PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamermeerderheid voor gedwongen assimilatie



Mill
29-11-05, 20:44
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken. Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan.

___________________________


Vuile, smerige *%^&^%#$#@!#!!!

TonH
29-11-05, 22:58
Geplaatst door Mill
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken. Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan.

___________________________


Vuile, smerige *%^&^%#$#@!#!!!

Bravo. En ik hoop dat dit de opmaat is voor een algeheel rookverbod op straat en andere openbare ruimte. En wanneer men dan toch bezig is, kan dan ook meteen al het stinkende eten van de stations en uit de straten? En niemand zal het er toch mee oneens zijn dat bepaalde lichaamsgeuren, zowel natuurlijke als onnatuurlijke (zoals daar zijn veel after shaves, parfums, eau de toiletten etc) je ook regelmatig naar de keel grijpen.
Verder denkt niemand er nu aan, maar straks staan er weer in alle parken en tuinen van die stinkende bloemenstruiken, waar ook nogal eens een penetrantie vanuit gaat.
Dus gaat zo voort. Het is den goeden weg.

Orakel
29-11-05, 23:10
Geplaatst door Mill
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken. Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan.

:D

Zit me nu dus voor te stellen wat morgen de reacies in de media geweest zouden zijn als het persbericht er als volgt zou hebben uitgezien:

DEN HAAG - De Moslim Democartische Partij (MDP) wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop heeft de MDP vandaag ingediend.

De partij willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken. Kamerlid El Kettama hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan.

fjord
29-11-05, 23:17
Geplaatst door TonH
Bravo. En ik hoop dat dit de opmaat is voor een algeheel rookverbod op straat en andere openbare ruimte. En wanneer men dan toch bezig is, kan dan ook meteen al het stinkende eten van de stations en uit de straten? En niemand zal het er toch mee oneens zijn dat bepaalde lichaamsgeuren, zowel natuurlijke als onnatuurlijke (zoals daar zijn veel after shaves, parfums, eau de toiletten etc) je ook regelmatig naar de keel grijpen.
Verder denkt niemand er nu aan, maar straks staan er weer in alle parken en tuinen van die stinkende bloemenstruiken, waar ook nogal eens een penetrantie vanuit gaat.
Dus gaat zo voort. Het is den goeden weg.

Nog even geduld.
Ze zijn al aan het experimenteren met reukloos kunstgras....

TonH
29-11-05, 23:33
Geplaatst door fjord
Nog even geduld.
Ze zijn al aan het experimenteren met reukloos kunstgras....

Dat zou zeer zekers een zegen wezen... Kan Ajax vanuit de eerste divisie kijken of ze daarop weer aan het voetballen toe komen...

Bofko
29-11-05, 23:37
Geplaatst door TonH
Dat zou zeer zekers een zegen wezen... Kan Ajax vanuit de eerste divisie kijken of ze daarop weer aan het voetballen toe komen...

Niet zo negatief.
Als het zondag een beetje meezit staan ze weer bovenaan....

In het rechterrijtje.

TonH
29-11-05, 23:42
Geplaatst door Bofko
Niet zo negatief.
Als het zondag een beetje meezit staan ze weer bovenaan....

In het rechterrijtje.

:duim:

BTW, ik hoop dat afgelopen zondag geen trent wordt... Ajax verliest en een speler van de tegenstander sterft.

Zonder dollen... ben daar wel even van geschrokken. 26 jaar was die gast nog maar. :droef:

Bofko
29-11-05, 23:50
Geplaatst door TonH
:duim:

BTW, ik hoop dat afgelopen zondag geen trent wordt... Ajax verliest en een speler van de tegenstander sterft.

Zonder dollen... ben daar wel even van geschrokken. 26 jaar was die gast nog maar. :droef:

Me too. Ik ben toch benieuwd naar de doodsoorzaak.

TonH
29-11-05, 23:53
Geplaatst door Bofko
Me too. Ik ben toch benieuwd naar de doodsoorzaak.

Vaker bij sporters toch? Sporthart enzo? Ik neem aan dat het zoiets zal zijn. Maar voor alle betrokkenen moet het een hel zijn.

Karin.N
30-11-05, 10:15
Geplaatst door TonH
:duim:

BTW, ik hoop dat afgelopen zondag geen trent wordt... Ajax verliest en een speler van de tegenstander sterft.



Mwah, ik hoop dat afgelopen zondag wel een trend wordt,





voor de FC Utrecht dan :D

_h4T3D_sE7eN
30-11-05, 10:42
Geplaatst door Orakel
:D

Zit me nu dus voor te stellen wat morgen de reacies in de media geweest zouden zijn als het persbericht er als volgt zou hebben uitgezien:

DEN HAAG - De Moslim Democartische Partij (MDP) wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop heeft de MDP vandaag ingediend.

De partij willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken. Kamerlid El Kettama hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan.


'Men' zou een hartinfarct krijgen. De 'vrije democratische rechtsstaat' zou meteen op de tocht staan.

Dx_
30-11-05, 10:54
Kamerlid El Kettama

:p

wytze
30-11-05, 11:30
Geplaatst door TonH
:duim:

BTW, ik hoop dat afgelopen zondag geen trent wordt... Ajax verliest en een speler van de tegenstander sterft.

Zonder dollen... ben daar wel even van geschrokken. 26 jaar was die gast nog maar. :droef:


Hij was door de Utrecht supporters gekozen als beste speler van vorig seiizoen. Dit was God's straf voor de leuzen die zondag werden geroepen.

Maar serieus, mogelijk door teveel aspartaam in lightproducten???

