PDA

Bekijk Volledige Versie : AIVD wil diskettes Peter R.de Vries



~Panthera~
07-12-05, 22:12
AIVD wil diskettes Peter R.de Vries

***************************************
HILVERSUM De inlichtingendienst AIVD
heeft Peter R. de Vries gesommeerd om
computerdiskettes terug te geven waarop
staatsgeheimen zouden staan.Het gaat om
vertrouwelijke informatie van de RID,de
regionale inlichtingendienst Rotterdam.

De diskettes zijn gevonden door iemand
die een auto had gekocht van een RID-
medewerker.De koper heeft ze daarna aan
de misdaadverslaggever gegeven.

Volgens een informant staat er op de
diskettes informatie over het seksleven
van Pim Fortuyn en de infiltratie van
AIVD-medewerkers in de milieubeweging.
Het publiceren van die informatie is
strafbaar,zegt de inlichtingendienst.

Juliette
07-12-05, 22:20
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens een informant staat er op de
diskettes informatie over het seksleven
van Pim Fortuyn en de infiltratie van
AIVD-medewerkers in de milieubeweging.
Het publiceren van die informatie is
strafbaar,zegt de inlichtingendienst.

AIVD achter de moord op Pim? Volkert een AIVD medewerker? :argwaan:

barfly
07-12-05, 22:35
Ik ben hogelijk verbaasd dat de AIVD medewerkers heeft die kennelijk diskettes gebruiken en ze ook nog laten slingeren in hun auto's.

Dat ze de milieuactivisten in de gaten houden lijkt me niet meer dan normaal aangezien die zich nauwelijks onderscheiden van de terreur die bijvoorbeeld de RAF gebruikten. Alleen het daadwerkelijk vermoorden van mensen hebben onze milieujongens, bij mijn weten, niet op hun geweten.

Stopnaald
07-12-05, 22:46
Geplaatst door barfly
Ik ben hogelijk verbaasd dat de AIVD medewerkers heeft die kennelijk diskettes gebruiken en ze ook nog laten slingeren in hun auto's.

Dat ze de milieuactivisten in de gaten houden lijkt me niet meer dan normaal aangezien die zich nauwelijks onderscheiden van de terreur die bijvoorbeeld de RAF gebruikten. Alleen het daadwerkelijk vermoorden van mensen hebben onze milieujongens, bij mijn weten, niet op hun geweten .

Volkert nu al vergeten? :jammer:

barfly
07-12-05, 22:49
Geplaatst door Stopnaald
Volkert nu al vergeten? :jammer:

Daar zeg je zo wat... Al heb ik mijn twijfels over Volkert, die is wel erg makkelijk en berekend aan het moorden geslagen. Ik zou hier zomaar een Spoetnik theorie over kunnen bedenken.

Juliette
07-12-05, 22:51
Geplaatst door Stopnaald
Volkert nu al vergeten? :jammer:

Zie jij Volkert als representatief voor de milieu beweging?

Joesoef
07-12-05, 23:13
Geplaatst door Stopnaald
Volkert nu al vergeten? :jammer:


Volkert, was dat niet die overgelopen mossad vent?

TonH
08-12-05, 02:11
Telegraaf, wo 7 dec 2005, 19:26
AIVD wil diskettes Peter R. de Vries
AMSTERDAM - De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst AIVD eist een aantal diskettes met staatsgeheimen terug van misdaadverslaggever Peter R. de Vries. Dat is woensdag bevestigd door De Vries en door de AIVD.

Op de diskettes staan onder meer rapportages over het seksleven van Pim Fortuyn en informatie over partijgenoten van Fortuyn. De AIVD heeft De Vries ook gesommeerd niets van de diskettes te openbaren in zijn televisieprogramma van komende zondag.

De Vries heeft een brief gehad van de AIVD, maar daarin staat niet wat er gebeurt als hij weigert de diskettes terug te geven. De Vries stelt dat hij heeft geprobeerd de diskettes terug te bezorgen aan degene die ze verloren had, maar die wilde ze niet aannemen en suggereerde De Vries maar naar de politie te gaan.

De misdaadverslaggever kondigt aan dat hij in zijn uitzending van zondag zal onthullen hoe Nederlandse geheim agenten infiltreerden in milieubewegingen, lokale bestuurders volgden en vooraanstaande politici onder de loep namen. De rapportages op de diskettes zijn van de Regionale Inlichtingendienst (RID) Rotterdam, bedoeld voor de AIVD.

De diskettes werden gevonden door iemand die een auto had gekocht van een RID-medewerker. De nieuwe eigenaar van de auto heeft ze daarna aan misdaadbestrijder en aspirant-politicus De Vries gegeven.





Ik was al verbaasd dat het sexleven van Fortuyn nog steeds staatsgeheim was. Dat het runnen van Volkert van der G. dat is, snap ik juist wel weer.

Ben verder heel benieuwd naar dat 'volgen van lokale bestuurders'. Dat zou wel eens een paar andere raadsels kunnen oplossen... :argwaan:

wytze
08-12-05, 10:38
Geplaatst door barfly



Dat ze de milieuactivisten in de gaten houden lijkt me niet meer dan normaal aangezien die zich nauwelijks onderscheiden van de terreur die bijvoorbeeld de RAF gebruikten.



:maf:

et_2000nl
08-12-05, 11:15
Soms worden documenten bewust gelekt ter versterking van een politieke agenda en/of een AIVD-er met gewetens bezwaren. Officiele documenten worden nog al eens in twijfel getrokken. Gelekte documenten als waarheids getrouw gezien. Zo oud als de weg naar Rome die truuk. AIVD mag onnozel zijn. Zo onnozel zijn ze echt niet.

Wiegel heeft een keer bij journalist een document op zijn bureau laten liggen waar met grote letters "vertrouwelijk" op stond. Werd gebeld door secretaresse en vertelde de journalist, moet ff 10 min weg. Blijf maar zitten. De week daar op stond gelekte stuk in de Panorama. VVD wilde niet aan het voorstel maar kon ivm coalitie discipline niks doen. Publieke opinie wel. Mooi he allemaal.... :hihi:

TonH
08-12-05, 11:49
Geplaatst door wytze
:maf:

Wist je dat niet dan?

wytze
08-12-05, 11:54
Geplaatst door TonH
Wist je dat niet dan?



Je doelt op de RAF commando's van Milieudefensie? :duizelig:


Ik ben wel benieuwd naar welke milieugroepen ze geinfiltreerd hebben. Hopelijk doet PRdV daar ook een boekje over open.

TonH
08-12-05, 11:57
Geplaatst door wytze
Je doelt op de RAF commando's van Milieudefensie? :duizelig:


Ik ben wel benieuwd naar welke milieugroepen ze geinfiltreerd hebben. Hopelijk doet PRdV daar ook een boekje over open.

Precies, die ja. :)


Ik ook. Wat zit er voor 'tuig' daar in Rotterdam?