PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Ibrahim’ ontkent ronselen voor jihad



MO_NL
30-11-05, 12:46
’Ibrahim’ ontkent ronselen voor jihad

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Ibrahim.jpg
Foto van Ibrahim

DEN HAAG - Jongens ronselen voor de jihad? ,,Ik praat veel met jongeren, ja,’’ zegt de 35-jarige man die bekendstaat als Ibrahim.

En als je iemand die jongeren vertelt dat ze op het rechte pad moeten blijven een ronselaar noemt, ja dan ben ik een ronselaar.’’

Sinds anderhalve week zijn drie Haagse moslimjongeren vermist. Hun ouders vrezen dat ze in het buitenland zijn om zich in te zetten voor de gewapende strijd. Binnen de Haagse moslimgemeenschap wordt steevast met een beschuldigende vinger gewezen naar Ibrahim, die de jongens in huiskamerbijeenkomsten zou hebben klaargestoomd voor de jihad.

Ibrahim zat in 2003 negen maanden in voorarrest, omdat hij terreurdaden zou hebben voorbereid. Er volgde vrijspraak.

Thuis achter geblindeerde ramen in de Haagse Schilderswijk ontkent Ibrahim iets te maken te hebben met koranonderwijs bij hem thuis. Want koranles wil hij het niet noemen, hij vertaalt slechts het heilige boek in het Nederlands. En dat hij veel jongeren spreekt? ,,Dat doe ik, omdat ouders me daarom vragen. Hun zoon heeft geen werk, gaat met meisjes om, drinkt of gebruikt drugs. Ze vragen mij om uit te leggen dat dat niet goed voor hen is. ’’

Hij sprak het drietal een dag voordat Ramazan, Said en Driss verdwenen. Ibrahim zegt dat hij niks vreemds aan de jongens kon ontdekken. Intussen maakt de vermeende ronselaar zich net zulke zorgen over de jongens als hun ouders, bezweert hij. ,,Mijn hart staat voor hen open. Ik ben nieuwsgierig hoe het met hen is.’’

bron: AD

Spitsboef
30-11-05, 14:49
Geplaatst door MO_NL
’Ibrahim’ ontkent ronselen voor jihad

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Ibrahim.jpg
Foto van Ibrahim

DEN HAAG - Jongens ronselen voor de jihad? ,,Ik praat veel met jongeren, ja,’’ zegt de 35-jarige man die bekendstaat als Ibrahim.

En als je iemand die jongeren vertelt dat ze op het rechte pad moeten blijven een ronselaar noemt, ja dan ben ik een ronselaar.’’ Sinds anderhalve week zijn drie Haagse moslimjongeren vermist. Hun ouders vrezen dat ze in het buitenland zijn om zich in te zetten voor de gewapende strijd. Binnen de Haagse moslimgemeenschap wordt steevast met een beschuldigende vinger gewezen naar Ibrahim, die de jongens in huiskamerbijeenkomsten zou hebben klaargestoomd voor de jihad.

Ibrahim zat in 2003 negen maanden in voorarrest, omdat hij terreurdaden zou hebben voorbereid. Er volgde vrijspraak.

Thuis achter geblindeerde ramen in de Haagse Schilderswijk ontkent Ibrahim iets te maken te hebben met koranonderwijs bij hem thuis. Want koranles wil hij het niet noemen, hij vertaalt slechts het heilige boek in het Nederlands. En dat hij veel jongeren spreekt? ,,Dat doe ik, omdat ouders me daarom vragen. Hun zoon heeft geen werk, gaat met meisjes om, drinkt of gebruikt drugs. Ze vragen mij om uit te leggen dat dat niet goed voor hen is. ’’

Hij sprak het drietal een dag voordat Ramazan, Said en Driss verdwenen. Ibrahim zegt dat hij niks vreemds aan de jongens kon ontdekken. Intussen maakt de vermeende ronselaar zich net zulke zorgen over de jongens als hun ouders, bezweert hij. ,,Mijn hart staat voor hen open. Ik ben nieuwsgierig hoe het met hen is.’’

bron: AD :fpimp: