PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Moslimjongens in ban van geloofsmaffia’



MO_NL
28-11-05, 13:07
’Moslimjongens in ban van geloofsmaffia’

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

DEN HAAG - De drie moslimjongens die al anderhalve week worden vermist, volgden huiskamerbijeenkomsten waarbij koranlessen werden gegeven.

Volgens diverse ingewijden in de Haagse moslimgemeenschap werden die bijeenkomsten geleid door een man die al in 2003 werd opgepakt op verdenking van ronselen voor de jihad.

De man werd destijds vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, maar zou na zijn vrijlating zijn doorgegaan met zijn praktijken. Hij kreeg daarop een spreekverbod in de orthodoxe As Soennah-moskee, waar onlangs ook twee van de vermiste jongens kwamen.
Afgelopen donderdag werd de man de toegang tot de moskee definitief ontzegd, omdat het moskeebestuur hem ervan verdenkt jongeren op het verkeerde pad te brengen. De man geniet vooral onder jonge, labiele Marokkanen status als korandeskundige. De politie kon gisteren niet zeggen of de man is gehoord in verband met de vermissingen.

De ouders van de verdwenen jongens vrezen dat hun zonen zijn gehersenspoeld door de ’geloofsmaffia’. Ze vrezen dat hun zonen in het buitenland zitten. Een van de jongens zei drie maanden geleden naar Tsjetsjenië te willen gaan. De drie jongens vertrokken zonder een spoor achter te laten. Ze namen alleen geld en hun paspoorten mee.

bron: AD

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/jihad4dummies.jpg
Standaardwerk voor Jihad wannebees

freya
28-11-05, 14:13
Geplaatst door MO_NL
Hij kreeg daarop een spreekverbod in de orthodoxe As Soennah-moskee, waar onlangs ook twee van de vermiste jongens kwamen.

Afgelopen donderdag werd de man de toegang tot de moskee definitief ontzegd, omdat het moskeebestuur hem ervan verdenkt jongeren op het verkeerde pad te brengen. De man geniet vooral onder jonge, labiele Marokkanen status als korandeskundige.

Nou daar is het moskeebestuur dan ook weer mooi vanaf :zozo:

Ze stonden erbij en keken ernaar? Wat doen de heren zelf om die jonge labiele Marokkanen niet van het rechte pad te laten afdwalen?

Morosian
28-11-05, 14:50
Laat me de reacties alvast voorspellen:

Het zijn allemaal leugens. Leugens, verspreid door de media. De media die alleen maar de Islam zwart willen maken. Alle Westerse journalisten hebben een dubbele agenda.

Of iets van die strekking. :slapen:

Hawa
28-11-05, 14:59
Als ze inderdaad labiel zijn dan kan het wat worden daar in Tsjetjenie..het is daar vreselijk koud en die mannen zijn daar zeker niet labiel. Eerder hardleers. Die zijn door en door getraind,wat hebben die dan aan labiele jongens...Er zijn ook verkiezingen in Tsjetsjenie,het Russische JUk ligt daar de lat hoog. Ik heb echt wel te doen wet dat land,maar ook met die verdwenen jongens,laten we hopen dat ze bij tante Truus hangen en bijkomen van al die stress hier....

Bofko
28-11-05, 15:44
Geplaatst door MO_NL

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/jihad4dummies.jpg
Standaardwerk voor Jihad wannebees

:hihi:

Leesbaarheid is helemaal aangepast aan de westerse normen van vandaag.
-Tekst en uitleg in begrijpelijk Engels
-Informatie klaar voor gebruik
-Pictogrammen en andere navigatiehulpjes
-Handige spiekbrief
-Toptienlijstjes
-Een vleugje humor

Ron Haleber
28-11-05, 17:07
Geplaatst door Hawa
Als ze inderdaad labiel zijn dan kan het wat worden daar in Tsjetjenie..het is daar vreselijk koud en die mannen zijn daar zeker niet labiel. Eerder hardleers. Die zijn door en door getraind,wat hebben die dan aan labiele jongens...Er zijn ook verkiezingen in Tsjetsjenie,het Russische JUk ligt daar de lat hoog. Ik heb echt wel te doen wet dat land,maar ook met die verdwenen jongens,laten we hopen dat ze bij tante Truus hangen en bijkomen van al die stress hier....

