PDA

Bekijk Volledige Versie : Hofstad-getuige door rechtbank gegijzeld



MO_NL
02-12-05, 11:42
Hofstad-getuige door rechtbank gegijzeld

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

AMSTERDAM - Een belangrijke getuige in de Hofstad-zaak wordt op verzoek van de rechtbank sinds vorige week gegijzeld. De 17-jarige Malika is vastgezet omdat zij weigert een verklaring af te leggen bij de rechter-commissaris. De moslima heeft ontkend dat zij zich bedreigd voelt door een brief waarin haar wordt aangeraden niet te getuigen.

In de brief, die ze in oktober ontving, wordt gesteld dat moslims niet mogen samenwerken met de kufar, de ongelovigen. De brief eindigt met de woorden: ‘Moge Allah jou leiden of anders jouw rug breken.’ De afzender is onbekend.

Deze zomer legde Malika wel een belastende getuigenis af bij de politie tegen enkele Hofstadverdachten. Zij was korte tijd islamitisch gehuwd met Nouredine el F., die op 22 juni werd opgepakt met een machinepistool op zak. Mohammed B. had het huwelijk ingezegend. Tijdens de huwelijksnacht keken ze naar onthoofdingsfilms.

El F. had haar voorgehouden dat ze een martelaarsdood zou sterven. ‘Toen geloofde ik ook echt dat een aanslag plegen een goede daad zou zijn’, zei ze tegen de politie.

Haar advocaat, Angela Meijer, wil niet zeggen waarom Malika nu zwijgt. Zij wist dat ze wettelijk verplicht is te getuigen en aanvaardt de consequenties. Om de twaalf dagen bepaalt de rechtbank of de gijzeling voortduurt. Het is volgens Meijer voor het eerst dat een minderjarige wordt gegijzeld.

Maandag begint het proces tegen de Hofstadgroep. ‘Als we haar verklaring niet kunnen toetsen, kan die niet worden gebruikt als bewijs’, zegt Ketwaru, raadsman van een van de verdachten.

bron: Volkskrant/AT5

oorlam
02-12-05, 12:57
Gegijzeld?

volgens wat ik lees wordt die mevrouw regelrecht bedreigd en krijgt ze bescherming!

oorlam
02-12-05, 13:00
Zij was korte tijd islamitisch gehuwd met Nouredine el F., die op 22 juni werd opgepakt met een machinepistool op zak. Mohammed B. had het huwelijk ingezegend. Tijdens de huwelijksnacht keken ze naar onthoofdingsfilms.

nou, moeten mensen dit nog serieus nemen?

Zij was korte tijd satanistisch gehuwd met Fakir el F., die op 22 juni werd opgepakt met een machinepistool op zak. Kareltje B. had het huwelijk ingezegend. Tijdens de huwelijksnacht keken ze naar onthoofdingsfilms.


Djeezes, zou mijn oma zeggen!