PDA

Bekijk Volledige Versie : Duif doodgeschoten in Nieuwe Kerk



Couscousje
03-12-05, 12:34
Duif doodgeschoten in Nieuwe Kerk
Bron: TC Tubantia (papieren editie)
Gepubliceerd: zaterdag 3 december 2005 @ 12:56

In de Nieuwe Kerk in Amsterdam is gisteren een rondvliegende duif doodgeschoten. De vogel poepte alles onder, aldus de Nieuwe Kerk. De duif kon niet gevangen worden, waardoor de kerk maar één uitweg zag en het dier met een luchtbuks uit de lucht schoot. Hiervoor schakelde de kerk een bedrijf in.

"Jammer voor de duif, maar het beestje vormde een bedreiging voor de circa driehonderd kunstschatten die hier staan voor de expositie 'Indonesia'. Hij had ontzettend veel schade aan kunnen richten, dus hebben we maatregelen genomen," zo zegt Frans van der Avert van de Nieuwe Kerk.

Enkele weken terug ontstond er een omvangrijke hetze toen een mus werd doodgeschoten nadat het vogeltje enkele tienduizenden dominosteentjes van de recordpoging Domino Day had omgegooid.

Cc

vlegeltje
03-12-05, 12:40
Geplaatst door Couscousje
Duif doodgeschoten in Nieuwe Kerk
Bron: TC Tubantia (papieren editie)
Gepubliceerd: zaterdag 3 december 2005 @ 12:56

In de Nieuwe Kerk in Amsterdam is gisteren een rondvliegende duif doodgeschoten. De vogel poepte alles onder, aldus de Nieuwe Kerk. De duif kon niet gevangen worden, waardoor de kerk maar één uitweg zag en het dier met een luchtbuks uit de lucht schoot. Hiervoor schakelde de kerk een bedrijf in.

"Jammer voor de duif, maar het beestje vormde een bedreiging voor de circa driehonderd kunstschatten die hier staan voor de expositie 'Indonesia'. Hij had ontzettend veel schade aan kunnen richten, dus hebben we maatregelen genomen," zo zegt Frans van der Avert van de Nieuwe Kerk.

Enkele weken terug ontstond er een omvangrijke hetze toen een mus werd doodgeschoten nadat het vogeltje enkele tienduizenden dominosteentjes van de recordpoging Domino Day had omgegooid.

Cc

Oud nieuws. Heeft hier al gestaan.

Goeie zaak. Duiven zijn ongedierte.

Ongedierte moet je bestrijden.

Zwarte Kat
03-12-05, 14:36
Geplaatst door vlegeltje
Oud nieuws. Heeft hier al gestaan.

Goeie zaak. Duiven zijn ongedierte.

Ongedierte moet je bestrijden.

Ongedierte bestaat niet. Dat is een verzinsel vd mens.

Me_Nightwish
03-12-05, 15:34
Geplaatst door Zwarte Kat
Ongedierte bestaat niet. Dat is een verzinsel vd mens.

Das hartstikke waar.. er bestaan alleen on-mensen :sniper:

Rourchid
04-12-05, 00:09
Geplaatst door Couscousje

De duif kon niet gevangen worden, waardoor de kerk maar één uitweg zag en het dier met een luchtbuks uit de lucht schoot. Hiervoor schakelde de kerk een bedrijf in.


Smerige hypocrieten zijn het.
Een bedrijf inschakelen om het bloedvergieten af te schuiven en vervolgens de handen in onschuld wassen.

Geplaatst door Couscousje

"De Marokkaan had ontzettend veel schade aan kunnen richten, dus hebben we maatregelen genomen," zo zegt Frans van der Avert van de Nieuwe Kerk.


GEN 8:8 Daarna liet hij een duif van zich uit, om te zien, of de wateren gelicht waren van boven den aardbodem.
GEN 8:9 Maar de duif vond geen rust voor het hol van haar voet; zo keerde zij weder tot hem in de ark; want de wateren waren op de ganse aarde; en hij stak zijn hand uit, en nam haar, en bracht haar tot zich in de ark.
GEN 8:10 En hij verbeidde nog zeven andere dagen; toen liet hij de duif wederom uit de ark.
GEN 8:11 En de duif kwam tot hem tegen den avondtijd; en ziet, een afgebroken olijfblad was in haar bek; zo merkte Noach, dat de wateren van boven de aarde gelicht waren.
GEN 8:12 Toen vertoefde hij nog zeven andere dagen; en hij liet de duif uit; maar zij keerde niet meer weder tot hem.

MK 1:10 En terstond, als Hij uit het water opklom, zag Hij de hemelen opengaan, en den Geest, gelijk een duif, op Hem nederdalen.
LK 3:22 En dat de Heilige Geest op Hem nederdaalde, in lichamelijke gedaante, gelijk een duif; en dat er een stem geschiedde uit den hemel, zeggende: Gij zijt Mijn geliefde Zoon, in U heb Ik Mijn welbehagen!
JN 1:32 En Johannes getuigde, zeggende: Ik heb den Geest zien nederdalen uit den hemel, gelijk een duif, en bleef op Hem.

Me_Nightwish
04-12-05, 09:40
Geplaatst door Joacim
Smerige hypocrieten zijn het.
Een bedrijf inschakelen om het bloedvergieten af te schuiven en vervolgens de handen in onschuld wassen.

GEN 8:8 Daarna liet hij een duif van zich uit, om te zien, of de wateren gelicht waren van boven den aardbodem.
GEN 8:9 Maar de duif vond geen rust voor het hol van haar voet; zo keerde zij weder tot hem in de ark; want de wateren waren op de ganse aarde; en hij stak zijn hand uit, en nam haar, en bracht haar tot zich in de ark.
GEN 8:10 En hij verbeidde nog zeven andere dagen; toen liet hij de duif wederom uit de ark.
GEN 8:11 En de duif kwam tot hem tegen den avondtijd; en ziet, een afgebroken olijfblad was in haar bek; zo merkte Noach, dat de wateren van boven de aarde gelicht waren.
GEN 8:12 Toen vertoefde hij nog zeven andere dagen; en hij liet de duif uit; maar zij keerde niet meer weder tot hem.

MK 1:10 En terstond, als Hij uit het water opklom, zag Hij de hemelen opengaan, en den Geest, gelijk een duif, op Hem nederdalen.
LK 3:22 En dat de Heilige Geest op Hem nederdaalde, in lichamelijke gedaante, gelijk een duif; en dat er een stem geschiedde uit den hemel, zeggende: Gij zijt Mijn geliefde Zoon, in U heb Ik Mijn welbehagen!
JN 1:32 En Johannes getuigde, zeggende: Ik heb den Geest zien nederdalen uit den hemel, gelijk een duif, en bleef op Hem.

Hahahahaaa ik lees dit... en eerste gedachte die bij me opkomt is...
zullen we in die bijbelteksten woordje duif ook eens vervangen
door marokkaan:P

Wortel
04-12-05, 10:43
Hahahahaaa ik lees dit... en eerste gedachte die bij me opkomt is... zullen we in die bijbelteksten woordje duif ook eens vervangen
door marokkaan:P

Dat kun je veel beter beter doen met de woorden "vreemdeling" en "bijwoner". :wink: Sorteert meer positief effect.

http://www.protestantsekerkbrussel.com/images/Antependiarood.jpg

Me_Nightwish
04-12-05, 11:51
Geplaatst door Wortel
Dat kun je veel beter beter doen met de woorden "vreemdeling" en "bijwoner". :wink: Sorteert meer positief effect.

http://www.protestantsekerkbrussel.com/images/Antependiarood.jpg

Goed plan.. we zetten gewoon overal waar die rare woorden staan
gewoon duif neer :P

Tis een duif zeker.. die verdwaalt es zeker hihi

Wortel
04-12-05, 12:17
Goed plan.. we zetten gewoon overal waar die rare woorden staan
gewoon duif neer :P

Ik bedoelde het ietsje anders, maar dat zal je al zeker zijn opgevallen. :D

Rourchid
04-12-05, 19:48
Geplaatst door Me_Nightwish
Goed plan.. we zetten gewoon overal waar die rare woorden staan
gewoon duif neer :P




http://www.noachs-duif.nl/pictures/Noachs%20Duifje.jpg

barfly
04-12-05, 19:53
Mits juist bereid is duif ontzettend lekker. Wisten jullie dat? :)

Joesoef
04-12-05, 20:33
Geplaatst door barfly
Mits juist bereid is duif ontzettend lekker. Wisten jullie dat? :)


Heb n heel lekker portugees recept. Duif met chocolade.

Me_Nightwish
04-12-05, 20:49
Geplaatst door Wortel
Ik bedoelde het ietsje anders, maar dat zal je al zeker zijn opgevallen. :D

Joh.. meen je dat nou? :stout:

Duif met chocolade :boeps: klinkt als lamsbout met jam :S

Joesoef
04-12-05, 20:52
Geplaatst door Me_Nightwish
Duif met chocolade :boeps: klinkt als lamsbout met jam :S

Nee. Je hebt hele pure chocolade nodig, 85% of anders cacao poeder.

barfly
04-12-05, 21:05
Geplaatst door Joesoef
Nee. Je hebt hele pure chocolade nodig, 85% of anders cacao poeder.

Ik heb d'r ff over zitten piekeren maar ik kan me d'r inderdaad niets bij voorstellen.

Joesoef
04-12-05, 21:32
Geplaatst door barfly
Ik heb d'r ff over zitten piekeren maar ik kan me d'r inderdaad niets bij voorstellen.


Piekeren? Tazzzz.

Gewoon proberen en zo niet, wat anders in elkaar draaien. Piekeren over eten doen ze maar in de Margriet of de Libelle.