PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraakse opstandelingen nemen Ramadi in



S@deeQ
01-12-05, 17:52
Iraakse opstandelingen nemen Ramadi in
ANP/RTR

RAMADI - Iraakse opstandelingen hebben donderdag de stad Ramadi, ten westen van Bagdad, grotendeels veroverd. Ze hebben een Amerikaanse basis en overheidsgebouwen aangevallen. Ze deelden pamfletten uit waarin staat dat Al Qaida de stad heeft veroverd, aldus ooggetuigen.

De ongeveer vierhonderd zwaar bewapende opstandelingen hebben in de straten controleposten opgericht.

echnaton
01-12-05, 20:41
Geplaatst door S@deeQ
Iraakse opstandelingen nemen Ramadi in
ANP/RTR

RAMADI - Iraakse opstandelingen hebben donderdag de stad Ramadi, ten westen van Bagdad, grotendeels veroverd. Ze hebben een Amerikaanse basis en overheidsgebouwen aangevallen. Ze deelden pamfletten uit waarin staat dat Al Qaida de stad heeft veroverd, aldus ooggetuigen.

De ongeveer vierhonderd zwaar bewapende opstandelingen hebben in de straten controleposten opgericht.

Toch jammer dat die opstandelingen nog steeds niet luisteren naar de vredeswens van de mensen in Irak. Hoeveel mensenlevens heeft het nu al niet gekost.

amOer
01-12-05, 21:43
Geplaatst door echnaton
Toch jammer dat die opstandelingen nog steeds niet luisteren naar de vredeswens van de mensen in Irak. Hoeveel mensenlevens heeft het nu al niet gekost.

bezetters weg .. Irak rustig ! :o

gisteren fallujah .. Samerra.. nu Al ramadi .. morgen Baghdad ?! :rolleyes:

echnaton
01-12-05, 21:53
Geplaatst door amOer
bezetters weg .. Irak rustig ! :o

Don't believe it! Dan begint het doden pas echt.


gisteren fallujah .. Samerra.. nu Al ramadi .. morgen Baghdad ?! :rolleyes:

Voor de mensen in Irak zou dat echt rampzalig zijn.

amOer
01-12-05, 21:57
Geplaatst door echnaton
Don't believe it! Dan begint het doden pas echt.



Voor de mensen in Irak zou dat echt rampzalig zijn.

doden ?! hoeso ?! ga me niet vertellen over burger oorlog dat is net zon grote leugen als WMD ! .. de enigen die zullen worden gekild zijn waarschijnlijk diegenen die met de amerikaanse tanks binnen zijn gekomen.
en rampzalig was het nooit voor de irakezen .. tot de dag van 9 april 03 !



Finally, Do you really want to Negotiate? We Accept, But under our Conditions!



- All enemy troops are to withdraw to the occupied city of Kuwait.

- Then we sit under the exact same tent, that Schwarzkopf erected at Safwan, only this time it is to be erected in Matlaa the generally known and accepted borders of Iraq, and with the authorization of our new government, which will be declared soon at the correct timing from our Baghdad, we will negotiate your surrender !



We have the Oath of God!!!



Rafidan

The Political Party

vlegeltje
01-12-05, 22:01
Geplaatst door echnaton
Don't believe it! Dan begint het doden pas echt.


Knap he? Hoe Amerika daar de vrede aan het brengen is. :)

amOer
01-12-05, 22:05
Geplaatst door vlegeltje
Knap he? Hoe Amerika daar de vrede aan het brengen is. :)

:hihi: yeslam keyboardak !

Rudy
01-12-05, 22:28
Geplaatst door echnaton
Don't believe it! Dan begint het doden pas echt.
Voor de mensen in Irak zou dat echt rampzalig zijn.
Inderdaad, vooral voor de sjiieten, en de koerden

Soldim
01-12-05, 22:35
Geplaatst door amOer

en rampzalig was het nooit voor de irakezen .. tot de dag van 9 april 03 !




Daar zullen een aantal Koerden toch anders over denken.

echnaton
01-12-05, 22:42
Geplaatst door amOer
doden ?! hoeso ?! ga me niet vertellen over burger oorlog dat is net zon grote leugen als WMD ! .. de enigen die zullen worden gekild zijn waarschijnlijk diegenen die met de amerikaanse tanks binnen zijn gekomen.

Nu worden al vele andere gekild. Bijvoorbeeld sjiïetische moskeebezoekers.


en rampzalig was het nooit voor de irakezen .. tot de dag van 9 april 03 !

Heel erg veel Irakezen, van Koerdistan tot Basra, zullen dat heel erg met je oneens zijn

amOer
01-12-05, 22:45
Geplaatst door Soldim
Daar zullen een aantal Koerden toch anders over denken.

ik snap niet wat jullie denken ?!

de vice-president van Irak was koerd ( taha ramadaan )
33 van de 55 Iraakse ex-leiders die de amerikanen op spel kaarten hebben gezet, waren sji'iet !!

Saddam heeft niets tegen koerden en sjieten .. maar wat verwacht je van een president die :

8 jaar oorlog heeft met Iran, en steeds komen de koerden in het noorden om het Iraakse leger last te bezorgen ?!

een wereld oorlog tegen 33 landen in 1991 en toen ze aan het terug trekken waren gaan bepaalde sji'ieten , ( Badr brigade en andere Iraans-iraaks militia ) het leger aanvallen !!

zet je zelf in zijn situatie .. ?! moet ie hun soms snoepjes geven ?!
maar jongens zullen we maar kappen want dit gaat weer een eindeloos topic wezen .. waar we toch nooit uit zullen komen .. laten we maar gewoon met popcorn in ons handje het einde van de oorlog in Irak bekijken ..
iets veranderen kunnen we toch niet .. hebben we nooit gekund .. dus praten daarover is eigelijk voor mietjes ! :D ! ( inclusief ikke !! :p )

echnaton
01-12-05, 22:48
Geplaatst door amOer
ik snap niet wat jullie denken ?!

de vice-president van Irak was koerd ( taha ramadaan )
33 van de 55 Iraakse ex-leiders die de amerikanen op spel kaarten hebben gezet, waren sji'iet !!

Saddam heeft niets tegen koerden en sjieten .. maar wat verwacht je van een president die :

8 jaar oorlog heeft met Iran, en steeds komen de koerden in het noorden om het Iraakse leger last te bezorgen ?!

een wereld oorlog tegen 33 landen in 1991 en toen ze aan het terug trekken waren gaan bepaalde sji'ieten , ( Badr brigade en andere Iraans-iraaks militia ) het leger aanvallen !!

zet je zelf in zijn situatie .. ?! moet ie hun soms snoepjes geven ?!
maar jongens zullen we maar kappen want dit gaat weer een eindeloos topic wezen .. waar we toch nooit uit zullen komen .. laten we maar gewoon met popcorn in ons handje het einde van de oorlog in Irak bekijken ..
iets veranderen kunnen we toch niet .. hebben we nooit gekund .. dus praten daarover is eigelijk voor mietjes ! :D ! ( inclusief ikke !! :p )

Daar komen we best uit want het is gewoon bullshit wat je zegt. Je zit gewoon Saddam te verdedigen. Ben je gisteren pas geboren of zo?

Iglo
01-12-05, 23:37
Geplaatst door amOer
ik snap niet wat jullie denken ?!

de vice-president van Irak was koerd ( taha ramadaan )
33 van de 55 Iraakse ex-leiders die de amerikanen op spel kaarten hebben gezet, waren sji'iet !!

Saddam heeft niets tegen koerden en sjieten .. maar wat verwacht je van een president die :

8 jaar oorlog heeft met Iran, en steeds komen de koerden in het noorden om het Iraakse leger last te bezorgen ?!

een wereld oorlog tegen 33 landen in 1991 en toen ze aan het terug trekken waren gaan bepaalde sji'ieten , ( Badr brigade en andere Iraans-iraaks militia ) het leger aanvallen !!

zet je zelf in zijn situatie .. ?! moet ie hun soms snoepjes geven ?!
maar jongens zullen we maar kappen want dit gaat weer een eindeloos topic wezen .. waar we toch nooit uit zullen komen .. laten we maar gewoon met popcorn in ons handje het einde van de oorlog in Irak bekijken ..
iets veranderen kunnen we toch niet .. hebben we nooit gekund .. dus praten daarover is eigelijk voor mietjes ! :D ! ( inclusief ikke !! :p ) Geweldig, deze miste nog op Maroc.nl, een fan van de heer Saddam H. Nu is het setje compleet.