Ben bang dat tante Truus=Fatima vergeefs wacht op de boys. Jaren geleden vertrokken als prikkers van maroc-nl ook al jochies naar Kasjmir. Ze sneuvelden wel... :huil2:


Maroc.nl zou eigenlijk tegengif tegen dat hersenspoelen moeten geven... :regie:

Maar men bleek daar niet enthousiast voor te zijn, ondanks dat hun cyberimam vB er zijn tijd voor had ingeruimd... :loog:

jammer...!


Dit onderwerp blijkt altijd over gemiste kansen te gaan met name van de daarvoor direct verantwoordelijken, de ouders, e.a....

Jammer - ik heb het niet over Verdonk ... :loog:

freya
28-11-05, 20:19
Aan de andere kant is het wel iets van alle tijden, dat jonge mannen weg trekken om ergens anders te strijden voor een zaak die ze na aan het hart ligt.

Als een born again christian zich als vrijwilliger aanmeld bij het leger van de VS dan kraait er hier geen haan naar :zozo:

Ron Haleber
28-11-05, 20:44
Geplaatst door freya
Aan de andere kant is het wel iets van alle tijden, dat jonge mannen weg trekken om ergens anders te strijden voor een zaak die ze na aan het hart ligt.

Als een born again christian zich als vrijwilliger aanmeld bij het leger van de VS dan kraait er hier geen haan naar :zozo:

Maar dan krijg je geen bericht in 'opsporing verzocht'... :rolleyes:

Freya het niet moeilijk maken dan het is...

Want om naar de VS te gaan is overbodige moeite...

Je kunt gewoon in ons leger terecht om onder Amerikaans commando in Afgh. of irak te vechten... :wohaa:

observer
29-11-05, 09:59
Geplaatst door Hawa
Als ze inderdaad labiel zijn dan kan het wat worden daar in Tsjetjenie..het is daar vreselijk koud en die mannen zijn daar zeker niet labiel. Eerder hardleers. Die zijn door en door getraind,wat hebben die dan aan labiele jongens... het is goede pr he

als westerse jongeren zich al met wat semtex voor een russische tank werpen, dat doet de broeders goed

maar het is en blijft gestoord

arme ouders je doet je best je kinderen optevoeden en dan komt er zo'n stel misdadigers die je zoon stelen

freya
29-11-05, 10:15
Geplaatst door observer


arme ouders je doet je best je kinderen optevoeden en dan komt er zo'n stel misdadigers die je zoon stelen

Wat is het grote verschil met ouders van soldaten in het VS leger?

Cherry Bo
29-11-05, 10:48
Geplaatst door Ron Haleber
Ben bang dat tante Truus=Fatima vergeefs wacht op de boys. Jaren geleden vertrokken als prikkers van maroc-nl ook al jochies naar Kasjmir. Ze sneuvelden wel... :huil2:


Maroc.nl zou eigenlijk tegengif tegen dat hersenspoelen moeten geven... :regie:

Maar men bleek daar niet enthousiast voor te zijn, ondanks dat hun cyberimam vB er zijn tijd voor had ingeruimd... :loog:

jammer...!


Dit onderwerp blijkt altijd over gemiste kansen te gaan met name van de daarvoor direct verantwoordelijken, de ouders, e.a....

Jammer - ik heb het niet over Verdonk ... :loog:

Waarom was men 'niet enthousiast'?

jan1974
29-11-05, 10:56
Geplaatst door freya
Wat is het grote verschil met ouders van soldaten in het VS leger?
Het verschil is dat Bush met meerderheid van stemmen (verkiezingsuitslag van 2004 was op dat punt onomstreden) gekozen is. Het Amerikaanse leger heeft infeite een mandaat van de kiezer.

Cherry Bo
29-11-05, 11:14
Geplaatst door freya
Wat is het grote verschil met ouders van soldaten in het VS leger?

Zelfmoord bv.

reallife
29-11-05, 13:04
Geplaatst door freya
Aan de andere kant is het wel iets van alle tijden, dat jonge mannen weg trekken om ergens anders te strijden voor een zaak die ze na aan het hart ligt.

