PDA

Bekijk Volledige Versie : Leestip: "Een moslima ontsluiert" van Naema Tahir



Pagina's : [1] 2

Couscousje
05-12-05, 19:33
"NAEMA TAHIR gaat op zoek naar de mens in de moslim." En daarmee slaat Naema Tahir met haar "Een moslima ontsluiert" een door weinigen eerder begane weg in, door het doolhof van interpretaties, meningen en analyses met betrekking tot de Islam en de aanhangers ervan. Een genuanceerd en persoonlijk relaas, dat heeft geresulteerd in een warm en helder geformuleerd boekwerk over maatschappelijke thema's als vrouwenemancipatie, de hoofddoek, het gearrangeerde huwelijk, patriarchale systemen, seksualiteitsbeleving, cultuur en religie. En vooral over de onwil met betrekking tot een revolutie in de laatste: religie.

Tijdens het lezen van dit boek schaarde ik me al snel achter de redenering dat er zaken zijn die in de Qur'an staan geschreven, welke toepasbaar en toegepast zijn in een tijdperk ver voor de Middeleeuwen op een stam in de woestijn, die anno 2005 in het Westen absoluut niet meer relevant zijn. Een voor moslima's fnuikend voorbeeld, in de Qur'an staat dat men de kuisheid dient te bewaren. Deze kuisheid kun je op verschillende wijzen interpreteren. Daarnaast is ook netjes aangegeven wat de redenen zijn daarvoor, ergo, het voorkomen van geslachtsziektes en buitenechtelijke zwangerschappen. Daar heeft de Qur'an uiteraard groot gelijk in, toentertijd, maar tegenwoordig zijn er andere manieren om niet zwanger te raken of om ziektes te voorkomen. De Qur'an biedt onthouding voor het huwelijk als oplossing, waarom moet een moslima alleen die oplossing gebruiken als er inmiddels verschillende andere oplossingen zijn? Ik ben dan ook solidair met de visie van Naema Tahir op het vraagstuk van seksualiteitsbeleving binnen de islam.

Al met al, als men wil vasthouden aan de letterlijke bepalingen in de Qur'an, die dusdanig omslachtig geformuleerd zijn dat ze op duizend-en-één verschillende manieren bedoeld kunnen worden, dan moet men dat allicht zelf weten. Let wel, de Qur'an is toentertijd geinterpreteerd vanuit een mentaliteit die toen onder de Arabieren heerste. Die mentaliteit is er 1400 jaar later niet meer, al proberen sommige fundamentalisten daar koste wat het kost aan vast te houden. Om een voorbeeld te geven: polygamie, slavernij, het erfrecht. Allemaal zaken die heden ten dage heel anders beleefd en gezien worden. Diezelfde Qur'an moedigt het individu aan om zelf na te denken. In de Qur'an liggen miljoenen antwoorden, niet alleen het ene antwoord dat is geformuleerd door een interpretator in het jaar 600-and-counting na Christus. In 2005 heeft een moslim hele andere vraagstukken dan iemand uit de "prehistorie". En wat betreft de rechten van de vrouw geldt dat tijdperk ook als de "prehistorie", daar de Qur'an toen aan de wieg heeft gestaan van de hervormingen met betrekking tot het verbeteren van de positie van de vrouw. Kortom, tegenwoordig zijn er andere levensstijlen en andere situaties dan toen. Dat vergt ook een ander antwoord, dunkt me. Op ieder ander aangedragen voorbeeld zou men het er unaniem over eens zijn, dat met het veranderen de de tijd, de vraagstukken veranderen en daarop de antwoorden. Maar omdat het de Qur'an betreft, is men geneigd zich heel anders te gedragen dan redelijk is? Waarom vastklampen aan iets wat toegepast werd op een heel vrouwonvriendelijke Arabische samenleving in de woestijn en de antwoorden van toen gebruiken voor issues uit het heden? Is het zo onredelijk om de universele normen en waarden van de Qur'an hoog te houden, maar de "way of life" aan te passen aan het heden, aan het hier en nu?

Liberale moslims als Naema Tahir voeren mijns inziens dan ook geen lobby om de tekst van de Qur'an te veranderen. Het is eerder een aanmoediging om de interpretatie van die tekst, die toen vanuit een voor ons anno 2005 niet relevant referentiekader, aan te passen op de hedendaagse gang van zaken. En de "echte moslim" kan door niemand gedefinieerd worden. Naema Tahir vertelt in haar boek ook over de frustrerende ervaring met betweterige "dragers van de ware islam". Maar iedereen heeft daar een andere visie op en er is er in de optiek van de gelovige maar 1 die weet wat een echte moslim is en dat is God. Naema Tahir stelt daarom ook de terechte vraag of een onmiddelijke diskwalificatie van een meer liberale gesprekspartner door gelovigen met een fundamentalistische inslag niet eerder te maken heeft met mannelijk chauvinisme en een bedreiging voor hun "machtspositie", dan met "ketterij". En daarmee is "Een moslima ontsluiert" een intelligent pleidooi voor een open dialoog over liberalisering en vooruitgang in de islam en verwoordt het opvattingen en redeneringen waar ik me als Nederlandse van Marokkaanse afkomst, eveneens een liberale moslima en voorvechtster van de rechten van de vrouw binnen mijn cultuur en religie volledig in kan vinden.

Citaat in kader:

"De conclusie is wel duidelijk. Er is geen discussie mogelijk als mannen zoals Cheppih zich voordoen als de enige dragers van de ware islam. In wezen zijn ze fundamentalisten, omdat zij uit eigen vrije wil hebben besloten op te houden met nadenken over de basisstelling van hun geloof. Bij twijfel ontkennen ze. (...) Deze "goden-spelende mannen op aarde" sluiten diegenen die ruimte vragen voor een eigen invulling van hun moslimzijn uit."

:staart:

Cc

Marsipulami
05-12-05, 19:40
Geplaatst door Couscousje
:staart:

Cc

Jij zou best eens een sluier gaan dragen. Een sluier met reclame er op voor één of ander erotisch blad, of zo. Zo kan je de fundamentalisten ook treiteren. :fpiraat:

Couscousje
05-12-05, 19:48
Geplaatst door Marsipulami
Jij zou best eens een sluier gaan dragen. Een sluier met reclame er op voor één of ander erotisch blad, of zo. Zo kan je de fundamentalisten ook treiteren. :fpiraat:

Ik ga al voor een nichtenblaadje werken, dat lijkt me treiterend genoeg... :hihi:

Cc

P.S.: Maar wat wil je eigenlijk zeggen met je reactie?

freya
05-12-05, 20:08
Geplaatst door Couscousje
:staart:

Cc

lijkt me wel interessant dat boek :)

Dacht btw dat moslima's dat soort dingen helemaal niet durfden te zeggen:vreemd: Toch? GJ?! :argwaan:

Couscousje
05-12-05, 20:32
Geplaatst door freya
lijkt me wel interessant dat boek :)

Dacht btw dat moslima's dat soort dingen helemaal niet durfden te zeggen:vreemd: Toch? GJ?! :argwaan:

Welke dingen bedoel je?

Cc

echnaton
06-12-05, 09:15
Geplaatst door freya
lijkt me wel interessant dat boek :)

Dacht btw dat moslima's dat soort dingen helemaal niet durfden te zeggen:vreemd: Toch? GJ?! :argwaan:


welke toepasbaar en toegepast zijn in een tijdperk ver voor de Middeleeuwen op een stam in de woestijn, die anno 2005 in het Westen absoluut niet meer relevant zijn.

Ik heb wel eens een ban gekregen toen ik bijna hetzelfde zei. Ze heeft mijn bericht vast gelezen.

Couscousje
06-12-05, 09:33
Geplaatst door echnaton


Ik heb wel eens een ban gekregen toen ik bijna hetzelfde zei. Ze heeft mijn bericht vast gelezen.

Het hangt er misschien van af met welke intentie je dat zegt.

Cc

nadia74
06-12-05, 09:54
Klint zeer interessant zo'n boek.
maar ben je het met haar eens?

Couscousje
06-12-05, 10:03
Geplaatst door nadia74
Klint zeer interessant zo'n boek.
maar ben je het met haar eens?

Dat leek me wel duidelijk uit de openingspost, no?

Cc

freya
06-12-05, 10:36
Geplaatst door Couscousje
Welke dingen bedoel je?

Cc

Vraag dat maar aan GJ :hihi:

Couscousje
06-12-05, 10:38
Geplaatst door freya
Vraag dat maar aan GJ :hihi:

Onder welke naam zit hij tegenwoordig?

echnaton?

Cc

freya
06-12-05, 10:40
Geplaatst door echnaton


Ik heb wel eens een ban gekregen toen ik bijna hetzelfde zei. Ze heeft mijn bericht vast gelezen.

Het verschil zal wel zitten in het woordje bijna :moe:

Maar GJ wat vind je er nu van dat een moslima zomaar dit soort dingen durft te schrijven en openlijk kritiek levert op de islamitische praktijk.


(ze is bepaald de enige niet, maar het schijnt dat dit voor jou de eerste kennismaking is met zo'n vrouw)

Couscousje
06-12-05, 10:47
Geplaatst door freya
Het verschil zal wel zitten in het woordje bijna :moe:

Maar GJ wat vind je er nu van dat een moslima zomaar dit soort dingen durft te schrijven en openlijk kritiek levert op de islamitische praktijk.


(ze is bepaald de enige niet, maar het schijnt dat dit voor jou de eerste kennismaking is met zo'n vrouw)

Oh, want volgens echnaton kunnen we dat niet zelf en dienen anderen dat voor ons te doen, omdat we zo onderdrukt zijn, ofzoiets?

:confused:

Cc

freya
06-12-05, 11:05
Geplaatst door Couscousje
Oh, want volgens echnaton kunnen we dat niet zelf en dienen anderen dat voor ons te doen, omdat we zo onderdrukt zijn, ofzoiets?

:confused:

Cc

Neehee, jullie durven dat niet omdat je dan meteen moet vrezen voor je leven!

Hij kende jou duidelijk nog niet :hihi:

Couscousje
06-12-05, 11:29
Geplaatst door freya
Neehee, jullie durven dat niet omdat je dan meteen moet vrezen voor je leven!

Hij kende jou duidelijk nog niet :hihi:

Oh.

Maar schuilkelders hebben tegenwoordig ook een modemaansluiting. :hihi:

Cc

echnaton
06-12-05, 11:55
Geplaatst door freya
Het verschil zal wel zitten in het woordje bijna :moe:

Maar GJ wat vind je er nu van dat een moslima zomaar dit soort dingen durft te schrijven en openlijk kritiek levert op de islamitische praktijk.


(ze is bepaald de enige niet, maar het schijnt dat dit voor jou de eerste kennismaking is met zo'n vrouw)


Ik vind dat geweldig want het is de meest effectieve manier. Maar ik vrees wel dat ze nu beveiliging nodig heeft.

echnaton
06-12-05, 11:56
Geplaatst door Couscousje
Oh.

Maar schuilkelders hebben tegenwoordig ook een modemaansluiting. :hihi:

Cc



:D

Prlwytzkofski
06-12-05, 13:16
Geplaatst door freya
Neehee, jullie durven dat niet omdat je dan meteen moet vrezen voor je leven!

Hij kende jou duidelijk nog niet :hihi:


Geplaatst door Couscousje
Oh, want volgens echnaton kunnen we dat niet zelf en dienen anderen dat voor ons te doen, omdat we zo onderdrukt zijn, ofzoiets?

:confused:

Cc
Het liefst is mij een twistgesprek
als ik en ik graag voeren
Daar ik direk
Die grote bek
Zo mieters weet te snoeren.

MusicManiac
06-12-05, 13:52
Geplaatst door Couscousje
Oh, want volgens echnaton kunnen we dat niet zelf en dienen anderen dat voor ons te doen, omdat we zo onderdrukt zijn, ofzoiets?

:confused:

Cc

Ik ken zoooo veel mensen (nog) niet, lees hier al wel een tijdje mee .. en je moet toch toegeven dat op- of aanmerkingen over de islam nu niet bepaald al veel voorkomen .. zeker niet uit de monden van moslima's.

Couscousje
06-12-05, 13:53
Geplaatst door MusicManiac
Ik ken zoooo veel mensen (nog) niet, lees hier al wel een tijdje mee .. en je moet toch toegeven dat op- of aanmerkingen over de islam nu niet bepaald al veel voorkomen .. zeker niet uit de monden van moslima's.

Dan heb je kennelijk al die tijd dat je hier meeleest nog nooit mijn reacties gelezen.

Cc

MusicManiac
06-12-05, 13:55
Ja hoor, maar vond ze altijd versluierd .. :D

Couscousje
06-12-05, 14:00
Geplaatst door MusicManiac
Ja hoor, maar vond ze altijd versluierd .. :D

En dat betekent?

Cc

Ourzazate
06-12-05, 17:49
Geplaatst door echnaton
Ik vind dat geweldig want het is de meest effectieve manier. Maar ik vrees wel dat ze nu beveiliging nodig heeft.

Waarom zou ze beveiliging nodig hebben? Het is al lang geen moslima meer. Iemand zoals Naema die niet bidt, niet vast en bepaalde islamitische regels aan de laars lapt zou zich helemaal niet als spreekbuis voor het 'liberale Islam' moeten profileren. Dan laat ik haar partner en haar relatie met haar ouders maar achterwege...:jammer:.

Dat ze daarna zo trots van de toren blaast en iemand zoals Cheppih ondeugdzame bijnamen geeft is lachwekkend. Ik adviseer die dame eens in de eigen spiegel te kijken en het wijsvingertje niet op anderen te richten. Vaak is de echte schuldige dichterbij dan je denkt...:).

Couscousje
06-12-05, 17:53
Geplaatst door Ourzazate
Waarom zou ze beveiliging nodig hebben? Het is al lang geen moslima meer. Iemand zoals Naema die niet bidt, niet vast en bepaalde islamitische regels aan de laars lapt zou zich helemaal niet als spreekbuis voor het 'liberale Islam' moeten profileren. Dan laat ik haar partner en haar relatie met haar ouders maar achterwege...:jammer:.

Dat ze daarna zo trots van de toren blaast en iemand zoals Cheppih ondeugdzame bijnamen geeft is lachwekkend. Ik adviseer die dame eens in de eigen spiegel te kijken en het wijsvingertje niet op anderen te richten. Vaak is de echte schuldige dichterbij dan je denkt...:).

Oh, zit het zo. Ze heeft pas beveiliging nodig als ze wel vast en wel bidt, hence een moslima is. Mmm. Al meen ik me niet te herinneren ergens gelezen te hebben dat ze niet zou vasten, aan de andere kant is het weer een tijd geleden dat ik dat boek heb gelezen.

Cc

Ourzazate
06-12-05, 18:01
Geplaatst door Couscousje
Oh, zit het zo. Ze heeft pas beveiliging nodig als ze wel vast en wel bidt, hence een moslima is. Mmm. Al meen ik me niet te herinneren ergens gelezen te hebben dat ze niet zou vasten, aan de andere kant is het weer een tijd geleden dat ik dat boek heb gelezen.

Cc

Haha, nee zo bedoelde ik het niet. Ik dacht/denk dat Echnaton aangeeft dat zij beveiligd dient te worden omdat ze als 'moslima' zo'n boek schrijft en dus moet vrezen voor haar leven. In dat opzicht heeft zij niets te vrezen als niet-moslima zijnde...:).

Couscousje
06-12-05, 18:04
Geplaatst door Ourzazate
Haha, nee zo bedoelde ik het niet. Ik dacht/denk dat Echnaton aangeeft dat zij beveiligd dient te worden omdat ze als 'moslima' zo'n boek schrijft en dus moet vrezen voor haar leven. In dat opzicht heeft zij niets te vrezen als niet-moslima zijnde...:).

Ok.

Maar ik ben het eens met haar en draag dat ook uit, zie de boekrecensie.

Ik bid wel, ik vast ook, moet ik vrezen voor mijn leven nu? :verward:

;)

Cc

Zwarte Schaap
06-12-05, 19:29
Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen. Daarbij wil ze dat de islamitische normen en waarden vernietigd worden. Typische autochtone politieke en mediaspelletjes, de afvalligen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen. En de aandachtgeile afvallige denkt dat ze zogenaamd een moderne vooruitstrevende intellectueel is.


In je column ‘Doorbreek de maagdencultus’ roep je op tot een symbolische zelfontmaagding. Waarom is dit nodig en wat bedoel je juist met die zelfontmaagding?

Naema Tahir: Het gaat mij niet om de vraag wie maagd is of niet. Waar het mij om gaat is dat vrouwen zo vasthouden aan dat maagdenvlies en dan vraag ik me af voor wie? Voor henzelf, voor hun toekomstige echtgenoot of voor de gemeenschap? Eigenlijk worden ze door de gemeenschap afgerekend op wat er tussen hun benen gebeurt. Mijn boodschap is: doe wat je wil, of je nu een partner wil of niet, of je nu maagd wil blijven of niet, want het is jouw lichaam. Desnoods breek je dat vlies zelf als een statement dat het je eigen lichaam is en dat het niemand anders toebehoort. Veel moslima’s willen maagd blijven. Eigenlijk is het een hang om gecontroleerd te worden. Daarom dragen ze ook een hoofddoek. Ze willen als moslim worden gezien.

Je schrijft ook dat er onder moslims een taboe bestaat op seksualiteit. Is het dan zo belangrijk om dat te doorbreken?

Naema Tahir: Er zijn heel wat angsten met betrekking tot seksualiteit maar dat is niet alleen het geval bij moslims. Veel gelovige ouders willen voorkomen dat hun kinderen maar al te nieuwsgierig worden naar hun lichaam en seksualiteit. Moslimdochters behoren als maagd het huwelijk in te gaan. Maar het seksueel gedrag van de zonen blijft doorgaans onbesproken en gedoogd, zolang de meisjes maar niet dezelfde seksuele vrijheden eisen. Ik denk dat seksuele vrijheid, seksuele ontplooiing en seksuele rechten belangrijk zijn in het emancipatieproces van moslimvrouwen en dat we veel kunnen leren van de seksuele vrijheid van de autochtone vrouwen en dat we dat moeten benadrukken.

Ben je zelf nog gelovig?

Naema Tahir: Mijn moslimreligie was een angstreligie. Ik was bang voor God gelijk een puber. Ik was bang dat een jongen mij zou aanraken en dat God mij daarvoor zou straffen. Als ik nadien eens struikelde dacht ik dat het een teken van God was dat ik verkeerd handelde. Die angst had ik heel lang, zelfs tot mijn vierentwintigste. Die angst heb ik daarna kunnen overwinnen door mezelf als een individu en mens te zien en niet als het verlengde van de gemeenschap. Plots was mijn angst voor God weg. Ik geloof nu in de kracht van mijn menszijn, en misschien is die kracht wel wat men God noemt.

Pleiten voor een symbolische zelfontmaagding gaat toch ook al ver?

Naema Tahir: Ja. Vrouwen controle geven over hun eigen leven is bijzonder eng voor mannen die een lang kleed en een baard dragen en hun macht willen behouden door vrouwen te controleren. Mijn pleidooi voor de symbolische zelfontmaagding was bedoeld om vrouwen bewust te maken dat hun lichaam hen toebehoort en dat ze zelf de zelfbeschikking over hun eigen lichaam hebben. Dat veel moslima’s dit een verschrikkelijk pleidooi vonden, was voor mij een bewijs dat deze vrouwen zich nog steeds graag schikken in een door mannen bepaalde rol.

De hoofddoek zorgt voor heel wat discussie binnen en buiten de moslimwereld. Hoe sta jij daar tegenover?

Naema Tahir: Als kind droeg ik een hoofddoek en ook tussen mijn zestiende en negentiende toen ik nogal strenge religieuze opvattingen had. Dat gaf mij een gevoel van bescherming en ik dacht dat Allah daar blij mee was. Maar toen men mij die hoofddoek later wilde opleggen wou ik hem niet meer dragen. In Nederland is die hoofddoek nu een symbool geworden voor allerlei zaken. Veel meisjes dragen hem zelfs als een verleidingsinstrument. Als een meisje een hoofddoek draagt dan maakt ze onmiddellijk duidelijk dat ze een moslim is en dat ze zo wil worden gezien. In Nederland valt ze daarmee op en eigenlijk willen ze ook opvallen. Met die hoofddoek zeggen ze eigenlijk ‘hé ik wil niet seksueel aantrekkelijk zijn voor een man’. De vrouw weet dat dit een macht is op het gebied van de seksualiteit. Maar moslimvrouwen hebben niet minder hormonen dan andere vrouwen, of ze nu christen, joods, hindoe of gereformeerd zijn. Geloof me, veel meisjes die een hoofddoek dragen hebben stiekem seksuele contacten.

Ben je getrouwd?

Naema Tahir: Ik ben getrouwd met een Nederlander, en die is geen moslim . Daar word ik op een dag nog voor opgehangen (lacht).


Bron: http://www.libertarian.nl/NL/archives/000563.php

Couscousje
06-12-05, 19:48
Geplaatst door Zwarte Schaap

In je column ‘Doorbreek de maagdencultus’ roep je op tot een symbolische zelfontmaagding. Waarom is dit nodig en wat bedoel je juist met die zelfontmaagding?

Naema Tahir: Het gaat mij niet om de vraag wie maagd is of niet. Waar het mij om gaat is dat vrouwen zo vasthouden aan dat maagdenvlies en dan vraag ik me af voor wie? Voor henzelf, voor hun toekomstige echtgenoot of voor de gemeenschap? Eigenlijk worden ze door de gemeenschap afgerekend op wat er tussen hun benen gebeurt. Mijn boodschap is: doe wat je wil, of je nu een partner wil of niet, of je nu maagd wil blijven of niet, want het is jouw lichaam. Desnoods breek je dat vlies zelf als een statement dat het je eigen lichaam is en dat het niemand anders toebehoort. Veel moslima’s willen maagd blijven. Eigenlijk is het een hang om gecontroleerd te worden. Daarom dragen ze ook een hoofddoek. Ze willen als moslim worden gezien.

Eens.


Je schrijft ook dat er onder moslims een taboe bestaat op seksualiteit. Is het dan zo belangrijk om dat te doorbreken?

Naema Tahir: Er zijn heel wat angsten met betrekking tot seksualiteit maar dat is niet alleen het geval bij moslims. Veel gelovige ouders willen voorkomen dat hun kinderen maar al te nieuwsgierig worden naar hun lichaam en seksualiteit. Moslimdochters behoren als maagd het huwelijk in te gaan. Maar het seksueel gedrag van de zonen blijft doorgaans onbesproken en gedoogd, zolang de meisjes maar niet dezelfde seksuele vrijheden eisen. Ik denk dat seksuele vrijheid, seksuele ontplooiing en seksuele rechten belangrijk zijn in het emancipatieproces van moslimvrouwen en dat we veel kunnen leren van de seksuele vrijheid van de autochtone vrouwen en dat we dat moeten benadrukken.

Eens.


Ben je zelf nog gelovig?

Naema Tahir: Mijn moslimreligie was een angstreligie. Ik was bang voor God gelijk een puber. Ik was bang dat een jongen mij zou aanraken en dat God mij daarvoor zou straffen. Als ik nadien eens struikelde dacht ik dat het een teken van God was dat ik verkeerd handelde. Die angst had ik heel lang, zelfs tot mijn vierentwintigste. Die angst heb ik daarna kunnen overwinnen door mezelf als een individu en mens te zien en niet als het verlengde van de gemeenschap. Plots was mijn angst voor God weg. Ik geloof nu in de kracht van mijn menszijn, en misschien is die kracht wel wat men God noemt.

Geen idee wat ze hiermee bedoelt.


Pleiten voor een symbolische zelfontmaagding gaat toch ook al ver?

Naema Tahir: Ja. Vrouwen controle geven over hun eigen leven is bijzonder eng voor mannen die een lang kleed en een baard dragen en hun macht willen behouden door vrouwen te controleren. Mijn pleidooi voor de symbolische zelfontmaagding was bedoeld om vrouwen bewust te maken dat hun lichaam hen toebehoort en dat ze zelf de zelfbeschikking over hun eigen lichaam hebben. Dat veel moslima’s dit een verschrikkelijk pleidooi vonden, was voor mij een bewijs dat deze vrouwen zich nog steeds graag schikken in een door mannen bepaalde rol.

Eens.


De hoofddoek zorgt voor heel wat discussie binnen en buiten de moslimwereld. Hoe sta jij daar tegenover?

Naema Tahir: Als kind droeg ik een hoofddoek en ook tussen mijn zestiende en negentiende toen ik nogal strenge religieuze opvattingen had. Dat gaf mij een gevoel van bescherming en ik dacht dat Allah daar blij mee was. Maar toen men mij die hoofddoek later wilde opleggen wou ik hem niet meer dragen. In Nederland is die hoofddoek nu een symbool geworden voor allerlei zaken. Veel meisjes dragen hem zelfs als een verleidingsinstrument. Als een meisje een hoofddoek draagt dan maakt ze onmiddellijk duidelijk dat ze een moslim is en dat ze zo wil worden gezien. In Nederland valt ze daarmee op en eigenlijk willen ze ook opvallen. Met die hoofddoek zeggen ze eigenlijk ‘hé ik wil niet seksueel aantrekkelijk zijn voor een man’. De vrouw weet dat dit een macht is op het gebied van de seksualiteit. Maar moslimvrouwen hebben niet minder hormonen dan andere vrouwen, of ze nu christen, joods, hindoe of gereformeerd zijn. Geloof me, veel meisjes die een hoofddoek dragen hebben stiekem seksuele contacten.

Eens.


Ben je getrouwd?

Naema Tahir: Ik ben getrouwd met een Nederlander, en die is geen moslim . Daar word ik op een dag nog voor opgehangen (lacht).

Eens.

Bron: http://www.libertarian.nl/NL/archives/000563.php

Komt over als een ontzettend evenwichtige, sterke en intelligente jongedame.

:duim:

Cc

Zwarte Schaap
06-12-05, 19:52
Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen. Daarbij wil ze dat de islamitische normen en waarden vernietigd worden.

Typische autochtone politieke en mediaspelletjes, de afvalligen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen. En de aandachtgeile afvallige denkt dat ze zogenaamd een moderne vooruitstrevende intellectueel is.

Couscousje
06-12-05, 20:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen. Daarbij wil ze dat de islamitische normen en waarden vernietigd worden.