Mill
30-11-05, 11:45
Geplaatst door Orakel
:D

Zit me nu dus voor te stellen wat morgen de reacies in de media geweest zouden zijn als het persbericht er als volgt zou hebben uitgezien:

DEN HAAG - De Moslim Democartische Partij (MDP) wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte.

Het maakt me niet uit welke godsdienstwaanzinnige m'n blowtje gaat afpakken. Radicaliseren zal ik sowieso.

Tomas
30-11-05, 11:50
Geplaatst door Mill
Het maakt me niet uit welke godsdienstwaanzinnige m'n blowtje gaat afpakken. Radicaliseren zal ik sowieso.

Ik moet regelmatig door een walm van hasj naar binnen op 't sportcentrum. En zelfs is het niet zelden zo dat in een bepaalde bocht van de schaatsbaan de geur van hasj erg sterk aanwezig is. Je mag van mij blowen wat je wilt, maar ik heb niet altijd even veel zin om mij aan te moeten passen aan andermans rookgewoontes. Als ik sport heb ik geen zin in en rooklucht, laat staan de bedwelmend penetrante geur van hasj of wiet.

TonH
30-11-05, 11:54
Geplaatst door Tomas
Ik moet regelmatig door een walm van hasj naar binnen op 't sportcentrum. En zelfs is het niet zelden zo dat in een bepaalde bocht van de schaatsbaan de geur van hasj erg sterk aanwezig is. Je mag van mij blowen wat je wilt, maar ik heb niet altijd even veel zin om mij aan te moeten passen aan andermans rookgewoontes. Als ik sport heb ik geen zin in en rooklucht, laat staan de bedwelmend penetrante geur van hasj of wiet.

En dan geen last van die koek en sopie walmen? Of die vette warme varkensworsten? ERUIT met die rotsooi! Wettelijk allemaal verbieden...

Tomas
30-11-05, 11:57
Geplaatst door TonH
En dan geen last van die koek en sopie walmen? Of die vette warme varkensworsten? ERUIT met die rotsooi! Wettelijk allemaal verbieden...

Nee, daar heb ik inderdaad geen last van, aangezien dat beter is geregeld. Daar is namelijk een kantine voor ingericht. Van mij mogen ze ook een blowershol maken als daar behoefte aan is. No problem.

Maar ik begrijp dat opkomen voor mijn persoonlijke voorkeur minder belangrijk is dan die van een hasjroker. Die moet overal en altijd kunnen roken wat ie wil?

Bofko
30-11-05, 11:58
Geplaatst door Tomas
Ik moet regelmatig door een walm van hasj naar binnen op 't sportcentrum.

Oink. Zeer slecht sportcentrum-beleid toch ?

Tomas
30-11-05, 12:00
Geplaatst door Bofko
Oink. Zeer slecht sportcentrum-beleid toch ?

Wat kan je er aan doen als ze bij de ingang staan? Af en toe wegsturen. Fort! En binnen? Als ze op de ijshockey baan in het midden met maar een paar man staan te roken? Ze hebben geen mensen rondlopen die dat constant controleren. Dat doen ze op basis van klachten. Af en toe.

TonH
30-11-05, 12:01
Geplaatst door Tomas
Nee, daar heb ik inderdaad geen last van, aangezien dat beter is geregeld. Daar is namelijk een kantine voor ingericht. Van mij mogen ze ook een blowershol maken als daar behoefte aan is. No problem.

Maar ik begrijp dat opkomen voor mijn persoonlijke voorkeur minder belangrijk is dan die van een hasjroker. Die moet overal en altijd kunnen roken wat ie wil?

Nee, dat begrijp je verkeerd. Kom vooral op voor je persoonlijke voorkeur. De politiek is er echter voor om al die persoonlijke belangen tegen elkaar af te wegen en daar een evenwichtig besluit over te nemen, toch?

Tomas
30-11-05, 12:05
Geplaatst door TonH
Nee, dat begrijp je verkeerd. Kom vooral op voor je persoonlijke voorkeur. De politiek is er echter voor om al die persoonlijke belangen tegen elkaar af te wegen en daar een evenwichtig besluit over te nemen, toch?

Wat mij betreft past dit dan ook een evenwichtig besluit. Waar dan bij hoort: legaliseer en -vooral- reguleer alle (soft) drugs. Maar maak het blowen op locaties die daar niet voor zijn ingericht net zo strafbaar als alcohol consumptie. Je mag namelik ook niet in de openbare ruimte met een fles drank aan je mond lopen. In principe. Dat hoef je niet actief te controleren als politie, maar als iemand erover klaagt heeft ie tenminste wel het recht aan zijn kant. En dat is nu niet het geval. Je bent nu een zeur-piet.

mark61
30-11-05, 12:06
Gezeik. In mijn sporttent roken ze voortdurend zware shag, tussen de halters door. Leiden rules.

Bofko
30-11-05, 12:07
Geplaatst door Tomas
Wat kan je er aan doen als ze bij de ingang staan? Af en toe wegsturen. Fort! En binnen? Als ze op de ijshockey baan in het midden met maar een paar man staan te roken? Ze hebben geen mensen rondlopen die dat constant controleren. Dat doen ze op basis van klachten. Af en toe.

Ik ben ervan overtuigd dat er wel degelijk iets aan gedaan kan worden. Moet er idd wat steviger opgetreden worden. Maar dat zal pas gebeuren als de schade te groot wordt (wegblijvende mensen) dan wel de klachten toenemen.

Bofko
30-11-05, 12:09
Geplaatst door mark61
Gezeik. In mijn sporttent roken ze voortdurend zware shag, tussen de halters door. Leiden rules.

Ff stoom afblazen tussen de inspanningen.