Als een born again christian zich als vrijwilliger aanmeld bij het leger van de VS dan kraait er hier geen haan naar :zozo:

Born again christenen zullen zich bij een ander soort leger aanmelden en een ander soort wapens inzetten.

Wortel
29-11-05, 13:10
Born again christenen zullen zich bij een ander soort leger aanmelden en een ander soort wapens inzetten.

Daar ben ik het inhoudelijk zeker mee eens, maar ik zeg daar in een adem achteraan: Ga dat maar vertellen tegen Pat Robertson en de zijnen. Ik vind het meer dan schandalig dat iemand die zegt uit naam van Jezus te spreken, dergelijke oorlogshitserige uitspraken durft te doen.

Hawa
29-11-05, 13:49
Wie is Pat Robertson. Een broer van ms. Robertson,je weet wel die hit van Simon en Gardfunkel...vooral die film was cool! haha

Wortel
29-11-05, 13:54
Als je wist wie hij was lachte je minder hard, vrees ik. Robertson is een Republikeinse scherpslijper en voorganger in het Bush-kamp, die nogal eens een theologische en "bijbelse" rechtvaardiging aandraagt voor het gechicaneer van diezelfde Bush administration. Hij noemt zichzelf een born-again christian.

reallife
29-11-05, 14:03
Geplaatst door Wortel
Daar ben ik het inhoudelijk zeker mee eens, maar ik zeg daar in een adem achteraan: Ga dat maar vertellen tegen Pat Robertson en de zijnen. Ik vind het meer dan schandalig dat iemand die zegt uit naam van Jezus te spreken, dergelijke oorlogshitserige uitspraken durft te doen.

Dat klopt maar dat zie door alle tijden heen gebeuren, denk maar aan de kruistochten die in naam van God werden uitgevoerd en recenter zelf Hitler geloofde in God
‘Almachtige God, zegen straks onze wapenen; wees even rechtvaardig als Gij altijd waart; oordeel nu opnieuw, of wij onze vrijheid nu waardig zijn, en veroordeel ons niet; Heer, zegen onzen strijd!’ (Mein Kampf. Blz. 802)

Ken je Dietrich Bonhoeffer, hij was een christen die net voor het einde van de tweede wereldoorlog werd opgehangen op bevel van Hitler,

Heel kenmerkend is een door deze dominee in gevangenschap geschreven stuk: het slaat natuurlijk op Hitler-aanhangers, die medemensen die niet aan hun normen voldoen verachten, maar het is beklemmend tijdloos, óók in de 21e eeuw. De titel ervan luidt:



"De mens verachten?"

Wij lopen groot gevaar te komen tot verachting van de mens, hoewel wij weten dat we er niet het recht toe hebben en dat onze verhouding tot de mensen hierdoor onvruchtbaar wordt. De volgende gedachten kunnen ons wapenen tegen deze verzoeking. Als wij de mens verachten, vervallen wij precies in de hoofdzonde van onze tegenstander. Wie een mens veracht zal nooit iets goeds uit hem maken. Wat wij in anderen verachten is onszelf nooit helemaal vreemd. Vaak verwachten wij meer van anderen dan wij zelf bereid zijn te doen. Waarom hebben wij tot nu toe zo onzakelijk gedacht over de mens, zijn kwetsbaarheid en zijn zwakheid? Wij moeten leren de mensen niet zo zeer te taxeren op wat zij doen en laten, maar op wat zij meemaken. De enige vruchtbare verhouding tot de mensen –vooral tot de zwakken- is de liefde, de wil hun leven te delen. God zelf heeft de mensen niet veracht, maar is mens geworden omwille van de mens.