Typische autochtone politieke en mediaspelletjes, de afvalligen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen. En de aandachtgeile afvallige denkt dat ze zogenaamd een moderne vooruitstrevende intellectueel is.

Oneens.

:zwaai:

Cc

Zwarte Schaap
06-12-05, 20:52
Geplaatst door Couscousje
Oneens.

:zwaai:

Cc

Voor iemand die om een viberator voor zijn verjaardag vraagt is dat geen verrassende mening.

MusicManiac
06-12-05, 20:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor iemand die om een viberator voor zijn verjaardag vraagt is dat geen verrassende mening.

Als dat zo is , dan toch minstens voor HAAR verjaardag, en het is : 'vibrator '.

Max Stirner
06-12-05, 20:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor iemand die om een viberator voor zijn verjaardag vraagt is dat geen verrassende mening.


Toch geen ongelovige vib(e?)rator, mag ik hopen...?

Zwarte Schaap
06-12-05, 20:56
Geplaatst door MusicManiac
Als dat zo is , dan toch minstens voor HAAR verjaardag, en het is : 'vibrator '.

Bedankt voor je bijles Nederlands.

Zwarte Schaap
06-12-05, 20:56
Geplaatst door Max Stirner
Toch geen ongelovige vib(e?)rator, mag ik hopen...?

Probeer het uit zou ik zeggen.

Dx_
06-12-05, 21:03
Een genuanceerd en persoonlijk relaas, dat heeft geresulteerd in een warm en helder geformuleerd boekwerk over maatschappelijke thema's als vrouwenemancipatie, de hoofddoek, het gearrangeerde huwelijk, patriarchale systemen, seksualiteitsbeleving, cultuur en religie. En vooral over de onwil met betrekking tot een revolutie in de laatste: religie.

Persoonlijk en dus weinig objectief, maar dat terzijde
Als met revolutie wordt bedoelt dat de voornaamste bronnen binnen de islam, de koran en de sunnah, verlaten zouden moeten worden dan moet in eerste plaats niet gesproken worden van onwil maar van onmogelijkheid. Om met Allahs woord te spreken:

"Zij wensen Allah's licht te doven, maar Allah vervolmaakt zijn Licht."

Een onmogelijke en dus al bij voorbaat verloren strijd dus. Bedoelt ze echter hervormingen, dan is ze blijkbaar niet op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de islamitische wereld. Als sinds het einde van de 19e eeuw wordt voor een tijds en contextgebonden interpretatie van de Quran en sunnah gepleit. De stroming die hiervoor pleit, de hervormingsgezinde salafisten, wint steeds meer aan terrein binnen de islamitische wereld. De moslims en islamitische instituties in het westen staan het meest onder invloed van deze stroming.



Tijdens het lezen van dit boek schaarde ik me al snel achter de redenering dat er zaken zijn die in de Qur'an staan geschreven, welke toepasbaar en toegepast zijn in een tijdperk ver voor de Middeleeuwen op een stam in de woestijn, die anno 2005 in het Westen absoluut niet meer relevant zijn. Een voor moslima's fnuikend voorbeeld, in de Qur'an staat dat men de kuisheid dient te bewaren. Deze kuisheid kun je op verschillende wijzen interpreteren. Daarnaast is ook netjes aangegeven wat de redenen zijn daarvoor, ergo, het voorkomen van geslachtsziektes en buitenechtelijke zwangerschappen. Daar heeft de Qur'an uiteraard groot gelijk in, toentertijd, maar tegenwoordig zijn er andere manieren om niet zwanger te raken of om ziektes te voorkomen. De Qur'an biedt onthouding voor het huwelijk als oplossing, waarom moet een moslima alleen die oplossing gebruiken als er inmiddels verschillende andere oplossingen zijn? Ik ben dan ook solidair met de visie van Naema Tahir op het vraagstuk van seksualiteitsbeleving binnen de islam.

Inderdaad zijn de middelen om ongewenste zwangerschap en geslachtsziekten te voorkomen voor velen beschikbaar. Toch heeft dit geen stijging van ongewenste zwngerschappen en geslachtsziekten kunnen voorkomen. Blijkbaar zijn naast de middelen wel degelijk normatieve richtlijnen nodig. De Koran biedt deze richtlijnen onder het mom: "Beter voorkomen dan genezen".

Ourzazate
06-12-05, 21:07
Geplaatst door Couscousje
Ok.

Maar ik ben het eens met haar en draag dat ook uit, zie de boekrecensie.

Ik bid wel, ik vast ook, moet ik vrezen voor mijn leven nu? :verward:

;)

Cc

Ik ben het niet met haar eens. Een afvallige kan ons moslims niet vertellen wat wij dienen te doen met onze religie en hoe wij ons hierin zouden moeten gedragen. Haar kwalificatie geeft haar per saldo niet het recht om de moslims terecht te wijzen over hoe het nu wel zou moeten binnen de Islam...:).

Nee, niemand hoeft te vrezen voor zijn/haar leven wat mij betreft. Maar iemand die niet bidt, niet vast en vele andere islamitische regels overtreedt heeft in mijn optiek weinig recht van spreken als het gaat om hoe moslims de Islam zouden moeten belijden...:).

contradictio
06-12-05, 21:15
Geplaatst door Dx_
Persoonlijk en dus weinig objectief, maar dat terzijde
Als met revolutie wordt bedoelt dat de voornaamste bronnen binnen de islam, de koran en de sunnah, verlaten zouden moeten worden dan moet in eerste plaats niet gesproken worden van onwil maar van onmogelijkheid. Om met Allahs woord te spreken:

"Zij wensen Allah's licht te doven, maar Allah vervolmaakt zijn Licht."

Een onmogelijke en dus al bij voorbaat verloren strijd dus. Bedoelt ze echter hervormingen, dan is ze blijkbaar niet op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de islamitische wereld. Als sinds het einde van de 19e eeuw wordt voor een tijds en contextgebonden interpretatie van de Quran en sunnah gepleit. De stroming die hiervoor pleit, de hervormingsgezinde salafisten, wint steeds meer aan terrein binnen de islamitische wereld. De moslims en islamitische instituties in het westen staan het meest onder invloed van deze stroming.




Inderdaad zijn de middelen om ongewenste zwangerschap en geslachtsziekten te voorkomen voor velen beschikbaar. Toch heeft dit geen stijging van ongewenste zwngerschappen en geslachtsziekten kunnen voorkomen. Blijkbaar zijn naast de middelen wel degelijk normatieve richtlijnen nodig. De Koran biedt deze richtlijnen onder het mom: "Beter voorkomen dan genezen".


wie quotte je in dit bericht ?
m.a.w. wie heeft de volgende uitspraak gedaan?

Tijdens het lezen van dit boek schaarde ik me al snel achter de redenering dat er zaken zijn die in de Qur'an staan geschreven, welke toepasbaar en toegepast zijn in een tijdperk ver voor de Middeleeuwen op een stam in de woestijn, die anno 2005 in het Westen absoluut niet meer relevant zijn. Een voor moslima's fnuikend voorbeeld, in de Qur'an staat dat men de kuisheid dient te bewaren. Deze kuisheid kun je op verschillende wijzen interpreteren. Daarnaast is ook netjes aangegeven wat de redenen zijn daarvoor, ergo, het voorkomen van geslachtsziektes en buitenechtelijke zwangerschappen. Daar heeft de Qur'an uiteraard groot gelijk in, toentertijd, maar tegenwoordig zijn er andere manieren om niet zwanger te raken of om ziektes te voorkomen. De Qur'an biedt onthouding voor het huwelijk als oplossing, waarom moet een moslima alleen die oplossing gebruiken als er inmiddels verschillende andere oplossingen zijn? Ik ben dan ook solidair met de visie van Naema Tahir op het vraagstuk van seksualiteitsbeleving binnen de islam.

Ourzazate
06-12-05, 21:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen. Daarbij wil ze dat de islamitische normen en waarden vernietigd worden.

Typische autochtone politieke en mediaspelletjes, de afvalligen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen. En de aandachtgeile afvallige denkt dat ze zogenaamd een moderne vooruitstrevende intellectueel is.

Jouw eerste alinea klopt volledig. Het grappige is dat zij precies doet waarvan zij nu juist (ten onrechte) moslima's die een hoofddoek dragen beticht. Zij is met een ongelovige Nederlander getrouwd om een statement neer te zetten naar andere moslims in haar sociale kring en naar haar ouders in het bijzonder.

Zij is allesbehalve een intellectueel. Het vergt weinig kennis en durf om dingen te zeggen/schrijven teneinde de schijnwerpers op je te doen stralen. Als afvallige hoef je tegenwoordig slechts de Islam flink te bashen en je staat glorieus in alle kranten. Binnen de kortste keren heb je wat artikelen geschreven en voor je het weet ligt er een boek op de planken. Zo lang je maar kwaad spreekt over de Islam...:jammer:.

Zij heeft rechten gestudeerd (niets bijzonders en zeker geen phd) en dat hebben we tegenwoordig allemaal wel gedaan...:).

Overigens liegt ze in dat vragengesprekje dat je hebt aangehaald. Zij heeft tussen haar 16e en 19e helemaal geen hoofddoek gedragen. Tenzij dat binnenshuis was, maar dan is haar de essentie van de hoofddoek blijkbaar ontgaan...:).

Ik heb te doen met haar ouders. Die hebben inmiddels 2 afvallige dochters...:(.

contradictio
06-12-05, 21:26
Geplaatst door Ourzazate
Jouw eerste alinea klopt volledig. Het grappige is dat zij precies doet waarvan zij nu juist (ten onrechte) moslima's die een hoofddoek dragen beticht. Zij is met een ongelovige Nederlander getrouwd om een statement neer te zetten naar andere moslims in haar sociale kring en naar haar ouders in het bijzonder.

Zij is allesbehalve een intellectueel. Het vergt weinig kennis en durf om dingen te zeggen/schrijven teneinde de schijnwerpers op je te doen stralen. Als afvallige hoef je tegenwoordig slechts de Islam flink te bashen en je staat glorieus in alle kranten. Binnen de kortste keren heb je wat artikelen geschreven en voor je het weet ligt er een boek op de planken. Zo lang je maar kwaad spreekt over de Islam...:jammer:.

Zij heeft rechten gestudeerd en dat hebben we tegenwoordig allemaal wel gedaan...:).

Overigens liegt ze in dat vragengesprekje dat je hebt aangehaald. Zij heeft tussen haar 16e en 19e helemaal geen hoofddoek gedragen. Tenzij dat binnenshuis was, maar dan is haar de essentie van de hoofddoek blijkbaar ontgaan...:).

Ik heb te doen met haar ouders. Die hebben inmiddels 2 afvallige dochters...:(.


geen ziel is verantwoordelijk voor de keuzes van de ander lijkt mij zo...

Ourzazate
06-12-05, 21:37
Geplaatst door contradictio
geen ziel is verantwoordelijk voor de keuzes van de ander lijkt mij zo...

Daar heb je deels gelijk in. Als je als ouders bijv. een religieus schrikbewind voert naar je kinderen toe dan moet je niet raar opkijken als ze de Islam vaarwel zeggen. Dat zie ik om me heen wel gebeuren...:jammer:.

Aan de andere kant als je liefdevol omgaat met je kinderen en ze respecteert, aandacht geeft en goed opvoedt dan ben je heel belangrijk in hun keuzebepaling...:).

Dx_
06-12-05, 21:43
Geplaatst door contradictio
wie quotte je in dit bericht ?
m.a.w. wie heeft de volgende uitspraak gedaan?

Tijdens het lezen van dit boek schaarde ik me al snel achter de redenering dat er zaken zijn die in de Qur'an staan geschreven, welke toepasbaar en toegepast zijn in een tijdperk ver voor de Middeleeuwen op een stam in de woestijn, die anno 2005 in het Westen absoluut niet meer relevant zijn. Een voor moslima's fnuikend voorbeeld, in de Qur'an staat dat men de kuisheid dient te bewaren. Deze kuisheid kun je op verschillende wijzen interpreteren. Daarnaast is ook netjes aangegeven wat de redenen zijn daarvoor, ergo, het voorkomen van geslachtsziektes en buitenechtelijke zwangerschappen. Daar heeft de Qur'an uiteraard groot gelijk in, toentertijd, maar tegenwoordig zijn er andere manieren om niet zwanger te raken of om ziektes te voorkomen. De Qur'an biedt onthouding voor het huwelijk als oplossing, waarom moet een moslima alleen die oplossing gebruiken als er inmiddels verschillende andere oplossingen zijn? Ik ben dan ook solidair met de visie van Naema Tahir op het vraagstuk van seksualiteitsbeleving binnen de islam.

Cc

Dx_
06-12-05, 21:46
Geplaatst door Ourzazate
Jouw eerste alinea klopt volledig. Het grappige is dat zij precies doet waarvan zij nu juist (ten onrechte) moslima's die een hoofddoek dragen beticht. Zij is met een ongelovige Nederlander getrouwd om een statement neer te zetten naar andere moslims in haar sociale kring en naar haar ouders in het bijzonder.

Zij is allesbehalve een intellectueel. Het vergt weinig kennis en durf om dingen te zeggen/schrijven teneinde de schijnwerpers op je te doen stralen. Als afvallige hoef je tegenwoordig slechts de Islam flink te bashen en je staat glorieus in alle kranten. Binnen de kortste keren heb je wat artikelen geschreven en voor je het weet ligt er een boek op de planken. Zo lang je maar kwaad spreekt over de Islam...:jammer:.

Zij heeft rechten gestudeerd (niets bijzonders en zeker geen phd) en dat hebben we tegenwoordig allemaal wel gedaan...:).

Overigens liegt ze in dat vragengesprekje dat je hebt aangehaald. Zij heeft tussen haar 16e en 19e helemaal geen hoofddoek gedragen. Tenzij dat binnenshuis was, maar dan is haar de essentie van de hoofddoek blijkbaar ontgaan...:).

Ik heb te doen met haar ouders. Die hebben inmiddels 2 afvallige dochters...:(.

Ik neem aan dat je haar kent ?

Om met de woorden van Fawaz te spreken:
Schop met een vuile schoen tegen de islam aan en je (schijn)succes is gegarandeerd.

Gelukkig maar voor korte duur..

contradictio
06-12-05, 21:47
Geplaatst door Ourzazate
Daar heb je deels gelijk in. Als je als ouders bijv. een religieus schrikbewind voert naar je kinderen toe dan moet je niet raar opkijken als ze de Islam vaarwel zeggen. Dat zie ik om me heen wel gebeuren...:jammer:.

Aan de andere kant als je liefdevol omgaat met je kinderen en ze respecteert, aandacht geeft en goed opvoedt dan ben je heel belangrijk in hun keuzebepaling...:).

een religieus schrikbewind is een contradictio in terminis... maar goed ik snap je punt. Toch zie ik ook mensen die JUIST doordat een/de ouder(s) extreem streng zijn zich verdiepen in de religie en tot de conclusie komen dat de Islam de religie van vrede is afkomstig van Arra'hmaan-Arra'hiem...
Ook heb je ouders die geweldig zijn in de opvoeding en toch verdwalen de kinderen,...

18:74 Then they proceeded: until, when they met a young man, he slew him. Moses said: "Hast thou slain an innocent person who had slain none? Truly a foul (unheard of) thing hast thou done!"

ÝóÇäØóáóÞóÇ ÍóÊøóì ÅöÐóÇ áóÞöíóÇ ÛõáóÇãðÇ ÝóÞóÊóáóåõ ÞóÇáó ÃóÞóÊóáúÊó äóÝúÓðÇ ÒóßöíøóÉð ÈöÛóíúÑö äóÝúÓò áøóÞóÏú ÌöÆúÊó ÔóíúÆðÇ äøõßúÑðÇ

....


18:80 "As for the youth, his parents were people of Faith, and we feared that he would grieve them by obstinate rebellion and ingratitude (to Allah and man).

æóÃóãøóÇ ÇáúÛõáóÇãõ ÝóßóÇäó ÃóÈóæóÇåõ ãõÄúãöäóíúäö ÝóÎóÔöíäóÇ Ãóä íõÑúåöÞóåõãóÇ ØõÛúíóÇäðÇ æóßõÝúÑðÇ

Couscousje
06-12-05, 21:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor iemand die om een viberator voor zijn verjaardag vraagt is dat geen verrassende mening.

Ook niet verrassend: ik heb er al 1.

:zwaai:

Cc

Couscousje
06-12-05, 21:58
Geplaatst door MusicManiac
Als dat zo is , dan toch minstens voor HAAR verjaardag, en het is : 'vibrator '.

:duim:

Cc

Dolle Fatima
06-12-05, 22:21
Deze kuisheid kun je op verschillende wijzen interpreteren. Daarnaast is ook netjes aangegeven wat de redenen zijn daarvoor, ergo, het voorkomen van geslachtsziektes en buitenechtelijke zwangerschappen. Daar heeft de Qur'an uiteraard groot gelijk in, toentertijd, maar tegenwoordig zijn er andere manieren om niet zwanger te raken of om ziektes te voorkomen.


ja en die werken echt fantaaaaaaaaaaastisch woehahahahahahahaha

Hoe durven ze zeg, net nadat nieuwe onderzoeken uit zijn gekomen over stijging in abortussen en stijging in geslachtsziekten

Couscousje
06-12-05, 22:34
Geplaatst door Dolle Fatima
ja en die werken echt fantaaaaaaaaaaastisch woehahahahahahahaha

Hoe durven ze zeg, net nadat nieuwe onderzoeken uit zijn gekomen over stijging in abortussen en stijging in geslachtsziekten

Is niet vreemd dat je een geslachtsziekte krijgt of zwanger raakt, als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, he.
Of was er ook in die zogenaamde onderzoeken van jou te lezen dat die stijging plaatsvond na gebruik van anticonceptie en voorbehoedsmiddelen?

:jeweetog:

Cc

Couscousje
06-12-05, 22:36
Geplaatst door Ourzazate
Ik ben het niet met haar eens. Een afvallige kan ons moslims niet vertellen wat wij dienen te doen met onze religie en hoe wij ons hierin zouden moeten gedragen. Haar kwalificatie geeft haar per saldo niet het recht om de moslims terecht te wijzen over hoe het nu wel zou moeten binnen de Islam...:).

Nee, niemand hoeft te vrezen voor zijn/haar leven wat mij betreft. Maar iemand die niet bidt, niet vast en vele andere islamitische regels overtreedt heeft in mijn optiek weinig recht van spreken als het gaat om hoe moslims de Islam zouden moeten belijden...:).

Ze spreekt anders gewoon uit ervaring.

Ze heeft gebeden en heeft gevast en deelt nu haar bevindingen daarover.

Ze heeft daarom alle recht van spreken.

Cc

Rabi'ah.
06-12-05, 22:42
Geplaatst door Ourzazate
Ik ben het niet met haar eens. Een afvallige kan ons moslims niet vertellen wat wij dienen te doen met onze religie en hoe wij ons hierin zouden moeten gedragen. Haar kwalificatie geeft haar per saldo niet het recht om de moslims terecht te wijzen over hoe het nu wel zou moeten binnen de Islam...:).

Nee, niemand hoeft te vrezen voor zijn/haar leven wat mij betreft. Maar iemand die niet bidt, niet vast en vele andere islamitische regels overtreedt heeft in mijn optiek weinig recht van spreken als het gaat om hoe moslims de Islam zouden moeten belijden...:).

Eens.

Couscousje
06-12-05, 22:43
Geplaatst door Ourzazate
Zij heeft rechten gestudeerd (niets bijzonders en zeker geen phd) en dat hebben we tegenwoordig allemaal wel gedaan...:).


Ik vind de studie Rechten erg bijzonder.

Heb jij die ook gedaan en afgerond?

:)

Cc

Juliette
06-12-05, 23:17
Geplaatst door Ourzazate
Haha, nee zo bedoelde ik het niet. Ik dacht/denk dat Echnaton aangeeft dat zij beveiligd dient te worden omdat ze als 'moslima' zo'n boek schrijft en dus moet vrezen voor haar leven. In dat opzicht heeft zij niets te vrezen als niet-moslima zijnde...:).

Wie ben jij om te bepalen dat ze geen moslima is? :wtf:

Couscousje
06-12-05, 23:21
Geplaatst door Juliette
Wie ben jij om te bepalen dat ze geen moslima is? :wtf:

Een man, ergo, God. :moe:

Cc

Juliette
06-12-05, 23:24
Geplaatst door Couscousje
Een man, ergo, God. :moe:

Cc

Een kortzichtige, engdenkende stumperd. En die tref je jammer genoeg zowel bij mannen als vrouwen aan.

Bar
06-12-05, 23:27
Geplaatst door Juliette
Wie ben jij om te bepalen dat ze geen moslima is? :wtf:

Kritische notities van vroegere clubleden op het kluppie hebben Nederland groot gemaakt.

Wat dat betreft zie ik alhier weinig volwassen gedrag.

Het eigen geloof is kennelijk zwak en kwetsbaar.

Juliette
06-12-05, 23:30
Geplaatst door Bar
Kritische notities van vroegere clubleden op het kluppie hebben Nederland groot gemaakt.

Wat dat betreft zie ik alhier weinig volwassen gedrag.

Het eigen geloof is kennelijk zwak en kwetsbaar.

Wat met jouw geloof? Ik vond bv Pimmetje ook een kortzichtige, engdenkende, omhooggevallen stumperd.

Bar
06-12-05, 23:34
Geplaatst door Juliette
Wat met jouw geloof? Ik vond bv Pimmetje ook een kortzichtige, engdenkende, omhooggevallen stumperd.

???

Dx_
06-12-05, 23:35
Geplaatst door Juliette
Wie ben jij om te bepalen dat ze geen moslima is? :wtf:

Indien ze bidt is ze een moslima en indien ze niet bidt is ze geen moslima.

Dat is de definitie die de islam er aan geeft.

Couscousje
06-12-05, 23:37
Geplaatst door Dx_
Indien ze bidt is ze een moslima en indien ze niet bidt is ze geen moslima.

Dat is de definitie die de islam er aan geeft.

Ik dacht dat de grens bij de shahada lag.

Cc

Dx_
06-12-05, 23:39
Ik dacht dat de grens bij de shahada lag.

Ervan uitgaande dat ze die al uitgesproken heeft...

Couscousje
06-12-05, 23:41
Geplaatst door Dx_
Ervan uitgaande dat ze die al uitgesproken heeft...

Allicht, bij geboorte, zoals iedere geboren moslim.

Cc

Juliette
06-12-05, 23:47
Geplaatst door Bar
???

Je stelde dat kritiek op het 'eigen geloof' zwak was. Doelde je daarmee op je eigen geloof of op dat van een ander?

Dx_
06-12-05, 23:49
Geplaatst door Couscousje
Allicht, bij geboorte, zoals iedere moslim.

Cc

Bij geboorte ? Dan spreek je geen shahada uit toch ? Die wordt je dan ingefluisterd. Deze herhaal je later in je leven.

Ik baseer mijn uitspraak op de profeet asw die zegt: " Het onderscheid tussen een gelovige en een ongelovige is het gebed."

Juliette
06-12-05, 23:53
Geplaatst door Dx_
Bij geboorte ? Dan spreek je geen shahada uit toch ? Die wordt je dan ingefluisterd. Deze herhaal je later in je leven.

Ik baseer mijn uitspraak op de profeet asw die zegt: " Het onderscheid tussen een gelovige en een ongelovige is het gebed."

Humpf. Is wel voor interpretatie vatbaar. Is het gebed iets dat je uiterlijk moet doen of telt het ook als het even niet gaat maar je bent er innerlijk toch mee bezig?

Dx_
06-12-05, 23:57
Geplaatst door Juliette
Humpf. Is wel voor interpretatie vatbaar. Is het gebed iets dat je uiterlijk moet doen of telt het ook als het even niet gaat maar je bent er innerlijk toch mee bezig?

Gaan we hier een theologische discussie houden ? Voor mijn part bid je op je kop in een toilet en noem je dat gebed. Een islamitisch gebed is het echter niet. Het kader voor een islamitisch gebed staat concreet in de Quran vermeld. En ja, hierin zijn ook richtlijnen te vinden voor de momenten/situaties waarin je niet in staat bent een "standaard" gebed te verrichten.

Juliette
07-12-05, 00:06
Geplaatst door Dx_
Gaan we hier een theologische discussie houden ? Voor mijn part bid je op je kop in een toilet en noem je dat gebed. Een islamitisch gebed is het echter niet. Het kader voor een islamitisch gebed staat concreet in de Quran vermeld. En ja, hierin zijn ook richtlijnen te vinden voor de momenten/situaties waarin je niet in staat bent een "standaard" gebed te verrichten.

Gebeden die strikt omschreven staan zijn voor mij geen gebeden. Dat zijn rituelen. Of gewoontes voor mijn part. Quran op of af. Een gebed is persoonlijk. Heeft voor de rest niemand iets mee te maken. Is iets tussen jou en god.

Dx_
07-12-05, 00:16
Geplaatst door Juliette
Gebeden die strikt omschreven staan zijn voor mij geen gebeden. Dat zijn rituelen. Of gewoontes voor mijn part. Quran op of af. Een gebed is persoonlijk. Heeft voor de rest niemand iets mee te maken. Is iets tussen jou en god.

Heb je helemaal gelijk in. Maar het kader dient wel omschreven/aangegeven te worden. Anders kan eenieder hier naar eigen inzicht invulling aan geven. Het islamtisch gebed zoals dat aangegeven wordt is het kader. Hoe jij de relatie daarbinnen tussen jou en god invult is iets wat vrij is: In de sajda heb je hier alle mogelijkheid voor. Ik zou zeggen: verdiep je eerst in het islamitisch gebed voor je er uitspraken over doet.

MaRiaH
07-12-05, 00:19
Geplaatst door Juliette
Gebeden die strikt omschreven staan zijn voor mij geen gebeden. Dat zijn rituelen. Of gewoontes voor mijn part. Quran op of af. Een gebed is persoonlijk. Heeft voor de rest niemand iets mee te maken. Is iets tussen jou en god.

Zo zie ik dat ook.

Het is niet per definitie zo dat je binnen een geloof die ruimte niet hebt.
Hoewel alle geloofsboeken kaders voorschrijven.
Ik vind dat voor mezelf juist een beperking om te leven naar de letter van welk boek dan ook.
Maar dat is waarschijnlijk heel persoonlijk.