Tomas
30-11-05, 12:09
Geplaatst door Bofko
Ik ben ervan overtuigd dat er wel degelijk iets aan gedaan kan worden. Moet er idd wat steviger opgetreden worden. Maar dat zal pas gebeuren als de schade te groot wordt (wegblijvende mensen) dan wel de klachten toenemen.

Er wordt ook wel wat aan gedaan. Maar als je ziet hoe druk het is op de Uithof in Den Haag begrijp je ook dat het niet zo'n belangrijk punt is.

Was laatst voor 't eerst in breda op de baan, trouwens. Bij jullie. Wat een rust.

~Panthera~
30-11-05, 12:13
Geplaatst door mark61
Gezeik. In mijn sporttent roken ze voortdurend zware shag, tussen de halters door. Leiden rules.

:duim: paas het adres even door. :haha:

Mill
30-11-05, 12:13
Geplaatst door Tomas
Maar ik begrijp dat opkomen voor mijn persoonlijke voorkeur minder belangrijk is dan die van een hasjroker. Die moet overal en altijd kunnen roken wat ie wil?

Wat mij betreft niet. Voor mijn part verbieden ze blowen in een straal van 100m rondom sportcentra.

Het voorstel gaat over de openbare ruimte tout court. Dus ook niet meer in het Vondelpark, of op het strand.

Bofko
30-11-05, 12:13
Geplaatst door Tomas
.
Bij jullie. Wat een rust.

:ego:

Dīr komen ook veel randstelingen in Brabant op vakantie. Gelukkig komen ze meestal de camping niet af.

Tomas
30-11-05, 12:16
Geplaatst door Mill
Wat mij betreft niet. Voor mijn part verbieden ze blowen in een straal van 100m rondom sportcentra.

Het voorstel gaat over de openbare ruimte tout court. Dus ook niet meer in het Vondelpark, of op het strand.

Ook op het strand en in het vondelpark is het niet altijd even leuk. Maar wees reeel. Er gaan echt geen extra agenten ingezet worden om overal te controleren of er niet gedronken of geblowed wordt. Het komt er alleen maar op neer dat als je in het vervolg aan een stel jongens vraag "Gaan jullie aub ff ergens anders blowen" dat je iets meer overtuigingskracht hebt. Je kunt namelijk de politie bellen, dat had voorheen geen zin.

Tomas
30-11-05, 12:16
Geplaatst door Bofko
:ego:

Dīr komen ook veel randstelingen in Brabant op vakantie. Gelukkig komen ze meestal de camping niet af.

Dat laatste kan ik mij voorstellen, dat eerst echter niet.

TonH
30-11-05, 12:21
Geplaatst door Tomas
Wat mij betreft past dit dan ook een evenwichtig besluit. Waar dan bij hoort: legaliseer en -vooral- reguleer alle (soft) drugs. Maar maak het blowen op locaties die daar niet voor zijn ingericht net zo strafbaar als alcohol consumptie. Je mag namelik ook niet in de openbare ruimte met een fles drank aan je mond lopen. In principe. Dat hoef je niet actief te controleren als politie, maar als iemand erover klaagt heeft ie tenminste wel het recht aan zijn kant. En dat is nu niet het geval. Je bent nu een zeur-piet.

Afgezien van de laatste zin ben ik het met je eens.

Toch mag je in Nederland op de openbare weg alcohol drinken zolang er geen bord staat met het tegendeel. De voorgestelde maatregel t.a.v. softdrugs gaat wat dat betreft verder.

Bofko
30-11-05, 12:22
Geplaatst door Tomas
Dat laatste kan ik mij voorstellen, dat eerst echter niet.

Toch is het zo. Met name de Rotterdammers hebben een naam hoog te houden op een paar campings in de Drunense duinen.

Tsja, af en toe overtreft de werkelijkheid ons voostellingsvermogen.

Tomas
30-11-05, 12:24
Geplaatst door TonH
Toch mag je in Nederland op de openbare weg alcohol drinken zolang er geen bord staat met het tegendeel. De voorgestelde maatregel t.a.v. softdrugs gaat wat dat betreft verder.

Weet je dat zeker? Volgens mij wordt het gedoogd, maar is het in principe verboden.

Tomas
30-11-05, 12:24
Geplaatst door Bofko
Toch is het zo. Met name de Rotterdammers hebben een naam hoog te houden op een paar campings in de Drunense duinen.

Tsja, af en toe overtreft de werkelijkheid ons voostellingsvermogen.

Oh, Rotterdammers. Zeg dat dan.

TonH
30-11-05, 12:27
Geplaatst door Tomas
Weet je dat zeker? Volgens mij wordt het gedoogd, maar is het in principe verboden.

Nu maak je mij aan het twijfelen... Maar zover ik weet moet e.e.a. in de APV worden geregeld. Hier worden speciale gebieden (vaak pleinen) aangewezen waar een alcoholverbod geldt. Voor de rest is het dan toch gewoon toegestaan?
En daar worden dan allemaal borden geplaatst.

~Panthera~
30-11-05, 12:29
Geplaatst door TonH
Nu maak je mij aan het twijfelen... Maar zover ik weet moet e.e.a. in de APV worden geregeld. Hier worden speciale gebieden (vaak pleinen) aangewezen waar een alcoholverbod geldt. Voor de rest is het dan toch gewoon toegestaan?
En daar worden dan allemaal borden geplaatst.

Staat over 2 jaar de stad vol verbodsborden. Geweldig. :moe:

Tomas
30-11-05, 12:36
Geplaatst door TonH
Nu maak je mij aan het twijfelen... Maar zover ik weet moet e.e.a. in de APV worden geregeld. Hier worden speciale gebieden (vaak pleinen) aangewezen waar een alcoholverbod geldt. Voor de rest is het dan toch gewoon toegestaan?
En daar worden dan allemaal borden geplaatst.

