PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Joodse staat op Duits en Oostenrijks grondgebied'



Pagina's : [1] 2

_h4T3D_sE7eN
08-12-05, 14:00
TEHERAN - De Iraanse president Ahmadinejad heeft donderdag gezegd dat er maar een joodse staat moet komen op het grondgebied van Duitsland en Oostenrijk als deze landen zich verantwoordelijk voelen voor de genocide op de joodse bevolking tijdens de Tweede Wereldoorlog.

"Als jullie vinden dat de joden zijn onderdrukt, waarom moeten de Palestijnse moslims daar een prijs voor betalen?", aldus Ahamdinejad. "Als jullie ze hebben onderdrukt, geef het zionistische regime dan een stuk Europese grond en wij zullen dit ondersteunen".


Volgens de Iraanse president is het probleem helemaal geregeld als "Duitsland en Oostenrijk een paar van hun provincies afstaan". Ahmadinejad deed zijn uitlatingen in een interview met de Iraanse televisiezender Al-Alam. Het Franse persbureau AFP heeft inzage gekregen in de tekst van het vraaggesprek.

Ahmadinejad veroorzaakte vorige maand al een grote internationale rel met uitlatingen over Israël. Toen zei hij dat Israël "van de kaart moet worden geveegd".

-----------------------------------

:cheefbek: ...

Spitsboef
08-12-05, 14:03
"Als jullie vinden dat de joden zijn onderdrukt, waarom moeten de Palestijnse moslims daar een prijs voor betalen?", aldus Ahamdinejad. "Als jullie ze hebben onderdrukt, geef het zionistische regime dan een stuk Europese grond en wij zullen dit ondersteunen". :wat?!:

observer
08-12-05, 14:58
en als iran dan wat grond aan de koerden geeft is dat probleem ook opgelost

amOer
08-12-05, 15:19
i don't like the man but he does have a good point !

duitsers schuld ... geef ze een stuk van duitsland wat hebben wij ermeej te maken !! palastina is arabisch en blijft zo ! :o

Soldim
08-12-05, 15:30
Geplaatst door amOer
palastina is arabisch en blijft zo ! :o

Vol is vol! Schijnt ook daar te gelden?

Max Stirner
08-12-05, 15:32
Geplaatst door amOer
i don't like the man but he does have a good point !

duitsers schuld ... geef ze een stuk van duitsland wat hebben wij ermeej te maken !! palastina is arabisch en blijft zo ! :o


Leuk idee, maar t kan vast niet doorgaan: Duitsland is nu eenmaal geen Heilige Grond...... :D

Zijn je landgenootjes trouwens al weg uit Libanon?

amOer
08-12-05, 15:53
Geplaatst door Max Stirner
Leuk idee, maar t kan vast niet doorgaan: Duitsland is nu eenmaal geen Heilige Grond...... :D

Zijn je landgenootjes trouwens al weg uit Libanon?


nee .. het leger is er wel uit maar libanezen en syriers waren altijd een volk geweest en niemand komt tussen ons :) iets wat jullie niet hebben en nooit zullen begrijpen.. taal geloof cultuur is overal het zelfde in onze landen .. maarjah .. :)


DL is geen heilig grond !! dit is het slapste excuus van allemaal :haha:

adioz

amOer
08-12-05, 15:55
Geplaatst door Soldim
Vol is vol! Schijnt ook daar te gelden?

nee iedereen is welkom en was altijd welkom geweest als tie zich gedraagt ... en nergens hadden joden en christenen het beter dan onder het khalifaat .. maar als ze met tanks aankomen dan wordt het een ander verhaal he ;)!

_h4T3D_sE7eN
08-12-05, 16:05
Geplaatst door Alcibiades
Deze Amedinejad bemoeit zich met zaken die hem helemaal niets aangaan. Gelukkig is er nu een Joodse staat op Israëlisch grondgebied...

Het is maar wat je erkent als staat.

Spoetnik
08-12-05, 16:09
Geplaatst door Alcibiades
Deze Amedinejad bemoeit zich met zaken die hem helemaal niets aangaan. Gelukkig is er nu een Joodse staat op Israëlisch grondgebied...

Correctie:
Er is een joodse staat op Palestijnse grondgebied dat Israel heet.

Spoetnik
08-12-05, 16:25
Geplaatst door Alcibiades
Palestijns grondgebied bestaat niet.


Ja zeker wel, maar het is bezet door de Zionisten.

Bar
08-12-05, 16:25
Geplaatst door amOer
nee .. het leger is er wel uit maar libanezen en syriers waren altijd een volk geweest en niemand komt tussen ons :) iets wat jullie niet hebben en nooit zullen begrijpen.. taal geloof cultuur is overal het zelfde in onze landen .. maarjah .. :)


De liefde tussen de Arabische broeders voor elkaar spat er inderdaad regelmatig van af.
Vooral de Libanezen houden momenteel erg veel van de Syrische broeders. :koppel:

Soldim
08-12-05, 16:29
Geplaatst door amOer
nee iedereen is welkom en was altijd welkom geweest als tie zich gedraagt ... en nergens hadden joden en christenen het beter dan onder het khalifaat ..

Nergens hadden ze het beter? Dat lijkt me toch wel een tikkeltje sterk.

freya
08-12-05, 16:30
Geplaatst door Alcibiades
Beste Freya, heb ik nou een strafpunt gekregen omdat ik de waarheid spreek?

Nee, maar nu heb je een tweede omdat je zit te zeiken oven strafpunten, bijna tijd om weer een andere nick uit de kast te halen [freya]

amOer
08-12-05, 16:43
Geplaatst door Soldim
Nergens hadden ze het beter? Dat lijkt me toch wel een tikkeltje sterk.

zullen we daar om gaan wedden ?! :)
ik zet 10000 euro .. jij ook ?! ( kan ik gelijk mijn bankrekening zetten ;) )


@ Alcibiades : nee niet voor jou .. maar net zoals het staatje israel nooit bestond zal het ook spoedig verdwijnen .. :) before my time is done ;)


@ Bar : net als de verraders in Irak die het westen een idee hadden gegeven dat Irakezen hun met bloemen zullen verwelkomen ... zijn er ook libanese verraders die jullie het idee geven dat we elkaar haten .. :)

amOer
08-12-05, 16:51
Geplaatst door Alcibiades
Ik vind je taalgebruik beneden alle peil. En dat nog wel voor een moderator!

jaah jonge .. maar dan moet jij minder onzin praten .. krijg je strafpuntjes van lol :D

Max Stirner
08-12-05, 16:53
Geplaatst door amOer
@ Bar : net als de verraders in Irak die het westen een idee hadden gegeven dat Irakezen hun met bloemen zullen verwelkomen ... zijn er ook libanese verraders die jullie het idee geven dat we elkaar haten .. :)


Dus:

1) in Irak zijn de verraders diegenen die de bezetter verwelkomen?

2) in Libanon zijn de verraders diegenen die de bezetter weg willen hebben?


:D

amOer
08-12-05, 16:58
Geplaatst door Max Stirner
Dus:

1) in Irak zijn de verraders diegenen die de bezetter verwelkomen?

2) in Libanon zijn de verraders diegenen die de bezetter weg willen hebben?


Geinig wel, jouw logica.

natuurlijk is iemand die een bezetter verwelkomt een verrader !! wat waren de nederlanders die de nazi's hebben geholpen dan in jou mening ?!?!?!

en het syrische leger is al een half jaar uit libanon .. dus er is geen reden voor al dat gepraat van een paar libaneze politici die gewoon aadacht zoeken .. ! en iedereen had op tv gezien hoe meer dan 2 miljoen libanezen in Beirut in een grote demonstratie gingen om Syrie en haar leger te bedanken !

mark61
08-12-05, 17:34
Geplaatst door Soldim
Nergens hadden ze het beter? Dat lijkt me toch wel een tikkeltje sterk.

Tot ca. ergens in de 19e eeuw geldt dat wel.

mark61
08-12-05, 17:35
Geplaatst door amOer
@ Bar : net als de verraders in Irak die het westen een idee hadden gegeven dat Irakezen hun met bloemen zullen verwelkomen ... zijn er ook libanese verraders die jullie het idee geven dat we elkaar haten .. :)

Je gaat me toch niet vertellen dat de Libanese burgeroorlog door het westen veroorzaakt is?

mark61
08-12-05, 17:36
Geplaatst door amOer
DL is geen heilig grond !! dit is het slapste excuus van allemaal :haha:

adioz

Wat is DL?

Voor veel Israëli's schijnt Israël heilige grond te zijn. Tis tough, maar tis niet anders.

amOer
08-12-05, 17:46
Geplaatst door mark61
Je gaat me toch niet vertellen dat de Libanese burgeroorlog door het westen veroorzaakt is?

nee hoe kan je dat uit mijn woorden halen ?! ik zei wel dat het door het syrische leger komt dat libanon nu in een normale staat verkeert ( laatste tijd niet meer ) .. maar iedereen weet dat toen de syriers er waren er rust keerde in libanon .

DL = duitsland .. en het is niet onze probleem dat zij het heilig vinden ! ze mogen er wel komen .. maar niet met Merkava's en M-16's !!

mark61
08-12-05, 17:51
Geplaatst door amOer
nee hoe kan je dat uit mijn woorden halen ?! ik zei wel dat het door het syrische leger komt dat libanon nu in een normale staat verkeert ( laatste tijd niet meer ) .. maar iedereen weet dat toen de syriers er waren er rust keerde in libanon .

Dat kan ik uit je woorden halen doordat je zegt dat buitenlanders beweren dat Libanezen elkaar haten. Ik neem aan dat een burgeroorlog gebaseerd is op haat, anders hadden ze er wel over kunnen praten.

Ik heb nooit zo begrepen wie er nu belang heeft gehad bij die burgeroorlog, of wie er wat bij gewonnen heeft. Niemand, voorzover ik het kan bekijken.


.. en het is niet onze probleem dat zij het heilig vinden ! ze mogen er wel komen .. maar niet met Merkava's en M-16's !!

Tsja dat heb je altijd met Heiligheid. Dan slaan de stoppen door en mag opeens alles.

amOer
08-12-05, 17:59
Geplaatst door mark61
Dat kan ik uit je woorden halen doordat je zegt dat buitenlanders beweren dat Libanezen elkaar haten. Ik neem aan dat een burgeroorlog gebaseerd is op haat, anders hadden ze er wel over kunnen praten.

Ik heb nooit zo begrepen wie er nu belang heeft gehad bij die burgeroorlog, of wie er wat bij gewonnen heeft. Niemand, voorzover ik het kan bekijken.



Tsja dat heb je altijd met Heiligheid. Dan slaan de stoppen door en mag opeens alles.

nee ik zei .. die politici laten jullie dat denken .. net als die van Irak jullie hebben laten denken dat de irakezen Amerika's leger zal verwelkomen met bloemetjes .. :) ( en echt iedereen had dat gedacht ! maar niemand had dit dagelijks geweld verwacht ! )

en inderdaad je hebt gelijk .. * zucht * .. als het om heilige land gaat dan zijn het alleen wapens die gehoord worden ..

mark61
08-12-05, 18:04
Geplaatst door amOer
nee ik zei .. die politici laten jullie dat denken .. net als die van Irak jullie hebben laten denken dat de irakezen Amerika's leger zal verwelkomen met bloemetjes .. :) ( en echt iedereen had dat gedacht ! maar niemand had dit dagelijks geweld verwacht ! )

Euh...hoeveel mensen hier denk jij dat dat dachten? Iedereen? Wallah...

Ik schat minder dan 10%.


en inderdaad je hebt gelijk .. * zucht * .. als het om heilige land gaat dan zijn het alleen wapens die gehoord worden ..

Eerbiedwaardige grijsaards met lange baarden, zwangere vrouwen, babies, dondert niet, ze moeten allemaal dood voor de Heiligheid.

Vandaag weer 32 onschuldige buspassagiers opgeblazen.

_h4T3D_sE7eN
08-12-05, 18:09
Geplaatst door Alcibiades
(jank jank) ... ik de waarheid spreek?

Nog een correctie:
jouw waarheid.

Julien
08-12-05, 18:12
Geplaatst door amOer
ipalastina is arabisch en blijft zo ! :o

bullshit. Palestina is net zo goed gedeeltelijk joods als je naar de geschiedenis van het gebied kijkt.

die Ahminejad doet de ene vreemde uitspraak na de andere. wat een gek zeg.

mark61
08-12-05, 18:21
Geplaatst door Julien
bullshit. Palestina is net zo goed gedeeltelijk joods als je naar de geschiedenis van het gebied kijkt.

Mwah. Er woonden geloof in een paar duizend joden in Palestina aan het begin van de 19e eeuw. Alleen in Thessaloniki woonden er toen al 500.000.


die Ahminejad doet de ene vreemde uitspraak na de andere. wat een gek zeg.

Wat ik ervan gelezen heb raakt hij juist aan de kern van de zaak: omdat sommige Europese landen een probleem hadden met joden moet Palestina het bezuren.

_h4T3D_sE7eN
08-12-05, 18:26
Geplaatst door mark61
Wat ik ervan gelezen heb raakt hij juist aan de kern van de zaak: omdat sommige Europese landen een probleem hadden met joden moet Palestina het bezuren.

Dat werd afgedaan als collateral. Begint wel een dure grap te worden voor Europa. Niet alleen financieel.

Julien
08-12-05, 18:35
Geplaatst door mark61
Mwah. Er woonden geloof in een paar duizend joden in Palestina aan het begin van de 19e eeuw. Alleen in Thessaloniki woonden er toen al 500.000.
Ik zou me maar meer gaan verdiepen in de geschiedenis van Palestina. Er hebben altijd continue joden gewoond in dat gebied, vanaf duizenden jaren voor Christus (toen het ook een joods land was). Jeruzalem is al eeuwenlang half joods geweest qua inwonersaantal.. en het aantal Palestijnen was ook niet zo groot tot de 20e eeuw. Pas toen er meer joodse migranten kwamen naar Palestina is het palestijnse volk groter geworden, omdat men meer kinderen voortbracht.

Joden zijn net zo verbonden met Palestina, als Friezen met Nederland en Berbers met Marokko.


