PDA

Bekijk Volledige Versie : ,,Vrouwen durven straat niet meer op'



EL MOKHTARI
03-12-05, 01:13
,Vrouwen durven straat niet meer op'

BRUSSEL - In grote delen van Brussel, waar veel allochtonen wonen, verdwijnen vrouwen meer en meer uit het straatbeeld. Dat is het geval in Brussel-stad tegenover het Zuidstation, maar ook in wijken van Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Joost en Anderlecht.

Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.Vrouwen willen of durven er de straat niet meer op, omdat ze worden lastiggevallen door jonge allochtonen, meestal van Marokkaanse origine. Dat zegt de Brusselse staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Brigitte Grouwels. "Vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer. Het volstaat dat ze modieus gekleed zijn met smalle bloesjes en een streepje blote buik. Sommige autochtone vrouwen zetten nu iets op hun hoofd als ze buitenkomen, omdat ze dan niet meer worden lastiggevallen. Moslimmeisjes doen dat ook. Andere vrouwen trekken weg uit de wijk", aldus Grouwels. De staatssecretaris wil hier een einde aan maken. "We streven naar een actieplan dat vrouwenorganisaties ondersteunt."(svr)

Bron: Nieuwsblad.be (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=B288069051202)

jochie
03-12-05, 08:53
Geplaatst door MuMu
Dat laatste natuurlijk!! :moe:

Ik hoorde gisteren nog een vrouwke op radio 747 dom ratelen dat ze, wanneer ze op hoge hakjes op straat liep zij steeds maar nagefloten werd en dat ze dat (ach gut) helemaal niet leuk vond. Ze vond het maar raar dat de hoge hakjes de mannen een bepaald sexueel idee gaven..

Excuseer me hoor, maar waar zijn die voetmartelpumps anders voor gemaakt dan voor het behagen van mennekes?

Het dragen van welk kledingstuk of schoeisel dan ook, mag nooit lijden tot vervelend gedrag van anderen en je mag nooit stellen dat het vervelend gedrag van anderen, aan de drager zelf ligt. Dit is slachtoffer beschuldigend gedrag! BELACHELIJK (van dezelfde orde als: "Theo heeft het aan zicyh zelf te danken dat ie dood is").

NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

freya
03-12-05, 10:22
Geplaatst door jochie
Het dragen van welk kledingstuk of schoeisel dan ook, mag nooit lijden tot vervelend gedrag van anderen en je mag nooit stellen dat het vervelend gedrag van anderen, aan de drager zelf ligt. Dit is slachtoffer beschuldigend gedrag! BELACHELIJK (van dezelfde orde als: "Theo heeft het aan zicyh zelf te danken dat ie dood is").

NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Even voor de goede orde: dit geldt ook voor mannen in djeleba's in de trein.


:blij:

sjaen
03-12-05, 10:51
Geplaatst door EL MOKHTARI
BRUSSEL - In grote delen van Brussel, waar veel allochtonen wonen, verdwijnen vrouwen meer en meer uit het straatbeeld. Dat is het geval in Brussel-stad tegenover het Zuidstation, maar ook in wijken van Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Joost en Anderlecht.

Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.Vrouwen willen of durven er de straat niet meer op, omdat ze worden lastiggevallen door jonge allochtonen, meestal van Marokkaanse origine. Dat zegt de Brusselse staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Brigitte Grouwels. "Vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer. Het volstaat dat ze modieus gekleed zijn met smalle bloesjes en een streepje blote buik. Sommige autochtone vrouwen zetten nu iets op hun hoofd als ze buitenkomen, omdat ze dan niet meer worden lastiggevallen. Moslimmeisjes doen dat ook. Andere vrouwen trekken weg uit de wijk", aldus Grouwels. De staatssecretaris wil hier een einde aan maken. "We streven naar een actieplan dat vrouwenorganisaties ondersteunt."(svr)

Bron: Nieuwsblad.be (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=B288069051202)

Wat zijn dat voor middeleeuwse toestanden !

observer
03-12-05, 11:23
Geplaatst door freya
Even voor de goede orde: dit geldt ook voor mannen in djeleba's in de trein.


:blij: als de politie een telefoontje krijgt dat een vrouw in hoge hakken verdacht bezig is moet ze ook reageren hoor

freya
03-12-05, 12:05
Geplaatst door observer
als de politie een telefoontje krijgt dat een vrouw in hoge hakken verdacht bezig is moet ze ook reageren hoor

En wie gaat de politie bellen als een dame op hoge hakken naar het toilet gaat en haar handtasje laat liggen? :argwaan:

Rabi'ah.
03-12-05, 12:25
Vrouwen met hoofddoek durven al heel lang de straat niet meer op.

Rabi'ah.
03-12-05, 12:27
Duidelijk is dat het gaat om asociale macho-gastjes die aangepakt moeten worden.

Het zou toch wat zijn als je als vrouw zijnde niet meer normaal over straat kan alleen maar omdat een stelletje zielige pubertjes geen manieren heeft.

Overigens vind ik dat veel te weinig in het artikel wordt vermeld dat allochtone jongens die geen respect hebben voor autochtone vrouwen, dat óók niet hebben voor allochtone vrouwen.

Tis trouwens nog een wonder dat het bedekken hielp, want zelfs dat helpt bij sommige types niet. :moe:

~Panthera~
03-12-05, 12:28
Vrouwen zijn overal en altijd de lul. :moe:

What's new ???

Rabi'ah.
03-12-05, 12:31
Geplaatst door ~Panthera~
Vrouwen zijn overal en altijd de lul. :moe:

What's new ???

Precies en het maakt dus geen klap uit of je nou uitgescholden wordt omdat je te veel of omdat je te weinig bedekt bent in de ogen van de heren der schepping.

Overigens zijn vrouwen ook bepaald niet heilig, want er lopen ook zat dames rond die meiden zonder hoofddoek uitschelden of vrouwen met hoofddoek belachelijk maken.

Tis dus allemaal één smerige pot nat. :moe:

freya
03-12-05, 12:32
Geplaatst door ~Panthera~
Vrouwen zijn overal en altijd de lul. :moe:

What's new ???

Klopt, bedekken heeft ook totaal geen zin.

Dat soort gastjes zal in Afganistan nog hoer roepen naar een vrouw in burqa met aardige schoentjes eronder :moe:

Rabi'ah.
03-12-05, 12:35
Geplaatst door freya
Klopt, bedekken heeft ook totaal geen zin.

Dat soort gastjes zal in Afganistan nog hoer roepen naar een vrouw in burqa met aardige schoentjes eronder :moe:

Ik denk niet dat bedekken nooit zin heeft, maar overdreven bedekken leidt, zeker in Westerse landen, er weer toe dat mannen gaan fantaseren over wat eronder zit.

Persoonlijk lijkt de gulden middenweg me in dit geval het beste.

Maar inderdaad, sommige mannen zoeken altijd wel een aanleiding.

Seif
03-12-05, 12:43
Vraagje:

Als jongetjes opgroeien in een omgeving waarin vrouwen zich bedekt moeten kleden, hoe leren ze dan zich in te houden bij schaars geklede vrouwen?

Rabi'ah.
03-12-05, 12:45
Geplaatst door Seif
Vraagje:

Als jongetjes opgroeien in een omgeving waarin vrouwen zich bedekt moeten kleden, hoe leren ze dan zich in te houden bij schaars geklede vrouwen?

Simpelweg door middel van het bijbrengen van manieren en respect voor vrouwen ongeacht hun kleding en het leren dat niet alle vrouwen bedekt zijn, maar dat dat nog niet wil zeggen dat het hoeren of sletten zijn.

Bovendien zijn de jongens in kwestie in het Westen opgegroeid waar de meeste vrouwen niet grotendeels bedekt zijn en vallen jongens uit culturen waar vrouwen veel minder bedekt zijn (Surinamers, Antillianen, Kaapverdianen) vrouwen net zo goed lastig.