Couscousje
07-12-05, 09:28
Geplaatst door Dx_
Bij geboorte ? Dan spreek je geen shahada uit toch ? Die wordt je dan ingefluisterd. Deze herhaal je later in je leven.

Ik baseer mijn uitspraak op de profeet asw die zegt: " Het onderscheid tussen een gelovige en een ongelovige is het gebed."

Die wordt je ingefluisterd, dat klopt.

Vanaf dat moment ben je moslim.

Herhaling doe je tijdens het gebed, aangezien Naema ook gebeden heeft, heeft ze de shahada ook uitgesproken op latere leeftijd.

Cc

Zwarte Schaap
07-12-05, 09:44
Geplaatst door Juliette
Wie ben jij om te bepalen dat ze geen moslima is? :wtf:

We zijn niet gek julliette. Het is duidelijk dat ze geen moslima is. Ze is de zoveelste afvallige op rij die alle vrijheid krijgt van de autochtone media en opinionmakers om haar kogels op de moslims af te schieten om de islam te vernietigen.

Couscousje
07-12-05, 09:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
We zijn niet gek julliette. Het is duidelijk dat ze geen moslima is. Ze is de zoveelste afvallige op rij die alle vrijheid krijgt van de autochtone media en opinionmakers om haar kogels op de moslims af te schieten om de islam te vernietigen.

De islam vernietigen hoeft ze niet.

Dat doe jij al goed genoeg.

Cc

freya
07-12-05, 10:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
We zijn niet gek julliette. Het is duidelijk dat ze geen moslima is. Ze is de zoveelste afvallige op rij die alle vrijheid krijgt van de autochtone media en opinionmakers om haar kogels op de moslims af te schieten om de islam te vernietigen.

Ik vind dit een heel kortzichtige en goedkope manier van iemand afschrijven.

A/ Jij kunt niet in haar hart kijken en weten of ze wel of niet moslim is.
Alleen God kan dat weten, wie ben jij om daar een oordeel over te geven?!

B/ waarom zeg je dat zij de islam wil vernietigen? Is je herbezinnen op de basiswaarden van het geloof de vernietiging ervan?
Ik zie haar in dit stukje nergens de waarde van de koran aanvallen, ik zie haar pleiten voor het loslaten van middeleeuwse interpretaties van die tekst.

Is dat zo vreselijk om eens in overweging te nemen?
Waarom worden de eerste islamgeleerden tot onfeilbare heiligen verklaard? Is dat niet in feite een vorm van afgoderij?

Lekker makkelijk hoor om bij elke kritiek op islamitische praktijken te roepen dat je er niet naar hoeft te luisteren omdat de boodschapper afvallige zou zijn :moe:
Leuke circelredenering ook, immers iedereen die kritiek op de islam levert, hoe mild en goedbedoeld ook, wordt onmiddelijk door jou en anderen tot afvallige bestempeld. :moe:

Als je je werkelijk zou verdiepen in je geloof en de geschiedenis ervan, ipv maar wat te blaten bij het eerste de beste geluid dat je niet kent, dan zou je er wel eens achter kunnen komen dat er heel veel verschillende manieren van denken mogelijk zijn binnen islamitisch kader.

:moe: :moe: :moe:

et_2000nl
07-12-05, 10:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
We zijn niet gek julliette. Het is duidelijk dat ze geen moslima is. Ze is de zoveelste afvallige op rij die alle vrijheid krijgt van de autochtone media en opinionmakers om haar kogels op de moslims af te schieten om de islam te vernietigen.


Salaam Brotha....

Waarom gebruiken moslims tegen elkaar de techniek van uitsluiting op het moment dat ze een visie uiten die in druist tegen dogma's en conservatief ingebakken vooroordelen.

Mijn kinderen steken hun vingers in hun oren en beginnen hard "nanananana" te zingen als ik iets zeg wat ze niet graag willen horen.

Iedere moslim weet dat het niet aan een derde is om te bepalen wie wel of niet moslim is. Beoordeling op hoe vaak ze bid en of ze wel vast lijkt me ook niet ter zaken doende. In hoeverre en in welke mate je je geloof beleid is tussen jou en Allah, en daar hebben we geen wijsneus voor nodig die dat voor je bepaald, om je daarmee de mond te snoeren.

Het is een handige techniek, oh ze is geen moslima, hij geen moslim, als ze een mening hebben hoef ik niet te luisteren want, het is allemaal onderdeel van de lastercampagne.

Beetje goedkoop en makkelijk. :moe:

Inhoudelijk:

Revolutionair. En daar geloof ik niet zo in. Ik geloof persoonlijk meer in evolutie, Darwin is zo gek nog niet. De eenvoudige reden, de reaktie die ik boven beschrijf. Maar ik besef dat je soms de provocatie aan moet gaan om ook de evolutie een zet de goede richting op te geven.

Was het niet zo dat de RK zieltjes werd verteld dat je van masturberen doof blind en stom werd. En sexueel genot des duivels was. Slechts als doel de voortplanting. Iets in mij zegt dat die arme stakkers toch best wel een keertje met een rood hoofd met hun pielemoos hebben lopen spelen.

Maagdelijkheid, tja, misschien, een veel te gevoelig onderwerp. Het dogma rechtvaardigd krachttermen als "hoer" en "afgelikte boterham" te roepen mocht de mening bestaan dat het niet halal verloren is gegaan. Terwijl Mo de happy fucker zich door de broden werkt die hij veroordeelt, mag Faatje wachten op de prins op het witte paard, want dat is helaas de achterkant van deze discussie.

Ook een moslima en een moslim mogen zichzelf deze vragen stellen. Ik denk overigens dat het niet zo zeer een discussie is over het vrouwelijke gedrag, maar veel meer verteld over het mannelijke gedrag over dit onderwerp.

:moe:

MaRiaH
07-12-05, 10:24
Geplaatst door freya
Ik vind dit een heel kortzichtige en goedkope manier van iemand afschrijven.

A/ Jij kunt niet in haar hart kijken en weten of ze wel of niet moslim is.
Alleen God kan dat weten, wie ben jij om daar een oordeel over te geven?!

B/ waarom zeg je dat zij de islam wil vernietigen? Is je herbezinnen op de basiswaarden van het geloof de vernietiging ervan?
Ik zie haar in dit stukje nergens de waarde van de koran aanvallen, ik zie haar pleiten voor het loslaten van middeleeuwse interpretaties van die tekst.

Is dat zo vreselijk om eens in overweging te nemen?
Waarom worden de eerste islamgeleerden tot onfeilbare heiligen verklaard? Is dat niet in feite een vorm van afgoderij?

Lekker makkelijk hoor om bij elke kritiek op islamitische praktijken te roepen dat je er niet naar hoeft te luisteren omdat de boodschapper afvallige zou zijn :moe:
Leuke circelredenering ook, immers iedereen die kritiek op de islam levert, hoe mild en goedbedoeld ook, wordt onmiddelijk door jou en anderen tot afvallige bestempeld. :moe:

Als je je werkelijk zou verdiepen in je geloof en de geschiedenis ervan, ipv maar wat te blaten bij het eerste de beste geluid dat je niet kent, dan zou je er wel eens achter kunnen komen dat er heel veel verschillende manieren van denken mogelijk zijn binnen islamitisch kader.

:moe: :moe: :moe:

Ik ben het hier zo waar helemaal me eens. :duim:

Couscousje
07-12-05, 10:27
Geplaatst door et_2000nl
Salaam Brotha....

Waarom gebruiken moslims tegen elkaar de techniek van uitsluiting op het moment dat ze een visie uiten die in druist tegen dogma's en conservatief ingebakken vooroordelen.

Mijn kinderen steken hun vingers in hun oren en beginnen hard "nanananana" te zingen als ik iets zeg wat ze niet graag willen horen.

Iedere moslim weet dat het niet aan een derde is om te bepalen wie wel of niet moslim is. Beoordeling op hoe vaak ze bid en of ze wel vast lijkt me ook niet ter zaken doende. In hoeverre en in welke mate je je geloof beleid is tussen jou en Allah, en daar hebben we geen wijsneus voor nodig die dat voor je bepaald, om je daarmee de mond te snoeren.

Het is een handige techniek, oh ze is geen moslima, hij geen moslim, als ze een mening hebben hoef ik niet te luisteren want, het is allemaal onderdeel van de lastercampagne.

Beetje goedkoop en makkelijk. :moe:

Inhoudelijk:

Revolutionair. En daar geloof ik niet zo in. Ik geloof persoonlijk meer in evolutie, Darwin is zo gek nog niet. De eenvoudige reden, de reaktie die ik boven beschrijf. Maar ik besef dat je soms de provocatie aan moet gaan om ook de evolutie een zet de goede richting op te geven.

Was het niet zo dat de RK zieltjes werd verteld dat je van masturberen doof blind en stom werd. En sexueel genot des duivels was. Slechts als doel de voortplanting. Iets in mij zegt dat die arme stakkers toch best wel een keertje met een rood hoofd met hun pielemoos hebben lopen spelen.

Maagdelijkheid, tja, misschien, een veel te gevoelig onderwerp. Het dogma rechtvaardigd krachttermen als "hoer" en "afgelikte boterham" te roepen mocht de mening bestaan dat het niet halal verloren is gegaan. Terwijl Mo de happy fucker zich door de broden werkt die hij veroordeelt, mag Faatje wachten op de prins op het witte paard, want dat is helaas de achterkant van deze discussie.

Ook een moslima en een moslim mogen zichzelf deze vragen stellen. Ik denk overigens dat het niet zo zeer een discussie is over het vrouwelijke gedrag, maar veel meer verteld over het mannelijke gedrag over dit onderwerp.

:moe:

En hier ben ik het helemaal mee eens. :duim:

Cc

MaRiaH
07-12-05, 10:31
Geplaatst door Couscousje
En hier ben ik het helemaal mee eens. :duim:

Cc

Ja ik ook.. die stond er net nog niet :hihi:
maar zelfde strekking.. :duim:

Bar
07-12-05, 10:36
Geplaatst door Juliette
Je stelde dat kritiek op het 'eigen geloof' zwak was. Doelde je daarmee op je eigen geloof of op dat van een ander?

Nou nee, het omgekeerde juist.

Het geloof van iemand lijkt mij zwak en onzeker te zijn, wanneer men zich niet op een volwassen manier met kritiek uit eigen rijen uiteen kan zetten.

Iemand als ZS kan alleen maar met een geconditioneerde reflex reageren op 'afvalligen'. Dat zijn in zijn ogen dan meteen instrumenten van de anti-islamitische vijand. Een keuze voor geloofsstilstand, ja zelfs regressie.

In het Nederlandse geloofsdispuut heeft de interne en externe kritiek van oudsher geleid tot een dynamische geloofsontwikkeling. Christelijk fundamentalisme en dogmatisme zijn daardoor grotendeels naar de rand van het spectrum verbannen. En dat is ook goed zo.

et_2000nl
07-12-05, 10:37
Geplaatst door Couscousje
En hier ben ik het helemaal mee eens. :duim:

Cc

Sjips waar heb ik dat aan te danken.... :moe:

Ach in een zin:

"Moslims moeten eens stoppen met het rechtvaardigen van hun pikgericht macho denken en dat sexualiteit zoveel mooier kan zijn als je het maar niet veroordeelt tot de griekse normaal stand met het licht uit".... :moe:

Maar.... het is ook niet losbandigheid dat ik propageer, slechts het doorbreken van het taboe. :student:

et_2000nl
07-12-05, 10:40
Geplaatst door MaRiaH
Ja ik ook.. die stond er net nog niet :hihi:
maar zelfde strekking.. :duim:

Gatver de gatver wat een eensgezindheid, we wachten geduldig op Schaappie..... Maar die negeert meestal mijn posts.... :hihi:

Couscousje
07-12-05, 10:41
Geplaatst door MaRiaH
Ja ik ook.. die stond er net nog niet :hihi:
maar zelfde strekking.. :duim:

Wat zijn we lekker eensgezind vandaag. :hihi:

Cc

Couscousje
07-12-05, 10:42
Geplaatst door et_2000nl
Gatver de gatver wat een eensgezindheid.

:hihi:

Cc

MaRiaH
07-12-05, 10:43
Geplaatst door Couscousje
Wat zijn we lekker eensgezind vandaag. :hihi:

Cc

Hoe lang zal dat gaan duren... :D :knipoog:

et_2000nl
07-12-05, 10:45
Geplaatst door Couscousje
:hihi:

Cc

We hebben iemand nodig die heel hard stelletje hoeren en nep moslims gaat roepen. Dat is altijd de basis voor een goed debat....

Couscousje
07-12-05, 10:48
Geplaatst door et_2000nl
We hebben iemand nodig die heel hard stelletje hoeren en nep moslims gaat roepen. Dat is altijd de basis voor een goed debat....

Dat heeft Zwarte Schaap al gedaan, al mist hij de ballen om het zo direct te formuleren.

Cc

Zwarte Schaap
07-12-05, 10:58
Geplaatst door freya
Ik vind dit een heel kortzichtige en goedkope manier van iemand afschrijven.

A/ Jij kunt niet in haar hart kijken en weten of ze wel of niet moslim is.
Alleen God kan dat weten, wie ben jij om daar een oordeel over te geven?!

B/ waarom zeg je dat zij de islam wil vernietigen? Is je herbezinnen op de basiswaarden van het geloof de vernietiging ervan?
Ik zie haar in dit stukje nergens de waarde van de koran aanvallen, ik zie haar pleiten voor het loslaten van middeleeuwse interpretaties van die tekst.

Is dat zo vreselijk om eens in overweging te nemen?
Waarom worden de eerste islamgeleerden tot onfeilbare heiligen verklaard? Is dat niet in feite een vorm van afgoderij?

Lekker makkelijk hoor om bij elke kritiek op islamitische praktijken te roepen dat je er niet naar hoeft te luisteren omdat de boodschapper afvallige zou zijn :moe:
Leuke circelredenering ook, immers iedereen die kritiek op de islam levert, hoe mild en goedbedoeld ook, wordt onmiddelijk door jou en anderen tot afvallige bestempeld. :moe:

Als je je werkelijk zou verdiepen in je geloof en de geschiedenis ervan, ipv maar wat te blaten bij het eerste de beste geluid dat je niet kent, dan zou je er wel eens achter kunnen komen dat er heel veel verschillende manieren van denken mogelijk zijn binnen islamitisch kader.

:moe: :moe: :moe:


Ik ben niet blind en trap niet in de autochtone smerige spelletjes waarbij afvalligen de hete kastanjes voor de islamhaters uit het vuur mogen halen. Het is zo doorzichtig allemaal.

Zwarte Schaap
07-12-05, 11:01
Geplaatst door et_2000nl
Salaam Brotha....

Waarom gebruiken moslims tegen elkaar de techniek van uitsluiting op het moment dat ze een visie uiten die in druist tegen dogma's en conservatief ingebakken vooroordelen.

Mijn kinderen steken hun vingers in hun oren en beginnen hard "nanananana" te zingen als ik iets zeg wat ze niet graag willen horen.

Iedere moslim weet dat het niet aan een derde is om te bepalen wie wel of niet moslim is. Beoordeling op hoe vaak ze bid en of ze wel vast lijkt me ook niet ter zaken doende. In hoeverre en in welke mate je je geloof beleid is tussen jou en Allah, en daar hebben we geen wijsneus voor nodig die dat voor je bepaald, om je daarmee de mond te snoeren.

Het is een handige techniek, oh ze is geen moslima, hij geen moslim, als ze een mening hebben hoef ik niet te luisteren want, het is allemaal onderdeel van de lastercampagne.

Beetje goedkoop en makkelijk. :moe:

Inhoudelijk:

Revolutionair. En daar geloof ik niet zo in. Ik geloof persoonlijk meer in evolutie, Darwin is zo gek nog niet. De eenvoudige reden, de reaktie die ik boven beschrijf. Maar ik besef dat je soms de provocatie aan moet gaan om ook de evolutie een zet de goede richting op te geven.

Was het niet zo dat de RK zieltjes werd verteld dat je van masturberen doof blind en stom werd. En sexueel genot des duivels was. Slechts als doel de voortplanting. Iets in mij zegt dat die arme stakkers toch best wel een keertje met een rood hoofd met hun pielemoos hebben lopen spelen.

Maagdelijkheid, tja, misschien, een veel te gevoelig onderwerp. Het dogma rechtvaardigd krachttermen als "hoer" en "afgelikte boterham" te roepen mocht de mening bestaan dat het niet halal verloren is gegaan. Terwijl Mo de happy fucker zich door de broden werkt die hij veroordeelt, mag Faatje wachten op de prins op het witte paard, want dat is helaas de achterkant van deze discussie.

Ook een moslima en een moslim mogen zichzelf deze vragen stellen. Ik denk overigens dat het niet zo zeer een discussie is over het vrouwelijke gedrag, maar veel meer verteld over het mannelijke gedrag over dit onderwerp.

:moe:

Een afvallige die met een ongelovige getrouwd is die zelf zegt dat ze geen moslima meer is ga ik mijn tijd niet aan besteden.

freya
07-12-05, 11:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben niet blind en trap niet in de autochtone smerige spelletjes waarbij afvalligen de hete kastanjes voor de islamhaters uit het vuur mogen halen. Het is zo doorzichtig allemaal.

Kom eens met argumenten dan waarmee je aantoont dat deze schrijfster A/ afvallig is B/wordt gebruikt door autochtone islamhaters.

Als zij ergens in Het MO zou wonen dan zou je haar wel serieus nemen begrijp ik?

Of is dan het feit dat haar boek vertaald zou zijn ook al voldoende voor jou om haat af te cshrijven?

et_2000nl
07-12-05, 11:05
Geplaatst door Couscousje
Dat heeft Zwarte Schaap al gedaan, al mist hij de ballen om het zo direct te formuleren.

Cc

Ik ben blij met schaapie op dit forum, omarm je vijanden en andersdenkenden, ze weten niet beter. Iedereen kan slechts door zijn eigen ogen kijken en oren horen.

Zwarte Schaap
07-12-05, 11:05
Geplaatst door freya
Kom eens met argumenten dan waarmee je aantoont dat deze schrijfster A/ afvallig is B/wordt gebruikt door autochtone islamhaters.

Als zij ergens in Het MO zou wonen dan zou je haar wel serieus nemen begrijp ik?

Of is dan het feit dat haar boek vertaald zou zijn ook al voldoende voor jou om haat af te cshrijven?

lees maar de citaten van haar interview die ik hier al eerder geplaatst heb.

et_2000nl
07-12-05, 11:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een afvallige die met een ongelovige getrouwd is die zelf zegt dat ze geen moslima meer is ga ik mijn tijd niet aan besteden.

Doe je wel boefje.... :student: Je wilt maar wat graag, en dat doe je nu weer het bevestigd mijn stelling, dat alleen zij die in je eigen belevings wereld passen insluiten als degene die een woord van kritiek mogen spreken. Als je wereld zo klein is geworden, omdat bijna niemand er meer in past, sta je dan nog open voor een mening van een ander. Of zit je heel alleen op een berg als narcis, die vooral vind dat ie heel erg gelijk heeft in zijn eentje.

Nou bevestig mijn stelling en negeer de discussie.

Of, ga eens in op de vraag, waarom doen moslims zo spastisch over sexualiteit en beperkt de discussie zich altijd over maagdelijkheid?

echnaton
07-12-05, 11:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een afvallige die met een ongelovige getrouwd is die zelf zegt dat ze geen moslima meer is ga ik mijn tijd niet aan besteden.

Dat heb je dus wel gedaan!

freya
07-12-05, 11:18
Dan pak ik een citaat uit het interview dat Schaap gepost heeft dat ik prachtig vind:


Geplaatst door Zwarte Schaap
Plots was mijn angst voor God weg. Ik geloof nu in de kracht van mijn menszijn, en misschien is die kracht wel wat men God noemt.


Hieruit spreekt voor mij juist een heel diep geloof.
De essentie van het menszijn is Goddelijk en dat is niets om bang voor te zijn.
Geloof heeft niets met angst te maken, dat soort angst wordt je aangepraat door mensen die je onder de duim willen houden.


En dit:

Naema Tahir: Ik ben getrouwd met een Nederlander, en die is geen moslim . Daar word ik op een dag nog voor opgehangen (lacht).

Zegt natuurlijk helemaal niets over haar eigen geloof, ze houdt zich alleen niet aan 1 regeltje.

et_2000nl
07-12-05, 11:20
Yes, yes, zoetsappig gelul doorbroken. Ik ben het in ieder geval met iedereen NIET eens. :ego:

:hihi:

Tomas
07-12-05, 11:22
Geplaatst door freya

"Ik ben getrouwd met een Nederlander, en die is geen moslim'"


Zegt natuurlijk helemaal niets over haar eigen geloof, ze houdt zich alleen niet aan 1 regeltje.

Zuiver taalkundig staat daar dat zij zelf wel moslim is. Anders zeg je niet "en die is geen moslim". Tenzij anders aangegeven in de context van die zin, is de schrijfster dus zelf wel moslim. Ik bedoel dus dat deze zinssnede betekent dat anderen binnen de context wel moslim moeten zijn. Als daar dus niet over gesproken wordt dan bedoelt ze zichzelf.

Maargoed, ik vind het analyseren of deze vrouw in kwestie nu wel of geen moslim is eigenlijk diep triest. En ook een realiteit waar ik niet aan kan wennen.

Max Stirner
07-12-05, 11:31
Geplaatst door Tomas
Zuiver taalkundig staat daar dat zij zelf wel moslim is. Anders zeg je niet "en die is geen moslim". Tenzij anders aangegeven in de context van die zin, is de schrijfster dus zelf wel moslim.


Tsss.... t moet niet gekker worden; alsof mensen tegenwoordig zelf mogen bepalen of ze (een echte) moslim zijn of niet....daar hebben we toch bemoeizuchtige moraalridders voor?

Zwarte Schaap
07-12-05, 11:33
Geplaatst door freya
Dan pak ik een citaat uit het interview dat Schaap gepost heeft dat ik prachtig vind:

Hieruit spreekt voor mij juist een heel diep geloof.
De essentie van het menszijn is Goddelijk en dat is niets om bang voor te zijn.
Geloof heeft niets met angst te maken, dat soort angst wordt je aangepraat door mensen die je onder de duim willen houden.


En dit:

Zegt natuurlijk helemaal niets over haar eigen geloof, ze houdt zich alleen niet aan 1 regeltje.

Come on we zijn geen kinderen meer, dat is een andere manier om te zeggen dat ze geen moslima meer is. Daarom gaat ze ook tekeer tegen de moslima's die wel een hijaab wensen te dragen en hun kuisheid willen nastreven. Al haar oproepen zijn gericht om moslima's te doen afdwalen zodat haar afvalligheid minder opvalt.

Tomas
07-12-05, 11:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Al haar oproepen zijn gericht om moslima's te doen afdwalen zodat haar afvalligheid minder opvalt.

Man, zoek toch eens hulp voor je psychische stoornis. 't wordt er echt niet beter op, merk ik.

Zwarte Schaap
07-12-05, 11:40
Geplaatst door Tomas
Man, zoek toch eens hulp voor je psychische stoornis. 't wordt er echt niet beter op, merk ik.

Jij mag eens je protestantse opvoeding en de trauma's die je daarmee hebt opgelopen eens direct op de protestantse kerk afreageren. Ik word nu wel een beetje moe van die afvallige protestanten die hun trauma's op de islam projecteren en zo hun gereformeerde opvoeding willen verwerken. Lafaards.

freya
07-12-05, 11:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Come on we zijn geen kinderen meer, dat is een andere manier om te zeggen dat ze geen moslima meer is. Daarom gaat ze ook tekeer tegen de moslima's die wel een hijaab wensen te dragen en hun kuisheid willen nastreven. Al haar oproepen zijn gericht om moslima's te doen afdwalen zodat haar afvalligheid minder opvalt.

Daar denk ik dus heel anders over, ik zie een vrouw die diep over haar geloof heeft nagedacht.

Jij schiet alleen maar in de stress omdat zij pleit voor het loslaten van sexuele onderdrukking. De kern van wat ze zegt gaat daarom volledig langs je heen.

Als je dat idee van afvalligheid nu eens eventjes zou kunnen loslaten, dan kunnen we eerlijk discusieren over wat ze nu eigenlijk zegt. Op deze manier maak je elk normaal gesprek onmogelijk.

et_2000nl
07-12-05, 11:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Come on we zijn geen kinderen meer, dat is een andere manier om te zeggen dat ze geen moslima meer is. Daarom gaat ze ook tekeer tegen de moslima's die wel een hijaab wensen te dragen en hun kuisheid willen nastreven. Al haar oproepen zijn gericht om moslima's te doen afdwalen zodat haar afvalligheid minder opvalt.

Heb je een punt, als iemand met hijaab wenst te leven en hun kuisheid wil nastreven is dat helemaal hun eigen recht. Wie kan en mag dat beoordelen.

Net zo min, als zij die dat niet willen, niet meteen als afvalligen moeten worden gezien.

Vraagje: hoe bepaal je of iemand afvallig is?

Tomas
07-12-05, 11:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij mag eens je protestantse opvoeding en de trauma's die je daarmee hebt opgelopen eens direct op de protestantse kerk afreageren. Ik word nu wel een beetje moe van die afvallige protestanten die hun trauma's op de islam projecteren en zo hun gereformeerde opvoeding willen verwerken. Lafaards.

Ik denk niet datr er hulp bestaat voor je ego. Dat jij denkt dat als iemand jou persoonlijk even de waarheid vertelt dat dit dan tegen de hele islam is, is nu eenmaal ongenezelijk. Da's een genetisch defect.

Zwarte Schaap
07-12-05, 12:12
Geplaatst door freya
Daar denk ik dus heel anders over, ik zie een vrouw die diep over haar geloof heeft nagedacht.

Jij schiet alleen maar in de stress omdat zij pleit voor het loslaten van sexuele onderdrukking. De kern van wat ze zegt gaat daarom volledig langs je heen.

Als je dat idee van afvalligheid nu eens eventjes zou kunnen loslaten, dan kunnen we eerlijk discusieren over wat ze nu eigenlijk zegt. Op deze manier maak je elk normaal gesprek onmogelijk.