Wat ik ervan gelezen heb raakt hij juist aan de kern van de zaak: omdat sommige Europese landen een probleem hadden met joden moet Palestina het bezuren.
Daar zit misschien een kern van waarheid in, maar het waren de zionisten zelf die zich in Israel wilden vestigen. Europa heeft dat nooit opgedrongen aan de zionisten. Sterker nog, de Engelsen waren tégen joodse migratie naar Israel en stonden meer aan de kant van de Arabieren. Het is de VS die uiteindelijk ervoor gezorgd heeft dat de staat Israel opgericht kon worden.

Overigens, waren er al zionistische plannen om van Palestina een joodse staat te maken ver voor WO2.. dus alles maar tot Duitsland en WO2 betrekken is ook niet juist.

Amadinejad moet zich maar bemoeien met de christenen die hij onderdrukt. De Assyrische christenen in Iran zijn namelijk wél oorspronkelijke inwoners van dat land en worden zo gediscrimineerd door het achterlijke Iraanse regime dat de helft van die minderheid al verhuisd is naar het Westen.

amOer
08-12-05, 18:40
Geplaatst door Julien


Amadinejad moet zich maar bemoeien met de christenen die hij onderdrukt. De Assyrische christenen in Iran zijn namelijk wél oorspronkelijke inwoners van dat land en worden zo gediscrimineerd door het achterlijke Iraanse regime dat de helft van die minderheid al verhuisd is naar het Westen.

hhehehe net zo zielig als alle joden zulen zijn :D ..

en in the same way ... jullie moeten jullie maar bemoeien met de onderdrukte joden in jullie landen en terug halen naar de landen waar zij ooit onderdrukt waren en daarom zijn ze verhuist naar het ARABISCHE palastina ! :D

Julien
08-12-05, 18:56
Geplaatst door amOer
hhehehe net zo zielig als alle joden zulen zijn :D ..

en in the same way ... jullie moeten jullie maar bemoeien met de onderdrukte joden in jullie landen en terug halen naar de landen waar zij ooit onderdrukt waren en daarom zijn ze verhuist naar het ARABISCHE palastina ! :D

:maf2: wou je beweren dat de assyrische christenen niet onderdrukt worden in Iran? Maar dat vind je natuurlijk niet interessant, want het zijn geen moslims :moe: en alleen moslims kunnen onderdrukt worden.
Laat Iran eerst maar zijn eigen problemen oplossen.
En Palestina is niet alleen ARABISCH voor de zoveelste keer. In dat land hebben continue ook joden en christenen gewoond.

amOer
08-12-05, 19:14
Geplaatst door Julien
:maf2: wou je beweren dat de assyrische christenen niet onderdrukt worden in Iran? Maar dat vind je natuurlijk niet interessant, want het zijn geen moslims :moe: en alleen moslims kunnen onderdrukt worden.
Laat Iran eerst maar zijn eigen problemen oplossen.
En Palestina is niet alleen ARABISCH voor de zoveelste keer. In dat land hebben continue ook joden en christenen gewoond.


natuurlijk boeit het mij en ik zei al in mijn eerste post : i dont like the man ( najaad )

maar .. hij heeft wel een punt .. en de joden en christenen die daar woonden waren arabisch .. ( goh bestaan die ook ?! JA en HEEL veel zelfs ! )

tr_imparator
08-12-05, 19:24
Dit probleem kan heel makkelijk opgelost worden door alle landen van de kaart te vegen. De aarde is toch van iedereen? :D

ronald
08-12-05, 19:28
Geplaatst door amOer


DL is geen heilig grond !! dit is het slapste excuus van allemaal :haha:

adioz [/B]



Klopt....en het sterkste excuus is dat Israel het Heilige Land is.

ronald
08-12-05, 19:46
Geplaatst door tr_imparator
Dit probleem kan heel makkelijk opgelost worden door alle landen van de kaart te vegen. De aarde is toch van iedereen? :D



Goed zo.... dan ga ik in Mekka wonen en met al die passerende pelgrims een ijszaakje openen.

ronald
08-12-05, 19:51
Geplaatst door amOer
hhehehe net zo zielig als alle joden zulen zijn :D ..

en in the same way ... jullie moeten jullie maar bemoeien met de onderdrukte joden in jullie landen en terug halen naar de landen waar zij ooit onderdrukt waren en daarom zijn ze verhuist naar het ARABISCHE palastina ! :D


Die Amadinejad weet inderdaad niet wat hij zegt. Dan blijven alle joden die voor 1940 in het Engels Mandaat, Turkse Provincie of voormalig Joodse Koninkrijk woonden daar, en alle andere joden uit de Arabische landen afkomstig ook, omdat zij allen niet zijn onderdrukt, gewoon in het Heilige Land wonen.

Morosian
08-12-05, 19:55
Al decennia lang worden we vermoeid met al die aandacht voor een zandbak met minder inwoners dan België. Alsof er geen interessanter nieuws is.

Mag ik alvast het komende decennium voorspellen?

Israël en de Palestijnen tekenen een verdrag, dat wordt niet nageleefd, zo nu en dan blaast een malloot zichzelf en een handvol onschuldige burgers op, de tegenpartij neemt wraak door een bendeleider te doden, er komen verkiezingen, de dogmatische gelovigen willen niets van een toenadering weten, Al-Qaida houdt zoveel van de Palestijnen dat ze nog wat onschuldige Westerlingen de dood in jagen, de Amerikanen grijpen alles aan om de Joden te verdedigen, enzovoorts.

In de zandbak bij de kleuterschool hier om de hoek gaat het er volwassener aan toe.

echnaton
08-12-05, 20:11
Geplaatst door ronald
Goed zo.... dan ga ik in Mekka wonen en met al die passerende pelgrims een ijszaakje openen. '

Ja, en dan Bijbels verkopen onder de toonbank. Reken maar dat je snel wordt gearresteerd...

ronald
08-12-05, 20:18
Geplaatst door echnaton
'

Ja, en dan Bijbels verkopen onder de toonbank. Reken maar dat je snel wordt gearresteerd...


Niet dat ik het doe hoor, maar......neeeeee joh, ze zijn daar hardstikke tollerant man... net als die gabbers bij de klaagmuur......die laten toch ook gewoon een moskee in hun voortuin bouwen. Leuke mensen daar in het MO he?

mark61
08-12-05, 20:31
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dat werd afgedaan als collateral. Begint wel een dure grap te worden voor Europa. Niet alleen financieel.

Nou dat geld zit me nog het meeste dwars. Onze mooie Gaza haven opgeblazen. Van mijn belastingcenten!

mark61
08-12-05, 20:37
Geplaatst door Julien
Ik zou me maar meer gaan verdiepen in de geschiedenis van Palestina. Er hebben altijd continue joden gewoond in dat gebied, vanaf duizenden jaren voor Christus (toen het ook een joods land was). Jeruzalem is al eeuwenlang half joods geweest qua inwonersaantal.. en het aantal Palestijnen was ook niet zo groot tot de 20e eeuw. Pas toen er meer joodse migranten kwamen naar Palestina is het palestijnse volk groter geworden, omdat men meer kinderen voortbracht.

Hoe kom je aan die rare praat? De laatste tig honderd jaar is Palestina Arabisch, en niet-etnische religieuze landen oprichten in andermans land is sowieso kul.
Point is, dat sinds de laatste ca. 200 jaar 'men' in het westen vindt dat zelfbeschikking geldt voor volk dat ergens al weer een tijdje woont. Dat hoeft niet zo lang te zijn, zie de USA. Behalve dan in het geval van Israël; daar geldt zelfbeschikking voor massale recente immigranten. Dus Parijs 91 t/m 95 moet dan ook maar s gauw zelfbeschikking krijgen. Ik eis een Staat!


Joden zijn net zo verbonden met Palestina, als Friezen met Nederland en Berbers met Marokko.

Klets.


Daar zit misschien een kern van waarheid in, maar het waren de zionisten zelf die zich in Israel wilden vestigen. Europa heeft dat nooit opgedrongen aan de zionisten.

Nee joh. Waarom ontstond dat zionisme ook weer?


Sterker nog, de Engelsen waren tégen joodse migratie naar Israel en stonden meer aan de kant van de Arabieren.

Je bedoelt de Balfour Declaration? :lachu:


Overigens, waren er al zionistische plannen om van Palestina een joodse staat te maken ver voor WO2.. dus alles maar tot Duitsland en WO2 betrekken is ook niet juist.

Das voor rekening van Ahmadinejad. Ik zie het wat ruimer.

amOer
08-12-05, 20:49
Sterker nog, de Engelsen waren tégen joodse migratie naar Israel en stonden meer aan de kant van de Arabieren.


:giechel: :giechel: damn .. wat kunnen mensen grappig zijn af en toe :D

echnaton
08-12-05, 21:00
Geplaatst door amOer
Sterker nog, de Engelsen waren tégen joodse migratie naar Israel en stonden meer aan de kant van de Arabieren.

Dat is waar. Er zijn door de Britten talloze schepen met met Joodse immigranten teruggezonden. Soms werden ze zelfs opgepakt op het strand en dan teruggestuurd.

amOer
08-12-05, 21:46
Geplaatst door echnaton
Dat is waar. Er zijn door de Britten talloze schepen met met Joodse immigranten teruggezonden. Soms werden ze zelfs opgepakt op het strand en dan teruggestuurd.


WTF ! hier kan ik serieus BOOS om worden ! net als die K*T joden boos worden als iemand iets zegt over ***********

jullie zijn net clownen .. liegen en geloven jullie leugens !!!

strafpunt dus :moe: [freya]

ronald
08-12-05, 22:40
Geplaatst door Onbek_01
Die joden zwerveren eeuwenlang op de wereld en dan wanneer de Nazis hen pakslaag geeft willen ze zomaar het land van de palestijnen opeisen.
Wie denken ze wel wat ze zijn!
Respect voor ahmadinejad.



Stoken en uitlokken van antisemitische uitspraken levert ook strafpunten op [freya]

Juliette
08-12-05, 22:45
Geplaatst door amOer
i don't like the man but he does have a good point !

duitsers schuld ... geef ze een stuk van duitsland wat hebben wij ermeej te maken !! palastina is arabisch en blijft zo ! :o

Zuiver theorethisch klopt je redenering wel. Toch blijft het stom en niet haalbaar..

Stom. Alsof het stichten van de staat Israel al niet genoeg problemen heeft veroorzaakt. Kwaad met kwaad bestrijden is aanlokkelijk maar lijkt me geen goed plan.

Er zal al genoeg energie nodig zijn om te zorgen dat Palestina een deftige staat wordt en dat Israel en de VS zich aan de VN resoluties gaan houden.

amOer
08-12-05, 22:51
@ Freya .. bedankt haha ik was alleen echt boos van dat onzin wat dat mens typte .. ;)

@ julliette .. er is hier geen oplossing voor .. zolag ze sterker zijn blijven ze er en op het moment dat het niet zo is verdwijnen ze weer.. simpel zat

Julien
08-12-05, 22:55
Geplaatst door mark61
[B]Hoe kom je aan die rare praat? De laatste tig honderd jaar is Palestina Arabisch, en niet-etnische religieuze landen oprichten in andermans land is sowieso kul.
Point is, dat sinds de laatste ca. 200 jaar 'men' in het westen vindt dat zelfbeschikking geldt voor volk dat ergens al weer een tijdje woont. Dat hoeft niet zo lang te zijn, zie de USA. Behalve dan in het geval van Israël; daar geldt zelfbeschikking voor massale recente immigranten. Dus Parijs 91 t/m 95 moet dan ook maar s gauw zelfbeschikking krijgen. Ik eis een Staat!
Ik zeg toch dat het pas sinds 100 jaar is dat Palestina grotendeels Arabisch (islamitisch/christelijk) is qua bevolking. Aangezien de Palestijnen meer kinderen voortbrachten omdat men bang was voor migratie van joden uit Europa. Daarvoor was het aantal Palestijnen zeer klein (enkele honderdduizenden)
Ik ben ook tegen een 'joodse staat'. ik vind dat er een land moet komen voor zowel álle joden als álle palestijnen. maar kom niet met onzinpraatjes dat de joden niks te zoeken hebben in Israel. Want dat is historisch gezien bullshit. Palestina is historisch gezien net zo goed het land van joden als van Palestijnen! Ik snap je vergelijking met Parijs trouwens niet.[/QUOTE]


Klets.
hoezo?


Nee joh. Waarom ontstond dat zionisme ook weer?



Je bedoelt de Balfour Declaration? :lachu:
De Europese landen hebben nooit de zionisten gestimuleerd om in Israel een zelfstandige staat te stichten. Dat het antisemitisme in Europa een belangrijke oorxzaak voor het zionisme is, is iets heel anders. Maar wat betreft Engeland en Frankrijk hadden de joden een staat opgericht in Afrika of Argentinië.

bron: A concise history of the arab-israeli conflict (Bickerton/Klausner) Een histrisch boek dat ik nu aan het lezen ben.

ronald
08-12-05, 22:57
Geplaatst door ronald
Stoken en uitlokken van antisemitische uitspraken levert ook strafpunten op [freya]


geen discussie over strafpunten graag :moe: [freya]

Julien
08-12-05, 22:58
Geplaatst door amOer
Sterker nog, de Engelsen waren tégen joodse migratie naar Israel en stonden meer aan de kant van de Arabieren.


:giechel: :giechel: damn .. wat kunnen mensen grappig zijn af en toe :D

?????????????
wat is daar grappig aan???

Het zijn HISTORISCHE FEITEN dat de Engelsen tegen de joodse migratie waren. De Engelsen stonden heel lang aan de kant van de Arabieren (vanwege economie en politieke belangen) en probeerden zoveel mogelijk joodse migranten terug te sturen. De zionisten stonden op gespannen voet met de Britten, dat duurde tot en met de oprichting van de staat Israel.

Lees eens een boek.

barfly
08-12-05, 22:59
Waarom eigenlijk Duitsland? Waarom niet Saudi Arabië?

Duitsland is een postzegel vergeleken met SA
In Duitsland wonen 85 miljoen mensen en in SA 27 miljoen. En de joden zijn al geacclimatiseerd aan het SA klimaat. Dat die vuile krenterige arabieren niet eens een keuteltje woestijnzand kwijt willen.

Onbek_01
09-12-05, 00:05
Ze wonen in de heilige land maar ze gedragen zich als beesten.
65% procent van de joden gelooft in Geld en de anderen geloven in een God die alleen van Joden houd altans dat hebben zij ervan gemaakt.
Laat die 65% maar oprotten naar amerika,het heilige land waar Geld aanbeden word.