Dus het heeft toch echt te maken met de mentaliteit van de heren en wellicht gebrek aan goede manieren en opvoeding op dat gebied.

Seif
03-12-05, 12:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus het heeft toch echt te maken met de mentaliteit van de heren en wellicht gebrek aan goede manieren en opvoeding op dat gebied.

Meen me te herinneren dat jij een van diegenen was die de invloed van MTV/TMF desastreus noemden.

Het lijkt me dat een gesluierde en onderdanige moeder dan van nog grotere invloed is.

En wat Surinamers en Antilianen betreft, die groeien meestal op zonder vader, en dus zonder positief rolmodel.

~Panthera~
03-12-05, 12:54
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies en het maakt dus geen klap uit of je nou uitgescholden wordt omdat je te veel of omdat je te weinig bedekt bent in de ogen van de heren der schepping.

Overigens zijn vrouwen ook bepaald niet heilig, want er lopen ook zat dames rond die meiden zonder hoofddoek uitschelden of vrouwen met hoofddoek belachelijk maken.

Tis dus allemaal één smerige pot nat. :moe:



Lijkt me dat de "heren de schepping" een aardig mentaliteitsprobleempje met zichzelf hebben op te knappen.
Pas dan veranderd er daadwerkelijk iets.
En dat is dus iets anders dan de "schuld" bij vrouwen leggen. :moe:

Rabi'ah.
03-12-05, 12:58
Geplaatst door Seif
Meen me te herinneren dat jij een van diegenen was die de invloed van MTV/TMF desastreus noemden.

Het is én én. Het is de combinatie van een slechte opvoeding en die MTV/TMF baggerzooi.


Geplaatst door Seif

Het lijkt me dat een gesluierde en onderdanige moeder dan van nog grotere invloed is.

Als die gesluierde vrouw haar zoons manieren en normen en waarden bijbrengt, hoeft dat geen enkel probleem te zijn.

Bovendien wil het dragen van een hoofddoek nog niet zeggen dat je onderdanig bent en dit geldt net zo goed voor de 1e generatie.

Integendeel, meestal heeft de vrouw binnenshuis de broek aan. :D


Geplaatst door Seif

En wat Surinamers en Antilianen betreft, die groeien meestal op zonder vader, en dus zonder positief rolmodel.

Yep, dat speelt zeker ook mee. Maar dit voorbeeld haalde ik aan om aan te geven dat jongens uit culturen waar vrouwen veel minder bedekt zijn, net zo goed weinig respect voor vrouwen kunnen hebben.

Rabi'ah.
03-12-05, 12:59
Geplaatst door ~Panthera~
Lijkt me dat de "heren de schepping" een aardig mentaliteitsprobleempje met zichzelf hebben op te knappen.
Pas dan veranderd er daadwerkelijk iets.
En dat is dus iets anders dan de "schuld" bij vrouwen leggen. :moe:

Zowel de heren als de dames der schepping hebben een mentaliteitsverandering nodig, want de heren zijn vaak voor een groot deel opgevoed door hun moeder.

MaRiaH
03-12-05, 13:11
Klinkt allemaal waar.

tis weer de aloude normen waarden discussie..
En dat soort respectloze heertjes heb je onder iedere bevolkingsgroep.
wat ik me desondanks afvraag is waarom het merendeel marokkanen zijn?
zonder te willen stigmatiseren, in het bericht wordt dit ook genoemd, vraag ik me oprecht af waarom een deel van de Maroc jongeren de grootste groep vormen. Wat zijn de oorzaken?

Waarom geen turken? of antilianen? (om vergelijkbare grote groepen te noemen die onderdeel uitmaken van de samenleving..)

Slechte sociale omstandigheden, werkloosheid, tussen 2 culturen.. al die argumenten gelden ook voor die andere groepen..
Ik vraag me vaak af wat er dan misgaat bij die kleine groep 'rotjochies' en waarom merendeel van marokkaanse afkomst is?

Wie heeft een idee?
Voeden deze ouders slechter op?
Is er minder controle?
Is er minder groepscohesie?

Rabi'ah.
03-12-05, 13:16
Geplaatst door MaRiaH
Klinkt allemaal waar.

tis weer de aloude normen waarden discussie..
En dat soort respectloze heertjes heb je onder iedere bevolkingsgroep.
wat ik me desondanks afvraag is waarom het merendeel marokkanen zijn?
zonder te willen stigmatiseren, in het bericht wordt dit ook genoemd, vraag ik me oprecht af waarom een deel van de Maroc jongeren de grootste groep vormen. Wat zijn de oorzaken?

Waarom geen turken? of antilianen? (om vergelijkbare grote groepen te noemen die onderdeel uitmaken van de samenleving..)

Slechte sociale omstandigheden, werkloosheid, tussen 2 culturen.. al die argumenten gelden ook voor die andere groepen..
Ik vraag me vaak af wat er dan misgaat bij die kleine groep 'rotjochies' en waarom merendeel van marokkaanse afkomst is?

Wie heeft een idee?
Voeden deze ouders slechter op?
Is er minder controle?
Is er minder groepscohesie?

Antillianen komen in deze groep niet voor, omdat het verhaal in Brussel speelt en er niet of nauwelijks Antillianen in België wonen.

Of dit soort incidenten procentueel gezien meer door Marokkanen wordt gepleegd, valt dus nog te bezien, daar zou een onderzoek naar gedaan moeten worden.

Persoonlijk heb ik ervaring met hinderlijk gedrag door alle bevolkingsgroepen, maar toch wel het meeste met oudere Ghanezen.

En als ik naar mijn vrouwelijke vriendenkring kijk, hebben die het meest te maken gehad met hinderlijke Antillianen en Marokkanen.

~Panthera~
03-12-05, 13:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Zowel de heren als de dames der schepping hebben een mentaliteitsverandering nodig, want de heren zijn vaak voor een groot deel opgevoed door hun moeder.


Dat vind ik dus een weidverspreid misverstand, want zeg nou zelf : WELKE moeder heeft haar zoon opgevoed met het idee dat je vrouwen mag verkrachten, uitschelden en dat soort shit ???

Nee, schat, dat maken de heren er later in het leven er zelf van.

Rabi'ah.
03-12-05, 13:26
Geplaatst door ~Panthera~
Dat vind ik dus een weidverspreid misverstand, want zeg nou zelf : WELKE moeder heeft haar zoon opgevoed met het idee dat je vrouwen mag verkrachten, uitschelden en dat soort shit ???


Volksstammen vrouwen hebben hun zoons opgevoed met het idee dat de man de baas en de koning is, dat een meisje dat geen maagd is, een hoer is, dat een vrouw alleen in haar hoedanigheid als echtgenote en moeder respect verdient en dat alle vrouwen hoeren zijn, behalve natuurlijk zij als zijn moeder.

Vrouwen zijn zelf het fanatiekste met zaken als uithuwelijking, vrouwenbesnijdenis en eerwraak en dat vrouwen zélf het hardste meedoen aan roddelen en het andere vrouwen voor hoer en slet uitschelden.

Dit weet ik uit onderzoek, eigen ervaring en de persoonlijke verhalen van mensen in mijn omgeving.

~Panthera~
03-12-05, 13:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Volksstammen vrouwen hebben hun zoons opgevoed met het idee dat de man de baas en de koning is, dat een meisje dat geen maagd is, een hoer is, dat een vrouw alleen in haar hoedanigheid als echtgenote en moeder respect verdient en dat alle vrouwen hoeren zijn, behalve natuurlijk zij als zijn moeder.

Vrouwen zijn zelf het fanatiekste met zaken als uithuwelijking, vrouwenbesnijdenis en eerwraak en dat vrouwen zélf het hardste meedoen aan roddelen en het andere vrouwen voor hoer en slet uitschelden.

Dit weet ik uit onderzoek, eigen ervaring en de persoonlijke verhalen van mensen in mijn omgeving.



Ik persoonlijk herken hier niets in, maar dat zal dan wel aan mij liggen. :verward:

MaRiaH
03-12-05, 13:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Antillianen komen in deze groep niet voor, omdat het verhaal in Brussel speelt en er niet of nauwelijks Antillianen in België wonen.

Dat weet ik, maar ik stel het even algemeen en vertaald naar een nederlandse situatie waar je dezelfde soort berichten hoort.
En de groepen antilianen ongeveer even groot en crimineler zijn dan de marokkanen.


Of dit soort incidenten procentueel gezien meer door Marokkanen wordt gepleegd, valt dus nog te bezien, daar zou een onderzoek naar gedaan moeten worden.

Voor zover ik weet is daar al onderzoek naar gedaan. Wat daaruit grofweg naar voren kwam is dat criminele surinamers en antilianen zich vooral bezig houden met drugshandel en diefstal. Terwijl de criminele Marokkanen vooral op straat hangen en mensen lastig vallen.
Het eerste is minder opvallend.. het 2e geeft ze een slechte naam want daar heeft de burger meer last van.

Ik zal eens zoeken of dat onderzoek nog ergens te vinden is. Het ging om een onderzoek in Amsterdam trouwens.


Persoonlijk heb ik ervaring met hinderlijk gedrag door alle bevolkingsgroepen, maar toch wel het meeste met oudere Ghanezen.

En als ik naar mijn vrouwelijke vriendenkring kijk, hebben die het meest te maken gehad met hinderlijke Antillianen en Marokkanen.

Ik hoor meestal marokkanen.
Persoonlijk ook het meeste last van gehad. Maar ook van afrikaanse jongens.. (ghana, kenia??? geen idee)
Die groep schijnt in opkomst te zijn.

Maar toen ik een jaar of 10 was (jaren 80) waren het de Turken die je gewoon aanraakte op straat. Of dachten dat ze iedere vrouw mochten bevoelen. Compleet aanranding. Die waren toen net in Nederland na gezinshereninging. Na een jaar of wat merkte je daar nooit meer iets van.

Rabi'ah.
03-12-05, 13:32
Geplaatst door ~Panthera~
Ik persoonlijk herken hier niets in, maar dat zal dan wel aan mij liggen. :verward:

Dat komt dan waarschijnlijk omdat je dat soort verhalen nooit heb gehoord en dat soort types nooit tegen bent gekomen.

Maar echt, het komt vaak voor.

De oude feministen noemden zulke vrouwen "queen bees", oftewel bijenkoninginnen: Zelf in de mannenwereld vooruitkomen (in dit geval door de patriarchale structuren te ondersteunen) en andere vrouwen de grond in te trappen.

~Panthera~
03-12-05, 13:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat komt dan waarschijnlijk omdat je dat soort verhalen nooit heb gehoord en dat soort types nooit tegen bent gekomen.

Maar echt, het komt vaak voor.

De oude feministen noemden zulke vrouwen "queen bees", oftewel bijenkoninginnen: Zelf in de mannenwereld vooruitkomen (in dit geval door de patriarchale structuren te ondersteunen) en andere vrouwen de grond in te trappen.


Goddank niet, als ik dit zo lees zeg. ! :schok:

Wel, dan hebben de opvoedende moeders er dus ook weer een moeilijke taak bij.
En de heren zelf ? want ondanks alles, ontslaat het hun niet van hun eigen verantwoordelijkheid.
Ik neem aan nl, dat als je volwassen bent, je ook ZELF kunt nadenken.

MaRiaH
03-12-05, 13:35
Geplaatst door ~Panthera~
Ik persoonlijk herken hier niets in, maar dat zal dan wel aan mij liggen. :verward:

In andere culturen zie je dat inderdaad heel sterk..
Ook met dat buitenvrouwen gedoe etc. wat ik nu niet bepaald respectvol vind naar vrouwen.

In de Nederlandse cultuur zie je dat helemaal niet. Niet dat het niet gebeurt, maar men wordt anders opgevoed.

Opvallend is wel dat het in de kleine streng gereformeerde groepen veel voorkomt.

Rabi'ah.
03-12-05, 13:37
Geplaatst door ~Panthera~
Goddank niet, als ik dit zo lees zeg. ! :schok:

Wel, dan hebben de opvoedende moeders er dus ook weer een moeilijke taak bij.
En de heren zelf ? want ondanks alles, ontslaat het hun niet van hun eigen verantwoordelijkheid.
Ik neem aan nl, dat als je volwassen bent, je ook ZELF kunt nadenken.

De heren houden altijd en absoluut hun eigen verantwoordelijkheid. Maar opvoeding speelt, zoals ik al eerder aangaf, een belangrijke rol.

~Panthera~
03-12-05, 13:39
Geplaatst door MaRiaH
In andere culturen zie je dat inderdaad heel sterk..
Ook met dat buitenvrouwen gedoe etc. wat ik nu niet bepaald respectvol vind naar vrouwen.

In de Nederlandse cultuur zie je dat helemaal niet. Niet dat het niet gebeurt, maar men wordt anders opgevoed.

Opvallend is wel dat het in de kleine streng gereformeerde groepen veel voorkomt.


Of het moet zijn: als je 10 vrouwen bij elkaar zet, dan gaat het wel, maar zodra er 1 haan binnenkomt, dan begint de ellende. :hihi:

Dat ken ik wel, heeft iets met concurentie te maken, denk ik.
Ook zoiets stupide. :moe:

Tomas
03-12-05, 13:41
Geplaatst door MaRiaH
In andere culturen zie je dat inderdaad heel sterk..
Ook met dat buitenvrouwen gedoe etc. wat ik nu niet bepaald respectvol vind naar vrouwen.

In de Nederlandse cultuur zie je dat helemaal niet. Niet dat het niet gebeurt, maar men wordt anders opgevoed.

Opvallend is wel dat het in de kleine streng gereformeerde groepen veel voorkomt.

Niet zo heel lang geleden vonden moeders in nederland dat jongens ook belangrijker waren dan dochters. Misschien dat het wat minder expliciet en ver ging dan wat Rabia's schetst, maar ik herken het wel. Mijn eigen moeder heeft er nog altijd moeite mee als ik ergens of thuis de afwas oid doe. Ik hoor eigenlijk -als ik thuis ben- de hele dag op de bank te zitten met een pilsje in mn hand en te praten over mannenzaken of naar sport op tv te kijken. Nou ja, niet dat ze dat zegt, maar ik kan er niks anders uit ophalen. Want meehelpen is in iedergeval niet de bedoeling.

MaRiaH
03-12-05, 13:42
Geplaatst door ~Panthera~
Of het moet zijn: als je 10 vrouwen bij elkaar zet, dan gaat het wel, maar zodra er 1 haan binnenkomt, dan begint de ellende. :hihi:

Dat ken ik wel, heeft iets met concurentie te maken, denk ik.
Ook zoiets stupide. :moe:

Ja dat gebeurt overal... :knife_hea

Zelfs dat vind ik al belachelijk.. vrouwen veranderen in giechelende dweepzieke wezens die elkaar de ogen uitsteken zodra er 1 man bij komt.. :alien:

~Panthera~
03-12-05, 13:42
Geplaatst door MaRiaH
Ja dat gebeurt overal... :knife_hea

Zelfs dat vind ik al belachelijk.. vrouwen veranderen in giechelende dweepzieke wezens die elkaar de ogen uitsteken zodra er 1 man bij komt.. :alien:


Leuk om te observeren. :hihi:
Je ligt in een deuk.

:moe:

MaRiaH
03-12-05, 13:43
Geplaatst door Tomas
Niet zo heel lang geleden vonden moeders in nederland dat jongens ook belangrijker waren dan dochters. Misschien dat het wat minder expliciet en ver ging dan wat Rabia's schetst, maar ik herken het wel. Mijn eigen moeder heeft er nog altijd moeite mee als ik ergens of thuis de afwas oid doe. Ik hoor eigenlijk -als ik thuis ben- de hele dag op de bank te zitten met een pilsje in mn hand en te praten over mannenzaken of naar sport op tv te kijken. Nou ja, niet dat ze dat zegt, maar ik kan er niks anders uit ophalen. Want meehelpen is in iedergeval niet de bedoeling.

Daar zou ik op zijn tijd eens lekker grandioos misbruik van maken.. :hihi:

Maar ik neem aan dat jou moeder je niet leerde dat alle vrouwen hoeren waren, behalve zijzelf?

Rabi'ah.
03-12-05, 13:44
Geplaatst door MaRiaH
Dat weet ik, maar ik stel het even algemeen en vertaald naar een nederlandse situatie waar je dezelfde soort berichten hoort.
En de groepen antilianen ongeveer even groot en crimineler zijn dan de marokkanen.

Jawel, maar je poneerde de stelling dat het bij Marokkanen het meest voorkomt. En dat weet ik dus niet.



Geplaatst door MaRiaH

Voor zover ik weet is daar al onderzoek naar gedaan. Wat daaruit grofweg naar voren kwam is dat criminele surinamers en antilianen zich vooral bezig houden met drugshandel en diefstal. Terwijl de criminele Marokkanen vooral op straat hangen en mensen lastig vallen.
Het eerste is minder opvallend.. het 2e geeft ze een slechte naam want daar heeft de burger meer last van.

Ach, tis maar wat je wil zien. Ik heb er persoonlijk ook geen last van als een groep Surinamers of Antillianen staat te dealen, maar ik stoor me er wel aan. Bovendien zijn er ook weldegelijk groepjes die voor huizen hangen en daar met junks hun zaken doen. Misschien onbekend voor de gemiddelde autochtoon, maar voor mij zeker niet.


Geplaatst door MaRiaH

Ik zal eens zoeken of dat onderzoek nog ergens te vinden is. Het ging om een onderzoek in Amsterdam trouwens.

Ok.


Geplaatst door MaRiaH

Ik hoor meestal marokkanen.
Persoonlijk ook het meeste last van gehad. Maar ook van afrikaanse jongens.. (ghana, kenia??? geen idee)
Die groep schijnt in opkomst te zijn.

De meeste Afrikanen uit het sub-Saharagebied komen dacht ik uit Ghana of Somalië.

Die Ghanese mannen waar ik last van had, waren meestal ouder, 30 plus. En de meeste van mijn vriendinnen hebben dus last gehad van Marokkanen, en ook wel van Antillianen.


Geplaatst door MaRiaH

Maar toen ik een jaar of 10 was (jaren 80) waren het de Turken die je gewoon aanraakte op straat. Of dachten dat ze iedere vrouw mochten bevoelen. Compleet aanranding. Die waren toen net in Nederland na gezinshereninging. Na een jaar of wat merkte je daar nooit meer iets van.

Hms, dat is dan kennelijk met de tijd opgelost. Meestal doen de Turken die ik tegenkom normaal. Ik zeg meestal, want ook van Turken heb ik weleens last gehad.

~Panthera~
03-12-05, 13:45
Geplaatst door MaRiaH
Daar zou ik op zijn tijd eens lekker grandioos misbruik van maken.. :)


http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/k050.gif daar ga je dus al de mist in.

Rabi'ah.
03-12-05, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
Of het moet zijn: als je 10 vrouwen bij elkaar zet, dan gaat het wel, maar zodra er 1 haan binnenkomt, dan begint de ellende. :hihi:

Dat ken ik wel, heeft iets met concurentie te maken, denk ik.
Ook zoiets stupide. :moe:

Inderdaad. Stom inderdaad. Ook erg primitief trouwens. :moe:

Rabi'ah.
03-12-05, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/k050.gif daar ga je dus al de mist in.

:hihi:

Tomas
03-12-05, 13:47
Geplaatst door MaRiaH
Daar zou ik op zijn tijd eens lekker grandioos misbruik van maken.. :hihi:

Maar ik neem aan dat jou moeder je niet leerde dat alle vrouwen hoeren waren, behalve zijzelf?

Nee, dat kan ik mij niet herinneren. Sex was taboe, ook op tv. Overal. Van sexy vrouwen werd dus niks gezegd. Mijn ogen werden snel bedekt -schiet mij nu opeens te binnen- of ze werden volkomen genegeerd.

Rabi'ah.
03-12-05, 13:48
Geplaatst door Tomas
Niet zo heel lang geleden vonden moeders in nederland dat jongens ook belangrijker waren dan dochters. Misschien dat het wat minder expliciet en ver ging dan wat Rabia's schetst, maar ik herken het wel. Mijn eigen moeder heeft er nog altijd moeite mee als ik ergens of thuis de afwas oid doe. Ik hoor eigenlijk -als ik thuis ben- de hele dag op de bank te zitten met een pilsje in mn hand en te praten over mannenzaken of naar sport op tv te kijken. Nou ja, niet dat ze dat zegt, maar ik kan er niks anders uit ophalen. Want meehelpen is in iedergeval niet de bedoeling.

Inderdaad, het heeft dus gewoon te maken met traditionele samenlevingsstructuren en dat kan variëren van een beetje tot extreem.

~Panthera~
03-12-05, 13:49
Geplaatst door Rabi'ah.
:hihi:


:hihi:


Afwassen, kreng. :hihi:

MaRiaH
03-12-05, 13:49
Geplaatst door ~Panthera~
Leuk om te observeren. :hihi:
Je ligt in een deuk.

:moe:

Nou leuk... :wohaa:


:moe:

Ik heb daar wel weer een leuk boek over..
laat die mannen toch met rust, heet het.

strekking:

mannen hebben een machtspositie, zelf lopen ze allemaal in grijs zwarte pakken.. en vrouwen doen verschrikkelijk hun best zichzelf van elkaar te onderscheiden om 1 zo n grijs geval aan zich te binden... :hihi:
Daarvoor voeren ze een eeuwige concurrentie met elkaar en mannen hebben een pact gesloten door deze strijd aan te wakkeren..

Zij kiezen voor jou gewoon 10 anderen.. :dood:

:haha: leuk boek.

Rabi'ah.
03-12-05, 13:50
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:


Afwassen, kreng. :hihi:

Afwasmachines rule! :wohaa:


:fpuh:

~Panthera~
03-12-05, 13:50
Geplaatst door MaRiaH
Nou leuk... :wohaa:


:moe:

Ik heb daar wel weer een leuk boek over..
laat die mannen toch met rust, heet het.

strekking:

mannen hebben een machtspositie, zelf lopen ze allemaal in grijs zwarte pakken.. en vrouwen doen verschrikkelijk hun best zichzelf van elkaar te onderscheiden om 1 zo n grijs geval aan zich te binden... :hihi:
Daarvoor voeren ze een eeuwige concurrentie met elkaar en mannen hebben een pact gesloten door deze strijd aan te wakkeren..

Zij kiezen voor jou gewoon 10 anderen.. :dood:

:haha: leuk boek.



heel leuk, als je dat weet. :stout:

:hihi:

~Panthera~
03-12-05, 13:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Afwasmachines rule! :wohaa:


:fpuh:



PUH !! poliohandjes ?? :ego:


:hihi:

Tomas
03-12-05, 13:57
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/k050.gif daar ga je dus al de mist in.

