PDA

Bekijk Volledige Versie : Islam en media



freya
03-12-05, 11:40
Was gister een leuk, warrig en vooral levendig :hihi: debat bij Argan.

_h4T3D_sE7eN las een collumn voor die ik maar half heb kunnen volgen.

Als hij die hier nu even neerplant dan kunnen we er hier ook gezellig over discussieren :D

Rabi'ah.
03-12-05, 12:03
Was die ene gast die iedereen altijd voor kafir uitmaakt er ook? :D

Altijd lachen met die gast. :hihi:

freya
03-12-05, 12:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Was die ene gast die iedereen altijd voor kafir uitmaakt er ook? :D

Altijd lachen met die gast. :hihi:

Ik denk dat die er was ja.

Een jongen die zich vreselijk druk maakte en over de theorie begon dat de CIA achter 9/11 zat en dat alle joden een snipperdag hadden genomen enz enz.

En een (lesbische) dame die daarop zei dat ze bang van hem werd.

En toen een hadja die (ironisch) zei dat zij bang voor die dame was

En toen een gespreksleider die werd uitgejouwd omdat hij haar "Allah Akhbar" vertaalde met: ik hou van lesbiennes.

En toen ging iedereen excuses aanbieden aan iedereen en wilde de lesbische dame de jongen waar ze eerst bang voor was een zoen geven, maar hij wilde alleen handen schudden.



En dan zijn er mensen die denken dat debatten saai zijn :hihi:

mulan
03-12-05, 12:16
Geplaatst door freya
Ik denk dat die er was ja.

Een jongen die zich vreselijk druk maakte en over de theorie begon dat de CIA achter 9/11 zat en dat alle joden een snipperdag hadden genomen enz enz.

En een (lesbische) dame die daarop zei dat ze bang van hem werd.

En toen een hadja die (ironisch) zei dat zij bang voor die dame was

En toen een gespreksleider die werd uitgejouwd omdat hij haar "Allah Akhbar" vertaalde met: ik hou van lesbiennes.

En toen ging iedereen excuses aanbieden aan iedereen en wilde de lesbische dame de jongen waar ze eerst bang voor was een zoen geven, maar hij wilde alleen handen schudden.



En dan zijn er mensen die denken dat debatten saai zijn :hihi:

Heb je dit gebeuren niet op band :p

Rabi'ah.
03-12-05, 12:20
Geplaatst door freya
Ik denk dat die er was ja.

Een jongen die zich vreselijk druk maakte en over de theorie begon dat de CIA achter 9/11 zat en dat alle joden een snipperdag hadden genomen enz enz.

En een (lesbische) dame die daarop zei dat ze bang van hem werd.

En toen een hadja die (ironisch) zei dat zij bang voor die dame was

En toen een gespreksleider die werd uitgejouwd omdat hij haar "Allah Akhbar" vertaalde met: ik hou van lesbiennes.

En toen ging iedereen excuses aanbieden aan iedereen en wilde de lesbische dame de jongen waar ze eerst bang voor was een zoen geven, maar hij wilde alleen handen schudden.



En dan zijn er mensen die denken dat debatten saai zijn :hihi:

:wtf: Wat een raar gedoe zeg dan.

"Allahu Akbar" vertalen met "ik houd van lesbiennes"? :verward:

Maargoed, saai was het in ieder geval dus niet.

freya
03-12-05, 12:26
Geplaatst door Rabi'ah.


Maargoed, saai was het in ieder geval dus niet.

Bepaald niet nee, zo was er ook nog de erudiete :moe: Fouad Laroui die zich zat te beklagen over het gebrek aan vermogen normaal te kunnen debateren.

Om vervolgens 2 minuten later, met rood aangelopen kop en druk gebarend te zitten schreeuwen "kijk dat bedoel ik nou!!!" omdat iemand zijn argument onzinnig noemde.

