PDA

Bekijk Volledige Versie : De leugen van Bolkestein



Zwarte Schaap
28-11-05, 10:36
De leugen van Bolkestein

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Gisteren op Buitenhof beweerde Bolkestein dat de blijf van mijn lijf huizen het meest door moslima's bezet worden. Dat is een leugen. Hij mag eens een keer zijn huiswerk doen.

_h4T3D_sE7eN
28-11-05, 10:43
Dementie ... :slapen:

~Panthera~
28-11-05, 10:52
Hij tieft eerdaags op naar Air France, geloof ik.
Kunnen ze daar van hem genieten. :hihi:

freya
28-11-05, 11:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gisteren op Buitenhof beweerde Bolkestein dat de blijf van mijn lijf huizen het meest door moslima's bezet worden. Dat is een leugen. Hij mag eens een keer zijn huiswerk doen.

heb jij die cijfers ergens paraat?

Laten we die dan eens naar de redactie van buitenhof sturen :)

Zwarte Schaap
28-11-05, 13:17
Geplaatst door freya
heb jij die cijfers ergens paraat?

Laten we die dan eens naar de redactie van buitenhof sturen :)

Daar hebben we hier onlangs dit jaar nog uitgebreid over gediscusseerd met alle terzake doende cijfers en onderzoeken. Ik kan het nu niet opzoeken omdat ik op werk zit en thuis kan ik het ook niet opzoeken omdat ik daar tijdelijk geen internet meer heb.

freya
28-11-05, 13:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
thuis kan ik het ook niet opzoeken omdat ik daar tijdelijk geen internet meer heb.

Vandaar dat we je hier minder zien.

mark61
28-11-05, 13:59
Ik daggal, ZS zijn vriendje Bolk op tv, dat gaan we vast horen. :hihi:

Ik dacht eerlijk gezegd dat de bezetting van BVML 33-33-33% SurAnt-moeslima-Holla is.

Wat SurAnt waanzinnig oververtegenwoordigd maakt en moeslima's nog altijd 18 X, rekende ik destijds drie keer voor. Maar Ouarzazate en ZS kwamen er met hun lagere schoolrekenen niet uit, dus die ontkenden dat gewoon met gegoochel met cijfertjes.

Dus zeg ik het nog een keer: 18 x oververtegenwoordigd (kan ook 15 x wezen, was afgerond) tov auto's.

Volgde weer een smoezendiscussie over waarom auto's ondervertegenwoordigd waren, auto's kunnen schuilen bij familie en vrienden etc..

Dat dat nou net DE KERN VAN HET PROBLEEM aangeeft begrepen de 2 sukkeltjes niet.

freya
28-11-05, 14:35
Geplaatst door mark61
Ik daggal, ZS zijn vriendje Bolk op tv, dat gaan we vast horen. :hihi:

Ik dacht eerlijk gezegd dat de bezetting van BVML 33-33-33% SurAnt-moeslima-Holla is.

Wat SurAnt waanzinnig oververtegenwoordigd maakt en moeslima's nog altijd 18 X, rekende ik destijds drie keer voor. Maar Ouarzazate en ZS kwamen er met hun lagere schoolrekenen niet uit, dus die ontkenden dat gewoon met gegoochel met cijfertjes.

Dus zeg ik het nog een keer: 18 x oververtegenwoordigd (kan ook 15 x wezen, was afgerond) tov auto's.

Volgde weer een smoezendiscussie over waarom auto's ondervertegenwoordigd waren, auto's kunnen schuilen bij familie en vrienden etc..

Dat dat nou net DE KERN VAN HET PROBLEEM aangeeft begrepen de 2 sukkeltjes niet.

Bolkje zei dat de meerderheid van de vrouwen in BVMLH moslima is. En dat klopt dus ook volgens jou niet.

En de kern van het probleem van vrouwenmishandeling lijkt mij echt niet te liggen bij het geen onderdak kunnen vinden bij familie.
Vreemde simplificatie vind ik dat.

mark61
28-11-05, 14:42
Geplaatst door freya
Bolkje zei dat de meerderheid van de vrouwen in BVMLH moslima is. En dat klopt dus ook volgens jou niet.

Bolkje zei gisteren weer een hele hoop gekke dingen. Zodra ie zijn mond opentrok en 'mo...' zei dacht ik al: oh jé, doen nou niet, je maakt je zo belachelijk.' :hihi:


En de kern van het probleem van vrouwenmishandeling lijkt mij echt niet te liggen bij het geen onderdak kunnen vinden bij familie.
Vreemde simplificatie vind ik dat.

Ja? Dat vind ik dan niet zo slim van je. Ik leg het even uit.

Vrouwenmishandeling is taboe bij veel Marokkanen en Turken. Dat wil zeggen, niet het doen , maar wel het erover praten. (Ik begrijp dat niet goed, als je als man vindt dat je mag heuten hoef je toch ook niet zo stiekem te doen?) Vervolgens kan zo'n vrouw wel bij een vriendin of vrouwelijke familie schuilen, ware het niet dat de immer aanwezige manlief dat dan weer verbiedt. En vrouwlief daar niet tegenin durft te gaan. Waarom weet ik niet. Zou het kunnen zijn dat mannen solidair zijn en niet willen dat de vuile was buiten komt? Dus eigenlijk vinden ze mishandeling dan zelf toch ook weer niet kunnen?

Ik ken dit patroon uit zó veel verhalen...

Kan iemand me dit zieke systeem uitleggen?

sjaen
28-11-05, 14:49
Geplaatst door mark61

Ik ken dit patroon uit zó veel verhalen...

Kan iemand me dit zieke systeem uitleggen?

Familie-eer

Zwarte Schaap
28-11-05, 15:07
Geplaatst door freya
heb jij die cijfers ergens paraat?

Laten we die dan eens naar de redactie van buitenhof sturen :)

In het jaar 2001 totaal aantal clientes: 3561

Autochtoon: 41 %
Allochtoon: 59 %

Allochtoon doelgroep:
Suriname: 8 %
Marokko: 13 %
Turkije: 8 %
Antillen/ Aruba: 3 %
Indonesie: 1 %
Overig: 18 %

Allochtoon, niet doelgroep: 8 %

(Irak, Iran, Afghanistan, Somalië, voormalig Joegoslavië, China, de Russische Federatie en Polen.)

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1823629#post1823629


Voor het overige is duidelijk te merken dat allochtone vrouwen vaker in het BVML huis komen. Er is geen specifieke oververtegenwoordiging van Islamitische vrouwen. Volgens de cijfers die ik gebruikt heb loopt het gemiddelde aantal moslima's en niet-moslim allochtonen ongeveer gelijk.

Volgens de cijfers is om en nabij de 27 % moslima. Aangezien moslims ongeveer de helft uitmaken van de totale allochtonenpopulatie, is er dus vergeleken met de andere allochtonen geen specifieke moslima-problematiek en kunnen we wederom concluderen dat Hirsi Ali misbruik maakt van de anti-Islam hetze om haar persoon en eigen agenda te promoten.

Hirsi ali gebruikt de +/- 850 moslima's (= circa 0.17 % van de totale aantal moslima's) die jaarlijks bij de BVML binnenstromen om de Islam te vernietigen c.q. de anti-Islamhetze op te stoken.

Conclusie de oververtegenwoordiging van de vrouwen moet dus niet speciaal gezocht worden in het geloof of in een specfieke etnische groep. Mijn conclusie is dat alochtone vrouwen minder plekken hebben om hun toevlucht toe te zoeken als het misloopt

Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft dat allochtone vrouwen minder familieleden, zoals grootouders, ouders en/of andere familieleden hier in Nederland hebben die een rol zouden kunnen spelen in de conflictbemiddeling, in het hulp zoeken voordat het uit de hand loopt en als het uit de hand loopt om hun toevlucht naar toe nemen. Daarnaast blijkt uit de cijfers dat allochtone vrouwen veel lager opgeleid zijn en daardoor minder kennis hebben in het vinden van oplossingen als ze van haar man wil scheiden en het dus te lang laat voortduren en op het laatste moment haar toevlucht wel moet zoeken bij de BVML huizen.

Migratie doet pijn en levert veel problemen op bij de meeste migranten dat is een feit waar we niet om heen kunnen, dat is van alle tijden en van alle landen. Het kwalijke in Nederland is dat men deze problemen gebruikt om de allochtonen mee te slaan en maatregelen nemen om de allochtonen eronder te houden cq assimilatie en andere afschuifmechanismen toe te passen. Hoe Hirsi Ali hier mee is omgegaan is toonaangevend in de discussies. Alles op de Islam gooien en zelfs Koran citaten verkrachten om maar te kunnen scoren.

Zij geeft niet om de vrouwen, want als ze dat deed dan zou ook om de andere allochtone vrouwen geven en niet alles op het conto van de Islam schuiven.

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1825937#post1825937


Bolkestein is trouwens diegene die na de val van het communisme in dienst van de atheistische internationale liberale de islamhetze in Nederland heeft opgestart. Het is een doelbewuste actie van de liberalen om de moslims in Europa aan te vallen. Bolkestein heeft in feite niets anders in de Nederlandse politiek bereikt dan de Islamhetze op te starten en levend te houden.

Kal-El B.V
28-11-05, 15:07
Ik snap er zelf ook geen bal van, ik begrijp echt niet waarom bijvoorbeeld de ouders van de mishandelde vrouw niet kiezen voor de veiligheid van hun eigen dochter en haar dan dus in huis nemen. Ik snap niet waarom die mensen hun eigen dochter niet beschermen tegen een onbekende persoon die ze hhogstwaarschijnlijk toch al niet mogen zoals het zo vaak gaat met aangetrouwde families.

Ik snap ook nooit waar de wraak blijft van de tegenpartij, waarom nemen de broers van de zus nooit wraak. waarom kiezen die partij voor de onbekende persoon die ze toch niet kennen(uithuwelijking) en niet vor hun zus.

Ik snap er helemaal niks van.

Maar je hebt gelijk Mark, moslims zijn zwaar oververtegenwoordigd in die huizen, maar Bolkestein liegt ook gewoon. Maar je moet ook toegeven dat die cijfers in het verleden misbruikt zijn. Die cijfers werden niet gebruikt om aan te tonen dat moslimvrouwen na huiselijk geweld niet bij hun ouders of familie terechtkonden maar moesten uitwijken naar Blijf van mijn Lijf huizen, en ze werden vaak met een schuin oog bekeken door familie en de misbruikende man niet.

Nee, deze cijfers zijn heel vaak gebruikt om aan te tonen dat moslims veel vaker hun vrouwen misbruiken. Ik hoor het nog Ayaan roepen en haar vrienden, "De moslimvrouwen zijn oververtegenwoordigd in deze huizen, dus komt vrouwen mishandeling ook 18x(zoals jezelf hebt uitgerekend) vaker voor in de moslimgezinnen.

En dat is een conclusie van de koude grond.

En zo wordt een issue waar serieus over gepraat moet worden weer veranderd in een issue die gebruikt kan worden om moslims te bashen.


De discussie moet zijn:

Waarom als een vrouw mishandeld wordt door haar man, wordt ze zo veel vaker dan bij autochtonen niet opgevangen door haar familie.

De discussie moet niet zijn :

Waarom komt vrouwenmishandeling zoveel vaker voor in moslimgezinnen.

brammetje
28-11-05, 15:23
Geplaatst door Kal-El B.V
Ik snap er zelf ook geen bal van, ik begrijp echt niet waarom bijvoorbeeld de ouders van de mishandelde vrouw niet kiezen voor de veiligheid van hun eigen dochter en haar dan dus in huis nemen. Ik snap niet waarom die mensen hun eigen dochter niet beschermen tegen een onbekende persoon die ze hhogstwaarschijnlijk toch al niet mogen zoals het zo vaak gaat met aangetrouwde families.

Ik snap ook nooit waar de wraak blijft van de tegenpartij, waarom nemen de broers van de zus nooit wraak. waarom kiezen die partij voor de onbekende persoon die ze toch niet kennen(uithuwelijking) en niet vor hun zus.

Ik snap er helemaal niks van.

Maar je hebt gelijk Mark, moslims zijn zwaar oververtegenwoordigd in die huizen, maar Bolkestein liegt ook gewoon. Maar je moet ook toegeven dat die cijfers in het verleden misbruikt zijn. Die cijfers werden niet gebruikt om aan te tonen dat moslimvrouwen na huiselijk geweld niet bij hun ouders of familie terechtkonden maar moesten uitwijken naar Blijf van mijn Lijf huizen, en ze werden vaak met een schuin oog bekeken door familie en de misbruikende man niet.

Nee, deze cijfers zijn heel vaak gebruikt om aan te tonen dat moslims veel vaker hun vrouwen misbruiken. Ik hoor het nog Ayaan roepen en haar vrienden, "De moslimvrouwen zijn oververtegenwoordigd in deze huizen, dus komt vrouwen mishandeling ook 18x(zoals jezelf hebt uitgerekend) vaker voor in de moslimgezinnen.

En dat is een conclusie van de koude grond.

En zo wordt een issue waar serieus over gepraat moet worden weer veranderd in een issue die gebruikt kan worden om moslims te bashen.


De discussie moet zijn:

Waarom als een vrouw mishandeld wordt door haar man, wordt ze zo veel vaker dan bij autochtonen niet opgevangen door haar familie.

De discussie moet niet zijn :

Waarom komt vrouwenmishandeling zoveel vaker voor in moslimgezinnen.

dat zit :duim:

mark61
28-11-05, 15:30
Geplaatst door Kal-El B.V
Ik snap er zelf ook geen bal van, ik begrijp echt niet waarom bijvoorbeeld de ouders van de mishandelde vrouw niet kiezen voor de veiligheid van hun eigen dochter en haar dan dus in huis nemen. Ik snap niet waarom die mensen hun eigen dochter niet beschermen tegen een onbekende persoon die ze hhogstwaarschijnlijk toch al niet mogen zoals het zo vaak gaat met aangetrouwde families.

Ik snap ook nooit waar de wraak blijft van de tegenpartij, waarom nemen de broers van de zus nooit wraak. waarom kiezen die partij voor de onbekende persoon die ze toch niet kennen(uithuwelijking) en niet vor hun zus.

Ik snap er helemaal niks van.

Maar je hebt gelijk Mark, moslims zijn zwaar oververtegenwoordigd in die huizen, maar Bolkestein liegt ook gewoon. Maar je moet ook toegeven dat die cijfers in het verleden misbruikt zijn. Die cijfers werden niet gebruikt om aan te tonen dat moslimvrouwen na huiselijk geweld niet bij hun ouders of familie terechtkonden maar moesten uitwijken naar Blijf van mijn Lijf huizen, en ze werden vaak met een schuin oog bekeken door familie en de misbruikende man niet.

Nee, deze cijfers zijn heel vaak gebruikt om aan te tonen dat moslims veel vaker hun vrouwen misbruiken. Ik hoor het nog Ayaan roepen en haar vrienden, "De moslimvrouwen zijn oververtegenwoordigd in deze huizen, dus komt vrouwen mishandeling ook 18x(zoals jezelf hebt uitgerekend) vaker voor in de moslimgezinnen.

En dat is een conclusie van de koude grond.

En zo wordt een issue waar serieus over gepraat moet worden weer veranderd in een issue die gebruikt kan worden om moslims te bashen.

De discussie moet zijn:

Waarom als een vrouw mishandeld wordt door haar man, wordt ze zo veel vaker dan bij autochtonen niet opgevangen door haar familie.