Ik zie een vrouw die afvallig is en zich niet aan het geloof wenst te houden en daarom wil dat de islam aan haar wensen wordt aangepast. Dat zij met ongelovigen wil hokken/wippen en een mensgod maakt is haar eigen keuze maar laat moslims met rust die zich wel aan het geloof wensen te houden.

Zwarte Schaap
07-12-05, 12:15
Geplaatst door et_2000nl
Heb je een punt, als iemand met hijaab wenst te leven en hun kuisheid wil nastreven is dat helemaal hun eigen recht. Wie kan en mag dat beoordelen.

Net zo min, als zij die dat niet willen, niet meteen als afvalligen moeten worden gezien.

Vraagje: hoe bepaal je of iemand afvallig is?

Zij mag wel van alles zeggen over moslima's die zich aan de islamitische nromen enwaarden wensen te houden maar als we haar afvalligheid bekritiseren mag dat niet.

Zij is in mijn ogen 100 % een afvallige, sterker nog ik vind haar erger dan een afvallige, ik vind haar een islamhaatster door in deze tijd dat moslims overal van beschuldigd worden, zij er een schepje bovenop gooit.

Tfoe op zulke slappelingen.

Zwarte Schaap
07-12-05, 12:17
Geplaatst door Tomas
Ik denk niet datr er hulp bestaat voor je ego. Dat jij denkt dat als iemand jou persoonlijk even de waarheid vertelt dat dit dan tegen de hele islam is, is nu eenmaal ongenezelijk. Da's een genetisch defect.

Ga nu maar eens eerst je trauma's die je door je protestantse opvoeding opgelopen hebt verwerken in plaats van dat sneeky verwerken door af te geven op de moslims.

freya
07-12-05, 12:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zie een vrouw die afvallig is en zich niet aan het geloof wenst te houden

Is geloof dan alleen maar je aan bepaalde regels houden?

Of is geloof in de eerste plaats een persoonlijke band met het Goddelijke aangaan. Vergeet niet dat ik al moslim ben op het moment dat ik in volle overtuiging de shahada zeg. Daar hoef ik verder niets anders voor te doen!

En in hoeverre hou jij je aan alle regels? En welke regels heb je er dan voor jezelf uitgepikt?
5x bidden? jong trouwen? baard? zakaat? broekspijpen op hoogwater?
elke dag koran lezen? koran uit je hoofd leren?

En hoeveel van die regels kan jij je niet aan houden, zonder dat jij jezelf als afvallige beschouwd?

Tomas
07-12-05, 12:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ga nu maar eens eerst je trauma's die je door je protestantse opvoeding opgelopen hebt verwerken in plaats van dat sneeky verwerken door af te geven op de moslims.

Sneeky? Is je vertellen dat je een psychische stoornis en/of een genetisch defect hebt niet expliciet genoeg?

Zwarte Schaap
07-12-05, 12:33
Geplaatst door freya
Is geloof dan alleen maar je aan bepaalde regels houden?

Of is geloof in de eerste plaats een persoonlijke band met het Goddelijke aangaan. Vergeet niet dat ik al moslim ben op het moment dat ik in volle overtuiging de shahada zeg. Daar hoef ik verder niets anders voor te doen!

En in hoeverre hou jij je aan alle regels? En welke regels heb je er dan voor jezelf uitgepikt?
5x bidden? jong trouwen? baard? zakaat? broekspijpen op hoogwater?
elke dag koran lezen? koran uit je hoofd leren?

En hoeveel van die regels kan jij je niet aan houden, zonder dat jij jezelf als afvallige beschouwd?

Ze is een vijand van de Islam door haar daden en uitspraken. .

Zwarte Schaap
07-12-05, 12:36
Geplaatst door Tomas
Sneeky? Is je vertellen dat je een psychische stoornis en/of een genetisch defect hebt niet expliciet genoeg?

Ga eerst je trauma's van je protestantse opvoeding bij de juiste mensen afreageren, mischien dat je dan je opgelopen psychische stoornis/genetische defect kunt verhelpen. Hier elke keer je trauma's op moslims afreageren zal je zaak niet helpen.

et_2000nl
07-12-05, 12:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zij mag wel van alles zeggen over moslima's die zich aan de islamitische nromen enwaarden wensen te houden maar als we haar afvalligheid bekritiseren mag dat niet.

Zij is in mijn ogen 100 % een afvallige, sterker nog ik vind haar erger dan een afvallige, ik vind haar een islamhaatster door in deze tijd dat moslims overal van beschuldigd worden, zij er een schepje bovenop gooit.

Tfoe op zulke slappelingen.

Nounou tfoe brotha, is dat het wel waard.

Maar omdat je me niet direkt antwoord op de vraag:

Vraagje: hoe bepaal je of iemand afvallig is?

Zal ik het moeten doen met je indirekte poging.

Ik lees dat ze in JOUW ogen een afvallige is. Maar jij weet toch ook lieve schaap, dat jij je als moslim daar niet over kan en mag oordelen. Je mag verdedigen dat een moslim moet bidden, vasten, zakaat, geloofsbelijdenis Shahadah, en evt bedevaart naar Mekka. Uit niets blijkt dat ze zich daar niet aan houd. En al zou ze het niet doen, is dat nog niet aan jou en mij.

Je baseert je uitsluiting op uitspraken die ze doet. Da's zeer gevaarlijk. Is de "ware" islam de islam van de ja-knikkers? Is de ware islam die van bommengooiers? Is de ware islam die van jouw visie? Is de ware islam die van mij? Wil de ware islam opstaan?

De ware islam bestaat niet. Slechts de waarheid in je hart. Waaronder je als moslim kan leven. Wat jij daar van vind interesseert me niet. Jammer dat je mijn wijsheid niet hebt. En elke moslim kan respecteren, zelfs met een mening die niet de jouwe is. Iemand is pas afvallig, als ze zeggen, ik ben geen moslim meer. En zelfs dan, ze doen maar.

Je verlaagt je tot de AHA's en Wilders en Pastors methodes. Hetzelfde wapentuig. Mohammed is goed maar Redouan niet. Omdat ze andersdenkend zijn? Uitsluiting van datgene dat je niet welgevallig is.

Jij bent een bekrompen moslim, ik een ruimdenkende. Wie is er een echte moslim schaap? En wie de betere?

Tomas
07-12-05, 12:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ga eerst je trauma's van je protestantse opvoeding bij de juiste mensen afreageren, mischien dat je dan je opgelopen psychische stoornis/genetische defect kunt verhelpen. Hier elke keer je trauma's op moslims afreageren zal je zaak niet helpen.

Ach, ik kan me wel voorstellen als je zo explicitiet de waarheid wordt verteld dat je je dan moet verschuilen achter de groep moslims. Dat voelt dan wat minder eenzaam. Maargoed, ik heb het tegen jou. Jou alleen. 't is echt beter dat je dat inziet.

Couscousje
07-12-05, 12:42
Geplaatst door et_2000nl
Nounou tfoe brotha, is dat het wel waard.

Maar omdat je me niet direkt antwoord op de vraag:

Vraagje: hoe bepaal je of iemand afvallig is?

Zal ik het moeten doen met je indirekte poging.

Ik lees dat ze in JOUW ogen een afvallige is. Maar jij weet toch ook lieve schaap, dat jij je als moslim daar niet over kan en mag oordelen. Je mag verdedigen dat een moslim moet bidden, vasten, zakaat, geloofsbelijdenis Shahadah, en evt bedevaart naar Mekka. Uit niets blijkt dat ze zich daar niet aan houd. En al zou ze het niet doen, is dat nog niet aan jou en mij.

Je baseert je uitsluiting op uitspraken die ze doet. Da's zeer gevaarlijk. Is de "ware" islam de islam van de ja-knikkers? Is de ware islam die van bommengooiers? Is de ware islam die van jouw visie? Is de ware islam die van mij? Wil de ware islam opstaan?

De ware islam bestaat niet. Slechts de waarheid in je hart. Waaronder je als moslim kan leven. Wat jij daar van vind interesseert me niet. Jammer dat je mijn wijsheid niet hebt. En elke moslim kan respecteren, zelfs met een mening die niet de jouwe is. Iemand is pas afvallig, als ze zeggen, ik ben geen moslim meer. En zelfs dan, ze doen maar.

Je verlaagt je tot de AHA's en Wilders en Pastors methodes. Hetzelfde wapentuig. Mohammed is goed maar Redouan niet. Omdat ze andersdenkend zijn? Uitsluiting van datgene dat je niet welgevallig is.

Jij bent een bekrompen moslim, ik een ruimdenkende. Wie is er een echte moslim schaap? En wie de betere?

*staande ovatie*

:duim:

Cc

Zwarte Schaap
07-12-05, 13:58
Geplaatst door et_2000nl
Nounou tfoe brotha, is dat het wel waard.

Maar omdat je me niet direkt antwoord op de vraag:

Vraagje: hoe bepaal je of iemand afvallig is?

Zal ik het moeten doen met je indirekte poging.

Ik lees dat ze in JOUW ogen een afvallige is. Maar jij weet toch ook lieve schaap, dat jij je als moslim daar niet over kan en mag oordelen. Je mag verdedigen dat een moslim moet bidden, vasten, zakaat, geloofsbelijdenis Shahadah, en evt bedevaart naar Mekka. Uit niets blijkt dat ze zich daar niet aan houd. En al zou ze het niet doen, is dat nog niet aan jou en mij.

Je baseert je uitsluiting op uitspraken die ze doet. Da's zeer gevaarlijk. Is de "ware" islam de islam van de ja-knikkers? Is de ware islam die van bommengooiers? Is de ware islam die van jouw visie? Is de ware islam die van mij? Wil de ware islam opstaan?

De ware islam bestaat niet. Slechts de waarheid in je hart. Waaronder je als moslim kan leven. Wat jij daar van vind interesseert me niet. Jammer dat je mijn wijsheid niet hebt. En elke moslim kan respecteren, zelfs met een mening die niet de jouwe is. Iemand is pas afvallig, als ze zeggen, ik ben geen moslim meer. En zelfs dan, ze doen maar.

Je verlaagt je tot de AHA's en Wilders en Pastors methodes. Hetzelfde wapentuig. Mohammed is goed maar Redouan niet. Omdat ze andersdenkend zijn? Uitsluiting van datgene dat je niet welgevallig is.

Jij bent een bekrompen moslim, ik een ruimdenkende. Wie is er een echte moslim schaap? En wie de betere?

Iemand die moslima´s oproept om hun kuisheid te vergooien, moslima´s oproept zichzelf te ontmaagden, die niet bidt, niet vast en allerlei andere zaken die de islam voorschrijft niet doet en daarnaast nog getrouwd is met een ongelovige en nog niet eens zelf durft te zeggen of ze nog een moslima is en de islamhaters achterna loopt is voor mij een afvallige, sterker nog ik zie haar als een duivelin.

Zwarte Schaap
07-12-05, 13:59
Geplaatst door Tomas
Ach, ik kan me wel voorstellen als je zo explicitiet de waarheid wordt verteld dat je je dan moet verschuilen achter de groep moslims. Dat voelt dan wat minder eenzaam. Maargoed, ik heb het tegen jou. Jou alleen. 't is echt beter dat je dat inziet.

Zoek een goede psycholoog om je protestantse trauma´s te verwerken gozertje. Je valt telkens door de mand met je projectie op moslims.

et_2000nl
07-12-05, 14:01
Geplaatst door Couscousje
*staande ovatie*

:duim:

Cc

Ohhhhh.... Hou op ander ga je op me negeer lijst, je maakt me verlegen. Kan alles hebben, maar dit gaat echt te ver....

Nederige diepe buiging....

Juliette
07-12-05, 14:06
Geplaatst door Dx_
Heb je helemaal gelijk in. Maar het kader dient wel omschreven/aangegeven te worden. Anders kan eenieder hier naar eigen inzicht invulling aan geven. Het islamtisch gebed zoals dat aangegeven wordt is het kader. Hoe jij de relatie daarbinnen tussen jou en god invult is iets wat vrij is: In de sajda heb je hier alle mogelijkheid voor. Ik zou zeggen: verdiep je eerst in het islamitisch gebed voor je er uitspraken over doet.

Ik blijf het voor interpretatie vatbaar vinden. Ik heb dat ook bij de katholiek kerk gezien. Mensen die braaf elke week of dag naar de kerk gingen, goeie maatjes waren met de priester, edelmoedig geld gaven enzo. Maar voor de rest wel hard stampen op mensen die volgens hen minder waard zijn.

Nee. Dan heb ik meer respect voor mensen die dat hele kader en al die regeltjes overboord gooien en eerlijk, persoonlijk gaan uitzoeken wat god en geloof voor hen is en daar naar proberen te leven.

Vandaar dat ik ook heel erg zou oppassen met iemand die je niet of nauwelijks kent 'geen moslima' of 'ongelovig' te noemen.

Tomas
07-12-05, 14:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoek een goede psycholoog om je protestantse trauma´s te verwerken gozertje. Je valt telkens door de mand met je projectie op moslims.

Jou. Niet moslims. Jij hebt het over je moslims als ik het tegen jou heb. Maar ach, je weet het eigenlijk wel. 't is je spelletje.

Mill
07-12-05, 14:14
Ik vind dat Schaap gelijk heeft. Als je moslimdingen doet en vindt, dan ben je moslim. Als je andere dingen doet en vindt, dan moet je zelf maar een naam voor je levensbeschouwing verzinnen.

Dat ze daarom per definitie een schijnheilig autochtonenslaafje zou zijn (en dat autochtonen onreine hypocrieten zijn behoeft geen toelichting), is weer een ander, minder kosjer verhaal.

Tomas
07-12-05, 14:16
Geplaatst door Mill
Ik vind dat Schaap gelijk heeft. Als je moslimdingen doet en vindt, dan ben je moslim. Als je andere dingen doet en vindt, dan moet je zelf maar een naam voor je levensbeschouwing verzinnen.


Ik dacht dat er een probleem was met het patent..?

Zwarte Schaap
07-12-05, 14:20
Geplaatst door Tomas
Jou. Niet moslims. Jij hebt het over je moslims als ik het tegen jou heb. Maar ach, je weet het eigenlijk wel. 't is je spelletje.

Ga maar weer gevatte one-liners bedenken om met je post-protestante trauma´s de moslimjongeren alhier dwars te zitten. Ik weet het wel, het maroc.nl forum is goedkoper dan een psychiater maar of je er jezelf mee helpt is een ander.

et_2000nl
07-12-05, 14:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Iemand die moslima´s oproept om hun kuisheid te vergooien, moslima´s oproept zichzelf te ontmaagden, die niet bidt, niet vast en allerlei andere zaken die de islam voorschrijft niet doet en daarnaast nog getrouwd is met een ongelovige en nog niet eens zelf durft te zeggen of ze nog een moslima is en de islamhaters achterna loopt is voor mij een afvallige, sterker nog ik zie haar als een duivelin.

Er staat nogal vaak "ik" en "mij" in je pleidooi. Dat mag je dus allemaal vinden. Leef je taboe's jongen die je wilt leven. Je schrijft dingen over haar die ik na tien overlezen niet heb gezien.

Wie en wat schrijft de islam voor?
Bestrijd jij de vijf zuilen?
Ben jij de beste moslim op dit forum die mag bepalen wie wel of niet als moslim door het leven gaat?

Heb er pas een echte mening over of ze wel dan wel geen moslim is als ik eventueel het boek heb gelezen. Dat ben ik niet echt van plan. 1 boek hierover is genoeg. De tweede en derde slechts een herhaling van hetzelfde thema. Maar ieder zijn ding, ze lezen het maar grijs.

Heb het hier vaak met mijn vrouw over, ik heb 2 dochters. Hoe zou je het vinden als ze v hun maagdelijkheid zouden verliezen voor het huwelijk en hoe moeten we er mee omgaan om de juiste keuzes te maken. Haar wijze woorden waren: "Kan ze slechts normen en waarden meegeven, een oordeel vel ik niet."

En in dat laatste zit de kracht, oordeel niet, over de keuzes van een ander, al is het je eigen bloed. Schaappie je weet toch waar je eigen geweten zit? Niemand dwingt je om je eigen kuisheid over de balk te gooien. Leef de kuisheid die bij je past. Laat een ander zijn eigen kuisheid leven. Neem ze het meest dierbare niet af, dat ze net als jij moslim zijn.

Tomas
07-12-05, 14:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ga maar weer gevatte one-liners bedenken om met je post-protestante trauma´s de moslimjongeren alhier dwars te zitten. Ik weet het wel, het maroc.nl forum is goedkoper dan een psychiater maar of je er jezelf mee helpt is een ander.

Weet je, ik wacht wel tot je volwassen genoeg bent om je niet meer achter imaginaire groepjes te verschuilen.

Juliette
07-12-05, 14:23
Geplaatst door Mill
Ik vind dat Schaap gelijk heeft. Als je moslimdingen doet en vindt, dan ben je moslim. Als je andere dingen doet en vindt, dan moet je zelf maar een naam voor je levensbeschouwing verzinnen.

Niet helemaal eens. Risico is dat 'moslimdingen' (of van welk geloof dan ook) erg eng omschreven / geïnterpreteerd gaan worden door bepaalde mensen. En ook het je houden aan de regeltjes van dat geloof belangrijker wordt dan het 'leven naar de geest' van dat geloof.

Zwarte Schaap
07-12-05, 14:26
Geplaatst door et_2000nl
Er staat nogal vaak "ik" en "mij" in je pleidooi. Dat mag je dus allemaal vinden. Leef je taboe's jongen die je wilt leven. Je schrijft dingen over haar die ik na tien overlezen niet heb gezien.

Wie en wat schrijft de islam voor?
Bestrijd jij de vijf zuilen?
Ben jij de beste moslim op dit forum die mag bepalen wie wel of niet als moslim door het leven gaat?

Heb er pas een echte mening over of ze wel dan wel geen moslim is als ik eventueel het boek heb gelezen. Dat ben ik niet echt van plan. 1 boek hierover is genoeg. De tweede en derde slechts een herhaling van hetzelfde thema. Maar ieder zijn ding, ze lezen het maar grijs.

Heb het hier vaak met mijn vrouw over, ik heb 2 dochters. Hoe zou je het vinden als ze v hun maagdelijkheid zouden verliezen voor het huwelijk en hoe moeten we er mee omgaan om de juiste keuzes te maken. Haar wijze woorden waren: "Kan ze slechts normen en waarden meegeven, een oordeel vel ik niet."

En in dat laatste zit de kracht, oordeel niet, over de keuzes van een ander, al is het je eigen bloed. Schaappie je weet toch waar je eigen geweten zit? Niemand dwingt je om je eigen kuisheid over de balk te gooien. Leef de kuisheid die bij je past. Laat een ander zijn eigen kuisheid leven. Neem ze het meest dierbare niet af, dat ze net als jij moslim zijn.

Fok off met je schijnheilige kritiek, de afvallige mag wel de moslims beoordelen en bekritiseren iznake hun geloofsbeleving maar de moslim die bekritiseerd wordt mag de afvalige niet bekritiseren. Ik wou dat je ook zo kritisch was op de mening van de afvallige die de moslims criminaliseert.

Mill
07-12-05, 14:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
de afvallige mag wel de moslims beoordelen en bekritiseren iznake hun geloofsbeleving maar de moslim die bekritiseerd wordt mag de afvalige niet bekritiseren.

Je mag het uiteraard wel (kijk maar, je doet het en wordt niet gebanned of vervolgd), maar men hoeft het niet met je eens te zijn.

Da's toch basiskennis?

Prlwytzkofski
07-12-05, 14:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen.



Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben niet blind en trap niet in de autochtone smerige spelletjes waarbij afvalligen de hete kastanjes voor de islamhaters uit het vuur mogen halen. Het is zo doorzichtig allemaal.


Geplaatst door Zwarte Schaap
We zijn niet gek julliette.

Gek is een groot woord.
Seksueel geobsedeerd en lichtelijk paranoïde, dat is alles.

Tomas
07-12-05, 14:35
Geplaatst door Prlwytzkofski
Gek is een groot woord.
Seksueel geobsedeerd en lichtelijk paranoïde, dat is alles.

Dat "lichtelijke" ben ik niet meer zo zeker van. Z'n neurose om zichzelf steeds meer als groep te zien wordt trouwens ook steeds sterker.

et_2000nl
07-12-05, 14:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Fok off met je schijnheilige kritiek, de afvallige mag wel de moslims beoordelen en bekritiseren iznake hun geloofsbeleving maar de moslim die bekritiseerd wordt mag de afvalige niet bekritiseren. Ik wou dat je ook zo kritisch was op de mening van de afvallige die de moslims criminaliseert.

De opbouw van je pleidooien worden voorspelbaar. Je bent net als een kat. Voel je je in een hoek gedrukt door argumenten, ga je krachttermen gebruiken.... Boefje. Nog ff en we gaan de term kut-afvalligen introduceren.

De discussie gaat niet over afvallige - " ware moslims" Maar over de diepere betekenis van de relatie man - vrouw in de islam. Maagdelijkheid is slechts een metafoor over de krom gegroeide verhoudingen en de angst van mannen om vrouwen zelfsbeschikking te geven over hun eigen lichaam.

Maar ik ben blij met je inbreng. Naema maakt meer los bij je dan dat je ooit zal toegeven. Je tere ego is kwetsbaar. Het siert je broeder schaap. :duim:

Wat ik van jou moet laat me koud, maar lees mijn postings over criminaliseren van moslims nog eens aandachtig over zou ik zeggen. Hoe ik denk over AHA Pastors Wilders en de clan. Ben je wel een dagje bezig. Succes en veel plezier....

et_2000nl
07-12-05, 14:50
Geplaatst door Mill
Ik vind dat Schaap gelijk heeft. Als je moslimdingen doet en vindt, dan ben je moslim. Als je andere dingen doet en vindt, dan moet je zelf maar een naam voor je levensbeschouwing verzinnen.

Dat ze daarom per definitie een schijnheilig autochtonenslaafje zou zijn (en dat autochtonen onreine hypocrieten zijn behoeft geen toelichting), is weer een ander, minder kosjer verhaal.

Ik ken echt maar een soort moslim, en dat zijn zijn zij die zich moslim noemen. Net zo als zij die zich verlicht noemen, net zo als zij die zich katholiek noemen enz.

Ik weet niet wat "moslimdingen" zijn.

Mill
07-12-05, 14:54
Geplaatst door et_2000nl
Ik ken echt maar een soort moslim, en dat zijn zijn zij die zich moslim noemen. Net zo als zij die zich verlicht noemen, net zo als zij die zich katholiek noemen enz.

Ik weet niet wat "moslimdingen" zijn.

Ja, ik kan mezelf ook wel gereformeerd noemen terwijl ik niet in God geloof, wip als een konijn buiten het huwelijk en koekepannen vol drugs naar binnen schuif. Kan ik doen. Maar of het ergens op slaat.

Van "Ich bin ein Berliner" werd Kennedy echt geen oosterbuur hoor.

Juliette
07-12-05, 15:00
Geplaatst door Mill
Ja, ik kan mezelf ook wel gereformeerd noemen terwijl ik niet in God geloof, wip als een konijn buiten het huwelijk en koekepannen vol drugs naar binnen schuif. Kan ik doen. Maar of het ergens op slaat.



Dan nog is het niet aan een ander om te bepalen wat je geloof dan wel is en of je al dan niet afvallig bent.

Zwarte Schaap
07-12-05, 15:01
Geplaatst door Juliette
Dan nog is het niet aan een ander om te bepalen wat je geloof dan wel is en of je al dan niet afvallig bent.

Naema de afvallige mag wel van alles bepalen en moslims veroordelen, toch?

Mill
07-12-05, 15:01
Geplaatst door Juliette
Dan nog is het niet aan een ander om te bepalen wat je geloof dan wel is en of je al dan niet afvallig bent.

Waarom niet? Je kan toch ook zeggen dat Van Nistelrooy een voetballer is, en geen rolstoelbasketballer?

Tomas
07-12-05, 15:02
Geplaatst door Mill
Ja, ik kan mezelf ook wel gereformeerd noemen terwijl ik niet in God geloof, wip als een konijn buiten het huwelijk en koekepannen vol drugs naar binnen schuif. Kan ik doen. Maar of het ergens op slaat.

Van "Ich bin ein Berliner" werd Kennedy echt geen oosterbuur hoor.

Of het ergens op slaat boeit niet. Het is allemaal geen argument en daar gaat het om.

Juliette
07-12-05, 15:04
Geplaatst door Mill
Waarom niet? Je kan toch ook zeggen dat Van Nistelrooy een voetballer is, en geen rolstoelbasketballer?

Iemands geloof is nog iets anders dan dat denk ik.

Juliette
07-12-05, 15:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Naema de afvallige mag wel van alles bepalen en moslims veroordelen, toch?

Bepaalde zaken bekritiseren is nog iets anders dan een geloof kapot willen maken en moslims veroordelen lijkt me.

Bofko
07-12-05, 15:13
Geplaatst door Mill
Waarom niet? Je kan toch ook zeggen dat Van Nistelrooy een voetballer is, en geen rolstoelbasketballer?

Ja en dat kan je als onafhankelijk waarnemer bepalen, buiten wat betreffende voetballer en rolstoelbasketballer daar zelf over zeggen.

Bij het bepalen of iemand moslim is wordt het een stuk moeilijker voor die onafhankelijke waarnemer. De beste strategie is dan om uit te gaan wat de mensen er zelf over zeggen. Vooronderstelling hierbij is wel, dat je met redelijke en goedwillende mensen te maken hebt. Maar dat zijn veruit de meesten wel.

Prlwytzkofski
07-12-05, 15:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
() de moslim die bekritiseerd wordt mag de afvalige niet bekritiseren.

Begin maar. Je hebt tot nu toe nog geen woord kritiek geleverd op wat ze zegt. Je hebt haar alleen maar duistere beweegredenen in de schoenen geschoven, zonder daar verder een argument voor te leveren.
En je hebt haar en haar echtgenoot voor rotte vis uitgemaakt. Daarbij is het enige, wat je van de man weet, dat hij geen moslim is.
Dat is racistische vuilspuiterij. Dat mag wel maar je moet niet verrast zijn over onwelwillende reacties.

et_2000nl
07-12-05, 15:30
Geplaatst door Mill
Ja, ik kan mezelf ook wel gereformeerd noemen terwijl ik niet in God geloof, wip als een konijn buiten het huwelijk en koekepannen vol drugs naar binnen schuif. Kan ik doen. Maar of het ergens op slaat.