Hawa
29-11-05, 14:58
Reallife je bewijst maar weer dat de appel niet ver van de boom valt. Alleen jammer dat je die jongens niet meer kan berijken,die labielloos.Misschien,of ze hadden tenminste nog na kunnen denken voordat ze een vreselijke daad gaan verrichten tegen hun eigen geloof(Islam in).
Ik hoop dat het goedkomt....Met die jongens....Ik zeg tegen Allah.spreek die jongens toe....laat ze terug keren naar huis...En als ze thuis zijn....hangen we de vlag uit....van welkom thuis!! Inscha Allah!!

reallife
29-11-05, 20:32
Geplaatst door Hawa
Reallife je bewijst maar weer dat de appel niet ver van de boom valt. Alleen jammer dat je die jongens niet meer kan berijken,die labielloos.Misschien,of ze hadden tenminste nog na kunnen denken voordat ze een vreselijke daad gaan verrichten tegen hun eigen geloof(Islam in).
Ik hoop dat het goedkomt....Met die jongens....Ik zeg tegen Allah.spreek die jongens toe....laat ze terug keren naar huis...En als ze thuis zijn....hangen we de vlag uit....van welkom thuis!! Inscha Allah!!

Ik hoop het ook, ze zijn niet veel ouder dan mijn oudste zoon. :aanwal:

Wortel
29-11-05, 22:00
Ken je Dietrich Bonhoeffer, hij was een christen die net voor het einde van de tweede wereldoorlog werd opgehangen op bevel van Hitler,

Heel kenmerkend is een door deze dominee in gevangenschap geschreven stuk: het slaat natuurlijk op Hitler-aanhangers, die medemensen die niet aan hun normen voldoen verachten, maar het is beklemmend tijdloos, óók in de 21e eeuw. De titel ervan luidt:

"De mens verachten?"

Wij lopen groot gevaar te komen tot verachting van de mens, hoewel wij weten dat we er niet het recht toe hebben en dat onze verhouding tot de mensen hierdoor onvruchtbaar wordt. De volgende gedachten kunnen ons wapenen tegen deze verzoeking. Als wij de mens verachten, vervallen wij precies in de hoofdzonde van onze tegenstander. Wie een mens veracht zal nooit iets goeds uit hem maken. Wat wij in anderen verachten is onszelf nooit helemaal vreemd. Vaak verwachten wij meer van anderen dan wij zelf bereid zijn te doen. Waarom hebben wij tot nu toe zo onzakelijk gedacht over de mens, zijn kwetsbaarheid en zijn zwakheid? Wij moeten leren de mensen niet zo zeer te taxeren op wat zij doen en laten, maar op wat zij meemaken. De enige vruchtbare verhouding tot de mensen –vooral tot de zwakken- is de liefde, de wil hun leven te delen. God zelf heeft de mensen niet veracht, maar is mens geworden omwille van de mens.

Bonhoeffer ken ik inderdaad. Dit stuk komt geloof ik uit zijn `Verzet en overgave`. Het heeft inderdaad niets van zijn actualiteit verloren.

Soldim
29-11-05, 22:17
Geplaatst door Wortel
Als je wist wie hij was lachte je minder hard, vrees ik. Robertson is een Republikeinse scherpslijper en voorganger in het Bush-kamp, die nogal eens een theologische en "bijbelse" rechtvaardiging aandraagt voor het gechicaneer van diezelfde Bush administration. Hij noemt zichzelf een born-again christian.

Robertson opereert veel verder rechts dan Bush. Hij heeft zelfs bijzonder veel kritiek op Bush (wie niet ;) ). Hij kan derhalve niet tot het Bush-kamp gerekent worden.

Wortel
30-11-05, 14:44
Des te erger, zou ik zeggen. Evengoed houden ze elkaars belangen aardig in evenwicht. :kwaad:

Soldim
30-11-05, 15:28
Geplaatst door Wortel
Des te erger, zou ik zeggen. Evengoed houden ze elkaars belangen aardig in evenwicht. :kwaad:

Als ik de situatie goed begrepen heb schaadt Robertson de belangen van Bush erger dan de meeste democraten bij elkaar. Robertson dwingt Bush naar rechts te schuiven, waardoor hij steun in het midden verliest. Probleem is dat Bush zowel de steun van rechts als de steun uit het midden nodig heeft. Zolang er geen rechts-polariserenden opstaan, kan hij makkelijk richting het midden handelen. Maar zodra er iemand rechts van hem begint je jengelen, en naar kiezers te hengelen, moet hij wel rechtsere taal uitslaan.

