PDA

Bekijk Volledige Versie : Stichting "Een Royaal Gebaar" klaagt Donner en Verdonk aan



Couscousje
02-12-05, 11:05
Stichting klaagt Donner en Verdonk aan
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: vrijdag 2 december 2005 @ 10:55

Tegen de ministers Piet Hein Donner van Justitie en Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken is aangifte gedaan wegens dood door nalatigheid, het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel en het onderwerpen van personen aan wrede en onmenselijke behandeling. De aangifte is afkomstig van de stichting Een Royaal Gebaar en heeft betrekking op de Schipholbrand waarbij elf illegalen om het leven kwamen.

De stichting was al een paar weken bezig de aanklacht voor te bereiden. Ze werd daarbij gesteund door bijna twintigduizend handtekeningen van onder meer oud-minister Jan Pronk, cabaretier Freek de Jonge en schrijver Geert Mak. Volgens de initiatiefnemers is de fatale brand geen toevallig incident maar een logisch gevolg van het gevoerde beleid. De stichting vraagt de officier van justitie in Haarlem om een strafrechtelijk onderzoek.

Een Royaal Gebaar vindt het niet nodig eerst de andere langdurige onderzoeken naar de brand af te wachten. De stichting waarschuwt voor de kans op herhaling en bovendien zou dan geen recht worden gedaan aan de slachtoffers.

Cc

jochie
02-12-05, 14:01
Geplaatst door Couscousje
Stichting klaagt Donner en Verdonk aan
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: vrijdag 2 december 2005 @ 10:55

Tegen de ministers Piet Hein Donner van Justitie en Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken is aangifte gedaan wegens dood door nalatigheid, het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel en het onderwerpen van personen aan wrede en onmenselijke behandeling. De aangifte is afkomstig van de stichting Een Royaal Gebaar en heeft betrekking op de Schipholbrand waarbij elf illegalen om het leven kwamen.

De stichting was al een paar weken bezig de aanklacht voor te bereiden. Ze werd daarbij gesteund door bijna twintigduizend handtekeningen van onder meer oud-minister Jan Pronk, cabaretier Freek de Jonge en schrijver Geert Mak. Volgens de initiatiefnemers is de fatale brand geen toevallig incident maar een logisch gevolg van het gevoerde beleid. De stichting vraagt de officier van justitie in Haarlem om een strafrechtelijk onderzoek.

Een Royaal Gebaar vindt het niet nodig eerst de andere langdurige onderzoeken naar de brand af te wachten. De stichting waarschuwt voor de kans op herhaling en bovendien zou dan geen recht worden gedaan aan de slachtoffers.

Cc

Volgens mij waren het niet Piet Hein Donner of Rita Verdonk die de brand hebben ontstoken, maar was het een allochtone gedetineerde die dood en ernstig lichamelijk letsel heeft veroorzaakt!

jan1974
02-12-05, 14:42
Stichting: we doen aangifte tegen u.
Minister: zo, en wie bent u dan wel.
Stinting: Van een Royaal Gebaar
Minister: Huh??

freya
02-12-05, 15:03
Geplaatst door jochie
Volgens mij waren het niet Piet Hein Donner of Rita Verdonk die de brand hebben ontstoken, maar was het een allochtone gedetineerde die dood en ernstig lichamelijk letsel heeft veroorzaakt!

jij begrijpt de term 'dood door nalatigheid' niet helemaal geloof ik.


:moe:

~Panthera~
02-12-05, 15:08
Geplaatst door freya
jij begrijpt de term 'dood door nalatigheid' niet helemaal geloof ik.


:moe:


Dat weet ik wel zeker. :hihi:

Heb ook getekend. :D

et_2000nl
02-12-05, 15:17
Geplaatst door jochie
Volgens mij waren het niet Piet Hein Donner of Rita Verdonk die de brand hebben ontstoken, maar was het een allochtone gedetineerde die dood en ernstig lichamelijk letsel heeft veroorzaakt!

In dat geval mogen we Saddam ook niet veroordelen, Hitler ook nog vrij rond, Molosovic, enz.

Je kunt wel degelijk ministers verantwoordelijk stellen voor de consequenties van hun beleid.

