PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdamse PvdA-voorman: Schaf Wallen af



Joesoef
30-11-05, 18:05
Amsterdamse PvdA-voorman: Schaf Wallen af
AMSTERDAM - De Amsterdamse Wallen mogen volgens fractievoorzitter Lodewijk Asscher van de hoofdstedelijke PvdA langzaamaan verdwijnen. „Wat mij betreft wordt de raamprostitutie in Amsterdam actief ontmoedigd”, schrijft hij in zijn woensdag gepresenteerde boek Nieuw Amsterdam. „Liever een toeristenattractie minder dan medeplichtigheid aan misbruik van vrouwen.”

Volgens Asscher hoeven we niet zo trots te zijn op de rosse buurt „als we weten dat de raamprostitutie in Amsterdam in handen is van een klein aantal criminelen, als we weten dat voor een flink aantal vrouwen een achtergrond van gedwongen prostitutie speelt en als we weten dat Amsterdam voor veel loverboys een gouden afzetmarkt is”. Vrouwen die in de prostitutie willen werken, kunnen volgens hem prima terecht in sekshuizen en bordelen.

In zijn boek geeft de 31-jarige Asscher, lijsttrekker van de PvdA bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen, zijn visie over de ideale stad in 2020. 'Nieuw Amsterdam' is volgens hem een mix tussen New York en het oude Europa: dynamisch en energiek, internationaal en verdraagzaam en met goede sociale voorzieningen en een diepgewortelde solidariteit.

Asscher vindt dat er veel moet veranderen op het gebied van integratie, onderwijs, wonen, veiligheid en stadsbestuur om die tolerante stad te zijn van weleer. „De segregatie en tweedeling moet worden gestopt”, schrijft hij.

De islam, volgens Asscher in 2020 de grootste godsdienst in de stad, moet een goede plaats krijgen in de samenleving, maar wel met een liberale Amsterdamse imam, Nederlands als spreektaal in de moskee en de sluiting van moskeeën die oproepen tot haat en geweld.

Amsterdam moet creatieven aantrekken en ondernemerschap onder allochtonen stimuleren, en tegelijk meer waardering hebben voor vrijwilligerswerk. Als het aan Asscher ligt, hebben werkgevers en gemeente in 2020 afgesproken dat vrijwilligerswerk een vereiste is op je cv. Bij het creëren van werk kan de stad zelf het goede voorbeeld geven door stagiairs in te zetten bij de aanleg van de Noord-Zuidlijn, meent de politicus.

Om het scheefwonen tegen te gaan, zou de gemeente een vorm van huurbelasting moeten invoeren bedoeld voor mensen met hoge inkomens die in een goedkope huurwoning wonen. „In combinatie met een beperking van de aftrek van hypotheekrente levert dat extra geld op voor sociale investeringen.”

Of alles te realiseren is, vraagt ook de PvdA-er zich af. „Dromen helpen om vooruit te blijven gaan, al lukt dat in de praktijk maar beetje bij beetje.”

observer
30-11-05, 19:16
de partij van rob oudkerk als zedenmeester

had dat eerder van de gereformeerden gedacht

nard
30-11-05, 20:00
Geplaatst door observer
de partij van rob oudkerk als zedenmeester

had dat eerder van de gereformeerden gedacht

Tja, PvdA moet toch rekening houden met 't groeiende moslimelectoraat waar ze groot deel van haar stemmen vandaan trekt.

Al Sawt
30-11-05, 23:47
Mijn stem krijgen ze in ieder geval niet. Een partij die actief in verleden heeft ingezet voor warme banden met Israel, is naar mijn mening schuldig aan misdaden.

Tomas
01-12-05, 08:14
Geplaatst door Joesoef
„Wat mij betreft wordt de raamprostitutie in Amsterdam actief ontmoedigd”, schrijft hij in zijn woensdag gepresenteerde boek Nieuw Amsterdam. „Liever een toeristenattractie minder dan medeplichtigheid aan misbruik van vrouwen.”

Wat moet ik me bij actieve ontmoediging voorstellen? Demotiverende gesprekken met prostituees?



Volgens Asscher hoeven we niet zo trots te zijn op de rosse buurt „als we weten dat de raamprostitutie in Amsterdam in handen is van een klein aantal criminelen, als we weten dat voor een flink aantal vrouwen een achtergrond van gedwongen prostitutie speelt en als we weten dat Amsterdam voor veel loverboys een gouden afzetmarkt is”.


Als je dit allemaal weet dan ben je toch een mietjes als je daar dan niks aan durft te doen? Ik krijg sterk de indruk dat ie gen zin heeft om er iets aan te doen en met afkeurende praatjes de verantwoording daarvoor probeert te ontlopen. Of de methode: "wat niet weet wat niet deert". Dus de stad zodanig inrichten dat al die vrouwenhandel in ieder geval niet meer zo open en bloot te zien is. Alles behalve de misdadigers aanpakken of de vrouwen helpen die in dergelijke situaties terecht zijn gekomen. Da's blijkbaar net iets teveel gevraagd.