De discussie moet niet zijn :

Waarom komt vrouwenmishandeling zoveel vaker voor in moslimgezinnen.

Yo!

Soldim
28-11-05, 15:44
Geplaatst door Kal-El B.V
Maar je hebt gelijk Mark, moslims zijn zwaar oververtegenwoordigd in die huizen, maar Bolkestein liegt ook gewoon. Maar je moet ook toegeven dat die cijfers in het verleden misbruikt zijn. Die cijfers werden niet gebruikt om aan te tonen dat moslimvrouwen na huiselijk geweld niet bij hun ouders of familie terechtkonden maar moesten uitwijken naar Blijf van mijn Lijf huizen,


Waarop baseer je die conclusie? Uit geen van de gegevens blijkt dat moslimvrouwen na huiselijk geweld daadwerkelijk nergens anders terecht kunnen dan in BVML-huizen. Er wordt hier van alles geroepen om moslims vrij te pleiten en een bestaand probleem te bagataliseren, maar met gegevens die dat staven komt niemand. Het enige cijfer dat onomstotelijk vast staat is de 15-voudige oververtegenwoordiging.




Nee, deze cijfers zijn heel vaak gebruikt om aan te tonen dat moslims veel vaker hun vrouwen misbruiken. Ik hoor het nog Ayaan roepen en haar vrienden, "De moslimvrouwen zijn oververtegenwoordigd in deze huizen, dus komt vrouwen mishandeling ook 18x(zoals jezelf hebt uitgerekend) vaker voor in de moslimgezinnen.

En dat is een conclusie van de koude grond.


Waarom? Sterker nog, volgens mij is het met de huidige gegevens de enige mogelijke conclussie. Ik geloof gewoonweg niet dat een autochtone vrouw 18 maal makkelijker een oplossing kan vinden buiten een BVML-huis om dan een allochtone vrouw met vergelijkbare problemen.



En zo wordt een issue waar serieus over gepraat moet worden weer veranderd in een issue die gebruikt kan worden om moslims te bashen.


De discussie moet zijn:

Waarom als een vrouw mishandeld wordt door haar man, wordt ze zo veel vaker dan bij autochtonen niet opgevangen door haar familie.

De discussie moet niet zijn :

Waarom komt vrouwenmishandeling zoveel vaker voor in moslimgezinnen.

In mijn opinie wordt hier een serieus probleem gebagataliseerd om een religie zoveel mogelijk buiten schot te houden.

_h4T3D_sE7eN
28-11-05, 15:47
Geplaatst door Soldim
In mijn opinie wordt hier een serieus probleem gebagataliseerd om een religie zoveel mogelijk buiten schot te houden.

Goh ...

Kal-El B.V
28-11-05, 15:57
Geplaatst door Soldim
Waarop baseer je die conclusie? Uit geen van de gegevens blijkt dat moslimvrouwen na huiselijk geweld daadwerkelijk nergens anders terecht kunnen dan in BVML-huizen. Er wordt hier van alles geroepen om moslims vrij te pleiten en een bestaand probleem te bagataliseren, maar met gegevens die dat staven komt niemand. Het enige cijfer dat onomstotelijk vast staat is de 15-voudige oververtegenwoordiging.




Waarom? Sterker nog, volgens mij is het met de huidige gegevens de enige mogelijke conclussie. Ik geloof gewoonweg niet dat een autochtone vrouw 18 maal makkelijker een oplossing kan vinden buiten een BVML-huis om dan een allochtone vrouw met vergelijkbare problemen.



In mijn opinie wordt hier een serieus probleem gebagataliseerd om een religie zoveel mogelijk buiten schot te houden.


Het is mij echt een raadsel wat nou de kern van jou kritiek is dat stukje tekst van mij. Ben je het nou wel of niet met mij eens ? en waar ben je het nou mee eens en waarmee nou niet ?

Sorry, maar ik begrijp echt niks van wat je nou hebt opgeschreven.

blauwwit
28-11-05, 16:09
Wat Soldim zegt is echt niet zo ingewikkeld. Hij zegt: het enige dat we weten is dat er 18x zoveel moslima's in bvml-huizen zitten als nederlandse vrouwen.
Een voor de hand liggende conclusie is dan dat moslima's dus veel vaker misbruikt worden dan nederlandse vrouwen.
Het idee: "nee moslima's worden niet vaker misbruikt maar kunnen minder terecht bij familie dan nederlandse vrouwen"; zou ook kunnen, maar er is geen enkel cijfer/feit wat daar op wijst. Dus om dan deze verklaring voetstoots aan te nemen en de veel voor de hand liggendere verklaring te verwerpen riekt wel heel erg naar : " het maakt mij niet uit wat er met moslima's gebeurt, zolang er maar geen kritiek is op de islam".
Lijkt me een vrij voor de hand liggend en valide punt dat Soldim daar maakte, en dat was natuurlijk ook wat Bolkie (en AHA) proberen te zeggen. Even los van wat je van die mensen vindt: ze kaarten wel een enorm probleem aan, n.l. onderdrukking van heel veel moslima's, en waarvoor in veel gevallen de moslims de islam als rechtvaardiging aanvoeren. Dat is natuurlijk waar we het over moeten hebben en niet of Bolkie een bepaald getalletje verkeerd zegt of dat AHA een verkeerde toon gebruikt.
Tenzij je dus wilt beweren dat er helemaal geen probleem is en dat moslima's helemaal niet worden onderdrukt. Maar ja om deze stelling te verdedigen moet je toch wel met iets meer komen dan "moslima's kunnen niet terecht bij hun familie en zijn daarom zwaar oververtegenwoordigd bij bvml-huizen".

Zwarte Schaap
28-11-05, 16:52
Geplaatst door blauwwit
Wat Soldim zegt is echt niet zo ingewikkeld. Hij zegt: het enige dat we weten is dat er 18x zoveel moslima's in bvml-huizen zitten als nederlandse vrouwen.
Een voor de hand liggende conclusie is dan dat moslima's dus veel vaker misbruikt worden dan nederlandse vrouwen.
Het idee: "nee moslima's worden niet vaker misbruikt maar kunnen minder terecht bij familie dan nederlandse vrouwen"; zou ook kunnen, maar er is geen enkel cijfer/feit wat daar op wijst. Dus om dan deze verklaring voetstoots aan te nemen en de veel voor de hand liggendere verklaring te verwerpen riekt wel heel erg naar : " het maakt mij niet uit wat er met moslima's gebeurt, zolang er maar geen kritiek is op de islam".
Lijkt me een vrij voor de hand liggend en valide punt dat Soldim daar maakte, en dat was natuurlijk ook wat Bolkie (en AHA) proberen te zeggen. Even los van wat je van die mensen vindt: ze kaarten wel een enorm probleem aan, n.l. onderdrukking van heel veel moslima's, en waarvoor in veel gevallen de moslims de islam als rechtvaardiging aanvoeren. Dat is natuurlijk waar we het over moeten hebben en niet of Bolkie een bepaald getalletje verkeerd zegt of dat AHA een verkeerde toon gebruikt.
Tenzij je dus wilt beweren dat er helemaal geen probleem is en dat moslima's helemaal niet worden onderdrukt. Maar ja om deze stelling te verdedigen moet je toch wel met iets meer komen dan "moslima's kunnen niet terecht bij hun familie en zijn daarom zwaar oververtegenwoordigd bij bvml-huizen".

Naast de Oost-Indische doofheid bestaat er ook iets van gluiperige zionistische blindheid voor de waarheid.

jan1974
28-11-05, 17:16
Geplaatst door Zwarte Schaap


Bolkestein is trouwens diegene die na de val van het communisme in dienst van de atheistische internationale liberale de islamhetze in Nederland heeft opgestart. Het is een doelbewuste actie van de liberalen om de moslims in Europa aan te vallen. Bolkestein heeft in feite niets anders in de Nederlandse politiek bereikt dan de Islamhetze op te starten en levend te houden.
Bolkestein neemt het voor de dame op en dat siert hem.

Jij hebt het over islamhetze, wat ik zie is gewoon Hollandse nuchterheid (en hoffelijkheid).

S@deeQ
28-11-05, 17:48
Een hoffelijke varken,en dan ook door een kut landverrader die om belasting te ontduiken in het buitenland is gaan wonen .moet niet gekker worden met die imbeciele achterlijke kaasdebielen :nerd:

Orakel
28-11-05, 18:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
De leugen van Bolkestein

Gisteren op Buitenhof beweerde Bolkestein dat de blijf van mijn lijf huizen het meest door moslima's bezet worden. Dat is een leugen. Hij mag eens een keer zijn huiswerk doen.

Da's nog niet eens het ergste. Ergens begint hij te vertellen dat 'we' in Nederland een kolossal probleem hebben, dat over 10 jaar de meerheid van Amsterdam uit Moslims bestaat en dat met het systeem van een gekozen burgermeester.....
De seniele aristocraat heeft iets te lang bijgebeund bij de farmaceutische industrie.

Rourchid
28-11-05, 18:36
Geplaatst door jan1974
Bolkestein neemt het voor de dame op en dat siert hem.

(Uit 'De verweesde samenleving', Pim Fortuyn, pagina 85)

"Het terugdringen van de kerken in de westerse samenlevingen heeft er ondertussen wel toe geleid dat een van de centrale plaatsen waar het normen- en waardensysteem van de gemeenschap vorm kreeg, onderhouden werd en zo nodig vernieuwd, is verdwenen. De institutie zelf is niet vervangen door een nieuwe institutie die beter past bij deze tijd. Frits Bolkestein, de voormalige leider van de VVD, constateerde dit en wees in één adem op de verwoestende werking die deze verdwijning heeft op het tot stand komen en in stand houden van een gemeenschappelijk normen- en waardensysteem. Zijn oplossing was de terugkeer naar de bron, met andere woorden het herstel van het christelijk normen- en waardensysteem, een uiterst conservatieve en onwerkzame methode. Immers een dergelijke ongereflecteerde aanbeveling gaat geheel voorbij aan het waarom van de teloorgang van het gemeenschappelijke, door de joods-christelijk humanistische bepaalde normen- en waardensysteem.

De moderniteit veronderstelt pluriformiteit en relativeert daardoor de algemene geldigheid van vigerende normen- en waardensystemen. Het is buitengewoon om enerzijds een mulitculturele en multiraciale samenleving na te streven, iets wat Bolkestein als rechtgeaarde liberaal zeker wil, en anderzijds terug te willen vallen op een joods-christelijk humanistische traditie die nimmer multiculturaliteit, laat staan multiracialiteit in de westerse wereld heeft nagestreefd. een dergelijke, weinig doordachte aanbeveling doet te veel herinneren aan de tijd dat de dominee en pastoor de eenvoudige gelovigen rustig hielden en de rijke ondernemende burger hen arm hield. Op dat moment is een normen- en waardensysteem niet meer dan een disciplineringsinstrument in de handen van de heersende elite. Dat is niet alleen onwenselijk, maar gezien de graad van emancipatie van de burgers van de westerse samenlevingen ook niet realiseerbaar."

Geplaatst door jan1974

Jij hebt het over islamhetze, wat ik zie is gewoon Hollandse nuchterheid (en hoffelijkheid).
De protestantse Unie én de katholieke Liga.

mark61
28-11-05, 18:50
Geplaatst door Soldim
Waarop baseer je die conclusie? Uit geen van de gegevens blijkt dat moslimvrouwen na huiselijk geweld daadwerkelijk nergens anders terecht kunnen dan in BVML-huizen.

Nee, omdat dat niet onderzocht is. O.a. omdat het een taboe is, en geen moeslima graag aan zo'n witte wijsneus gaat vertellen hoe het precies zit. I tell you here en now dat nou net doordat mishandeling in die gemeenschappen meer geaccepteerd is 'omstanders' onder druk staan die vrouwen niet te helpen. Daar ken ik zoveel voorbeelden van.


Waarom? Sterker nog, volgens mij is het met de huidige gegevens de enige mogelijke conclussie. Ik geloof gewoonweg niet dat een autochtone vrouw 18 maal makkelijker een oplossing kan vinden buiten een BVML-huis om dan een allochtone vrouw met vergelijkbare problemen.

Ik wel. Er is onder Hollanders geen (sub-)cultuur die mishandeling goedkeurt of vergoelijkt. Behalve wellicht in Staphorst, of bijv. Krimpen a/d IJssel.


In mijn opinie wordt hier een serieus probleem gebagataliseerd om een religie zoveel mogelijk buiten schot te houden.

Religie doet er echt niet zoveel toe. Die plooit zich naar de wensen van de mensen.

mark61
28-11-05, 18:56
Geplaatst door Kal-El B.V
Het is mij echt een raadsel wat nou de kern van jou kritiek is dat stukje tekst van mij. Ben je het nou wel of niet met mij eens ? en waar ben je het nou mee eens en waarmee nou niet ?

Sorry, maar ik begrijp echt niks van wat je nou hebt opgeschreven.

Hij beweert twee dingen:

a) dat een verklaring zoeken voor de oververtegenwoordiging een poging is een opvallend getal weg te redeneren, en zo schuld af te schuiven of zo.

Ik kwam al met de mededeling dat die strategie het verhaal alleen maar erger maakt: je zegt dan in feite dat een mishandelde vrouw in de hele gemeenschap niet veilig is, aangezien die blijkbaar de gang van zaken accepteert.

b) dat de verklaring in de godsdienst zit.

Ik zeg, als ongelovige: nonsens. Mishandeling en godsdienst zijn allebei menselijke uitvindingen, dus logisch dat die worden gestroomlijnd. :)

mark61
28-11-05, 18:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Naast de Oost-Indische doofheid bestaat er ook iets van gluiperige zionistische blindheid voor de waarheid.

:hihi: Vooral dat 'zionistische' doet. Het zionisme heeft nu ook al een afdeling vrouwenzaken, begrijp ik. Moet meteen denken aan die docu over orthodoxe jodinnen en hun scheidingsperikelen. Doet ook weer aan Marokkaanse scheidingsperikelen denken. Man doet of ie achterlijk is, vrouw zit vast.

mark61
28-11-05, 19:00
Geplaatst door Orakel
Da's nog niet eens het ergste. Ergens begint hij te vertellen dat 'we' in Nederland een kolossal probleem hebben, dat over 10 jaar de meerheid van Amsterdam uit Moslims bestaat en dat met het systeem van een gekozen burgermeester.....
De seniele aristocraat heeft iets te lang bijgebeund bij de farmaceutische industrie.

Die was inderdaad nog veel leuker. Wheel m out in zijn rolstoel. Ik weet nog een leuk boerderijtje in Diever. Kan jij m niet op komen halen, jij woont daar toch ergens?

nard
28-11-05, 19:01
Geplaatst door Orakel
Da's nog niet eens het ergste. Ergens begint hij te vertellen dat 'we' in Nederland een kolossal probleem hebben, dat over 10 jaar de meerheid van Amsterdam uit Moslims bestaat en dat met het systeem van een gekozen burgermeester.....
De seniele aristocraat heeft iets te lang bijgebeund bij de farmaceutische industrie.

:)

Hm, laat ik deze opmerking, net als de gehele Buitenhof-bijdrage, bijzonder goed vinden.
't Is een van de weinigen die, in weerwil van wat wel en niet gezegd schijnt temogen worden, zijn kop erbij heeft gehouden en de punten benoemd zoals ze liggen. Net als het punt waarover deze draad gaat. Valt gewoon niets tegenin te brengen.

Hulde voor deze heer!