:hihi:



Freya heeft zich kostelijk geamuseerd :melig:

Rabi'ah.
03-12-05, 12:28
Geplaatst door freya
Bepaald niet nee, zo was er ook nog de erudiete :moe: Fouad Laroui die zich zat te beklagen over het gebrek aan vermogen normaal te kunnen debateren.

Om vervolgens 2 minuten later, met rood aangelopen kop en druk gebarend te zitten schreeuwen "kijk dat bedoel ik nou!!!" omdat iemand zijn argument onzinnig noemde.

:hihi:



Freya heeft zich kostelijk geamuseerd :melig:

Fouad Laroui? Die is toch wel ok, ofniet?

Ik ken hem vooral als intellectueel en schrijver, maar heeft hij nou ook opeens een mening? :rolleyes:

freya
03-12-05, 12:33
Geplaatst door Rabi'ah.

Ik ken hem vooral als intellectueel en schrijver, maar heeft hij nou ook opeens een mening? :rolleyes:

:haha:

freya
03-12-05, 17:34
waar is die _h4T3D_sE7eN nou als je hem nodig hebt?

:jammer:

_h4T3D_sE7eN
04-12-05, 11:20
Geplaatst door freya
waar is die _h4T3D_sE7eN nou als je hem nodig hebt?

:jammer:


Yeah well, excuze me for having a life ofzo. :hihi:

Het artikel:


Islam en media. Beide termen lijken sinds afgelopen jaren inherent met elkaar verbonden, aangezien menig redacteur, publicist, journalist, etc. zijn hypotheek kan betalen wanneer deze 2 termen worden samengebracht. De media is een gestructureerde chaos, bestaande uit wedijverende journalisten en redacteuren met een scoringsdrang die voor alles gaat en zich ten koste van alles lijkt te manifesteren. Omdat termen als democratie, vrijheid en Islam in de beleving van vele, niet van de Islam goed op de hoogte zijnde moslims en niet-moslims niet samengaan, zorgt dit voor interessante taferelen waarop eerdergenoemde mediamensen handig inspelen. 1 van die taferelen is de benadering van de Islam vanuit een democratisch standpunt dat op joods-christelijke normen en waarden is gestoeld en een context aandragende die stelt dat de Islamitische normen en waarden niet samengaan met de democratische consensus zoals deze in Nederland door de eeuwen heen is gevormd. Binnen die Nederlandse sociaal-democratische context heeft de media veel macht. Vanuit die hoedanigheid treedt de media op als de politieagent van beleidsbepalers en onafhankelijke critici, die deze democratie uitvoeren en beïnvloeden. Althans, dat is wat de media behoort te doen.

De media figureert al sinds enige tijd als het draagvlak voor kruisridders van het extreem atheïstisch en sithistisch gedachtegoed dat tweedeling in de samenleving nastreeft en een duidelijke scheiding aanbrengt tussen de islamitische en de joods-christelijke normen en waarden. Het verschil is er, zij het in minimale orde. Daar waar vele moslims redeneren vanuit een spirituele context, worden zij aangevallen vanuit een politiek joods-christelijke context, die ver af staat van het spiritueel aspect. Eén van de resultaten is dat vele beroepsmoslims en publicisten met een islamitische achtergrond daarin meegaan en vervallen tot niets anders dan nuancering van de kritiek die moslims ontvangen. Waar zij aan voorbij gaan is dat de kritiek die zij voorzien van nuances, ook kritiek verdient. Dit is vrijwel onmogelijk omdat de media is gegijzeld door het extremistisch secularisme en daardoor relatief alleen podia biedt aan wat je kunt noemen de kruisridders van datzelfde extremistisch secularisme.