Coolassprov MC
09-12-05, 00:12
Zionisme is gaat veel te ver. angkor/beheer

Julien
09-12-05, 00:13
Wat ik trouwens weer super hypocriet vind..

Ahmadinejad is qua standpunten zo rechts als de VVD en Wilders en qua standpunten net zo racistisch als Filip deWinter of NieuwRechts..

maar dezelfde mensen die fel anti-rechts zijn in Nederland en anti-Wilders zijn het opeens in dit topic wel eens met deze engerd.

Coolassprov MC
09-12-05, 00:21
Geplaatst door Julien
Ahmadinejad is qua standpunten zo rechts als de VVD en Wilders en qua standpunten net zo racistisch als Filip deWinter of NieuwRechts..

Het gaat er niet om wat een of andere kwokedokio zegt of blaat;
het gaat om commense sense:

Common sense dat, als de Joodse staat een reactie is geweest op Europees anti-semitisme, waarom moeten Arabieren dat dan betalen met de langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis van de handen van de zonen en dochters van hen die de nazi's meemaakten?

We next find Moshe Dayan addressing the Technion (Israel Institute of Technology), Haifa (as quoted in Ha'aretz, 4 April 1969). Dayan had no idea how much his statement has awakened thousands of sleeping horses who have dedicated themselves to proving him wrong:

"Jewish villages were built in the place of Arab villages. You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you because geography books no longer exist, not only do the books not exist, the Arab villages are not there either. Nahlal arose in the place of Mahlul; Kibbutz Gvat in the place of Jibta; Kibbutz Sarid in the place of Huneifis; and Kefar Yehushu'a in the place of Tal al-Shuman. There is not one single place bu ilt in this country that did not have a former Arab population."

Elbaskue
09-12-05, 00:22
Geplaatst door Julien
ja hele kicke gozer! maar ondertussen onderdrukt hij wel talloze minderheden in Iran, schendt hij op een groffe manier de mensenrechten en iemand die de wereldvrede een stapje dichterbij brengt is het niet echt he :moe:

Hij is de geschikte leider van Iran. De Islamitische Republiek heeft meer van zulke leiders nodig
En hey, wie geeft nog een damn om de mensenrechten? Zowel Iran als Amerika geeft geen shit om de mensenrechten, dus hou maar op. En de wereldvrede is nooit een stap dichterbij geweest, dus die kun je ook bij je houden http://img232.imageshack.us/img232/6470/smileywave5kd.gif (http://imageshack.us)

Iglo
09-12-05, 00:32
Geplaatst door elbaskue
Hij is de geschikte leider van Iran. De Islamitische Republiek heeft meer van zulke leiders nodig, de Zionisten moeten van de kaart geveegd worden.

En hey, wie geeft nog een damn om de mensenrechten? Zowel Iran als Amerika geeft geen shit om de mensenrechten, dus hou maar op. En de wereldvrede is nooit een stap dichterbij geweest, dus die kun je ook bij je houden http://img232.imageshack.us/img232/6470/smileywave5kd.gif (http://imageshack.us) .......
Zou je misschien dat plaatje van american history x uit je avatar kunnen halen? Je hebt er namelijk duidelijk niks van begrepen...

Julien
09-12-05, 00:32
Geplaatst door elbaskue
Hij is de geschikte leider van Iran. De Islamitische Republiek heeft meer van zulke leiders nodig, de Zionisten moeten van de kaart geveegd worden.

En hey, wie geeft nog een damn om de mensenrechten? Zowel Iran als Amerika geeft geen shit om de mensenrechten, dus hou maar op. En de wereldvrede is nooit een stap dichterbij geweest, dus die kun je ook bij je houden http://img232.imageshack.us/img232/6470/smileywave5kd.gif (http://imageshack.us)

Ach waarom zeuren we over de mensenrechten van Palestijnen? Het maakt toch allemaal niks uit volgens jou want de VS en Iran geven er ook geen shit om.. :moe: :zwaai:

Als we nou eerst met z'n allen gaan accepteren dat we de geschiedenis niet kunnen terugdraaien; de staat Isral bestaat nu eenmaal en de Israeliërs moeten onvoorwaardelijk zich houden aan de VN-resoluties en de Palestijnen hun gebied teruggeven.

Voor de rest moet Iran z'n bek houden en zich met eigen zaakjes bemoeien. Want daar worden genoeg minderheden (minstens net zo erg) onderdrukt!

En als iedereen zoals jou was, is er in geen 1000 jaar wereldvrede. Op z'n minst zou je kunnen PROBEREN om vrede een stapje dischterbij te brengen.

Coolassprov MC
09-12-05, 00:36
Geplaatst door elbaskue
[B] Een briljante leider is hij zeker.

Ik vind hem een hypocriet en een nazi vanwege het feit dat hij een zuiver Joodse staat toestaat op Europees grondgebied.

Het concept van een zuiver Joodse staat mag nergens toegestaan worden.

We hebben geen zuiver katholieke of zuiver protestante staat toesgestaan op Iers grondgebied;

We hebben geen zuiver blanke staat in Zuid-Afrika toegestaan;

We hebben geen zuiver zuiver zwarte staat in Mozambique of ander land toegestaan;

Van het idee van een zuiver Islamitische staat kunnen we alleen huiveren;

Waarom zouden we dan het evenzo racistische concept van een zuiver Joodse staat accepteren?

De zuiver Joodse staat die zich de enige democratie in de omgeving noemt, maar waar je niet aan mag deelnemen als je pleit voor gelijke rechten voor alle burgers.

Coolassprov MC
09-12-05, 00:40
Geplaatst door Julien
Als we nou eerst met z'n allen gaan accepteren dat we de geschiedenis niet kunnen terugdraaien;

Het is ons ook gelukt om in Zuid-Afrika de geschiedenis terug te draaien; tijd voor ons om de steun aan Israel op te geven zolang het het racistische concept van Zionisme botvierd op onschuldige vrouwen, mannen en kinderen.


Geplaatst door Julien
de staat Isral bestaat nu eenmaal en de Israeliërs moeten onvoorwaardelijk zich houden aan de VN-resoluties en de Palestijnen hun gebied teruggeven.

Dat laatste zullen ze nooit doen zolang wij ze blijven toelachen met het sturen van ladingen gevechtshelikopters en aanvalsjagers die tegen weerloze burgers ingezet worden.

Arvid
09-12-05, 09:44
Hoe kun je in hemelsnaam fan zijn van iemand die de holocaust ontkent.

_h4T3D_sE7eN
09-12-05, 09:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vind hem een hypocriet en een nazi vanwege het feit dat hij een zuiver Joodse staat toestaat op Europees grondgebied.

Het concept van een zuiver Joodse staat mag nergens toegestaan worden.

We hebben geen zuiver katholieke of zuiver protestante staat toesgestaan op Iers grondgebied;

We hebben geen zuiver blanke staat in Zuid-Afrika toegestaan;

We hebben geen zuiver zuiver zwarte staat in Mozambique of ander land toegestaan;

Van het idee van een zuiver Islamitische staat kunnen we alleen huiveren;

Waarom zouden we dan het evenzo racistische concept van een zuiver Joodse staat accepteren?

De zuiver Joodse staat die zich de enige democratie in de omgeving noemt, maar waar je niet aan mag deelnemen als je pleit voor gelijke rechten voor alle burgers.

Interesting point of view ...



Geplaatst door elbaskue
Hij is de geschikte leider van Iran. De Islamitische Republiek heeft meer van zulke leiders nodig, de Zionisten moeten van de kaart geveegd worden.

Pas op met wat je een 'Islamitische Republiek' noemt. Iran is dat niet. Ook al claimen ze dat zelf wel.


Geplaatst door Arvid
Hoe kun je in hemelsnaam fan zijn van iemand die de holocaust ontkent.

Hoe kun je in hemelsnaam fan zijn van iemand die de holocaust als argument in je gezicht gooit, als het aankomt op de bezetting van Palestina ?

Elbaskue
09-12-05, 09:58
Geplaatst door Iglo
.......
Zou je misschien dat plaatje van american history x uit je avatar kunnen halen? Je hebt er namelijk duidelijk niks van begrepen...

Ik haal 'em niet weg, aangezien ik een fan ben van Edward Norton http://img211.imageshack.us/img211/3584/smileysmile15tb.gif (http://imageshack.us)

freya
09-12-05, 10:03
Geplaatst door ronald


Je geeft dus toe dat je aan het uitlokken was :blij:

En je gaf geen antwoord, maar stelde een wedervraag en daar zat nou net het uitlokkende gehalte :slapen: [freya]

Arvid
09-12-05, 10:07
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN


Hoe kun je in hemelsnaam fan zijn van iemand die de holocaust als argument in je gezicht gooit, als het aankomt op de bezetting van Palestina ?

Een letterlijke citaat uit zijn speech:
""Some European countries insist on saying that Hitler killed millions of innocent Jews in furnaces and they insist on it to the extent that if anyone proves something contrary to that they condemn that person and throw them in jail. Although we don't accept this claim..."

Oftewel hij ontkent simpelweg de holocaust en plakt er nog 'we' achter? Wie is 'we' allemaal? Vermoedelijk het regime zelf.
Leuk regime, dat zo sociopathisch is dat ze zelfs de WO2 holocaust ontkennen als argument voor hun haat tegen een (minescuul) buurland.
Hebben ze niks beters te doen? Jammer voor het volk, dat hun eigen regering bezig is met dergelijke rethoriek terwijl qua ontwikkeling nog genoeg te doen is in Iran. En kom niet met pavlov reacties over andere regimes, daar gaat het topic niet over.

et_2000nl
09-12-05, 10:08
Beetje naieve uitspraak, slechts olie op het vuur. Israel zal altijd blijven bestaan zolang de Europese en Amerikaanse steun blijft. En die zal er blijven, al is het maar ter afkoping van het schuldgevoel en dat schuldgevoel kunnen de Israelisch voorlopig nog wel ff exploiteren.

Israel is een realiteit. Een 2-de volksverhuizing uitgesloten. Tenminste, als je verdrijving in de zee niet als gelloofwaardig alternatief ziet.

Enige oplossing is als de broodheren van Israel sancties opleggen tegen het beestachtige gedrag van Israel. De landsgrenzen door de VN word vastgesteld. Twistpunten in het voordeel van Palestina. Een onmiddelijke terugtrekking uit Palestina Muurtje afbreken enz. Palestina weer een zelfstandige autonome staat word.

Arvid
09-12-05, 10:09
Geplaatst door freya
Je geeft dus toe dat je aan het uitlokken was :blij:

En je gaf geen antwoord, maar stelde een wedervraag en daar zat nou net het uitlokkende gehalte :slapen: [freya]

Geen discussie over het modereerbeleid graag, vooral niet als het niet eens jezelf betreft en je niet eens weet over welke opmerking het gaat omdat deze is verwijderd [freya]

freya
09-12-05, 10:33
Kan het dan nu weer ONtopic verder, op een nette manier? [freya]

_h4T3D_sE7eN
09-12-05, 10:37
Geplaatst door Arvid
Een letterlijke citaat uit zijn speech:
""Some European countries insist on saying that Hitler killed millions of innocent Jews in furnaces and they insist on it to the extent that if anyone proves something contrary to that they condemn that person and throw them in jail. Although we don't accept this claim..."

Oftewel hij ontkent simpelweg de holocaust en plakt er nog 'we' achter? Wie is 'we' allemaal? Vermoedelijk het regime zelf.
Leuk regime, dat zo sociopathisch is dat ze zelfs de WO2 holocaust ontkennen als argument voor hun haat tegen een (minescuul) buurland.
Hebben ze niks beters te doen? Jammer voor het volk, dat hun eigen regering bezig is met dergelijke rethoriek terwijl qua ontwikkeling nog genoeg te doen is in Iran. En kom niet met pavlov reacties over andere regimes, daar gaat het topic niet over.

Wat ook niet de discussie is, is de holocaust. Evenmin de situatie in Iran of in Groningen. De discussie is: Europa zadelt de Palestijnen op met een probleem dat Europa heeft gecreëerd (zie post mark61). Kan misschien wel zijn dat het een gevolg van de holocaust is, maar dat doet niets af aan het feit dat Europa het probleem heeft verlegd naar Palestina (en indirect de Arabische wereld).

Julien
09-12-05, 11:11
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wat ook niet de discussie is, is de holocaust. Evenmin de situatie in Iran of in Groningen. De discussie is: Europa zadelt de Palestijnen op met een probleem dat Europa heeft gecreëerd (zie post mark61). Kan misschien wel zijn dat het een gevolg van de holocaust is, maar dat doet niets af aan het feit dat Europa het probleem heeft verlegd naar Palestina (en indirect de Arabische wereld).

Maar ik snap niet waarom Europa altijd de schuldige moet zijn? De zionisten hebben zelf voor israel gekozen, daarin hebben de Europeanen zich helemaal niet mee bemoeid. Frankrijk en Engeland stelden de zionisten een stuk van Argentinië of Centraal Afrika voor. Maar de Zionisten wilden nu eenmaal Palestina.

Engeland ging zelfs nog een stap verder en probeerde de zionisten gewoon tegen te werken. De Engelsen stonden aan de kant van de Arabieren en verboden joodse migratie naar Palestina. Migranten werden teruggestuurd.

En het was ook niet Europa's idee om een joodse staat te stichten in Palestina. De VS hebben dat meer in gang gebracht.. en dan nog was het oorspronkelijke plan een verdeling waarbij het Palestijnse land 2x zo groot was als bij de Oslo-akkoorden is afgesproken. Dat dit anders is verlopen is te wijten aan Israelische expansie (bezetting) en Arabische oorlogen tegen Israel.

Europa is de grootste financierder van Palestijnse gebieden. Hoeveel geven islamitische landen aan Palestijnse infrastructuur??

_h4T3D_sE7eN
09-12-05, 11:21
Geplaatst door Julien
Maar ik snap niet waarom Europa altijd de schuldige moet zijn? De zionisten hebben zelf voor israel gekozen, daarin hebben de Europeanen zich helemaal niet mee bemoeid. Frankrijk en Engeland stelden de zionisten een stuk van Argentinië of Centraal Afrika voor. Maar de Zionisten wilden nu eenmaal Palestina.