Ik vind de bijdragen in deze draad van mensen die zich intellectueel altijd superieur achten, van een veel bedroevender niveau dan die van Bolkestein in Buitenhof.

mark61
28-11-05, 19:13
Geplaatst door nard
:)

Hm, laat ik deze opmerking, net als de gehele Buitenhof-bijdrage, bijzonder goed vinden.
't Is een van de weinigen die, in weerwil van wat wel en niet gezegd schijnt temogen worden, zijn kop erbij heeft gehouden en de punten benoemd zoals ze liggen. Net als het punt waarover deze draad gaat. Valt gewoon niets tegenin te brengen.

Bolkestein draagt altijd met veel flair een air van onaantastbaar ende onkreukbaar intellectueel met bijpassende dictie, maar over moslims en islam weet hij werkelijk geen fuck en een waarachtig intellectueel zou dan bescheiden zijn klep houden. As it is zet hij zichzelf gigantisch voor paal.

De hysterie onder de oppervlakte van zijn demografische constatering was nauw verholen.

mark61
28-11-05, 19:15
Geplaatst door Joacim
(Uit 'De verweesde samenleving', Pim Fortuyn, pagina 85)

"Het terugdringen van de kerken in de westerse samenlevingen heeft er ondertussen wel toe geleid dat een van de centrale plaatsen waar het normen- en waardensysteem van de gemeenschap vorm kreeg, onderhouden werd en zo nodig vernieuwd, is verdwenen.

En de parmantige patser vond het systeem terug in de darkroom? Wat een warhoofd, die vent. En dat jij m dan nog s citeert....

Vernieuwing in de kerken is iets van de laatste 50 jaar. Hier en daar, met grote tegenzin.

nard
28-11-05, 19:17
Geplaatst door mark61
Bolkestein draagt altijd met veel flair een air van onaantastbaar ende onkreukbaar intellectueel met bijpassende dictie, maar over moslims en islam weet hij werkelijk geen fuck en een waarachtig intellectueel zou dan bescheiden zijn klep houden. As it is zet hij zichzelf gigantisch voor paal.

De hysterie onder de oppervlakte van zijn demografische constatering was nauw verholen.



O ja. Tuurlijk. Sorry. Helemaal vergeten, kerel.


Tussen haken: welk intellectueel gezag denk jij te kunnen waarmaken met opmerkingen als "Wheel m out in zijn rolstoel"? Is badinerend gedrag tegenwoordig ook intellectueel verantwoord?

Niets persoonlijks hoor. Ik vroeg t me alleen maar af. 'k Krijg namelijk een beetje ehhhm, tja hoe ga ik dat noemen? (ik ben niet zo intellectueel namelijk. Vergeef me...), een beetje meewarig gevoel als ik jouw geriedel zit te lezen.

mark61
28-11-05, 19:28
Geplaatst door nard
O ja. Tuurlijk. Sorry. Helemaal vergeten, kerel.

Goed zo. Ben je weer bij de les?


Tussen haken: welk intellectueel gezag denk jij te kunnen waarmaken met opmerkingen als "Wheel m out in zijn rolstoel"? Is badinerend gedrag tegenwoordig ook intellectueel verantwoord?

Jazeker, dat mag allemaal. Als je maar geen onzin beweert. If need be geef ik Bolk wel s een college islam, compleet met boekenkasten vol bronnen en meer getallen dan het CBS leuk vindt.


Niets persoonlijks hoor. Ik vroeg t me alleen maar af. 'k Krijg namelijk een beetje ehhhm, tja hoe ga ik dat noemen? (ik ben niet zo intellectueel namelijk. Vergeef me...), een beetje meewarig gevoel als ik jouw geriedel zit te lezen.

Nou, dat zal dan wel aan je zelfverklaarde intellectuele tekort liggen.

Morosian
28-11-05, 19:39
Negatieve berichtgeving over Moslims = Zionistische leugens

Wat is het leven toch lekker overzichtelijk als je monovisionair bent.

nard
28-11-05, 19:39
Geplaatst door mark61
[B]Goed zo. Ben je weer bij de les?


Tuurlijk Mark. Altijd hoor. Heb je het gevoel dat jij daar een stimulerende rol in hebt gehad vanavond?




Jazeker, dat mag allemaal. Als je maar geen onzin beweert. If need be geef ik Bolk wel s een college islam, compleet met boekenkasten vol bronnen en meer getallen dan het CBS leuk vindt.


Dat heeft Bolkestein niet nodig, joh. Ook niet van jou.
Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ie je nooit gevraagd heeft......



Nou, dat zal dan wel aan je zelfverklaarde intellectuele tekort liggen.

Jaja, ik geef ze je op een presenteerblaadje. Je hoeft er niets voor te doen om de bal van je af te houden.

Goodnight
28-11-05, 20:20
Geplaatst door Kal-El B.V
Ik snap er zelf ook geen bal van, ik begrijp echt niet waarom bijvoorbeeld de ouders van de mishandelde vrouw niet kiezen voor de veiligheid van hun eigen dochter en haar dan dus in huis nemen. Ik snap niet waarom die mensen hun eigen dochter niet beschermen tegen een onbekende persoon die ze hhogstwaarschijnlijk toch al niet mogen zoals het zo vaak gaat met aangetrouwde families.

Ik snap ook nooit waar de wraak blijft van de tegenpartij, waarom nemen de broers van de zus nooit wraak. waarom kiezen die partij voor de onbekende persoon die ze toch niet kennen(uithuwelijking) en niet vor hun zus.

Ik snap er helemaal niks van.

Maar je hebt gelijk Mark, moslims zijn zwaar oververtegenwoordigd in die huizen, maar Bolkestein liegt ook gewoon. Maar je moet ook toegeven dat die cijfers in het verleden misbruikt zijn. Die cijfers werden niet gebruikt om aan te tonen dat moslimvrouwen na huiselijk geweld niet bij hun ouders of familie terechtkonden maar moesten uitwijken naar Blijf van mijn Lijf huizen, en ze werden vaak met een schuin oog bekeken door familie en de misbruikende man niet.

Nee, deze cijfers zijn heel vaak gebruikt om aan te tonen dat moslims veel vaker hun vrouwen misbruiken. Ik hoor het nog Ayaan roepen en haar vrienden, "De moslimvrouwen zijn oververtegenwoordigd in deze huizen, dus komt vrouwen mishandeling ook 18x(zoals jezelf hebt uitgerekend) vaker voor in de moslimgezinnen.

En dat is een conclusie van de koude grond.

En zo wordt een issue waar serieus over gepraat moet worden weer veranderd in een issue die gebruikt kan worden om moslims te bashen.


De discussie moet zijn:

Waarom als een vrouw mishandeld wordt door haar man, wordt ze zo veel vaker dan bij autochtonen niet opgevangen door haar familie.

De discussie moet niet zijn :

Waarom komt vrouwenmishandeling zoveel vaker voor in moslimgezinnen.

Spijker op zijn kop geslagen!

Goodnight
28-11-05, 20:26
Bolkestein zou Bolkestein niet zijn als hij zijn ''angst'' niet uitsprak over een gekozen burgemeester van Islamitische afkomst....

Hoezo stemminmakerij?
Hoezo we zorgen er telkens voor dat moslims altijd tweederangs burgers zullen blijven ( want owee, een burgemeester met moslimachtergrond dat moet eigenlijk niet kunnen)....

Bolkestein moet gewoon in zijn hol terugkruipen en gaan genieten van zij ouwe dag...die man is passe!

Orakel
28-11-05, 20:42
Geplaatst door nard
[B]:)

Hm, laat ik deze opmerking, net als de gehele Buitenhof-bijdrage, bijzonder goed vinden.

Schroom niet en verklaar u nader, m'n waarde. Wat is er zo bijzonder goed aan die opmerking? Daarbij mag de getalsmatige onbenulligheid van zijn onheilsprofetie nog even buiten beschouwing worden gelaten.

Kal-El B.V
29-11-05, 02:50
Geplaatst door blauwwit
Wat Soldim zegt is echt niet zo ingewikkeld. Hij zegt: het enige dat we weten is dat er 18x zoveel moslima's in bvml-huizen zitten als nederlandse vrouwen.
Een voor de hand liggende conclusie is dan dat moslima's dus veel vaker misbruikt worden dan nederlandse vrouwen.
Het idee: "nee moslima's worden niet vaker misbruikt maar kunnen minder terecht bij familie dan nederlandse vrouwen"; zou ook kunnen, maar er is geen enkel cijfer/feit wat daar op wijst. Dus om dan deze verklaring voetstoots aan te nemen en de veel voor de hand liggendere verklaring te verwerpen riekt wel heel erg naar : " het maakt mij niet uit wat er met moslima's gebeurt, zolang er maar geen kritiek is op de islam".


Een voor de hand liggende conclusie ??

Misschien voor mensen die niet op zoek zijn naar antwoorden op een vraag, maar naar bevestiging van hun al gemaakte oordeel.

Ik denk dat als je dat een 'voor de hand liggende conclusie' vindt, je niks snapt van logisch redeneren.

Sorry, maar je bent gewoon simpel.

Als ik hier uit mijn raam kijk en ik zie alleen maar marokkanen rondlopen en ik weet dat ik in amsterdam ben, dan is de 'voor de hand liggende conclusie' volgens jou natuurlijk dat er alleen maar Marokkanen in Amsterdam wonen. Als het twee weken achter elkaar alleen op maandag bliksemt, is de 'voor de hand liggende conclusie' volgens jou natuurlijk dat bliksem iets met de maandagen te maken heeft. Als ik bij de banketbakker alleen nog maar slagroomsoesjes in de vitrine zie staan dan is volgens jou 'de meest voor de hand liggende conclusie' dat de banketbakker alleen maar slagroomsoesjes maakt natuurlijk.

Je bent simpel.


Uit het feit dat er verhoudingsgewijs meer islamitische vrouwen te vinden zijn in die Blijf van mijn Lijf Huizen dan Blanke Autochtone vrouwen, vloeit niet de logische conclusie dat er dus meer vrouwen worden mishandeld onder de moslims in Nederland.


In Saudie Arabië hebben ze helemaal geen Blijf van mijn Lijf huizen met Saudische vrouwen en hier in nederland hebben ze dat wel gevuld met nederlandse vrouwen, de meest voor de hand liggende conclusie is volgens jou dus dat er helemaal geen vrouwen worden mishandeld in Saudi-Arabië,


Toch ???

Zwarte Schaap
29-11-05, 11:19
Geplaatst door Orakel
Da's nog niet eens het ergste. Ergens begint hij te vertellen dat 'we' in Nederland een kolossal probleem hebben, dat over 10 jaar de meerheid van Amsterdam uit Moslims bestaat en dat met het systeem van een gekozen burgermeester.....
De seniele aristocraat heeft iets te lang bijgebeund bij de farmaceutische industrie.

Je hebt helemaal gelijk, verschrikkelijk is dat. Dat was racisme van de eerste klas. Cohen ging daar op in en zei iets dat hij alle vertrouwen in Ahmed Aboutaleb had als burgemeester of zoiets.

jan1974
29-11-05, 11:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt helemaal gelijk, verschrikkelijk is dat. Dat was racisme van de eerste klas.
Ik weet niet of het racisme is, maar het ik denk er ook zo over. Het is niet zo dat de belangen van moslims en niet moslims voor 100% synchroon lopen.

_h4T3D_sE7eN
29-11-05, 11:35
Geplaatst door jan1974
Ik weet niet of het racisme is, maar het ik denk er ook zo over. Het is niet zo dat de belangen van moslims en niet moslims voor 100% synchroon lopen.

Met Aboutaleb als burgemeester van Amsterdam hoeven de niet-moslims zich weinig zorgen te maken, uitgaande van de tegenstrijdige belangen waar jij op doelt.

Cherry Bo
29-11-05, 11:41
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Met Aboutaleb als burgemeester van Amsterdam hoeven de niet-moslims zich weinig zorgen te maken, uitgaande van de tegenstrijdige belangen waar jij op doelt.

Aboutaleb is toch ook moslim? :strik:

_h4T3D_sE7eN
29-11-05, 11:44
Geplaatst door Cherry Bo
Aboutaleb is toch ook moslim? :strik:

Misschien. But that's not the point.

freya
29-11-05, 11:52
Geplaatst door jan1974
Ik weet niet of het racisme is, maar het ik denk er ook zo over. Het is niet zo dat de belangen van moslims en niet moslims voor 100% synchroon lopen.

Waarom heb je wel problemen met het idee van een islamitische burgemeester en geen probleem met een joodse burgemeester die toch ook geen geloofsgenoot van je is?

En is een moslim aan de top net zo erg als bv een communist? Of een LPFer? Of een modern heiden?

jan1974
29-11-05, 12:11
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Met Aboutaleb als burgemeester van Amsterdam hoeven de niet-moslims zich weinig zorgen te maken, uitgaande van de tegenstrijdige belangen waar jij op doelt.
Ik heb ook niets tegen Aboutaleb als burgemeester, ik heb hem liever als Cohen.

Cherry Bo
29-11-05, 12:48
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Met Aboutaleb als burgemeester van Amsterdam hoeven de niet-moslims zich weinig zorgen te maken, uitgaande van de tegenstrijdige belangen waar jij op doelt.

Jan1974 had het niet over 'tegenstrijdige belangen' maar over 'niet 100% synchroon lopende belangen'.

En over 'niet synchroon lopende belangen' gesproken, met Aboutaleb als burgemeester van Amsterdam hoeven de moslims zich aangaande moslim-belangen eveneens weinig zorgen te maken, lijkt me.

jan1974
29-11-05, 13:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens de cijfers is om en nabij de 27 % moslima. Aangezien moslims ongeveer de helft uitmaken van de totale allochtonenpopulatie, is er dus vergeleken met de andere allochtonen geen specifieke moslima-problematiek en kunnen we wederom concluderen dat Hirsi Ali misbruik maakt van de anti-Islam hetze om haar persoon en eigen agenda te promoten.

Gaat het hier alleen om vreouwen die zich moslima's noemen of tellen alle (ex-)partners van moslims mee?

Is het voor een autochtoon onmogelijk om moslims te zijn?

Er zitten gewoon te veel aannames en natte vingerwerk in je rekenwerk om Bolkestein voor leugenaar uit te maken vind ik.

et_2000nl
29-11-05, 14:08
Geplaatst door Orakel
Da's nog niet eens het ergste. Ergens begint hij te vertellen dat 'we' in Nederland een kolossal probleem hebben, dat over 10 jaar de meerheid van Amsterdam uit Moslims bestaat en dat met het systeem van een gekozen burgermeester.....
De seniele aristocraat heeft iets te lang bijgebeund bij de farmaceutische industrie.

Ik ben geduldig, over 10 jaar ET burgemeester van Amsterdam, ZS van Rotterdam, klint mij niet zo slecht. Het gaat nog mooi in Nederland worden. Amsterdammers die stink berbers over Rotterdammers roepen.... :hihi:

David
29-11-05, 14:10
Geplaatst door et_2000nl
Ik ben geduldig, over 10 jaar ET burgemeester van Amsterdam, ZS van Rotterdam, klint mij niet zo slecht. Het gaat nog mooi in Nederland worden. Amsterdammers die stink berbers over Rotterdammers roepen.... :hihi:


Gezelligheid, ik solliciteer bij deze als je wethouder. We zullen ze eens een lesje leren!

_h4T3D_sE7eN
29-11-05, 14:14
Geplaatst door Cherry Bo
Jan1974 had het niet over 'tegenstrijdige belangen' maar over 'niet 100% synchroon lopende belangen'.