Spoetnik
01-12-05, 23:46
Geplaatst door Soldim
Daar zullen een aantal Koerden toch anders over denken.

De Koerden zijn nu hun eigen massaslachtingen aan het uitrichten onder het oog van de Amerikanen.

Soldim
01-12-05, 23:59
Geplaatst door Spoetnik
De Koerden zijn nu hun eigen massaslachtingen aan het uitrichten onder het oog van de Amerikanen.

En dus had Sadam, via een soort tijd-boog het recht hen uit te moorden in 1981?

Spoetnik
02-12-05, 00:04
Geplaatst door Soldim
En dus had Sadam, via een soort tijd-boog het recht hen uit te moorden in 1981?

Nee, ik wilde alleen maar uitdrukken hoe ze hun blijschap uiten.

Gezien jouw steun aan de koerden en de Amerikanen, lijkt me dat jij hun slachtingen ondersteunt.

Soldim
02-12-05, 00:12
Geplaatst door Spoetnik
Nee, ik wilde alleen maar uitdrukken hoe ze hun blijschap uiten.

Gezien jouw steun aan de koerden en de Amerikanen, lijkt me dat jij hun slachtingen ondersteunt.

Oh, maar ik steun de Amerikanen helemaal niet. Ik heb liever dat ze vandaag terug komen dan morgen (muv de op Miramar gestationeerde vliegmachines, want die veroorzaken me teveel herrie ;) ).

Wat de Koerden betrefd, ik moet eerlijk toegeven dat ik niet helemaal snap waarom/wie er geslacht wordt, maar er is meer dat ik niet snap.

Echter, het feit dat ik tegen de bezetting was, en ben, betekend nog niet dat ik SH steun, verre van. Ik ben meer dan blij dat hij afgezet is, de manier waarop, das meer het probleem.

Spoetnik
02-12-05, 11:07
Geplaatst door Soldim
Wat de Koerden betrefd, ik moet eerlijk toegeven dat ik niet helemaal snap waarom/wie er geslacht wordt, maar er is meer dat ik niet snap.

Turkmenen, Sunni's, etc. Ze willen Kirkuk veroveren voor hun koerdistan.

Onbek_01
02-12-05, 11:11
Liefde
Aboe Horairah verhaalt dat de Profeet, vrede zij met hem, zei, 'Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, jullie zullen het paradijs niet binnengaan voordat jullie geloven en jullie zullen niet geloven voordat jullie van elkaar houden. [Overgeleverd in Moslim].

Jammer dat de moslims niet meer van elkaar houden,alleen weinigen houden nog van elkaar omwille van Allah.

echnaton
02-12-05, 11:15
Geplaatst door Spoetnik
De Koerden zijn nu hun eigen massaslachtingen aan het uitrichten onder het oog van de Amerikanen.

Dit is weer een Lennartse uitspraak. Dat wil zeggen een bewering zonder een spoortje van bewijs.

Elien
02-12-05, 11:20
Voor de mensen in Irak zou dat echt rampzalig zijn.




chaos die er nu heerst is rampzaliger

freya
02-12-05, 11:33
Geplaatst door Iglo
Geweldig, deze miste nog op Maroc.nl, een fan van de heer Saddam H. Nu is het setje compleet.

Ach hij is in goed gezelschap zullen we maar zeggen, de Amerikanen zijn ook jarenlang reuzeblij geweest met Saddam en deden alles om hem in het zadel te houden :tik:

echnaton
02-12-05, 12:01
Geplaatst door Elien
Voor de mensen in Irak zou dat echt rampzalig zijn.




chaos die er nu heerst is rampzaliger


De Amerikanen zijn de enigen die kunnen proberen orde te scheppen. Als zij vertrekken wordt de chaos nog veel groter. De huidige regering zal zonder hen de zaak niet bij elkaar kunnen houden. Het land zal dan in elkaar tot in het oneindige bevechtende delen uit elkaar spatten. Met alle gevolgen van dien voor de bevolking.

Iglo
02-12-05, 12:06
Geplaatst door freya
Ach hij is in goed gezelschap zullen we maar zeggen, de Amerikanen zijn ook jarenlang reuzeblij geweest met Saddam en deden alles om hem in het zadel te houden :tik: Wereldpolitiek is altijd een opportunistische bezigheid geweest, dat geld voor elk land en zeker voor elke supermacht. Laten we blij zijn dat de USA de overgebleven supermacht is ipv het ouwe USSR.

amOer
02-12-05, 12:11
woehoe .. echnaton .. !! rustigaan jongen :D

voordat jij de koerden en de bezetters verdedigt .. de oorlog in Irak was onrechtvaardig en ging tegen de wil van alle volken en zelfs de VN in !! m.a.w. Saddam is nu nog steeds de president van Irak .

en hoeso in 1981 koerden afgeslacht ?! in Halabja waren het Iraanse artillerie die de koerden trof en dat staat ook in de VN verslagen over de oorlog van Irak/Iran .

hij heeft ze wel flink gepakt tijdens de Al-Anfaal operaties .. dat wel ..

maar vertel jij eens .. wat had hij anders moeten doen ?!

koerden kregen in Irak een eigen grondgebied en een eigen parlement enz enz .. en dat onder Saddam .. dus hij was niet tegen ze .. maar toen ze de Iranezen gingen helpen door een nieuwe front te openen in de 8 jarige oorlog .. sjah .. wat zou jij doen als je president van irak was ?!


( voordat mensen alweer aanvallend gaan reageren .. ik ben tegen die onrechtvaardige oorlog .. en niet zo zeer met Saddam .. maar onder hem was Irak veel en veel beter dan nu .. en dat zeg ik niet .. vrag maar aan elke irakees in baghdad .. iedereen zegt : hij was wel slecht .. maar we konden wel veilig op straat lopen !! )

Elien
02-12-05, 12:12
Geplaatst door echnaton
De Amerikanen zijn de enigen die kunnen proberen orde te scheppen. Als zij vertrekken wordt de chaos nog veel groter. De huidige regering zal zonder hen de zaak niet bij elkaar kunnen houden. Het land zal dan in elkaar tot in het oneindige bevechtende delen uit elkaar spatten. Met alle gevolgen van dien voor de bevolking.


heb jij je kop de afgelopen maanden in het zand zitten ofzo???
waar zie jij orde? mensen worden nog steeds massaal vermoord, gevangenen worden verkracht, gemarteld, vernederd en vermoord,veilig is het niet meer op straat, amerika betaalt kranten voor positieve "nep"nieuws,mensen zijn armer geworden, buitenlandse mensen kunnen niet meer veilig alleen over straat, moet ik verder gaan met de "positieve" invloed van Amerika??

Iglo
02-12-05, 12:18
Geplaatst door Elien
heb jij je kop de afgelopen maanden in het zand zitten ofzo???
waar zie jij orde? mensen worden nog steeds massaal vermoord, gevangenen worden verkracht, gemarteld, vernederd en vermoord,veilig is het niet meer op straat, amerika betaalt kranten voor positieve "nep"nieuws,mensen zijn armer geworden, buitenlandse mensen kunnen niet meer veilig alleen over straat, moet ik verder gaan met de "positieve" invloed van Amerika?? Het is een ontiegelijke puinzooi in Irak. Maar denk je dat de situatie onmiddelijk beter zou worden op het moment dat de Amerikanen weggingen? Of zou de chaos nog groter worden? De situatie valt niet meer om te keren.