Zal geen stand houden deze aanklacht, maar daar gaat het niet om, het is het signaal. Ook al wil je detentie op Schiphol, ook al is er veel politieke en publieke druk, dan kun je niet zo maar de regels aan zijn laars lappen als het om veiligheid gaat. Dit mag geen bananen republiek worden waar zelfs gedetineerden verschillende rechten hebben.

observer
02-12-05, 15:23
Geplaatst door et_2000nl
In dat geval mogen we Saddam ook niet veroordelen, Hitler ook nog vrij rond, Molosovic, enz.

Je kunt wel degelijk ministers verantwoordelijk stellen voor de consequenties van hun beleid.
je trekt het 1 kant uit (al je voorbeelden vallen overigens niet zo zeer onder locale maar onder internationale wetten

je kan ook zeggen klaag de staat aan bij elke verkeersdode want in groot aantal gevallen had het eventueel mogelijk zijn geweest dat mischien etc

bovendien in deze zou je donner als minister die verantwoordelijk is voor de gevangenis nog kunnen aanklagen maar niet verdonk

et_2000nl
02-12-05, 15:33
Geplaatst door observer
je trekt het 1 kant uit (al je voorbeelden vallen overigens niet zo zeer onder locale maar onder internationale wetten

je kan ook zeggen klaag de staat aan bij elke verkeersdode want in groot aantal gevallen had het eventueel mogelijk zijn geweest dat mischien etc

bovendien in deze zou je donner als minister die verantwoordelijk is voor de gevangenis nog kunnen aanklagen maar niet verdonk


Dan klagen we ze internationaal aan. :moe: Punt is dat je niet kan zeggen dat de persoon die de trekker overhaald de enige schuldige is, onafhankelijk of dit nou onder locaal of internationaal recht valt.

Dit is ietsje anders. We kennen allemaal de noodingrepen die we de laatste tijd voorbij hebben zien komen omdat er veel politieke of publieke druk was op het onderwerp. Er worden snelle maatregelen genomen en uitvoerende onder druk gezet om aan die behoefte te voorzien. Waarschuwingen worden genegeerd, past niet in de politieke agenda en/of prioriteit. Door een opstapeling van foutjes door druk krijg je dit soort situaties. Da's wat anders dan een kapotte lamp op een snelweg. Juridisch ben ik het met je eens, het zal geenstand houden, maar dat maakt niet uit. De druk is er.

Verdonk heeft verantwoordelijkheid van 0,0 idd. Leuke ambtenaar.

Don Vito
02-12-05, 15:45
Geplaatst door freya
jij begrijpt de term 'dood door nalatigheid' niet helemaal geloof ik.


:moe:

Tis ook maar een jochie

jochie
02-12-05, 16:07
Geplaatst door freya
jij begrijpt de term 'dood door nalatigheid' niet helemaal geloof ik.


:moe:

Aha, zij zijn inderdaad zo nalatig geweest om niet alle criminelen meteen uit te zetten en nalatig geweest om hen niet streng genoeg te bewaken, waardoor er eentje een fikkie kon stoken. dat klopt inderdaad :)

jan1974
02-12-05, 16:59
Ik hoop dat er zo snel mogelijk een debat komt in de 2de kamer. Donner heeft wel eens vaker "zogenaamd" in de problemen gezeten. Been there, done that.

Een kamerdebat met uitleg van Donner en de lucht is weer geklaard. Dit komt omdat de kritiek vaak veel geschreeuw is met weinig inhoud. Hoe groter de woorden, hoe holler de inhoud.

wytze
02-12-05, 18:25
Geplaatst door et_2000nl



. Dit mag geen bananen republiek worden waar zelfs gedetineerden verschillende rechten hebben.



Dat is het al. De detentiesituatie van uitgeprocedeerde asielzoekers en andere geillegaliseerden is vele malen schrijnender dan van "gewone" gedetineerden.

Probleem bij deze aanklacht is dat er praktisch geen enkele wet of verdrag is waar je je op kunt beroepen. Eris dus geen middel om dit verschrikkelijke beleid echt aan te pakken.

TENACH
03-12-05, 00:19
Geplaatst door jochie
Volgens mij waren het niet Piet Hein Donner of Rita Verdonk die de brand hebben ontstoken, maar was het een allochtone gedetineerde die dood en ernstig lichamelijk letsel heeft veroorzaakt!