En over 'niet synchroon lopende belangen' gesproken, met Aboutaleb als burgemeester van Amsterdam hoeven de moslims zich aangaande moslim-belangen eveneens weinig zorgen te maken, lijkt me.

Ik snap ook wel wat Jan bedoelde. Ik benadrukte het deel dat niet synchroon loopt met elkaar: in veel gevallen zijn dat echt tegenstrijdige belangen. Daarover dien je consensus te bereiken waarbinnen iedereen zich kan vinden. Compromis sluiten. Met Aboutaleb aan het roer ben ik bang dat het beleid te eenzijdig zou worden, ten nadele van de moslimburgers in Amsterdam. Ook als is hij 'moslim'.



Geplaatst door et_2000nl
Amsterdammers die stink berbers over Rotterdammers roepen.... :hihi:


:hihi:

et_2000nl
29-11-05, 14:20
Geplaatst door David
Gezelligheid, ik solliciteer bij deze als je wethouder. We zullen ze eens een lesje leren!

Jij wil ook overal een homo dimensie aan geven, of was ik dat nou. :verward:

Misschien moet ik eens overwegen dat je zonder dit soort dimensies ook gewoon gezellig kan zijn, maar, on-topic, dat druist in met de leugen van Bolkie. Nederland geregeerd door gemobiliseerde minderheden.

Homo's, kinderen, moslims, joden en vrouwen, we gaan ons organiseren en die liegende meerderheid eens een poepie laten ruiken.

PS, David, zonder sollicitatie aangenomen.

et_2000nl
29-11-05, 14:27
Wat ik nog het ergste vind van allemaal, is niet Bolkenstein, hij roept maar. Het meest kwalijke is het uitblijven van de feiten. De media is niet kritisch op dit soort stellingen. Is het werkje van Schaap echt zo moeilijk. Mss is het niet authentiek, net zo min als Bolkie zelf.

De media word steeds meer een meer, een verlengstuk van de politieke agenda. Een hoop mensen overschatten de corrigerende factor van de 2-de kamer. De corrigerende factor in de parlementaire democratie is de journalistiek. Als de media onderdeel van de politieke agenda worden, wat is dan nog het verschil met de dictatuur? Yep, je mag je regenten eens in de 4 jaar kiezen. Hoera.... :moe:

jan1974
29-11-05, 15:18
Geplaatst door et_2000nl
Wat ik nog het ergste vind van allemaal, is niet Bolkenstein, hij roept maar. Het meest kwalijke is het uitblijven van de feiten. De media is niet kritisch op dit soort stellingen. Is het werkje van Schaap echt zo moeilijk. Mss is het niet authentiek, net zo min als Bolkie zelf...............
De statestiek van ZS die rammelt van alle kanten (zie eerdere post) . Men kan beter aan Bolkestein zelf vragen hoe hij dat bedoelt heeft.

Morosian
29-11-05, 15:23
Geplaatst door et_2000nl
De media word steeds meer een meer, een verlengstuk van de politieke agenda. Een hoop mensen overschatten de corrigerende factor van de 2-de kamer. De corrigerende factor in de parlementaire democratie is de journalistiek. Als de media onderdeel van de politieke agenda worden, wat is dan nog het verschil met de dictatuur? Yep, je mag je regenten eens in de 4 jaar kiezen. Hoera.... :moe:

Ja, daar gaan we weer: de media hebben het gedaan! Het is een complot!

Gewoon alle zenders en kranten verbieden en vervangen door Al Jazeera, het toonbeeld van objectieve berichtgeving.

Zwarte Schaap
29-11-05, 15:41
Geplaatst door jan1974
De statestiek van ZS die rammelt van alle kanten (zie eerdere post) . Men kan beter aan Bolkestein zelf vragen hoe hij dat bedoelt heeft.

Ik wou dat je net zo kritisch was op de uitspraken van Bolkestein. Ik weet zeker dat mijn bewering 100 keer juister is dan die van Bolkestein.

Dergelijke pietlutkritiek moet je echt niet bij me aan komen huppelen.

Verder is die statistiek niet van mij persoonlijk maar van de enige instantie die dat bij houdt. Als je de link volgt waar ik die cijfers geef kom je uiteindelijk bij het originele onderzoek.

Zwarte Schaap
29-11-05, 15:53
Geplaatst door Orakel
Da's nog niet eens het ergste. Ergens begint hij te vertellen dat 'we' in Nederland een kolossal probleem hebben, dat over 10 jaar de meerheid van Amsterdam uit Moslims bestaat en dat met het systeem van een gekozen burgermeester.....
De seniele aristocraat heeft iets te lang bijgebeund bij de farmaceutische industrie.

Nog vergeten erbij te vermelden:

Pastoors heeft het zelfde geroepen in maart van dit jaar om de autochtonen bang te maken, hij is hiervoor ook op het matje geroepen.

Hij beweerde als ''we'' niets doen dat over een aantal jaren de moslims de meerderheid zullen krijgen in bepaalde wijken en waar ze dan de sharia gaan invoeren.


‘Wij willen af van de zelfverklaarde onmacht’


Interview met Marco Pastors

Wethouder Pastors, u bent wethouder van fysieke infrastructuur, maar u houdt u ook heel nadrukkelijk bezig met geestelijke zaken.

“Ja, ja. Maar je mag wel ‘je’ zeggen alsjeblieft.”
Je hebt laatst een essay geschreven als bijdrage aan het islamdebat.

Maar is dat wel de taak van de wethouder fysieke infrastructuur?

“Ik ben niet zozeer wethouder, ik ben lid van het college, van de regering van deze stad, en als er in de stad kwesties leven, dan wordt er van de regering verwacht – althans dat vind ik – dat die de discussie aanjaagt, maatregelen neemt waar het uit de hand loopt. Dat zijn we dertig jaar niet gewend geweest omdat er altijd wethouders zaten die zeiden: ‘Dat is niet mijn taak, het is nu eenmaal een ingewikkelde wereld, wen er maar aan’… Wát nou ingewikkeld, wát nou er aan wennen? Wij zijn gekozen, althans Pim is gekozen, door de bevolking om deze stad te gaan regeren en dan wordt er ook wat van je verwacht. Die zelfverklaarde onmacht, daar willen wij nu eens van af.”

En de moslims in deze stad vormen een probleem?

“Ja, vind jij van niet?”

Je gooit ze allemaal op één hoop.

“Ja, dat doen moslims zelf ook als het ze uitkomt. Een heleboel gedragingen worden gelegitimeerd door te verwijzen naar de koran of door de cultuur die daarmee samenhangt als excuus te gebruiken. Of er wordt naar de buitenwereld gewezen en gezegd: ‘Jullie discrimineren ons, dus nu gaan wij ook niet aan het werk’.”

In je essay gaat het over de scheiding tussen kerk en staat. Voor ons al heel lang vanzelfsprekend, maar in islamitische landen is de wetgeving vaak gebaseerd op de koran. Dat wil toch niemand hier ?

“Vijftig procent van de moslims heeft aangegeven op een moslimpartij te stemmen als die er zou zijn, de helft daar weer van heeft gezegd het ook goed te vinden als die moslimpartij de sharia zou willen invoeren. Een kwart van de moslims vindt dus eigenlijk de sharia een betere wetgeving dan de Nederlandse. Dat vind ik nogal wat. Dat is wel iets om je zorgen over te maken.
Maar ik ben er niet bang voor dat het ooit echt zal gebeuren: landelijk hebben we één miljoen moslims op zestien miljoen Nederlanders, dat is ongeveer negen zetels in de Tweede Kamer - niet zo heel schokkend. In Rotterdam is één op de zes moslim, dan kom je op zeven zetels dus dat is ook nog niet heel erg dramatisch. Maar in sommige wijken van de stad is meer dan de helft moslim. Stel dat daar een moslimpartij de bijna-meerderheid krijgt, en als dan ook nog van die idioten van GroenLinks of zo politiek correct mee gaan zitten doen, heb je voordat je het weet heel rare taferelen.” Stenigingen in bepaalde wijken?
“Nou ja, wat je dan precies krijgt, weet ik niet. Maar ik denk aan dingen als veelwijverij, eerwraak, gedwongen huwelijken, onderdrukking van vrouwen, nou, dat moeten we natuurlijk niet hebben, hè?”

Moet een wethouder van fysieke infrastructuur niet juist voorkomen dat er wijken ontstaan waar alleen maar moslims of alleen maar Antillianen wonen?

“Dat doen we dus ook hè, door die eenzijdige goedkope wijken te slopen en daar duurdere woningen te bouwen zodat je meer menging krijgt. Ons vestigingsbeleid is trouwens nieuw, in sommige wijken stellen we inkomenseisen.”

Zodat werklozen geen woonvergunning krijgen.

“In die wijken niet inderdaad, omdat daar al een overmaat aan werklozen is. Waar wij met dit beleid voor willen zorgen is dat er ook goede voorbeelden in zo’n wijk komen wonen. Er zijn in het verleden een paar dingen best goed gegaan, zoals het Nieuwe Luxor en die brug: hartstikke leuk, heel goed. Maar dat is geen excuus om de rest van je stad te laten verloederen. Als mensen zeggen: ‘Wat krijg ik nou weer voor buren erbij, kunnen jullie niet ook eens een paar gewone mensen hiernaast neerzetten’, en die krijgen te horen: ‘Je mag niet discrimineren’, ja, dan moet je mij niet vertellen dat vorige colleges het aardig hebben gedaan. Dan hebben ze het fundamenteel fout gedaan.”

Dus als ik buren krijg die ik liever niet zou willen, hoef ik maar te bellen?

“Eh, nou, daar komt het eigenlijk wel op neer. Ik vind dat heel serieuze signalen. Als je in een stad zo dicht op elkaar woont, moet je rekening met elkaar houden. Heb je mensen naast je die dat niet doen, en je vraagt: hé, kun je de kinderen niet een keer op tijd naar bed doen, kan de muziek wat zachter, of heeft je familie geen eigen huis om in te wonen – dat soort dingen… en je krijgt geen gehoor, dan moet je ergens terecht kunnen. Daar hebben we het Steunpunt Woonoverlast voor geopend, waar iedereen overlast - geluidsoverlast, drugsoverlast of bijvoorbeeld overlast van mensen met psychische problemen - mag melden en dan gaan wij er wat aan doen. Het einde van het liedje kan zijn dat de overlastgever gedwongen wordt om te verhuizen. Iedereen heeft recht op fatsoenlijke buren, ook hier.”

Wordt er veel gebruik gemaakt van dat meldpunt?

“Ja. We zijn er op 1 december mee begonnen, er zijn 37 meldingen geweest. En er zijn ook al een paar mensen uitgezet.”

Bron: Metro 11/03/05

jan1974
29-11-05, 16:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik wou dat je net zo kritisch was op de uitspraken van Bolkestein. Ik weet zeker dat mijn bewering 100 keer juister is dan die van Bolkestein.
......

Ik had het niet tegen jou. Ik reageerde op et_2000.

et_2000nl
29-11-05, 16:06
Geplaatst door Morosian
Ja, daar gaan we weer: de media hebben het gedaan! Het is een complot!

Gewoon alle zenders en kranten verbieden en vervangen door Al Jazeera, het toonbeeld van objectieve berichtgeving.

Kun jij mij aangeven waar ik heb gezegd dat de media het heeft gedaan. Wil je je beperkte gezichtveld niet op mij projecteren aub, zal ik je plechtig beloven ook niet met jou te doen.

Ik mag eigenlijk niet met een wedervraag antwoorden, doe het lekker toch. Waarom worden, ff wat voorbeelden, kritikasten als Michael Moore in de US, Robert Fisk in de UK, en bijv Prof van Dantzig in NL verketterd. Is dat omdat het liegbeesten zijn, of omdat ze ondergeschikt aan dat complot zijn waar jij het over had?

Het is helaas een feit dat politiek de burgers niet interesseert en vice versa. Is dat niet wat Pimmetje zo goed heeft geanaliseerd. De media doen er veel te weinig aan dat te doorbreken. Die nemen de taak voor nieuws te vergaren en verspreiden wat voornamelijk de politiek dicteert. Persberichten drukken. Opinie en de prioriteit worden gesteld aan de hand van de justem, politieke agenda.

Da's echt geen complot hoor, maar jij mag het vinden, slechts een constatering.

Waarom wil jij overal Al Jazeera boefje.... Ikke niet hoor, maar wil het jou niet ontnemen.

Cherry Bo
29-11-05, 16:06
Geplaatst door Zwarte Schaap

Hij beweerde als ''we'' niets doen dat over een aantal jaren de moslims de meerderheid zullen krijgen in bepaalde wijken en waar ze dan de sharia gaan invoeren.



Wat een uitspraak, hoe durft-ie. :ego:

Schaap is juist hartstikke fel anti-sharia. :maf2:

et_2000nl
29-11-05, 16:10
Geplaatst door jan1974
De statestiek van ZS die rammelt van alle kanten (zie eerdere post) . Men kan beter aan Bolkestein zelf vragen hoe hij dat bedoelt heeft.

Ik ben statisticus.

You have lies, viscious lies and Bolkenstein.

Het interesseert me geen fuck wat Bolkie zegt. Eerst jezelf verlagen tot het niveau van feiten, anders geen discussie.

Voor elke mening kun je een onderzoek of statistiek vinden die het bevestigd. Een bekend fenomeen. Dat noemen we tunnelvisie. Daar lijden veel mensen aan.

Zwarte Schaap
29-11-05, 16:12
Geplaatst door Cherry Bo
Wat een uitspraak, hoe durft-ie. :ego:

Schaap is juist hartstikke fel anti-sharia. :maf2:

Als je je hersens gebruikt en verstand hebt van de Nederlandse rechtsorde/staatsrecht zou je moeten weten dat het Parlement wetten maakt en niet een deelgemeente van een stad.

’Die Pastors praat met de ellebogen op de tap’

Volgens CDA-fractieleider Van den Born suggereert Pastors dat in wijken waar moslims samen met bijvoorbeeld GroenLinks een politieke meerderheid krijgen, de sharia (islamitische wetgeving) wordt ingevoerd. Van den Born: ,,Dat is pertinente onzin. Wijken voeren geen wetten in, dat doet het parlement. Zoiets mág je dus niet zeggen, kán je niet zeggen.’’

Ook coalitiepartner VVD is gevallen over deze passage. Fractievoorzitter George van Gent: ,,Wetten invoeren in wijken: dat slaat natuurlijk nergens op!’’ Van Gent kwalificeert het interview dan ook als ’praten met de ellebogen op de tap’. ,,De wethouder moet zulke dingen gewoon niet zeggen.’’

De liberalen willen dat Pastors morgen in de raad verantwoording aflegt, maar zullen niet meestemmen met een motie van wantrouwen. Van Gent: ,,Ik vind het niet zwaar genoeg om een wethouder naar huis te sturen.’’

Oppositiepartij PvdA neemt de zaak wel heel hoog op. Volgens fractieleider Bert Cremers speelt Pastors met vuur. ,,Dit is het versterken van gevoelens van onveiligheid. Dit is het inspelen op gevoelens van angst. Rotterdammers denken zometeen dat de sharia hier daadwerkelijk wordt ingevoerd.’’

D66 noemt de uitspraken ’ronduit schandalig’. Fractieleider Mea van Ravesteijn vindt het ook ’verschrikkelijk’ dat Pastors uithaalt naar GroenLinks. Hij heeft het over ’die idioten van GroenLinks’. Van Ravesteijn: ,,We hadden toch net met elkaar afgesproken dat we elkaar nu eens met respect zouden behandelen?’’

