PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaams intercultureel forum KifKif gesloten.



Rudy
01-12-05, 15:01
Deze week heeft het bestuur van de Vlaamse interculturele site www.kifkif.be beslist z'n forum te sluiten.

Van wie momenteel het forum probeert te bezoeken wordt verwacht hiervoor begrip op te brengen. Reden van het afsluiten volgens KifKif is te veel negativiteit.

Momenteel kan je er nog enkel de evolutie volgen van de klacht die door KifKif werd ingediend tegen het extreem-rechtse Vlaams Belang.

Wat vinden jullie van dergelijke beslissing?

Met alle respect voor de klacht maar persoonlijk vind ik dergelijke beslissing een beknotting van de vrije meningsuiting.

Rudy

freya
01-12-05, 15:34
Geplaatst door Rudy


Met alle respect voor de klacht maar persoonlijk vind ik dergelijke beslissing een beknotting van de vrije meningsuiting.



Wat een onzin, als jij vrij je mening wil uiten dan open je toch lekker zelf een forum!

Bezoekers van fora vergeten al snel dat ze ergens te gast zijn en dat de mogelijkheid om daar te schrijven wordt geboden door andere mensen die daar heel veel tijd en geld instoppen.

Het is geen recht maar een voorrecht om op het forum van een ander te mogen schrijven.

Als een team van vrijwilligers overspoeld wordt met scheldpartijen e.d. dan is het niet meer dan logisch dat ze er geen zin meer in hebben en het bijltje er bij neergooien.
Niemand is nl verplicht om internetfora te ontwerpen, de server te betalen, en uren per dag te spenderen om alle zooi die jan en alleman er neer plempt weer te verwijderen.

:zwaai:

assassijn
01-12-05, 15:38
Zelfde geval als maghrebonline. Ze zijn nu verder als receptensite.

freya
01-12-05, 15:47
Tis wel jammer van KifKif :(

Ze hadden daar altijd een forumgast van de week, kon je discussieren met bekende opiniemakers en politici e.d.


En waar moet Edith nou verder schrijven? :hihi:



Als ze maar niet weer hier komt :nerveus:







:engel:

Rudy
01-12-05, 16:09
Geplaatst door freya
Wat een onzin, als jij vrij je mening wil uiten dan open je toch lekker zelf een forum!

Bezoekers van fora vergeten al snel dat ze ergens te gast zijn en dat de mogelijkheid om daar te schrijven wordt geboden door andere mensen die daar heel veel tijd en geld instoppen.

Het is geen recht maar een voorrecht om op het forum van een ander te mogen schrijven.

Als een team van vrijwilligers overspoeld wordt met scheldpartijen e.d. dan is het niet meer dan logisch dat ze er geen zin meer in hebben en het bijltje er bij neergooien.
Niemand is nl verplicht om internetfora te ontwerpen, de server te betalen, en uren per dag te spenderen om alle zooi die jan en alleman er neer plempt weer te verwijderen.

:zwaai:

Goed Freya, maar KifKif kan je toch moeilijk vergelijken met een privéforum. Een van de sponsors is de Koning Boudewijstichting en de site ontvang ook financiële steun van leden.
Je hoeft als moderator toch ook niet permanent op een forum aanwezig te zijn om er de gekende stoorzenders uit te halen.
Een collectieve maatregel vind ik nog altijd een zwakke maatregel.

freya
01-12-05, 17:13
Geplaatst door Rudy
Goed Freya, maar KifKif kan je toch moeilijk vergelijken met een privéforum. Een van de sponsors is de Koning Boudewijstichting en de site ontvang ook financiële steun van leden.

Nou en? Dan krijgt een site subsidie, dan is het nog steeds te vergelijken met het eerste de beste cultureel centum of buurthuis dat ook zelf mag bepalen hoe de programmering eruit ziet en die ongewenste bezoekers eruit mag gooien of gewoon de toegang kan weigeren.