Rita en Piet Hein bouwen een gebouw die geen scheet moest kosten, want het zijn toch asielzoekers en illegalen.
Er was niets wat veilig was. Brandcompartiment voldeed niet, er waren geen branddeuren, onvoldoende brandblusmiddelen, geen vluchtwegen, brandmeldinstallatie was dikke shit, branddoorschakelingssyteem was helemaal niet aanwezig. Sprinklerinstallatie ontbrak, en was niet te bespeuren. kortom niets klopte aan het hele gebouw.

Ga nou hier geen zielige verhaal ophangen :tranen: en met je bruine vinger wijzen naar de gedetineerden.

jochie
03-12-05, 00:23
Geplaatst door TENACH
Rita en Piet Hein bouwen een gebouw die geen scheet moest kosten, want het zijn toch asielzoekers en illegalen.
Er was niets wat veilig was. Brandcompartiment voldeed niet, er waren geen branddeuren, onvoldoende brandblusmiddelen, geen vluchtwegen, brandmeldinstallatie was dikke shit, branddoorschakelingssyteem was helemaal niet aanwezig. Sprinklerinstallatie ontbrak, en was niet te bespeuren. kortom niets klopte aan het hele gebouw.

Ga nou hier geen zielige verhaal ophangen :tranen: en met je bruine vinger wijzen naar de gedetineerden.

Dat is dan de verantwoordelijkheid van Minister Sybilla Dekker van VROM. Klaag die dan aan.....

TENACH
03-12-05, 00:29
Geplaatst door jochie
Dat is dan de verantwoordelijkheid van Minister Sybilla Dekker van VROM. Klaag die dan aan.....

Die mag jij zelf aanklagen. Laat die keuze aan de aanklagers over.

Mijn stelling was dat je niet heel kort door de bocht naar de gedetineerden moet wijzen.

Soldim
03-12-05, 00:43
Geplaatst door freya
jij begrijpt de term 'dood door nalatigheid' niet helemaal geloof ik.


:moe:

Is is dat geval niet de gehele Nederlandse bevolking medeschuldig? Die lui zijn er toch met de, schijnbare, instemming van de kiezers neergezet.

Maar whatever, vind het een goed initiatief Hoewel het weinig kans van slagen heeft, is elk gebaar van afkeur richting zittende regering de moeite waard.



Geplaatst door jochie
Volgens mij waren het niet Piet Hein Donner of Rita Verdonk die de brand hebben ontstoken, maar was het een allochtone gedetineerde die dood en ernstig lichamelijk letsel heeft veroorzaakt!


Natuurlijk is de gedetineerde die de brand gesticht heeft de hoofddader, en neemt al het wijzen naar al dan niet verantwoordelijke instantie's niet weg dat hij passen gestraft verdient te worden voor het veroorzaken van elf doden. Neemt echter niet weg dat wanneer die gevangenis brandveilig was geweest, het leed een stuk minder was geweest.

jochie
03-12-05, 08:56
Geplaatst door TENACH
Die mag jij zelf aanklagen. Laat die keuze aan de aanklagers over.

Mijn stelling was dat je niet heel kort door de bocht naar de gedetineerden moet wijzen.

Mijn stelling is dat jij heel kort door de bocht wijst naar Donner en Verdonk!

Oeroeboeroe
03-12-05, 09:49
Tijdje terug al getekend en bevestigd.

freya
03-12-05, 10:33
Geplaatst door Soldim
Is is dat geval niet de gehele Nederlandse bevolking medeschuldig? Die lui zijn er toch met de, schijnbare, instemming van de kiezers neergezet.


Ho ho ho!

Lang niet iedereen heeft op deze kliek gestemd. Ik herinner mij dat er een meerderheid van de kiezers voor een heel andere kleur kliek heeft gekozen :argwaan:

Was er niet iets met het CDA dat onderhandelingen frustreerde?
En het CDA heeft Godin zij dank geen meerderheid in het parlement.

jochie
03-12-05, 14:36
Botomline is dat noch Donner noch Verdonk, verantwoordelijk zijn voor de brand, en evenmin voor de bouw van het complex.