TonH
01-12-05, 08:56
Geplaatst door Tomas
Als je dit allemaal weet dan ben je toch een mietjes als je daar dan niks aan durft te doen? Ik krijg sterk de indruk dat ie gen zin heeft om er iets aan te doen en met afkeurende praatjes de verantwoording daarvoor probeert te ontlopen. Of de methode: "wat niet weet wat niet deert". Dus de stad zodanig inrichten dat al die vrouwenhandel in ieder geval niet meer zo open en bloot te zien is. Alles behalve de misdadigers aanpakken of de vrouwen helpen die in dergelijke situaties terecht zijn gekomen. Da's blijkbaar net iets teveel gevraagd.

Helemaal mee eens.

Goodnight
01-12-05, 09:06
Geplaatst door nard
Tja, PvdA moet toch rekening houden met 't groeiende moslimelectoraat waar ze groot deel van haar stemmen vandaan trekt.

Ik dacht dat jij als overtuigd Christen ook wel prostitutie zou afkeuren...

nard
01-12-05, 09:27
Geplaatst door Goodnight
Ik dacht dat jij als overtuigd Christen ook wel prostitutie zou afkeuren...

Dat bedoelde ik niet te zeggen, Good. 't Ging me even om de misselijkmakende hypocrisie van de PvdA.

Maar je hebt gelijk. Doe ik ook. En kijk bijv. ook naar de getuigenissen van de kleine christelijke partijen; komen nooit in het nieuws, maar ze waarschuwen er al jaren voor. Denk ook aan bijv. de debatten rond de opheffing van het Prost-verbod.
Maar al die jaren is die kritiek half badinerend, half geirriteerd van de hand gedaan als middeleeuws, de vrijheid van de burger in de weg staand.


En nu opeens deze moraliserende manouvre, nogwel van de PvdA..........................
En dan te bedenken welke bedoelingen er mogelijk achter liggen.
(heb ik het nog niet eens over de ontsporingen die er op de achtergrond plaatsvinden; illegaliteit, drugs, mensenhandel, enz)

Mag ik even een teiltje??

Rourchid
01-12-05, 09:41
Geplaatst door Joesoef

In zijn boek geeft de 31-jarige Asscher, lijsttrekker van de PvdA bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen, zijn visie over de ideale stad in 2020. 'Nieuw Amsterdam' is volgens hem een mix tussen New York en het oude Europa: dynamisch en energiek, internationaal en verdraagzaam en met goede sociale voorzieningen en een diepgewortelde solidariteit.


Lang leve de Amerikanisatie van Amsterdam?

Geplaatst door Joesoef

Asscher vindt dat er veel moet veranderen op het gebied van integratie, onderwijs, wonen, veiligheid en stadsbestuur om die tolerante stad te zijn van weleer. „De segregatie en tweedeling moet worden gestopt”, schrijft hij.


Een typisch gvolg van Amerikanisatie is segegratie en tweedeling; misschien verstandig om de PvdA op te heffen.

Geplaatst door Joesoef

De islam, volgens Asscher in 2020 de grootste godsdienst in de stad, moet een goede plaats krijgen in de samenleving, maar wel met een liberale Amsterdamse imam, Nederlands als spreektaal in de moskee en de sluiting van moskeeën die oproepen tot haat en geweld.


Een liberale imam die lid is van de VVD of D66?

Geplaatst door Joesoef

Of alles te realiseren is, vraagt ook de PvdA-er zich af. „Dromen helpen om vooruit te blijven gaan, al lukt dat in de praktijk maar beetje bij beetje.”


Dit soort dromen leidt alleen maar tot nachtmerries op klaarlichte dag.

observer
01-12-05, 10:51
Geplaatst door nard
Tja, PvdA moet toch rekening houden met 't groeiende moslimelectoraat waar ze groot deel van haar stemmen vandaan trekt. liet laatste het wallengebied aan wat buitenlandse kennissen van me zien, eigenlijk is het wel bizar, groepsrondleidingen met 50 japanners, groepen engelse en schotse vrienden en overigens ook flinke aantallen jonge marokkanen die hun beeld van blanke vrouwen komen bijstellen

nard
01-12-05, 11:03
Geplaatst door observer
liet laatste het wallengebied aan wat buitenlandse kennissen van me zien, eigenlijk is het wel bizar, groepsrondleidingen met 50 japanners, groepen engelse en schotse vrienden en overigens ook flinke aantallen jonge marokkanen die hun beeld van blanke vrouwen komen bijstellen

Ja. 't trekt alle soorten mensen aan.

Zie het verband alleen niet zo met mijn opmerking....

observer
01-12-05, 14:45
Geplaatst door nard
Ja. 't trekt alle soorten mensen aan.

Zie het verband alleen niet zo met mijn opmerking.... dat een deel van dat (toekomstig) electoraat daar ook gewoon rondloopt