Iglo
02-12-05, 12:22
Geplaatst door amOer
woehoe .. echnaton .. !! rustigaan jongen :D

voordat jij de koerden en de bezetters verdedigt .. de oorlog in Irak was onrechtvaardig en ging tegen de wil van alle volken en zelfs de VN in !! m.a.w. Saddam is nu nog steeds de president van Irak .
.......
.......

dat houdt die Saddam H dan goed verborgen, puik acteerwerk!

amOer
02-12-05, 12:22
Geplaatst door Elien
heb jij je kop de afgelopen maanden in het zand zitten ofzo???
waar zie jij orde? mensen worden nog steeds massaal vermoord, gevangenen worden verkracht, gemarteld, vernederd en vermoord,veilig is het niet meer op straat, amerika betaalt kranten voor positieve "nep"nieuws,mensen zijn armer geworden, buitenlandse mensen kunnen niet meer veilig alleen over straat, moet ik verder gaan met de "positieve" invloed van Amerika??

ja wel er is een positieve invloed ... !!

amerika heeft Irak vernietigd maar tegelijkertijd hebben ze "het republiek van de green-zone" gevestigd :haha:

als we zelfs bijna dagelijks horen dat er raket en artilerie aanvallen zijn op het meeste veilige plek van Baghdad ( green zone ) .. hoe moeten we het ons voorstellen voor de rest van het land ?!

en ik neem aan dat je ook hebt gezien een paar dagen geleden hoe in Tikrit en artilerie aanval was op de plek waar top amerikaanse en iraakse politicie waren .. ( waaronder de commander van de VS troepen in Irak ) .. zooo grappig toen ze allemaal als mietjes weg renden en doken onder tafels :hihi: :hihi:

amOer
02-12-05, 12:24
Geplaatst door Iglo
.......
.......

dat houdt die Saddam H dan goed verborgen, puik acteerwerk!

wtf ?! geloof jij dan dat de oorlog tegen irak rechtvaardig was ?!?!?! omg dan hoef ik echt NIET met jou verder te discusseren !! ( dat die fossielen nog bestaan !!!! )

echnaton
02-12-05, 12:33
Geplaatst door Elien
heb jij je kop de afgelopen maanden in het zand zitten ofzo???
waar zie jij orde? mensen worden nog steeds massaal vermoord, gevangenen worden verkracht, gemarteld, vernederd en vermoord,veilig is het niet meer op straat, amerika betaalt kranten voor positieve "nep"nieuws,mensen zijn armer geworden, buitenlandse mensen kunnen niet meer veilig alleen over straat, moet ik verder gaan met de "positieve" invloed van Amerika??

Denk jij dan ook niet dat dat allemaal nog veel erger zal worden als de Amerikanen zo maar verdwijnen?

Iglo
02-12-05, 12:40
Geplaatst door amOer
wtf ?! geloof jij dan dat de oorlog tegen irak rechtvaardig was ?!?!?! omg dan hoef ik echt NIET met jou verder te discusseren !! ( dat die fossielen nog bestaan !!!! ) De oorlog tegen Irak was onterecht dom dwaas en nog een hele hoop andere dingen. Joost mag weten waarom Bush het nodig vond om Irak binnen te vallen.
Maar even reeel, Saddam H. is geen president meer, hij is zijn macht kwijt, dus is hij geen president meer, simpel. Op dezelfde manier is hij toch ook aan de macht gekomen en gebleven?

echnaton
02-12-05, 12:44
Geplaatst door amOer
woehoe .. echnaton .. !! rustigaan jongen :D

voordat jij de koerden en de bezetters verdedigt .. de oorlog in Irak was onrechtvaardig en ging tegen de wil van alle volken en zelfs de VN in !! m.a.w. Saddam is nu nog steeds de president van Irak .

en hoeso in 1981 koerden afgeslacht ?! in Halabja waren het Iraanse artillerie die de koerden trof en dat staat ook in de VN verslagen over de oorlog van Irak/Iran .

hij heeft ze wel flink gepakt tijdens de Al-Anfaal operaties .. dat wel ..

maar vertel jij eens .. wat had hij anders moeten doen ?!

koerden kregen in Irak een eigen grondgebied en een eigen parlement enz enz .. en dat onder Saddam .. dus hij was niet tegen ze .. maar toen ze de Iranezen gingen helpen door een nieuwe front te openen in de 8 jarige oorlog .. sjah .. wat zou jij doen als je president van irak was ?!

( voordat mensen alweer aanvallend gaan reageren .. ik ben tegen die onrechtvaardige oorlog .. en niet zo zeer met Saddam .. maar onder hem was Irak veel en veel beter dan nu .. en dat zeg ik niet .. vrag maar aan elke irakees in baghdad .. iedereen zegt : hij was wel slecht .. maar we konden wel veilig op straat lopen !! )

De manier waarop Saddam zijn eigen bevolking behandelde, zowel in het zuiden als in het noorden, was beneden alle peil. Gifgasaanvallen, massale slachtpartijen, moordpartijen op burgers, het was er allemaal. De doorstroming in Aboe Graib was groot, en dan ging het niet om sexuele vernederingen maar om regelrechte moordpartijen. Daar kwam ook nog eens bij dat hij zomaar een buurland binnenviel.

Het morele recht op het leiderschap van zijn land had Saddam hiermee al lang verspeeld dus het is heel goed dat de Amerikanen hem hebben aangepakt en afgezet. Ik vond de oorlog tegen Saddam dus wel rechtvaardig, wat landen met boter op het hoofd als Frankrijk of Rusland, die de VN domineren, er ook van vinden.

Overigens wordt de onveiligheid in Irak op dit moment nog steeds veroorzaakt door de aanhangers van Saddam.

jan1974
02-12-05, 13:03
Geplaatst door amOer
wtf ?! geloof jij dan dat de oorlog tegen irak rechtvaardig was ?!?!?! omg dan hoef ik echt NIET met jou verder te discusseren !! ( dat die fossielen nog bestaan !!!! )
Ik vind de oorlog tegen het terrorisme gerechtvaardigd. De huidige situatie in Irak bewijst dat de terroristen nog niet verslagen zijn.

Amerika heeft zich een tijdje meer teruggetrokken op haar eigen continent, maar dat is geen oplossing omdat dat uiteindelijk heeft geleid tot 2001-9-11.

Iglo
02-12-05, 13:12
Geplaatst door jan1974
Ik vind de oorlog tegen het terrorisme gerechtvaardigd. De huidige situatie in Irak bewijst dat de terroristen nog niet verslagen zijn.

Amerika heeft zich een tijdje meer teruggetrokken op haar eigen continent, maar dat is geen oplossing omdat dat uiteindelijk heeft geleid tot 2001-9-11. Als je zonodig terroristen wil aanvallen, val dan bv Iran aan, maar niet Irak. De oorlog door de USA op eigen houtje en op valse gronden gestart. En de resultaten mogen er zijn, een gigantische puinzooi in Irak en een nog verdere polarisatie in de wereld. Briljante actie die invasie!
De enige reden dat er op het moment nog geen 10 11-septembers zijn geweest (misschien een ietwat ongelukkige uitdrukking) komt door de scherp verhoogde veiligheidseisen, zeker niet doodat de US of A de terroristen onder de duim houden met die actie in Irak.

Onbek_01
02-12-05, 13:15
De ware terroristenstaat is amerika zelf.
Ze hebben sinds het afloop van de Tweedewereldoorlog miljoenen mensen vermoord terwijl al-qeada in totaal 5.000/6.000 mensen waaronder amerikaanse soldaten hebben vermoord.Check het verschil!

Spoetnik
02-12-05, 13:20
Geplaatst door echnaton
Dit is weer een Lennartse uitspraak. Dat wil zeggen een bewering zonder een spoortje van bewijs.

Washington Post had hier een stuk over:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/08/20/AR2005082001317.html
En dat is een pro-pentagon, pro-oorlog, pro-koerdische krant.

jan1974
02-12-05, 13:35
Geplaatst door Onbek_01
De ware terroristenstaat is amerika zelf.
Ze hebben sinds het afloop van de Tweedewereldoorlog miljoenen mensen vermoord terwijl al-qeada in totaal 5.000/6.000 mensen waaronder amerikaanse soldaten hebben vermoord.Check het verschil!
Jij hebt wat mij betreft de verkeerde definitie van terrorisme.

Er zijn misschien (te) veel doden gevallen door het Amerikaanse leger, maar Amerika is als jaren bezig met precisiebommen om de collatoral damage te beperken. Wat dat betreft presteren ze echt veel beter dan tijdens het bombarderen van NAZI Duitsland.