Van "Ich bin ein Berliner" werd Kennedy echt geen oosterbuur hoor.

Met Ich bin ein berliner sprak Kennedy zijn sympathie uit over de duitse scheiding. Moslim ben je niet uit sympathie maar uit overtuiging. Die twee kun je niet vergelijken.

Mijn insziens kan religie met de tijd mee evolueren. De drang tot losbandigheid is wat in ieder mens leeft. Hoe hij daar mee om gaat per mens verschillend.

Een moslim of moslima die vreemd gaat is in ene geen moslim of moslima meer. Dat is makkelijk.

Ik snap werkelijk niet waar de gedachte vandaan komt dat je alleen maar moslim bent als je je maar bij monde als moraalridder door het leven gaat. Gordijnen sluiten, ik weet niet wat daar achter gebeurd.

Ieder mens levert de strijd in zijn leven hoe je met je grenzen om moet gaan. De balans tussen het goede en kwade dat in ons ieder leeft. Als moslim word je een zeer sterke leidraad aangereikt, het goede van het kwade scheiden. Het besef dat je een grens over kan gaan, door wie dan ook gesteld, doet je beseffen dat je slechts een nederig mens bent, niet feilloos.

Het besef dat je feilbaar bent, en dus ook een grens kunt overschrijden, maakt je niet meer of minder moslim, sterker nog, het zal je sterken in je overtuiging.

Als je met overtuiging de shahadah uitspreekt:

ash'hadu an la ilaha illa-llah, ash'hadu anna muhammadar rasulu-llah

Oftewel:

Ik getuig dat er geen god is dan Allah, ik getuig dat Mohammed God’s profeet is.

Ben je formeel moslim. Daar kan geen moraalridder tegen op.

Zwarte Schaap
07-12-05, 15:38
Geplaatst door et_2000nl
Met Ich bin ein berliner sprak Kennedy zijn sympathie uit over de duitse scheiding. Moslim ben je niet uit sympathie maar uit overtuiging. Die twee kun je niet vergelijken.

Mijn insziens kan religie met de tijd mee evolueren. De drang tot losbandigheid is wat in ieder mens leeft. Hoe hij daar mee om gaat per mens verschillend.

Een moslim of moslima die vreemd gaat is in ene geen moslim of moslima meer. Dat is makkelijk.

Ik snap werkelijk niet waar de gedachte vandaan komt dat je alleen maar moslim bent als je je maar bij monde als moraalridder door het leven gaat. Gordijnen sluiten, ik weet niet wat daar achter gebeurd.

Ieder mens levert de strijd in zijn leven hoe je met je grenzen om moet gaan. De balans tussen het goede en kwade dat in ons ieder leeft. Als moslim word je een zeer sterke leidraad aangereikt, het goede van het kwade scheiden. Het besef dat je een grens over kan gaan, door wie dan ook gesteld, doet je beseffen dat je slechts een nederig mens bent, niet feilloos.

Het besef dat je feilbaar bent, en dus ook een grens kunt overschrijden, maakt je niet meer of minder moslim, sterker nog, het zal je sterken in je overtuiging.

Als je met overtuiging de shahadah uitspreekt:

ash'hadu an la ilaha illa-llah, ash'hadu anna muhammadar rasulu-llah

Oftewel:

Ik getuig dat er geen god is dan Allah, ik getuig dat Mohammed God’s profeet is.

Ben je formeel moslim. Daar kan geen moraalridder tegen op.

Dat heet een zoetekoekmoslim, die een uitverkoop houdt van de islamitische normen en waarden ten behoeve van de egoistische sexuele lust. Deze naema is niet eens een zoetekoekmoslim maar gewoon een afvallige.

Zwarte Schaap
07-12-05, 15:40
Geplaatst door Juliette
Bepaalde zaken bekritiseren is nog iets anders dan een geloof kapot willen maken en moslims veroordelen lijkt me. Dat doet zij dus wel. Hijaabdragende moslima's en moslims worden door haar ook beoordeeld en veroordeeld. Maar dat mag zij wel van jullie maar omgekeerd mag niet zoals jullie telkenmale laten blijken.

Nelis70
07-12-05, 15:46
Geplaatst door Ourzazate
Jouw eerste alinea klopt volledig.

Niet. Want ZS zegt iets over de motivatie van de schrijfster, en tenzij hij haar kent of een nauwkeurige studie heeft gemaakt van haar is dat nogal aanmatigend. Ofschoon ZS regelmatig relevante argumenten heeft, maakt hij zich ook regelmatig schuldig aan dit soort inlegkunde.


Het grappige is dat zij precies doet waarvan zij nu juist (ten onrechte) moslima's die een hoofddoek dragen beticht. Zij is met een ongelovige Nederlander getrouwd om een statement neer te zetten naar andere moslims in haar sociale kring en naar haar ouders in het bijzonder.

Zij is allesbehalve een intellectueel. Het vergt weinig kennis en durf om dingen te zeggen/schrijven teneinde de schijnwerpers op je te doen stralen.

Misschien heeft ze helemaal niet geschreven met als doel om in de schijnwerpers te staan. Misschien wilde ze zich gewoon uitspreken. En komt ze om wat voor een reden dan ook in de schijnwerpers te staan.
Dat jij er direct van uit gaat dat ze wel in de schijnwerpers wil staan, doet een en ander vermoeden omtrent jouw ambities.



Als afvallige hoef je tegenwoordig slechts de Islam flink te bashen en je staat glorieus in alle kranten. Binnen de kortste keren heb je wat artikelen geschreven en voor je het weet ligt er een boek op de planken. Zo lang je maar kwaad spreekt over de Islam...:jammer:.

mee eens
[/quote]
Zij heeft rechten gestudeerd (niets bijzonders en zeker geen phd) en dat hebben we tegenwoordig allemaal wel gedaan...:).


nee hoor, ik heb geen rechten gestudeerd :)

Overigens liegt ze in dat vragengesprekje dat je hebt aangehaald. Zij heeft tussen haar 16e en 19e helemaal geen hoofddoek gedragen. Tenzij dat binnenshuis was, maar dan is haar de essentie van de hoofddoek blijkbaar ontgaan...:).
[/quote]
waaruit haal je dat?


Ik heb te doen met haar ouders. Die hebben inmiddels 2 afvallige dochters...:(.

Bar
07-12-05, 15:53
Geplaatst door BiL@L
Het is niet zo gek dat een moslima een ongelovige wordt wanneer ze met een niet-moslim trouwt en dat ook zo wil houden.

Zeg nou eens niet-moslim i.p.v. ongelovige.

Zou wel zo prettig wezen.

freya
07-12-05, 16:05
Heb de laatste serie persoonlijke aanvallen en scheldpartijen verwijderd.

Als er per ongeluk ook een zinnige post verdwenen is excuses daarvoor.

Kunnen we nu weer een beetje normaal verder?

Als je jezelf zit op te winden bedenk dan voordat je schrijft dat ik op het punt sta om flink wat strafpunten uit te delen wegens schelden/groftaalgebruik en of provoceren. :moeilijk: [freya]

Juliette
07-12-05, 16:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat doet zij dus wel. Hijaabdragende moslima's en moslims worden door haar ook beoordeeld en veroordeeld. Maar dat mag zij wel van jullie maar omgekeerd mag niet zoals jullie telkenmale laten blijken.

Zo las ik de dingen die ze zegt toch niet. Dan ken ik er toch een paar die veel grover zijn. Ik zou haar zeker geen 'islambasher' noemen. Volgens mij uit ze inderdaad kritiek op een aantal personen. Maar ik merk toch vooral heel veel respect voor de islam.

Juliette
07-12-05, 16:23
Geplaatst door BiL@L
Ik zie het verschil niet echt, daarom heb ik het dan ook allebij gebruikt.

Ongelovigen komt nogal denigrerend over. Alsof enkel gelovigen de waarheid in pacht hebben. Vandaar Bar zn opmerking denk ik.

freya
07-12-05, 16:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze is een vijand van de Islam door haar daden en uitspraken. .

Op dit novo voer ik geen discussie :moe:

Ik stel je een aantal vragen en dit is je enige antwoord? :moe:


Je lijkt potverdriedubbeltjes GJ wel :jammer:

et_2000nl
07-12-05, 16:24
Geplaatst door freya
Heb de laatste serie persoonlijke aanvallen en scheldpartijen verwijderd.

Als er per ongeluk ook een zinnige post verdwenen is excuses daarvoor.

Kunnen we nu weer een beetje normaal verder?

Als je jezelf zit op te winden bedenk dan voordat je schrijft dat ik op het punt sta om flink wat strafpunten uit te delen wegens schelden/groftaalgebruik en of provoceren. :moeilijk: [freya]

THX Freya.

Als je de mijne maar hebt laten staan.... :ego: Ik zou het je nooit vergeven. :hihi:

contradictio
07-12-05, 16:25
Geplaatst door BiL@L
Het is niet zo gek dat een moslima een ongelovige wordt wanneer ze met een niet-moslim trouwt en dat ook zo wil houden.

dit is toch wel erg ongenuanceerd...

zullen we ervan maken:


Het is niet zo gek dat een moslima een zonde begaat wanneer ze met een ongelovige trouwt en dat ook zo wil houden

immers er is een verbod op het huwen van ongelovigen doch de voorwaarde om gelovig zijn is "geen afgod nemen naast Allah swt en Hem als enige aanbidden"
niet-moslim in jouw zin impliceert dat Joden en Christenen (die in 1 God geloven) ongelovig zijn. ook dit is niet juist aangezien er onderscheid wordt gemaakt tussen ongelovigen en de Lieden van het Boek in de koran..

freya
07-12-05, 16:26
Geplaatst door BiL@L
Het is niet zo gek dat een moslima een ongelovige wordt wanneer ze met een niet-moslim trouwt en dat ook zo wil houden.

En een moslim die een niet-moslim trouwt? Wordt die ook bijna automatisch afvallig?

:moe:


Als je gelooft dan geloof je en daar kan niemand, ook geen lover, je vanaf brengen.
Dan heb ik het natuurlijk wel over echt geloof, dat diep in je hart verankerd ligt en niet wat geflirt met kledingvoorschriften en boekjes.

Prlwytzkofski
07-12-05, 16:27
Geplaatst door freya
Heb de laatste serie persoonlijke aanvallen en scheldpartijen verwijderd.

Als er per ongeluk ook een zinnige post verdwenen is excuses daarvoor.

[freya]



sorry ik weet dat ik een van eersten was die in dit topic behoorlijk uit de bocht vloog, bedoel je zeker? [freya]

freya
07-12-05, 16:29
Geplaatst door BiL@L
Ik zie het verschil niet echt, daarom heb ik het dan ook allebij gebruikt.

Als je het verschil echt niet ziet, dan mankeert er iets aan je ogen :moe:

Je kan veel over mij zeggen, maar niet dat ik ongelovig ben. En ik ben geen moslim :moe:

Weet je wel dat dit soort kortzichtige opmerkingen heel kwetsend kunnen zijn voor anderen? :moe:

Juliette
07-12-05, 16:30
Geplaatst door contradictio

Het is niet zo gek dat een moslima een zonde begaat wanneer ze met een ongelovige trouwt en dat ook zo wil houden

immers er is een verbod op het huwen van ongelovigen doch de voorwaarde om gelovig zijn is "geen afgod nemen naast Allah swt en Hem als enige aanbidden"
niet-moslim in jouw zin impliceert dat Joden en Christenen (die in 1 God geloven) ongelovig zijn. ook dit is niet juist aangezien er onderscheid wordt gemaakt tussen ongelovigen en de Lieden van het Boek in de koran..

Trouwen met wie je wil zou ik nooit een zonde noemen. Echt niet.

Nelis70
07-12-05, 16:31
Geplaatst door freya
Als je het verschil echt niet ziet, dan mankeert er iets aan je ogen :moe:

Je kan veel over mij zeggen, maar niet dat ik ongelovig ben. En ik ben geen moslim :moe:

Weet je wel dat dit soort kortzichtige opmerkingen heel kwetsend kunnen zijn voor anderen? :moe:

ach, zolang je weet vanuit welk beperkt paradigma een ander dat zegt, stoor ik mij er niet zoveel aan.

~Panthera~
07-12-05, 16:34
Dan stel ik de vraag maar, die gesteld moet worden : ziet een Moslim ELK ander mens, die geen Moslim is, als ongelovige ?

freya
07-12-05, 16:34
Geplaatst door Nelis70
ach, zolang je weet vanuit welk beperkt paradigma een ander dat zegt, stoor ik mij er niet zoveel aan.

Ik stoor mij er persoonlijk ook niet echt aan, ik bedoel mijn opmerking meer in het algemeen.

Mij zal het worst zijn wat een ander van mijn geloof vind, dat is een zaak tussen mij en God(in)

Zwarte Schaap
07-12-05, 16:37
Geplaatst door BiL@L
Het is niet zo gek dat een moslima een ongelovige wordt wanneer ze met een niet-moslim trouwt en dat ook zo wil houden.

In eerste instantie zou ik zeggen dat is haar zaak dat ze het pad van de ongelovigen wenst te volgen, maar zij gaat nog veel verder, zij zoekt de publiciteit op en wil dat de moslima's en moslims net als haar hun islamitische (sexuele) normen en waarden opgeven en daarmee ook het pad der ongelovigen gaan betreden.

freya
07-12-05, 16:37
Geplaatst door BiL@L
Het enige verschil dat gemaakt zou kunnen worden is dat wanneer je van een niet-moslim spreekt het eventueel ook een onwetende kan zijn, dus iemand die onwetend is over de Islam, en daarom geen moslim is. Maar in het Nederlands is dat verschil niet echt zichtbaar, in het Arabisch is dat veel duidelijker:

‘Kafir’ betekent 'iemand die verwerpt'.

Kafir komt van het woord kufr, wat verbergen of verwerpen betekent. In Islamitische terminologie betekent kafir degene die de waarheid van de Islaam verbergt of verwerpt. In het Nederlands zou je zo'n persoon een niet-Moslim noemen.

Als niet-Moslims zich beledigd voelen, dan zouden zij de Islaam moeten accepteren.

Wanneer een niet-Moslim het woord Kafir i.e. niet-Moslim, ziet als een misbruik, dan kan diegene ervoor kiezen om de Islaam te accepteren, waarna de Moslim op zijn beurt weer zal moeten stoppen om naar hem te verwijzen alszijnde een Kafir i.e. een niet-Moslim.

Je vergeet nogmaals de mensen van het boek, die in de koran ook als gelovigen worden genoemd.
Jouw verhaal over niet-moslims klopt dus gewoon niet.

freya
07-12-05, 16:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
In eerste instantie zou ik zeggen dat is haar zaak dat ze het pad van de ongelovigen wenst te volgen, maar zij gaat nog veel verder, zij zoekt de publiciteit op en wil dat de moslima's en moslims net als haar hun islamitische (sexuele) normen en waarden opgeven en daarmee ook het pad der ongelovigen gaan betreden.

Dus volgens jou staan ongelovig zijn gelijk aan gebrek aan sexuele normen en waarden en vice versa.

Is geloof niet heel wat meer dan alleen kuisheid?

Zwarte Schaap
07-12-05, 16:42
Geplaatst door contradictio
dit is toch wel erg ongenuanceerd...

zullen we ervan maken:


Het is niet zo gek dat een moslima een zonde begaat wanneer ze met een ongelovige trouwt en dat ook zo wil houden

immers er is een verbod op het huwen van ongelovigen doch de voorwaarde om gelovig zijn is "geen afgod nemen naast Allah swt en Hem als enige aanbidden"
niet-moslim in jouw zin impliceert dat Joden en Christenen (die in 1 God geloven) ongelovig zijn. ook dit is niet juist aangezien er onderscheid wordt gemaakt tussen ongelovigen en de Lieden van het Boek in de koran..

Kun je aangeven welke geleerden het huwelijk van een moslima met een ongelovige goedkeuren?

Zwarte Schaap
07-12-05, 16:44
Geplaatst door freya
Dus volgens jou staan ongelovig zijn gelijk aan gebrek aan sexuele normen en waarden en vice versa.

Is geloof niet heel wat meer dan alleen kuisheid?

Beter lezen, ik schrijf islamitische (sexuele) normen en waarden.

et_2000nl
07-12-05, 16:51
Geplaatst door ~Panthera~
Dan stel ik de vraag maar, die gesteld moet worden : ziet een Moslim ELK ander mens, die geen Moslim is, als ongelovige ?

Nope, het word hier alleen bewust selectief gebruikt door boefjes die wel weten hoe het in elkaar zit maar de gemiddelde prikkers weten het niet dus gebruiken ze het als vals argument.

Niks menselijks is de moraalridders vreemd niet waar.

~Panthera~
07-12-05, 16:53
Geplaatst door et_2000nl
Nope, het word hier alleen bewust selectief gebruikt door boefjes die wel weten hoe het in elkaar zit maar de gemiddelde prikkers weten het niet dus gebruiken ze het als vals argument.

Niks menselijks is de moraalridders vreemd niet waar.

:fpetaf:

et_2000nl
07-12-05, 16:55
Geplaatst door BiL@L
Afgezien van het feit dat het onder de gezaghebbende geleerden geen geschilpunt is te onderkennen wanneer bepaalde zaken iemand buiten de Islaam doet treden. Heb ik geen oordeel over haar m.b.t. haar wel of geen moslim zijn. Daar het horen en zeggen van derden niet de maatstaf is om tot zo'n conclusie te komen.

Dank U.... :duim:

Bofko
07-12-05, 16:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
In eerste instantie zou ik zeggen dat is haar zaak dat ze het pad van de ongelovigen wenst te volgen, maar zij gaat nog veel verder, zij zoekt de publiciteit op en wil dat de moslima's en moslims net als haar hun islamitische (sexuele) normen en waarden opgeven en daarmee ook het pad der ongelovigen gaan betreden.

Jij weet wat zij wil ? Heeft ze je dat verteld ?

Wat jij blijkbaar als een argument beschouwt, noem ik een suggestieve toespeling.

Zwarte Schaap
07-12-05, 17:05
Geplaatst door BiL@L
Afgezien van het feit dat het onder de gezaghebbende geleerden geen geschilpunt is te onderkennen wanneer bepaalde zaken iemand buiten de Islaam doet treden. Heb ik geen oordeel over haar m.b.t. haar wel of geen moslim zijn. Daar het horen en zeggen van derden niet de maatstaf is om tot zo'n conclusie te komen.

Dat was niet de inzet van mijn reaktie maar over het pad die ze moslima's aanraadt om hun islamitische (sexuele) normen en waarden te grabbel te gooien.

Zwarte Schaap
07-12-05, 17:09
Geplaatst door Bofko
Jij weet wat zij wil ? Heeft ze je dat verteld ?

Wat jij blijkbaar als een argument beschouwt, noem ik een suggestieve toespeling.

Ik kan er niets aan doen dat jij ongeinformeerd de discussie aangaat. Doe je huiswerk en kom dan terug.

Nelis70
07-12-05, 17:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
(..) maar zij gaat nog veel verder, zij zoekt de publiciteit op en wil dat de moslima's en moslims net als haar hun islamitische (sexuele) normen en waarden opgeven en daarmee ook het pad der ongelovigen gaan betreden.
Zij mag de waarden van een moslim niet ter discussie stellen Vind jij?

Nelis70
07-12-05, 17:13
Geplaatst door BiL@L
Oh nee hoor, dat vergeet ik helemaal niet. Jij vergist je, als je de Joden en Christenen voordat de profeet vrede en zegeningen zij met hem, zijn boodschap verkondigde gelijk stelt aan de Joden en Christenen van daarna.

Het verschil is namelijk dat die erna tot de ongelovigen dan wel onwetenden behoren, terwijl die ervoor wel tot de gelovigen beschouwt worden. Dit in overeenstemming met de Qor-aan en Soennah. Maar ik neem het je niet kwalijk, dit is zelfs bij veel moslims niet eens bekend.

De rechtvaardigheid van de Islam is hierin goed te zien, daar de man dus in feite met ongelovigen (Joden en Christenen) mag trouwen.
hoe zie jij daar rechtvaardigheid in?



Daarmee krijgt het woord ongelovige ook direct een andere toon. Tot ongenoegen van velen...

freya
07-12-05, 17:19
Geplaatst door BiL@L
Oh nee hoor, dat vergeet ik helemaal niet. Jij vergist je, als je de Joden en Christenen voordat de profeet vrede en zegeningen zij met hem, zijn boodschap verkondigde gelijk stelt aan de Joden en Christenen van daarna.

Het verschil is namelijk dat die erna tot de ongelovigen dan wel onwetenden behoren, terwijl die ervoor wel tot de gelovigen beschouwt worden. Dit in overeenstemming met de Qor-aan en Soennah. Maar ik neem het je niet kwalijk, dit is zelfs bij veel moslims niet eens bekend.



Toon dat maar eens aan. En houd daarbij in gedachten dat de mensen van het boek in de koran herhaaldelijk gelovigen worden genoemd.
Wat in de koran staan kan je toch moeilijk van voor de openbaring noemen.

freya
07-12-05, 17:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan er niets aan doen dat jij ongeinformeerd de discussie aangaat. Doe je huiswerk en kom dan terug.

Wat weet jij dan van haar dat wij niet weten?

Zwarte Schaap
07-12-05, 17:33
Geplaatst door freya
Wat weet jij dan van haar dat wij niet weten?

Dat schrijf ik hier al de hele tijd.

freya
07-12-05, 17:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat schrijf ik hier al de hele tijd.

Nee jij schrijft niet over feiten, maar over jouw eigen veronderstellingen en conclussies.

Wij kennen allemaal dezelfde feiten dus, maar zijn het niet eens over de conclussies die daaruit getrokken kunnen worden.

Ik zou niet weten wat voor huiswerk er dan verder nog gemaakt moet worden.

Zwarte Schaap
07-12-05, 17:45
Geplaatst door freya
Nee jij schrijft niet over feiten, maar over jouw eigen veronderstellingen en conclussies.

Wij kennen allemaal dezelfde feiten dus, maar zijn het niet eens over de conclussies die daaruit getrokken kunnen worden.

Ik zou niet weten wat voor huiswerk er dan verder nog gemaakt moet worden.

Ik denk dat jij de rode draad kwijt bent van de discussie van wat Bofkont mij vroeg. Ik weet zeker dat wat ik beweer terug te vinden is in haar uitlatingen.

Ga nou maar eerst na wat bofkont aan mij vroeg en kom dan zeuren.

echnaton
07-12-05, 18:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk dat jij de rode draad kwijt bent van de discussie van wat Bofkont mij vroeg. Ik weet zeker dat wat ik beweer terug te vinden is in haar uitlatingen.

Ga nou maar eerst na wat bofkont aan mij vroeg en kom dan zeuren.

:stout:

Tomas
07-12-05, 18:11
Geplaatst door freya
Heb de laatste serie persoonlijke aanvallen en scheldpartijen verwijderd.


Volgens mij heb je niks van mij verwijderd?

Zwarte Schaap
07-12-05, 18:24
Geplaatst door Tomas
Volgens mij heb je niks van mij verwijderd?

Is dit een schuldbekentenis van je persoonlijke aanvallen op mijn persoon?

Zwarte Schaap
07-12-05, 18:37
Geplaatst door BiL@L
Haha, ik denk dat ik daar meer recht op heb jongeman, hahaha...

Maar ik hoef het niet hoor.

Ik reageerde alleen voor mezelf. In deze discussie begon hij ook meteen met een persoonlijke aanval op mijn persoon.

mark61
07-12-05, 18:46
Geplaatst door BiL@L
Afgezien van het feit dat het onder de gezaghebbende geleerden geen geschilpunt is te onderkennen wanneer bepaalde zaken iemand buiten de Islaam doet treden. Heb ik geen oordeel over haar m.b.t. haar wel of geen moslim zijn.

Dat had je een uur geleden nog wel, alleen is die post weggehaald.

'Derden' impliceert dat jij dat oordeel wel zou kunnen vellen als je mevrouw Tahir persoonlijk kende.

Wie maakt uit welke geleerde 'gezaghebbend' is? Dat is een als kwalitatieve kwalificatie vermomde kwantitatieve kwalificatie.

freya
07-12-05, 18:58
Geplaatst door Tomas
Volgens mij heb je niks van mij verwijderd?

Ben blij dat je zelf toegeeft dat je zo fout zat dat het eigenlijk verwijderd had moeten worden.
Wil je mss in plaats daarvan een strafpunt?

Dat is nl veel minder werk dan handmatig elke foute post verwijderen.

:moe:

mark61
07-12-05, 19:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik reageerde alleen voor mezelf. In deze discussie begon hij ook meteen met een persoonlijke aanval op mijn persoon.

Om het even recht te zetten: jij begon met een persoonlijke aanval op mevrouw Tahir, die jij niet kent, maar van wie jij wel op niets af beweert de diepste zieleroerselen te kennen, die je dan ook breeduit op beledigende manier denkt te moeten ventileren. Vervolgens zet je jezelf op de plaats van God en beslist even dat ze geen moslima is.

Doet iemand dat bij jou, dan begin je meteen te piepen.

contradictio
07-12-05, 20:00
Geplaatst door BiL@L
Oh nee hoor, dat vergeet ik helemaal niet. Jij vergist je, als je de Joden en Christenen voordat de profeet vrede en zegeningen zij met hem, zijn boodschap verkondigde gelijk stelt aan de Joden en Christenen van daarna.

Het verschil is namelijk dat die erna tot de ongelovigen dan wel onwetenden behoren, terwijl die ervoor wel tot de gelovigen beschouwt worden. Dit in overeenstemming met de Qor-aan en Soennah. Maar ik neem het je niet kwalijk, dit is zelfs bij veel moslims niet eens bekend.

De rechtvaardigheid van de Islam is hierin goed te zien, daar de man dus in feite met ongelovigen (Joden en Christenen) mag trouwen. Daarmee krijgt het woord ongelovige ook direct een andere toon. Tot ongenoegen van velen...


ik snap het echt niet......

waarom zijn er Joden en Christenen tot aan de tijd van Mohammad saws, toen Jesus (as) is gekomen werd ook niet iedereen opeens christen. EN TOCH, is het zo dat in de tijd van Mohammad (saws) er onderscheid wordt gemaakt tussen Joden, Christenen als de lieden van het Boek en de ongelovigen en wordt gezegd dat er goeden onder hun zijn en dat zij hun beloning zullen krijgen.