Probleem met een website is dat iedereen met een hotmailadres zomaar binnen kan komen, zonder eerst een kaartje te kopen of langs een portier te moeten gaan. En zich vervolgens ook nog eens als een beest kan gaan gedragen, omdat lekker niemand weet wie hij of zij werkelijk is.



Je hoeft als moderator toch ook niet permanent op een forum aanwezig te zijn om er de gekende stoorzenders uit te halen.
Een collectieve maatregel vind ik nog altijd een zwakke maatregel.

Je moest eens weten hoeveel uur ik vandaag zoet ben geweest met het de kop in drukken van 1 ruzie en nog wat meldingen over andere topics. En dan bemoei ik me alleen maar met het NVDD forum en niet met WSDB, Islam&meer, dating, enz.

En ging het maar alleen om 'gekende stoorzenders' :moe:

vlegeltje
01-12-05, 17:31
Geplaatst door freya
Je moest eens weten hoeveel uur ik vandaag zoet ben geweest met het de kop in drukken van 1 ruzie en nog wat meldingen over andere topics. En dan bemoei ik me alleen maar met het NVDD forum en niet met WSDB, Islam&meer, dating, enz.

:hihi: It's a dirty job... but someone 's got to do it.

Rudy
01-12-05, 18:51
Geplaatst door freya
Tis wel jammer van KifKif :(
En waar moet Edith nou verder schrijven? :hihi:
Als ze maar niet weer hier komt :nerveus:
:engel:
:blij: Oei, sommige posters zijn blijkbaar goed gekend. Als ik het zo mag zeggen, we verschillen wel eens van mening zonder veel geruzie, en, ik heb het niet zo echt voor betutteling van bevolkingsgroepen. Begrijp me aub niet verkeerd.

Rabi'ah.
02-12-05, 17:37
Geplaatst door freya


En waar moet Edith nou verder schrijven? :hihi:



Als ze maar niet weer hier komt :nerveus:







:engel:


:wtf: Is ze hier ooit geweest dan?

Rudy
02-12-05, 18:28
Geplaatst door freya
En ging het maar alleen om 'gekende stoorzenders' :moe:
Ik hoef geen moderator te zijn om de professionelen met een missie er uit te pikken.
Profi’s die etnische groepen tegen elkaar uitspelen. Resulteert in denigrerende gesprekken tot uiteindelijk de moderatie beslist om het kind met het badwater weg te gooien. Zeer zwak.

Don Vito
02-12-05, 18:45
Geplaatst door Rudy
Ik hoef geen moderator te zijn om de professionelen met een missie er uit te pikken.



En wat denk je van de levenloze mocro met te veel tijd?

Rudy
02-12-05, 18:49
Geplaatst door Don Vito
En wat denk je van de levenloze mocro met te veel tijd?
Wie of wat is een levenloze mocro ?

Don Vito
02-12-05, 18:52
Geplaatst door Rudy
Wie of wat is een levenloze mocro ?

Dat ben ik

een marokkaan zonder sociale leven e.d en die zich op het internet loopt te vervelen wat zich uit in het "publiceren" van opruiende en kwetsende posts.

Rudy
02-12-05, 19:23
Geplaatst door Don Vito
Dat ben ik

een marokkaan zonder sociale leven e.d en die zich op het internet loopt te vervelen wat zich uit in het "publiceren" van opruiende en kwetsende posts.

Goed Don Vito. Ik hoop dat je eerlijk bent. Je 4000 posts heb ik niet gelezen. Misschien reageer ik nogal impulsief op een eerste indruk, maar als ik zo vrij mag zijn; ben jij voorstander van maffiose praktijken om de zwakke te verdedigen? Of anders, in een meer huidige context, vind je dat maffiose praktijken noodzakelijk zijn om zich te weren tegen het huidige regime?

freya
02-12-05, 21:35
Geplaatst door Rabi'ah.
:wtf: Is ze hier ooit geweest dan?