Wat doet al-qeada om het aantal burgerslachtoffers te beperken?

Is het niet juist dankzij de inval in Irak dat de verhouding Amerikaanse soldaten/burgerslachtoffers van Al-qeada voor Al-qeada "gunstiger" is geworden.

amOer
02-12-05, 13:53
@ echnaton : ok met jou hoef ik dus niet in gesprek .. echt !! gerechtvaardigd zegt ie !! 1 miljoen kinderen dood vanaf 1991 omdat er tekort was aan medicijnen + 100 duizenden + meer bommen op baghdad alleen dan in heel de 2de wereldoorlog bij elkaar !! en jij zegt gerechtvaardigd ! Kiss my a** !!! ( en niet meer reageren want ik zal toch niets zeggen ! )

@ Iglo : ok .. dus als een land zomaar een andere land binnen valt en de president afzet .. is hij ineens ook echt niet meer de president ?! hmmmm .. !!

@ jan : wat had Irak met alqaeda te maken ?! omg zeg me asjeblieft niet dat je gelooft wat die dwaas in het witte huis zegt he !! oja er is wel een verband between Iraq and Alqaeda !! the Q !!!!!! genoeg reden om irak te bombarderen ne bezetten ! vind ik ook !!


het verzet ... en het VS leger .. wie de battle wint heeft Irak .. no matter how much time we waste talking about it ! dus ... adioz mensen ! :)

jan1974
02-12-05, 14:10
Geplaatst door Spoetnik
Washington Post had hier een stuk over:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/08/20/AR2005082001317.html
En dat is een pro-pentagon, pro-oorlog, pro-koerdische krant.
Allemachtig, wat een artikel.

Elien
02-12-05, 14:11
Geplaatst door echnaton
Denk jij dan ook niet dat dat allemaal nog veel erger zal worden als de Amerikanen zo maar verdwijnen?

alle onrust is er omdat amerika niet weg wil en de mensen op dezelfde manier behandeld als met saddam

jan1974
02-12-05, 14:15
Geplaatst door amOer
@ jan : wat had Irak met alqaeda te maken ?! omg zeg me asjeblieft niet dat je gelooft wat die dwaas in het witte huis zegt he !! oja er is wel een verband between Iraq and Alqaeda !! the Q !!!!!! genoeg reden om irak te bombarderen ne bezetten ! vind ik ook !!
In mijn visie is een gebrek aan democratie, de oorzaak van het terrorisme. Het is dan ook logisch als je een oorlog tegen het terrorisme begint, een dictator aan te pakken.

echnaton
02-12-05, 14:23
Geplaatst door Spoetnik
Washington Post had hier een stuk over:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/08/20/AR2005082001317.html
En dat is een pro-pentagon, pro-oorlog, pro-koerdische krant.

Daar staat niets in over massaslachtingen.

jan1974
02-12-05, 14:24
Geplaatst door Elien
alle onrust is er omdat amerika niet weg wil en de mensen op dezelfde manier behandeld als met saddam
Een democratie kun je niet in een jaar bouwen. Wat je nu ziet in Irak is infeite veroorzaakt door jarenlange onderdrukking door Saddam. Het is gewoon zo dat mensen die misbruikt zijn, later zelf ook vaak in de fout gaan.

Het kost gewoon tijd om deze "bad-spirit" eruit te krijgen bij het volk, maar het is uiteindelijk het beste.

Elien
02-12-05, 14:28
Geplaatst door jan1974
Een democratie kun je niet in een jaar bouwen. Wat je nu ziet in Irak is infeite veroorzaakt door jarenlange onderdrukking door Saddam. Het is gewoon zo dat mensen die misbruikt zijn, later zelf ook vaak in de fout gaan.

Het kost gewoon tijd om deze "bad-spirit" eruit te krijgen bij het volk, maar het is uiteindelijk het beste.

tuurlijk jongen en dat ram je eruit?

echnaton
02-12-05, 14:33
Geplaatst door amOer
@ echnaton : ok met jou hoef ik dus niet in gesprek .. echt !! gerechtvaardigd zegt ie !! 1 miljoen kinderen dood vanaf 1991 omdat er tekort was aan medicijnen + 100 duizenden + meer bommen op baghdad alleen dan in heel de 2de wereldoorlog bij elkaar !! en jij zegt gerechtvaardigd ! Kiss my a** !!! ( en niet meer reageren want ik zal toch niets zeggen ! )

Ik geef toch nog maar even mijn mening. 1.000.000 Iraakse kinderen dood door de VN-sancties? Dat is zo maar een bewering zonder een spoortje van bewijs. Bovendien, als er al Iraakse kinderen gestorven zijn door gebrek aan medicijnen is de enige die daar verantwoordelijk voor was Saddam. Hij hield door het niet voldoen aan de eisen van de VN namelijk zijn eigen bevolking in gijzeling. Maar bovendien werd die VN-boycot aan alle kanten ontdoken, zoals onlangs nog duidelijk is geworden. Saddam verdiende genoeg geld aan illegale olieleveranties. Dat geld gebruikte hij om voor zichzelf en zijn familie schitterende paleizen te bouwen. Dat geld had hij ook kunnen gebruiken voor gezondheidszorg.


@ Iglo : ok .. dus als een land zomaar een andere land binnen valt en de president afzet .. is hij ineens ook echt niet meer de president ?! hmmmm .. !!

Saddam had niet goed voor zijn volk gezorgd. Door zijn gedrag had hij het morele recht verloren om president te zijn.

echnaton
02-12-05, 14:37
Geplaatst door Elien
alle onrust is er omdat amerika niet weg wil en de mensen op dezelfde manier behandeld als met saddam

De strijd om de macht die momenteel gaande is in Irak heeft weinig te maken met het gedrag van de Amerikanen maar des te meer met de tegenstelling tussen soennieten en sjiïeten. Waarbij de eersten niet willen accepteren dat ze 'out of office' zijn.

Iglo
02-12-05, 14:45
Geplaatst door amOer
@ Iglo : ok .. dus als een land zomaar een andere land binnen valt en de president afzet .. is hij ineens ook echt niet meer de president ?! hmmmm .. !!

het verzet ... en het VS leger .. wie de battle wint heeft Irak .. no matter how much time we waste talking about it ! dus ... adioz mensen ! :)
@amOer

Dat getuigd wel van heel weinig realiteitszin. Saddam H. is verslagen, zijn leger en land zijn in puin geslagen. Hij heeft geen enkele zeggenschap meer over het land. En over de vraag of hij "moreel gezien" zeggenschap heeft over het land, en nog steeds heeft omdat de inval onwettig was: hoe is hij dan aan dat morele recht gekomen om president te zijn? Juist ja, door spierballenpolitiek, en daar is hij zijn presidentschap ook aan kwijtgeraakt, alleen nu door iemand met meer spieren. Hij heeft dus noch, noch praktisch gezien recht op de titel president.
Het is trouwens een vreemd dat het verzet zoveel slachtoffers maakt onder de eigen bevoling. Het lijkt er meer op alsof heel Irak in oorlog met zichzelf en de Amerikanen is.

Nelis70
02-12-05, 14:53
Geplaatst door amOer

en ik neem aan dat je ook hebt gezien een paar dagen geleden hoe in Tikrit en artilerie aanval was op de plek waar top amerikaanse en iraakse politicie waren .. ( waaronder de commander van de VS troepen in Irak ) .. zooo grappig toen ze allemaal als mietjes weg renden en doken onder tafels :hihi: :hihi:

Precies, het waren pas echt kerels geweest als ze gewoon naar de bominslagen waren toegelopen! Dat ze zichzelf willen beschermen tegen bommen zeg, dat is echt slap!

Jij bent zeker ook zo iemand die het erkennen van een gemaakte fout slap en voor mietjes vindt.

amOer
02-12-05, 14:59
@ echnaton :

waarheeft ie zich niet aangehouden ?!?!? de VN-team heeft ELKE paleis en elke militaire basis doorzocht naar WMD ( dat was de aanleiding van de oorlog !! ) en hij zei steeds : we hebben ze niet !! en hij had gelijk !!

en hoeso zijn schuld van de miljoen kinderen ( wel bewezen trouwens !! ) Irak mocht niet eens potloden importeren of medicijnen met bepaalde chemicaliën .. en dat waren juist de ingewikkelde medicijnen die irakezen nodig hadden .. duizenden Depleated Uranium shells die Iraakse grondgebieden voor miljoenen jaren radio actief zullen maken .. is dat ook zijn schuld ?!

wake up !! je leeft in een wereld waarin alleen de sterkste het te zeggen heeft !!