5:57 O ye who believe! take not for friends and protectors those who take your religion for a mockery or sport,- whether among those who received the Scripture before you, or among those who reject Faith ; but fear ye Allah, if ye have faith (indeed). = onderscheid tussen Kafir en Lieden van het Boek

2:112 Nay,-whoever submits His whole self to Allah and is a doer of good,- He will get his reward with his Lord; on such shall be no fear, nor shall they grieve .
Èóáóì ãóäú ÃóÓúáóãó æóÌúåóåõ áöáøåö æóåõæó ãõÍúÓöäñ Ýóáóåõ ÃóÌúÑõåõ ÚöäÏó ÑóÈøöåö æóáÇó ÎóæúÝñ Úóáóíúåöãú æóáÇó åõãú íóÍúÒóäõæäó



Nergens in de Koran wordt Islam als iets exclusiefs voor onze Profeet gemeld. De Islam is de overgave aan Allah swt (zoals ook Ibrahiem en Iesaa as overgegeven waren). Nergens wordt de lieden van het boek opgedragen om de regels, wetten en riten en gebruiken van de moslims te moeten opvolgen. Ze worden opgedragen om:

3:64 Say: "O People of the Book! come to common terms as between us and you: That we worship none but Allah; that we associate no partners with him; that we erect not, from among ourselves, Lords and patrons other than Allah." If then they turn back, say ye: "Bear witness that we (at least) are Muslims (bowing to Allah's Will).

3:20 So if they dispute with thee, say: "I have submitted My whole self to Allah and so have those who follow me ." And say to the People of the Book and to those who are unlearned: "do ye (also) submit yourselves?" If they do , they are in right guidance , but if they turn back, Thy duty is to convey the Message; and in Allah's sight are (all) His servants.

5:47. En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders
5:48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven . Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt .

5:68 Say: "O People of the Book! ye have no ground to stand upon unless ye stand fast by the Law, the Gospel, and all the revelation that has come to you from your Lord" It is the revelation that cometh to thee from thy Lord, that increaseth in most of them their obstinate rebellion and blasphemy. But sorrow thou not over (these) people without Faith.

Þõáú íóÇ Ãóåúáó ÇáúßöÊóÇÈö áóÓúÊõãú Úóáóì ÔóíúÁò ÍóÊøóìó ÊõÞöíãõæÇú ÇáÊøóæúÑóÇÉó æóÇáÅöäÌöíáó æóãóÇ ÃõäÒöáó Åöáóíúßõã ãøöä ÑøóÈøößõãú æóáóíóÒöíÏóäøó ßóËöíÑðÇ ãøöäúåõã ãøóÇ ÃõäÒöáó Åöáóíúßó ãöä ÑøóÈøößó ØõÛúíóÇäðÇ æóßõÝúÑðÇ ÝóáÇó ÊóÃúÓó Úóáóì ÇáúÞóæúãö ÇáúßóÇÝöÑöíäó


Maar opeens een tijd later gaan moslims opeens beweren dat de Lieden van het boek (Joden, Christenendie 1 God aanbidden) Koeffar zijn??!!


98:5 And they have been commanded no more than this : To worship Allah, offering Him sincere devotion, being true (in faith); to establish regular prayer; and to practise regular charity; and that is the Religion Right and Straight .
æóãóÇ ÃõãöÑõæÇ ÅöáøóÇ áöíóÚúÈõÏõæÇ Çááøóåó ãõÎúáöÕöíäó áóåõ ÇáÏøöíäó ÍõäóÝóÇÁ æóíõÞöíãõæÇ ÇáÕøóáóÇÉó æóíõÄúÊõæÇ ÇáÒøóßóÇÉó æóÐóáößó Ïöíäõ ÇáúÞóíøöãóÉö

22:17. Voorzeker de gelovigen, de Joden, de Sabianen, de Christenen, de Magiërs en de afgodendienaren, Allah zal tussen hen richten op de Dag der Opstanding, want Allah is Getuige over alle dingen.
22:56. Op die Dag zal het koninkrijk van Allah zijn. Hij zal onder hen richten. Zij die geloven en goede werken verrichten , zullen in tuinen van zaligheid vertoeven.

16:125 Invite (all) to the Way of thy Lord with wisdom and beautiful preaching; and argue with them in ways that are best and most gracious : for thy Lord knoweth best, who have strayed from His Path, and who receive guidance .

ÇÏúÚõ Åöáöì ÓóÈöíáö ÑóÈøößó ÈöÇáúÍößúãóÉö æóÇáúãóæúÚöÙóÉö ÇáúÍóÓóäóÉö æóÌóÇÏöáúåõã ÈöÇáøóÊöí åöíó ÃóÍúÓóäõ Åöäøó ÑóÈøóßó åõæó ÃóÚúáóãõ Èöãóä Öóáøó Úóä ÓóÈöíáöåö æóåõæó ÃóÚúáóãõ ÈöÇáúãõåúÊóÏöíäó


en hier is waar wij tegenwoordig verzaken:

22:40 (They are) those who have been expelled from their homes in defiance of right,- (for no cause) except that they say, "our Lord is Allah.. Did not Allah check one set of people by means of another, there would surely have been pulled down monasteries, churches, synagogues, and mosques, in which the name of Allah is commemorated in abundant measure . Allah will certainly aid those who aid his (cause);- for verily Allah is full of Strength, Exalted in Might, (able to enforce His Will).

ÇáøóÐöíäó ÃõÎúÑöÌõæÇ ãöä ÏöíóÇÑöåöãú ÈöÛóíúÑö ÍóÞøò ÅöáøóÇ Ãóä íóÞõæáõæÇ ÑóÈøõäóÇ Çááøóåõ æóáóæúáóÇ ÏóÝúÚõ Çááøóåö ÇáäøóÇÓó ÈóÚúÖóåõã ÈöÈóÚúÖò áøóåõÏøöãóÊú ÕóæóÇãöÚõ æóÈöíóÚñ æóÕóáóæóÇÊñ æóãóÓóÇÌöÏõ íõÐúßóÑõ ÝöíåóÇ ÇÓúãõ Çááøóåö ßóËöíÑðÇ æóáóíóäÕõÑóäøó Çááøóåõ ãóä íóäÕõÑõåõ Åöäøó Çááøóåó áóÞóæöíøñ ÚóÒöíÒñ

contradictio
07-12-05, 20:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kun je aangeven welke geleerden het huwelijk van een moslima met een ongelovige goedkeuren?


2:221 Do not marry unbelieving women (idolaters), until they believe: A slave woman who believes is better than an unbelieving woman, even though she allures you. Nor marry (your girls) to unbelievers until they believe: A man slave who believes is better than an unbeliever, even though he allures you. unbelievers do (but) beckon you to the Fire. But Allah beckons by His Grace to the Garden (of bliss) and forgiveness, and makes His Signs clear to mankind: That they may celebrate His praise.

æóáÇó ÊóäßöÍõæÇú ÇáúãõÔúÑößóÇÊö ÍóÊøóì íõÄúãöäøó æóáÃóãóÉñ ãøõÄúãöäóÉñ ÎóíúÑñ ãøöä ãøõÔúÑößóÉò æóáóæú ÃóÚúÌóÈóÊúßõãú æóáÇó ÊõäßöÍõæÇú ÇáúãõÔöÑößöíäó ÍóÊøóì íõÄúãöäõæÇú æóáóÚóÈúÏñ ãøõÄúãöäñ ÎóíúÑñ ãøöä ãøõÔúÑößò æóáóæú ÃóÚúÌóÈóßõãú ÃõæúáóÜÆößó íóÏúÚõæäó Åöáóì ÇáäøóÇÑö æóÇááøåõ íóÏúÚõæó Åöáóì ÇáúÌóäøóÉö æóÇáúãóÛúÝöÑóÉö ÈöÅöÐúäöåö æóíõÈóíøöäõ ÂíóÇÊöåö áöáäøóÇÓö áóÚóáøóåõãú íóÊóÐóßøóÑõæäó


Moeshrikoen = diegenen die een deelgenoot naast Allah swt neemt

'hattaa jo'eminoen = totdat zij geloven (in Allah swt)


60:10 O ye who believe! When there come to you believing women refugees, examine (and test) them: Allah knows best as to their Faith: if ye ascertain that they are Believers, then send them not back to the unbelievers. They are not lawful (wives) for the unbelievers, nor are the (unbelievers) lawful (husbands) for them. But pay the unbelievers what they have spent (on their dower), and there will be no blame on you if ye marry them on payment of their dower to them. But hold not to the guardianship of unbelieving women: ask for what ye have spent on their dowers, and let the (unbelievers) ask for what they have spent (on the dowers of women who come over to you). Such is the command of Allah. He judges (with justice) between you. And Allah is Full of Knowledge and Wisdom.

íóÇ ÃóíøõåóÇ ÇáøóÐöíäó ÂãóäõæÇ ÅöÐóÇ ÌóÇÁßõãõ ÇáúãõÄúãöäóÇÊõ ãõåóÇÌöÑóÇÊò ÝóÇãúÊóÍöäõæåõäøó Çááøóåõ ÃóÚúáóãõ ÈöÅöíãóÇäöåöäøó ÝóÅöäú ÚóáöãúÊõãõæåõäøó ãõÄúãöäóÇÊò ÝóáóÇ ÊóÑúÌöÚõæåõäøó Åöáóì ÇáúßõÝøóÇÑö áóÇ åõäøó Íöáøñ áøóåõãú æóáóÇ åõãú íóÍöáøõæäó áóåõäøó æóÂÊõæåõã ãøóÇ ÃóäÝóÞõæÇ æóáóÇ ÌõäóÇÍó Úóáóíúßõãú Ãóä ÊóäßöÍõæåõäøó ÅöÐóÇ ÂÊóíúÊõãõæåõäøó ÃõÌõæÑóåõäøó æóáóÇ ÊõãúÓößõæÇ ÈöÚöÕóãö ÇáúßóæóÇÝöÑö æóÇÓúÃóáõæÇ ãóÇ ÃóäÝóÞúÊõãú æóáúíóÓúÃóáõæÇ ãóÇ ÃóäÝóÞõæÇ Ðóáößõãú Íõßúãõ Çááøóåö íóÍúßõãõ Èóíúäóßõãú æóÇááøóåõ Úóáöíãñ Íóßöíãñ

de Koeffar = ontkenners van de waarheid cq ongelovigen
zijn niet 'halaal voor gelovige vrouwen

Al-Ma'idah [5:57]
5:57 O ye who believe! take not for friends and protectors those who take your religion for a mockery or sport,- whether among those who received the Scripture before you, or among those who reject Faith; but fear ye Allah, if ye have faith (indeed).

íóÇ ÃóíøõåóÇ ÇáøóÐöíäó ÂãóäõæÇú áÇó ÊóÊøóÎöÐõæÇú ÇáøóÐöíäó ÇÊøóÎóÐõæÇú Ïöíäóßõãú åõÒõæðÇ æóáóÚöÈðÇ ãøöäó ÇáøóÐöíäó ÃõæÊõæÇú ÇáúßöÊóÇÈó ãöä ÞóÈúáößõãú æóÇáúßõÝøóÇÑó ÃóæúáöíóÇÁ æóÇÊøóÞõæÇú Çááøåó Åöä ßõäÊõã ãøõÄúãöäöíäó

Koeffar is NIET gelijk aan Lieden van het Boek

De Lieden van Het Boek wodt slechts het volgende opgedragen, in feite zijn zij dan moslim (overgegevenen) zoals Abraham en Jesus moslims waren. EN DUS zijn ze als ze hie aan voldoen zeker geen Koeffar of Mushrikoen.:

98:4 Nor did the People of the Book make schisms, until after there came to them Clear Evidence.

æóãóÇ ÊóÝóÑøóÞó ÇáøóÐöíäó ÃõæÊõæÇ ÇáúßöÊóÇÈó ÅöáøóÇ ãöä ÈóÚúÏö ãóÇ ÌóÇÁÊúåõãõ ÇáúÈóíøöäóÉõ

98:5 And they have been commanded no more than this: To worship Allah, offering Him sincere devotion, being true (in faith); to establish regular prayer; and to practise regular charity; and that is the Religion Right and Straight .

æóãóÇ ÃõãöÑõæÇ ÅöáøóÇ áöíóÚúÈõÏõæÇ Çááøóåó ãõÎúáöÕöíäó áóåõ ÇáÏøöíäó ÍõäóÝóÇÁ æóíõÞöíãõæÇ ÇáÕøóáóÇÉó æóíõÄúÊõæÇ ÇáÒøóßóÇÉó æóÐóáößó Ïöíäõ ÇáúÞóíøöãóÉö

98:6 Those who reject (Truth), among the People of the Book and among the Polytheists, will be in Hell-Fire, to dwell therein (for aye). They are the worst of creatures.

Åöäøó ÇáøóÐöíäó ßóÝóÑõæÇ ãöäú Ãóåúáö ÇáúßöÊóÇÈö æóÇáúãõÔúÑößöíäó Ýöí äóÇÑö Ìóåóäøóãó ÎóÇáöÏöíäó ÝöíåóÇ ÃõæúáóÆößó åõãú ÔóÑøõ ÇáúÈóÑöíøóÉö

3:20 So if they dispute with thee, say: "I have submitted My whole self to Allah and so have those who follow me ." And say to the People of the Book and to those who are unlearned: "Do ye (also) submit yourselves?" If they do, they are in right guidance , but if they turn back, Thy duty is to convey the Message; and in Allah's sight are (all) His servants.

ÝóÅäú ÍóÂÌøõæßó ÝóÞõáú ÃóÓúáóãúÊõ æóÌúåöíó áöáøåö æóãóäö ÇÊøóÈóÚóäö æóÞõá áøöáøóÐöíäó ÃõæúÊõæÇú ÇáúßöÊóÇÈó æóÇáÃõãøöíøöíäó ÃóÃóÓúáóãúÊõãú ÝóÅöäú ÃóÓúáóãõæÇú ÝóÞóÏö ÇåúÊóÏóæÇú æøóÅöä ÊóæóáøóæúÇú ÝóÅöäøóãóÇ Úóáóíúßó ÇáúÈóáÇóÛõ æóÇááøåõ ÈóÕöíÑñ ÈöÇáúÚöÈóÇÏö


Kun jij aangeven welke geleerden met bewijs uit de Koran onderbouwen waarom een huwelijk tussen een moslima met een man uit de lieden van het Boek verboden is?

contradictio
07-12-05, 20:31
Geplaatst door ~Panthera~
Dan stel ik de vraag maar, die gesteld moet worden : ziet een Moslim ELK ander mens, die geen Moslim is, als ongelovige ?



nee en ja (hangt ervanaf hoe je het woordje Islam ziet als culturele islam of als de overgaven aan Allah swt en als de religie van alle Profeten),

ongelovig ben je als je je Schepper ontkent of aan Hem deelgenoten toeschrijft...

Moslim betekent niets anders dan OVERGEGEVEN aan Allah swt (zoek het woordje maar op in de Koran).

.........................

2:112 Nay,-whoever submits His whole self to Allah and is a doer of good,- He will get his reward with his Lord; on such shall be no fear, nor shall they grieve .

Èóáóì ãóäú ÃóÓúáóãó æóÌúåóåõ áöáøåö æóåõæó ãõÍúÓöäñ Ýóáóåõ ÃóÌúÑõåõ ÚöäÏó ÑóÈøöåö æóáÇó ÎóæúÝñ Úóáóíúåöãú æóáÇó åõãú íóÍúÒóäõæäó

Juliette
07-12-05, 20:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
In eerste instantie zou ik zeggen dat is haar zaak dat ze het pad van de ongelovigen wenst te volgen, maar zij gaat nog veel verder, zij zoekt de publiciteit op en wil dat de moslima's en moslims net als haar hun islamitische (sexuele) normen en waarden opgeven en daarmee ook het pad der ongelovigen gaan betreden.

Ik zie niet in wat sex met al dan niet gelovig zijn te maken heeft.

Ik vermoed dat je met islamitische (sexuele) normen en waarden doelt op een zekere mate van trouw aan je partner. Daar heb ik geen probleem mee en is ook niks mis mee. Maar als zo'n relatie niet werkt, stukloopt. Om wat voor redenen dan ook is het wat mij betreft OK dat je opnieuw begint. Opnieuw een partner zoekt. Ook als het gaat over het verbreken van een huwelijk. Inclusief sex.

Mijn ervaring is die van de RKK (wat ik zag, niet wat ik meemaakte) . En daar zag je genoeg dat vrouwen die eindelijk de moed hadden om van hun tirannieke, brute vent te scheiden door de kerk (waar ze zo in geloofden) nog eens extra in het verdomhoekje werden geduwd als zijnde zondige, onreine, foute vrouwen.

Is dat dan een goeie manier om de dingen te bekijken?

Juliette
07-12-05, 21:03
Geplaatst door contradictio
nee en ja (hangt ervanaf hoe je het woordje Islam ziet als culturele islam of als de overgaven aan Allah swt en als de religie van alle Profeten),

ongelovig ben je als je je Schepper ontkent of aan Hem deelgenoten toeschrijft...

Moslim betekent niets anders dan OVERGEGEVEN aan Allah swt (zoek het woordje maar op in de Koran).



Fuck zeg.

Worden jullie gelovigen nooit moe van dit soort jullie zelf aangemeten morele superioriteit?

contradictio
07-12-05, 21:10
Geplaatst door Juliette
Fuck zeg.

Worden jullie gelovigen nooit moe van dit soort jullie zelf aangemeten morele superioriteit?


zou jij moe worden van jouw waarheid?..

Om je eerdere vraag duidelijker te beantwoorden:

nee, ik zie niet elke niet-moslim als een ongelovige...

Juliette
07-12-05, 21:15
Geplaatst door contradictio
zou jij moe worden van de waarheid...

Om je eerdere vraag duidelijker te beantwoorden:

nee, ik zie niet elke niet-moslim als een ongelovige...

Dat wou ik ook niet zo zeggen. Ik reageerde te scherp.

Maar sommige gelovigen laten je echt verstaan dat je iets minder bent. En daar heb ik het erg moeilijk mee.

Wat die waarheid betreft, dat laat ik in het midden. Ik heb ze in elk geval niet in pacht. En ik ga ervan uit eigenlijk niemand.

contradictio
07-12-05, 21:22
Geplaatst door Juliette
Dat wou ik ook niet zo zeggen. Ik reageerde te scherp.

Maar sommige gelovigen laten je echt verstaan dat je iets minder bent. En daar heb ik het erg moeilijk mee.

Wat die waarheid betreft, dat laat ik in het midden. Ik heb ze in elk geval niet in pacht. En ik ga ervan uit eigenlijk niemand.


Misschien troost het je dat er sommige gelovigen zijn die het pijn doet om te zien dat de werken van een persoon die op deze planeet zijn/haar best doet misschien tevergeefs zijn omdat Hij/zij Allah ontkent. Zij wensen de ander liever de hemel toe dan de hel omdat zij weten dat de Hel een vreselijke verblijfplaats zal zijn.

Juliette
07-12-05, 21:33
Geplaatst door contradictio
Misschien troost het je dat er sommige gelovigen zijn die het pijn doet om te zien dat de werken van een persoon die op deze planeet zijn/haar best doet misschien tevergeefs zijn omdat Hij/zij Allah ontkent. Zij wensen de ander liever de hemel toe dan de hel omdat zij weten dat de Hel een vreselijke verblijfplaats zal zijn.

Ik wens iedereen het allerbeste toe. Gelovig of ongelovig.

En ik sla mensen als Jezus of Mohammed (vrede zij met hen, of hoe doen jullie moslims dat?) en hun boodschap erg hoog aan. Die verhalen zijn me we wel te waardevol om in een welles - nietes spelletje gedrukt te worden. Of een kinderachtige discussie waarin het er enkel op aankomt je gelijk te halen. Als je snapt wat ik bedoel. Dat doet afbreuk aan wat die mensen te vertellen hadden.

MusicManiac
07-12-05, 21:33
Geplaatst door contradictio
Misschien troost het je dat er sommige gelovigen zijn die het pijn doet om te zien dat de werken van een persoon die op deze planeet zijn/haar best doet misschien tevergeefs zijn omdat Hij/zij Allah ontkent. Zij wensen de ander liever de hemel toe dan de hel omdat zij weten dat de Hel een vreselijke verblijfplaats zal zijn.

Dat is dan heel aardig van die gelovigen, maar ik zou zeggen : doe AUB geen moeite .. ik geloof niet in de hel.

contradictio
07-12-05, 21:41
Geplaatst door Juliette
Ik wens iedereen het allerbeste toe. Gelovig of ongelovig.

En ik sla mensen als Jezus of Mohammed (vrede zij met hen, of hoe doen jullie moslims dat?) en hun boodschap erg hoog aan. Die verhalen zijn me we wel te waardevol om in een welles - nietes spelletje gedrukt te worden. Of een kinderachtige discussie waarin het er enkel op aankomt je gelijk te halen. Als je snapt wat ik bedoel. Dat doet afbreuk aan wat die mensen te vertellen hadden.

ik snap wat je bedoelt,

"een kinderachtige discussie waarin het er enkel op aankomt je gelijk te halen"

is echter nooit mijn intentie geweest. Het spijt me aan eenieder als dat zo is overgekomen.

Juliette
07-12-05, 21:45
Geplaatst door contradictio
ik snap wat je bedoelt,

"een kinderachtige discussie waarin het er enkel op aankomt je gelijk te halen"

is echter nooit mijn intentie geweest. Het spijt me aan eenieder als dat zo is overgekomen.

Ik had het niet op jou hoor. Hoop dat dat wat overkwam?

contradictio
07-12-05, 21:49
Geplaatst door Juliette
Ik had het niet op jou hoor. Hoop dat dat wat overkwam?



:)


toch kan het geen kwaad mijn eigen intenties t.a.v. discussies te (her)evalueren ;)

Juliette
07-12-05, 21:58
Geplaatst door contradictio
:)


toch kan het geen kwaad mijn eigen intenties t.a.v. discussies te (her)evalueren ;)

:fpetaf: Probeer ik ook te doen. (Lukt niet altijd even goed) Je regelmatig afvragen waar je mee bezig bent & hoe je naar dingen kijkt.

Nelis70
07-12-05, 22:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen. Daarbij wil ze dat de islamitische normen en waarden vernietigd worden. Typische autochtone politieke en mediaspelletjes, de afvalligen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen. En de aandachtgeile afvallige denkt dat ze zogenaamd een moderne vooruitstrevende intellectueel is.




Al haar oproepen zijn gericht om moslima's te doen afdwalen zodat haar afvalligheid minder opvalt.




Ik zie een vrouw die afvallig is en zich niet aan het geloof wenst te houden en daarom wil dat de islam aan haar wensen wordt aangepast.




Waarom schuif jij toch zo vaak een motivatie in iemands schoenen? Dat is nogal aanmatigend.

Bar
08-12-05, 00:01
Geplaatst door contradictio
Misschien troost het je dat er sommige gelovigen zijn die het pijn doet om te zien dat de werken van een persoon die op deze planeet zijn/haar best doet misschien tevergeefs zijn omdat Hij/zij Allah ontkent. Zij wensen de ander liever de hemel toe dan de hel omdat zij weten dat de Hel een vreselijke verblijfplaats zal zijn.

Volgens de katholieke leer zijn de moslims de ongelovigen/heidenen.
Gaan ook naar de hel enzo.

Het verschil is hierbij echter dat geen moderne katholiek dit zal zeggen, laat staan tot vervelens toe erin wrijft. Integendeel, men gunt de moslim zijn geloof en spreekt met respect over de waarde van dat geloof.

Ik mag hopen dat moslims ooit nog eens ophouden met de hel en verdoemenis voorspellingen richting anders- en nietgelovigen.

Zolang dat niet het geval is, wordt het helemaal niks met het vreedzaam samenleven vrees ik.

mark61
08-12-05, 00:20
Geplaatst door BiL@L
Die post is helemaal niet weg gehaald ik kan mij aardig beheersen achter een toetsenbord, maak je maar geen zorgen.

Oh dat kan ook, tis een beetje rommelig hier de laatste tijd.


Ik zou iets aan die tunnelvisie gaan doen, want op deze manier nuanceer je alles, als je daar al van mag spreken, op een pessimistische manier. Ik meen overigens dat ik jou in die topper topic over Nederlandse moslima's heb zien schrijven dat je het vermoeden had dat ze moslima's geworden waren alleen maar omdat de man dat was.

Dat heb je dan erg slecht gelezen.


(Dit heb ik overigens een stukje terug ontkracht

Over een verplichting heb ik het al helemaal niet gehad. Niet eroplos interpreteren svp.

mark61
08-12-05, 00:26
Geplaatst door contradictio
Misschien troost het je dat er sommige gelovigen zijn die het pijn doet om te zien dat de werken van een persoon die op deze planeet zijn/haar best doet misschien tevergeefs zijn omdat Hij/zij Allah ontkent. Zij wensen de ander liever de hemel toe dan de hel omdat zij weten dat de Hel een vreselijke verblijfplaats zal zijn.

Ik voel eigenlijk meer voor degene die zijn best op aarde doet zonder verwachting van een beloning later.

Ik vind inspanningen die deze aarde prettiger om te bewonen maken niet bepaald tevergeefs.

mark61
08-12-05, 01:22
Geplaatst door BiL@L
Nee hoor, althans, niet voor de Soennitische meerderheid. Daarbij kan er gesproken worden van een gezaghebbende geleerde wanneer deze bekend staat om zijn oordelen en kundigheid conform de Qor-aan en de Soennah.

Das al net zo vaag. Bekend bij wie? Worden daar opiniepeilingen over gehouden?

Tomas
08-12-05, 09:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is dit een schuldbekentenis van je persoonlijke aanvallen op mijn persoon?

Dan hoef je het niet allemaal nog een keer te herhalen [freya]

Tomas
08-12-05, 09:49
Geplaatst door freya
Ben blij dat je zelf toegeeft dat je zo fout zat dat het eigenlijk verwijderd had moeten worden.
Wil je mss in plaats daarvan een strafpunt?

Dat is nl veel minder werk dan handmatig elke foute post verwijderen.

:moe:

Fout in de zin dat het volgens jouw regels niet thuis hoort in de(ze) discussie kan ik niet ontkennen. Maar inhoudelijk sta ik er nog altijd achter.