Kan ook. Ik weet het niet. Ik hoord op de radio vanmorgen een politicus die stellig beweerde dat het hierdoor gelijkgesteld werd aan alcohol consumptie. Maar die kan ook uit z'n nek lullen.

Het verschil met hasj roken is wel dat je alcohol echt alleen voor jezelf nuttigt. Hasj deel je met iedereen in de buurt, ook als ze "nee, dank je" zeggen.

Mill
30-11-05, 12:52
Geplaatst door Tomas
Kan ook. Ik weet het niet. Ik hoord op de radio vanmorgen een politicus die stellig beweerde dat het hierdoor gelijkgesteld werd aan alcohol consumptie. Maar die kan ook uit z'n nek lullen.

Het verschil met hasj roken is wel dat je alcohol echt alleen voor jezelf nuttigt. Hasj deel je met iedereen in de buurt, ook als ze "nee, dank je" zeggen.

Dat klopt, maar hasjwalm is relatief mild vergeleken bij vis-, oliebollen- en hotdogkramen.

Bovendien gaat het puur om het pakken van hasj/wietrokers, want gewone sigarettenrokers mogen hun walm gewoon in de openbare ruimte blijven pompen, wat ik bijvoorbeeld een stuk smeriger vind ruiken.

Tomas
30-11-05, 12:55
Geplaatst door Mill
Dat klopt, maar hasjwalm is relatief mild vergeleken bij vis-, oliebollen- en hotdogkramen.

Bovendien gaat het puur om het pakken van hasj/wietrokers, want gewone sigarettenrokers mogen hun walm gewoon in de openbare ruimte blijven pompen, wat ik bijvoorbeeld een stuk smeriger vind ruiken.

Ik vind zelf hasj ook op z'n tijd lekker ruiken. Maar volgens mij is het wel een heeeel stuk penetranter dan gewone sigaretten rook.

En nogmaals je mag ook niet zomaar overal je vis-, hotdog- en/of oliebollenkraam neer plempen.

Zwarte Schaap
30-11-05, 12:57
Geplaatst door Tomas
Het verschil met hasj roken is wel dat je alcohol echt alleen voor jezelf nuttigt. Hasj deel je met iedereen in de buurt, ook als ze "nee, dank je" zeggen.

De uitlaatgassen van de auto's en industrie worden ook met iedereen gedeeld, en al helemaal als je in Rotterdam woont. Het schijnt dat de kindertjes in de Rotterdam en omgeving een verhoogde speciale kado-aandoening als extraatje krijgen.

Maar de bedrijven zoals Shell hebben natuurlijk hun Bolkesteins en woutertjes Bosjes allang de politiek in gestuurd om hun belangen te behartigen.

Blowertjes kun je veel makkelijker aanpakken en scoor je natuurlijk mee.

wytze
30-11-05, 13:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
De uitlaatgassen van de auto's en industrie worden ook met iedereen gedeeld, en al helemaal als je in Rotterdam woont. Het schijnt dat de kindertjes in de Rotterdam en omgeving een verhoogde speciale kado-aandoening als extraatje krijgen.

Maar de bedrijven zoals Shell hebben natuurlijk hun Bolkesteins en woutertjes Bosjes allang de politiek in gestuurd om hun belangen te behartigen.

Blowertjes kun je veel makkelijker aanpakken en scoor je natuurlijk mee.



Alleen echte seikerds klagen over de walm van een joint. Vlak voor ze in hun auto stappen liefst.

~Panthera~
30-11-05, 13:41
Geplaatst door wytze
Alleen echte seikerds klagen over de walm van een joint. Vlak voor ze in hun auto stappen liefst.

:hihi:

Tomas
30-11-05, 13:48
Wordt hier nu serieus een relatie gelegd tussen hasj roken en auto rijden of gebruikmaken van de bus? Dan ben je ver heen.

wytze
30-11-05, 13:50
Geplaatst door Tomas
Wordt hier nu serieus een relatie gelegd tussen hasj roken en auto rijden of gebruikmaken van de bus? Dan ben je ver heen.



nee ik had het over het soja branden bij Cargill, nou goed.
sjeesus, als ik alle luchten mag bannen die ik niet lekker vind, word dit een erg rustig land.

Tomas
30-11-05, 13:57
Geplaatst door wytze
nee ik had het over het soja branden bij Cargill, nou goed.
sjeesus, als ik alle luchten mag bannen die ik niet lekker vind, word dit een erg rustig land.

Nou ja, voor iemand die geen enkel been ziet om andermans eigendommen te vernielen, zou het ook verbazingwekkend zijn als ie wel rekening zou houden met andermans reuk.

wytze
30-11-05, 14:02
Geplaatst door Tomas
Nou ja, voor iemand die geen enkel been ziet om andermans eigendommen te vernielen, zou het ook verbazingwekkend zijn als ie wel rekening zou houden met andermans reuk.



btw. heb jij een auto ?

Tomas
30-11-05, 14:07
Geplaatst door wytze
btw. heb jij een auto ?

Maak jij gebruik van het openbaar vervoer, gas of electriciteit?

~Panthera~
30-11-05, 14:11
Geplaatst door wytze
nee ik had het over het soja branden bij Cargill, nou goed.
sjeesus, als ik alle luchten mag bannen die ik niet lekker vind, word dit een erg rustig land.