Zo doende is die Robertson, hoe ziek en gestoord hij ook is, nog niet eens een slechte zaak. Don't you love politics?

:handbang:

mark61
30-11-05, 18:32
Geplaatst door Soldim
Als ik de situatie goed begrepen heb schaadt Robertson de belangen van Bush erger dan de meeste democraten bij elkaar. Robertson dwingt Bush naar rechts te schuiven, waardoor hij steun in het midden verliest. Probleem is dat Bush zowel de steun van rechts als de steun uit het midden nodig heeft. Zolang er geen rechts-polariserenden opstaan, kan hij makkelijk richting het midden handelen. Maar zodra er iemand rechts van hem begint je jengelen, en naar kiezers te hengelen, moet hij wel rechtsere taal uitslaan.

Zo doende is die Robertson, hoe ziek en gestoord hij ook is, nog niet eens een slechte zaak. Don't you love politics?

:handbang:

Kijk, dat is nou praat waar ik wat mee kan.

Het grootste probleem van de Democraten is dat ze geen aansprekend figuur meer hebben. Hillary is een vrouw, en te apart.

Toch begrijp ik Bush en jou niet. Die rechtser-dan-Bush types zouden toch nooit op een Democraat of erger stemmen? Dus wat maakt het dan uit? Nog afgezien van het feit dat Bush niet herkozen kan worden.

Ook een gematigde Rep zou alle Repstemmen krijgen, denk ik dan. So why bother?

reallife
30-11-05, 19:29
Geplaatst door mark61
Kijk, dat is nou praat waar ik wat mee kan.

Het grootste probleem van de Democraten is dat ze geen aansprekend figuur meer hebben. Hillary is een vrouw, en te apart.

Toch begrijp ik Bush en jou niet. Die rechtser-dan-Bush types zouden toch nooit op een Democraat of erger stemmen? Dus wat maakt het dan uit? Nog afgezien van het feit dat Bush niet herkozen kan worden.

Ook een gematigde Rep zou alle Repstemmen krijgen, denk ik dan. So why bother?

Ik ben wel heel benieuwd wie er dan gekozen wordt en welke koers ze dan uitzetten.

mark61
30-11-05, 19:33
Geplaatst door reallife
Ik ben wel heel benieuwd wie er dan gekozen wordt en welke koers ze dan uitzetten.

More of the same. De VS is het noorden volledig kwijt.

Soldim
30-11-05, 19:37
Geplaatst door mark61

Toch begrijp ik Bush en jou niet. Die rechtser-dan-Bush types zouden toch nooit op een Democraat of erger stemmen? Dus wat maakt het dan uit? Nog afgezien van het feit dat Bush niet herkozen kan worden.

Ook een gematigde Rep zou alle Repstemmen krijgen, denk ik dan. So why bother?

Hoewel de VS een twee partijen staat lijkt, is het dat niet. Tijdens een presidents verkiezing staan er vaak -tig kandidaten op het formulier. Hoewel iedereen begrijpt dat het of de republikein, of de democratische kandidaat is die wint, stemt een groot aantal mensen 'principieel'. Vandaar dat in 2000 veel mensen stelden dat Gore niet van Bush, maar van Nader verloren had.

In een proportioneel systeem, is het verliezen van een paar procent op rechts voor de republikeinen, of een paar procent op links voor de democraten niet zo'n probleem. Maar in de Amerikaanse 'winner gets all' situatie kan dat nu niet het verschil uitmaken tussen de meeste stemmen in een staat, en een tweede plaats.

Al zou een kandidaat maar 2% van de stemmen halen, zolang hij de meeste stemmen heeft, zijn alle kiesmannen voor hem. In bepaalde staten is dat niet zo'n probleem, in Texas winnen de Republikeinen, ook al stemt de meeste rechtse 5% niet op hen. In California en Massachutes winnen de Democraten, ook al stemmen de meest linkse 10% van de kiezers op Nader. Maar in staten waar het er om spant (Florida, Pensilvenia etc.) kan het verlies van een aantal handen vol stemmen aan een meer extreme kandidaat iemand de overwinning kosten.