@ Iglo :

geloof je het zelf dat hij niets meer te zeggen heeft ?! zal ik je een paar video's en foto's sturen van verzet groepen die duidelijk zeggen dat ze het oude leger zijn ?!
of heb je soms niet gehoord dat Rumsfeld een paar maanden geleden had voorgesteld om Saddam vrij te laten in ruil voor het staken van het gewapende verzet !!!???


en die slachtoffers die vallen door het "verzet" .. dat is niet het echte verzet .. dat zijn de geheimediensten van Iran, Amerika en anderen die burgeroorlog willen uitlokken .. en het bekende verhaal van de twee britse agenten die met explosieven werden gepakt naast een sji'ietisch moskee + de videos van de security groups die zomaar op Irakezen schieten zegt genoeg .. !!! ( naja .. genoeg voor de mensen die een beetje door denken !! )

amOer
02-12-05, 15:02
Geplaatst door Nelis70
Precies, het waren pas echt kerels geweest als ze gewoon naar de bominslagen waren toegelopen! Dat ze zichzelf willen beschermen tegen bommen zeg, dat is echt slap!

Jij bent zeker ook zo iemand die het erkennen van een gemaakte fout slap en voor mietjes vindt.

nee maar .. wat ik probeerde te zeggen is .. het verzet heeft alles en iedereen binnen hun raket en artilerie bereik .. zelfs de Commander van het VS leger ! ( Casy heet hij volgens mij )

Iglo
02-12-05, 15:09
Geplaatst door amOer
@ Iglo :

geloof je het zelf dat hij niets meer te zeggen heeft ?! zal ik je een paar video's en foto's sturen van verzet groepen die duidelijk zeggen dat ze het oude leger zijn ?!
of heb je soms niet gehoord dat Rumsfeld een paar maanden geleden had voorgesteld om Saddam vrij te laten in ruil voor het staken van het gewapende verzet !!!???


en die slachtoffers die vallen door het "verzet" .. dat is niet het echte verzet .. dat zijn de geheimediensten van Iran, Amerika en anderen die burgeroorlog willen uitlokken .. en het bekende verhaal van de twee britse agenten die met explosieven werden gepakt naast een sji'ietisch moskee + de videos van de security groups die zomaar op Irakezen schieten zegt genoeg .. !!! ( naja .. genoeg voor de mensen die een beetje door denken !! )
@amOer
Nog steeds invloed hebben is heel wat anders dan nog steeds president zijn, praktisch gezien is hij dus zeker geen president meer.
Nogmaals, waar heeft hij volgens jou dan het moreel recht vandaan om president te zijn, uit die verkiezingen waar 99% van de Iraqi's op hem stemde?

Dat van die geheime diensten is natuurlijk waar. De Engelsen, maar vooral de Amerikanen zelf hebben er ontzettend veel belang bij dat er zoveel mogelijk onrust blijft in Irak, zodat ze daar zolang mogelijk zitten :maf2:.

amOer
02-12-05, 15:14
Geplaatst door Iglo
@amOer
Nog steeds invloed hebben is heel wat anders dan nog steeds president zijn, praktisch gezien is hij dus zeker geen president meer.
Nogmaals, waar heeft hij volgens jou dan het moreel recht vandaan om president te zijn, uit die verkiezingen waar 99% van de Iraqi's op hem stemde?

Dat van die geheime diensten is natuurlijk waar. De Engelsen, maar vooral de Amerikanen zelf hebben er ontzettend veel belang bij dat er zoveel mogelijk onrust blijft in Irak, zodat ze daar zolang mogelijk zitten :maf2:.

ok dan zijn we het met elkaar eens :) want ik vind het ook niet democratisch ofso hoe hij aan de macht kwam of bleef ... maja .. en president zijn ... wel volgens de wetten van de VN tog ?! want de oorlog was onrechtvaardigd en tegen de wil van de VN !

maja .. dat is geen punt .. :) we zien we lhoe het afloopt :)

een fotootje ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WCVPA3X6

Nelis70
02-12-05, 15:28
Geplaatst door amOer
nee maar .. wat ik probeerde te zeggen is .. het verzet heeft alles en iedereen binnen hun raket en artilerie bereik .. zelfs de Commander van het VS leger ! ( Casy heet hij volgens mij )

Als er een situatie bekend is (of 2 of 10) waarin er een raket in de buurt van een paar hotshots is terecht gekomen, betekent dat niet dat het verzet iedere situatie kan beheersen.

jan1974
02-12-05, 16:38
Geplaatst door Elien
tuurlijk jongen en dat ram je eruit?
Amerika heeft enorm zware wapens, dus je kunt zeggen dat ze zich op dat punt wel hebben ingehouden.

Er wordt hier wel gesproken over misstanden, maar ik kan niet beoordelen of het hier om incidenten gaat, of dat het structureel is.

Toch is er zeker wat aan te merken aan de gekozen strategie van de Amerikanen. Wat dat betreft is het goed dat er "slecht" nieuws naar buiten komt voor Bush. Hopelijk wordt de strategie kritisch benaderd en bijgesteld.

jan1974
02-12-05, 16:49
Geplaatst door amOer
nee maar .. wat ik probeerde te zeggen is .. het verzet heeft alles en iedereen binnen hun raket en artilerie bereik .. zelfs de Commander van het VS leger ! ( Casy heet hij volgens mij )
Dit snap ik dus niet. Qua slagkracht en vernietegingkracht kunnen de Irakezen het nooit winnen van de Amerikaanse wapens.

Op deze manier zijn de Irakezen infeite overgeleverd aan het mededogen van het Amerikaanse leger.

echnaton
02-12-05, 16:56
Geplaatst door jan1974
Allemachtig, wat een artikel.

Lennart denkt altijd dat het zijn beweringen kan bewijzen door het plaatsen van zo lang mogelijke artikelen, liefst in de Engelse taal. Dat bij nalezing die artikelen dat bewijs niet bevatten is al een aantal keren gebleken. Zo ook nu.

jan1974
02-12-05, 17:16
Geplaatst door echnaton
Lennart denkt altijd dat het zijn beweringen kan bewijzen door het plaatsen van zo lang mogelijke artikelen, liefst in de Engelse taal. Dat bij nalezing die artikelen dat bewijs niet bevatten is al een aantal keren gebleken. Zo ook nu.
Ik geloof eigenlijk wel dat de Koerden niet van die lievertjes zijn en dat er vele misstanden door hun gepleegd worden.

De vraag is echter, wat kunnen de Amerikanen daar aan doen? Nog meer mensen naar Irak sturen, juist nu de steun voor de oorlog in Amerika zelf afneemt?

amOer
02-12-05, 21:22
Geplaatst door jan1974
Dit snap ik dus niet. Qua slagkracht en vernietegingkracht kunnen de Irakezen het nooit winnen van de Amerikaanse wapens.

Op deze manier zijn de Irakezen infeite overgeleverd aan het mededogen van het Amerikaanse leger.

naah goed .. ze hebben het ook leger vs leger niet zo lang vol gehouden ..
maar je moet toegeven dat wat het verzet zelf "the second chapter of the war " wel erg goed werkt ;)!

maja.. overgeleverd is het niet helemaal .. en de slag van Fallujah I had bewezen dat ze degelijk goed kunnen vechten en toch wel de amerikanen kunnen verslaan en laten smeken om cease-fire !

amOer
02-12-05, 21:43
na die foto .. :D

Tien Amerikanen gedood door aanslag Irak
WASHINGTON - Bij een bomaanslag vlakbij het Iraakse Fallujah zijn donderdag tien Amerikaanse militairen om het leven gekomen. Dat hebben de Amerikaanse strijdkrachten vrijdag laten weten.