Wanneer men spreekt over islamitische normen en waarden in het maatschappelijk debat, doelt men vaak op de regels die God ons heeft geopenbaard. Wanneer de joods-christelijke normen en waarden worden genoemd, hebben we het niet over de wetten van God, maar over de aanvullingen die de mens zelf heeft aangebracht aan deze wetten van God en welke uitgelegd worden als zijnde nog beter dan die wetten van God. Deze joods-christelijke agenda, die niet is gestoeld op spirituele maar op culturele en etnische, door mensen gecreëerde normen en waarden is niet te onderschatten, echter, inhoudelijk is verder weinig indrukwekkend aangezien geuzenstatements dienen als verpakking voor overdreven nationalistische gevoelens die niet de realiteit van de dag verwoorden maar een streven uitspreken waarin geen ruimte is voor religieuze, en als het even kan, ook niet voor etnische diversiteit. Het spiritueel aspect in die joods-christelijke context is namelijk al een tijd verdreven door mensen die zichzelf liberalen noemen en daarmee niet alleen de term liberalisme hebben geannexeerd, maar ook de joods-christelijke normen en waarden hebben gegijzeld. Joods-christelijke normen en waarden die helemaal niet ver af staan van de islamitische normen en waarden. Maar als je inhoudelijk kijkt, is er van vrijheid weinig sprake en vraag je het ze op de man af, blijken het ineens atheïsten of humanisten en wensen ze niet geassocieerd te worden met die joods-christelijke normen en waarden. Terwijl de basis van hun redeneringen wel binnen die context de oorsprong vindt.

Vooralsnog noem ik het maar extreem ongelovigen. Niet dat daar iets mis mee is want een ieder moet het voor zichzelf weten wat mij betreft, ware het niet dat zij degenen zijn die de verbale aanval hebben geopend op hetgeen mij het meest dierbaar is: mijn geloof in God. En ik ga de uitdaging maar al te graag aan, wetende dat ik zonder angst voor stervelingen islamhaters met xenofobie tegemoet treedt en wetende dat xenofobische islamhaters alleen maar handelen uit angst voor de mens die ze niet kennen en vooralsnog weigeren te leren kennen. Terwijl ik alleen God vrees en verder niets. Zie het verschil.

Als ik tussen de joods-christelijke regels doorlees, concludeer ik dat de joods-christelijke identiteit het enige is waar overheden en media zich druk om maken en de joods-christelijke spiritualiteit eigenlijk alleen nog maar in de kerken en synagogen is te vinden. De media is aangewend om de publieke opinie zodanig te beïnvloeden dat hier een afkeer tegen wordt gekweekt, en omdat we toch bezig zijn, laten we die Marokkaanse geitenhoeders en Turkse koeienmelkers maar meteen extra hard aanpakken, want “het zijn niet onze mensen”.

Het is een paniekreactie. Het levert alleen maar een hoop semi-intellectueel in het luchtledige op, misschien zoals ik nu hier ophang, en het wekt alleen verwarring. Die verwarring zorgt ervoor dat we elkaar alleen maar tegenwerken en vanuit dat idee ontstaat ook het eeuwigdurend fabeltje dat moslims, democratie en Islam niet samengaan en met die dooddoener wordt de toegang tot de media gesloten voor moslims want God verhoedde, ze zouden nog wel eens de vinger op de zere plek van het eenzijdig handelen kunnen leggen. Wie goed op de hoogte is, weet dat de zuiverste vorm van democratie in de vorm van constante beraadslaging en consultatie al 14 eeuwen in de Koran staat geopenbaard en dat ook islamitische jurisprudentie vandaag de dag nog steeds dynamisch genoeg is om mee te kunnen in de ontwikkelingen van het Westen, dat alleen economisch gezien leidend is voor de hele wereld. Maar dat gegeven komen we niet tegen in de media waardoor de media wanhopig de zeker wel aanwezige informatie ontoegankelijk probeert te houden. Kennis maakt machtig, weet ook de media, welk juist het middel moet zijn om een boodschap over te brengen zonder dat de integriteit van de boodschap in het geding komt.