Dus je wilt graag die strafpunt? [freya]

Couscousje
08-12-05, 10:04
Ging iemand het boek nog lezen? :hihi:

Cc

Tomas
08-12-05, 10:09
Geplaatst door Couscousje
Ging iemand het boek nog lezen? :hihi:

Cc

Een vrouwenboek? Kom nou.

et_2000nl
08-12-05, 10:12
Geplaatst door BiL@L
Nee hoor, althans, niet voor de Soennitische meerderheid. Daarbij kan er gesproken worden van een gezaghebbende geleerde wanneer deze bekend staat om zijn oordelen en kundigheid conform de Qor-aan en de Soennah.

Oeps, weer zo'n knuppel in het spreekwoordelijke hoenderhok.

Hoe bepaal je of iemand zijn oordelen zijn gebaseerd op kundigheid? Hoe gaat een geleerde daar mee om? Door opdrachten te geven, of door zijn kennis te delen als visie, en je bepaald zelf hoe je daar mee om gaat. Is het niet zo, dat conformisme, de zogenaamde onwetende, die wij allen zijn, ons tot ja knikkers maakt? Waar meet je wijsheid aan af en reflecteer je het aan je eigen kennis en observeringen? Welke geleerden kies je, er zijn er nogal wat met conflicterende opvattingen?

Zo maar wat vragen.

et_2000nl
08-12-05, 10:13
Geplaatst door Couscousje
Ging iemand het boek nog lezen? :hihi:

Cc

Welk boek? Ik heb al een boek. :moe:

:hihi:

Juliette
08-12-05, 10:23
Geplaatst door Couscousje
Ging iemand het boek nog lezen? :hihi:

Cc

Ik wacht op de film. :ego:

contradictio
08-12-05, 10:53
Geplaatst door BiL@L
Nee hoor, althans, niet voor de Soennitische meerderheid. Daarbij kan er gesproken worden van een gezaghebbende geleerde wanneer deze bekend staat om zijn oordelen en kundigheid conform de Qor-aan en de Soennah.

en hoe beoordeel je of iemand kundig is in zijn oordelen en dat die conform zijn aan de Koran en Soenna. Moet je daat weer niet een geleerde voor zijn? of mag je als "leek" ook een oordeel vellen?

dus de geleerden beoordelen de geleerden en die bepalen zelf weer wie de geleerden worden...?

Nelis70
08-12-05, 10:57
Geplaatst door Juliette
Ik wacht op de film. :ego:

ik wacht op de musical

Nelis70
08-12-05, 10:58
Geplaatst door Couscousje
Ging iemand het boek nog lezen? :hihi:

Cc

De recensie spreekt me wel aan, dus ik denk het wel.

freya
08-12-05, 11:46
Geplaatst door Couscousje
Ging iemand het boek nog lezen? :hihi:

Cc

Alleen als Zwarte Schaap dat ook doet :ego:

Anders wacht ik wel tot de film op video uitkomt :ego:














( zou het al in de bieb te krijgen zijn?)

Couscousje
08-12-05, 12:15
Geplaatst door freya
Alleen als Zwarte Schaap dat ook doet :ego:

Anders wacht ik wel tot de film op video uitkomt :ego:














( zou het al in de bieb te krijgen zijn?)

Denk het inmiddels wel.

Ik heb de recensie echt maanden geleden gedaan, toen was het al een tijdje uit.

Cc

Bofko
08-12-05, 12:18
Geplaatst door Nelis70
ik wacht op de musical

Dankzij Joop van den Ende zal in Nederland de musical er eerder zijn dan de film.

Juliette
08-12-05, 12:23
Dit stuk vond ik nog van dezelfde dame op de site van Liberales. Ik vind r echt niks provocerend of aanvallend tav de islam in.

"Gun moslima's eigen sexualiteit - Naema Tahir


“Moslims doen niet aan seks”, sprak een van mijn opvoeders, “wij krijgen onze kinderen van Allah.” Op mijn dertiende wist ik niet wat seks was, maar deze ‘wijze’ woorden stelden me wel gerust. Ze bevestigden wat ik al vermoedde, namelijk dat moslims en koninklijke families niet aan seks deden. Deze mensen waren immers heilig, en seks was vies, iets voor de minder verheven westerlingen.

Het taboe op seksualiteit is niet onbekend binnen moslimgezinnen. Met zijn boek Islam, liefde en seksualiteit wil Abdulwahid van Bommel moslims ervan bewust maken dat seks openlijk wordt besproken in moslimse bronnen. Zijn pleidooi om de profeet Mohammed als voorbeeld te nemen en terug te grijpen naar oude normen, is een typische roep om de seksuele grenzen af te bakenen. Seks is toegestaan, maar ga vooral niet over tot de ‘westerse vrije seks’: het ultieme kwaad dat tot de verloedering van de maatschappij zal leiden. Met dat pleidooi zal het taboe moeilijk doorbroken kunnen worden.


Veel gelovige ouders willen hun kinderen niet al te nieuwsgierig maken naar hun lichamelijkheid en seksualiteit. Liever laten ze het seksuele gedrag van zonen onbesproken of gedogen het. Zolang de moslimdochters maar niet dezelfde seksuele vrijheid nemen, want zij behoren als maagd het huwelijk in te gaan. Conservatieve moslims ontkennen dat vrije seks veelvuldig bij moslims voorkomt en als het voorkomt, schrijven ze dat gemakkelijk toe aan de oversekste, materialistische consumentenmaatschappij van ‘het Westen’, waar zij de islam als oplossing tegenover stellen.

De maagdelijkheid van de moslima (en in mindere mate de afwezigheid van openlijke homoseksualiteit) is symbool in de politieke strijd van conservatieve moslims. Alsof het maagdenvlies niet háár maar de gemeenschap toebehoort, wordt de maagdelijkheidstoets een publieke aangelegenheid. Dit uit zich in strenge controle op het gedrag en kleding van de moslima. Met haar hoofddoek en bedekkende kleding lijkt ze te moeten uitstralen dat zíj tenminste niet de aanleiding geeft tot seks. En omdat zij in beginsel kan bewijzen of zij wel of niet maagd is, wordt dat bewijs ook verlangd. Alleen zo kan zij aantonen dat zij een deugdelijke vrouw is die de grenzen van de seksuele moraliteit niet heeft overschreden. De ontmaagding - in de praktijk een recht van de echtgenoot tijdens de huwelijksnacht - wordt omgeven door angst voor schending van de eer van de familie. Die angst draagt de moslima.


Veel seksueel actieve moslima's (en die zijn er) zullen hun seksuele verleden ontkennen. Ze ondergaan maagdenvlieshersteloperaties, gebruiken bloed producerende foefjes of trouwen in ongestelde staat. Dit alles om manlief een vrijbrief te geven tenminste wat bevlekte lakens aan de alerte schoonmoeder te tonen. De seksuele escapades van de man doen niet terzake.


Hoewel wordt volgehouden dat het de man ook verboden is buiten het huwelijk seks te hebben, is dat niet wat de wetten in de koran daarover zeggen: hem wordt seksueel genot toegestaan met meerdere vrouwen, zelfs buiten de huwelijkse staat - bijvoorbeeld door seksuele omgang te hebben met zijn slavinnen. Uiteraard, slavernij is afgeschaft, maar de heilige wetten blijven overeind en wekken tenminste de suggestie dat zijn seksuele drift groter wordt geacht dan die van vrouwen. Dit zou een van de redenen kunnen zijn waarom zijn seksueel gedrag en seksuele zelfexpressie niet, zoals bij de moslima, onder de loep worden genomen.


Wordt het dan niet tijd om die normen ter discussie te stellen? Ooit was er een tijd waarin polygamie norm was, waarin een vrouw beschermd moest worden tegen de risico's van de door mannen bevolkte harde buitenwereld, en waarin slaven deel uitmaakten van de huishoudens van rijke moslims. Er bestond een zekere sociale druk om gedragsnormen over seksualiteit verschillend naar geslacht in te vullen, zoals in de overgeleverd koranische wetten ook is gebeurd. In de gedesegregeerde maatschappijen, met de hogere huwelijksleeftijd, de toenemende kennis en de financiële en morele onafhankelijkheid van vrouwen, mogen we ons afvragen wat diezelfde normen zijn gaan betekenen en wat de mechanische naleving ervan inhoudt voor moslims.

De eis van mechanische naleving houdt geen rekening met de maatschappelijke werkelijkheid waarin seks buiten het huwelijk - de jure weliswaar verboden maar de facto veelvuldig, maar verborgen - voorkomt. Een werkelijkheid waarin hypocrisie een moraliteit in stand houdt die geen basis vindt bij alle moslims. Een werkelijkheid waarin norm en praktijk aan de moslima blijvend minder seksuele rechten en vrijheden geven dan aan de heteroseksuele moslimman. Een werkelijkheid waarin haar seksuele behoefte kleiner wordt geacht dan de zijne.

Het wordt tijd voor een debat over seksualiteit waarin wordt erkend dat de maagdencultus een uitwerking is van de moslimse normen, als gevolg waarvan vrouwen het recht ontnomen wordt een hoge standaard van seksuele gezondheid te bereiken en zij afhankelijk worden van het oordeel van anderen. Het is niet meer voldoende te verwijzen naar de profeet, van wie wordt beweerd dat hij geen waarde hechtte aan de maagdelijkheid. Of naar mooie kretologie van moslima's dat zij juist beschermd worden tegen westerse schoonheidsidealen en niet worden gedwongen hun lichaam aan vreemden te tonen.


De moderne moslima zou vandaag in staat moeten zijn de zelfbeschikking over haar eigen lichaam op te eisen en haar maagdelijkheid en ontmaagding alleen háár zaak te maken. Zij moet kunnen kiezen voor invulling van haar seksualiteit op een manier die haar gelukkig maakt, of ze nou als maagd het huwelijk wil ingaan of niet. Bovendien, als maagdelijkheid werkelijk geen eis is, zoals veel moslims beweren, waarom er dan aan toegeven? Dus, Dolle Amina's onder u: toon dat bebloede laken! Hang het aan de vlaggenmast op je balkon! Maar dan eerst na je symbolische zelfontmaagding.
"

Nelis70
08-12-05, 13:43
Geplaatst door Couscousje
Denk het inmiddels wel.

Ik heb de recensie echt maanden geleden gedaan, toen was het al een tijdje uit.

Cc

Goed geschreven recensie
(denk je nu trouwens dat ik iets van je moet:))

Couscousje
08-12-05, 14:04
Geplaatst door Nelis70
Goed geschreven recensie
(denk je nu trouwens dat ik iets van je moet:))

Ik ben Zwarte Schaap niet die overal 1 of andere foute intentie achter zoekt. ;)

Cc

Spitsboef
08-12-05, 14:10
Geplaatst door Ourzazate
Waarom zou ze beveiliging nodig hebben? Het is al lang geen moslima meer. Iemand zoals Naema die niet bidt, niet vast en bepaalde islamitische regels aan de laars lapt zou zich helemaal niet als spreekbuis voor het 'liberale Islam' moeten profileren. Dan laat ik haar partner en haar relatie met haar ouders maar achterwege...:jammer:.

Dat ze daarna zo trots van de toren blaast en iemand zoals Cheppih ondeugdzame bijnamen geeft is lachwekkend . Ik adviseer die dame eens in de eigen spiegel te kijken en het wijsvingertje niet op anderen te richten. Vaak is de echte schuldige dichterbij dan je denkt...:).

Ik bedoel maar, geen zin in dat trut-Boek. of kut? :knife_hea

MusicManiac
08-12-05, 14:12
Geplaatst door Juliette
Dit stuk vond ik nog van dezelfde dame op de site van Liberales. Ik vind r echt niks provocerend of aanvallend tav de islam in.

"Gun moslima's eigen sexualiteit - Naema Tahir


“Moslims doen niet aan seks”, sprak een van mijn opvoeders, “wij krijgen onze kinderen van Allah.” Op mijn dertiende wist ik niet wat seks was, maar deze ‘wijze’ woorden stelden me wel gerust. Ze bevestigden wat ik al vermoedde, namelijk dat moslims en koninklijke families niet aan seks deden. Deze mensen waren immers heilig, en seks was vies, iets voor de minder verheven westerlingen.

Het taboe op seksualiteit is niet onbekend binnen moslimgezinnen. Met zijn boek Islam, liefde en seksualiteit wil Abdulwahid van Bommel moslims ervan bewust maken dat seks openlijk wordt besproken in moslimse bronnen. Zijn pleidooi om de profeet Mohammed als voorbeeld te nemen en terug te grijpen naar oude normen, is een typische roep om de seksuele grenzen af te bakenen. Seks is toegestaan, maar ga vooral niet over tot de ‘westerse vrije seks’: het ultieme kwaad dat tot de verloedering van de maatschappij zal leiden. Met dat pleidooi zal het taboe moeilijk doorbroken kunnen worden.


Veel gelovige ouders willen hun kinderen niet al te nieuwsgierig maken naar hun lichamelijkheid en seksualiteit. Liever laten ze het seksuele gedrag van zonen onbesproken of gedogen het. Zolang de moslimdochters maar niet dezelfde seksuele vrijheid nemen, want zij behoren als maagd het huwelijk in te gaan. Conservatieve moslims ontkennen dat vrije seks veelvuldig bij moslims voorkomt en als het voorkomt, schrijven ze dat gemakkelijk toe aan de oversekste, materialistische consumentenmaatschappij van ‘het Westen’, waar zij de islam als oplossing tegenover stellen.

De maagdelijkheid van de moslima (en in mindere mate de afwezigheid van openlijke homoseksualiteit) is symbool in de politieke strijd van conservatieve moslims. Alsof het maagdenvlies niet háár maar de gemeenschap toebehoort, wordt de maagdelijkheidstoets een publieke aangelegenheid. Dit uit zich in strenge controle op het gedrag en kleding van de moslima. Met haar hoofddoek en bedekkende kleding lijkt ze te moeten uitstralen dat zíj tenminste niet de aanleiding geeft tot seks. En omdat zij in beginsel kan bewijzen of zij wel of niet maagd is, wordt dat bewijs ook verlangd. Alleen zo kan zij aantonen dat zij een deugdelijke vrouw is die de grenzen van de seksuele moraliteit niet heeft overschreden. De ontmaagding - in de praktijk een recht van de echtgenoot tijdens de huwelijksnacht - wordt omgeven door angst voor schending van de eer van de familie. Die angst draagt de moslima.


Veel seksueel actieve moslima's (en die zijn er) zullen hun seksuele verleden ontkennen. Ze ondergaan maagdenvlieshersteloperaties, gebruiken bloed producerende foefjes of trouwen in ongestelde staat. Dit alles om manlief een vrijbrief te geven tenminste wat bevlekte lakens aan de alerte schoonmoeder te tonen. De seksuele escapades van de man doen niet terzake.


Hoewel wordt volgehouden dat het de man ook verboden is buiten het huwelijk seks te hebben, is dat niet wat de wetten in de koran daarover zeggen: hem wordt seksueel genot toegestaan met meerdere vrouwen, zelfs buiten de huwelijkse staat - bijvoorbeeld door seksuele omgang te hebben met zijn slavinnen. Uiteraard, slavernij is afgeschaft, maar de heilige wetten blijven overeind en wekken tenminste de suggestie dat zijn seksuele drift groter wordt geacht dan die van vrouwen. Dit zou een van de redenen kunnen zijn waarom zijn seksueel gedrag en seksuele zelfexpressie niet, zoals bij de moslima, onder de loep worden genomen.


Wordt het dan niet tijd om die normen ter discussie te stellen? Ooit was er een tijd waarin polygamie norm was, waarin een vrouw beschermd moest worden tegen de risico's van de door mannen bevolkte harde buitenwereld, en waarin slaven deel uitmaakten van de huishoudens van rijke moslims. Er bestond een zekere sociale druk om gedragsnormen over seksualiteit verschillend naar geslacht in te vullen, zoals in de overgeleverd koranische wetten ook is gebeurd. In de gedesegregeerde maatschappijen, met de hogere huwelijksleeftijd, de toenemende kennis en de financiële en morele onafhankelijkheid van vrouwen, mogen we ons afvragen wat diezelfde normen zijn gaan betekenen en wat de mechanische naleving ervan inhoudt voor moslims.

De eis van mechanische naleving houdt geen rekening met de maatschappelijke werkelijkheid waarin seks buiten het huwelijk - de jure weliswaar verboden maar de facto veelvuldig, maar verborgen - voorkomt. Een werkelijkheid waarin hypocrisie een moraliteit in stand houdt die geen basis vindt bij alle moslims. Een werkelijkheid waarin norm en praktijk aan de moslima blijvend minder seksuele rechten en vrijheden geven dan aan de heteroseksuele moslimman. Een werkelijkheid waarin haar seksuele behoefte kleiner wordt geacht dan de zijne.

Het wordt tijd voor een debat over seksualiteit waarin wordt erkend dat de maagdencultus een uitwerking is van de moslimse normen, als gevolg waarvan vrouwen het recht ontnomen wordt een hoge standaard van seksuele gezondheid te bereiken en zij afhankelijk worden van het oordeel van anderen. Het is niet meer voldoende te verwijzen naar de profeet, van wie wordt beweerd dat hij geen waarde hechtte aan de maagdelijkheid. Of naar mooie kretologie van moslima's dat zij juist beschermd worden tegen westerse schoonheidsidealen en niet worden gedwongen hun lichaam aan vreemden te tonen.


De moderne moslima zou vandaag in staat moeten zijn de zelfbeschikking over haar eigen lichaam op te eisen en haar maagdelijkheid en ontmaagding alleen háár zaak te maken. Zij moet kunnen kiezen voor invulling van haar seksualiteit op een manier die haar gelukkig maakt, of ze nou als maagd het huwelijk wil ingaan of niet. Bovendien, als maagdelijkheid werkelijk geen eis is, zoals veel moslims beweren, waarom er dan aan toegeven? Dus, Dolle Amina's onder u: toon dat bebloede laken! Hang het aan de vlaggenmast op je balkon! Maar dan eerst na je symbolische zelfontmaagding.
"

Helder, duidelijk. prachtig geschreven .. door een vrouw, en daar kunnen sommige mannelijke moslims niet tegen denk ik. Als er geen tegenargumenten te bedenken zijn, is het geschreven door een 'afvallige'..

Spitsboef
08-12-05, 14:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen. Daarbij wil ze dat de islamitische normen en waarden vernietigd worden.

Typische autochtone politieke en mediaspelletjes, de afvalligen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen. En de aandachtgeile afvallige denkt dat ze zogenaamd een moderne vooruitstrevende intellectueel is.

Eensh!

:)

MusicManiac
08-12-05, 14:13
Geplaatst door Spitsboef
Eensh!

:)

Ah we worden op onze wenken bediend ! :hardlach:

Spitsboef
08-12-05, 14:25
Geplaatst door MusicManiac
Ah we worden op onze wenken bediend ! :hardlach:

Tja.

Helemaal mee eens hoor!

:strik:










Spitsboef

Nelis70
08-12-05, 14:45
Geplaatst door Spitsboef
Eensh!

:) ah, nog zo iemand die heel aanmatigend invult wat de motivaties van de schrijfster zijn.
Da's dom.

Spitsboef
08-12-05, 15:07
Geplaatst door Nelis70
ah, nog zo iemand die heel aanmatigend invult wat de motivaties van de schrijfster zijn.
Da's dom.

Ik weet, doe slechts bepaalde zieligerds na!.



:)

Nelis70
08-12-05, 15:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen.

Nog een keer je bijdrage gelezen en ik heb niets gevonden over sex met ongelovigen. Waar heb je dat vandaan?

Nelis70
08-12-05, 15:26
Geplaatst door Spitsboef
Ik weet, doe slechts bepaalde zieligerds na!.



:)

Da's ook dom.

Spitsboef
08-12-05, 15:45
Geplaatst door Nelis70
Da's ook dom.

Wat verandering enzo!

:)

Rudy
08-12-05, 17:17
Geplaatst door Juliette
Dit stuk vond ik nog van dezelfde dame op de site van Liberales. Ik vind r echt niks provocerend of aanvallend tav de islam in.

"Gun moslima's eigen sexualiteit - Naema Tahir"

Er is ook niets provocerends of aanvallends te lezen. In het kader van een emancipatiestrijd kan dit wel tellen. Er mag ook niet worden veralgemeend. De tekst verduidelijkt alleen maar op welke basis bepaalde principes en gewoontes steunen.
Het spijtige is steeds dat:
1. De absolute harde tegenstanders van dergelijke publicaties men man en macht proberen iedereen te overtuigen dat het om pure verzinsels gaat van een gefrustreerde.
2. Autochtoon extreem rechts met diezelfde publicaties probeert te veralgemenen en te stigmatiseren.

Rourchid
08-12-05, 20:25
Geplaatst door Couscousje

Die mentaliteit is er 1400 jaar later niet meer, al proberen sommige fundamentalisten daar koste wat het kost aan vast te houden. Om een voorbeeld te geven: polygamie, slavernij, het erfrecht. Allemaal zaken die heden ten dage heel anders beleefd en gezien worden. Diezelfde Qur'an moedigt het individu aan om zelf na te denken. In de Qur'an liggen miljoenen antwoorden, niet alleen het ene antwoord dat is geformuleerd door een interpretator in het jaar 600-and-counting na Christus.


Vanwege de zinsnede 'een interpetator' geloof ik de rest van het verhaal al niet meer.
Met 'een interpretator' kan alleen de Profeet (vzmh) bedoeld worden
Echter er zijn meerdere interpretatoren (en interpretatrices) en wil je die bestuderen dan betekent het dat je je grondig dient te verdiepen in de geschiedenis van de islamitische beschaving.
Verdiep je ook daadwerkelijk in de geschiedenis dan is het zo vast te stellen dat het sociaal egalitarisme geïnduceerd door de Profeet (vzmh) evenwaardigheid van man aan vrouw inhield, maar dat manvolk de (tijdelijk?) verloren macht weer na zich toegetrokken heeft na de dood van de Profeet (vzmh).
Helaas wordt hier geïnsinueerd dat islam per definitie een feodaal-agrarische cultus van het begin af aan is geweest en zal blijven, en dit is wat bepaalde politieke krachten dolgraag willen horen en zien.
De hele typering van moslims als feodaal-agrarisch heeft als doel iedere moslim tot vijand van de moderniteit uit te roepen en derhalve de islam in Nederland als oorzaak aan te wijzen van - en hier gaat het echt om - economische stagnatie.
De ecomisch stagnatie is echter onafwendbaar dankzij het wanbeleid en de verantwoordelijken voor het wanbeleid zijn zich al heel handig aan het indekken door alvast een contingent zondebokken te creeëren.

Geplaatst door Couscousje

De conclusie is wel duidelijk. Er is geen discussie mogelijk als mannen zoals Cheppih zich voordoen als de enige dragers van de ware islam. In wezen zijn ze fundamentalisten, omdat zij uit eigen vrije wil hebben besloten op te houden met nadenken over de basisstelling van hun geloof. Bij twijfel ontkennen ze. (...)


Dit vind ik te kort door de bocht.
M.Cheppih ken ik niet persoonlijk, maar ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat alles wat hij naar voren brengt de grond in gestampt wordt omdat het nu eenmaal uit de mond/pen van M. Cheppih komt.
Dit afbranden uit zich vooral in zijn iniatief om met name jongerencommissies in moskeeën op te richten en op deze manier een halt toe te roepen aan mogelijk isolationisme en sektarisme van jongeren die hier bevattelijk voor zijn. Indien dit soort iniatieven telkens maar getorpedeerd worden omdat o.a. M. Cheppih erbij betrokken is, zijn eventuele zeer ernstige gevolgen voorspelbaar.

Rourchid
08-12-05, 20:30
Geplaatst door Zwarte Schaap

Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen. Daarbij wil ze dat de islamitische normen en waarden vernietigd worden. Typische autochtone politieke en mediaspelletjes, de afvalligen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen. En de aandachtgeile afvallige denkt dat ze zogenaamd een moderne vooruitstrevende intellectueel is.


De zogenaamde onbespreekbaarheid van seksualiteit onder moslims dient ook hier als instrumteel middel om alle moslims tot feodaal-agrariëres te verklaren met allemaal de kans op een terugval naar de 'zuivere islam' zoals gedefinieerd door Hirsi Ali (VVD).
Dezelfde analogie kan geconstateerd worden bij godslastering, de recentelijke uitingen in een of ander Deense krant hadden slechts ten doel de Profeet (vzmh) voor te stellen als een feodaal-agrarisch cultfiguur met de daarbij behorende feodaal-agrarische volgelingen.

Geplaatst door Zwarte Schaap

Daarom dragen ze ook een hoofddoek. Ze willen als moslim worden gezien.


Ze willen als gelovigen gezien worden, om dezelfde reden dragen christelijke dames een crucifix.

Geplaatst door Zwarte Schaap

Ben je zelf nog gelovig?

Naema Tahir: Mijn moslimreligie was een angstreligie. Ik was bang voor God gelijk een puber. Ik was bang dat een jongen mij zou aanraken en dat God mij daarvoor zou straffen. Als ik nadien eens struikelde dacht ik dat het een teken van God was dat ik verkeerd handelde. Die angst had ik heel lang, zelfs tot mijn vierentwintigste. Die angst heb ik daarna kunnen overwinnen door mezelf als een individu en mens te zien en niet als het verlengde van de gemeenschap. Plots was mijn angst voor God weg. Ik geloof nu in de kracht van mijn menszijn, en misschien is die kracht wel wat men God noemt.


Dit is de beschrijving van een psychose waar ze kennelijk nog niet van los is want bij de kracht van menszijn hoort het afrekenen met primitieve wraakgevoelens.

Geplaatst door Zwarte Schaap

Pleiten voor een symbolische zelfontmaagding gaat toch ook al ver?

Naema Tahir: Ja. Vrouwen controle geven over hun eigen leven is bijzonder eng voor mannen die een lang kleed en een baard dragen en hun macht willen behouden door vrouwen te controleren. Mijn pleidooi voor de symbolische zelfontmaagding was bedoeld om vrouwen bewust te maken dat hun lichaam hen toebehoort en dat ze zelf de zelfbeschikking over hun eigen lichaam hebben. Dat veel moslima’s dit een verschrikkelijk pleidooi vonden, was voor mij een bewijs dat deze vrouwen zich nog steeds graag schikken in een door mannen bepaalde rol.