Vierkant
Leefbaar staat echter vierkant achter de eigen wethouder. Voorman Ronald Sørensen: ,,We staan achter Marco, we staan achter zijn uitspraken.’’ Volgens Sørensen waarschuwt Pastors terecht voor de opkomst van radicalere moslims. ,,Het CDA wil toch ook niet dat hier de sharia wordt ingevoerd?’’ Dat wijken geen wetten kunnen invoeren, daar is Sørensen het overigens wel mee eens. ,,Maar deelgemeenten kunnen wel van hun ambtenaren verlangen dat ze in een sluier komen werken.’’

Volgens Van Ravesteijn (D66) zijn de uitspraken geen ’slip of the tongue’. ,,Pastors loopt heel bewust te provoceren. Hij is al bezig met een landelijke carrière en probeert zo in de aandacht te komen.’’
De wethouder heeft aangekondigd een landelijke partij te starten. Mogelijk doet hij dat met het onafhankelijke Kamerlid Geert Wilders (ex-VVD). Sørensen liet zich deze week lovend uit over Wilders’ partijprogram.

Bron: Rotterdams Dagblad 16/03/05

et_2000nl
29-11-05, 16:12
Geplaatst door jan1974
Ik had het niet tegen jou. Ik reageerde op et_2000.

Schaap, go and beat him, uhhhh, met argumenten natuurlijk. :moe:

Zwarte Schaap
29-11-05, 16:15
Geplaatst door et_2000nl
Schaap, go and beat him, uhhhh, met argumenten natuurlijk. :moe:

Ik kan niets meer doen dan hem het originele rapport aanreiken. Dat kan hij vinden bij de link die ik gaf waar ik de cijfers voor het eerst noem.

Wat valt er nog meer te beargumenteren? De cijfers spreken voor zich.

et_2000nl
29-11-05, 16:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan niets meer doen dan hem het originele rapport aanreiken. Dat kan hij vinden bij de link die ik gaf waar ik de cijfers voor het eerst noem.

Wat valt er nog meer te beargumenteren? De cijfers spreken voor zich.

Cursus begrijpend lezen?

jan1974
29-11-05, 16:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan niets meer doen dan hem het originele rapport aanreiken. Dat kan hij vinden bij de link die ik gaf waar ik de cijfers voor het eerst noem.

Wat valt er nog meer te beargumenteren? De cijfers spreken voor zich.
Het kan nog zo'n goed rapport zijn. Het zegt in feite niks over de uitspraak van Bolkestein. Het rapport meet andere dingen. Bovendien is het rapport niet actueel.

jan1974
29-11-05, 17:14
Geplaatst door et_2000nl
Ik ben statisticus.
................
Wauw, echt waar?

Best leuk statistiek, met witte en zwarte knikkers.

Echt een officiele? Een academische?

et_2000nl
29-11-05, 17:18
Geplaatst door jan1974
Wauw, echt waar?

Echt een officiele? Een academische?

Viscious lies my friend....

Cursus begrijpend lezen heb ik wel gedaan. Ook in het engels....

:hihi:

jan1974
29-11-05, 17:23
Geplaatst door et_2000nl
.... interesseert me geen fuck wat Bolkie zegt. ....
Daar gaat nou juist deze hele thread over. Wat Bolkestein gezegd heeft.

et_2000nl
29-11-05, 17:29
Geplaatst door jan1974
Daar gaat nou juist deze hele thread over. Wat Bolkestein gezegd heeft.

Het constateren dat Bolkie zijn bijdrage niet significant is, de feiten verdraaid, en wij onderdeel van een misplaatste politieke agenda, is net zo goed een bijdrage.

Misschien minder intelligent dan jouw bijdrage, maar ik behoud mij het recht minder intelligente bijdrages te blijven leveren.

Rabi'ah.
29-11-05, 17:58
Geplaatst door Cherry Bo


Schaap is juist hartstikke fel anti-sharia. :maf2:

Wanneer heeft ZS zich überhaupt ooit inhoudelijk over de shari'a uitgelaten?

Cherry Bo
29-11-05, 18:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Wanneer heeft ZS zich überhaupt ooit inhoudelijk over de shari'a uitgelaten?

Hoezo?

Er is toch niks mis met die sharia, of zo? :strik:

Zwarte Kat
29-11-05, 19:29
Geplaatst door mark61
Ik daggal, ZS zijn vriendje Bolk op tv, dat gaan we vast horen. :hihi:

Ik dacht eerlijk gezegd dat de bezetting van BVML 33-33-33% SurAnt-moeslima-Holla is.

Wat SurAnt waanzinnig oververtegenwoordigd maakt en moeslima's nog altijd 18 X, rekende ik destijds drie keer voor. Maar Ouarzazate en ZS kwamen er met hun lagere schoolrekenen niet uit, dus die ontkenden dat gewoon met gegoochel met cijfertjes.

Dus zeg ik het nog een keer: 18 x oververtegenwoordigd (kan ook 15 x wezen, was afgerond) tov auto's.

Volgde weer een smoezendiscussie over waarom auto's ondervertegenwoordigd waren, auto's kunnen schuilen bij familie en vrienden etc..

Dat dat nou net DE KERN VAN HET PROBLEEM aangeeft begrepen de 2 sukkeltjes niet.

Die diskussie kan ik me nog herineren ja.
Wat een cijferfetisjime was me dat zeg. :hihi:

Wizdom
29-11-05, 21:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
In het jaar 2001 totaal aantal clientes: 3561

Autochtoon: 41 %
Allochtoon: 59 %

Allochtoon doelgroep:
Suriname: 8 %
Marokko: 13 %
Turkije: 8 %
Antillen/ Aruba: 3 %
Indonesie: 1 %
Overig: 18 %

Allochtoon, niet doelgroep: 8 %

(Irak, Iran, Afghanistan, Somalië, voormalig Joegoslavië, China, de Russische Federatie en Polen.)

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1823629#post1823629


Voor het overige is duidelijk te merken dat allochtone vrouwen vaker in het BVML huis komen. Er is geen specifieke oververtegenwoordiging van Islamitische vrouwen. Volgens de cijfers die ik gebruikt heb loopt het gemiddelde aantal moslima's en niet-moslim allochtonen ongeveer gelijk.

Volgens de cijfers is om en nabij de 27 % moslima. Aangezien moslims ongeveer de helft uitmaken van de totale allochtonenpopulatie, is er dus vergeleken met de andere allochtonen geen specifieke moslima-problematiek en kunnen we wederom concluderen dat Hirsi Ali misbruik maakt van de anti-Islam hetze om haar persoon en eigen agenda te promoten.

Hirsi ali gebruikt de +/- 850 moslima's (= circa 0.17 % van de totale aantal moslima's) die jaarlijks bij de BVML binnenstromen om de Islam te vernietigen c.q. de anti-Islamhetze op te stoken.

Conclusie de oververtegenwoordiging van de vrouwen moet dus niet speciaal gezocht worden in het geloof of in een specfieke etnische groep. Mijn conclusie is dat alochtone vrouwen minder plekken hebben om hun toevlucht toe te zoeken als het misloopt

Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft dat allochtone vrouwen minder familieleden, zoals grootouders, ouders en/of andere familieleden hier in Nederland hebben die een rol zouden kunnen spelen in de conflictbemiddeling, in het hulp zoeken voordat het uit de hand loopt en als het uit de hand loopt om hun toevlucht naar toe nemen. Daarnaast blijkt uit de cijfers dat allochtone vrouwen veel lager opgeleid zijn en daardoor minder kennis hebben in het vinden van oplossingen als ze van haar man wil scheiden en het dus te lang laat voortduren en op het laatste moment haar toevlucht wel moet zoeken bij de BVML huizen.

Migratie doet pijn en levert veel problemen op bij de meeste migranten dat is een feit waar we niet om heen kunnen, dat is van alle tijden en van alle landen. Het kwalijke in Nederland is dat men deze problemen gebruikt om de allochtonen mee te slaan en maatregelen nemen om de allochtonen eronder te houden cq assimilatie en andere afschuifmechanismen toe te passen. Hoe Hirsi Ali hier mee is omgegaan is toonaangevend in de discussies. Alles op de Islam gooien en zelfs Koran citaten verkrachten om maar te kunnen scoren.

Zij geeft niet om de vrouwen, want als ze dat deed dan zou ook om de andere allochtone vrouwen geven en niet alles op het conto van de Islam schuiven.

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1825937#post1825937


Bolkestein is trouwens diegene die na de val van het communisme in dienst van de atheistische internationale liberale de islamhetze in Nederland heeft opgestart. Het is een doelbewuste actie van de liberalen om de moslims in Europa aan te vallen. Bolkestein heeft in feite niets anders in de Nederlandse politiek bereikt dan de Islamhetze op te starten en levend te houden.

Glashelder! :duim:

jan1974
29-11-05, 21:28
Geplaatst door Wizdom
Glashelder! :duim:
Het rapport ondersteunt de uitspraken van Bolkestein. (al leveren ze geen bewijs dat de uitspraken van B. correct zijn)

Wizdom
29-11-05, 21:40
Geplaatst door jan1974
Het rapport ondersteunt de uitspraken van Bolkestein. (al leveren ze geen bewijs dat de uitspraken van B. correct zijn)

Ik geloof dat de cijfers overduidelijk zijn. Samen met de zeer plausibele verklaring is het aantal autochtone vrouwen een topje van de ijsberg wat terecht komt in de bvml huizen gewoonweg omdat alle autochtonen hun vrienden, kennisen en familie kring in de nabijheid hebben. Dat is uiteraard bij allochtone vrouwen over het algemeen niet zo... Als je nergens toe kan ga je uiteraard naar een bvml huis...

Als je nu de cijfers zou extrapoleren dan zou je mogelijk uitkomen op een verhouding zoals de de samenleving is opgebouwd. De hele statistiek betekent eenvoudigweg dat een autochtone vrouw 18 x meer kans heeft om elders onderdak te vinden dan een blvm huis dan een allochtone vrouw....

Denk daar maar eens goed over na...

Wizdom
29-11-05, 21:43
Sommige mensen mogen dan wel leven in het land van ooit anderen leven in het land van de leugen...

Dan weet ik wel waar ik wil leven...

Tomas
29-11-05, 21:47
Geplaatst door Wizdom

Denk daar maar eens goed over na...

Is gewoon lastig zonder feiten. Want als ik ga fantaseren dan zie ik hele wijken nagenoeg marokkaans. Hele families en/of dorpen die gemigreerd zijn naar ollanda uit turkije of marokko. En de roemruchte familieband onder marokkanen. Je weet wel, in tegenstelling tot de koude ollanders die hun bejaarde moedertje in een bejaardenhuis dumpen. Deze laatste komt je misschien nog wel bekend voor als generalisatie als het uitkomt. Nu even niet denk ik. Kortom als ik fantaseer kom ik er in ieder geval niet uit.

Ik zie wel een krampachtig ontkennen en wegmoffelen. Altijd al.

Cherry Bo
29-11-05, 21:48
Geplaatst door Wizdom

De hele statistiek betekent eenvoudigweg dat een autochtone vrouw 18 x meer kans heeft om elders onderdak te vinden dan een blvm huis dan een allochtone vrouw....

Denk daar maar eens goed over na...

Gedaan...

Dan betekent dat dus eenvoudigweg ook dat een allochtone vrouw 18x meer op haar 'ongelijk' gewezen wordt dan een autochtone vrouw.

Wizdom
29-11-05, 21:51
Geplaatst door Tomas
Is gewoon lastig zonder feiten. Want als ik ga fantaseren dan zie ik hele wijken nagenoeg marokkaans. Hele families en/of dorpen die gemigreerd zijn naar ollanda uit turkije of marokko. En de roemruchte familieband onder marokkanen. Je weet wel, in tegenstelling tot de koude ollanders die hun bejaarde moedertje in een bejaardenhuis dumpen. Deze laatste komt je misschien nog wel bekend voor als generalisatie als het uitkomt. Nu even niet denk ik. Kortom als ik fantaseer kom ik er in ieder geval niet uit.

Ik zie wel een krampachtig ontkennen en wegmoffelen. Altijd al.

Dit is weer een hardvochtige oordeel van iemand die een Hirshi of een Bolkestein een hard onder de riem wil steken...

Tradtioneel gaan vrouwen die weglopen bij hun man terug naar hun familie... Dat is regel nummer 1. Alleen wanneer er geen familie is wordt uitgeweken naar een beschermende instantie. Dat is dan ook wat er gebeurt. Wat weet jij nu over allochtone denkwijze...

jan1974
29-11-05, 21:51
Geplaatst door Wizdom
I... bvml huizen gewoonweg omdat alle autochtonen hun vrienden, kennisen en familie kring in de nabijheid hebben. ........
Ik begrijp jou niet. Ook het feit dat autochtonen opvang thuis hebben is weer een bevestiging dat Bolkestein de waarheid spreekt.

Tomas
29-11-05, 21:56
Geplaatst door Wizdom
Dit is weer een hardvochtige oordeel van iemand die een Hirshi of een Bolkestein een hard onder de riem wil steken...


Waar oordeel ik hardvochtig?



Tradtioneel gaan vrouwen die weglopen bij hun man terug naar hun familie... Dat is regel nummer 1. Alleen wanneer er geen familie is wordt uitgeweken naar een beschermende instantie. Dat is dan ook wat er gebeurt.

Je zou dus kunnen stellen dat de 18 voudige oververtegenwoordiging het topje van de ijsberg is. Maar het zou ook niks kunnen betekenen. Het blijft lullen in het luchtledige zonder feiten.


Wat weet jij nu over allochtone denkwijze...

Net zoveel als over de autochtone.

Wizdom
29-11-05, 21:56
Geplaatst door Cherry Bo
Gedaan...

Dan betekent dat dus eenvoudigweg ook dat een allochtone vrouw 18x meer op haar 'ongelijk' gewezen wordt dan een autochtone vrouw.

Dat betekent dat een allochtone vrouw 18 x minder kans heeft om een familie in de nabijheid te hebben dan een autochtone vrouw...

Vaak gaat het bijv. om vrouwen van niet geslaagde import huwelijken waarvan de familie bijv. niet in Nederland verblijft...

Wizdom
29-11-05, 21:58
Geplaatst door Tomas
Waar oordeel ik hardvochtig?



Je zou dus kunnen stellen dat de 18 voudige oververtegenwoordiging het topje van de ijsberg is. Maar het zou ook niks kunnen betekenen. Het blijft lullen in het luchtledige zonder feiten.



Net zoveel als over de autochtone.

Dat gaat niet op vriend.... Ik weet bijvoorbeeld van een vriend dat zijn vrouw op het moment dat het misliep zijn vrouw het 2e huis van vrienden mocht lenen om daar onderdak te verkrijgen....

Dat aanbod zal een allochtone vrouw niet gauw krijgen...

Tomas
29-11-05, 22:03
Geplaatst door Wizdom
Dat gaat niet op vriend.... Ik weet bijvoorbeeld van een vriend dat zijn vrouw op het moment dat het misliep zijn vrouw het 2e huis van vrienden mocht lenen om daar onderdak te verkrijgen....

Dat aanbod zal een allochtone vrouw niet gauw krijgen...

Moet ik hier nog enige relevantie in kunnen terugvinden? Of quote je de verkeerde?

Wizdom
29-11-05, 22:05
Geplaatst door Tomas
Moet ik hier nog enige relevantie in kunnen terugvinden? Of quote je de verkeerde?