Op de huidige manier biedt het maatschappelijk debat brandstof voor jarenlange berichtgeving over de Islam in negatieve zin. De bittere realiteit van dit gegeven is dat algemeen genomen moslims blijkbaar nog niet de assertiviteit gevonden hebben om hierop een gepast antwoord te bieden. Als we ergens iets negatiefs over moslims lezen, volgt er een ellenlange discussie en uiteindelijk gooien we het op de dooddoener dat het ligt aan onwetendheid over de Islam. Kan wel zijn, maar wie probeert de bereidheid te tonen om die onwetendheid weg te nemen in diezelfde spotlights? Probleem is dat wij moslims, over het algemeen genomen, minimaal net zo onwetend zijn en met gebrekkige kennis van de Islam onze verbale tegenstanders te lijf gaan. Je wordt gewoon onder de tafel geluld.

Natuurlijk, we struikelen over het aantal beroepsmoslims en troetelallochtonen die zichzelf presenteren als een uitzonderingsgeval want zij hebben hun sociaal-maatschappelijke schapen op het droge maar zijn ondertussen blind voor hun buurman of buurvrouw die maatschappelijk gezien wel dezelfde status heeft. En het is makkelijker om af te geven op de achterblijvers dan actief burgerschap te tonen en uit eigen beweging een voorbeeld voor die achterblijvers te zijn zonder dat dit resulteert in grootheidswaanzin en minachting voor de economisch minderbedeelde.

Iedereen kan tegenwoordig wel een column of een essay schrijven waarin je afgeeft op alles en iedereen die verderfelijk is in jouw ogen en iedere mening kun je wel onderbouwen met 1 of ander bullshitonderzoek. Feit is alleen, je mening blijft subjectief. Je mening is niet de algemene waarheid maar slechts de persoonlijke waarheid. Die algemene waarheid ligt namelijk altijd ergens in het midden. Maar het is menseigen de ander zoveel mogelijk naar je toe te trekken zonder zelf ook maar een stap te doen om de geromantiseerde toenadering zelf van invulling te voorzien, behalve dan met subtiele ontwijkacties waardoor het wel lijkt alsof je hebt gegeven om te kunnen nemen.

Het is een kwestie van nadenken over wat je leest en zelf op onderzoek gaan als je bepaalde zaken niet kunt synchroniseren binnen je interpretatie. Ik zou willen zeggen dat de media de rol behoort in te nemen om tot een volledige en tweezijdige berichtgeving te komen, alleen heb ik de hoop daarop opgegeven. Ik kan er lang over doorzeuren en janken tegen de media en hen bekritiseren op de eenzijdigheid maar het alternatief is uiteindelijk zelf media creëren.

Zelf het heft in handen nemen en zelf ingangen tot die media bewerkstelligen door middel van een combinatie van een commerciële verpakking en een goedgefundeerde inhoud die alle aspecten van een verhaal belicht. Ook de aspecten die in je nadeel zijn, zonder die te bagatelliseren.
De Islam in Nederland moet niet langer doorgaan als voetveeg van het extreem secularisme en moslims moeten daarom afstappen van het verdedigen van de eigen overtuiging want het lijkt er steeds meer op dat moslims eerder zichzelf nog proberen te overtuigen dan dat zij kritiek de mond proberen te snoeren met goede onderbouwingen.

De media kan moslims pas als volwaardige burgers van deze samenleving gaan benaderen als moslims zichzelf gaan zien als volwaardige burgers van deze samenleving en gebruik gaan maken van hun democratisch recht om alles wat zij krom vinden aan de Nederlandse samenleving te bekritiseren. Zolang de media draagvlak blijft bieden aan alleen de extremistische anti-islamisten sluit ook de media zich buiten het maatschappelijk debat en kunnen Nederlandse moslims de media niet serieus nemen.
Het is tijd dat moslims eens gaan kijken wat er in de eigen achtertuin aanwezig is aan mogelijkheden – en die zijn oneindig – en zich daarmee loskoppelen van de media-Matrix-stekker in hun nek en de werkelijke inhoud van de Islam weergeven. Alleen op een visionaire manier kun je werken aan een correcte beeldvorming van de Islam.