Jazeker :tik:

Onmiskenbaar :D


Lang geleden, met een belachelijke nick, iets met appelmoes ofzo :hihi:

freya
02-12-05, 21:38
Geplaatst door Rudy
Ik hoef geen moderator te zijn om de professionelen met een missie er uit te pikken.
Profi’s die etnische groepen tegen elkaar uitspelen. Resulteert in denigrerende gesprekken tot uiteindelijk de moderatie beslist om het kind met het badwater weg te gooien. Zeer zwak.

Dat bedoelde ik niet, die zijn een makkie :moeilijk:

freya
02-12-05, 21:40
Geplaatst door Don Vito
Dat ben ik

een marokkaan zonder sociale leven e.d en die zich op het internet loopt te vervelen wat zich uit in het "publiceren" van opruiende en kwetsende posts.

:haha:




Vaak blijken dat btw kaaskopjes met een missie te zijn :moe:

oorlam
03-12-05, 11:13
Geplaatst door freya
Jazeker :tik:

Onmiskenbaar :D


Lang geleden, met een belachelijke nick, iets met appelmoes ofzo :hihi:

Eva Appelmoes als ik me goed herinner.

freya
03-12-05, 11:33
Geplaatst door oorlam
Eva Appelmoes als ik me goed herinner.

Ja precies, ze kwam hier op haar eigen hartstochtelijke wijze de AEL verdedigen :D




En dan durven sommigen mij een groupie te noemen :maf2:

Rudy
03-12-05, 11:37
Geplaatst door freya
Ja precies, ze kwam hier op haar eigen hartstochtelijke wijze de AEL verdedigen :D
tja Freya, dat klinkt mij zeer bekend in de oren. :blij:

freya
03-12-05, 11:56
Geplaatst door Rudy
tja Freya, dat klinkt mij zeer bekend in de oren. :blij:

Even wat nostalgie :tik:


Geplaatst door Eva Appelmoes
Als nuchtere en pragmatische Vlaamse met beide voeten stevig op de grond vind ik het echt wel nodig hier even te reageren.

Meneer de Trotse Arabier. Je woont al 40 jaar in België en ik hoor al meer dan 40 jaar in België allerlei vieze praatjes over Marokkanen en Turken. 1961 is langer dan 40 jaar geleden ja. In 1961 was er van Dyab Abou Jahjah nog geen sprake. Hij zag het levenslicht pas in 1971 en kan dus moeilijk aansprakelijk worden gesteld voor het imago dat de Marokkanen al meer dan 40 jaar hebben.

Ik denk dat het hoog tijd wordt dat er eens gewerkt wordt aan het imago van de allochtonen of ze nu van Marokkaanse, Turkse, Libanese, Congolese of whatever afkomst zijn. Vooral de Marokkanen zijn de pispalen bij uitstek. Het opzetten van de Turken tegen de Marokkanen past in de verdeel en heers strategie. Een Arabier die zich tegen Abou Jahjah afzet, zal daarmee wel scoren bij de paaspissers van het VB en aanverwanten.

Er loopt geen enkel 'schaap' achter Abou Jahjah, wel bestaat er een vrij grote groep mensen die zo verstandig zijn dat ze zien dat deze jongen de kwaliteiten heeft om iets te veranderen aan de achtergestelde positie van de allochtonen en ik moet zeggen dat ik al resultaat zie al is het nog maar een bescheiden begin. Het is in ieder geval significant waardevol en Rome werd ook niet op één dag gebouwd.

Dat verdelen van sjiiten en soennieten is je reinste dwaasheid. Moslims zijn moslims en daarmee basta. Bovendien zijn we nog allemaal verenigd onder de noemer 'mensen' of je het nu wil of niet. Moslims zijn geen aparte diersoort.

Abou Jahjah gebruikt niets. Je mag de hemel danken op je blote knieën voor zo'n man. Dat is de eerste die zich niet laat modeleren door de autochtone gevestigde partijen en dat is maar goed. Je mag mensen hun identiteit niet afnemen. Dat is ongezond en psychologisch onverdedigbaar. De motivering daarvoor is trouwens zo dwaas als maar zijn kan. Onze Vlaamse cultuur zou bedreigd zijn.

Welnu, knoop één ding stevig in je hoofd. Onze Vlaamse cultuur is in het minst niet bedreigd door de moslims. Bijlange niet. Onze Vlaamse cultuur is wel bedreigd door het Vlaams Blok en medestanders. Cultuur moet je ontwikkelen. Als je die niet ontwikkeld dan gaat hij verloren. Door zich ledig te houden met schimpen op allochtonen verspillen een groot aantal Vlamingen de energie en tijd die beter in de ontwikkeling van hun cultuur zou worden geïnvesteerd met als gevolg: culturele verloedering.

Koning Albert heeft gezegd als reactie op de rellen in Borgerhout dat kunst een belangrijke rol kan spelen om gemeenschappen dichter bij mekaar te brengen en dat is effectief zo. Kunst en cultuur vormen de beste remedie tegen racisme.

Abou Jahjah was geen lid van Hezbollah en Hezbollah is geen terreurorganisatie wel een verzetsbeweging. Mijn grootvader was tijdens WO2 ook bij het verzet in Vlaanderen en natuurlijk heetten die verzetstrijders toen voor de Nazi's ook 'terroristen'. Terroristen zijn altijd mensen die in opstand komen tegen onrecht, in het geval van Hezbollah gaat het om de bezetting van Palestina door de Israëli's.

Je verkoopt een pak nonsens. Abou Jahjah heeft als tiener op wacht gestaan. Slechts één keer werd er geschoten en schoot hij terug te bang om te kijken. Als hij iets geraakt zou hebben dan zal het toevallig geweest zijn. Op zijn 19de is hij naar Europa gekomen.

Je bent belazert. Abou Jahjah zaait helemaal geen haat. Hij is gewoon assertief en laat niet met zich sollen en komt op voor de allochtone gemeenschap en de moslims. Achter 40 jaar is het dik tijd dat er iemand dat doet anders staan we binnen 100 jaar nog geen stap verder.

We moeten de Joden ook niet beledigen Elbadr. De trotse Arabier doet me meer aan een VB-er denken en ik vind hem helemaal niet trots, wel pathetisch.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/newreply.php?s=&action=newreply&postid=913876



Wat zal Wide-O hier wel niet van vinden??? :staart:

Rudy
03-12-05, 17:46
Geplaatst door freya
Even wat nostalgie :tik:
Overduidelijk. Geen twijfel mogelijk. :blij:

GieP
06-12-05, 01:15
Geplaatst door freya Het is geen recht maar een voorrecht om op het forum van een ander te mogen schrijven.

Als een team van vrijwilligers overspoeld wordt met scheldpartijen e.d. dan is het niet meer dan logisch dat ze er geen zin meer in hebben en het bijltje er bij neergooien.
Niemand is nl verplicht om internetfora te ontwerpen, de server te betalen, en uren per dag te spenderen om alle zooi die jan en alleman er neer plempt weer te verwijderen [/B]

Allemaal goed en wel, maar waarom een forum sluiten?

Gooi toch gewoon de verpesters eruit! Laat de anderen verder hun meningsverschillen beschaafd uit de doeken doen.

Graag een beetje solidariteit ajb.

Rudy
06-12-05, 07:35
Geplaatst door GieP
Allemaal goed en wel, maar waarom een forum sluiten?

Gooi toch gewoon de verpesters eruit! Laat de anderen verder hun meningsverschillen beschaafd uit de doeken doen.

Graag een beetje solidariteit ajb.

GieP,
Hierbij een link naar een blog, een initiatief van een van de forumleden.
Bedoeling is binnenkort wat voorstellen over te maken aan KifKif, en vooral om het forum terug aan de praat te krijgen.
Alle meningen zijn er welkom.
Groet,
Rudy

freya
06-12-05, 09:54
Geplaatst door GieP
Allemaal goed en wel, maar waarom een forum sluiten?

Gooi toch gewoon de verpesters eruit! Laat de anderen verder hun meningsverschillen beschaafd uit de doeken doen.

Graag een beetje solidariteit ajb.

Ik weet niet hoeveel moderators er op KifKif waren, maar op momenten dat de site echt onder vuur ligt dan heb je daar meer dan een dagtaak aan.

Ik heb begrepen dat vanwege de aanklacht tegen de Winter er een golf van VBers actief werd. Zie dat maar te stuiten.

Ik begrijp dat het heel vervelend is als je vaste webstek ineens verdwenen is, ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Terwijl ik een antwoord aan het typen was, werd de site uit de lucht gehaald, zonder enige verklaring. Toen was ik ook behoorlijk kwaad.

Maar enig begrip voor de andere kant is ook wel op zijn plaats, laten we hopen dat KifKif snel weer terug komt met een forum.


Tot die tijd zijn onze Belgische vrienden hier welkom als vluchteling :D
Op dit forum hanteren we een ruimhartig asielbeleid:

Iedereen die zich aan de forumregels houdt is welkom! :strik:

Rudy
06-12-05, 23:13
Geplaatst door freya
Ik weet niet hoeveel moderators er op KifKif waren, maar op momenten dat de site echt onder vuur ligt dan heb je daar meer dan een dagtaak aan.

Ik heb begrepen dat vanwege de aanklacht tegen de Winter er een golf van VBers actief werd. Zie dat maar te stuiten.

Ik begrijp dat het heel vervelend is als je vaste webstek ineens verdwenen is, ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Terwijl ik een antwoord aan het typen was, werd de site uit de lucht gehaald, zonder enige verklaring. Toen was ik ook behoorlijk kwaad.

Maar enig begrip voor de andere kant is ook wel op zijn plaats, laten we hopen dat KifKif snel weer terug komt met een forum.

Tot die tijd zijn onze Belgische vrienden hier welkom als vluchteling :D
Op dit forum hanteren we een ruimhartig asielbeleid:

Iedereen die zich aan de forumregels houdt is welkom! :strik:

Bedankt voor de gastvrijheid. Ik zal proberen mijn manieren te houden in m’n gastland.

Freya, wie je dit ook in de oren heeft gefluisterd, het gaat niet om een golf van VB’rs op KifKif wegens de klacht tegen het VB. Er waren tot dan steeds dezelfde forumleden, geen nieuwe bezoekers, daar steek ik mijn handen voor in het vuur. Ik kan het weten. Het forum bezoek ik elke dag. Neen hoor, het gebeurde allemaal tijdens een doordeweekse dag met wat blabla over koetjes en kalfjes.

Ik ga niet veel meer doordrammen over de kwestie. Ik stel mij ondertussen enkele vraagjes. Waarom gaat het hier wel met zoveel meer posters, sorry, … prikkers. En daarbij, met een pak meer meningen. Ligt het aan het cultuurverschil of de discipline en kordaatheid, openheid van de moderatie?

Moest je nog wat tijd hebben om commentaar te geven op het blogforum. Steeds van harte welkom.

‘k Ga slapen. Morgen zien we wel weer.

Een erkend vluchteling,

freya
07-12-05, 08:18
Geplaatst door Rudy
de discipline en kordaatheid, openheid van de moderatie?


:roken:

et_2000nl
07-12-05, 08:23
Geplaatst door freya
Ja precies, ze kwam hier op haar eigen hartstochtelijke wijze de AEL verdedigen :D




En dan durven sommigen mij een groupie te noemen :maf2:

Groupie....

:hihi:

freya
07-12-05, 08:34
Geplaatst door et_2000nl
Groupie....

:hihi:

:zweep:

Rudy
08-12-05, 17:01
Geplaatst door freya
:roken:
tja, daarmee is alles gezegd.