De relevantie is dat ik meer weet over de autochtone samenleving dan jij van de allochtone... Derhalve kan ik de cijfers beter verklaren dan iemand die vanuit een hetze perspectief de cijfers gaat vertalen.

Cherry Bo
29-11-05, 22:06
Geplaatst door Wizdom
Dat betekent dat een allochtone vrouw 18 x minder kans heeft om een familie in de nabijheid te hebben dan een autochtone vrouw...

Vaak gaat het bijv. om vrouwen van niet geslaagde import huwelijken waarvan de familie bijv. niet in Nederland verblijft...

Dat laatste moest je er wél even van maken ja, anders ging het niet op natuurlijk.

Tsja, die veronderstelling is statistieksgewijs, nergens onderbouwd.

Vraag ik me zo in het algemeen af waarom er hier kostte wat het kost een gelijk behaald dient te worden, over de ruggen van mishandelde vrouwen, alloch- of autochtoon?

Tomas
29-11-05, 22:08
Geplaatst door Wizdom
De relevantie is dat ik meer weet over de autochtone samenleving dan jij van de allochtone... Derhalve kan ik de cijfers beter verklaren dan iemand die vanuit een hetze perspectief de cijfers gaat vertalen.

Je verklaring is dus: Autochtonen doen veel minder voor een mishandelde vrouw of familie lid dan allochtonen. En daarom is er zo'n oververtegenwoordiging in bvml huizen. Tja. Logica is nooit je sterkste punt geweest.

Wizdom
29-11-05, 22:13
Geplaatst door Tomas
Je verklaring is dus: Autochtonen doen veel minder voor een mishandelde vrouw of familie lid dan allochtonen. En daarom is er zo'n oververtegenwoordiging in bvml huizen. Tja. Logica is nooit je sterkste punt geweest.

Begrijpend lezen is nooit je sterkste punt geweest... Logica zal ik het maar niet over hebben...

Wizdom
29-11-05, 22:16
Geplaatst door Cherry Bo
Dat laatste moest je er wél even van maken ja, anders ging het niet op natuurlijk.

Tsja, die veronderstelling is statistieksgewijs, nergens onderbouwd.

Vraag ik me zo in het algemeen af waarom er hier kostte wat het kost een gelijk behaald dient te worden, over de ruggen van mishandelde vrouwen, alloch- of autochtoon?

De cijfers zijn nooit onderbouwd en worden verkracht en misbruikt door lieden als Hishi en Bolkestein....

Iemand met een fractie inzicht kan de cijfers inzichtelijk maken.... Maar waar ik me aan erger is dat opruiende personen als Hirshi en Bolkie niet terecht worden gewezen op hun simpele en misleidende retoriek...

Wizdom
29-11-05, 22:21
Geplaatst door Wizdom
De cijfers zijn nooit onderbouwd en worden verkracht en misbruikt door lieden als Hishi en Bolkestein....

Iemand met een fractie inzicht kan de cijfers inzichtelijk maken.... Maar waar ik me aan erger is dat opruiende personen als Hirshi en Bolkie niet terecht worden gewezen op hun simpele en misleidende retoriek...

Het mag toch zeker duidelijk zijn dat ook je welvaart stand en je maatschappelijke ontwikkeling bepaalt of je naar een bvml huis gaat of elders je heil gaat zoeken...

Allemaal zaken die bewust worden weggemoffelt in de maatschappelijke discussie...

Arvid
29-11-05, 22:22
Geplaatst door Wizdom
De cijfers zijn nooit onderbouwd en worden verkracht en misbruikt door lieden als Hishi en Bolkestein....

Iemand met een fractie inzicht kan de cijfers inzichtelijk maken.... Maar waar ik me aan erger is dat opruiende personen als Hirshi en Bolkie niet terecht worden gewezen op hun simpele en misleidende retoriek...

Dan doe jij dat toch. Klaag ze aan.
Maar ik vrees dat je ook daar veels te dom voor bent.
Wat voor schoolopleiding heb jij eigenlijk gedaan/doe je?

Wizdom
29-11-05, 22:25
Geplaatst door Arvid
Dan doe jij dat toch. Klaag ze aan.
Maar ik vrees dat je ook daar veels te dom voor bent.
Wat voor schoolopleiding heb jij eigenlijk gedaan/doe je?

Welk wetsartikel bestraft wegmoffelen en misleiden van de maatschappelijke discussie... Men kan zich natuurlijk altijd beroepen op 'het vrije woord'....

Arvid
29-11-05, 22:35
Geplaatst door Wizdom
Welk wetsartikel bestraft wegmoffelen en misleiden van de maatschappelijke discussie... Men kan zich natuurlijk altijd beroepen op 'het vrije woord'....

'wegmoffelen', lekker subjectief begrip. Stap naar de rechter, die kan dat toetsen aan de wetgeving, dat is het mooie aan onze rechtstaat, de wetgevende en rechterlijke macht zijn gescheiden. En als je de wetgeving wil veranderen; maak een carriere naar de 2de kamer.

Maar jou zie ik eerder een zelfmoordaanslag plegen op bolkestein ofzo, dan komt er geen wetsartikel maar aan te pas!

Wizdom
29-11-05, 22:37
Geplaatst door Arvid
'wegmoffelen', lekker subjectief begrip. Stap naar de rechter, die kan dat toetsen aan de wetgeving, dat is het mooie aan onze rechtstaat, de wetgevende en rechterlijke macht zijn gescheiden. En als je de wetgeving wil veranderen; maak een carriere naar de 2de kamer.

Maar jou zie ik eerder een zelfmoordaanslag plegen op bolkestein ofzo, dan komt er geen wetsartikel maar aan te pas!

Je wilt zeker dat ik de Islam haters een plezier doe... Mooi niet... Leugens moet je met de waarheid bestrijden... Dat doet pas echt pijn...

Arvid
29-11-05, 22:44
Geplaatst door Wizdom
Je wilt zeker dat ik de Islam haters een plezier doe... Mooi niet... Leugens moet je met de waarheid bestrijden... Dat doet pas echt pijn...

En hoe wil jij die 'waarheid' verkondigen? Via een forumpje op internet waarvan wel miljoenen bestaan? Dat schiet niet bepaald op. Maar desalniettemin succes in je strijd tegen de 'leugens' en voor de 'waarheid'.

blauwwit
30-11-05, 10:14
hahaha, wel grappig om te zien dat mijn opmerking totaal wordt gediskwalificeerd omdat ik een israëlische vlag naast mijn naam heb staan! Hahahaha, en maar janken over die racistische hollanders, nou ja als er een groep mensen discrimineert en intolerant is dan is het wel zwarte schaap c.s. Opvallend dat werkelijk waar niet 1 poster hier dat veroordeelt.
Moet ik hier eens proberen, "tsja arabieren zijn nou eenmaal compulsieve leugenaars die altijd de waarheid ontkennen " (dat vind ik dus niet!, dit is een voorbeeld!), dan word ik meteen met 3 strafpunten van het forum gestuurd, maar een soortgelijke uitspraak over zionisten is geen enkel probleem.
Treurig.

mark61
30-11-05, 16:57
Geplaatst door Wizdom
De hele statistiek betekent eenvoudigweg dat een autochtone vrouw 18 x meer kans heeft om elders onderdak te vinden dan een blvm huis dan een allochtone vrouw....

Hoe kom je bij die conclusie? Dat verzin je ter plekke.

mark61
30-11-05, 16:59
Geplaatst door Wizdom


Tradtioneel gaan vrouwen die weglopen bij hun man terug naar hun familie... Dat is regel nummer 1.

Regel 1A is dat een vrouw eruit wordt geflikkerd in een niet onaanzienlijk aantal gevallen. Dat vergeet jij dan maar even.

mark61
30-11-05, 17:00
Geplaatst door Wizdom
Dat betekent dat een allochtone vrouw 18 x minder kans heeft om een familie in de nabijheid te hebben dan een autochtone vrouw...

Waar maak jij dat uit op? Heb je daar cijfers van? Bron?

mark61
30-11-05, 17:05
Geplaatst door Wizdom
De cijfers zijn nooit onderbouwd en worden verkracht en misbruikt door lieden als Hishi en Bolkestein....

De cijfers zijn wel onderbouwd, zie ZS' post en verwijzing naar een oude discussie. Met daarin o.a. cijfers van mevrouw Pektas-Weber die grofweg gelijk lopen met die waarmee ZS komt. Die zijn wat ouder.


Iemand met een fractie inzicht kan de cijfers inzichtelijk maken....

Het enige dat je uit die cijfers inzichtelijk kan maken is relatieve over- of ondervertegenwoordiging. Een verklaring voor dat verschijnsel zeer zeker niet.


Maar waar ik me aan erger is dat opruiende personen als Hirshi en Bolkie niet terecht worden gewezen op hun simpele en misleidende retoriek...

Dat in absolute termen moslima's 'slechts' 1/3 van de bevolking van BVML's uitmaken is nauwelijks een opsteker. Ik heb trouwens geen idee van wat AHA beweert in dit verband.

mark61
30-11-05, 17:06
Geplaatst door Cherry Bo
Vraag ik me zo in het algemeen af waarom er hier kostte wat het kost een gelijk behaald dient te worden, over de ruggen van mishandelde vrouwen, alloch- of autochtoon?

Voordat een discussie begint is het altijd prettig dat iedereen het over de feiten eens is.

Een verklaring voor die feiten is weer een heel ander verhaal.

Zwarte Schaap
02-12-05, 19:47
Geplaatst door mark61
Waar maak jij dat uit op? Heb je daar cijfers van? Bron?

Jiji hebt al vaak genoeg de cijfers gezien waaruit blijkt dat 53 % van de autochtone vrouwen wel eens in elkaar getrimd worden. Voorts blijkt uit dat zelfde onderzoek dat 45 % van de autochtone vrouwen regelmatig in elkaar geslagen worden.

Het originele onderzoek uit 1997 naar huiselijk geweld onder autochtonen is niet online beschikbaar ('Huiselijk geweld – aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 1997). Je kunt het wel online bestellen.

Datzelfde onderzoek heeft men in 2002 bij allochtonen herhaald ( ‘Huiselijk geweld onder Surinamers, Antillianen en Arubanen, Marokkanen en Turken in Nederland - aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 2002). Deze onderzoek is wel online beschikbaar. In dit onderzoek heeft men ook de cijfers van autochtonen verwerkt. Hieruit blijkt uit figuur 2.1 dat 53 % van de autochtonen met huiselijk geweld te maken heeft. Als men de niet-incidentele gevallen eraf trekt kom je uit op 45 % van de autochtone bevolking. Voor Turkse vrouwen is het ongeveer 23 % en voor Marokkaanse vrouwen is het 18 %. Hieruit blijkt dat cijfers van een BVML huis niets zeggen over de werkelijke huiselijk gewled in Nederland. BVML huizen zeggen alleen dat allochtone vrouwen minder middelen hebben om hun problemen op te lossen.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf


Slachtofferschap van huiselijk geweld

45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.

11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.

30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.

27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.

Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/publicaties/hg_slachtofferschap.htm



Half miljoen slachtoffers van huiselijk geweld

ROTTERDAM, 16 NOV. Ongeveer 500.000 vrouwen, kinderen en mannen worden jaarlijks in Nederland in eigen huis mishandeld. Dit blijkt uit dinsdag verschenen cijfers van de 25 politieregio's.

De politiekorpsen registreerden van mei tot en met augustus het aantal gevallen van huiselijk geweld. Omgerekend naar een jaar gaat het om 56.000 incidenten. Onderzoek wijst uit dat slechts 12 procent van alle gevallen van huiselijk geweld bij de politie terechtkomt.

Het is voor het eerst dat de politie met dergelijke gedetailleerde informatie over dit onderwerp komt. Ruim 80 procent van de slachtoffers is vrouw, 18,5 procent is man. Vrouwen zijn grotendeels tussen de 25 en 45 jaar. Bij seksueel geweld zijn vooral kinderen en jongeren het slachtoffer.

Per jaar worden ongeveer 22.000 jongeren slachtoffer van huiselijk geweld. Volgens de politie is extra aandacht nodig voor deze groep, ook als jongeren getuigen van geweld zijn, omdat zij in de pubertijd op straat in hetzelfde gedrag kunnen vervallen. Niet alleen geweld en misbruik vallen onder huiselijk geweld. Ook pesten en treiteren, bijvoorbeeld door het vernielen van eigendommen, en bedreiging worden ertoe gerekend.

De politie zegt dat de cijfers een ,,niet te miskennen signaal afgeven over de ernst van dit grote maatschappelijke probleem.'' Zij kan dit zelf niet oplossen, hooguit optreden tegen excessen. De politie ziet een taak voor gemeenten en hulpverlenende instanties, zeker als er geen strafbare feiten zijn gepleegd.

Uit de nu bekende politiecijfers blijkt dat in slechts 33,6 procent van de gevallen ook aangifte volgde. Dat heeft te maken met de afhankelijke positie waarin slachtoffers vaak zitten of dat aangifte onmogelijk is zoals bij kindermishandeling. Toch kon de politie in 58 procent van de aangiften een dader aanhouden. Nu valt nog niet na te gaan in hoeveel gevallen er op een andere manier, bijvoorbeeld door bemiddeling, aandacht voor het probleem was. Volgend jaar is deze mogelijkheid er wel.

Bron: ANP

Alleen al in een plattelandsgemeente zoals Barneveld blijkt dat het aantal mishandelde vrouwen meer dan wat er jaarlijks van alle moslimas per jaar bij de BVML huizen binnenkomt.


Nu snel meldpunt geweld’

BARNEVELD - Binnen drie weken kunnen Barneveldse burgers gevallen van huiselijk geweld melden via een speciaal meldpunt.

,,We zijn met alle betrokken partijen in een afrondende fase beland”, zegt burgemeester Wim Burgering. Hij kondigde de introductie van het meldpunt eind februari dit jaar al aan, maar erkent nu dat hij ‘iets te voortvarend’ was door te stellen dat een maand later het plan van aanpak klaar moest liggen. ,,Het kost meer tijd dan gedacht, temeer omdat we er heel zorgvuldig mee omgaan”, zo liet hij dinsdag weten tijdens het wekelijkse gesprek met de pers. Barneveld wilde aanvankelijk een voortrekkersrol in de bestrijding van huiselijk geweld en vervolgens in regionaal verband met vijf naburige gemeenten een structuur opzetten. ,,Over drie weken hebben we alle informatie die nodig is, het college heeft gezegd het ook uiterlijk dit jaar te realiseren.”

In de politieregio West-Veluwe Vallei gaat het om zo`n 600 tot 800 meldingen per jaar van ‘geweld achter de voordeur’. In één op de tien gezinnen komt geweld voor. ,,Dat is meer dan afgrijselijk. Vrouwen worden bij voortduring in elkaar getrimd, kinderen raken getraumatiseerd” , liet Burgering eerder weten. Alleen al in de gemeente Barneveld werden vorig jaar 150 meldingen gedaan die onder de categorie `huiselijk geweld` vallen, zo blijkt uit politiecijfers. Uit aanvullend onderzoek blijkt dat er maar in zo`n 12 procent van de gevallen aangifte wordt gedaan bij de politie. In de gemeente Barneveld komt dat neer op zo`n 1200 gevallen van huiselijk geweld.

Volgens Burgering wijkt een `plattelandsgemeente` als Barneveld met genoemde getallen niet af van de landelijke cijfers van huiselijk geweld, bijvoorbeeld in steden. ,,Huiselijk geweld gaat dwars door de samenstelling van de bevolking heen: of men nu religieus is of niet, arm of rijk, ook in Barneveld hebben we te maken met deze vorm van geweld.”

