PDA

Bekijk Volledige Versie : Roken niet in strijd met christelijk geloof



Marsipulami
28-11-05, 17:36
Roken niet in strijd met christelijk geloof


Geplaatst op 28/11 '05 om 11:59u
Door Ton Huitink (Bron: Reformatorisch Dagblad)


HANNOVER (RKnieuws.net) - De Duitse pinkstervoorganger Reiner Sahm heeft zich gekeerd tegen de onder christenen veel voorkomende gedachte dat roken onverenigbaar is met het christelijk geloof.



Wie zegt: „Een christen rookt niet”, aldus Sahm, moet ook zeggen: „Een christen maakt geen ruzie, … heeft geen problematisch huwelijk, … heeft zichzelf altijd onder controle.”

De pinkstervoorganger, zelf overigens geen roker, maakt zijn opmerkingen in het tijdschrift van de Bond van Vrijkerkelijke Pinkstergemeenten (BFP). In zijn artikel gaat hij na wat de Bijbel ten opzichte van het roken zegt. Zijn conclusie: „Weinig.”

De Bijbel zegt slechts: „Wees een tempel van de Heilige Geest!” aldus Sahm. Hij waarschuwt christelijke gemeenten ervoor om rokers het gevoel te geven dat zij geen „echte christenen” zijn. Hoe zit het dan bijvoorbeeld met al die christenen die dagelijks sloten koffie naar binnen werken, vraagt hij zich af. En natuurlijk, roken is niet goed, „maar is het werkelijk een teken van een onvolkomen geloof als mensen daar niet van afkomen?”

Joesoef
28-11-05, 17:57
http://scottwax.com/rice/videos/smilies/nuts.gif

Tomas
28-11-05, 18:18
Maar hoe zit het met het aandeel van rokers in de criminaliteit? En in -nu we het er toch over hebben- huiselijk geweld?

Orakel
28-11-05, 18:26
Geplaatst door MuMu
Ik durf zonder aarzeling te beweren dat rokers meer schijt aan het leven en de maatschappij hebben dan niet-rokers.

Ik ben er tevens heilig van overtuigd dat roken een ziekte is.
Een symptoom van een zich algeheel aardig waardeloos voelen en een ander daardoor ook het licht in de ogen niet gunnend.
Roken is een neurose.

:blowen:

Ben je al lang gestopt?

Reina
29-11-05, 16:39
Als je rookt ga je naar de hel. Als je stinkt ook.






:moeilijk:

MusicManiac
29-11-05, 16:39
Liever een tevreden roker dan een onruststoker.

Reina
29-11-05, 16:42
Geplaatst door MusicManiac
Beter een tevreden roker dan een onruststoker blijkt maar weer.

Waar slaat deze op? :hihi:






Iemand? :D

et_2000nl
29-11-05, 16:59
Ik heb wel eens gelezen dat rokers en dikke mensen vaker aan sex doen. Beetje vlees op het bot en roken zou dus de ideale partner moeten zijn.

Dat kan echt niet in strijd zijn met het christelijk geloof.

et_2000nl
29-11-05, 16:59
Geplaatst door Reina
Waar slaat deze op? :hihi:






Iemand? :D

Ik denk een verkapte poging om je een sigaret aan te bieden....


:hihi:

Reina
29-11-05, 17:01
Geplaatst door et_2000nl
Ik denk een verkapte poging om je een sigaret aan te bieden....


:hihi:

Plaats je baby foto eens in Tamza's topic. :hihi:

et_2000nl
29-11-05, 17:02
Geplaatst door Reina
Plaats je baby foto eens in Tamza's topic. :hihi:

Ben je zo nieuwsgierig....

Sigaretje?