10 gedood en 11 gewond in Fallujah .. ( ja de stad die ze hebben plat gebombardeerd ook met chemicaliën !!! maar ze vechten nog steeds ! )

Wizdom
02-12-05, 22:45
Geplaatst door amOer
na die foto .. :D

Tien Amerikanen gedood door aanslag Irak
WASHINGTON - Bij een bomaanslag vlakbij het Iraakse Fallujah zijn donderdag tien Amerikaanse militairen om het leven gekomen. Dat hebben de Amerikaanse strijdkrachten vrijdag laten weten.


10 gedood en 11 gewond in Fallujah .. ( ja de stad die ze hebben plat gebombardeerd ook met chemicaliën !!! maar ze vechten nog steeds ! )

Als Al Kaida (De Basis) in Irak wint is er geen enkele plaats op aarde meer veilig voor de VS en haar handlangers...

amOer
02-12-05, 23:19
Geplaatst door Wizdom
Als Al Kaida (De Basis) in Irak wint is er geen enkele plaats op aarde meer veilig voor de VS en haar handlangers...

geloof jij dat alqaeda bestaat in Irak ?!

als ze sterk waren .. dan hadden ze afghanistan beter verdedigt of dan hadden we in afghanistan gehoord van elke dag 80 aanvallen net als in Irak terwijl in Irak 10x meer soldaten zijn !

geloof me .. Alqaeda .. in Irak tenminste zeker .. is alleen een projectie van geheime dienst die in Irak is en burger oorlog wil uitlokken .. maar de enige echt vechtende zijn het VS leger en elementen van het oude leger en Republican guards .. ( is niet mijn mening .. maar kan je zó achterhalen als je de films enzo van het verzet bekijkt )

het enige wat alqaeda kan is een primitieve bommetje maken of ak-47 gebruiken .. maar echte raketten en geadvanceerde wapens ... dat kunnen alleen getrainde mensen .. en ra ra ra wie zijn het !

Max Stirner
02-12-05, 23:25
Geplaatst door Wizdom
Als Al Kaida (De Basis) in Irak wint is er geen enkele plaats op aarde meer veilig voor de VS en haar handlangers...


....en dan leven we allemaal nog lang en gelukkig...... :)

Elbaskue
02-12-05, 23:52
http://img233.imageshack.us/img233/7786/gfallujah9mp.jpg (http://imageshack.us)

:D

Elbaskue
02-12-05, 23:54
http://img233.imageshack.us/img233/7577/gramadi6lm.jpg (http://imageshack.us)

:D

Elbaskue
03-12-05, 00:19
http://img227.imageshack.us/img227/3626/welcome1op.jpg (http://imageshack.us)

Ze staan met snoepjes en bloemetjes aan de zijkant van de weg :D

Elbaskue
03-12-05, 00:23
Geplaatst door amOer
na die foto .. :D

Tien Amerikanen gedood door aanslag Irak
WASHINGTON - Bij een bomaanslag vlakbij het Iraakse Fallujah zijn donderdag tien Amerikaanse militairen om het leven gekomen. Dat hebben de Amerikaanse strijdkrachten vrijdag laten weten.


10 gedood en 11 gewond in Fallujah .. ( ja de stad die ze hebben plat gebombardeerd ook met chemicaliën !!! maar ze vechten nog steeds ! )

Ze waren op voet-patrouille toen de bom afging. Aangezien de Amerikanen altijd ver van elkaar zijn verwijderd (in verband met de veiligheid), moet het een grote bom zijn geweest.

Elbaskue
03-12-05, 00:30
De Pentagon betaalt miljoenen aan Iraakse kranten om goed nieuws te publiceren over de oorlog die daar nu gaande is in Irak.

Wahaha, laat me raden wat er morgen in de Iraakse kranten zal staan: 'Ramadi onder controle van de bevrijders, mensen staan met snoepjes en bloemen te gooien naar de Amerikaanse en Iraakse soldaten' :haha:

amOer
03-12-05, 01:27
Geplaatst door elbaskue
De Pentagon betaalt miljoenen aan Iraakse kranten om goed nieuws te publiceren over de oorlog die daar nu gaande is in Irak.

Wahaha, laat me raden wat er morgen in de Iraakse kranten zal staan: 'Ramadi onder controle van de bevrijders, mensen staan met snoepjes en bloemen te gooien naar de Amerikaanse en Iraakse soldaten' :haha:

:hihi: en het leukst eis dat mensen hun geloven :jeweetog:

Elbaskue
03-12-05, 10:26
Irak is een moeras geworden voor de Amerikanen, ze kunnen er niet uit. Bush komt met zijn fantasie-'overwinningsstrategie' , de Pentagon met 'goed nieuws' en weet ik het allemaal...allemaal bullshit. Wat een wanhoop.

:D

Onbek_01
03-12-05, 10:51
Nu Ramadi en inshallah morgen heel irak in de handen van de opstandelingen.
Verdomde amerikanen.
Dachten ze echt dat de irakezen hen met open armen zouden ontvangen als bevrijders.
Alleen de shia-moslims zijn dwazen,zij zien amerikanen als engelen.

Elbaskue
03-12-05, 11:09
Geplaatst door Onbek_01
Nu Ramadi en inshallah morgen heel irak in de handen van de opstandelingen.
Verdomde amerikanen.
Dachten ze echt dat de irakezen hen met open armen zouden ontvangen als bevrijders.
Alleen de shia-moslims zijn dwazen,zij zien amerikanen als engelen.

Volgens mij zijn er meerdere steden in de Al-Anbar provincie in handen van de opstandelingen.

De sjiieten zijn de ogen en oren van de Amerikanen. Als de sjiietische strijdkrachten eenmaal zijn uitgeschakelt, dan kunnen de Amerikanen het al helemaal vergeten :D

lebanese
03-12-05, 11:11
alleen de shia moslims ,hadden de amerikanen met openarmen ontvangen,maar jah...,wat moet je verwachten van veraders?

zij hebben de arabishe landen atijd al veraden,sallehedin ayubi,hebben ze al 3 keer proberen te vermoorden,sallehidn,die de europanen billekoek gaf

wie heeft voor de ondergang van de islamietishe rijk gezorgd,goed geraden,de shietishe perzen,ene shiet (ibnul 3alqami) had de mongolen toegang gegeven naar baghdad,er vielen meer dan 2 miljoen doden in baghdad door mongolen,2 miljon in die tijd ook nog,zij hadden gehoopt dat de sunnietishe gemeenschap de macht zou verliezen zodat zij het hadden overgenomen,maar nee de euopeanen namen het over,zonder dat shieten daar baat bij hadden!

ze hebben altijd al onze arab gronden al veraden :wink:

stel je eens voor,dat shieten samen met sunnieten tegen de amerikanen vochten,hah,dan waren de US soldiers allang weg,ze hadden ons kont dan gelikt om maar weg te mogen

gisteren nog 10 amerikanen gedood bij aanslag in buurt van fallujah,en 5 amerikanen in de buurt van tikrit,iraq is 1 arab grond,die pak je niet zomaar 1 2 3!

hebben ze dan nog niets geleerd van beirut dat je niet fokke moet met arabs? hahhahah daar vonden 67 amerikanen de dood bij 1 aanslag paar uur later 200 amerikanen en 56 franse dooie,binnen 2 aanslagen maar!

dus totaal 3 aanslagen meer en er vielen 267 doden aan amerikaanse zijde en 56 franse zijde,de gewonden zijn niet vermeld, hahhhah teveel,bang om arabs NOG meer te motiveren

http://66.249.93.104/search?q=cache:NW0_vqyxiA8J:www.veteranen.info/~cedarsouthlebanon/hizbullah/imad_mughniyahned.htm+23+oktober+1983+beirut+&hl=nl

echnaton
03-12-05, 12:01
Geplaatst door lebanese
alleen de shia moslims ,hadden de amerikanen met openarmen ontvangen,maar jah...,wat moet je verwachten van veraders?

zij hebben de arabishe landen atijd al veraden,sallehedin ayubi,hebben ze al 3 keer proberen te vermoorden,sallehidn,die de europanen billekoek gaf

wie heeft voor de ondergang van de islamietishe rijk gezorgd,goed geraden,de shietishe perzen,ene shiet (ibnul 3alqami) had de mongolen toegang gegeven naar baghdad,er vielen meer dan 2 miljoen doden in baghdad door mongolen,2 miljon in die tijd ook nog,zij hadden gehoopt dat de sunnietishe gemeenschap de macht zou verliezen zodat zij het hadden overgenomen,maar nee de euopeanen namen het over,zonder dat shieten daar baat bij hadden!

ze hebben altijd al onze arab gronden al veraden :wink:

stel je eens voor,dat shieten samen met sunnieten tegen de amerikanen vochten,hah,dan waren de US soldiers allang weg,ze hadden ons kont dan gelikt om maar weg te mogen

gisteren nog 10 amerikanen gedood bij aanslag in buurt van fallujah,en 5 amerikanen in de buurt van tikrit,iraq is 1 arab grond,die pak je niet zomaar 1 2 3!

hebben ze dan nog niets geleerd van beirut dat je niet fokke moet met arabs? hahhahah daar vonden 67 amerikanen de dood bij 1 aanslag paar uur later 200 amerikanen en 56 franse dooie,binnen 2 aanslagen maar!

dus totaal 3 aanslagen meer en er vielen 267 doden aan amerikaanse zijde en 56 franse zijde,de gewonden zijn niet vermeld, hahhhah teveel,bang om arabs NOG meer te motiveren

Ik kan niet inhoudelijk reageren dus ga ik maar schelden

wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is strafpuntjes[freya]

lebanese
03-12-05, 12:18
FF dimmen! [freya]

Max Stirner
03-12-05, 13:51
Geplaatst door lebanese
alleen de shia moslims ,hadden de amerikanen met openarmen ontvangen,maar jah...,wat moet je verwachten van veraders?

zij hebben de arabishe landen atijd al veraden,sallehedin ayubi,hebben ze al 3 keer proberen te vermoorden,sallehidn,die de europanen billekoek gaf

wie heeft voor de ondergang van de islamietishe rijk gezorgd,goed geraden,de shietishe perzen,ene shiet (ibnul 3alqami) had de mongolen toegang gegeven naar baghdad,er vielen meer dan 2 miljoen doden in baghdad door mongolen,2 miljon in die tijd ook nog,zij hadden gehoopt dat de sunnietishe gemeenschap de macht zou verliezen zodat zij het hadden overgenomen,maar nee de euopeanen namen het over,zonder dat shieten daar baat bij hadden!

ze hebben altijd al onze arab gronden al veraden :wink:

stel je eens voor,dat shieten samen met sunnieten tegen de amerikanen vochten,hah,dan waren de US soldiers allang weg,ze hadden ons kont dan gelikt om maar weg te mogen

gisteren nog 10 amerikanen gedood bij aanslag in buurt van fallujah,en 5 amerikanen in de buurt van tikrit,iraq is 1 arab grond,die pak je niet zomaar 1 2 3!

hebben ze dan nog niets geleerd van beirut dat je niet fokke moet met arabs? hahhahah daar vonden 67 amerikanen de dood bij 1 aanslag paar uur later 200 amerikanen en 56 franse dooie,binnen 2 aanslagen maar!

dus totaal 3 aanslagen meer en er vielen 267 doden aan amerikaanse zijde en 56 franse zijde,de gewonden zijn niet vermeld, hahhhah teveel,bang om arabs NOG meer te motiveren

http://66.249.93.104/search?q=cache:NW0_vqyxiA8J:www.veteranen.info/~cedarsouthlebanon/hizbullah/imad_mughniyahned.htm+23+oktober+1983+beirut+&hl=nl


Jij bent best n *********** :D

Tientallen miljoenen mensen simpelweg als `verraders` brandmerken.....alleen omdat ze in iets andere sprookjes geloven dan jij.

Let op je woorden! [freya]

amOer
03-12-05, 13:57
Geplaatst door Max Stirner
Jij bent best n simpel sufferdje..... :D

Tientallen miljoenen mensen simpelweg als `verraders` brandmerken.....alleen omdat ze in iets andere sprookjes geloven dan jij.

nou niet alemaal natuurlijk .. net als er soennietische verraders zijn .. zijn er ook shi'ieten .. maar naar verhouding zijn het toch veel meer shi'ieten ! en dat hoef ik niet te bewijzen .. je hoeft maar even te kijken in een geschiedenis boek van het Islamitische Kalifaat bijv.

Max Stirner
03-12-05, 14:38
Geplaatst door amOer
nou niet alemaal natuurlijk .. net als er soennietische verraders zijn .. zijn er ook shi'ieten .. maar naar verhouding zijn het toch veel meer shi'ieten ! en dat hoef ik niet te bewijzen .. je hoeft maar even te kijken in een geschiedenis boek van het Islamitische Kalifaat bijv.


Tsja. Vecht het dan ook maar lekker uit, zou ik zeggen.

Persoonlijk vind ik al die stammenstrijdjes en religieuze twistjes n beetje 13e eeuws.....maar dat is mijn hypocriete Westerse mening.

Duz: Jaag lekker een handvol miljoen verraders over de kling als je die behoefte voelt - maar doe het wel dáár en geef `het Westen` niet de schuld.

echnaton
03-12-05, 15:33
Geplaatst door Max Stirner
Jij bent best n simpel sufferdje..... :D

Tientallen miljoenen mensen simpelweg als `verraders` brandmerken.....alleen omdat ze in iets andere sprookjes geloven dan jij.

Dat bedoel ik maar.

amOer
03-12-05, 16:17
Geplaatst door Max Stirner
Tsja. Vecht het dan ook maar lekker uit, zou ik zeggen.

Persoonlijk vind ik al die stammenstrijdjes en religieuze twistjes n beetje 13e eeuws.....maar dat is mijn hypocriete Westerse mening.

Duz: Jaag lekker een handvol miljoen verraders over de kling als je die behoefte voelt - maar doe het wel dáár en geef `het Westen` niet de schuld.

verraders kunnen niet zelfstandig werken zonder een grote macht achter hun rug ( het westen in het algemeen ) ..

en een paar miljoen verraders .. dat is wel erg overdreven he ! jullie hadden ook verraders toen de nazi's hier waren .. en het waren echt niet een paar miljoen ;)! dat zijn zeer zeldzame mensen .. die hun principes , land en zelfs hun eige mensen verkopen .

het is geen regelieuze kwestie .. en ik haat die sji'ietische verraders niet omdat ze sji'iet zijn .. want de soennieten die ook met de bezetter mee werken zijn net zo walgelijk !

lebanese
03-12-05, 19:54
Geplaatst door Max Stirner
Jij bent best n *********** :D

Tientallen miljoenen mensen simpelweg als `verraders` brandmerken.....alleen omdat ze in iets andere sprookjes geloven dan jij.

Let op je woorden! [freya]

dit is a de 80ste keer,heb het fatsoen om niet met andere religies je eigen in te mengen,net zoals mensen niet bemoeien met katholieken en protestanten,jij weet helemaal niet wat er afspeelt tussen snnieten en shieten,dat jij je eigen daarmee bemoeit,bewijst lleen maar dat jij niet het FATSOEN hebt om daar je eigen niet in te mengen!

jan1974
03-12-05, 20:00
Geplaatst door lebanese
[B]dit is a de 80ste keer,heb het fatsoen om niet met andere religies je eigen............./B]
In Irak wonen ook Christenen hoor!

lebanese
03-12-05, 20:05
Geplaatst door Max Stirner
Tsja. Vecht het dan ook maar lekker uit, zou ik zeggen.

Persoonlijk vind ik al die stammenstrijdjes en religieuze twistjes n beetje 13e eeuws.....maar dat is mijn hypocriete Westerse mening.