Symboolpolitiek, symbolisch interactionisme, groteske - via de media geuite - gebaren; het zijn de kenmerken van een wereld waarin er gedacht dat van boven uit een piramidische bestuursvorm 'normen en waarden' naar beneden opgelegd kunnen worden.
Veranderingen kunnen alleen vanuit de basis komen en echt constructief vind ik bijvoorbeeld de opmerking in de eerste uitzending van 'de meiden van halal' die er op neer komt dat ouders het onderwerp seksualiteit zelf met hun kinderen moeten bespreken.

Rourchid
08-12-05, 20:44
Geplaatst door Juliette

Dit stuk vond ik nog van dezelfde dame op de site van Liberales. Ik vind r echt niks provocerend of aanvallend tav de islam in.


De houding van de 'Liberales' is de zoveelste uiting van opportunisme dat zo inherent is aan 'liberalisme'.
Met name het op één lijn zetten van Hirsi Ali (VVD), Naima el-Bezaz en de symbolische zelfontmaagdster gaat alle spuigaten te buiten.
De betrokkenheid van Naima el-Bezaz bij de zogeheten 'Vagina-monologen' vind ik wel een verantwoorde opstelling .
Dit gaat om theatervoorstellingen waar jezelf een kijkje kan nemen en waar op evenwichtige wijze het machisme onder mannen in het algemeen aan de orde gesteld wordt. Oftewel het noodzakelijke verschil tussen confronterend en polemiserend.

Olive Yao
08-12-05, 22:47
Geplaatst door Ourzazate
Het is al lang geen moslima meer. Iemand zoals Naema die niet bidt, niet vast en bepaalde islamitische regels aan de laars lapt zou zich helemaal niet als spreekbuis voor het 'liberale Islam' moeten profileren. Dan laat ik haar partner en haar relatie met haar ouders maar achterwege.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Uiteindelijk gaat het om een ongelovige allochtoontje die met een ongelovige autochtoon is getrouwd en de moslima's haar pad wil laten volgen door ze sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen. Daarbij wil ze dat de islamitische normen en waarden vernietigd worden.

Typische autochtone politieke en mediaspelletjes, de afvalligen mogen de hete kastanjes uit het vuur halen. En de aandachtgeile afvallige denkt dat ze zogenaamd een moderne vooruitstrevende intellectueel is.
(...)
Het is duidelijk dat ze geen moslima is.

Ourzazate en Zwarte Schaap stellen dat Naema Tahir “geen moslima”, “afvallige” en “ongelovige” is.
Waarom is ze dat, volgens hen?

Omdat ze “niet bidt, niet vast” - hoe weet Ourzazate dat? En als het zo is, is dat doorlaggevend?
Omdat ze “bepaalde islamitische regels aan de laars lapt” – welke regels?
Omdat ze met “een ongelovige autochtoon” getrouwd is – nou en?
Omdat ze “moslima’s sexueel toegankelijk te maken voor ongelovigen” – Zwarte Schaap wil dat moslimse mannen exclusief hun godsdienst kunnen uitzaaien.

De obessie met regels en de angst voor omgang met andersdenkenden zijn een teken van zwakte.

Olive Yao
08-12-05, 22:57
Geplaatst door Ourzazate
Ik ben het niet met haar eens. Een afvallige kan ons moslims niet vertellen wat wij dienen te doen met onze religie en hoe wij ons hierin zouden moeten gedragen. Haar kwalificatie geeft haar per saldo niet het recht om de moslims terecht te wijzen over hoe het nu wel zou moeten binnen de Islam...:).

Nee, niemand hoeft te vrezen voor zijn/haar leven wat mij betreft. Maar iemand die niet bidt, niet vast en vele andere islamitische regels overtreedt heeft in mijn optiek weinig recht van spreken als het gaat om hoe moslims de Islam zouden moeten belijden...:).
Ourzazate’s discussietruc is bekend: buitenstaanders onbevoegd verklaren.
(Voorlopig zie ik Naema Tahir overigens als moslima, en niet als buitenstaander).

Alle mensen hebben met elkaar te maken en alle mensen zijn mede verantwoordelijk voor alle andere mensen.
Geen kwestie van wel of niet, maar van meer of minder.

Juliette
08-12-05, 23:21
Geplaatst door Joacim
De zogenaamde onbespreekbaarheid van seksualiteit onder moslims dient ook hier als instrumteel middel om alle moslims tot feodaal-agrariëres te verklaren met allemaal de kans op een terugval naar de 'zuivere islam' zoals gedefinieerd door Hirsi Ali (VVD).

Onzin Joacim. Echt onzin. Ik geloof niet dat mevrouw Tahir door het te hebben over seksualiteit moslims wil bestempelen als 'feodaal - agrariërs' (jouw woorden).

En wat mij betreft, de 'zuivere islam' is, net als elke 'zuivere' interpretatie van eender welk geloof of ideologie puur fascisme.

Rudy
08-12-05, 23:48
Geplaatst door Joacim
De houding van de 'Liberales' is de zoveelste uiting van pervers opportunisme dat zo inherent is aan 'liberalisme'.
Er is niets mis met liberalisme. Op Liberales heb je vele en uiteenlopende meningen. Sommige stukken zijn misschien inderdaad nogal veralgemenend en moeten genuanceerd worden. Sommige auteurs zetten bepaalde aspecten nogal dik in de verf. Maar, en daar ben ik van overtuigd, ze bevatten allen tenminste een stukje van de waarheid. Uiteindelijk kunnen ze enkel storend overkomen voor wie zich in een liberale omgeving niet zou thuisvoelen. Een omgeving waar het individu van kapitaal belang is en waar zeker niet geopteerd wordt voor een vorm van collectivisme.

Rourchid
09-12-05, 01:46
Geplaatst door Rudy

Maar, en daar ben ik van overtuigd, ze bevatten allen tenminste een stukje van de waarheid.


Er zijn grenzen waar je niet overheen kan gaan.
En het rüksichtlos gelijkstellen van Naima el-Bezaz aan Hirsi Ali vindt ik niet alleen een leugen maar ook het aangezicht van de 'politiek' beschadigen.
Dit soort opgedrongen associaties kunnen ook mensenlevens kosten zoals reeds gebeurd is met de politicus Theo van Gogh die nooit doorgehad heeft dat hij politicus was aangezien Hirsi Ali wel zo manipulatief is om dit nooit verteld te hebben.

Geplaatst door Rudy

Een omgeving waar het individu van kapitaal belang is en waar zeker niet geopteerd wordt voor een vorm van collectivisme.


Probleem is dat als het aan Hirsi Ali en de zich aan haar zijde scharende symbolische zelfontmaagdster ligt er sprake is van twee botsende collectivismen:
1. De verlichten
2. De onontwikkelden.
Na haar martelaarschap als onderduikster stelde Hirsi Ali bij haar rentree (januari j.l.) dat de emancipatie van moslima's ter hand genomen moest worden door welgestelde vrouwen.
Het heeft er toch alle schijn van dat de symbolische zelfontmaagdster zich ook uitgeroepen heeft tot een de verlichting brengende welgestelde vrouw; op zijn zachtst gezegd is het echter wel ironisch dat beide welgestelde vrouwen aardig wat centjes verdienen aan hun eigen doelgroep en de onderdrukking geenszins opgelost wordt.

Rourchid
09-12-05, 02:12
Geplaatst door Juliette
Onzin Joacim. Echt onzin. Ik geloof niet dat mevrouw Tahir door het te hebben over seksualiteit moslims wil bestempelen als 'feodaal - agrariërs' (jouw woorden).


Onzin Juliette. Echt onzin.
Dat zijn helemaal niet mijn woorden, laat staan dat dit mijn argumentatie is.
Het onbespreekbaar zijn van seksualiteit is een kenmerk van feodaal-agrariërs is en mevrouw Tahir heeft het hier toch echt over.
(Citaat NT: “Moslims doen niet aan seks”, sprak een van mijn opvoeders, “wij krijgen onze kinderen van Allah.” )

Geplaatst door Juliette

En wat mij betreft, de 'zuivere islam' is, net als elke 'zuivere' interpretatie van eender welk geloof of ideologie puur fascisme.
Maar iedereen die het niet met mevrouw Tahir eens is wordt er van verdacht de 'zuivere islam' aan te hangen.

Juliette
09-12-05, 13:23
Geplaatst door Joacim
Onzin Juliette. Echt onzin.
Dat zijn helemaal niet mijn woorden, laat staan dat dit mijn argumentatie is.
Het onbespreekbaar zijn van seksualiteit is een kenmerk van feodaal-agrariërs is en mevrouw Tahir heeft het hier toch echt over.
(Citaat NT: “Moslims doen niet aan seks”, sprak een van mijn opvoeders, “wij krijgen onze kinderen van Allah.” )

Maar iedereen die het niet met mevrouw Tahir eens is wordt er van verdacht de 'zuivere islam' aan te hangen.

Jij haalde 'zuivere islam' aan toen je de vermeende bedoeling van mevrouw Tahir besprak. En mevrouw Tahir vertelde enkel maar wat zij meegemaakt had in haar opvoeding. Als een leraar zegt dat 'moslims niet aan seks' doen dan heeft die man een groot probleem en naar die kinderen is dat helemaal niet correct. Zo'n man of vrouw zou geen les mogen geven.

Maar ik merk nergens in r verhaal dat ze de islam zou aanvallen.

Rourchid
09-12-05, 15:27
Geplaatst door Olive Yao
Ourzazate en Zwarte Schaap stellen dat Naema Tahir “geen moslima”, “afvallige” en “ongelovige” is.

Het gaat niet om de persoon van mevrouw Tahir, het gaat om haar Hirsi Ali-achtige oplossingen die geenszins bijdragen aan het gestelde probleem: de maagdelijkheid preserveren door meisjes/vrouwen te dwingen het bestaan van seksualiteit te ontkennen.
De wijze waarop meisjes/vrouwen op het bestaan van hun seksualiteit zouden moeten attenderen is het uit het raam hangen van een bebloed laken en dat is hooguit een symbolische daad met dezelfde maatschappelijke relevantie als de filmpjes van Hirsi Ali (VVD).
Dat dit soort benaderingen van mevrouw Tahir kennelijk ook geakkordeerd wordt door haar Nederlandse echtgenoot die (zoals mevrouw Tahir noodzakelijk vindt om verder te beschrijven) geen moslim is, doet het zich kunnen herkennen van de doelgroep in haar benadering helemaal ophouden.

Sterker nog, met de symboolpolitiek kunnen mensen nog meer in isolationisme gedwongen worden want een typisch kenmerk van de maagdelijkheidscultus is inderdaad de geslotenheid rond- en de onbestpreekbaarheid van alles wat met seksualiteit maken heeft en de gruwelijke praktijk leert dat op deze wijze het ideale terrein voor verkrachters en serieverkrachters gecreeërd wordt.

Een voor de buitenwereld goed opgevoede jongen wendt ziekte voor, en meisje uit een respectabele familie komt getooid met haar fleurigste hijab langs met vruchtentensap.
Het ziekenbezoek eindigt in een brute verkrachting maar het slachtoffer durft haar mond niet open te doen omdat het melden van de verkrachting het gevolg heeft dat 'iedereen' weet dat zij haar eer is kwijtgeraakt is. Er wordt gezwegen en het beest krijgt zo het signaal dat de kust veilig is en gaat op zoek naar andere mogelijke slachtoffers.

Wil een slachtoffer toch de dader aanpakken dan onstaat er bij de hulpverlening al een probeem omdat de vraag gesteld wordt waarom iemand haar eigen ouders niet eens in vertrouwen kan nemen. De richting die dan gezocht wordt is uithuisplaatsingen met het eraan hangende prijskaartje van een breuk met de eigen familie.
Komt het dan uiteindelijk tot een proces tegen de dader dan is de kans groot dat een advocaat de verkrachting als een verzonnen smoes voorstelt die dient om op handige wijze aan een eigen woonruimte te komen. En het is ook niet ondenkbaar dat eventuele andere slachtoffers van dit beest kunnen zeggen dat hij onschuldig is daar alles gedaan wordt om te verbergen dat ze hun eigen eer kwijtgeraakt zijn.

Bofko
09-12-05, 16:58
Geplaatst door BiL@L

Tevens valt het mij op dat het claimen van de moderniteit (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/avatar.php?userid=35807&dateline=1133003054)door menigen als stokpaardje gebruikt, of liever gezegt, 'misbruikt', wordt om hetgeen dat niet rijmt met de eigen visie als achterlijk neer te zetten, dat is arrogant.
[1] http://www.volkskrant.nl/binnenland/1032411277652.html

Eensch, Bilal . Een aantal zaken uit ´de moderniteit´mogen van mij sowieso verdwijnen. De behoefte aan , en het geroep om normen en waarden , de aanpak van hufterigheid etc, duidt er al op dat een aantal zaken doorgeschoten zijn.

Olive Yao
09-12-05, 17:29
Geplaatst door BiL@L
Mevrouw Tahir zegt gewoon wat manlief niet tegen het borst stuit. (Ik daag eenieder uit het tegendeel te beweren.) Wat begrijpelijk is. Dat valt haar namelijk zwaarder dan dingen te zeggen waardoor ze uit haar gemeenschap verstoten is. Ernstige zaak als je het mij vraagt.
Ernstige zaak dat er kennelijk zo'n conflict tussen die twee werelden is.


Tevens valt het mij op dat het claimen van de moderniteit (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/avatar.php?userid=35807&dateline=1133003054)door menigen als stokpaardje gebruikt, of liever gezegt, 'misbruikt' wordt om hetgeen dat niet rijmt met de eigen visie als achterlijk neer te zetten of in ieder geval daartoe te insinueren, dat is arrogant.
Helemaal mee eens. Vooral als je je dan verdiept in de visie van die mensen die zich op zgn. "moderniteit" beroepen. Vaak toonbeelden van kritiekloosheid jegens de eigen wereld.

Olive Yao
09-12-05, 17:32
Hé Bil@l, ik volgde je link:


'De discussies op maghreb.nl en maroc.nl liegen er ook niet om. Maar blaffende honden bijten niet.'

Bofko
09-12-05, 18:09
Geplaatst door BiL@L

Ik wil er nog wel even het volgende bij vermelden; geschiedenis moet je koesteren, zowel het goede als het kwade ervan, omdat beide hebben bijgedragen aan de realiteit van het heden. Daarom zijn nostalgen eigenlijk de echte modernisten of zijn daar meer aan verwant omdat als het aan de pseudo-modernisten had gelegen de huidige realiteit van de moderniteit nooit had plaatsgevonden daar zij neerkijken op het verleden, haha...

:D

tr_imparator
09-12-05, 21:07
Wat is moderniteit? Is dat halfnaakt buiten rondlopen? Soms heb ik het idee, dat men zoiets bedoelt met modern zijn. :rolleyes:


Modern zijn is in de mode :rolleyes:

Rudy
09-12-05, 22:49
Geplaatst door Joacim
Er zijn grenzen waar je niet overheen kan gaan.
Dit soort opgedrongen associaties kunnen ook mensenlevens kosten zoals reeds gebeurd is met de politicus Theo van Gogh die nooit doorgehad heeft dat hij politicus was aangezien Hirsi Ali wel zo manipulatief is om dit nooit verteld te hebben.

Dit is een kwestie van interpretatie. De volwassen liberale lezer met een dosis maturiteit heeft absoluut geen probleem met deze teksten. Het gaat niet om opdringerigheid. Het gaat om aspecten of visies die dik in de verf worden gezet.

Je hebt gelijk indien je zegt dat deze teksten mensenlevens kunnen kosten door verkeerde associaties. Dit kan je evengoed zeggen over bepaalde bijbelse of koranteksten. Wie is er dan in fout; de schrijver of de lezer? De schrijver kan nooit worden veroordeeld tenzij het duidelijk zijn of haar bedoeling zou zijn aan te zetten tot haat en/of geweld.

Wie een mens heeft gedood, om wat voor reden ook, heeft steeds ongelijk.

Prlwytzkofski
09-12-05, 23:30
Geplaatst door tr_imparator
Wat is moderniteit?

Alles waar de Post-Modernen niet meer in geloven.


Modern zijn is in de mode :rolleyes:

Integendeel, de Modernen zijn volledig out.

Moderne (http://de.wikipedia.org/wiki/Moderne)

Rourchid
10-12-05, 02:55
Geplaatst door Rudy

Dit is een kwestie van interpretatie. De volwassen liberale lezer met een dosis maturiteit heeft absoluut geen probleem met deze teksten. Het gaat niet om opdringerigheid. Het gaat om aspecten of visies die dik in de verf worden gezet.


Van Volkert van der G. had ook niemand verwacht dat hij Pim Fortuyn zou vermoorden.
Enig contact is er nooit geweest en toch leidde alle beeldvorming tot het overhalen van de trekker.

Geplaatst door Rudy

Je hebt gelijk indien je zegt dat deze teksten mensenlevens kunnen kosten door verkeerde associaties.


Wat wij mensenlevens noemen is voor Mohammed B. het neerhalen van het vaandel (symbool) van Hirsi Ali geweest.
11 sept 2001 wordt ook een aanval op de symbolen van de V.S. genoemd en dan komt mevrouw Tahir aanzetten met haar repeterende breuk van symbolische zelfontmaagding. .
Naast het feit dat de symboliek van mevrouw Tahir niets met de doelgroep te maken heeft is het gevolg wederom de labeling van moslims als feodaal-agrariërs en de gevolgen op de arbeidsmarkt zijn navenant.

Geplaatst door Rudy

De schrijver kan nooit worden veroordeeld tenzij het duidelijk zijn of haar bedoeling zou zijn aan te zetten tot haat en/of geweld.


Een schijver veroordelen begint met aangifte bij het Openbaar Ministerie. Aangifte doe je alleen als je vertrouwen hebt in de rechtsstaat en dat vertrouwen is er duidelijk niet meer.

Rourchid
10-12-05, 03:32
Geplaatst door Prlwytzkofski
Alles waar de Post-Modernen niet meer in geloven.


Integendeel, de Modernen zijn volledig out.

Moderne (http://de.wikipedia.org/wiki/Moderne)
Deze informatie is juist: Modernité wird als Substantiv erstmals 1849 von Chateaubriand verwendet (in einem abwertenden Sinne) und 1859 maßgeblich von Baudelaire aufgegriffen.

Uit Baudelaires 'De schilder van het moderne leven'.
'ZO IS HIJ DAN altijd op pad. Hij rent, hij zoekt. Waar zoekt hij naar? Deze man zoals ik hem heb uitgetekend, deze eenling die over de gave beschikt van een actieve fantasie en die op zijn reizen altijd de enorme mensenwoestijn doorkruist, kent wis en waarachtig een verhevener doel dan het vluchtige dat verder reikt dan het vluchtige genot dat voortvloeit uit toevallige omstandigheden. Hij zoekt dat ene speciale dat we, als het ons is toegestaan, de moderniteit zouden willen noemen. Een beter idee om het idee in kwestie uit te drukken doet zich nu eenmaal niet voor.(...)
Het dandyisme, een instituut dat zich aan gene zijde van de wet bevindt, kent niettemin onverbiddelijke wetten waar al zijn volgelingen zich ten strengste aan dienen te onderwerpen, hoe onstuimig en onafhankelijk van karakter ze ook mogen zijn.

Als ik in verband met het dandyisme de liefde ter sprake breng, dan doe ik dat omdat de liefde het natuurlijk verdrijf van lediggangers is. De liefde als doel op zichzelf heeft voor de dandy geen betekenis. Als ik het begrip geld ter sprake breng, dan was het alleen maar omdat geld onontbeerlijk is voor iedereen die van zijn hartstochten een cultus maakt. Het geld als iets essentieels oefent geen aantrekkingskracht uit op de dandy; met een onbeperkt krediet zou hij tevreden zijn; dat platte streven laat hij over aan de gewone stervelingen. Het dandyisme bestaat niet, niet zoals veel onnadenkende lieden lijken te geloven, uit een mateloze voorliefde voor het uiterlijk vertoon van elegante kleding en voorwerpen. Dat soort zaken zijn voor de ware dandy niet meer dan het symbool van de aristocratische superioriteit van zijn geest.(...)

Er speelt voor allen maar één drijfveer mee: allen zijn representanten van het beste wat de menselijke trots te bieden heeft, en wel van die van in onze dagen te schaars geworden behoefte om de trivialiteit te lijf te gaan en te vernietigen. Vandaar die hautaine houding van dandy's, alsof ze een provocerende kaste vormen, hoe koel ze ook verder zijn. Het dandyisme komt voornamelijk voor in overgangstijden, wanneer de democratie het niet volledig voor het zeggen heeft en de aristocratie nog niet helemaal wankelt en nog niet helemaal gedegenereerd is. In de verwarring die in zulke tijden heerst blijken er altijd weer mannen te kunnen opstaan, mannen die van hun klasse vervreemd zijn, vol walging en zonder iets om handen, maar zonder uitzondering begiftigd met een sterk instinct, met plannen en ideeën om een nieuw soort aristocratie te stichten, die des te moeilijker omver te werpen zal zijn omdat ze berust op de meest kostbare en meest onverwoestbare hoedanigheden - op hemelse talenten die onmogelijk door werk en geld verkregen kunnen worden. Het dandyisme is de laatste opflakkering van heldendom in decadente tijden. (...) Het dandyisme is een zonsondergang; het is net als het achter de horizon verdwijnende hemellichaam, magnifiek, gespeend van warmte en vol melancholie. Maar helaas laat het steeds hoger stijgende water van de democratie, die tot elke hoek doordringt en alles nivelleert, geen dag verstek gaan om deze laatste representanten van de menselijke trots te overspoelen en worden de golven van vergetelheid uitgestort over de sporen van deze reusachtige kleinduimpjes' (vert. Gerrit Komrij).

Rourchid
10-12-05, 03:34
Geplaatst door tr_imparator
Wat is moderniteit? Is dat halfnaakt buiten rondlopen? Soms heb ik het idee, dat men zoiets bedoelt met modern zijn. :rolleyes:


Modern zijn is in de mode :rolleyes:
Als kind van de moderniteit zag lord Alfred Cromer, de Britse consul-generaal in Egypte aan het einde van de negentiende eeuw, de sluier als een symbool van de 'vernedering van vrouwen' en het definitieve bewijs dat 'de islam als sociaal stelsel een volslagen mislukking is geweest'.
Dat hij in eigen land de oprichter was van een liga die zich tegen het vrouwenkiesrecht verzette, moet vooral vergeten worden.
De rasechte koloniaal was Cromer uiteraard niet in de positie van moslimvrouwen geïnteresseerd.
Het ging hem om de sluier als een symbool van de 'achterlijkheid van de islam' en die daardoor als zichtbare aanleiding diende ter rechtvaardiging van de Europese 'beschavingsmissie' in het Midden-Oosten.

Olive Yao
11-12-05, 17:58
Geplaatst door et_2000nl
Salaam Brotha....

Waarom gebruiken moslims tegen elkaar de techniek van uitsluiting op het moment dat ze een visie uiten die in druist tegen dogma's en conservatief ingebakken vooroordelen.

Mijn kinderen steken hun vingers in hun oren en beginnen hard "nanananana" te zingen als ik iets zeg wat ze niet graag willen horen.

Iedere moslim weet dat het niet aan een derde is om te bepalen wie wel of niet moslim is. Beoordeling op hoe vaak ze bid en of ze wel vast lijkt me ook niet ter zaken doende. In hoeverre en in welke mate je je geloof beleid is tussen jou en Allah, en daar hebben we geen wijsneus voor nodig die dat voor je bepaald, om je daarmee de mond te snoeren.

Het is een handige techniek, oh ze is geen moslima, hij geen moslim, als ze een mening hebben hoef ik niet te luisteren want, het is allemaal onderdeel van de lastercampagne.

Beetje goedkoop en makkelijk. :moe:

Inhoudelijk:

Revolutionair. En daar geloof ik niet zo in. Ik geloof persoonlijk meer in evolutie, Darwin is zo gek nog niet. De eenvoudige reden, de reaktie die ik boven beschrijf. Maar ik besef dat je soms de provocatie aan moet gaan om ook de evolutie een zet de goede richting op te geven.

Was het niet zo dat de RK zieltjes werd verteld dat je van masturberen doof blind en stom werd. En sexueel genot des duivels was. Slechts als doel de voortplanting. Iets in mij zegt dat die arme stakkers toch best wel een keertje met een rood hoofd met hun pielemoos hebben lopen spelen.

Maagdelijkheid, tja, misschien, een veel te gevoelig onderwerp. Het dogma rechtvaardigd krachttermen als "hoer" en "afgelikte boterham" te roepen mocht de mening bestaan dat het niet halal verloren is gegaan. Terwijl Mo de happy fucker zich door de broden werkt die hij veroordeelt, mag Faatje wachten op de prins op het witte paard, want dat is helaas de achterkant van deze discussie.

Ook een moslima en een moslim mogen zichzelf deze vragen stellen. Ik denk overigens dat het niet zo zeer een discussie is over het vrouwelijke gedrag, maar veel meer verteld over het mannelijke gedrag over dit onderwerp.

:moe:
:duim:

Juliette
11-12-05, 18:01
Geplaatst door tr_imparator
Wat is moderniteit? Is dat halfnaakt buiten rondlopen? Soms heb ik het idee, dat men zoiets bedoelt met modern zijn. :rolleyes:


Modern zijn is in de mode :rolleyes:

Voor mij valt moderniteit niet samen met modern zijn. Moderniteit is eerder het aanvaarden denk ik dat er verschillende visies en wereldbeelden zijn. Niet één god, niet één visie, niet een definitie van wat dan ook.

Ourzazate
12-12-05, 22:00
Geplaatst door Couscousje
Ze spreekt anders gewoon uit ervaring.

Ze heeft gebeden en heeft gevast en deelt nu haar bevindingen daarover.

Ze heeft daarom alle recht van spreken.

Cc

Al spreekt ze uit ervaring, zij is geen moslim meer. Zij heeft de Islam de rug gekeerd en daarom alleen al heeft zij geen recht van spreken. Want wat belangrijker is in deze is het waarom zij de Islam de rug heeft gekeerd. Dat lijkt me interessanter dan haar zogenaamde pogingen om de Islam te hervormen...:).

En zij deelt haar bevindingen niet over haar vasten en haar gebed vroeger. Als je dat werkelijk gelooft dan ben je dom...:).