Het vuur is door een allochtoon ontstoken, en voor de bouw is Minister Sybilla Dekker van VROM verantwoordelijk . Dus waarom WEDEROM Donner en Verdonk moeten worden gedemoniseerd is voor mij een raadsel. We moeten wel ZUIVER blijven he!

tribia
03-12-05, 15:03
Geplaatst door jochie
Botomline is dat noch Donner noch Verdonk, verantwoordelijk zijn voor de brand, en evenmin voor de bouw van het complex.

Het vuur is door een allochtoon ontstoken, en voor de bouw is Minister Sybilla Dekker van VROM verantwoordelijk . Dus waarom WEDEROM Donner en Verdonk moeten worden gedemoniseerd is voor mij een raadsel. We moeten wel ZUIVER blijven he!

Heb je je schoen al gezet, jochie?

jochie
03-12-05, 15:04
Geplaatst door tribia
Heb je je schoen al gezet, jochie?

ik doe niet aan sinterklaas... jij wel?

jan1974
03-12-05, 15:16
Geplaatst door jochie
Botomline is dat noch Donner noch Verdonk, verantwoordelijk zijn voor de brand, en evenmin voor de bouw van het complex.

Het vuur is door een allochtoon ontstoken, en voor de bouw is Minister Sybilla Dekker van VROM verantwoordelijk . Dus waarom WEDEROM Donner en Verdonk moeten worden gedemoniseerd is voor mij een raadsel. We moeten wel ZUIVER blijven he!
Rustig aan jochie, Donner wacht het rapport af en legt het dan uit in de kamer. Meestal gaat het in 1x goed, maar als ze het niet snappen dan legt hij het nog een keer uit. Zo gaat het altijd bij Donner.

jochie
03-12-05, 20:14
de telegraaf za 3 dec 2005, 19:19

Gezinsleden komen om bij brand in Boxtel

BOXTEL - Een brand in een woning boven een café in Boxtel heeft aan drie mensen het leven gekost. Een 3-jarige peuter en een baby van een halfjaar kwamen zaterdagmiddag om bij de brand, hun 33-jarige moeder bezweek enkele uren later aan haar verwondingen. Dat heeft de politie zaterdagavond laten weten.

De brand brak rond 13.00 uur uit door nog onbekende oorzaak. De vader bracht direct een van de kinderen, een meisje van tweeënhalf jaar, bij de buren onder. Daarna ging hij het brandende huis weer in om de rest van zijn gezin te redden, maar hij kwam niet meer buiten, aldus de woordvoerder.

De 40-jarige vader ligt in zorgwekkende toestand in een ziekenhuis in Den Bosch. Bij de brand in Boxtel raakten vier brandweermensen lichtgewond. Familie en bekenden van de slachtoffers zijn opgevangen door de GGD en medewerkers van Slachtofferhulp. Bij het café aan de Stationsstraat hebben buurtbewoners een krans gelegd.

============

Alweer Donner en Verdonk??????

:maf3:

jochie
04-12-05, 08:58
de telegraaf zo 4 dec 2005, 05:44

Grote brand in winkelstraat Rotterdam

ROTTERDAM - In een leegstaande winkel aan de Zwaanshals in Rotterdam-Noord heeft in de nacht van zaterdag op zondag een grote brand gewoed. De winkel en twee bovengelegen woningen zijn uitgebrand, maakte een woordvoerder van politie bekend. Persoonlijke ongelukken deden zich niet voor.


Het vuur ontstond door nog onbekende oorzaak op de begane grond van het pand. Een oplettende buurtbewoner sloeg alarm. De brandweer kon niet voorkomen dat ook twee belendende percelen brandschade opliepen. Even na vijf uur kon het sein brand meester worden gegeven.

Volgens de politie zitten twintig omwonenden die uit voorzorg werden geëvacueerd op het politiebureau. Tien tot vijftien anderen brengen de nacht bij familie door. Metingen hebben uitgewezen dat er hoogstwaarschijnlijk geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen.

============

Alweer Donner en Verdonk?????? In die buurt wonen toch veel allochtonen...

:melig2: :melig2: :melig2:

jochie
04-12-05, 18:12
jij moet gaan uitkijken Jochie, je begint nu echt vervelend te worden. [freya]

TENACH
04-12-05, 19:41
Geplaatst door jochie
............., en voor de bouw is Minister Sybilla Dekker van VROM verantwoordelijk . .........

Zo te zien heb jij niet veel kaas gegeten van bouwaanvraag procedures.

Gemeente is in de eerste instantie verantwoordelijk. Bij artikel 19 procedure lid 1,2 of 3 (afwijking van de bestemmingsplan) komt de provincie om de hoek kijken.

Daarnaast is de brandweer die goedkeuring moet geven voor de gebruiksvergunning.

Inzake de bovenstaande geval is IND en justitie de partij die eigenaar cq. verantwoordelijk is voor het pand. Zij zijn diegene die ervoor moeten zorgen dat het complex helemaal veilig is. Het complex moet daarnaast geheel voldoen aan alle normen en wetten. En geloof mij, dat zijn ernogal wat. Is dat niet het geval, en er gebeurt wat, dan is Donner en Verdonk hoofdverantwoordelijk.

In de hele procedure zie ik Sybilla Dekker niet voorkomen. Ik snap niet waar jij je wijsheid vandaan haalt om mensen te adviseren, alsof het idioten zijn, Dekker aan te klagen. Jij snapte er echt de ballen van.

Wil je voortaan s.v.p. je alleen bezig houden me je LEGO blokjes. JOCHIE :zwaai:

jochie
04-12-05, 20:14
Geplaatst door TENACH
Zo te zien heb jij niet veel kaas gegeten van bouwaanvraag procedures.

Gemeente is in de eerste instantie verantwoordelijk. Bij artikel 19 procedure lid 1,2 of 3 (afwijking van de bestemmingsplan) komt de provincie om de hoek kijken.

Daarnaast is de brandweer die goedkeuring moet geven voor de gebruiksvergunning.

Inzake de bovenstaande geval is IND en justitie de partij die eigenaar cq. verantwoordelijk is voor het pand. Zij zijn diegene die ervoor moeten zorgen dat het complex helemaal veilig is. Het complex moet daarnaast geheel voldoen aan alle normen en wetten. En geloof mij, dat zijn ernogal wat. Is dat niet het geval, en er gebeurt wat, dan is Donner en Verdonk hoofdverantwoordelijk.

In de hele procedure zie ik Sybilla Dekker niet voorkomen. Ik snap niet waar jij je wijsheid vandaan haalt om mensen te adviseren, alsof het idioten zijn, Dekker aan te klagen. Jij snapte er echt de ballen van.

Wil je voortaan s.v.p. je alleen bezig houden me je LEGO blokjes. JOCHIE :zwaai:

bij bijvoorbeeld bij de Wet Werk en Bijstand is de gemeente ook in eerste instantie verantwoordelijk, maar uiteindelijk is het ministerie van sociale zaken eindverantwoordelijk. Zo werkt dat ook bij de vrom.

ga zelf met iets spelen.... ga een ander beledigen!

TENACH
04-12-05, 20:22
Geplaatst door jochie
bij bijvoorbeeld bij de Wet Werk en Bijstand is de gemeente ook in eerste instantie verantwoordelijk, maar uiteindelijk is het ministerie van sociale zaken eindverantwoordelijk. Zo werkt dat ook bij de vrom.

ga zelf met iets spelen.... ga een ander beledigen!

Jij snapt het niet, nietwaar?

Wie is verantwoordelijk als je huis in de fik vliegt? Ook Dekker? :D

jochie
04-12-05, 20:25
Geplaatst door TENACH
Wie is verantwoordelijk als je huis in de fik vliegt?

degene die de fik heeft aangestoken uiteraard! wat een domme vraag!

Don Vito
04-12-05, 20:27
Geplaatst door jochie
degene die de fik heeft aangestoken uiteraard! wat een domme vraag!

Jij hebt duidelijk geen verstand van politiek

als minister ben je verantwoordleijk voor de veiligheid van de mensen die zitten in de gevangenissen. Als zoiets mogelijk is en zo uit de hand loopt dan klopt er iets niet met het beleid en daar is de misnister voor verantwoordelijk.

TENACH
04-12-05, 20:31
Geplaatst door Don Vito
Jij hebt duidelijk geen verstand van politiek

als minister ben je verantwoordleijk voor de veiligheid van de mensen die zitten in de gevangenissen. Als zoiets mogelijk is en zo uit de hand loopt dan klopt er iets niet met het beleid en daar is de misnister voor verantwoordelijk.