Duz: Jaag lekker een handvol miljoen verraders over de kling als je die behoefte voelt - maar doe het wel dáár en geef `het Westen` niet de schuld.

westerse mening? dus je spreekt namens het westen?

maand gelden was er nog een oorlog gaande in ierland tussen katholieken en protestanten,die westerse mensen denken er toch anders over,al is die honderste wapenstilstand weer gaande!

en je wilt wel dat die sonnieten en shieten met mekaar ten strijd gaan daar in het midden oosten waarbij het westen niet betrokken raakt,terwijl de shieten wel steun krijgen van het westen? is dat niet effe een zieke uitspraak wat je net hierboven hebt gedaan?

en ga het niet hebben over bevrijding van iraq,dat doe je niet met fosfor aanvallen,met verarmd uranium,met mensenrechten aan je laars lappen,mensen stelselmatig mishandelen,mensen opsluiten zonder enig vorm van proces!

jij als european moet dat toch weten,aangezien europa tegen het wijze is waarop de amerikanen in iraq optreden!

lebanese
03-12-05, 20:08
Geplaatst door jan1974
In Irak wonen ook Christenen hoor!

jah daar in iraq wonen ook christenen klopt,maar zijn die christenen betrokken met die strijdt? NEE waarom? omdat zij het fatsoen hebben om niet mt aANDERMANS religie te bemoeien,tot nu toe waren er maar 2 aanslagen op christenen,en duizenden op moslims door moslims!

de ARABISHE christenen hebben dat fatsoen wel,daarom had saddam een christen namens tarq aziz in zn regering!

echnaton
03-12-05, 20:22
Geplaatst door lebanese
dit is a de 80ste keer,heb het fatsoen om niet met andere religies je eigen in te mengen,net zoals mensen niet bemoeien met katholieken en protestanten,jij weet helemaal niet wat er afspeelt tussen snnieten en shieten,dat jij je eigen daarmee bemoeit,bewijst lleen maar dat jij niet het FATSOEN hebt om daar je eigen niet in te mengen!

We weten dat er in Irak ongeveer 200 sjiïeten per dag vermoord worden. Het getuigt eerder van onfatsoen om je daar niet mee te bemoeien.

Max Stirner
04-12-05, 00:40
Geplaatst door lebanese
dit is a de 80ste keer,heb het fatsoen om niet met andere religies je eigen in te mengen,net zoals mensen niet bemoeien met katholieken en protestanten,jij weet helemaal niet wat er afspeelt tussen snnieten en shieten,dat jij je eigen daarmee bemoeit,bewijst lleen maar dat jij niet het FATSOEN hebt om daar je eigen niet in te mengen!


Ik weet dat ze elkaar vrij massaal over de kling jagen....in Irak en in Pakistan bijv. Vanwege nix: een meningsverschilletje over wie de rechtmatige nazaten van de Profeet zijn.

Maar als ik het goed begrijp is het dus onfatsoenlijk om te zeggen dat ik die zinloze moordpartijen persoonlijk een beetje van onfatsoenlijk holbewonersgedrag vind getuigen.

OK, cool, vecht het lekker uit, maar geef ons Europeanen dan niet de schuld van de puinhoop die je broeders zelf veroorzaken.....

amOer
04-12-05, 01:47
Geplaatst door echnaton
We weten dat er in Irak ongeveer 200 sjiïeten per dag vermoord worden. Het getuigt eerder van onfatsoen om je daar niet mee te bemoeien.

laat me niet lachen !
ten eerste waar heb je dat vandaan ?!
tentweede .. lijkt het je haalbaar om de sji'ieten die zogenaamd ( hhhahaha ) 80% van de bevolking zijn en de macht hebben en ook nog eens beschermd worden door zo'n 300.000 bezetters .. dat van die mensen 200 perdag dood gaan !! :/


( ik heb wel leuke grappen gehoord maar hierom kon ik niet lachen ! :rolleyes: )

Max Stirner
04-12-05, 11:49
Geplaatst door amOer
laat me niet lachen !
ten eerste waar heb je dat vandaan ?!
tentweede .. lijkt het je haalbaar om de sji'ieten die zogenaamd ( hhhahaha ) 80% van de bevolking zijn en de macht hebben en ook nog eens beschermd worden door zo'n 300.000 bezetters .. dat van die mensen 200 perdag dood gaan !! :/



Jah joh. Tzijn allemaal verzinsels van de Westerse media. De sjiieten in Irak wordt geen haar gekrenkt. It`s all peace love and unity tussen je broeders.


En mocht er toevallig toch iets aan de hand zijn, heb ik nog twee nuttige excuustips voor je:

1) tis de schuld van het Westen.

Zoals iedereen weet is Irak de laatste tientallen jaren echt een vreedzaam paradijsje geweest, waar iedereen een gelukkig huisje-boompje-beestje-bestaan kon leven. Totdat de boze Westerlingen kwamen.

2) alle (nah jah, `heel veel` in ieder geval) sjiieten zijn verraders, net als de NSB`ers in WO II. Of gewoon zondaars natuurlijk.


:)

echnaton
04-12-05, 12:18
Geplaatst door amOer
laat me niet lachen !
ten eerste waar heb je dat vandaan ?!
tentweede .. lijkt het je haalbaar om de sji'ieten die zogenaamd ( hhhahaha ) 80% van de bevolking zijn en de macht hebben en ook nog eens beschermd worden door zo'n 300.000 bezetters .. dat van die mensen 200 perdag dood gaan !! :/


( ik heb wel leuke grappen gehoord maar hierom kon ik niet lachen ! :rolleyes: )

Weet je wat belachelijk is: dat je dit gewoonweg ontkent. Terwijl we elke dag horen van bomaanslagen bij sjiïtische moskeeën of op markten in sjiïetische woonwijken, waarbij steeds weer honderden doden vallen. En dan maar net doen of het helemaal niet waar is! Het ontkenningsgedrag dat we al zo vaak hebben gezien bereikt in jou een triest dieptepunt.

amOer
04-12-05, 12:26
Geplaatst door echnaton
Weet je wat belachelijk is: dat je dit gewoonweg ontkent. Terwijl we elke dag horen van bomaanslagen bij sjiïtische moskeeën of op markten in sjiïetische woonwijken, waarbij steeds weer honderden doden vallen. En dan maar net doen of het helemaal niet waar is! Het ontkenningsgedrag dat we al zo vaak hebben gezien bereikt in jou een triest dieptepunt.

uuuhhu,!!!

sji'ietische moskeën zei je ? heb jij het nieuws gezien van laatste 2 maanden ? de rellen van Basrah omdat 2 britse agenten met explosieven en in arabische kleren vermomd een sji'itisch moskee probeerden op te blazen en werden opgepakt door Almahdi militia ?!

trouwens let op je overdrijfstechniek .. : ( HONDERDEN elke dag ..!! als er elke dag maar een honderdje dood gaat in 3 jaar .. 365x3x100 ( reken maar uit .. dan zijn ze al uitgeroeid volgens jou :D )

en wie vallen nou met honderden elke dag ?! sji'ieten of juist soennieten .. ?! hun steden worden elke dag weer gebombardeerd .. Al ramadi, al Qaem .. fallujah .. !! of wil je dat ook ontkennen ?!



@ Max :
dus jij wil zeggen dat de irakezen altijd zo hebben geleefd ook voordat de invasie begon ?! natuurlijk is het de schuld van amerika .. en wie iets anders zegt is echt een mietje die de waarheid niet wil zien !

en ze leefden niet in een paradijs .. maar ze hadden het iig veel beter dan nu !

Onbek_01
04-12-05, 14:36
De sjieten zijn de slaven van amerika,geen wonder dat wij hen niet waarderen.
Allah weet het beste of het vermoorden van sjieten slecht of goed is maar ik persoonlijk zou geen sjieten doodschieten.
Deze mensen hebben zelfs afbeeldingen van Hussein ibn Ali geplaatst in de moskee.
Dit is een grote Shirk wallah.

echnaton
04-12-05, 16:16
Geplaatst door Onbek_01
Allah weet het beste of het vermoorden van sjieten slecht of goed is maar ik persoonlijk zou geen sjieten doodschieten.


Dit vind ik ook wel een hele fraaie...

Max Stirner
05-12-05, 11:06
Geplaatst door Onbek_01
De sjieten zijn de slaven van amerika,geen wonder dat wij hen niet waarderen.
Allah weet het beste of het vermoorden van sjieten slecht of goed is maar ik persoonlijk zou geen sjieten doodschieten.
Deze mensen hebben zelfs afbeeldingen van Hussein ibn Ali geplaatst in de moskee.
Dit is een grote Shirk wallah.


:)