Soldim
30-11-05, 20:06
Geplaatst door mark61

Het grootste probleem van de Democraten is dat ze geen aansprekend figuur meer hebben. Hillary is een vrouw, en te apart.



De republikeinen hebben op dit moment ook niet een aansprekende figuur voor de volgende verkiezingen. McCain is te links, de rest te rechts. Ze zijn, ik hoop met recht, bang voor de kandidatuur van Hillary.

reallife
30-11-05, 20:35
Geplaatst door mark61
More of the same. De VS is het noorden volledig kwijt.

Een doldraaiend kompas.

mark61
30-11-05, 20:38
Geplaatst door Soldim
Hoewel de VS een twee partijen staat lijkt, is het dat niet. Tijdens een presidents verkiezing staan er vaak -tig kandidaten op het formulier.

Jaha, dat begrijp ik allemaal. Maar in feite heb jij het over de voorverkiezingen. Als de kandidaten van de voorverkiezingen duidelijk zijn blijft er maar één kandidaat aan beide zijden over. Bush hoefde zich dus alleen in de voorverkiezingen te onderscheiden van concurrenten.

Het verschil is dan ook dat Nader geen Democraat is.

In de swing states is de keuze ook tussen Rep en Dem. Dus ik begrijp jouw verduidelijking niet.

Voor mij staat vast dat Bush, nu hij in zijn 2e presidentschap is, slechts op grond van zijn stompzinnigheid achter Karl Rove / Rumsfeld en de rest aanloopt. Of liever, dat hij echt zo rechts en onwetend is. De kans bestaat dat Bush bijv. echt denkt dat Irak een broeinest van int. terrorisme is.

Pijnlijk en droevig voor de enige supermacht.

mark61
30-11-05, 21:01
Geplaatst door reallife
Een doldraaiend kompas.

In hun geval helpt het Christendom voor geen meter. Zet dat je niet aan het denken?

Soldim
30-11-05, 21:09
Geplaatst door mark61
Jaha, dat begrijp ik allemaal. Maar in feite heb jij het over de voorverkiezingen. Als de kandidaten van de voorverkiezingen duidelijk zijn blijft er maar één kandidaat aan beide zijden over. Bush hoefde zich dus alleen in de voorverkiezingen te onderscheiden van concurrenten.


Nope, één republikeinse, een democratische kandidaat, maar dan nog een hele stapel anderen, die allemaal twee of drie stemmen krijgen.... Heeft niets met de voorverkiezingen te maken.

Wortel
30-11-05, 21:12
In hun geval helpt het Christendom voor geen meter. Zet dat je niet aan het denken?

Dat Christendom heeft dan ook meer te maken met een soort Byzantijnse keizercultus -rondom sentimenten van trots en suprematie- dan met het Christendom van Petrus, Johannes, Jacobus en Paulus.

reallife
30-11-05, 21:25
Geplaatst door mark61
In hun geval helpt het Christendom voor geen meter. Zet dat je niet aan het denken?

Misschien hebben ze hun kompas niet goed afgesteld? Als ik naar de politiek van Bush kijk zie ik precies waar Dietrich Bonhoeffer die ik eerder citeerde zo voor waarschuwde.

Als wij de mens verachten, vervallen wij precies in de hoofdzonde van onze tegenstander. Wie een mens veracht zal nooit iets goeds uit hem maken. Wat wij in anderen verachten is onszelf nooit helemaal vreemd.

en:

God zelf heeft de mensen niet veracht, maar is mens geworden omwille van de mens.

mark61
30-11-05, 22:18
Geplaatst door Soldim
Nope, één republikeinse, een democratische kandidaat, maar dan nog een hele stapel anderen, die allemaal twee of drie stemmen krijgen.... Heeft niets met de voorverkiezingen te maken.

Like you say. alleen Democraten hebben last van 'kleine' kandidaten.

mark61
30-11-05, 22:19
Geplaatst door reallife
Misschien hebben ze hun kompas niet goed afgesteld? Als ik naar de politiek van Bush kijk zie ik precies waar Dietrich Bonhoeffer die ik eerder citeerde zo voor waarschuwde. [/I]

Precies. Wie heeft meer invloed op de wereldgeschiedenis gehad, Bonhoeffer of Hitler of Bush?

reallife
30-11-05, 22:31
Geplaatst door mark61
Precies. Wie heeft meer invloed op de wereldgeschiedenis gehad, Bonhoeffer of Hitler of Bush?

