PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mail beheerst werkdag



Joesoef
01-12-05, 20:23
E-mail beheerst werkdag

Uitgegeven: 30 november 2005 17:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2005 11:23

LEIDEN - De e-mail domineert de werkdag. Meer dan de helft van de werknemers besteedt dagelijks meer dan twee uur aan het lezen en reageren op e-mail. Voor 15 procent is het gebruik van e-mail toegenomen tot vier uur, een halve werkdag. Dit blijkt uit een enquête van computerbeveiliger Symantec. De steekproef is gehouden onder 1700 werknemers van grote bedrijven in Europa.

Driekwart vindt e-mail verslavend en 21 procent zegt daadwerkelijk verslaafd te zijn. "Zij zoeken dwangmatig contact met hun e-mail en raken lichtelijk in paniek als ze geen toegang krijgen tot hun inbox", aldus Erik van Veen, medewerker bij Symantec.


De e-mailverslaving verlengt bovendien de werkdag. De meeste werknemers controleren voor 09.00 uur 's ochtends en na 17.00 uur 's middags hun zakelijke e-mail. Bovendien loopt nog eens 34 procent bij het opstaan en 30 procent voor het naar bed gaan zijn inbox langs. Bijna driekwart kijkt ook buiten kantoor en buiten werksituaties naar zijn zakelijke elektronische post.

Uit het woensdag gepubliceerde onderzoek van Symantec blijkt dat het digitale postverkeer sterk groeit. Het aantal e-mails van de ondervraagden is in de afgelopen twaalf maanden met gemiddeld 47 procent toegenomen.

Joesoef
01-12-05, 20:24
Onze systeembeheerders zijn lieve sukkels dus regelmatig liggen de data verbindingen er uit. Heerlijk rustig.

Gemiddeld 40 mails per dag :droef:

Dolle Fatima
01-12-05, 20:26
ik heb de irritante gewoonte dat ik echt nooit mn e-mail lees.

Couscousje
01-12-05, 20:49
Binnen Philips gaat alles juist via de e-mail.

Ik krijg mijn opdrachten via de mail, verzoeken via de mail en we hebben nog een soort van MSN-achtig systeem om via het Philips-netwerk met Philips-medewerkers over de hele wereld te communiceren.

Ik zit dus zo een 6 en een half uur per dag te e-mailen.

Cc