PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamic societies distribute hot meals in France



BiL@L
30-11-05, 20:36
gewist

Olive Yao
03-12-05, 16:35
:duim:

Onno26
04-12-05, 00:21
Tis eigenlijk net als de good ol' days of imperialism en de bijbehorende baptisering van al die zwarte en bruine volkjes die het juiste geloof nog niet gevonden hadden. Een bijbel in de ene en brood in de andere hand.

Onno26
04-12-05, 00:34
.

Rourchid
04-12-05, 12:13
Geplaatst door Onno26
Tis eigenlijk net als de good ol' days of imperialism en de bijbehorende baptisering van al die zwarte en bruine volkjes die het juiste geloof nog niet gevonden hadden. Een bijbel in de ene en brood in de andere hand.
Soerat al-Ahkaaf (46)
11- Zij die ongelovig zijn zeggen tegen hen die geloven «Als het iets goeds was hadden zij het niet eerder dan wij gekregen.» Omdat zij er zich niet de goede richting door laten wijzen zullen zij zeggen «Oude laster.»

Onno26
04-12-05, 12:34
Zij die ongelovig zijn zeggen tegen hen die geloven «Als het iets goeds was hadden zij het niet eerder dan wij gekregen

Ik schreef juist dat 'wij' de voedsel-voor-bekering-truc toepaste voordat nu 'zij' het doen. Ik sta overigens afkerig tegen alletwee.


Omdat zij er zich niet de goede richting door laten wijzen zullen zij zeggen «Oude laster.»

Laster? Of moet ik omdat je suraathjes plakt niet verwachten dat het helemaal terzake doet wat je zegt?

Rourchid
04-12-05, 17:26
Geplaatst door Onno26
Ik schreef juist dat 'wij' de voedsel-voor-bekering-truc toepaste voordat nu 'zij' het doen. Ik sta overigens afkerig tegen alletwee.


Voedselhulp is geen proselitisme.
Zie: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2464231#post2464231


Geplaatst door Onno26

Laster? Of moet ik omdat je suraathjes plakt niet verwachten dat het helemaal terzake doet wat je zegt?
Oude laster.
Soerat al-An'aam (6)
91 - Zij hebben Allaah niet op Zijn waarde geschat toe zij zeiden «Allaah heeft niets tot een mens neergezonden» Zeg «Wie heeft het boek neergezonden dat Moesa als licht en leidraad voor de mensen bracht? Jullie tonen het in geschreven vorm openlijk, maar jullie houden ook veel verborgen. Aan jullie is onderwezen wat jullie niet niet wisten, jullie niet en jullie vaderen niet.» Zeg «Allaah» En laat hen dan in hun geklets maar schertsen.

Soerat al-Moeddhattir (74)
24 - En hij zei: «Dit is slechts tovenarij die wordt doorverteld;
25 - dit zijn slechts de woorden van een mens.»

Zie ook: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2462241#post2462241

Olive Yao
11-12-05, 17:14
Hé Joacim, kun je dit ook zien als een soort da'wa?

(net als die muskuseenden voeren)

mark61
11-12-05, 17:31
Nee, dan SA's rol van saboteur in dienst van de VS op de klimaattop...das pas uitnodigend (=da'wa)

UK Aide: Saudi Arabia Obstructing Climate Change Talks

12-07-05 07:22 PM EST
MONTREAL -(Dow Jones)- Obstructive tactics from Saudi Arabian delegates are the biggest threat to the progress of negotiations at the United Nations Climate Change Conference being held in Montreal, a representative of the U.K. delegation said Wednesday.

The attitudes of India and the U.S. were also serving as stumbling blocks in finding a way forward for negotiations, Elliot Morley, U.K. minister of state for climate and the environment, told reporters on the sidelines of the conference.

"The Saudis are being exceptionally obstructive. They're blocking every discussion and have made unreasonable demands. They have been a really negative influence and have soured the atmosphere here. I think they're the villain of the piece," he said.

http://news.morningstar.com/news/DJ/M12/D07/200512071922DOWJONESDJONLINE001205.html

Rourchid
11-12-05, 21:27
Geplaatst door Olive Yao
Hé Joacim, kun je dit ook zien als een soort da'wa?

(net als die muskuseenden voeren)
Islamitische gerechtigheid geldt voor iedereen, de islam is een uitnodiging aan de hele mensheid.

Rourchid
11-12-05, 21:30
Geplaatst door mark61
Nee, dan SA's rol van saboteur in dienst van de VS op de klimaattop...das pas uitnodigend (=da'wa)

Alles wat mooi is moet als het even kan tot iets smerigs bestempeld worden.
En om maar te kunnen besmeuren wordt er bij een onderwerp over voedseluitdeling aan de armen in Parijs een klimaattop bij betrokken.
De vraag hoe het nou komt dat midden in de westerse wereld mensen door de armoedegrens zakken moet kennelijk coute que coute vermeden worden.

mark61
11-12-05, 22:09
Geplaatst door BiL@L
Pfff wat een laag stuk journalistiek. Hier kun je het alleen maar eens mee zijn. Het aanvoeren van beschuldigingen zonder de beschuldigde(n) te citeren, er wordt zelfs niets verdraaid haha...

Hoorde het eerder al op de BBC.

mark61
12-12-05, 07:21
Geplaatst door BiL@L
Ik zag al af van een oordeel, na het hele stuk gelezen te hebben. Maar vertel eens, wat ben je wijzer geworden van dat ge-RP op BBC?

Dat het vreemd is dat jouw Heilige SA zich door de beroerdste koeffar laat leiden om voor hen de kolen uit het vuur te halen. En zich leent voor het vernietigen van de aarde. Ik dacht dat er in de islam ook zo iets als zorg voor de natuur / omgeving bestond.

mark61
12-12-05, 07:23
Geplaatst door Joacim
Alles wat mooi is moet als het even kan tot iets smerigs bestempeld worden.
En om maar te kunnen besmeuren wordt er bij een onderwerp over voedseluitdeling aan de armen in Parijs een klimaattop bij betrokken.
De vraag hoe het nou komt dat midden in de westerse wereld mensen door de armoedegrens zakken moet kennelijk coute que coute vermeden worden.

Je kan wel 5 mensen te eten geven als publiciteitsstunt; een complete klimaatconferentie tegenwerken die gaat over ernstige zaken die 6 miljard mensen aangaan lijkt me iets belangrijker.

Maar hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden is niet jouw forte. Denken eigenlijk überhaupt niet.

mark61
12-12-05, 08:12
Geplaatst door BiL@L
Zat het maar zo simpel in elkaar. Saudi-Arabië is nog altijd degene die het uit de grond haalt en dus niet de (grootste) gebruiker, ik vergis me hoogst waarschijnlijk niet als ik zeg dat miniscuul NL veel meer olie, en dus CO2 uitstoot, verbrand dan SA zelf. Je kunt dus wel gaan wijzen met een vinger, maar wees dan niet blind voor die drie andere vingers.

Precies. Juist daarom is het onbegrijpelijk dat SA zich er in negatieve zin mee bemoeit. Maar in feite wordt hun enige exportprodukt 'zwartgemaakt', dus das misschien de logica.