Yep. Want stel dat een van jullie als vrouw dat zou flikken? Enig idee hoer er dan achter je rug om geroddeld zou worden? Vast wel.

~Panthera~
03-12-05, 13:57
Maar goed, nog een hoop werk aan de winkel.
Ben ik blij dat ik geen 20 meer ben, want ik benijd die vrouwen niet. :roken:

~Panthera~
03-12-05, 13:58
Geplaatst door Tomas
Yep. Want stel dat een van jullie als vrouw dat zou flikken? Enig idee hoer er dan achter je rug om geroddeld zou worden? Vast wel.


Als je niet helpt met afwassen, bedoel je ?

Tomas
03-12-05, 13:59
Geplaatst door ~Panthera~
Als je niet helpt met afwassen, bedoel je ?

Yep. En dat is wat een man nog altijd makkelijk kan weigeren.

~Panthera~
03-12-05, 14:02
Geplaatst door Tomas
Yep. En dat is wat een man nog altijd makkelijk kan weigeren.


Geen idee, maar wellicht dat je inderdaad als vrouw in sommige families met een scheve bek wordt aangekeken.
Maar dat heeft met de opvoeding in het Westen te maken, die vind dat vrouwen "lief" zouden moeten zijn.
Ook zoiets stupides. :moe:
Moeten vrouwen ook eens vanaf stappen.
Alhoewel dat ook weer moeilijk wordt, als je dan door je man een tik op je bek krijgt.
Zo houden ze elkaar in stand.

MaRiaH
03-12-05, 14:05
pagina 15: "Laat die mannen toch met rust" C. bernard/ E. schlaffer
Sociologen.

Mannen. Dat is een heel goed functionerende vakbond van gevoellozen. Daar bestaat geen prestatiedruk, want niemand ondermijnt de solidariteit van zo n laag prestatieniveau. De een is slechts minieme spoorelementen aardiger dan de ander.

Vrouwen daarentegen kennen geen solidariteit in gevoelszaken en concurreren zonder ophouden met elkaar om de man. Ieder probeert voor hem slanker, mooier, beter opgemaakt, interessanter te zijn dan de ander, perfecter te koken de kinderen beter op te voeden, vollediger voor hem beschikbaar te zijn.
Als vleesgeworden reclameplaten lopen ze rond; ieder wil haar marktaandeel vergroten, de ander een aarzelende klant aftroggelen, etc.
Aan een fraaie verpakking wordt meer waarde gehacht dan aan een hoogwaardige inhoud.

Mannen doen dat veel beter . Om er zeker van te zijn dat aan hen geen hoge eisen worden gesteld, hebben ze een monopolieverdrag gesloten.
ze doen geen bijzonder moeite voor hun uiterlijk, zien er vrijwel identitiek uit. ze dragen standaardkleding. Ze spannen zich niet bijzonder in en hoeven dat ook niet omdat er geen sprake is van concurrentie. De klant (vrouw) moet geen ruime keuze hebben , maar blij zijn dat ze wat krijgt.. :fucyc:

Bij vrouwen is de klant koning . Hij mag ruilen, heeft onbeperkt krediet en wordt nog door de concurrentie belaagd wanneer hij eigenlijk al voor een bepaald merk heeft gekozen. :cheefbek:

etc. :hihi:

MaRiaH
03-12-05, 14:08
Geplaatst door Tomas
Yep. Want stel dat een van jullie als vrouw dat zou flikken? Enig idee hoer er dan achter je rug om geroddeld zou worden? Vast wel.

In mijn familie had als oudste kleinkind al een beetje een uitzonderingspositie.. ik zat bij de mannen.. vader opa broers neven..
Nog altijd gaan alle vrouwen afwassen en zeg ik: ;zal ik helpen??;
nee hoor ga jij maar lekker zitten.. :melig: :D
Dat weet ik natuurlijk al voor ik het (uit beleefdheid) vraag.

geen idee waarom, maar ik hoef niet! :blowen:
:boogie:

Rudy
03-12-05, 14:12
,,Intimidatie van vrouwen in Brussel moet stoppen''

(c) De Standaard 03/12/05

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/dscf0053x2.MM.jpg
Brigitte Grouwels.

Staatssecretaris Grouwels wil een eind maken aan de intimidatie van vrouwen door allochtonen.

De Brusselse staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Brigitte Grouwels (CD&V), wil een actieplan om de intimidatie van vrouwen in de hoofdstad aan te pakken.

,,In grote delen van Brussel worden vrouwen door jonge allochtonen, vaak van Marokkaanse origine, nageroepen en uitgescholden voor hoer. Het volstaat dat ze modieus gekleed zijn met nauwe bloesjes en een streepje blote buik'', benadrukte Grouwels vrijdag in enkele interviews.

,,Sommige autochtone vrouwen zetten nu iets op hun hoofd als ze buitenkomen, omdat ze dan niet meer worden lastiggevallen.'' De staatssecretaris is naar eigen zeggen zelf al het slachtoffer geworden van dergelijke vorm van intimidatie. ,,Mijn dochter ook al verschillende keren, net als haar vriendinnen.''

In bepaalde wijken verdwijnen vrouwen volgens Grouwels stilaan uit het straatbeeld. Het gaat om de buurt rond het Zuidstation en delen van Sint-Jans-Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Joost-ten-Node en Anderlecht. ,,Er heerst een sfeer van onverdraagzaamheid.''

Grouwels vindt dat vrouwen dag en nacht veilig op straat moeten kunnen rondlopen. ,,We hebben geen vijftig jaar gevochten voor onze bevrijding om nu teruggeslagen te worden in de tijd. We willen dat in geen enkele wijk in Brussel.''

Om een einde te maken aan deze praktijken streeft ze naar een actieplan dat vrouwenorganisaties ondersteunt, zodat ze zichzelf kunnen emanciperen. ,,Daar wil ik heel wat middelen insteken. Als alle vrouwen samen heel duidelijk stellen dat ze dat niet aanvaarden en respect willen, zijn we al een hele stap verder.''

Veiligheid op straat is ook een van de thema's van het colloquium ,,Vrouwen bouwen aan Brussel'' dat Grouwels zaterdag organiseert. Het congres gaat over de participatie van vrouwen aan het maatschappelijk leven in de hoofdstad.

In de Brusselse gemeente Sint-Joost-ten-Node heeft de politie beloofd dat ze binnenkort straatopvoeders op pad gaat sturen om de mannen aan te spreken op hun respectloos gedrag.

Van onze redacteur Steven Samyn

~Panthera~
03-12-05, 14:14
,,We hebben geen vijftig jaar gevochten voor onze bevrijding om nu teruggeslagen te worden in de tijd.


Nou is dit ook geleuter, want vrouwen hebben nog NOOIT veilig buiten kunnen lopen, ongeacht WAAR en WANNEER. :moe:


Gaan we weer. :rolleyes:

MaRiaH
03-12-05, 14:14
Geplaatst door Rudy
,,Intimidatie van vrouwen in Brussel moet stoppen'' Als alle vrouwen samen heel duidelijk stellen dat ze dat niet aanvaarden en respect willen, zijn we al een hele stap verder.''

Ja zie je wel...
vrouwen moeten ook een pact sluiten.. :lole:

~Panthera~
03-12-05, 14:16
Geplaatst door MaRiaH
Ja zie je wel...
vrouwen moeten ook een pact sluiten.. :lole:


yeah, with the devil. :hihi:


*geintje*


Goed gemikte trap wil ook nog wel eens wonderen doen. :duim:

MaRiaH
03-12-05, 14:18
Geplaatst door ~Panthera~
yeah, with the devil. :hihi:


*geintje*


Goed gemikte trap wil ook nog wel eens wonderen doen. :duim:

:haha:

Rudy
03-12-05, 14:18
Geplaatst door freya
Even voor de goede orde: dit geldt ook voor mannen in djeleba's in de trein.
:blij:
Worden die lastig gevallen? Zoja, toch zeker niet te vergelijken met het intimiderend gedrag tegenover de vrouwen.

jan1974
03-12-05, 14:21
Geplaatst door MaRiaH
...............

Bij vrouwen is de klant koning. Hij mag ruilen, heeft onbeperkt krediet en wordt nog door de concurrentie belaagd wanneer hij eigenlijk al voor een bepaald merk heeft gekozen. :cheefbek:

etc. :hihi:
Niet bij alle vrouwen. Niet iedere vrouw is er blij mee als je er een maitresse bijneemt.

Rudy
03-12-05, 14:22
Geplaatst door ~Panthera~
Goed gemikte trap wil ook nog wel eens wonderen doen. :duim:

Moet dan wel bij de eerste poging raak zijn.
Een tweede kans krijg je niet.

jochie
03-12-05, 14:25
Geplaatst door ~Panthera~
,,We hebben geen vijftig jaar gevochten voor onze bevrijding om nu teruggeslagen te worden in de tijd.


Nou is dit ook geleuter, want vrouwen hebben nog NOOIT veilig buiten kunnen lopen, ongeacht WAAR en WANNEER. :moe:


Gaan we weer. :rolleyes:


Dat is gewoonweg niet waar!! Vrouwen en ook homo's worden vandaag de dag veel vervelender benaderd dan voorheen, en ja, meestal door allochtonen. Dit zijn gewoonweg feiten.

Rudy
03-12-05, 14:29
Geplaatst door Rabi'ah.
Vrouwen met hoofddoek durven al heel lang de straat niet meer op.

Sinds wanneer dat ? In de banlieus van Parijs misschien, en dan nog omdat ze worden lastig gevallen door hun mannelijke geloofsgenoten. Ik wil mij niet uitspreken voor Nederland maar hier in Mechelen hebben we daar geen probleem mee. Ik ga al 5 jaar met bus en trein naar ’t werk. Bus halfvol moslima’s. Nog nooit geweten dat er eentje werd lastig gevallen.

Zwarte Kat
03-12-05, 14:30
Geplaatst door Tomas
Niet zo heel lang geleden vonden moeders in nederland dat jongens ook belangrijker waren dan dochters. Misschien dat het wat minder expliciet en ver ging dan wat Rabia's schetst, maar ik herken het wel. Mijn eigen moeder heeft er nog altijd moeite mee als ik ergens of thuis de afwas oid doe. Ik hoor eigenlijk -als ik thuis ben- de hele dag op de bank te zitten met een pilsje in mn hand en te praten over mannenzaken of naar sport op tv te kijken. Nou ja, niet dat ze dat zegt, maar ik kan er niks anders uit ophalen. Want meehelpen is in iedergeval niet de bedoeling.

Dan kom jij duidelijk uit een ander nest dan ik. Mn broer en ik werden al op jonge leeftijd aan het werk geschopt in het huishouden. Stofzuigen, afwassen, boodschappen doen, de plee schoonmaken, grasmaaien. :(

Alhoewel ik liever de afwas doe dan op de bank naar voetbal te moeten klijken

jochie
03-12-05, 14:39
Geplaatst door Zwarte Kat
Dan kom jij duidelijk uit een ander nest dan ik. Mn broer en ik werden al op jonge leeftijd aan het werk geschopt in het huishouden. Stofzuigen, afwassen, boodschappen doen, de plee schoonmaken, grasmaaien. :(

Alhoewel ik liever de afwas doe dan op de bank naar voetbal te moeten klijken

bij mij idem dito!

Ik kon op mijn 16de wassen, strijken, koken, en alle andere huishoudelijke taken verrichten. Dat is inmiddels 25 jaar geleden... ben nu 41, bijna 42...

~Panthera~
03-12-05, 14:41
Geplaatst door Rudy
Moet dan wel bij de eerste poging raak zijn.
Een tweede kans krijg je niet.



Dont worry, It will be. :duivels:

MaRiaH
03-12-05, 14:47
Geplaatst door jochie
bij mij idem dito!

Ik kon op mijn 16de wassen, strijken, koken, en alle andere huishoudelijke taken verrichten. Dat is inmiddels 25 jaar geleden... ben nu 41, bijna 42...

een echt jochie dus... :hihi:

jochie
03-12-05, 14:57
Geplaatst door MaRiaH
een echt jochie dus... :hihi:

zal ik je een fotootje sturen :)

ben daarbij ook in hart en nieren een jochie....

Zwarte Kat
03-12-05, 14:57
Geplaatst door jochie
bij mij idem dito!

Ik kon op mijn 16de wassen, strijken, koken, en alle andere huishoudelijke taken verrichten. Dat is inmiddels 25 jaar geleden... ben nu 41, bijna 42...

Heeft het bij jou ook averechts gewerkt?

jochie
03-12-05, 15:00
Geplaatst door Zwarte Kat
Heeft het bij jou ook averechts gewerkt?

nee hoor, ik ben heel goed in het huishouden...... en doe het redelijk graag...

Zwarte Kat
03-12-05, 15:05
Geplaatst door jochie
nee hoor, ik ben heel goed in het huishouden...... en doe het redelijk graag...

Mazzel voor jou.
Ik gruwel van het huishouden doen.

jochie
03-12-05, 15:16
Geplaatst door Zwarte Kat
Mazzel voor jou.
Ik gruwel van het huishouden doen.

maar effe terug on topic....:

vind jij het veiliger voor vrouwen en homo's of onveiliger, of hetzelfde als tig jaar geleden, en waarligt het aan, als er een verschil is?

sjaen
03-12-05, 15:36
If they knew better, they would do better!

http://img485.imageshack.us/img485/8087/pitbull5zg.th.jpg (http://img485.imageshack.us/my.php?image=pitbull5zg.jpg)

~Panthera~
03-12-05, 15:43
Geplaatst door sjaen
If they knew better, they would do better!

http://img485.imageshack.us/img485/8087/pitbull5zg.th.jpg (http://img485.imageshack.us/my.php?image=pitbull5zg.jpg)


Wat dacht je van deze, fully trained ?? :stout:

http://www.wim-bracke.be/Angry_Rottweiler_01.jpg Loopt aardig veilig.

sjaen
03-12-05, 15:48
Geplaatst door ~Panthera~
Wat dacht je van deze, fully trained ?? :stout:

http://www.wim-bracke.be/Angry_Rottweiler_01.jpg Loopt aardig veilig.

dat bedoel ik.... :haha:

Rudy
03-12-05, 15:54
Geplaatst door jochie
Dat is gewoonweg niet waar!! Vrouwen en ook homo's worden vandaag de dag veel vervelender benaderd dan voorheen, en ja, meestal door allochtonen. Dit zijn gewoonweg feiten.

Dus ook door autochtonen. Daar ben ik het niet mee eens. In die zin zie ik een meer positieve evolutie. In mijn omgeving wordt de bakkerij met de grootste omzet uitgebaat door homo's. De adoptiewet voor homokoppels werd onlangs gedeeltelijk goedgekeurd. En de vrouwen, 'k zie niet in hoe die vervelender zouden worden benaderd.

Zwarte Kat
03-12-05, 15:56
Geplaatst door jochie
maar effe terug on topic....:

vind jij het veiliger voor vrouwen en homo's of onveiliger, of hetzelfde als tig jaar geleden, en waarligt het aan, als er een verschil is?

Ik weet het niet. De vrouwen die ik ken hebben geen probleem om over straat te lopen. Hebben ook geen last met roepend gespuis dat hun voor hoer uitmaakt.

Dat er veel vrouwen savonds niet over straat durven is denk ik al sinds jaar en dag zo.
En volgens mij hadden in de jaren 80 homos ook al last van intimidaties en bedreigingen.

~Panthera~
03-12-05, 16:00
Geplaatst door sjaen
dat bedoel ik.... :haha:


:hihi:

jochie
03-12-05, 16:23
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik weet het niet. De vrouwen die ik ken hebben geen probleem om over straat te lopen. Hebben ook geen last met roepend gespuis dat hun voor hoer uitmaakt.

Dat er veel vrouwen savonds niet over straat durven is denk ik al sinds jaar en dag zo.
En volgens mij hadden in de jaren 80 homos ook al last van intimidaties en bedreigingen.

in grote steden heb ik totaal geen last, maar in kleinere steden (breda bijvoorbeeld) wordt ik regelmatig lastig gevallen.... dat was vroeger niet zo. Mijn ervaring is dus anders dan de jouwe....

freya
03-12-05, 17:04
Geplaatst door MuMu
Ik heb er ook nooit last van en ik weet ook exact waardoor dat komt... :rolleyes:

Het heeft te maken met iets in de trant van: "gedraagt men zich waardig, dan zal men ook als zodanig worden behandeld". :zegniets:

Ja ja en dan zijn we weer bij de aloude bewering dat vrouwen die worden lastiggevallen dat aan zichzelf te danken hebben :kotsen2:

jochie
03-12-05, 17:05
Geplaatst door MuMu
Ik heb er ook nooit last van en ik weet ook exact waardoor dat komt... :rolleyes:

Het heeft te maken met iets in de trant van: "gedraagt men zich waardig, dan zal men ook als zodanig worden behandeld". :zegniets:

Als ik mij "natuurlijk" gedraag (met andere woorden, als ik niet oplet en gewoon ben zoals ik ben) word ik lastig gevallen. Ik dien mij "mannelijker", dus voor mij onnatuurlijker te gedragen, om NIET lastig gevallen te worden. Dit vind ik bezwaarlijk. Ik kan dus niet zijn zoals ik ben. For the records: Ik ben geen nicht als een kathedraal, en kleed en loop redelijk normaal, edoch aan mij zie je, dat ik homo ben. Ikzelf heb daar geen probleem mee, maar een aantal etterige K-marocs blijkbaar wel. Helaas! Als je een homobar uitstapt is het helemaal opletten !!

Juliette
03-12-05, 17:11
Geplaatst door MuMu
Het heeft te maken met iets in de trant van: "gedraagt men zich waardig, dan zal men ook als zodanig worden behandeld". :zegniets:

Das nou HET argument om te zorgen dat vrouwen zich te allen tijde moeten schikken naar de mening van anderen.
Dragen ze iets luchtig? 'Niet waardig'. Sexy? 'Niet waardig'. Vrolijk? 'Niet waardig.'

:kotsen:

Wie stelt dan vast wat 'waardig' is? Het gezond verstand? En van wie dan?

Man man. Die opmerking kon uit de mond van de eerste de beste male pig komen.

MaRiaH
03-12-05, 17:12
Geplaatst door Juliette
Das nou HET argument om te zorgen dat vrouwen zich te allen tijde moeten schikken naar de mening van anderen.
Dragen ze iets luchtig? 'Niet waardig'. Sexy? 'Niet waardig'. Vrolijk? 'Niet waardig.'

:kotsen:

Wie stelt dan vast wat 'waardig' is? Het gezond verstand? En van wie dan?

Man man. Die opmerking kon uit de mond van de eerste de beste male pig komen.

exactly!

:duim:

Zwarte Kat
03-12-05, 17:16
Geplaatst door jochie
in grote steden heb ik totaal geen last, maar in kleinere steden (breda bijvoorbeeld) wordt ik regelmatig lastig gevallen.... dat was vroeger niet zo. Mijn ervaring is dus anders dan de jouwe....

Er zal wel een toename zijn met voorgaande jaren maar ik kan me herineren dat het in de jaren 80 ook speelde.
Maar integenstelling tot jou heb ik geen praktijkervaring hierin dus als jij zegt dat je er wel last van hebt en vroeger niet dan neem ik dat van je aan.

Zwarte Kat
03-12-05, 17:19
Geplaatst door Juliette
Das nou HET argument om te zorgen dat vrouwen zich te allen tijde moeten schikken naar de mening van anderen.


Waarschijnlijk doen heel veel vrouwen dat ook. Als je ziet hoeveel vrouwen elkaar lopen te imiteren in kledingsgedrag dan vind ik dat echt niet gezond meer.

Juliette
03-12-05, 17:22
Geplaatst door Zwarte Kat
Waarschijnlijk doen heel veel vrouwen dat ook. Als je ziet hoeveel vrouwen elkaar lopen te imiteren in kledingsgedrag dan vind ik dat echt niet gezond meer.

Maakt niet uit wie het doet. Feit dat het zo goed als alleen vrouwen zijn die op dat soort dingen afgerekend worden.

Ik heb nog nooit geweten dat een man werd lastig gevallen en dat geďnsinueerd werd dat het zijn schuld was omdat 'ie zich niet waardig gedroeg.'

jochie
03-12-05, 17:24
Geplaatst door MuMu
Het is al zo oud als de mensheid volgens mij hoor. :knipoog:

wat betreft homo's kan ik slechts zeggen dat het een tiental jaar geleden, vele malen minder voorkwam dan vandaag de dag.

Zwarte Kat
03-12-05, 17:27
Geplaatst door MuMu
Yep, zo ging dat bij ons thuis ook hoor.
Zowel broers als zussen hadden allemaal hun taken in het huishouden. Dat was ook wel nodig met zo'n groot gezin. Mijn broers zijn zelfs zo netjes in het huishouden dat hun vrouwen daarbij afsteken als sloddervossen en rommelkonten.
Mijn vader is trouwens helemáál een pietje precies in het huishouden. Alles glimt en is brandschoon en netjes.

Heerlijk! :D

Kwam jij zeker goed vanaf dat je broers netter waren dan jij? Hoefde jij zeker minder te doen dan hun?
Zo ging dat teminste wel bij thuis. Mn broer was netter dan ik en moest daarom ook vaker het gasfornuis enzo schoonboenen :D

Maar volgens mij zijn de meeste mannen netter en georganiseerder dan vrouwen.

~Panthera~
03-12-05, 17:30
Geplaatst door Juliette

Man man. Die opmerking kon uit de mond van de eerste de beste male pig komen.


:denk: :stout: :roker:

Juliette
03-12-05, 17:36
Geplaatst door ~Panthera~
:denk: :stout: :roker:

:hihi: :ego:

Heb je mn PM gezien?

Zwarte Kat
03-12-05, 17:41
Geplaatst door MuMu
Ik kwam als jongste zowiezo heel gemakkelijk onder de taken uit. :lekpuh:

:D Goed voor jou

Rudy
03-12-05, 17:57
Geplaatst door Zwarte Kat
Waarschijnlijk doen heel veel vrouwen dat ook. Als je ziet hoeveel vrouwen elkaar lopen te imiteren in kledingsgedrag dan vind ik dat echt niet gezond meer.
Ik denk dat het eerder ging om wie bepaalt wat waardig is voor de vrouwen. De mannen misschien ?

jochie
04-12-05, 08:55
Geplaatst door MuMu
Even tussendoor...
Het lastigvallen van bepaalde vrouwen en het lastigvallen van homo's zijn ook totaal verschillende items. Ze hebben beiden een heel andere oorzaak.
Als homosexueel kleed en gedraag je je doorgaans niet om bepaalde sexuele aandacht te trekken van mannen, je gedraagt je gewoon waardig zonder een reactie van die mannen te willen veroorzaken.

Bij veel vrouwen is dat helaas niet zo. Kun je lang en breed over discuzeuren, maar vrouwen zijn een heel manipulatief en onderling competerend volkje dat erop uit is het beste mannetje aan de haak te slaan die hen van van alles voorziet, inclusief nageslacht.
Dit is biologisch ook bewezen.