Die jochie heeft werkelijk nergens verstand van. :D

jochie
04-12-05, 20:33
Geplaatst door Don Vito
Jij hebt duidelijk geen verstand van politiek

als minister ben je verantwoordleijk voor de veiligheid van de mensen die zitten in de gevangenissen. Als zoiets mogelijk is en zo uit de hand loopt dan klopt er iets niet met het beleid en daar is de misnister voor verantwoordelijk.

Ach kom nou zeg!

Elke gelegenheid wordt aangegrepen om met een gekleurde bril naar minister Verdonk te kijken.

Zij wordt gedemoniseerd van hier tot Tokio. Mijn mening daarover is dat dat onzinnig is en buiten elke proportie. Mijn mening is dat dat maar eens moet ophouden.... onzinnig gedoe, om met z´n alle maar te roepen tegen Verdonk en Donner en Ayaan.... en als je hier een ander geluid laat horen, of kritisch bent, wordt er gesteld dat je `vervelend aan het worden bent`, en worden je berichten gewist. Wat een eigengereidheid alhier en wat een enorme censuur!

Een berichtje over sinterklaas heeft helemaal niets in dit topic te zoeken en is ook niet grappig. [freya]

Don Vito
04-12-05, 20:42
Geplaatst door jochie
Ach kom nou zeg!

Elke gelegenheid wordt aangegrepen om met een gekleurde bril naar minister Verdonk te kijken.

Zij wordt gedemoniseerd van hier tot Tokio. Mijn mening daarover is dat dat onzinnig is en buiten elke proportie. Mijn mening is dat dat maar eens moet ophouden.... onzinnig gedoe, om met z´n alle maar te roepen tegen Verdonk en Donner en Ayaan.... en als je hier een ander geluid laat horen, of kritisch bent, wordt er gesteld dat je `vervelend aan het worden bent`, en worden je berichten gewist. Wat een eigengereidheid alhier en wat een enorme censuur!

Het wordt idd overdreven om dergelijke figuren te demoniseren. Maar ja, mevrouw Verdonk moet ook wel wat aan haar incasseringsvermogen gaan doen.
En Rita en Ayhaan moeten niet gaan zeuren als zij een keer in kwaad dag licht worden gesteld want zij zijn ook niet echt zuinig met hun veroordelingens richting de Marokkanebn/Moslims. (vooral ayhaan, wat gewoon een getraumatiseerde clitloze skelet is die met er dichtgenaaide snee bij de VVD alleen MAAR loopt te demoniseren)

Maar het neemt niet weg dat zij wel degelijk verantwoordelijk zijn voor de gevangenissen en uitzet centra's. Dus als er verhaal moet worden gehaald moet dat daar gebeuren en als er koppen gaan rollen moet het ook daar gebeuren. Part of the Job.

Dolle Fatima
04-12-05, 20:52
Geplaatst door Couscousje
Stichting klaagt Donner en Verdonk aan
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: vrijdag 2 december 2005 @ 10:55

Tegen de ministers Piet Hein Donner van Justitie en Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken is aangifte gedaan wegens dood door nalatigheid, het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel en het onderwerpen van personen aan wrede en onmenselijke behandeling. De aangifte is afkomstig van de stichting Een Royaal Gebaar en heeft betrekking op de Schipholbrand waarbij elf illegalen om het leven kwamen.

De stichting was al een paar weken bezig de aanklacht voor te bereiden. Ze werd daarbij gesteund door bijna twintigduizend handtekeningen van onder meer oud-minister Jan Pronk, cabaretier Freek de Jonge en schrijver Geert Mak. Volgens de initiatiefnemers is de fatale brand geen toevallig incident maar een logisch gevolg van het gevoerde beleid. De stichting vraagt de officier van justitie in Haarlem om een strafrechtelijk onderzoek.

Een Royaal Gebaar vindt het niet nodig eerst de andere langdurige onderzoeken naar de brand af te wachten. De stichting waarschuwt voor de kans op herhaling en bovendien zou dan geen recht worden gedaan aan de slachtoffers.

Cc

Freek de Jonge???
wat een hypocriet zeg
na 11 september verklaarde hij nog dat de Moslims met het zwaard voor de poorten stonden of zoiets