PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkse campagne tegen eerwraak



MO_NL
30-11-05, 12:59
Turkse campagne tegen eerwraak

DEN HAAG Turken en Koerden in Nederland gaan handtekeningen inzamelen tegen eerwraak. De campagne begint in Den Haag waar Tweede-Kamerleden zoals Hirsi Ali van de VVD en Albayrak van de PvdA hun handtekening zetten.

De organisaties van Turken en Koerden willen dat mensen stelling nemen tegen eerwraak en geweld tegen vrouwen. In een jaar hopen ze 10.000 handtekeningen te verzamelen onder Turken en Koerden.

Onlangs nog werd een 22-jarige man tot twaalf jaar veroordeeld voor de moord op zijn zus. Hij doodde haar in opdracht van familie in Irak, omdat zij een baby had gekregen van een niet-moslim.

bron: NOS

Moet er een Marokkaans alternatief komen?

Elien
30-11-05, 13:06
hoe bedoel je marokkaans alternatief? gewoon al die weirdo's zo hard mogelijk straffen in mijn ogen

Spitsboef
30-11-05, 13:32
Geplaatst door MO_NL
Turkse campagne tegen eerwraak Moet er een Marokkaans alternatief komen?
Nee.
:boer:

Zwarte Schaap
30-11-05, 15:10
Geplaatst door MO_NL
Moet er een Marokkaans alternatief komen?

Waarom zou er een Marokkaanse alternatief moeten komen? Zijn Marokkanen zo dom dat ze iedereen na moeten doen?

MaRiaH
30-11-05, 20:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom zou er een Marokkaanse alternatief moeten komen? Zijn Marokkanen zo dom dat ze iedereen na moeten doen?

Is het hele eerwraak verhaal daar niet op gebaseerd?
op schande en wat anderen denken...
lekker belangrijk.. :fuckit2:

Amenzu
30-11-05, 20:27
Geplaatst door Elien
hoe bedoel je marokkaans alternatief? gewoon al die weirdo's zo hard mogelijk straffen in mijn ogen

Is het bekend hoe vaak het voorkomt bij de Marokkanen?

MaRiaH
30-11-05, 21:58
Geplaatst door Amenzu
Is het bekend hoe vaak het voorkomt bij de Marokkanen?

Ik DACHT (correct me If I 'm wrong) dat eerwraak met name een turks/koerdisch verschijnsel was.. (ben ff de naam kwijt)

En verder komen alle vormen van eerwraak (die ik dan liever crime passionel noem) voor onder alle soorten en maten mensen.

Dat ik dat te zeerste afkeur hoeft geen betoog.

Amenzu
30-11-05, 22:01
Geplaatst door MaRiaH
Ik DACHT (correct me If I 'm wrong) dat eerwraak met name een turks/koerdisch verschijnsel was.. (ben ff de naam kwijt)

En verder komen alle vormen van eerwraak (die ik dan liever crime passionel noem) voro onder alle soorten en maten mensen.

Dat ik dat te zeerste afkeur hoeft geen betoog.

Zo zie ik het ook, vandaar mijn vraag.

MaRiaH
30-11-05, 22:16
Geplaatst door Amenzu
Zo zie ik het ook, vandaar mijn vraag.

dat vermoedde ik al ja.. :hihi:

delirious
30-11-05, 22:29
Denk dat zo'n handtekeningen actie niet veel doet veranderen aan eerwraak.

MaRiaH
30-11-05, 23:12
Geplaatst door delirious
Denk dat zo'n handtekeningen actie niet veel doet veranderen aan eerwraak.

Nee dat denk ik ook niet.
Maar goed , begonnen alle veranderingen niet eerst met handtekeningen acties? :hihi:

delirious
30-11-05, 23:16
Geplaatst door MaRiaH
Nee dat denk ik ook niet.
Maar goed , begonnen alle veranderingen niet eerst met handtekeningen acties? :hihi:

Stel je voor een Turk/Koerd staat op het punt zijn zus of vrouw te nekken, en ineens " hey!! maar niet doen ik heb net getekend" :argwaan:

MaRiaH
01-12-05, 00:45
Geplaatst door delirious
Stel je voor een Turk/Koerd staat op het punt zijn zus of vrouw te nekken, en ineens " hey!! maar niet doen ik heb net getekend" :argwaan:

Nou ja. je weet het niet
als het werkt? :hihi:

nee maar serieus, wat ik bedoel is.. als mensen in een bepaalde groep een bepaalde traditie gaan verwerpen en dat zelfs zwart op wit zeggen te willen uitbannen, dan ontstaan er binnen die groep toch nieuwe groepsnormen?
Tuurlijk is daarmee het probleem niet opgelost.. want het duurt even voor iedereen het tot norm heeft gemaakt en sommigen hebben nu eenmaal geen normbesef en,... en... en.. etc..

normenloos gelul. :engel:
maar zo zou het kunnen werken, dat bedoel ik. :hihi:

jan1974
01-12-05, 11:17
Geplaatst door delirious
Stel je voor een Turk/Koerd staat op het punt zijn zus of vrouw te nekken, en ineens " hey!! maar niet doen ik heb net getekend" :argwaan:
Als dat dan toch doet dan onteer je je eigen handtekening. Iemand die eer belangrijk vind zal dat niet zo snel doen.