:haha:

wytze
30-11-05, 14:26
Geplaatst door Tomas
Maak jij gebruik van het openbaar vervoer, gas of electriciteit?



leuk he die tomas. geeft altijd zo fijn antwoord op een vraag.

TonH
30-11-05, 14:36
Geplaatst door Tomas
Kan ook. Ik weet het niet. Ik hoord op de radio vanmorgen een politicus die stellig beweerde dat het hierdoor gelijkgesteld werd aan alcohol consumptie. Maar die kan ook uit z'n nek lullen.

Het verschil met hasj roken is wel dat je alcohol echt alleen voor jezelf nuttigt. Hasj deel je met iedereen in de buurt, ook als ze "nee, dank je" zeggen.

Die politicus lult uit zijn/haar nek. Veel van de APV's hebben wel een regel, maar die is, zeker hier in Amsterdam, alleen gericht op een precies te omschrijven gebied.

Tomas
30-11-05, 14:38
Geplaatst door wytze
leuk he die tomas. geeft altijd zo fijn antwoord op een vraag.

Ik wil wel antwoord geven als jij het verband uitlegt tussen het al dan niet roken van wiet, het al dan niet storen aan dat gebruik op allerlei locaties en het al dan niet gebruik maken van een auto.

Tomas
30-11-05, 14:40
Geplaatst door TonH
Die politicus lult uit zijn/haar nek. Veel van de APV's hebben wel een regel, maar die is, zeker hier in Amsterdam, alleen gericht op een precies te omschrijven gebied.

Kan. Dus je mag overal in a'dam met een fles alcohol in je hand lopen en drinken, tenzij anders aangegeven? Hoe ziet dat bord er dan uit eigenlijk? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets gezien heb. Of moet je dat op een andere manier weten.

wytze
30-11-05, 14:42
Geplaatst door Tomas
Ik wil wel antwoord geven als jij het verband uitlegt tussen het al dan niet roken van wiet, het al dan niet storen aan dat gebruik op allerlei locaties en het al dan niet gebruik maken van een auto.



dus jij komt aangereden in je bakkie. lekker de lucht vergiftigd onderweg. hup naar het sportcentrum. auto geparkeerd en stapt uit.
"getver, ik ruik een joint." .



ja, noem mij maar ver heen. :cola:

TonH
30-11-05, 14:45
Geplaatst door Tomas
Kan. Dus je mag overal in a'dam met een fles alcohol in je hand lopen en drinken, tenzij anders aangegeven? Hoe ziet dat bord er dan uit eigenlijk? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets gezien heb. Of moet je dat op een andere manier weten.

Ik vond een foto. Of dit in Amsterdam is weet ik niet, maar zo zien ze er hier wel uit.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Sanghita/alcoholverbod.jpg

Volgens mij mag dat inderdaad. In Engeland niet geloof ik. Dat was ook altijd de reden dat er geen terrassen in London waren, alleen ACHTER de pubs in de tuin. Maar daar hebben ze ook wat op gevonden de laatste jaren.

Tomas
30-11-05, 14:46
Geplaatst door wytze
dus jij komt aangereden in je bakkie. lekker de lucht vergiftigd onderweg. hup naar het sportcentrum. auto geparkeerd en stapt uit.
"getver, ik ruik een joint." .



ja, noem mij maar ver heen. :cola:

Nee, wij komen al carpoolend in een hele schone europese auto bij het sportcentrum alwaar jongeren in hun eigen amerikaanse pimpbak onnodig maar heel stoer gas staan te geven en daarnaast ook nog 's binnen in het sportcentrum waar verders geen enkele reden is om de lucht te vervuilen jointjes roken.

Tomas
30-11-05, 14:48
Geplaatst door TonH
Ik vond een foto. Of dit in Amsterdam is weet ik niet, maar zo zien ze er hier wel uit.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Sanghita/alcoholverbod.jpg

Volgens mij mag dat inderdaad. In Engeland niet geloof ik. Dat was ook altijd de reden dat er geen terrassen in London waren, alleen ACHTER de pubs in de tuin. Maar daar hebben ze ook wat op gevonden de laatste jaren.

Nooit geweten. En nooit gezien. Maffe stad.

et_2000nl
30-11-05, 14:50
Geplaatst door Tomas
Kan. Dus je mag overal in a'dam met een fles alcohol in je hand lopen en drinken, tenzij anders aangegeven? Hoe ziet dat bord er dan uit eigenlijk? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets gezien heb. Of moet je dat op een andere manier weten.

Er hangen er hier echt een paar, op het sierplein (Slotervaart), Osdorperplein (Osdorp), Plein 40-45 enz.

Twee drankflessen, rode cirkel om het bord, rode streep van links onder naar rechts boven.

wytze
30-11-05, 14:50
Geplaatst door Tomas
Nee, wij komen al carpoolend in een hele schone europese auto bij het sportcentrum alwaar jongeren in hun eigen amerikaanse pimpbak onnodig maar heel stoer gas staan te geven en daarnaast ook nog 's binnen in het sportcentrum waar verders geen enkele reden is om de lucht te vervuilen jointjes roken.



als daar binnen gerookt mag worden.............

zo niet dan ligt het probleem in het overtreden van de niet rook regel, niet bij de joint. :blowen:

wytze
30-11-05, 14:52
Geplaatst door et_2000nl
Er hangen er hier echt een paar, op het sierplein (Slotervaart), Osdorperplein (Osdorp), Plein 40-45 enz.