De burgemeester volgde eerder dit jaar met vertegenwoordigers van de gemeenten uit het politiedistrict en tal van hulpverleningsorganisaties een workshop over wat huiselijk geweld is en hoe het aangepakt kan worden.


Bron:L http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2167735#post2167735

Zwarte Schaap
02-12-05, 21:56
Pastors herhaalt de leugen van Bolkestein nu bij NOVA. Weer wordt alle huiselijk geweld moslims aangerekend terwijl de cijfers boekdelen spreken.

jan1974
02-12-05, 22:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Pastors herhaalt de leugen van Bolkestein nu bij NOVA. Weer wordt alle huiselijk geweld moslims aangerekend terwijl de cijfers boekdelen spreken.
Jij trekt voorbarige conclusies, ik deel ze niet. Ik vind dat het rapport wat je gebruikt hebt, de uitspraken van Bolkestein juist ondersteunen.

Wizdom
02-12-05, 22:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jiji hebt al vaak genoeg de cijfers gezien waaruit blijkt dat 53 % van de autochtone vrouwen wel eens in elkaar getrimd worden. Voorts blijkt uit dat zelfde onderzoek dat 45 % van de autochtone vrouwen regelmatig in elkaar geslagen worden.

Het originele onderzoek uit 1997 naar huiselijk geweld onder autochtonen is niet online beschikbaar ('Huiselijk geweld – aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 1997). Je kunt het wel online bestellen.

Datzelfde onderzoek heeft men in 2002 bij allochtonen herhaald ( ‘Huiselijk geweld onder Surinamers, Antillianen en Arubanen, Marokkanen en Turken in Nederland - aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 2002). Deze onderzoek is wel online beschikbaar. In dit onderzoek heeft men ook de cijfers van autochtonen verwerkt. Hieruit blijkt uit figuur 2.1 dat 53 % van de autochtonen met huiselijk geweld te maken heeft. Als men de niet-incidentele gevallen eraf trekt kom je uit op 45 % van de autochtone bevolking. Voor Turkse vrouwen is het ongeveer 23 % en voor Marokkaanse vrouwen is het 18 %. Hieruit blijkt dat cijfers van een BVML huis niets zeggen over de werkelijke huiselijk gewled in Nederland. BVML huizen zeggen alleen dat allochtone vrouwen minder middelen hebben om hun problemen op te lossen.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf


Slachtofferschap van huiselijk geweld

45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.

11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.

30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.

27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.

Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/publicaties/hg_slachtofferschap.htm



Half miljoen slachtoffers van huiselijk geweld

ROTTERDAM, 16 NOV. Ongeveer 500.000 vrouwen, kinderen en mannen worden jaarlijks in Nederland in eigen huis mishandeld. Dit blijkt uit dinsdag verschenen cijfers van de 25 politieregio's.

De politiekorpsen registreerden van mei tot en met augustus het aantal gevallen van huiselijk geweld. Omgerekend naar een jaar gaat het om 56.000 incidenten. Onderzoek wijst uit dat slechts 12 procent van alle gevallen van huiselijk geweld bij de politie terechtkomt.

Het is voor het eerst dat de politie met dergelijke gedetailleerde informatie over dit onderwerp komt. Ruim 80 procent van de slachtoffers is vrouw, 18,5 procent is man. Vrouwen zijn grotendeels tussen de 25 en 45 jaar. Bij seksueel geweld zijn vooral kinderen en jongeren het slachtoffer.

Per jaar worden ongeveer 22.000 jongeren slachtoffer van huiselijk geweld. Volgens de politie is extra aandacht nodig voor deze groep, ook als jongeren getuigen van geweld zijn, omdat zij in de pubertijd op straat in hetzelfde gedrag kunnen vervallen. Niet alleen geweld en misbruik vallen onder huiselijk geweld. Ook pesten en treiteren, bijvoorbeeld door het vernielen van eigendommen, en bedreiging worden ertoe gerekend.

De politie zegt dat de cijfers een ,,niet te miskennen signaal afgeven over de ernst van dit grote maatschappelijke probleem.'' Zij kan dit zelf niet oplossen, hooguit optreden tegen excessen. De politie ziet een taak voor gemeenten en hulpverlenende instanties, zeker als er geen strafbare feiten zijn gepleegd.

Uit de nu bekende politiecijfers blijkt dat in slechts 33,6 procent van de gevallen ook aangifte volgde. Dat heeft te maken met de afhankelijke positie waarin slachtoffers vaak zitten of dat aangifte onmogelijk is zoals bij kindermishandeling. Toch kon de politie in 58 procent van de aangiften een dader aanhouden. Nu valt nog niet na te gaan in hoeveel gevallen er op een andere manier, bijvoorbeeld door bemiddeling, aandacht voor het probleem was. Volgend jaar is deze mogelijkheid er wel.

Bron: ANP

Alleen al in een plattelandsgemeente zoals Barneveld blijkt dat het aantal mishandelde vrouwen meer dan wat er jaarlijks van alle moslimas per jaar bij de BVML huizen binnenkomt.


Nu snel meldpunt geweld’

BARNEVELD - Binnen drie weken kunnen Barneveldse burgers gevallen van huiselijk geweld melden via een speciaal meldpunt.

,,We zijn met alle betrokken partijen in een afrondende fase beland”, zegt burgemeester Wim Burgering. Hij kondigde de introductie van het meldpunt eind februari dit jaar al aan, maar erkent nu dat hij ‘iets te voortvarend’ was door te stellen dat een maand later het plan van aanpak klaar moest liggen. ,,Het kost meer tijd dan gedacht, temeer omdat we er heel zorgvuldig mee omgaan”, zo liet hij dinsdag weten tijdens het wekelijkse gesprek met de pers. Barneveld wilde aanvankelijk een voortrekkersrol in de bestrijding van huiselijk geweld en vervolgens in regionaal verband met vijf naburige gemeenten een structuur opzetten. ,,Over drie weken hebben we alle informatie die nodig is, het college heeft gezegd het ook uiterlijk dit jaar te realiseren.”

In de politieregio West-Veluwe Vallei gaat het om zo`n 600 tot 800 meldingen per jaar van ‘geweld achter de voordeur’. In één op de tien gezinnen komt geweld voor. ,,Dat is meer dan afgrijselijk. Vrouwen worden bij voortduring in elkaar getrimd, kinderen raken getraumatiseerd” , liet Burgering eerder weten. Alleen al in de gemeente Barneveld werden vorig jaar 150 meldingen gedaan die onder de categorie `huiselijk geweld` vallen, zo blijkt uit politiecijfers. Uit aanvullend onderzoek blijkt dat er maar in zo`n 12 procent van de gevallen aangifte wordt gedaan bij de politie. In de gemeente Barneveld komt dat neer op zo`n 1200 gevallen van huiselijk geweld.

Volgens Burgering wijkt een `plattelandsgemeente` als Barneveld met genoemde getallen niet af van de landelijke cijfers van huiselijk geweld, bijvoorbeeld in steden. ,,Huiselijk geweld gaat dwars door de samenstelling van de bevolking heen: of men nu religieus is of niet, arm of rijk, ook in Barneveld hebben we te maken met deze vorm van geweld.”

De burgemeester volgde eerder dit jaar met vertegenwoordigers van de gemeenten uit het politiedistrict en tal van hulpverleningsorganisaties een workshop over wat huiselijk geweld is en hoe het aangepakt kan worden.


Bron:L http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2167735#post2167735

Past niet bij de propaganda dit soort ophelderende statistieken... Bolkestein en AHA kunnen dit soort statistieken niet gebruiken in hun atheistische luchtledigheids-tocht... Derhalve wordt het maar eens doodgezwegen... En die arme autochtone vrouwen zijn hier wel de dupe van maar daar heeft AHA geen medelijden mee.... Zij heeft alleen medelijden met die gehate Moslim vrouwen.... Het is allemaal niet echt geloofwaardig....

jan1974
03-12-05, 00:11
Geplaatst door Wizdom
Past niet bij de propaganda dit soort ophelderende statistieken... Bolkestein en AHA kunnen dit soort statistieken niet gebruiken in hun atheistische luchtledigheids-tocht... Derhalve wordt het maar eens doodgezwegen... En die arme autochtone vrouwen zijn hier wel de dupe van maar daar heeft AHA geen medelijden mee.... Zij heeft alleen medelijden met die gehate Moslim vrouwen.... Het is allemaal niet echt geloofwaardig....
Je maakt dezelfde fout als ZS, je haalt het niet-moslim zijn en het autochtoon zijn door elkaar.

Het zijn gehate moslimvrouwen, anders werden ze niet geslagen, maar voor de duidelijkheid, AHA is niet diegene die ze slaat.

Rourchid
03-12-05, 00:53
Geplaatst door jan1974
Je maakt dezelfde fout als ZS, je haalt het niet-moslim zijn en het autochtoon zijn door elkaar.

Hou toch op, het is de leugenaar en manipulant Bolkestein die de mishandeling van vrouwen, wat een cultuur-gerelateerd probleem is, tracht voor te spiegelen als een probleem veroorzaakt door de islam.

Soldim
03-12-05, 01:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jiji hebt al vaak genoeg de cijfers gezien waaruit blijkt dat 53 % van de autochtone vrouwen wel eens in elkaar getrimd worden. Voorts blijkt uit dat zelfde onderzoek dat 45 % van de autochtone vrouwen regelmatig in elkaar geslagen worden.

Het originele onderzoek uit 1997 naar huiselijk geweld onder autochtonen is niet online beschikbaar ('Huiselijk geweld – aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 1997). Je kunt het wel online bestellen.

Datzelfde onderzoek heeft men in 2002 bij allochtonen herhaald ( ‘Huiselijk geweld onder Surinamers, Antillianen en Arubanen, Marokkanen en Turken in Nederland - aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 2002). Deze onderzoek is wel online beschikbaar. In dit onderzoek heeft men ook de cijfers van autochtonen verwerkt. Hieruit blijkt uit figuur 2.1 dat 53 % van de autochtonen met huiselijk geweld te maken heeft. Als men de niet-incidentele gevallen eraf trekt kom je uit op 45 % van de autochtone bevolking. Voor Turkse vrouwen is het ongeveer 23 % en voor Marokkaanse vrouwen is het 18 %. Hieruit blijkt dat cijfers van een BVML huis niets zeggen over de werkelijke huiselijk gewled in Nederland. BVML huizen zeggen alleen dat allochtone vrouwen minder middelen hebben om hun problemen op te lossen.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl...oek/rapphga.pdf

Je vergeet te vermelden dat in door jou geciteerd onderzoek betreffende huizelijk geweld bij allochtonen duidelijk gesteld wordt dat gegeven cijfers een onderrepresentatie van het probleem geven. Omdat, vooral onder oudere allochtonen, maar ook voor jongeren, het een taboe onderwerp is, en men niet aan dergelijke onderzoeken mee werkt.

jan1974
03-12-05, 09:05
Geplaatst door Joacim
Hou toch op, het is de leugenaar en manipulant Bolkestein ....
ik heb een totaal andere visie. Jij en ZS en Wizdom moeten niet het monopoly op de waarheid claimen.

jochie
03-12-05, 09:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
In het jaar 2001 totaal aantal clientes: 3561

Autochtoon: 41 %
Allochtoon: 59 %

Allochtoon doelgroep:
Suriname: 8 %
Marokko: 13 %
Turkije: 8 %
Antillen/ Aruba: 3 %
Indonesie: 1 %
Overig: 18 %

Allochtoon, niet doelgroep: 8 %

(Irak, Iran, Afghanistan, Somalië, voormalig Joegoslavië, China, de Russische Federatie en Polen.)

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1823629#post1823629



Dus het is overduidelijk dat allochtonen PROCENTUEEL gemeten, in verhouding, vele malen meer voorkomen....

jan1974
03-12-05, 09:32
Geplaatst door jochie
Dus het is overduidelijk dat allochtonen PROCENTUEEL gemeten, in verhouding, vele malen meer voorkomen....
Toch is het lastig, het rapport is niet echt actueel. De uitspraak van Bolkestein is derhalve wel actueel en heeft meer actualiteitswaarde.

jochie
03-12-05, 09:41
Geplaatst door jan1974
Toch is het lastig, het rapport is niet echt actueel. De uitspraak van Bolkestein is derhalve wel actueel en heeft meer actualiteitswaarde.

de cijfers zullen in 4 jaar niet opeens schrikbarend gedaald zijn....

Oeroeboeroe
03-12-05, 09:43
Geplaatst door Joacim
Hou toch op, het is de leugenaar en manipulant Bolkestein die de mishandeling van vrouwen, wat een cultuur-gerelateerd probleem is, tracht voor te spiegelen als een probleem veroorzaakt door de islam.

:duim: Net zitten kijken. En hier kom ik mijn mening tegen.

jochie
03-12-05, 10:03
Bolkestein zegt: "het grootste gedeelte van de bewoonsters in blijf van mijn lijf huizen, is van islamitische afkomst".

Statistisch gezien is dit juist, dus ik snap de commotie niet.

Zwarte Schaap
03-12-05, 15:38
Geplaatst door Soldim
Je vergeet te vermelden dat in door jou geciteerd onderzoek betreffende huizelijk geweld bij allochtonen duidelijk gesteld wordt dat gegeven cijfers een onderrepresentatie van het probleem geven. Omdat, vooral onder oudere allochtonen, maar ook voor jongeren, het een taboe onderwerp is, en men niet aan dergelijke onderzoeken mee werkt.

Kijk nou maar alleen naar de cijfers van de autochtonen, die spreken boekdelen. Jij wilt hoe dan ook alleen je richten op allochtonen. Maar schrik je niet van de cijfers van autochtonen? Geef je niet om de autochtone vrouwen? Waarom verstoppen jullie je achter de allochtone vrouwen? Is het getal van 53 % niet erg genoeg. Waarom horen wij daar niets over in de media?

Zwarte Schaap
03-12-05, 15:39
Geplaatst door jochie
Bolkestein zegt: "het grootste gedeelte van de bewoonsters in blijf van mijn lijf huizen, is van islamitische afkomst".

Statistisch gezien is dit juist, dus ik snap de commotie niet.

Waarschijnlijk kun je niet rekenen.

Zwarte Schaap
03-12-05, 15:40
Geplaatst door jan1974
Jij trekt voorbarige conclusies, ik deel ze niet. Ik vind dat het rapport wat je gebruikt hebt, de uitspraken van Bolkestein juist ondersteunen.

Het zou fijn zijn als je ook nog eens zou kunnen rekenen.

jochie
03-12-05, 16:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarschijnlijk kun je niet rekenen.


reken het me dan eens voor.... misschien snap ik het dan.

Zwarte Schaap
03-12-05, 17:28
Geplaatst door jochie
reken het me dan eens voor.... misschien snap ik het dan.

Dat is alleemaal al voor je uitgerekend, maar dan moet je mijn bijdrages wel lezen natuurlijk.

Zwarte Schaap
03-12-05, 17:37
Geplaatst door Wizdom
Past niet bij de propaganda dit soort ophelderende statistieken... Bolkestein en AHA kunnen dit soort statistieken niet gebruiken in hun atheistische luchtledigheids-tocht... Derhalve wordt het maar eens doodgezwegen... En die arme autochtone vrouwen zijn hier wel de dupe van maar daar heeft AHA geen medelijden mee.... Zij heeft alleen medelijden met die gehate Moslim vrouwen.... Het is allemaal niet echt geloofwaardig....