Hitler.

Maar ik vaar liever op hetzelfde kompas als Bonhoeffer.

Hawa
01-12-05, 16:03
We hebben gvd een vrijheid van hier tot ginder. Dat denken wij tenminste!
Niet in Palestina. Heeft ook met Hitler te maken...en de Engelsen en de Joden...
Begin niet over de Joodse holocaust.
Maar holocaust is nog nooit zo erg geweest als na de tweede wereld oorlog.
Hoeveel doden hebben het dodenrijk wel niet behaald met onwettige regiems.
Of vazallen regiems in naam van democratische systemen.
Bush! Vertegenwoordigt Amerika en het Europese gebiedsdeel. Nederland is ook vazal van Amerika).
Kijk maar naar Irak en Afghanistan.
Amerika lapt ook alles aan haar grote laars. Waar bevinden zich nu dan die terroristen? In welk land? Roemenie of Polen!!
De Amerikanen manipuleren ons.
Geen slecht woord over Amerika!
De grote bevrijder van het fascisme!
En nu!
Wie is nu eigenlijk de onderdrukker? De Amerikanen!!
Hitler ligt achter ons.
Deze dictator waar menigeen achter aan liep..kwam in een tijd..die hier voor geschapen scheen te zijn...
Grote werkeloosheid.
Duitsland kon geen kant op ..verdrag van kolen en staal,vanwege 1ste wereldoorlog.
Europa moet eigen koers varen!
Richting Turkije.
Niet bang zijn voor Islam.
Koesteren!
Islam!
Is ware democratie.
Zowel voor iiedereen.
Inscha Allah!
:boogie:

Soldim
01-12-05, 16:24
Geplaatst door Hawa
Europa moet eigen koers varen!
Richting Turkije.
Niet bang zijn voor Islam.
Koesteren!
Islam!
Is ware democratie.
Zowel voor iiedereen.
Inscha Allah!


Welk islamitisch land heeft dan de 'ware democratie'?

Mähden
01-12-05, 23:03
Haw schreef:
Kijk maar naar Irak en Afghanistan.
Amerika lapt ook alles aan haar grote laars. Waar bevinden zich nu dan die terroristen?
Tja als je Taliban en Hoessein goede moslimleiders vond, houdt alles op, natuurlijk, dan is wat voor jou zwart is voor mij wit en andersom.

God vs satan.




http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=163478&perpage=15&display=&pagenumber=1

Hawa
01-12-05, 23:59
De ware democratie...of volledige zelfstandigheid...kan wel in islamitische landen.
Als je de boeken leest hoe democratie met Islam geloof samen kan gaan is geen enkel probleem.
Wat verschilt nu eigenlijk een wetsartikel ter vergelijking van sharia wet.
Daar is wel studie naar gedaan.
Men denkt altijd aan vreselijke dingen in Islam.
Dat is ook wel zo.
Maar het westen heeft altijd invloed gehad op deze landen.
Kijk dan naar Irak.
Kijk naar Iran.
Kijk naar Libanon.
Kijk naar Afrika.
Wat is er nu van terecht gekomen.
En wij.
Leven in weelde.
En nu gaat het mis. Als we niet uit kijken gaat het goed mis.
Ik ben voor opbouwen. Niet voor de vernietiging. Maar we moeten daden stellen. In de bres springen met zijn allen en weten om de goede koers te varen. Volgens mij kan dat alleen met een Europa zonder Amerika. Europa heeft al een band met Palestina. Afghanistan is te ingewikkeld,daar lopen te veel clans rond. We moeten ook Iran erbij betrekken,maar niet met dat domme vingertje over die kerncentrales.
Andere energie bronnen hebben we nodig. We hebben mensen nodig die nadenken om deze wereld te redden. Vooral op natuur gebied. Niet op oorlogsgebied. En dat oorlogsgebied daar zijn ze zo verdomd mee bezig,dat is volledige waanzin.
In de marge gebeuren er goede dingen. In de bres,scholen stichtten en kinderen naar school. Gebeurd ook in Afghanistan.
Alleen die Bush.die maakt alles kapot. Voorbeeld! Oeganda aids verspreiding is daar minimaal. Goede preventie. Maar nu! Door die Bush.
Bush wil geld geven voor aids preventie en goede medicatie.Maar alleen als de regering van Oeganda bilboards met teksten erop; geen seks voor het huwelijk!! (de condooms uit Amerika waren super slecht) en nu gaan die Oegandezen maar weer zonder condooms.,Bush wil zeker dat deze mensen gewoon dood gaan....Voor wat hoord wat en die mentaliteit noemt men democratie....Waardeloos.... :fplet: :motorzaag