Twee drankflessen, rode cirkel om het bord, rode streep van links onder naar rechts boven.


en op wel meer plekken. Limburg van Stirumstraat. In het centrum op enkele plekken.

et_2000nl
30-11-05, 14:53
Geplaatst door TonH
Ik vond een foto. Of dit in Amsterdam is weet ik niet, maar zo zien ze er hier wel uit.

http://img.photobucket.com/albums/v470/Sanghita/alcoholverbod.jpg

Volgens mij mag dat inderdaad. In Engeland niet geloof ik. Dat was ook altijd de reden dat er geen terrassen in London waren, alleen ACHTER de pubs in de tuin. Maar daar hebben ze ook wat op gevonden de laatste jaren.

Onderste bordje in west wel, bovenste is ietsje anders.

En weet je, dat openbare gezuip hebben ze alleen maar verboden omdat de moslims dat storend vonden. Echt waar.

Tomas
30-11-05, 14:54
Geplaatst door et_2000nl
Onderste bordje in west wel, bovenste is ietsje anders.

En weet je, dat openbare gezuip hebben ze alleen maar verboden omdat de moslims dat storend vonden. Echt waar.

Je maakt een grapje?

TonH
30-11-05, 14:59
Geplaatst door et_2000nl
Onderste bordje in west wel, bovenste is ietsje anders.

En weet je, dat openbare gezuip hebben ze alleen maar verboden omdat de moslims dat storend vonden. Echt waar.

Ik zie net dat dit bordje op het Javaplein zou staan. Dus de verwijzing is naar het APV van Amsterdam.

wytze
30-11-05, 15:02
Geplaatst door et_2000nl

En weet je, dat openbare gezuip hebben ze alleen maar verboden omdat de moslims dat storend vonden. Echt waar.


:stomp:

mark61
30-11-05, 17:19
Geplaatst door Tomas
Kan. Dus je mag overal in a'dam met een fles alcohol in je hand lopen en drinken, tenzij anders aangegeven? Hoe ziet dat bord er dan uit eigenlijk? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets gezien heb. Of moet je dat op een andere manier weten.

Ik wel, in tekst.

vlegeltje
30-11-05, 18:11
Geplaatst door TonH
Ik zie net dat dit bordje op het Javaplein zou staan. Dus de verwijzing is naar het APV van Amsterdam.

APV Nijmegen:

Artikel 2.4.7. Hinderlijk drankgebruik
1. Het is verboden op de weg alcoholhoudende drank te nuttigen of aangebroken flessen,
blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij zich te hebben.
2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor:
a. een terras dat deel uitmaakt van of behoort bij een inrichting, als bedoeld in artikel
2.3.1.1. lid 1, onder a, sub 1;
b. het gedeelte van de weg, waarvoor een ontheffing geldt krachtens artikel 35 van de
Drank- en Horecawet.

mark61
30-11-05, 18:27
Geplaatst door vlegeltje
APV Nijmegen:

Artikel 2.4.7. Hinderlijk drankgebruik
1. Het is verboden op de weg alcoholhoudende drank te nuttigen of aangebroken flessen,
blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij zich te hebben.
2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor:
a. een terras dat deel uitmaakt van of behoort bij een inrichting, als bedoeld in artikel
2.3.1.1. lid 1, onder a, sub 1;
b. het gedeelte van de weg, waarvoor een ontheffing geldt krachtens artikel 35 van de
Drank- en Horecawet.

U heeft er duidelijk een studie van gemaakt.

Zoeplap. :hihi:

888
30-11-05, 18:53
Dit zal een zege zijn als dit inderdaad wordt verboden in het openbaar, want ik heb er last van. Dus softdrugs gebruiken, doen ze maar thuis en niet open straat.

Mill
30-11-05, 19:00
Geplaatst door Victoria
Dit zal een zege zijn als dit inderdaad wordt verboden in het openbaar, want ik heb er last van.

Ik heb last van lelijke wijven. Verbieden dus.

mark61
30-11-05, 19:08
Geplaatst door Mill
Ik heb last van lelijke wijven. Verbieden dus.

Ik heb last van jou. :confused:

888
30-11-05, 19:09
Geplaatst door Mill
Ik heb last van lelijke wijven. Verbieden dus.

:schreeuw: blowen is vies en slecht voor de mensheid.

mark61
30-11-05, 19:18
Geplaatst door Victoria
:schreeuw: blowen is vies

Das volledig subjectief.


en slecht voor de mensheid.

Hoe kom je daarbij? Bron?

Het is fantastisch voor pijnbestrijding, bijvoorbeeld.

vlegeltje
30-11-05, 19:32
Geplaatst door mark61
U heeft er duidelijk een studie van gemaakt.

Zoeplap. :hihi:

Nu we het dan toch daar weer over hebben, kan ik U mededelen dat ik vorige week een tiental flesjes Chimay 1999 grand cru op de kop heb weten te tikken. Voor slechts 0,99 euri te bekomen bij uw lokale 'Mitra-slijterij'.

Het betreft hier een bier waarvan de officiele houdbaarheidsdatum per 1 januari aanstaande is verstreken, maar die natuurlijk nog jaren bewaard kan worden. Dit bier heeft na 6 jaar lagering een smaak ontwikkeld die nauwelijks te beschrijven is.

Ondanks de lange lagering heeft het bier nog voldoende koolzuur om een stevige bruinwitte kraag te vormen. Na uitschenken in een ruime bokaal komt het aroma los van bosvruchten, morellen en bosbessen. Een zeer verrassende geur omdat er helemaal geen fruit in dit bier zit. Het bier heeft in eerste instantie een waterige aanzet. Maar dat is niet zo vreemd, want dat heeft Chimay altijd. Daarna komt de smaakexplosie. Drop, vanille, het smaakpalet is te breed om allemaal te beschrijven. In de verte doet het denken aan een zeer oude port of madeira. Een heel stevige smaak die werkelijk uren in den mond blijft hangen.

Een buitengewoon bier.

Ik heb er al twee op. Zes stuks heb ik in de kelder gelegd. En er staan er twee in de drankkast.

Ach, je drinkt of je Drinkt. Zolang het maar niet op de openbare weg is in Nijmegen.

Hebben ze ook een Mitra in Leiden?

888
30-11-05, 19:43
Das volledig subjectief.
Heb je volkomen gelijk in.


Hoe kom je daarbij? Bron?
Vaak van mensen gehoord en overgelezen in diverse tijdschriften en dagbladen.


Het is fantastisch voor pijnbestrijding, bijvoorbeeld.
Voor pijnbestrijding wel, maar onder medisch advies.

~Panthera~
30-11-05, 19:47
De mensheid gebruikt al eeuwen drugs, nu ineens gaan we lopen zijken. :moe:

CDA invloedje is weer behoorlijk merkbaar in Den Haag. :loens:

mark61
30-11-05, 19:51
Geplaatst door vlegeltje
Nu we het dan toch daar weer over hebben, kan ik U mededelen dat ik vorige week een tiental flesjes Chimay 1999 grand cru op de kop heb weten te tikken. Voor slechts 0,99 euri te bekomen bij uw lokale 'Mitra-slijterij'.

Damn. Morgen gelijk heen. Is dan niets meer heilig?


Het betreft hier een bier waarvan de officiele houdbaarheidsdatum per 1 januari aanstaande is verstreken, maar die natuurlijk nog jaren bewaard kan worden. Dit bier heeft na 6 jaar lagering een smaak ontwikkeld die nauwelijks te beschrijven is.

Ha! So right you are.


Ondanks de lange lagering heeft het bier nog voldoende koolzuur om een stevige bruinwitte kraag te vormen. Na uitschenken in een ruime bokaal komt het aroma los van bosvruchten, morellen en bosbessen. Een zeer verrassende geur omdat er helemaal geen fruit in dit bier zit. Het bier heeft in eerste instantie een waterige aanzet. Maar dat is niet zo vreemd, want dat heeft Chimay altijd. Daarna komt de smaakexplosie. Drop, vanille, het smaakpalet is te breed om allemaal te beschrijven. In de verte doet het denken aan een zeer oude port of madeira. Een heel stevige smaak die werkelijk uren in den mond blijft hangen.

Een buitengewoon bier.

Amen / Amin to that.


Ik heb er al twee op. Zes stuks heb ik in de kelder gelegd. En er staan er twee in de drankkast.

*kwijl*. Maak me gek.


Ach, je drinkt of je Drinkt. Zolang het maar niet op de openbare weg is in Nijmegen.

In Leiden maak het niet uit. Thuis, in de fitness of op de Breestraat.


Hebben ze ook een Mitra in Leiden?

Damn, daar moet ik mijn dorp voor uit.

888
30-11-05, 19:51
Geplaatst door ~Panthera~
De mensheid gebruikt al eeuwen drugs, nu ineens gaan we lopen zijken. :moe:

CDA invloedje is weer behoorlijk merkbaar in Den Haag. :loens:

Gaat meer om, dat mensen onder invloed van drugs crimineel gedrag vertonen en geestelijk gezondheid in gevaar brengt.

~Panthera~
30-11-05, 19:59
Geplaatst door Victoria
Gaat meer om, dat mensen onder invloed van drugs crimineel gedrag vertonen en geestelijk gezondheid in gevaar brengt.

En als dat niet meer op straat mag, zijn blijkbaar al die problemen die jij schetst, ineens als sneeuw voor de zon verdwenen ?
Als ze er al waren, van weedgebruik.
Lijkt me weer een fantastische CDA oplossing: stop het maar weg achter de deur, dan is het er niet meer.
Kan het volk weer rustig slapen. :moe:

mark61
30-11-05, 20:01
Geplaatst door Victoria
Gaat meer om, dat mensen onder invloed van drugs crimineel gedrag vertonen en geestelijk gezondheid in gevaar brengt.

Tell me all over bankovervallen en verkrachtingen begaan onder invloed van een jointje maroc.

mark61
30-11-05, 20:03
Geplaatst door Victoria
Heb je volkomen gelijk in.

Goed dat we dat even hebben vast gesteld.


Vaak van mensen gehoord en over gelezen in diverse tijdschriften en dagbladen.

En hoe objectief was dat?


Voor pijnbestrijding wel, maar onder medisch advies.

Yep. En hoe verandert dat de substantie en zijn gebruik?

888
30-11-05, 20:07
Geplaatst door ~Panthera~
En als dat niet meer op straat mag, zijn blijkbaar al die problemen die jij schetst, ineens als sneeuw voor de zon verdwenen ?
Als ze er al waren, van weedgebruik.
Lijkt me weer een fantastische CDA oplossing: stop het maar weg achter de deur, dan is het er niet meer.
Kan het volk weer rustig slapen. :moe:

Dit is de mening van de meerderheid van het volk. Tenminste dit gaat de Tweede Kamer er vanuit.

mark61
30-11-05, 20:25
Geplaatst door Victoria
Dit is de mening van de meerderheid van het volk. Tenminste dit gaat de Tweede Kamer er vanuit. \

Ach, dat was de stand per 2003. Voor het zelfde geld was er een coalitie PvdA en CDA en was deze onzin er nooit door gekomen.

As you may or may not know heeft dit kabinet allang geen meerderheid meer in de ogen van de kiezers.

barfly
30-11-05, 20:55
Gelukkig weet ik dat die mensen die graag op straat een blow roken d'r totaal niet mee zitten dat 't niet mag en ik denk dat de politie d'r ook geen zak aan zal doen. Tenminste als ik zie wat de wetshandhavers in Nederland voor prio's stellen, dan zal 't wel bij flitsen blijven.

Overigens vind ik wel dat als je blowen in het openbaar wil verbieden, je dus ook alcohol in het openbaar moet verbieden. Nogmaals de echte geintegreerde Nederlander zal d'r gevoegelijk schijt aan hebben gelukkig.

vlegeltje
01-12-05, 00:28
Geplaatst door mark61
Damn. Morgen gelijk heen. Is dan niets meer heilig?

Damn, daar moet ik mijn dorp voor uit.

Bel eerst ff of ze ze nog hebben ;)

De oplage is klein, en nabestellen kan niet...

TonH
01-12-05, 09:07
Geplaatst door vlegeltje
APV Nijmegen:

Artikel 2.4.7. Hinderlijk drankgebruik
1. Het is verboden op de weg alcoholhoudende drank te nuttigen of aangebroken flessen,
blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij zich te hebben.
2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor:
a. een terras dat deel uitmaakt van of behoort bij een inrichting, als bedoeld in artikel
2.3.1.1. lid 1, onder a, sub 1;
b. het gedeelte van de weg, waarvoor een ontheffing geldt krachtens artikel 35 van de
Drank- en Horecawet.

In Nijmegen mag je dus helemaal geen alcohol meer drinken of aangebroken bij je hebben op de openbare weg?

Dit uit de APV van Amsterdam

Artikel 2.8
Hinderlijk drankgebruik.
1. Het is verboden, op of aan de weg of op het openbaar water, dan wel in een voor het publiek
toegankelijk gebouw, alcoholhoudende drank te nuttigen indien dit gepaard gaat met gedragingen die de
openbare orde verstoren, het woon- en leefklimaat aantasten, of anderszins overlast veroorzaken.
2. Het is verboden, op door Burgemeester en Wethouders aangewezen wegen of weggedeelten, alcoholhoudende
drank te nuttigen of aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met alcoholhoudende drank bij
zich te hebben.
3. Het in het voorgaande lid genoemde verbod geldt niet op een terras.


Die is minder vergaand als in Nijmegen. Daar kan ingegrepen worden "indien" er gevolgen zijn.

vlegeltje
01-12-05, 10:25
Geplaatst door TonH
In Nijmegen mag je dus helemaal geen alcohol meer drinken of aangebroken bij je hebben op de openbare weg?



Zo is dat.

:cola:

Tomas
01-12-05, 10:27
Geplaatst door vlegeltje
Zo is dat.

:cola:

Is daar dan geen enorme hoeveelheid verzet tegen dit uiterst discriminerende onrecht?

Rourchid
01-12-05, 10:38
Geplaatst door Tomas
Maak jij gebruik van het openbaar vervoer, gas of electriciteit?
Heb jij een auto?

vlegeltje
01-12-05, 10:43
Geplaatst door Tomas
Is daar dan geen enorme hoeveelheid verzet tegen dit uiterst discriminerende onrecht?

Nee hoor, ik geloof dat de meeste mensen wel blij zijn dat de overlast van dronkelappen op de openbare weg is afgenomen.

Drinken doe je maar thuis of in t cafe.

Tomas
01-12-05, 10:48
Geplaatst door vlegeltje
Nee hoor, ik geloof dat de meeste mensen wel blij zijn dat de overlast van dronkelappen op de openbare weg is afgenomen.

Drinken doe je maar thuis of in t cafe.

't is dan blijkbaar een uiterst rechts bolwerk dat nijmegen. Klopt wel een beetje met het feit dat er om de haverklap linkse mensen worden afgeschoten.

Is daar trouwens al wat meer over bekend?

vlegeltje
01-12-05, 10:55
Geplaatst door Tomas
't is dan blijkbaar een uiterst rechts bolwerk dat nijmegen. Klopt wel een beetje met het feit dat er om de haverklap linkse mensen worden afgeschoten.

Is daar trouwens al wat meer over bekend?

Nijmegen is een brave burgerlijke provinciestad.
Altijd zo geweest.

Trouwens, de stad met de grootste terrasdichtheid van NL.
De hoeveelheid openbare weg waar een drankverbod geldt is in verhouding met de terrassen dus minimaal.

Nee, nog niets over bekend.

TonH
01-12-05, 13:39
Geplaatst door vlegeltje
Zo is dat.

:cola:

Geinig. En wordt dat ook gehandhaaft? Zo op een zomerse dat in, hoeheetdatparkookweer.... Kronenburg?

888
01-12-05, 13:42
Geplaatst door mark61
\

Ach, dat was de stand per 2003. Voor het zelfde geld was er een coalitie PvdA en CDA en was deze onzin er nooit door gekomen.

As you may or may not know heeft dit kabinet allang geen meerderheid meer in de ogen van de kiezers.

Ach, over 2 jaar zijn er weer landelijke verkiezingen. Dan zien we wel. Maar er zijn best wel mensen bij die dit kabinet goed vinden.

vlegeltje
01-12-05, 16:19
Geplaatst door TonH
Geinig. En wordt dat ook gehandhaaft? Zo op een zomerse dat in, hoeheetdatparkookweer.... Kronenburg?

Juist in het Kronenburgerpark wordt dit gehandhaaft. Want op de hoek van het park, achter de viskraam, zaten altijd de alcoholisten gezamelijk hun halve liters aldi-bier op te zuipen 's ochtends, mensen lastig te vallen, en 's middags hun roes uit te slapen.

Dat is er nu gelukkig niet meer.