar kan ze helemaal niets aan doen :moe:

:p Geen respect voor de vrijheid van meningsuiting ,bah

S@deeQ
27-11-05, 23:58
Geplaatst door Mill
De naam van je onderwerp correct spellen zou ook niet gek zijn.

jezelf omzeep helpen ook niet :maf3:

GiovanniHN
27-11-05, 23:59
Geplaatst door Mill
De naam van je onderwerp correct spellen zou ook niet gek zijn.


Je bedoelt Hirshi Ali?

Het is me opgevallen dat het als Hirschi en Hirshi wordt geschreven. Ik heb gebruik gemaakt van de laatste, wat het meest wordt gebruikt.

freya
28-11-05, 00:00
Geplaatst door GiovanniHN
Je bedoelt Hirshi Ali?

Het is me opgevallen dat het als Hirschi en Hirshi wordt geschreven. Ik heb gebruik gemaakt van de laatste, wat het meest wordt gebruikt.

Vout, tis Hirsi, zonder h

GiovanniHN
28-11-05, 00:03
Geplaatst door freya
Vout, tis Hirsi, zonder h


Het kan allemaal :ego:

Maar dat haar naam zo vaak verkeerd geschreven wordt, geeft wel aan hoeveel waarde er aan haar persoon gehecht wordt.

freya
28-11-05, 00:07
Geplaatst door GiovanniHN
Het kan allemaal :ego:

Maar dat haar naam zo vaak verkeerd geschreven wordt, geeft wel aan hoeveel waarde er aan haar persoon gehecht wordt.

Nee hoor als je haar naam op de site van de tweede kamer zoekt, zal je toch echt goed moeten spellen.

In parlando kan je dan vinden dat deze gekozen volksvertegenwoordigster al 5 hele kamervragen heeft gesteld dit jaar :)
Die topscore is echt niet te ontdekken als je hirsHi als zoekopdracht geeft.

:strik:

brammetje
28-11-05, 00:10
Geplaatst door GiovanniHN
Het kan allemaal :ego:

Maar dat haar naam zo vaak verkeerd geschreven wordt, geeft wel aan hoeveel waarde er aan haar persoon gehecht wordt.

Valt mij wel op dat er net zo vaak over haar vrouwelijkheid word gesproken , als wel over haar politieke prestatie,s .

:zegniets: meer

prikkerd
28-11-05, 07:32
In tegenstelling tot Dolle Fatima vind ik je stuk heel helder, sterk samenhangend geheel en de argumenten goed onderbouwd waardoor de tegenstrijdigheid in vrijheid van meningsuiting in geval van Hirsi wanneer ze het over moslims en de vvd heeft duidelijk naar voren komt.

Een minpunt dat mij opviel is dat je in herhaling viel bij het verhaal van Wiegel(profeet) en je had het mooier kunnen schrijven door Profeet Mohamed en "profeet" wiegel direct naast elkaar te noemen (kruidentaal)

verder :duim:

mark61
28-11-05, 08:17
Geplaatst door GiovanniHN
Het kan allemaal :ego:

Maar dat haar naam zo vaak verkeerd geschreven wordt, geeft wel aan hoeveel waarde er aan haar persoon gehecht wordt.

Dat geeft aan:

a) de staat van het NL onderwijs

b) het belang dat de gemiddelde NLer hecht aan taal

en

c) hoeveel NLers bij de Aldi boodschappen doen.