Mähden
02-12-05, 13:00
geplaatst door HawaDat is ook wel zo.
Maar het westen heeft
altijd invloed gehad op deze landen.
Kijk dan naar Irak.
Kijk naar Iran.
Kijk naar Libanon.
Kijk naar Afrika.
Wat is er nu van terecht gekomen.bla bla bla
als dat dan zo is, waarom is het westen zelf dan wel democratisch en niet ook zo demonisch autocratisch zoals in de meeste moslim beinvloede landen, waar ze elkaar in de staart bijten door corruptie en willekeur, zonder checks and balances van vrije media, onafhankelijke rechtspraak, en vrijheid van vereniging van politieke en/of religieuze, edoch democratisch gezinde, ideeen??

hoe kan dat dan ?

reallife
02-12-05, 13:20
Geplaatst door Mähden
als dat dan zo is, waarom is het westen zelf dan wel democratisch en niet ook zo demonisch autocratisch zoals in de meeste moslim beinvloede landen, waar ze elkaar in de staart bijten door corruptie en willekeur, zonder checks and balances van vrije media, onafhankelijke rechtspraak, en vrijheid van vereniging van politieke en/of religieuze, edoch democratisch gezinde, ideeen??

hoe kan dat dan ?


Laat me het antwoord raden na een tijdje mee te lezen op dit forum.

Zionisten, Amerika, westen....

Wat betreft de laatste twee zit er wel wat waarheid in denk ik. :argwaan:

Hawa
02-12-05, 13:41
Irak!
Saddam Hoessein willen ze zo snel mogelijk opknopen.
De doodstraf geldt nu ineens wel voor democratische landen.
Addertje onder het gras!
Als ze de moeite nemen een daadwerkelijk democratisch proces te bewerkstelligen komen de rotte appels,de verrotte druiven en dadels te voorschijn.
De democratische landen hebben zoveel slechte dingen gedaan om deze dictator gewoon te laten zitten ten kostte van de Koerden en de Sjiieten.
Nu keert iedereen zich tegen Amerika. En de Sjiieten doen ook maar ruig en sluiten ook de voormalige soennieten uit.
Dit proces is een schijnproces. Als we willen weten wat het westen precies heeft gedaan dan duurt de aanklacht tegen Saddam Hoessein tenminste zes jaar. En dat willen ze liever niet en stopt men alles maar weer in de doofpot.
Zo komen we er toch nooit uit.
Wanneer komt het recht dan! Als wij deze land een kans geven!
Maar deze kans in in mijn ogen verstrken. Iederen moord er kaar daar uit,oog om oog tand om tand.
Walgelijk! Danzij onze democratische waarden!!En Nederland,met die gif producent,en Duitsland met aanlevering van bekende documenten en Engeland met aanlevering voor buizen,en de Amerikanen hebben Iraakse leger zeer sterk gemaakt om Iran te grazen te nemen.
Die acht jarige oorlog hoeveel jonge levens heeft dit wel niet gekost.Jongen jongens,praat mij dan niet over Jihad,deze Jihad was nog gruwelijker en waanzinniger van wat ze nu doen. Jongens over de mijnen laten lopen! Weten jullie nog! Wie hebben die mijnen geleverd>?
Amerika heeft nog nooit getekend voor anti-mijnverdrag.Amerika tekent nooit een belangrijke besluit.