Je hebt 100 % gelijk, maar het gevolg is hetzelfde. Zowel vrouwen als homo's worden als gevolg van hun uiterlijke verschijning, lastig gevallen.

Vraag is, of dit van alle tijden is. Het antwoord is "Ja".

Vraag is of de intensiteit van de negatieve aandacht fluctueerd. Het antwoord is "Ja".

Vraag is of het daderprofiel verandert. Het antwoord is "Ja".

Vroeger waren de daders de boerenkinkels, toen was het een tijd heeeeeeeel rustig, en nu zijn het allochtonen.

Ontkennen lost niets op. Herkennen en vervolgens erkennen, zijn de eerste twee stappen in elke verandering, zo ook in dezen.

Mark
04-12-05, 09:28
het is een goede zaak dat deze vrouwen niet meer de straat op durven, immers de plek van de vrouw is thuis.

vrouwen die buiten huis komen zijn sletten.

incubus
04-12-05, 09:38
Geplaatst door freya
En wie gaat de politie bellen als een dame op hoge hakken naar het toilet gaat en haar handtasje laat liggen? :argwaan:

Bestaat er een gerede kans dan, dat dames op hoge hakken met een handtasje zich zelf opblazen?? bandiet

jochie
04-12-05, 09:41
Geplaatst door incubus
Bestaat er een gerede kans dan, dat dames op hoge hakken met een handtasje zich zelf opblazen?? bandiet

Ik heb ze wel eens gezien hoor, de met siliconen opgeblazen types!! :)

incubus
04-12-05, 10:02
Het stikt hier gadverdamme van de bevestigingen van dat achterlijke hypocriete macho-gedrag! De ranzige gedachte om een hip geklede griet als hoer te bestempelen is bij mij nog nooit opgekomen.
Dat we dit gedrag in een moderne samenleving binnengebracht hebben, zeg. Walgelijk. Motte alle vrouwen in allesbedekkende soepjurken gaan lopen dan? Opdat mannen hun geile gedachtes niet in daden doen omzetten?


Ohja Sjeng. Het is natuurlijk weer de schuld van ANDEREN. Logisch.
Hier in 't westen mogen vrouwen zich kleden zoals ze willen, hoewel er ook hier grenzen aan zijn natuurlijk. Je hebt respect te hebben voor iedereen. En als je er een probleem mee hebt, richt dan een partij op, of start je eigen SIRE-campagne voor mij part. Mag allemaal in dit land. Wat niet mag is VROUWEN UITSCHELDEN VOOR HOER!!!!!



:kotsen2:

jochie
04-12-05, 18:07
Geplaatst door incubus
Het stikt hier gadverdamme van de bevestigingen van dat achterlijke hypocriete macho-gedrag! De ranzige gedachte om een hip geklede griet als hoer te bestempelen is bij mij nog nooit opgekomen.
Dat we dit gedrag in een moderne samenleving binnengebracht hebben, zeg. Walgelijk. Motte alle vrouwen in allesbedekkende soepjurken gaan lopen dan? Opdat mannen hun geile gedachtes niet in daden doen omzetten?


Ohja Sjeng. Het is natuurlijk weer de schuld van ANDEREN. Logisch.
Hier in 't westen mogen vrouwen zich kleden zoals ze willen, hoewel er ook hier grenzen aan zijn natuurlijk. Je hebt respect te hebben voor iedereen. En als je er een probleem mee hebt, richt dan een partij op, of start je eigen SIRE-campagne voor mij part. Mag allemaal in dit land. Wat niet mag is VROUWEN UITSCHELDEN VOOR HOER!!!!!



:kotsen2:

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

Dolle Fatima
04-12-05, 21:03
Weet je wat nou het lompe is van de hele discussie?
Ik ben zo vaak in Molenbeek en ik zie daar ALTIJD vrouwen lopen ( en niet enkel is soepjurken). Hangjongeren daarentegen niet..............

Straks is dit hele verhaal net zoiets als die 'beschieting' van Verdonk haar raam.

Juliette
04-12-05, 21:41
Geplaatst door ~Panthera~
:denk: :stout: :roker:

Met 'male pig' doelde ik niet noodzakelijk op mannen. Wel op wezens die het begrip 'waardigheid' bovenhalen om anderen (dikwijls vrouwen) te beoordelen wanneer die zich niet gedragen / kleden zoals hij / zij meent dat aanvaardbaar en gepast is.

En dat kunnen net zo goed mannen als vrouwen zijn. :ego:

blondi
04-12-05, 21:42
het is toch belachlijk dat je niet kan dragen wat je wilt en dat andere dus kunnen bepalen wat je draagt, dat is het zelfde als dat iemand tegen zal zeggen dat een bepaalde beroep niet mag uit voeren of dat dat je geen eigen indentiteit mag hebben , dus waar gaan we heen jongens neem een voorbeeld van Afghanistan zo mag het hier toch niet worden zoals de vrouwen daar behandelt worden!!!!!!!!!!!!!! :maf2:

~Panthera~
04-12-05, 22:31
Geplaatst door Juliette
Met 'male pig' doelde ik niet noodzakelijk op mannen. Wel op wezens die het begrip 'waardigheid' bovenhalen om anderen (dikwijls vrouwen) te beoordelen wanneer die zich niet gedragen / kleden zoals hij / zij meent dat aanvaardbaar en gepast is.

En dat kunnen net zo goed mannen als vrouwen zijn. :ego:

I know. :moe:

Al lopen mensen in hun blote kont, dan nog hebben anderen van ze af te blijven. punt.

freya
04-12-05, 22:57
Geplaatst door ~Panthera~


Al lopen mensen in hun blote kont, dan nog hebben anderen van ze af te blijven. punt.


Eensch

Rudy
04-12-05, 23:34
Tuurlijk afblijven. Maar ik dacht dat het over uitschelden en naroepen ging.

~Panthera~
04-12-05, 23:46
Geplaatst door Rudy
Tuurlijk afblijven. Maar ik dacht dat het over uitschelden en naroepen ging.

We gaan hier altijd via kippesoep naar snert. :ego:

:hihi:

Rabi'ah.
05-12-05, 11:10
Geplaatst door Dolle Fatima
Weet je wat nou het lompe is van de hele discussie?
Ik ben zo vaak in Molenbeek en ik zie daar ALTIJD vrouwen lopen ( en niet enkel is soepjurken). Hangjongeren daarentegen niet..............

Straks is dit hele verhaal net zoiets als die 'beschieting' van Verdonk haar raam.

Dat is dan wel vreemd. Misschien dat er wel incidenten zijn geweest, maar dat het geen terreur is zoals in het artikel geschetst is.

Maargoed, dat jij het niet merkt, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt.

Mijn ervaring is dat ik heel vaak bepaalde misstanden niet heb gemerkt in mijn buurt, gemeenschap en zelfs vriendenkring, die er vervolgens toch bleken te zijn......

incubus
05-12-05, 21:02
Geplaatst door Dolle Fatima
Weet je wat nou het lompe is van de hele discussie?
Ik ben zo vaak in Molenbeek en ik zie daar ALTIJD vrouwen lopen ( en niet enkel is soepjurken). Hangjongeren daarentegen niet..............

Straks is dit hele verhaal net zoiets als die 'beschieting' van Verdonk haar raam.

Urbanus schijnt er ook te hebben gewoond :belgie:

Nou luisterd, Fatima. Jouw eigen waarneming niet meteen als generaliserende waarheid nemen, he. Je weet ook wel dat 't hier in nl net zo goed gebeurt. Men geeft 't in dit draadje zelfs grif toe. " t zijn toch allemaal hoeren, als je je zo kleedt, of niet...?"