De moslimvrouw is de sleutel om de islam te vernietigen is de stelling van veel islamhaters. Men probeert de man en de vrouw tegen elkaar op te zetten door continu de moslimman als afschuwelijke ongevoelige verkrachtende, geweldgebruikende beest en dader te beschrijven. De moslimvrouw wordt daarentegen als de eeuwige zielige onderdrukte, gehersenspoelde en mishandelde slachtoffer neer te zetten.

Men probeert zo een kloof te creeren waar dan de vrouwen zelf van binnenuit de islam gaan modificeren en vernietigen. De eeuwenlange haat voor de islam heeft zich in een modern sneeky gluiperige jasje gehuld.

Wizdom
03-12-05, 19:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
De moslimvrouw is de sleutel om de islam te vernietigen is de stelling van veel islamhaters. Men probeert de man en de vrouw tegen elkaar op te zetten door continu de moslimman als afschuwelijke ongevoelige verkrachtende, geweldgebruikende beest en dader te beschrijven. De moslimvrouw wordt daarentegen als de eeuwige zielige onderdrukte, gehersenspoelde en mishandelde slachtoffer neer te zetten.

Men probeert zo een kloof te creeren waar dan de vrouwen zelf van binnenuit de islam gaan modificeren en vernietigen. De eeuwenlange haat voor de islam heeft zich in een modern sneeky gluiperige jasje gehuld.

Het ironische is dat de meeste Nederlanders die zich tot de Islam bekeren vrouwen zijn... Een betere ontkrachting van deze belachelijke stelling is er niet....

De Islam geeft de vrouw haar waarde terug die atheisten en modernisten haar hebben afgenomen....

Wizdom
03-12-05, 20:01
Nog een ander autochtoon onderzoekje:

Slachtofferpercentages
Onderzoeken naar vormen van huiselijk geweld die gedurende de laatste decennia zowel in Nederland als in het buitenland zijn verricht tonen aan dat het gezin niet zo veilig is als men graag wil geloven. Zo vindt van de ernstigste vormen van geweld - moord en doodslag - eenderde plaats in de familie- en relatiesfeer. De bevindingen elders (zoals in Engeland en Wales, de Verenigde Staten) bevestigen dit beeld.

Onderzoeken naar respectievelijk vrouwenmishandeling en seksueel misbruik van meisjes laten voor deze vormen van geweld hoge slachtofferpercentages zien.
Zo blijkt dat ruim 15% van de vrouwen in het onderzoek van Draijer vóór haar zestiende jaar ervaring had met seksueel misbruik door verwanten. Het onderzoek van Römkens laat zien dat bijna 21% van de Nederlandse vrouwen tussen 20 en 60 jaar ooit eenzijdig geweld van haar (ex)partner ondervond (voor de huidige partner was dat 12,5%). Daarbij was in meer dan de helft van de gevallen sprake van herhaald (ernstig) geweld. Omgekeerd had één op de tien vrouwen wel eens eenzijdig geweld tegen haar partner gebruikt. Daarbij ging het overwegend om incidenteel en licht geweld dat geen letsel tot gevolg had. Wederkerig geweld tussen man en vrouw werd door 5,5% van de ondervraagde vrouwen gemeld. Ook dit betrof overwegend licht geweld.
Een andere indicatie voor de mate waarin mishandeling voorkomt bieden gegevens van het meldpunt Vrouwenopvang Amsterdam. In de periode van 1991-1994 werden daar per jaar gemiddeld ruim 1500 aanvragen voor

1 - 1 op de 6 minderjarige autochtone dames zijn slachtoffer van sexueel misbruik... Is dat door uw cultureel erfgoed meneer leugenaar Bolkestein....


2 - 1 op de 5 meerderjarige autochtone dames zijn slachtoffer van fysiek geweld.... Is dat door uw cultureel erfgoed meneer leugenaar Bolkestein....

Bron (http://www.wodc.nl/publicatie/aanpakcriminaliteit/criminaliteitsproblemen/Huiselijk_geweld/basisfeiten/Omvang/)

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

jan1974
03-12-05, 20:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
....
Men probeert zo een kloof te creeren waar dan de vrouwen zelf van binnenuit de islam gaan modificeren en vernietigen. .....
Heb een beetje vertrouwen man. De meeste moslimvrouwen zijn toch ook blij met het moslimgeloof zoals het nu is.

Wizdom
03-12-05, 20:55
Geplaatst door jan1974
Heb een beetje vertrouwen man. De meeste moslimvrouwen zijn toch ook blij met het moslimgeloof zoals het nu is.

Wie wil er nou terug naar de barbarij...?

jochie
04-12-05, 08:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
De moslimvrouw is de sleutel om de islam te vernietigen is de stelling van veel islamhaters. Men probeert de man en de vrouw tegen elkaar op te zetten door continu de moslimman als afschuwelijke ongevoelige verkrachtende, geweldgebruikende beest en dader te beschrijven. De moslimvrouw wordt daarentegen als de eeuwige zielige onderdrukte, gehersenspoelde en mishandelde slachtoffer neer te zetten.

Men probeert zo een kloof te creeren waar dan de vrouwen zelf van binnenuit de islam gaan modificeren en vernietigen. De eeuwenlange haat voor de islam heeft zich in een modern sneeky gluiperige jasje gehuld.


hihihi, Tuurklijk!! hahaha, Doe es niet zo paranoia!!

Coolassprov MC
04-12-05, 11:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
De moslimvrouw is de sleutel om de islam te vernietigen is de stelling van veel islamhaters. Men probeert de man en de vrouw tegen elkaar op te zetten door continu de moslimman als afschuwelijke ongevoelige verkrachtende, geweldgebruikende beest en dader te beschrijven. De moslimvrouw wordt daarentegen als de eeuwige zielige onderdrukte, gehersenspoelde en mishandelde slachtoffer neer te zetten.

Men probeert zo een kloof te creeren waar dan de vrouwen zelf van binnenuit de islam gaan modificeren en vernietigen. De eeuwenlange haat voor de islam heeft zich in een modern sneeky gluiperige jasje gehuld.

Een gemeenschap is zo sterk als de zwakte van haar vrouwen.

Een satanische tactiek die eerder gebruikt is door koloniale entiteiten.

Max Stirner
04-12-05, 12:15
Geplaatst door Wizdom
De Islam geeft de vrouw haar waarde terug die atheisten en modernisten haar hebben afgenomen....


Ik heb nog nooit een `de vrouw` gezien.

Rabi'ah.
04-12-05, 12:17
Geplaatst door Coolassprov MC
Een gemeenschap is zo sterk als de zwakte van haar vrouwen.

Een satanische tactiek die eerder gebruikt is door koloniale entiteiten.

Goh. En ik maar denken dat een gemeenschap net zo sterk is als de kracht van haar leden .

:slapen:

Max Stirner
04-12-05, 12:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Goh. En ik maar denken dat een gemeenschap net zo sterk is als de kracht van haar leden .

:slapen:


Zorg jij nu maar dat je je niet laat gebruiken als sleutel om de Islam te vernietigen en houd verder je brutale mond, Vrouw.

:roker:

jochie
04-12-05, 13:30
Geplaatst door Wizdom
De Islam geeft de vrouw haar waarde terug die atheisten en modernisten haar hebben afgenomen....

Tuurlijk, atheisten zijn moraalloos. :) laat mij niet lachen!

Wizdom
04-12-05, 16:12
Geplaatst door jochie
Tuurlijk, atheisten zijn moraalloos. :) laat mij niet lachen!

De reclame is er vol van... De wallen en afwerkplekken zijn er vol van... De statistieken zijn er vol van... (Zie hierboven... 1 op de 6 sexueel misbruikt... 1 op de 5 fysiek geweld aangedaan... Als dat niet moraalloos is...)

Consumeren, produceren, liberaliseren, globaliseren, classificeren, assimileren, moderniseren, taboes doorbreken, 'vrije woord' (beledigingen)... Het heeft niets met moraal te maken....

Maar meer met de 'Nieuwe Wereldorde' die moraalloos is...

echnaton
04-12-05, 16:25
Geplaatst door Wizdom
De reclame is er vol van... De wallen en afwerkplekken zijn er vol van... De statistieken zijn er vol van... (Zie hierboven... 1 op de 6 sexueel misbruikt... 1 op de 5 fysiek geweld aangedaan... Als dat niet moraalloos is...)

Consumeren, produceren, liberaliseren, globaliseren, classificeren, assimileren, moderniseren, taboes doorbreken, 'vrije woord' (beledigingen)... Het heeft niets met moraal te maken....

Maar meer met de 'Nieuwe Wereldorde' die moraalloos is...

Nee. dan het laten afgaan van bommen met enorme ladingen op drukbezochte plaatsen... Dat getuigt pas van een hele hoge moraal!

Wizdom
04-12-05, 17:34
Geplaatst door echnaton
Nee. dan het laten afgaan van bommen met enorme ladingen op drukbezochte plaatsen... Dat getuigt pas van een hele hoge moraal!

Heb je dat ergens zien staan....?

jochie
04-12-05, 17:56
Geplaatst door Wizdom
Heb je dat ergens zien staan....?

wat is meer moraalloos:

a) vrije sex, uit naam van het atheisme
b) zelfontploffers op drukke plekken, uit naam van de Islam

Rourchid
04-12-05, 18:12
Geplaatst door jochie
wat is meer moraalloos:

a) vrije sex, uit naam van het atheisme
b) zelfontploffers op drukke plekken, uit naam van de Islam
Indien Bolkestein 'a' zou zeggen dan bedoelt hij 'b' (Bolkestein is een leugenaar!).
Indien Bolkestein 'b' zou zeggen dan bedoelt hij 'a' (Bolkestein is een leugenaar!).

rja2
04-12-05, 21:37
Geplaatst door Cherry Bo
Hoezo?

Er is toch niks mis met die sharia, of zo? :strik:
Breek me bek niet open over de sharia, die ik heb vaak tot de grond afgebrand, vindt ik zeer verachtelijk en racistisch.

Maar deze discussie ging over, waarom moslima's vaker in blijf van lijf huis zitten.

Een deel van het probleem zit in de cultuur van de Marokaanse en de Turkse mannen, die zijn gewend om vrouwen te onderdrukken. De gehele familie helpt om de dochter in haar positie te houden, die zonen mogen alles - zelfs op sexuel gebied - en de dochters mogen niets.

Zulke mannen hebben schijt aan artikel 1 in onze grondwet, die zegt dat iedereen gelijk is. Die mannen moeten zich maar aanpassen, emancipatie onder moslim mannen is ver te zoeken.

Rourchid
04-12-05, 21:58
Geplaatst door Cherry Bo
Hoezo?

Er is toch niks mis met die sharia, of zo? :strik:
:duim:

Rourchid
04-12-05, 21:59
Geplaatst door Coolassprov MC

Een gemeenschap is zo sterk als de zwakte van haar vrouwen.

Een satanische tactiek die eerder gebruikt is door koloniale entiteiten.



Geplaatst door Rabi'ah

Goh. En ik maar denken dat een gemeenschap net zo sterk is als de kracht van haar leden .


Als het gaat om het recht van de (fysiek) sterkste is helaas de ketting zo zwak als de zwakste schakel.

Rourchid
04-12-05, 22:05
Geplaatst door rja2
Breek me bek niet open over de sharia, die ik heb vaak tot de grond afgebrand, vindt ik zeer verachtelijk en racistisch.


In Nederland is 98% van de wetten in overeenstemming met de sharia.

Geplaatst door rja2

Maar deze discussie ging over, waarom moslima's vaker in blijf van lijf huis zitten.


Nee deze discussie gaat over de nadere onderverdeling van allochtone vrouwen die in blijf van mijn lijf huizen zitten.

Geplaatst door rja2

Een deel van het probleem zit in de cultuur van de Marokaanse en de Turkse mannen, die zijn gewend om vrouwen te onderdrukken. De gehele familie helpt om de dochter in haar positie te houden, die zonen mogen alles - zelfs op sexuel gebied - en de dochters mogen niets.

Zulke mannen hebben schijt aan artikel 1 in onze grondwet, die zegt dat iedereen gelijk is. Die mannen moeten zich maar aanpassen, emancipatie onder moslim mannen is ver te zoeken.
Cirkelredenering.

rja2
04-12-05, 22:37
Geplaatst door Joacim
[B]In Nederland is 98% van de wetten in overeenstemming met de sharia.

Onder die 2 procent, zit wel artikel 1 van onze grondwet die zegt dat iedereen gelijk is en nog een paar van die grondrechten, zoals vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, godsdienstvrijheid, etc.

Zonder die grondrechten ben je geen democratie.

Een democraat ben je dus niet.



Nee deze discussie gaat over de nadere onderverdeling van allochtone vrouwen die in blijf van mijn lijf huizen zitten.

Ja, dat komt door de moslim mannen die de cultuur om vrouwen te onderdrukken hebben meegenomen naar Nederland.

Rourchid
04-12-05, 23:02
Geplaatst door rja2

Onder die 2 procent, zit wel artikel 1 van onze grondwet die zegt dat iedereen gelijk is en nog een paar van die grondrechten, zoals vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, godsdienstvrijheid, etc.

Zonder die grondrechten ben je geen democratie.

Een democraat ben je dus niet.


Ik heb me er op op geen enkele wijze over uitgelaten dat ik het Nederlandse democratische besluitvormingsproces verwerp.

Geplaatst door rja2

Ja, dat komt door de moslim mannen die de cultuur om vrouwen te onderdrukken hebben meegenomen naar Nederland.
De islam is geen cultuur maar van een religieuze orde.
Wie dit nog niet weet na dertig jaren islamitische aanwezigheid mag uitgeroepen worden tot onaangepaste Nederlander.

rja2
05-12-05, 00:25
Geplaatst door Joacim
De islam is geen cultuur maar van een religieuze orde.
Wie dit nog niet weet na dertig jaren islamitische aanwezigheid mag uitgeroepen worden tot onaangepaste Nederlander. [/B]
Ik wou de cultuur scheiden van de godsdienst. dan lijkt me zeer relevant in deze discussie, de vrouwen in de Arabische wereld hebben zeer weinig te zeggen.

Maar de islam is volgens jouw een godsdienst die vrouwen onderdrukt ?

Rourchid
05-12-05, 14:38
Geplaatst door rja2
Ik wou de cultuur scheiden van de godsdienst. dan lijkt me zeer relevant in deze discussie, de vrouwen in de Arabische wereld hebben zeer weinig te zeggen.


Dat is wat Bolkestein niet doet, zijn fixatie op dat de islam de oorzaak is van alle allochtone vrouwenmishandeling is niet zo doelmatig als het bijvoorbeeld Hindoestanen.


Geplaatst door rja2

Maar de islam is volgens jouw een godsdienst die vrouwen onderdrukt ?
Islam is maatschappelijk te vertalen als sociaal egalitarisme.
Dat betekent gebaseerd op het verschil tussen goed en kwaad , zoals in de Koran staat: evenwaardigheid tussen man en vrouw.
Cultuur is eigenlijk een containerbegrip dat het delen van één taal en een gemeenschappelijke geschiedenis (traditie) inhoudt.
Weerzinwekkende praktijken als uithuwelijking en (nog erger) vrouwenbesnijdenis zijn culturele tradities die door de islam verworpen worden.
De islam bevrijdt dus de vrouw, maar de mondiale realteit gebiedt te zeggen dat, onder de noemer 'islamitische religie', (feitelijk) theocratie zich te buiten gaat aan perverse vrouwenonderdrukking.