M.R. Jabri
© Islam Times

Rabi'ah.
04-12-05, 11:23
@ Hated: He he, dat werd tijd. :ego:

Nu moet ik dat stuk alleen nog maar gaan lezen. :nerveus:

SJA
04-12-05, 18:47
Geplaatst door freya
Bepaald niet nee, zo was er ook nog de erudiete :moe: Fouad Laroui die zich zat te beklagen over het gebrek aan vermogen normaal te kunnen debateren.

Om vervolgens 2 minuten later, met rood aangelopen kop en druk gebarend te zitten schreeuwen "kijk dat bedoel ik nou!!!" omdat iemand zijn argument onzinnig noemde.

:hihi:



Freya heeft zich kostelijk geamuseerd :melig:

hihihih.....en hij schoot gelijk in de verdediging. Fouad Laroui is een watje als het gaat om debatteren. :handbang:

TENACH
04-12-05, 19:59
Geplaatst door freya


En een (lesbische) dame die daarop zei dat ze bang van hem werd.

En toen een gespreksleider die werd uitgejouwd omdat hij haar "Allah Akhbar" vertaalde met: ik hou van lesbiennes.

.............en wilde de lesbische dame de jongen waar ze eerst bang voor was een zoen geven, maar hij wilde alleen handen schudden.



Was die gespeksleider een homo dan? :zegniets:

Die arme jongen heeft wel geluk gehad, ......zoen??? Stel je voor dat ze bi-sexueel was :Iluvu: ............arme stakker.

Dolle Fatima
04-12-05, 21:09
Geplaatst door freya
Ik denk dat die er was ja.

Een jongen die zich vreselijk druk maakte en over de theorie begon dat de CIA achter 9/11 zat en dat alle joden een snipperdag hadden genomen enz enz.

En een (lesbische) dame die daarop zei dat ze bang van hem werd.

En toen een hadja die (ironisch) zei dat zij bang voor die dame was

En toen een gespreksleider die werd uitgejouwd omdat hij haar "Allah Akhbar" vertaalde met: ik hou van lesbiennes.

En toen ging iedereen excuses aanbieden aan iedereen en wilde de lesbische dame de jongen waar ze eerst bang voor was een zoen geven, maar hij wilde alleen handen schudden.



En dan zijn er mensen die denken dat debatten saai zijn :hihi:

klinkt echt zuper


Ik weet nog die keer bij Barend en van Dorp toen Ali B is discussie ging met dat mens van de LPF, die als ze boos werd, haar Duitse accent niet zo goed meer kon verhullen. Winnie de Jong, echt een gek mens.
Later begon ze haar eigen partij :hihi:

watjijwilt
04-12-05, 22:14
haha ik vond fouad een raar mens hij was aggresief en er was een klleine jongen van 14 jaar die ook hele goede opmerkingen vertelde

maar alls ik eerlijk moet zijn die jongen ben ik ;) echt waar whoula

Rabi'ah.
05-12-05, 11:12
Geplaatst door Dolle Fatima
klinkt echt zuper


Ik weet nog die keer bij Barend en van Dorp toen Ali B is discussie ging met dat mens van de LPF, die als ze boos werd, haar Duitse accent niet zo goed meer kon verhullen. Winnie de Jong, echt een gek mens.
Later begon ze haar eigen partij :hihi:

Oja, dat was echt onbetaalbaar idd. :hihi:

Kal-El B.V
05-12-05, 12:50
Geplaatst door Dolle Fatima
klinkt echt zuper


Ik weet nog die keer bij Barend en van Dorp toen Ali B is discussie ging met dat mens van de LPF, die als ze boos werd, haar Duitse accent niet zo goed meer kon verhullen. Winnie de Jong, echt een gek mens.
Later begon ze haar eigen partij :hihi:


Dat was niet Ali B, maar die "kutmarokkaan" :hihi: