PDA

Bekijk Volledige Versie : ADSL, digitale telefonie enz



freya
05-12-05, 16:46
Ff geen nieuws maar advies gevraagd:

Ik moet bezuinigen en wil overstappen op digitale telefonie en dan maar iets langzamer internet.

Maar ik zie door de bomen echt het bos niet meer :maf:

Bovendien ben ik bang voor allerlei 'kinderziektes' als ik naar een andere provider overstap, heb de eerste jaren een hoop ellende gehad met UPC, maar nu gaat het toch al weer tijden allemaal probleemloos *klop klop klop*

Wie heeft goede of juist hele slechte ervaringen met andere providers en wie belt er al digitaal en bevalt dat?

jan1974
05-12-05, 17:50
Geplaatst door freya
.........
Wie heeft goede of juist hele slechte ervaringen met andere providers en wie belt er al digitaal en bevalt dat?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik jou was zou ik even zoeken via google "digitaal bellen" ofzo.

Kijk hier eens:
www.gorissen.info/Pierre/item/2005/1/30/bellen-via-internet-met-de-consumentenbond

waterfiets
06-12-05, 08:55
Ik heb begrepen dat KPN zelf met digitale telefonie gaat komen via Internet maar het duurt mij wel erg lang en ik heb het idee dat ze het zo lang mogelijk uitstellen om hun melkkoe in de lucht te houden. In ieder geval hoorde ik een tijd geleden de algemeen directeur van KPN in NOVA zeggen dat ze in december met een aanbod zouden komen.

Maar er zijn inderdaad zeer vele alternatieven!

Zie ook: http://www.bellen.com/

Joesoef
06-12-05, 09:55
Geplaatst door waterfiets
Ik heb begrepen dat KPN zelf met digitale telefonie gaat komen via Internet maar het duurt mij wel erg lang en ik heb het idee dat ze het zo lang mogelijk uitstellen om hun melkkoe in de lucht te houden. In ieder geval hoorde ik een tijd geleden de algemeen directeur van KPN in NOVA zeggen dat ze in december met een aanbod zouden komen.

Maar er zijn inderdaad zeer vele alternatieven!

Zie ook: http://www.bellen.com/

Kreeg net een brief van xs4all dat de download voor standaard naar 5Mbs gaat. Dat lijkt voor internetten maar is voor digitale telefonie en uitbreiding van digitale televisie (zelf pakketten samenstellen).
Zal idd wel in december een aktie starten voor dit gedoe. Ff wachten dus, kpn heeft nl wel de beste infrastructuur.

freya
06-12-05, 10:34
Geplaatst door waterfiets
Ik heb begrepen dat KPN zelf met digitale telefonie gaat komen via Internet maar het duurt mij wel erg lang en ik heb het idee dat ze het zo lang mogelijk uitstellen om hun melkkoe in de lucht te houden. In ieder geval hoorde ik een tijd geleden de algemeen directeur van KPN in NOVA zeggen dat ze in december met een aanbod zouden komen.

Maar er zijn inderdaad zeer vele alternatieven!

Zie ook: http://www.bellen.com/

KPN heeft het wel al, maar biedt alleen gratis bellen 's avonds en in het weekend aan. Terwijl je met Tiscali en Wanadoo altijd gratis naar vaste nummers kunt bellen.

Maar eigenlijk heb ik niet zo'n zin om van provider te veranderen :verward: vooral ivm mijn email adres.
:moe:

TonH
06-12-05, 12:07
Geplaatst door freya
KPN heeft het wel al, maar biedt alleen gratis bellen 's avonds en in het weekend aan. Terwijl je met Tiscali en Wanadoo altijd gratis naar vaste nummers kunt bellen.

Maar eigenlijk heb ik niet zo'n zin om van provider te veranderen :verward: vooral ivm mijn email adres.
:moe:

UPC heeft toch ook digitale telefonie? Of bedoel je dat niet.

freya
06-12-05, 12:14
Geplaatst door TonH
UPC heeft toch ook digitale telefonie? Of bedoel je dat niet.

Jawel, maar die bieden ook alleen gratis bellen in de daluren.

En ze zijn niet echt de goedkoopste, de prijzen waarmee ze adverteren, gelden maar voor een half jaar :moe: Daarna gaat er floeps een tientje bovenop :moe:

Dus ik overweeg een overstap.

Moeilijk moeilijk moeilijk

Wat is het leven toch ingewikkeld :droef:



:D

TonH
06-12-05, 12:24
Geplaatst door freya
Jawel, maar die bieden ook alleen gratis bellen in de daluren.

En ze zijn niet echt de goedkoopste, de prijzen waarmee ze adverteren, gelden maar voor een half jaar :moe: Daarna gaat er floeps een tientje bovenop :moe:

Dus ik overweeg een overstap.

Moeilijk moeilijk moeilijk

Wat is het leven toch ingewikkeld :droef:



:D


:hihi:


Ik heb jaren al bellen via de kabel van UPC en dat beviel prima. Maar goed, wanneer het je nu echt om de laagste prijs gaat lijkt me Joesoefs advies prima... even wachten.


E-mailadres straks kwijt? Yep, daar loop ik nu ook tegenaan... Ik mag m'n adres van Chello niet meenemen naar Griekenland... :droef:

Juliette
06-12-05, 12:57
Hier heb ik goeie dingen van gehoord: www.skype.com . Altijd gratis van computer naar computer. Je moet wel zo'n headsetje kopen.

waterfiets
06-12-05, 13:09
Geplaatst door Juliette
Hier heb ik goeie dingen van gehoord: www.skype.com . Altijd gratis van computer naar computer. Je moet wel zo'n headsetje kopen.

Ja dat gebruik ik ook om naar het buitenland te bellen tegen lokaal tarief maar of het binnen Nederland voordelen biedt?

observer
06-12-05, 13:24
check bij sites als gsmcity en leveranciers als debitel kan je voor tussen de 2 en 5 euro per maand sim only abbo's krijgen met honderden belminuten genoeg om de binnenlandse belbehoefte van zelfs een vrouw te stillen

als je een adsl/kabel provider die geen kpn meer nodig heeft hebt kun je dan kpn helemaal eruit gooien

5 euro ipv al 18 euro abbo permaand