Engeland ging zelfs nog een stap verder en probeerde de zionisten gewoon tegen te werken. De Engelsen stonden aan de kant van de Arabieren en verboden joodse migratie naar Palestina. Migranten werden teruggestuurd.

En het was ook niet Europa's idee om een joodse staat te stichten in Palestina. De VS hebben dat meer in gang gebracht.. en dan nog was het oorspronkelijke plan een verdeling waarbij het Palestijnse land 2x zo groot was als bij de Oslo-akkoorden is afgesproken. Dat dit anders is verlopen is te wijten aan Israelische expansie (bezetting) en Arabische oorlogen tegen Israel.

Europa is de grootste financierder van Palestijnse gebieden. Hoeveel geven islamitische landen aan Palestijnse infrastructuur??

En toch, feit blijft dat Palestina in Europese handen lag en uit Europese handen is gegeven. Dat Europa bukt voor Amerikaanse druk is ook Europa's probleem.

Wat de financiën betreft: waarschijnlijk ter compensatie en/of uit schuldgevoel. Hoe dan ook, je hebt er niks aan als die zionisten die infrastructuur van tijd tot tijd dan weer vernietigen. Je weet hoe praktisch Arabieren kunnen zijn: "die Joden gaan de boel toch weer slopen, dus geef nog maar ff niet al te veel."

Vanuit de particuliere sfeer wordt er ongelofelijk veel 'Arabisch' geld in Palestina gepompt.

mark61
09-12-05, 17:16
Geplaatst door Julien
Ik zeg toch dat het pas sinds 100 jaar is dat Palestina grotendeels Arabisch (islamitisch/christelijk) is qua bevolking. Aangezien de Palestijnen meer kinderen voortbrachten omdat men bang was voor migratie van joden uit Europa. Daarvoor was het aantal Palestijnen zeer klein (enkele honderdduizenden)
Ik ben ook tegen een 'joodse staat'. ik vind dat er een land moet komen voor zowel álle joden als álle palestijnen. maar kom niet met onzinpraatjes dat de joden niks te zoeken hebben in Israel. Want dat is historisch gezien bullshit. Palestina is historisch gezien net zo goed het land van joden als van Palestijnen! Ik snap je vergelijking met Parijs trouwens niet.

Je begrijpt inderdaad niet wat ik bedoel. Ik probeer duidelijk te maken dat in alle andere gevallen van 'zelfbeschikking' of staatvorming de communis opinio, de algemeen aanvaarde visie is dat zulke claims niet al te ver in de geschiedenis moeten teruggaan. That's all.

Eventuele culturele danwel religieuze affiliatie met mensen die aan het andere eind van de wereld wonen schept geen enkel recht op immigratie en staatvorming.

Dus gezien het feit dat er vast wel gebieden zijn te bedenken in/rond Parijs waar Algerijnen de meerderheid vormen zou dat hen ook recht geven op een eigen staat. Volgens de zelfde redenering. Snappez-vous maintenant?


hoezo?

Een individu kan alleen 'verbonden' zijn met een land dat hij uit eigen ervaring kent. 'Verbondenheid' met een gebied waar zelfs je voorouders uit de 380e generatie voor jou nooit geweest zijn is een fascistoïde nationalistische fantasie. Inventing tradition & the nationalist fallacy zijn in dit verband bekende wetenschappelijke begrippen.


De Europese landen hebben nooit de zionisten gestimuleerd om in Israel een zelfstandige staat te stichten. Dat het antisemitisme in Europa een belangrijke oorxzaak voor het zionisme is, is iets heel anders.

Das precies wat ik bedoel en is niets anders. Zonder het antisemitisme was er van zijn levensdagen geen Israël geweest, durf ik wel ff te stellen. Wellicht voor de zekerheid de 'uitvinding' van het nationalisme er even bij zetten.

mark61
09-12-05, 17:19
Geplaatst door Morosian
Al decennia lang worden we vermoeid met al die aandacht voor een zandbak met minder inwoners dan België. Alsof er geen interessanter nieuws is.

Het interessante en relevante is dat deze zandbak het toneel vormt van de laatste openlijke uiting van imperialisme en kolonialisme. Het is het front van westerse arrogante suprematie vis à vis 'de inboorlingen' die in de weg lopen.

Sorry, kan er niks minders van maken.

mark61
09-12-05, 17:20
Geplaatst door Julien
Wat ik trouwens weer super hypocriet vind..

Ahmadinejad is qua standpunten zo rechts als de VVD en Wilders en qua standpunten net zo racistisch als Filip deWinter of NieuwRechts..

maar dezelfde mensen die fel anti-rechts zijn in Nederland en anti-Wilders zijn het opeens in dit topic wel eens met deze engerd.

Het gaat niet om wie het zegt maar wat hij zegt.

Coolassprov MC
10-12-05, 10:00
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
En toch, feit blijft dat Palestina in Europese handen lag en uit Europese handen is gegeven.

De VS heeft de modellen van controle over de streek geërfd van de Britten.

Die zijn simpelweg zo opgebouwd, gebaseerd op twee niveau’s van rebellerend geweld ;

1. De olieproducerende en grondstofbezittende landen in het Noorden van Afrika en het Midden-Oosten moeten geregeerd worden door pseudo-regeringen ; een façade die zwak genoeg is om te luisteren naar de VS/UK, maar niet te zwak; want de inwoners van die landen begrijpen niet dat het Amerikaanse/Britse/Westerse grondstoffen zijn die toevalligerwijs in hun grond zitten.

Daarom moet de façade hard kunnen optreden en aan de macht kunnen blijven tegen ‘radicaal nationalisme’ dat een stukje van de taart wil (voor de inwoners van dat land); dit model wordt 'dankbaar' toegepast in Zuidoost Azië, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en vele andere gebieden;

2. Verder is in de regio een periferieënbeleid geïnstalleerd van locale politiemachten die, prefereerbaar, non-Arabieren moeten zijn; omdat zij beter zijn in het doden van Arabieren (?).

Denk hierbij aan Iran (tijdens de sjah), Turkije, Pakistan en Israël ; hun doel is om orde in de tent te houden ter plaatse.

3. Als alle bovenstaande niet werkt zijn er altijd nog de Amerikaanse en Britse spieren die kunnen ingrijpen.

Met legerbases van Guam tot de Azuren; zelfs in de Indische Oceaan; waar de Britten zo behulpzaam waren om de bevolking weg te drijven om plaats te maken voor de militaire spieren.

Toen Rumsfeld beloofde dat de Britse en Amerikaanse legers, na de (illegale) invasie, snel weer uit Irak zouden verdwijnen, moest ik denken aan het feit dat de VS zelfs 60 jaar na WO-II nog grote militaire bases in Duitsland en andere Europese landen hebben; zelfs nucleaire kernkoppen en andere strategische wapens, radar- en satelliet detectiesystemen worden tot op de dag van vandaag onderhouden op Europees grondgebied. Niet lang geleden werd er toegegeven dat de VS 500 tot 600 nucleaire raketten op Europees grondgebied heeft geïnstalleerd.

Coolassprov MC
10-12-05, 10:13
Geplaatst door Julien
Europa is de grootste financierder van Palestijnse gebieden. Hoeveel geven islamitische landen aan Palestijnse infrastructuur??

Aan zulke raciale stereotyperingen zou je je niet gewaagd hebben als je oprechte bronnen had.

Je moet verder kijken dan de kaften van 1 boek en er geen religieus geloof voor koesteren.

Het zou iedereen goed doen als Europa haar hypocriete acties van voor de camera's een aalmoes te schenken en er direct achterna te scanderen dat hun ozo onmisbare gelden misbruikt worden door de authoriteiten.

Zoals Martin Luther King het eens mooi zei:

Compassion is more than flipping a coin to a begger.

jan1974
10-12-05, 13:11
Misschien ben ik naief hoor, maar ik dacht dat de joden daar oorspronkelijk ook vandaan komen (waar nu het huidige Israel ligt). Ik vind het niet zo gek dat die plek is uitgekozen.

Vanzelfsprekend hebben de Palestijnen ook rechten op dat gebied.

freya
10-12-05, 13:29
Geplaatst door jan1974
Misschien ben ik naief hoor, maar ik dacht dat de joden daar oorspronkelijk ook vandaan komen (waar nu het huidige Israel ligt). Ik vind het niet zo gek dat die plek is uitgekozen.

Vanzelfsprekend hebben de Palestijnen ook rechten op dat gebied.

Het zou een lekkere chaos geven als iedereen zou teruggaan naar waar zijn/haar voorvaders ooit vandaan zijn gekomen.

Dan moet wij Nederlanders, als nakomelingen van de Batavieren in holle boomstammen weer stroomopwaarts de Rijn op zien te peddelen :hihi:

~Panthera~
10-12-05, 13:52
Geplaatst door freya
Het zou een lekkere chaos geven als iedereen zou teruggaan naar waar zijn/haar voorvaders ooit vandaan zijn gekomen.

Dan moet wij Nederlanders, als nakomelingen van de Batavieren in holle boomstammen weer stroomopwaarts de Rijn op zien te peddelen :hihi:


Ja, maar wij hebben ook geen tegoedbon van God gekregen. :hihi:

En geen peddels. :moe:

Coolassprov MC
10-12-05, 13:54
Geplaatst door freya
Het zou een lekkere chaos geven als iedereen zou teruggaan naar waar zijn/haar voorvaders ooit vandaan zijn gekomen.

Ik vraag me ook af waarom Zionisten niet vragen naar het herstellen van het Romeinse Rijk; heel erg toepasselijk en passend naast en bij de Zionistische claim.

Wie anders dan Joodse Zionisten kunnen het maken om een racistisch-politieke, territorale claim te maken op basis van de Bijbel; het oneindige versie en vertaling bezittend Christelijk-religieus boek van 50.000 bewezen fouten, onjuistheden en tegenstrijdigheden.

reallife
10-12-05, 14:00
Geplaatst door Julien
Maar ik snap niet waarom Europa altijd de schuldige moet zijn? De zionisten hebben zelf voor israel gekozen, daarin hebben de Europeanen zich helemaal niet mee bemoeid. Frankrijk en Engeland stelden de zionisten een stuk van Argentinië of Centraal Afrika voor. Maar de Zionisten wilden nu eenmaal Palestina.

Engeland ging zelfs nog een stap verder en probeerde de zionisten gewoon tegen te werken. De Engelsen stonden aan de kant van de Arabieren en verboden joodse migratie naar Palestina. Migranten werden teruggestuurd.

En het was ook niet Europa's idee om een joodse staat te stichten in Palestina. De VS hebben dat meer in gang gebracht.. en dan nog was het oorspronkelijke plan een verdeling waarbij het Palestijnse land 2x zo groot was als bij de Oslo-akkoorden is afgesproken. Dat dit anders is verlopen is te wijten aan Israelische expansie (bezetting) en Arabische oorlogen tegen Israel.

Europa is de grootste financierder van Palestijnse gebieden. Hoeveel geven islamitische landen aan Palestijnse infrastructuur??

Het klopt historisch gezien niet helemaal wat je zegt... europa is zelf altijd erg bemoeizuchtig geweest en engeland erg wispelturig in zijn politiek.

Het Rapport Peel, 1937

Naar aanleiding van het groeiende Arabische verzet tegen het Engelse bestuur en de Arabische aanvallen op Joodse gemeenschappen in Palestina verscheen in 1937 het rapport van de door de regering te Londen onder leiding van Peel ingestelde commissie. In dit rapport stond:

Er is een niet te onderdrukken conflict gerezen tussen twee nationale gemeenschappen binnen de enge grenzen van een klein land. Ongeveer 1.000.000 Arabieren voeren een openlijke of latente strijd tegen 400.000 Joden. Ze bezitten geen gemeenschappelijke basis. De Arabische gemeenschap heeft een overwegend Aziatisch, de Joodse gemeenschap een overwegend Europees karakter. Ze hebben een verschillende godsdienst en taal. Hun culturele en sociale leven, hun manieren van denken en zich gedragen zijn onverenigbaar als hun nationale aspiraties. De Arabieren en Joden zouden mogelijk kunnen leren om samen te leven en te werken in Palestina als ze een oprechte poging zouden doen om hun nationale idealen te verzoenen en te combineren om op die manier na verloop van tijd een gezamenlijke of dubbele nationaliteit op te bouwen. Maar dit is voor hen onmogelijk. De oorlog en wat daarop volgde hebben alle Arabieren bezield met de hoop om in een vrije, verenigde Arabische wereld de traditie van de Arabische Gouden Eeuw te doen herleven. De Joden worden eveneens bezield door hun historisch verleden. Ze willen tonen wat de Joodse natie tot stand kan brengen, wanneer deze tot het land van haar geboorte terugkeert. Een nationale assimilatie tussen Arabieren en Joden is dus uitgesloten ...


en...

Het Britse Witboek van 1939
1. Het doel van de regering van Zijne Majesteit is de oprichting binnen tien jaar van een onafhankelijke staat Palestina, die met het Verenigd Koninkrijk verdragsovereenkomsten heeft die de economische en strategische belangen van beide landen vrijwaren. Dit plan tot vestiging van een onafhankelijke staat veronderstelt beraadslagingen met de Volkenbondsraad over het beëindigen van het mandaat.

2. In de onafhankelijke staat zullen Arabieren en joden gemeenschappelijke regeren, op zo'n manier dat de wezenlijke belangen van iedere gemeenschap gevrijwaard zijn. [...]

Immigratie

1. De joodse immigratie in de volgende vijf jaar zal zo worden georganiseerd dat wanneer de economische opnamecapaciteit het mogelijk maakt, het getal joodse inwoners op ongeveer 1/3 van de totale bevolking van het land gebracht zal worden.

2. Rekening houdend met de te verwachten natuurlijke groei van de Arabische en joodse bevolking en met het aantal illegale joodse immigranten die zich thans in het land bevinden, komt dit neer op het toelaten van 75.000 immigranten in de loop van de volgende vijf jaar [...]

3. Na verloop van vijf jaren zal geen verdere joodse immigratie worden toegestaan, tenzij de Arabieren in Palestina hun instemming betuigen.

Uit: Dijk, K.van (e.a.), Het Midden-Oosten. Den Bosch, z.j., p.25

en...

Mei 1941
Anthony Eden in zijn Mansion House redevoering
De Arabische wereld is met grote sprongen voortuitgegaan sinds de overeenkomst die aan het einde van de laatste oorlog werd bereikt en vele Arabische denkers verlangen voor het Arabische volk een grotere mate van eenheid dan waarover zij zich nu mogen verheugen. ... Het lijkt mij zowel natuurlijk als juist dat de culturele en economische banden tussen de Arabische landen, ja, ook de politieke banden verstevigd moeten worden. Zijner Majesteits regering, zal van haar kant, haar volle steun geven aan elk plan dat de algemene goedkeuring draagt.

En dan na de tweede wereld oorlog... de Suezcrisis in 1956.

De nationalisatie van het Suezkanaal
Op 26 juli kondigde Nasser in een rede in Alexandrië aan, dat hij de internationale maatschappij, die het Suezkanaal beheerde, nationaliseerde, om met de winsten de Nijldam te financieren.

De opwinding in het Westen was onbeschrijflijk. De Suezkanaal-maatschappij, hoewel formeel gevestigd in Egypte en aan de wetten des lands onderworpen, was eigenlijk Frans, terwijl de Britse staat meer dan 40% der aandelen bezat ...

Later zou Dulles zeggen: 'Verscheidene elementen in Engeland en Frankrijk wilden toen onmiddellijk het Suezkanaal met geweld in bezit nemen. Maar wij namen het standpunt in, dat dit niet in overeenstemming was met het Handvest van de Verenigde Naties of met het belang van de NATO'.

jan1974
10-12-05, 14:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vraag me ook af waarom Zionisten niet vragen naar het herstellen van het Romeinse Rijk; heel erg toepasselijk en passend naast en bij de Zionistische claim.
Amerika is een soort Romeins Rijk. Kijk alleen al naar de architectuur van het Witte huis.

Coolassprov MC
10-12-05, 14:06
Geplaatst door reallife
[B]Het klopt historisch gezien niet helemaal wat je zegt

Er is wel meer wat meneer beweert maar wat niet helemaal klopt; meneer leest vast wat voor uit het Jungle Book; een heel erg toegetakelde versie ervan.

reallife
10-12-05, 14:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik vraag me ook af waarom Zionisten niet vragen naar het herstellen van het Romeinse Rijk; heel erg toepasselijk en passend naast en bij de Zionistische claim.

Wie anders dan Joodse Zionisten kunnen het maken om een racistisch-politieke, territorale claim te maken op basis van de Bijbel; het oneindige versie en vertaling bezittend Christelijk-religieus boek van 50.000 bewezen fouten, onjuistheden en tegenstrijdigheden.

Joodse zionisten hebben niets met de bijbel. Of je moet het oude testament bedoelen?
De wortels van het zionisme rusten zoals Mark geloof ik al schreef op het antisemitisme.
Bepaalde streng orthodoxe joden zijn zelfs fel tegen de stichting van de staat Israël geweest. Volgens hun leer zou de messias met Zijn komst de staat Israël stichten.

Reina
10-12-05, 14:12
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
-----------------------------------

:cheefbek: ...

hij heeft gelijk hoor

reallife
10-12-05, 14:14
Geplaatst door Coolassprov MC
Er is wel meer wat meneer beweert maar wat niet helemaal klopt; meneer leest vast wat voor uit het Jungle Book; een heel erg toegetakelde versie ervan.

Wat klopt er dan nog meer niet? Bepaalde dingen kloppen historisch gezien wel.

Coolassprov MC
10-12-05, 14:16
Geplaatst door Julien
De Engelsen stonden aan de kant van de Arabieren
(...)
En het was ook niet Europa's idee om een joodse staat te stichten in Palestina.


Nog nooit van Balfour gehoord:


In Palestine we do not propose even to go through the form of consulting the wishes of the present inhabitants of the country

Noch van de Balfour Declaration:



Foreign Office
November 2nd, 1917

Dear Lord Rothschild,

I have much pleasure in conveying to you, on behalf of His Majesty's Government, the following declaration of sympathy with Jewish Zionist aspirations which has been submitted to, and approved by, the Cabinet.

"His Majesty's Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavours to facilitate the achievement of this object , it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country."

I should be grateful if you would bring this declaration to the knowledge of the Zionist Federation.

Yours sincerely,
Arthur James Balfour

reallife
10-12-05, 14:21
Geplaatst door Coolassprov MC
Nog nooit van Balfour gehoord:



Noch van de Balfour Declaration:

Daarna werd engeland zoals ik al schreef erg wispelturig.

Wat westerse bemoeizucht betreft kan ik me voorstellen dat het middenoosten een aardige kater heeft overgehouden aan het koloniale tijdperk.

Julien
10-12-05, 15:52
Geplaatst door mark61
Het gaat niet om wie het zegt maar wat hij zegt.

en de standpunten die hij zegt zijn minstens net zo extreem en rechts als die van wilders en de vvd.daarom vind ik een aantal hier hypocriet.

Julien
10-12-05, 15:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Aan zulke raciale stereotyperingen zou je je niet gewaagd hebben als je oprechte bronnen had.

Je moet verder kijken dan de kaften van 1 boek en er geen religieus geloof voor koesteren.

Het zou iedereen goed doen als Europa haar hypocriete acties van voor de camera's een aalmoes te schenken en er direct achterna te scanderen dat hun ozo onmisbare gelden misbruikt worden door de authoriteiten.

Zoals Martin Luther King het eens mooi zei:

Compassion is more than flipping a coin to a begger.

bla bla waar is jouw bron dan?

de Europese landen zijn de grootste financierder van de Palestijnse staat. Dat is een feit. de gierige islamitische landen (zoals iran) hebben dan wel een grote mond, maar geld geven aan Palestina? Ho maar.

Julien
10-12-05, 15:58
Geplaatst door freya
Het zou een lekkere chaos geven als iedereen zou teruggaan naar waar zijn/haar voorvaders ooit vandaan zijn gekomen.

Dan moet wij Nederlanders, als nakomelingen van de Batavieren in holle boomstammen weer stroomopwaarts de Rijn op zien te peddelen :hihi:

vind ik geen goede vergelijking. in het geval van de joden hebben er continue (grote) groepen joden in Palestina gewoond. Jeruzalem is bijv. altijd deels een joodse stad geweest. Je kan dus niet zeggen dat 2000 jaar geleden Palestina joods was en de joden in 1948 opeens uit de lucht zijn komen vallen.

het valt me een beetje tegen dat zo weinig mensen hier een beetje historisch bewustzijn hebben; want nu lijkt het net alsof ik pro-zionistisch ben, terwijl ik gewoon goed kan begrijpen waarom de VN een gedeelte van Palestina aan de joden heeft toegewezen.

Julien
10-12-05, 16:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Nog nooit van Balfour gehoord:



Noch van de Balfour Declaration:

ga je eerst maar eens verdiepen in de houding van de Britten t.o.v. de joden over een zeer lange lijn gezien vanaf 1900 tot 1948 dan zul je zien dat ik gelijk heb. Balfour was meer een uitzondering in die verhouding britten-joden.

Elbaskue
11-12-05, 00:43
Geplaatst door Julien
Ach waarom zeuren we over de mensenrechten van Palestijnen? Het maakt toch allemaal niks uit volgens jou want de VS en Iran geven er ook geen shit om.. :moe: :zwaai:

Ik zeur niet over de mensenrechten in Palestina. Als de Zionisten zijn verdwenen, krijgen we toch weer te horen dat er Palestijnen op 1 of andere manier onderdrukt worden door een dictator of een fundamentalistische regime. Maar liever dat dan de vernederingen door de sadistische Zionisten http://img209.imageshack.us/img209/1281/smileywhatever6ey.gif (http://imageshack.us)


Geplaatst door Julien
Als we nou eerst met z'n allen gaan accepteren dat we de geschiedenis niet kunnen terugdraaien; de staat Isral bestaat nu eenmaal en de Israeliërs moeten onvoorwaardelijk zich houden aan de VN-resoluties en de Palestijnen hun gebied teruggeven.

Israël? Ik weet niks af van een Israël...of is dat de naam van je kat of zo http://img209.imageshack.us/img209/2295/tknow2ot.gif (http://imageshack.us)

http://img209.imageshack.us/img209/6489/palestinemap2vo.jpg (http://imageshack.us)


Geplaatst door Julien
Voor de rest moet Iran z'n bek houden en zich met eigen zaakjes bemoeien. Want daar worden genoeg minderheden (minstens net zo erg) onderdrukt!

En als iedereen zoals jou was, is er in geen 1000 jaar wereldvrede. Op z'n minst zou je kunnen PROBEREN om vrede een stapje dischterbij te brengen.

Het zijn de zaakjes van Iran, dus ze mogen er mee bemoeien...

Ik ben een realiteitsdenker. Vrede in het Midden-Oosten zal er nooit zijn, maar om het een stapje dichterbij te brengen, is wel mogelijk. Dan moeten de Joden eerst vertrekken (vrijwillig of gedwongen, ze moeten gewoon weg). Dan is er een hele grote stap gemaakt naar vrede en niet alleen voor het Midden-Oosten, maar voor de hele wereld...

:nijn:

ronald
11-12-05, 03:40
Geplaatst door Julien
vind ik geen goede vergelijking. in het geval van de joden hebben er continue (grote) groepen joden in Palestina gewoond. Jeruzalem is bijv. altijd deels een joodse stad geweest. Je kan dus niet zeggen dat 2000 jaar geleden Palestina joods was en de joden in 1948 opeens uit de lucht zijn komen vallen.

het valt me een beetje tegen dat zo weinig mensen hier een beetje historisch bewustzijn hebben; want nu lijkt het net alsof ik pro-zionistisch ben, terwijl ik gewoon goed kan begrijpen waarom de VN een gedeelte van Palestina aan de joden heeft toegewezen.



Ja... het is zoiets als "liefde maakt blind". In de tijd van de blind-dates zijn er heel veel geliefden. Sommigen met eenreatileitsbesef tot onder nul...sommigen met inderdaad een historische kennis van een half boek... sommigen met een liefde-haat passie.
Maar goed...in Israel lachen ze een breuk om dat soort mensen hier.

reallife
11-12-05, 13:17
Geplaatst door elbaskue
Ik zeur niet over de mensenrechten in Palestina. Als de Zionisten zijn verdwenen, krijgen we toch weer te horen dat er Palestijnen op 1 of andere manier onderdrukt worden door een dictator of een fundamentalistische regime. Maar liever dat dan de vernederingen door de sadistische Zionisten http://img209.imageshack.us/img209/1281/smileywhatever6ey.gif (http://imageshack.us)

Ik heb in mijn leven geleerd dat je moet oppassen met wat je wenst!

Het is wel opvallend, de halve wereld maakt elkaar af en er gebeuren dingen die nog veel erger zijn dan wat er tussen de Palestijnen en de Israëliers gebeurd maar blijkbaar is dat geen probleem!

Met recht draagt het gebied als bijnaam 'de navel van de wereld'.


[i]


Het zijn de zaakjes van Iran, dus ze mogen er mee bemoeien...

Ik ben een realiteitsdenker. Vrede in het Midden-Oosten zal er nooit zijn, maar om het een stapje dichterbij te brengen, is wel mogelijk. Dan moeten de Joden eerst vertrekken (vrijwillig of gedwongen, ze moeten gewoon weg). Dan is er een hele grote stap gemaakt naar vrede en niet alleen voor het Midden-Oosten, maar voor de hele wereld...

:nijn: [/B]

Als ik dit soort meningen hoor of lees moet ik altijd denken aan het bijbelboek Openbaringen. Daarin wordt trouwens verteld dat Israël (Jeruzalem) inderdaad een centrale rol in de wereld speelt en zal blijven spelen tot aan het eind der tijden. Er staat ook en dat is wel vervelend voor je, al zal het je weinig interesseren denk ik, dat er altijd Joden op die plaats zullen blijven. Dus persoonlijk interesseert het me altijd matig wat politieke leiders in het M.O. uitkramen. Op dit moment vind ik het erger wat er bv. in China gebeurd. Of de de enorme slachtoffers die er vallen door aids e.d. En wat dacht je van de aardbeving in Pakistan.

Max Stirner
11-12-05, 20:41
Geplaatst door elbaskue
Als de Zionisten zijn verdwenen, krijgen we toch weer te horen dat er Palestijnen op 1 of andere manier onderdrukt worden door een dictator of een fundamentalistische regime. Maar liever dat dan de vernederingen door de sadistische Zionisten


Jij geeft het tenminste gewoon toe.......op zich is het lot van die Palestijnen niet zo interessant, voornaamste probleem is dat ze worden onderdrukt door Israelies.

Same goes for Irak natuurlijk, geen hond die zijn mond opendeed over de slachtpartijen door Saddam, maar nu de Amerikanen er zijn staat iedereen ineens op zijn achterste benen.

Moslims die onderdrukt worden door niet-moslims zijn blijkbaar een stuk zieliger dan moslims die over de kling worden gejaagd door hun broeders.

Juliette
11-12-05, 20:46
Geplaatst door elbaskue

Ik ben een realiteitsdenker. Vrede in het Midden-Oosten zal er nooit zijn, maar om het een stapje dichterbij te brengen, is wel mogelijk. Dan moeten de Joden eerst vertrekken (vrijwillig of gedwongen, ze moeten gewoon weg). Dan is er een hele grote stap gemaakt naar vrede en niet alleen voor het Midden-Oosten, maar voor de hele wereld...


Bravo! Da's een oplossing! Dat niemand daar ooit eerder op kwam. :denk: Neem de oorzaak of de vermeende oorzaak van een probleem en haal het gewoon weg. Vrijwillig of gedwongen. Ook al gaat het om mensen. Briljant eigenlijk. En zomaar hier op maroc.nl.

Sorry maat. Een niet nader genoemd iemand is je voor geweest. En tussen 1940 en 1945 stond de wereld in brand als ik goed geïnformeerd ben.

Arvid
11-12-05, 20:51
Geplaatst door Max Stirner
Jij geeft het tenminste gewoon toe.......op zich is het lot van die Palestijnen niet zo interessant, voornaamste probleem is dat ze worden onderdrukt door Israelies.

Same goes for Irak natuurlijk, geen hond die zijn mond opendeed over de slachtpartijen door Saddam, maar nu de Amerikanen er zijn staat iedereen ineens op zijn achterste benen.

Moslims die onderdrukt worden door niet-moslims zijn blijkbaar een stuk zieliger dan moslims die over de kling worden gejaagd door hun broeders.

elbaskue is in elk geval eerlijk, hij ziet graag een nieuwe Holocaust om van joden af te geraken. Ik ben benieuwd of hij zou dan ook mee zou vechten?

Juliette
11-12-05, 21:11
Geplaatst door freya
Het zou een lekkere chaos geven als iedereen zou teruggaan naar waar zijn/haar voorvaders ooit vandaan zijn gekomen.



Da's nochtans een heel geaccepteerde drijfveer achter veel hedendaagse nationalistische bewegingen. In z'n extreme vorm heet het 'irredentisme'.

Julien
11-12-05, 21:11
Geplaatst door elbaskue
Dan moeten de Joden eerst vertrekken (vrijwillig of gedwongen, ze moeten gewoon weg).

Dit is puur racisme!

Juliette
11-12-05, 21:13
Geplaatst door Julien
Dit is puur racisme!

Helemaal gelijk Julien. Maar tegen dat soort kwaadaardige starre domheid is geen redelijkheid opgewassen.

Elbaskue
11-12-05, 23:17
Joden die nu in bezet Palestina (wat jullie 'Israël' noemen) leven, zijn bijna allemaal simpelweg Europeanen en Noord-Afrikanen. Willen jullie nu beweren dat ze duizenden jaren lang alleen onderling hebben voortgeplant? Ik ben die theorie van 'ze zijn de oorspronkelijke bewoners' meer dan zat. Hier gaat men er gewoon van uit dat de bewoners die daar nu leven allemaal af stammen van Joden die daar 5000 jaar eerder leefden...wat dus complete nonsens is.

Jammer dat mensen in die Zionistische gelul trappen http://img50.imageshack.us/img50/3078/smileyfrown7gn.gif (http://imageshack.us)

Tomas
12-12-05, 00:00
Geplaatst door freya
Het zou een lekkere chaos geven als iedereen zou teruggaan naar waar zijn/haar voorvaders ooit vandaan zijn gekomen.

Dan moet wij Nederlanders, als nakomelingen van de Batavieren in holle boomstammen weer stroomopwaarts de Rijn op zien te peddelen :hihi:

Wil je hier nu opeens mee zeggen dat de joden vooral moeten blijven waar ze zitten?

Soldim
12-12-05, 00:36
Geplaatst door elbaskue
Joden die nu in bezet Palestina (wat jullie 'Israël' noemen) leven, zijn bijna allemaal simpelweg Europeanen en Noord-Afrikanen.


In welk opzicht? Cultureel, religieus of genetisch?



Willen jullie nu beweren dat ze duizenden jaren lang alleen onderling hebben voortgeplant?


Over het algemeen voldoende om a. genetisch onderscheid te kunnen maken tussen Joodse en autochtone bevolkingsgroepen en [i]b.[/b] genetische overeenkomsten te hebben behouden, die veel minder frequent in andere bevolkinsgroepen gevonden worden.



Ik ben die theorie van 'ze zijn de oorspronkelijke bewoners' meer dan zat.


Ik ook! 30.000 jaar geleden woonden er noch Joden, noch Palestijnen! Dus, wat mij betrefd, of beide groepen laten oprotten, of beide er laten wonen met gelijke rechten en plichten.

ronald
12-12-05, 01:02
Geplaatst door Tomas
Wil je hier nu opeens mee zeggen dat de joden vooral moeten blijven waar ze zitten?


Dat noemen ze joden-ontkenners...want wie weet er nu nog dat hij een Batavier, Germaan een Saks of een Frank is? Onder het mom van een flut-argument worden ze ff weggecijferd.

ronald
12-12-05, 01:07
Geplaatst door elbaskue
Joden die nu in bezet Palestina (wat jullie 'Israël' noemen) leven, zijn bijna allemaal simpelweg Europeanen en Noord-Afrikanen. Willen jullie nu beweren dat ze duizenden jaren lang alleen onderling hebben voortgeplant? Ik ben die theorie van 'ze zijn de oorspronkelijke bewoners' meer dan zat. Hier gaat men er gewoon van uit dat de bewoners die daar nu leven allemaal af stammen van Joden die daar 5000 jaar eerder leefden...wat dus complete nonsens is.

Jammer dat mensen in die Zionistische gelul trappen http://img50.imageshack.us/img50/3078/smileyfrown7gn.gif (http://imageshack.us)


Israel, een naam door God gegeven, is er al sinds jaar en dag. Daarvoor heette het gewoon Kenaan. God de schepper van de wereld blieft met Zijn wereld wat Hij wil. Of het jou nu zint if niet, Hij heeft het land aan de Israelieten gegeven. Dat er nu Joden in Europa, Afrika, Azie, Australie of Amerika wonen doet niets toe aan hun joods-zijn. Ja, vreemd he, dat er een volk is dat zo oud is en zich nooit heeft willen assimileren? Jij bent wel meer dingen zat......hebben we 0,0 % geen boodschap aan. Leef jij maar in je eigen waanwereld. Ook al ben je nu toch ook lekker een Europeaan en geen Marokkaan of Arabier, dus wat zit jij nu eigenlijk hier te pleiten?

Coolassprov MC
12-12-05, 09:17
Geplaatst door Julien
Dit is puur racisme!

750.000 inheemse bewoners van Palestina verjagen (lees: etnisch zuiveren) om plaats te maken voor een zuiver joodse staat is natuurlijk geen pure racisme; nee, dat is een reactie op 2000-5000 jaar Europees anti-semitisme.

Coolassprov MC
12-12-05, 09:32
Geplaatst door ronald
Israel, een naam door God gegeven, ....

Jij laat nog eens zien dat de vervalsers van de Bijbel het anti-semitisme hebben geintroduceerd; de lusten en lasten van een land verbinden aan een volk; als je kritiek zou hebben op het land is die kritiek anti-semitisch; terwijl die beschuldiging opzich een bekentenis is van anti-semitisme.

Je lijkt Bush wel; heeft het niet nodig om democratisch gekozen te worden zolang hij door God aangewezen wordt en te voeren oorlogen ingefluisterd krijgt.

In een beschaafde samenleving zou zo iemand lang en breed tussen de gewatteerde muren stuiteren.

Om Godsdienstfanaat te kunnen zijn moet er natuurlijk 'moslim' voor je naam staan; dat snap ik zelfs!


Geplaatst door ronald
.... Hij heeft het land aan de Israelieten gegeven...

Wie anders dan Joodse Zionisten kunnen het maken om een racistisch-politieke, territorale claim te maken op basis van de Bijbel; het boek waarin 50.000 bewezen fouten, onjuistheden en tegenstrijdigheden zitten?

Maar Zionisten vragen niet naar het herstellen van het Romeinse Rijk; want dat levert ze natuurlijk niets op.


Geplaatst door ronald
Ook al ben je nu toch ook lekker een Europeaan en geen Marokkaan of Arabier, dus wat zit jij nu eigenlijk hier te pleiten?

Je vergelijkt appels met peren; als er iemand opstaat en hij verdedigt een concept dat geen ruimte laat behalve dan voor zichzelf, dan ben ik de eerste die hem terug in z'n stoel zet; trots op je volk; OKEY! Ten koste van anderen; NEVER!

Of je Uitverkorene Gods bent of niet.

We hebben geen zuiver katholieke of zuiver protestante staat toesgestaan op Iers grondgebied; We hebben geen zuiver blanke staat in Zuid-Afrika toegestaan; We hebben geen zuiver zuiver zwarte staat in Mozambique of ander land toegestaan; Van het idee van een zuiver Islamitische staat kunnen we alleen huiveren; Waarom zouden we dan het evenzo racistische concept van een zuiver Joodse staat accepteren?

De zuiver Joodse staat die zich de enige democratie in de omgeving noemt, maar waar je niet aan mag deelnemen als je pleit voor gelijke rechten voor alle burgers

Julien
12-12-05, 11:44
Geplaatst door Coolassprov MC
750.000 inheemse bewoners van Palestina verjagen (lees: etnisch zuiveren) om plaats te maken voor een zuiver joodse staat is natuurlijk geen pure racisme; nee, dat is een reactie op 2000-5000 jaar Europees anti-semitisme.

huilie huilie

5000 jaar antisemitisme in Europa? :zozo:

en niks rechtvaardigt een heel geloof te discrimineren. Als ik zou zeggen dat alle moslims dieven zijn en tot de laatste moslim iedereen Nederland uitgetrapt moet worden, ben ik er zeker van dat jij de eerste bent die begint met janken.

Arvid
12-12-05, 14:29
Geplaatst door Julien
huilie huilie

5000 jaar antisemitisme in Europa? :zozo:

en niks rechtvaardigt een heel geloof te discrimineren. Als ik zou zeggen dat alle moslims dieven zijn en tot de laatste moslim iedereen Nederland uitgetrapt moet worden, ben ik er zeker van dat jij de eerste bent die begint met janken.

Dat krijg je toch niet aan hun verstand, elbasque en coolasprov zitten op dezelfde lijn met neo-nazis als het gaat om andere rassen/geloven.
Blijkbaar mag neo-nazi rethoriek op maroc.nl gepost worden, triest maar waar. Geen moderator die het weghaalt.


Neo nazi rethoriek? waar? [freya]

citaat van elbasque, p7: "Dan moeten de Joden eerst vertrekken (vrijwillig of gedwongen, ze moeten gewoon weg)."

en freya, wat denk je zelf wat gedwongen inhoudt? Via treinen weer?

Coolassprov MC
12-12-05, 14:50
Geplaatst door Julien
Als ik zou zeggen dat alle moslims dieven zijn en tot de laatste moslim iedereen Nederland uitgetrapt moet worden, ben ik er zeker van dat jij de eerste bent die begint met janken.

Ik rechtvaardig geen racisme; kom met redelijke bewijzen komen of stoppen met inhoudloos blaten!

Julien
12-12-05, 14:53
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik rechtvaardig geen racisme; kom met redelijke bewijzen komen of stoppen met inhoudloos blaten!

Dit is dus gewoon racisme:Dan moeten de Joden eerst vertrekken (vrijwillig of gedwongen, ze moeten gewoon weg).

en dat zit jij hier goed te bagetalliseren: 750.000 inheemse bewoners van Palestina verjagen (lees: etnisch zuiveren) om plaats te maken voor een zuiver joodse staat is natuurlijk geen pure racisme; nee, dat is een reactie op 2000-5000 jaar Europees anti-semitisme.

Maar als iemand datzelfde over moslims had gezegd, dan was de wereld te klein. hypocriet.

Elbaskue
12-12-05, 14:56
Neo nazi rethoriek? waar? [freya]

Tussen z'n oren.

Coolassprov MC
12-12-05, 14:57
Geplaatst door Arvid
Dat krijg je toch niet aan hun verstand, elbasque en coolasprov zitten op dezelfde lijn met neo-nazis als het gaat om andere rassen/geloven.
Blijkbaar mag neo-nazi rethoriek op maroc.nl gepost worden, triest maar waar. Geen moderator die het weghaalt.


Neo nazi rethoriek? waar? [freya]

Waar het verstand tekort schiet, schiet de verbeelding bij.

Coolassprov MC
12-12-05, 15:07
Geplaatst door Julien
Dit is dus gewoon racisme:Dan moeten de Joden eerst vertrekken (vrijwillig of gedwongen, ze moeten gewoon weg).

en dat zit jij hier goed te bagetalliseren: 750.000 inheemse bewoners van Palestina verjagen (lees: etnisch zuiveren) om plaats te maken voor een zuiver joodse staat is natuurlijk geen pure racisme; nee, dat is een reactie op 2000-5000 jaar Europees anti-semitisme.

Zit niks te bagetalliseren omdat het allebei racisme is ; het verschil is dat er in 1949 daadwerkelijk 750.000 Palestijnen en geen 750.000 Joden etnisch gezuiverd zijn.

Waarom heeft een Jood uit Manhattan die nooit van Palestina gehoord heeft, laat staan dat ie er geweest is, recht om daar te zijn boven eem een Palestijn die er dertig generaties woont?

En als je deze vraagt eerlijk beantwoord kun je slechts komen op racisme.

Maar dan kom jij met de Zionistenlijn en het ontkennen van het gehele volk van Palestijnen en doe je hun vreselijk tekort door hun als pionnen van een Arabisch complot te zien.

Jouw grote probleem is dat jij je wel uitspreekt tegen een bepaald racisme maar dat je het ander verdedigd of zelfs aan commiteerd; kijk dat heet hypocrisie; schijnheilige hypocrisie.


Geplaatst door Julien
Maar als iemand datzelfde over moslims had gezegd, dan was de wereld te klein.

Je doet niks anders en de wereld blijft groot genoeg.


Geplaatst door Julien
hypocriet.

Van hetzelfde.

ronald
12-12-05, 17:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij laat nog eens zien dat de vervalsers van de Bijbel het anti-semitisme hebben geintroduceerd; de lusten en lasten van een land verbinden aan een volk; als je kritiek zou hebben op het land is die kritiek anti-semitisch; terwijl die beschuldiging opzich een bekentenis is van anti-semitisme.

Je lijkt Bush wel; heeft het niet nodig om democratisch gekozen te worden zolang hij door God aangewezen wordt en te voeren oorlogen ingefluisterd krijgt.

In een beschaafde samenleving zou zo iemand lang en breed tussen de gewatteerde muren stuiteren.

Om Godsdienstfanaat te kunnen zijn moet er natuurlijk 'moslim' voor je naam staan; dat snap ik zelfs!



Wie anders dan Joodse Zionisten kunnen het maken om een racistisch-politieke, territorale claim te maken op basis van de Bijbel; het boek waarin 50.000 bewezen fouten, onjuistheden en tegenstrijdigheden zitten?

Maar Zionisten vragen niet naar het herstellen van het Romeinse Rijk; want dat levert ze natuurlijk niets op.

Zionisme is het maken van nationaal-socialistische claims over de ruggen van 6.000.000 vergastte volksgenoten en de stabiliteit van de wereld.



Je vergelijkt appels met peren; als er iemand opstaat en hij verdedigt een concept dat geen ruimte laat behalve dan voor zichzelf, dan ben ik de eerste die hem terug in z'n stoel zet; trots op je volk; OKEY! Ten koste van anderen; NEVER!

Of je Uitverkorene Gods bent of niet.

We hebben geen zuiver katholieke of zuiver protestante staat toesgestaan op Iers grondgebied; We hebben geen zuiver blanke staat in Zuid-Afrika toegestaan; We hebben geen zuiver zuiver zwarte staat in Mozambique of ander land toegestaan; Van het idee van een zuiver Islamitische staat kunnen we alleen huiveren; Waarom zouden we dan het evenzo racistische concept van een zuiver Joodse staat accepteren?

De zuiver Joodse staat die zich de enige democratie in de omgeving noemt, maar waar je niet aan mag deelnemen als je pleit voor gelijke rechten voor alle burgers


Al je dommigheden ten spijt... God de schepper van de wereld doe ermee wat Hij wil. Als het Hem dunkt het land Israel aan de Israelieten te geven dan doet jouw mening of opvatting toch 0 % ter zake?

Btw...zijn ze in de Koran vergeten die vervalsing weg te nemen?

Spoetnik
12-12-05, 17:52
Geplaatst door ronald
Al je dommigheden ten spijt... God de schepper van de wereld doe ermee wat Hij wil. Als het Hem dunkt het land Israel aan de Israelieten te geven dan doet jouw mening of opvatting toch 0 % ter zake?

Btw...zijn ze in de Koran vergeten die vervalsing weg te nemen?

De Joden in Israel stammen niet af van de Israelieten, dat weet toch iedereen?

freya
12-12-05, 18:05
Geplaatst door Arvid



Neo nazi rethoriek? waar? [freya]

citaat van elbasque, p7: "Dan moeten de Joden eerst vertrekken (vrijwillig of gedwongen, ze moeten gewoon weg)."

en freya, wat denk je zelf wat gedwongen inhoudt? Via treinen weer?

Onzin, je moet niet halve passages zitten citeren, dan zouden mensen je nog wel eens kunnen verdenken van kwaadaardigheid.

Elbasque zegt dat het vertrek van de Joden vrede in het MO snel dichterbij zou brengen. Hij roept nergens op tot deportaties, maar geeft via een omweg aan dat volgens hem de aanwezigheid van de Joodse immigranten de kern van de problemen in het MO is.

Nog een keer iemand vals beschuldigen van Neo nazi sympathieen levert je strafpunten op wegens schelden. :moe:

ronald
12-12-05, 18:19
Geplaatst door Spoetnik
De Joden in Israel stammen niet af van de Israelieten, dat weet toch iedereen?


Doe niet zo dom.

Julien
12-12-05, 18:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Zit niks te bagetalliseren omdat het allebei racisme is ; het verschil is dat er in 1949 daadwerkelijk 750.000 Palestijnen en geen 750.000 Joden etnisch gezuiverd zijn.
gezuiverd? Dat is volgens mij niet wat er gebeurd is. Er zijn wel Palestijnen verjaagd en er zijn ook Palestijnen vermoord. Maar 750.000 gezuiverd? Heb je een neutrale bron die dat bewijst?


Waarom heeft een Jood uit Manhattan die nooit van Palestina gehoord heeft, laat staan dat ie er geweest is, recht om daar te zijn boven eem een Palestijn die er dertig generaties woont?
wie zegt dat ik het hier mee eens ben?


En als je deze vraagt eerlijk beantwoord kun je slechts komen op racisme.
Ja maar dan is beweren dat alle joden moeten oprotten uit israel dus ook racisme!


Maar dan kom jij met de Zionistenlijn en het ontkennen van het gehele volk van Palestijnen en doe je hun vreselijk tekort door hun als pionnen van een Arabisch complot te zien.
doe niet zo belachelijk zeg. als je mijn berichten hebt gelezen dan moet je weten dat ik niks met zionisme te maken wil hebben én ik vind dat de Palestijnen hun land moetyen terugkrijgen wat de VN al lang bevolen heeft. Ik kan alleen niet tegen historische onzin die hier soms beweerd wordt.


Jouw grote probleem is dat jij je wel uitspreekt tegen een bepaald racisme maar dat je het ander verdedigd of zelfs aan commiteerd; kijk dat heet hypocrisie; schijnheilige hypocrisie.

Mensen als jij zijn juist hypoicriet. Want ik hoor je nooit over terrorisme of racisme van de andere kant , en er is hier zelfs al toegegeven dat het erger is als joden palestijnen onderdrukken dan als een ander islamitisch volk de palestijnen zou onderdrukken.
Ik daarentegen heb me vaak uitgesproken tegen zionistisch racisme en ik doe dat ook als wannabe-extremisten andersgelovigen discrimineren.

Juliette
12-12-05, 18:57
Geplaatst door Coolassprov MC
750.000 inheemse bewoners van Palestina verjagen (lees: etnisch zuiveren) om plaats te maken voor een zuiver joodse staat is natuurlijk geen pure racisme; nee, dat is een reactie op 2000-5000 jaar Europees anti-semitisme.

Maar dat maakt jouw eerdere opmerking dat alle Joden vrijwillig of gedwongen wegmoeten niet minder racistisch.

David
12-12-05, 19:05
Geplaatst door amOer
i don't like the man but he does have a good point !

duitsers schuld ... geef ze een stuk van duitsland wat hebben wij ermeej te maken !!


Precies. Ze moeten de verantwoordelijkheid niet op Breda afschuiven!

Arvid
12-12-05, 21:51
Geplaatst door freya
O


Elbasque zegt dat het vertrek van de Joden vrede in het MO snel dichterbij zou brengen. Hij roept nergens op tot deportaties, maar geeft via een omweg aan dat volgens hem de aanwezigheid van de Joodse immigranten de kern van de problemen in het MO is.


Meen je wat je hier neerzet nou echt serieus? Had ik niet verwacht.

Joepie
12-12-05, 22:47
De joden hebben recht op israel, dus dat ze weg zouden moeten slaat natuurlijk helemaal nergens op.... lees het oude testament maar es.

Logisch dat de christenen en moslims ook banden hebben met het heilig land immers hun geloven zijn gebaseerd op het oude joodse testament.... vandaar de rechtmatigheidseis van sommigen, het staat immers in hun heilig boek....

Maar om ruzies hier te voorkomen: mijn ideale israel zou zijn een israel voor iedereen, dus ook moslims.

Victory
12-12-05, 22:58
Ik vind dat het op Brits of Amerikaans grondgebied moet komen. Brits omdat zij Palestina en Syrie hadden bezet.. en Amerikaans omdat zij de final druk hebben gezet om het van start te laten gaan.

http://www.art.man.ac.uk/RELTHEOL/JEWISH/EXHIBITION/BalfourDeclaration2.gif

ronald
12-12-05, 23:16
Ik vind dat ze in Irak en Iran moeten zitten want die landen waren het die na de verwoesting van de Eerste Tempel de Joden daar naar toe in ballingschap hebben gebracht.

Elbaskue
12-12-05, 23:31
Geplaatst door Juliette
Maar dat maakt jouw eerdere opmerking dat alle Joden vrijwillig of gedwongen wegmoeten niet minder racistisch.

Die opmerking heeft hij volgens mij niet gemaakt.

Elbaskue
12-12-05, 23:34
Geplaatst door Spoetnik
De Joden in Israel stammen niet af van de Israelieten, dat weet toch iedereen?

Dat weten alleen jij en ik.


Geplaatst door elbaskue
Joden die nu in bezet Palestina (wat jullie 'Israël' noemen) leven, zijn bijna allemaal simpelweg Europeanen en Noord-Afrikanen. Willen jullie nu beweren dat ze duizenden jaren lang alleen onderling hebben voortgeplant? Ik ben die theorie van 'ze zijn de oorspronkelijke bewoners' meer dan zat. Hier gaat men er gewoon van uit dat de bewoners die daar nu leven allemaal af stammen van Joden die daar 5000 jaar eerder leefden...wat dus complete nonsens is.

Jammer dat mensen in die Zionistische gelul trappen http://img50.imageshack.us/img50/3078/smileyfrown7gn.gif (http://imageshack.us)

mulan
13-12-05, 08:35
Geplaatst door Joepie
De joden hebben recht op israel, dus dat ze weg zouden moeten slaat natuurlijk helemaal nergens op.... lees het oude testament maar es.


Hoe gelovig iedereen opeens wordt als het om Israel gaat.Hartverwarmend :moe:.

Prlwytzkofski
13-12-05, 09:32
Geplaatst door Joepie
De joden hebben recht op israel,().... lees het oude testament maar es.


Het OT is , net als de wet van Hammurabi, hier niet zo relevant. Maar er staat toch echt het tegendeel:


Jozua 24:13
Dus heb Ik u een land gegeven, waaraan gij niet gearbeid hebt, en steden,
15) die gij niet gebouwd hebt, en gij woont in dezelve; gij eet van de wijngaarden
16) en olijfbomen, die gij niet geplant hebt.

reallife
13-12-05, 12:10
Geplaatst door Prlwytzkofski
Het OT is , net als de wet van Hammurabi, hier niet zo relevant. Maar er staat toch echt het tegendeel:

Klopt, ze kregen het land maar er staat nog meer...


14 Nu dan,’ vervolgde Jozua, ‘eerbiedig de HEER, dien hem met onvoorwaardelijke trouw en doe de goden weg die uw voorouders ten oosten van de Eufraat en in Egypte hebben gediend. Dien alleen de HEER. 15 Wanneer u daar niet toe bereid bent, kies dan nu wie u wel wilt dienen: de goden van uw voorouders ten oosten van de Eufraat of de goden van de Amorieten, van wie u nu het land bewoont. In ieder geval zullen ik en mijn familie de HEER dienen.’
16 Hierop antwoordde het volk: ‘Het is verre van ons de HEER te verlaten om andere goden te dienen. 17 Hij is het, de HEER, onze God, die ons en onze voorouders uit de slavernij in Egypte heeft bevrijd. Hij heeft grote wonderen voor ons verricht; dat hebben we met eigen ogen gezien. Hij heeft ons op onze hele tocht beschermd tegen alle volken waarvan we het gebied doortrokken. 18 De HEER heeft ze allemaal voor ons verdreven, en ook de Amorieten, die vroeger in dit land woonden. Natuurlijk zullen wij de HEER dienen, want hij is onze God.’

Prlwytzkofski
13-12-05, 12:33
Geplaatst door reallife
Klopt, ze kregen het land maar er staat nog meer...


18 De HEER heeft ze allemaal voor ons verdreven, en ook de Amorieten, die vroeger in dit land woonden.

De Heer verdrijft wie hij wil. Amorieten, Armeniers, Sudetenduitsers, Palestijnen of Israëli. Niemand heeft ergens recht op. Toch ? Of heb ik iets verkeerd begrepen ?

Juliette
13-12-05, 12:36
Geplaatst door elbaskue
Die opmerking heeft hij volgens mij niet gemaakt.

Klopt. Ik vergiste me. Dat was jij.

Spoetnik
13-12-05, 12:40
Geplaatst door ronald
Doe niet zo dom.

Jij moet niet zo dom doen :)

Als er iemand het recht heeft op de titel Isrealieten zijn het de Palestijnen.

reallife
13-12-05, 13:57
Geplaatst door Prlwytzkofski
De Heer verdrijft wie hij wil. Amorieten, Armeniers, Sudetenduitsers, Palestijnen of Israëli. Niemand heeft ergens recht op. Toch ? Of heb ik iets verkeerd begrepen ?

Dat heb je goed begrepen, wij mensen hebben nergens recht op. We leven uit genade.

Ik vind dat zelf om eerlijk te zijn één van de moeilijkste dingen om te begrijpen. Neem nu de volgende tekst uit Jozua 6 de inname van Jericho....


1 Jericho was toen al volkomen afgegrendeld uit angst voor de Israëlieten, er kon niemand in of uit. 2 De HEER zei tegen Jozua: ‘Ik lever Jericho met zijn koning en al zijn dappere helden aan je uit.

en...

17 Maar op de stad en alles wat erin is rust de ban van de HEER: ze is onvoorwaardelijk aan de HEER gewijd en moet vernietigd worden. Alleen de hoer Rachab mag in leven blijven, samen met iedereen die bij haar in huis is, want zij heeft onze verkenners een schuilplaats gegeven. 18 Maar denk eraan dat op al het andere een ban rust. Dus vernietig de stad maar maak niets buit, zodat u niet Israëls eigen kamp aan de vernietiging prijsgeeft en Israël in het ongeluk stort.

en...

20 Toen de ramshoorns klonken, brak het volk uit in een donderend geschreeuw. De muur stortte in en iedereen klom de stad binnen vanaf de plaats waar hij zich bevond. Ze namen de stad in 21 en doodden alles wat erin was, zowel mannen als vrouwen, zowel kinderen als bejaarden, zowel runderen en schapen als ezels. 22 Maar Jozua zei tegen de twee mannen die het gebied hadden verkend: ‘Ga naar het huis van die hoer en breng haar met haar hele familie naar buiten, zoals jullie haar hebben gezworen.’ 23 De verkenners brachten Rachab naar buiten, samen met haar vader en moeder, broers en verdere familie. Kortom, ze brachten haar met al haar verwanten naar buiten en gaven hun een verblijfplaats buiten het kamp van Israël. 24 De Israëlieten lieten de stad met alles wat erin was in vlammen opgaan; alleen het zilver en goud en de koperen, bronzen en ijzeren voorwerpen brachten ze in de schatkamer van het heiligdom van de HEER. 25 Maar de hoer Rachab werd door Jozua gespaard, samen met iedereen die tot haar familie behoorde. Hun nakomelingen wonen tot op de dag van vandaag onder de Israëlieten, want Rachab had de mannen die in opdracht van Jozua Jericho moesten verkennen een schuilplaats gegeven.
26 Jozua liet het volk de volgende eed zweren: ‘Wij vervloeken ten overstaan van de HEER iedere man die het waagt deze stad, Jericho, weer op te bouwen. Hij zal de fundamenten leggen ten koste van zijn oudste zoon en de poortdeuren bevestigen ten koste van zijn jongste zoon.’ 27 En de HEER stond Jozua bij en zijn roem ging door het hele land.

Dit zijn 'voor mij althans' de moeilijkere hoofdstukken in de bijbel en als ik ze lees leg ik er altijd oa deze tekst uit Mattheus 5 naast, waarin Jezus zegt:

17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen.

en natuurlijk in hetzelde hoofdstuk de bekende verzen:

38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.” 39 En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

Prlwytzkofski
13-12-05, 15:33
Geplaatst door reallife


Dit zijn 'voor mij althans' de moeilijkere hoofdstukken in de bijbel ..

Dan is in ieder geval je eerlijkheid te prijzen. Toch is het niet echt moeilijk.
Een barbaarse tekst uit een barbaarse tijd, dat is alles. Moeilijk wordt het pas als je er met alle geweld iets in wilt lezen wat er niet staat.

Al Sawt
13-12-05, 17:25
Geplaatst door Soldim
Vol is vol! Schijnt ook daar te gelden? Wel voor racistische tuig die uit de Ghetto`s van Europa ergens aan landje pik doen.

Al Sawt
13-12-05, 17:26
Geplaatst door Bar
De liefde tussen de Arabische broeders voor elkaar spat er inderdaad regelmatig van af.
Vooral de Libanezen houden momenteel erg veel van de Syrische broeders. :koppel: Zo erg, dat ze geen oorlogen met miljoenen doden uitvechten.

Al Sawt
13-12-05, 17:31
Geplaatst door Max Stirner
Dus:

1) in Irak zijn de verraders diegenen die de bezetter verwelkomen?

2) in Libanon zijn de verraders diegenen die de bezetter weg willen hebben?


:D Je moet het zo zien:

Tijdens de begindagen van Duitse aanwezigheid in Nederland ten tijde van WO2, was de meerderheid geen tegenstander van een Duitse aanwezigheid.

Pas later wel!

Kennelijk hebben grote lagen van bevolking bedenktijd nodig.

Al Sawt
13-12-05, 17:34
Geplaatst door Alcibiades
Ze waren tweederangs burgers en ze moesten extra belasting betalen om met rust gelaten te worden. Ze konden ook geen functie in de regering krijgen. Maar voor het overige ging alles prima. Inderdaad. Ze hoefden nergens bang te zijn om: Op transport te worden gezet, om te worden verdelgd, om een epidemie te stoppen, om onderwerp te worden van nieuwe rassenwetten en als onderdeel van al geheel probleem.

Afgezien daarvan; konden ze het slechter hebben dan in Europa.

Al Sawt
13-12-05, 17:38
Geplaatst door mark61
Je gaat me toch niet vertellen dat de Libanese burgeroorlog door het westen veroorzaakt is? Wel degelijk!


Libanon is net als Israel een creatie van het Westen. Alleen is haar mutatie integenstelling tot Israel, binnen het perken van toelaatbare gebleven.

Libanon is door de Fransen gemaakt als een Christelijke administratieve zone, om Syrie beter onder controle te brengen.

Hiermee hebben ze de kiem gelegd voor huidigde wrijvingen tussen moslims en Christenen in Libanon.

Al Sawt
13-12-05, 17:55
Geplaatst door Julien
Ik zou me maar meer gaan verdiepen in de geschiedenis van Palestina. Er hebben altijd continue joden gewoond in dat gebied, vanaf duizenden jaren voor Christus (toen het ook een joods land was). Jeruzalem is al eeuwenlang half joods geweest qua inwonersaantal.. en het aantal Palestijnen was ook niet zo groot tot de 20e eeuw. Pas toen er meer joodse migranten kwamen naar Palestina is het palestijnse volk groter geworden, omdat men meer kinderen voortbracht.

Ik zou in godsnaam niet kunnen weten waarom een ene Chaim wiens (voor)ouders decennia wonen in Poolse ghetto, een band kunnen hebben met een land dat ze alleen kenden uit bijbelse taferelen.

Dat er Joden altijd hebben gewoond in Palestina, is geen issue. Maar dat Joden uit alle exotische en minder exotische oorden, op basis van dat feit een land gaan claimen, is net zo geschift als Hitlers rassentheori!



Daar zit misschien een kern van waarheid in, maar het waren de zionisten zelf die zich in Israel wilden vestigen. Europa heeft dat nooit opgedrongen aan de zionisten. Sterker nog, de Engelsen waren tégen joodse migratie naar Israel en stonden meer aan de kant van de Arabieren. Het is de VS die uiteindelijk ervoor gezorgd heeft dat de staat Israel opgericht kon worden.
. Nooit gehoord van Balfourdeclaration?

Al Sawt
13-12-05, 17:59
Geplaatst door barfly
Waarom eigenlijk Duitsland? Waarom niet Saudi Arabië?

Duitsland is een postzegel vergeleken met SA
In Duitsland wonen 85 miljoen mensen en in SA 27 miljoen. En de joden zijn al geacclimatiseerd aan het SA klimaat. Dat die vuile krenterige arabieren niet eens een keuteltje woestijnzand kwijt willen. Omdat die vuile krenterige Arabieren, nooit aan de slag zijn gegaan met concentratiekampen en termen als Endlösung.

Voorts moet het geen probleem worden voor onze 'Semitische' soortgenoten om te acclimatiseren in Duitsland.

Want als we hun 'volks'taferelen mogen geloven, zijn ze door alle klimaatzones van onze wereld gereisd. Dus ze zijn meesters in acclimatiseren.

Al Sawt
13-12-05, 18:10
Geplaatst door et_2000nl
Beetje naieve uitspraak, slechts olie op het vuur. Israel zal altijd blijven bestaan zolang de Europese en Amerikaanse steun blijft. En die zal er blijven, al is het maar ter afkoping van het schuldgevoel en dat schuldgevoel kunnen de Israelisch voorlopig nog wel ff exploiterenIsrael is een dood geboren kind. Ze heeft de demografie en politieke ontwikkelingen tegen. Westerse steun is niet blijvend en zal in de toekomst onderhevig zijn dreigingen die zullen opdoemen vanuit MO.

Maar zolang de Arabische landen hun gelid niet sluiten en geen machtsblok vormen met kernwapens, zal Israel voorlopig een realiteit zijn.


Israel is een realiteit. Een 2-de volksverhuizing uitgesloten. Tenminste, als je verdrijving in de zee niet als gelloofwaardig alternatief ziet. Tegenwoordig heb je ook iets als deportatie.

Maar ik ben wel van mening dat we de aanwezigheid van Israeliers moeten tolereren.


Enige oplossing is als de broodheren van Israel sancties opleggen tegen het beestachtige gedrag van Israel. De landsgrenzen door de VN word vastgesteld. Twistpunten in het voordeel van Palestina. Een onmiddelijke terugtrekking uit Palestina Muurtje afbreken enz. Palestina weer een zelfstandige autonome staat word. Nope.

Eenheid binnen de Arabische landen en opzetten van een militaire macht. Liefst dient men de voorbeeld van Noord Korea te nemen.

Soldim
13-12-05, 19:36
Geplaatst door Al Sawt
Liefst dient men de voorbeeld van Noord Korea te nemen.

Dus machtspolitiek over de hoofden van de bevoling heen? Hongersnood, duizenden mensen laten creperen etc., met als enige doel de machthebbers een rol op het wereldtoneel te laten spelen?

Prlwytzkofski
13-12-05, 19:46
Geplaatst door Soldim
Dus machtspolitiek over de hoofden van de bevoling heen? Hongersnood, duizenden mensen laten creperen etc., met als enige doel de machthebbers een rol op het wereldtoneel te laten spelen?

Het doel is Al Sawt weer met een voldaan gevoel het ochtendblad open te laten slaan. Daar mogen offers voor verlangd worden.

mark61
13-12-05, 21:46
Geplaatst door Prlwytzkofski
Dan is in ieder geval je eerlijkheid te prijzen. Toch is het niet echt moeilijk.
Een barbaarse tekst uit een barbaarse tijd, dat is alles. Moeilijk wordt het pas als je er met alle geweld iets in wilt lezen wat er niet staat.

:hihi: Praw!

mark61
13-12-05, 21:48
Geplaatst door Prlwytzkofski
Het OT is , net als de wet van Hammurabi, hier niet zo relevant. Maar er staat toch echt het tegendeel:

De Heere Heere is een usurperende imperialist avant la lettre.

Enige voorspellende waarde kan het OT niet ontzegd worden. Of zou de mens hebben valsgespeeld?

Prlwytzkofski
13-12-05, 22:16
Geplaatst door mark61
Enige voorspellende waarde kan het OT niet ontzegd worden. Of zou de mens hebben valsgespeeld?

Het OT als Zionistisch complot ?
Heb je teveel beeldverhalen gelezen ? Of misschien de 'De slinger van Foucault' ?

Elbaskue
13-12-05, 22:45
De president van Iran krijgt mijn steun. Wat holocaust ontkenning betreft, laten de Israëliërs eens bij zichzelf beginnen. Shimon Peres is zelf een genocide ontkenner (http://www.hairenik.com/armenianweekly/may/politics006.html) en ontkent onder andere glashard dat er ooit een Armeense volkerenmoord heeft plaats gevonden.

tr_imparator
13-12-05, 23:13
Geplaatst door elbaskue
Shimon Peres is zelf een genocide ontkenner (http://www.hairenik.com/armenianweekly/may/politics006.html) en ontkent onder andere glashard dat er ooit een Armeense volkerenmoord heeft plaats gevonden.


slecht voorbeeld~~

BiL@L
13-12-05, 23:16
Geplaatst door elbaskue
De president van Iran krijgt mijn steun. Wat holocaust ontkenning betreft, laten de Israëliërs eens bij zichzelf beginnen. Shimon Peres is zelf een genocide ontkenner (http://www.hairenik.com/armenianweekly/may/politics006.html) en ontkent onder andere glashard dat er ooit een Armeense volkerenmoord heeft plaats gevonden.

Wat is het nut van zo'n ontkenning dan?

Victory
13-12-05, 23:28
Geplaatst door BiL@L
Wat is het nut van zo'n ontkenning dan?
Het moet in iedergeval niet zo zijn dat iemand gearresteerd wordt hiervoor.... en dat gebeurd wel.... er is geen vrijheid van meningsuiting....

Soldim
13-12-05, 23:30
Geplaatst door elbaskue
De president van Iran krijgt mijn steun. Wat holocaust ontkenning betreft, laten de Israëliërs eens bij zichzelf beginnen. Shimon Peres is zelf een genocide ontkenner (http://www.hairenik.com/armenianweekly/may/politics006.html) en ontkent onder andere glashard dat er ooit een Armeense volkerenmoord heeft plaats gevonden.

Hmm, bron geeft Peres uitspraken nogal derde-, of vierdehands weer. Volgens mij stelde hij dat de Armeense volkenmoord wel plaats heeft gevonden, maar niet te vergelijken was met de holocaust.

Bofko
13-12-05, 23:32
Geplaatst door elbaskue
De president van Iran krijgt mijn steun. Wat holocaust ontkenning betreft, laten de Israëliërs eens bij zichzelf beginnen. Shimon Peres is zelf een genocide ontkenner (http://www.hairenik.com/armenianweekly/may/politics006.html) en ontkent onder andere glashard dat er ooit een Armeense volkerenmoord heeft plaats gevonden.

@ Elbaskue
Very interesting. Zeer benieuwd naar de achtergrond hiervan
Zou je hier een topic over willen openen ?

ronald
14-12-05, 00:10
Geplaatst door Victory
Het moet in iedergeval niet zo zijn dat iemand gearresteerd wordt hiervoor.... en dat gebeurd wel.... er is geen vrijheid van meningsuiting....


Ik vind het ook belachelijk dat zo'n iemand gearresteerd kanworden...beter zou zijn opgenomen worden in een psychiatrische kliniek.

ronald
14-12-05, 00:12
Geplaatst door mark61
De Heere Heere is een usurperende imperialist avant la lettre.

Enige voorspellende waarde kan het OT niet ontzegd worden. Of zou de mens hebben valsgespeeld?


In het OT staat inderdaad de gehele geschiedenis... van toen, nu en nog verder... Je moest eens weten wat er over het Iran van nu al in staat.

Prlwytzkofski
14-12-05, 09:07
Geplaatst door ronald
Je moest eens weten wat er over het Iran van nu al in staat.

Toen ik het las stond dat er nog niet. 't Is ook al weer een paar jaar geleden.

freya
14-12-05, 09:15
Geplaatst door sjeng
mijn god wat een uitspraak, nu maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk. :zwaai: :zwaai:

en dat is moderator :duim:

Je begint vervelend te worden met je constante reeks aanvalletjes op de mods hier :moe:

Nog ff en je hebt er een paar strafpuntjes bij wegens spam/flood, want inhoudelijk reageren is er bij jou niet meer bij :moe: [freya]

Bar
14-12-05, 09:22
Geplaatst door freya
Je begint vervelend te worden met je constante reeks aanvalletjes op de mods hier :moe:

Nog ff en je hebt er een paar strafpuntjes bij wegens spam/flood, want inhoudelijk reageren is er bij jou niet meer bij :moe: [freya]

Ja hallo, als moderators het in hun hoofd halen hier oorlogszuchtige taal uit te slaan en daar mag geen commentaar op worden geleverd, dan kun je de tent wel sluiten.

freya
14-12-05, 09:46
Geplaatst door Bar
Ja hallo, als moderators het in hun hoofd halen hier oorlogszuchtige taal uit te slaan en daar mag geen commentaar op worden geleverd, dan kun je de tent wel sluiten.

Als de bediening in bv een cafe niet bevalt, dan gaan de meeste mensen een volgende keer gewoon naar een andere tent. Alleen compulsieve ruziezoekers blijven keer op keer teruggaan om commentaar te leveren.

:zwaai:

mark61
14-12-05, 09:52
Geplaatst door Bofko
@ Elbaskue
Very interesting. Zeer benieuwd naar de achtergrond hiervan
Zou je hier een topic over willen openen ?

Peres claimed that historians ought to deal with such historical issues. [...] Furthermore, Peres is quoted as saying, "We reject attempts to create a similarity between the Holocaust and the Armenian allegations. Nothing similar to the Holocaust occurred. It is a tragedy what the Armenians went through but not a genocide."

Das echt geen revolutionair standpunt.

mark61
14-12-05, 09:54
Geplaatst door Al Sawt
Wel degelijk!


Libanon is net als Israel een creatie van het Westen. Alleen is haar mutatie integenstelling tot Israel, binnen het perken van toelaatbare gebleven.

Libanon is door de Fransen gemaakt als een Christelijke administratieve zone, om Syrie beter onder controle te brengen.

Hiermee hebben ze de kiem gelegd voor huidigde wrijvingen tussen moslims en Christenen in Libanon.

Dat is in zijn algemeenheid natuurlijk waar.

Toch was het niet meteen burgeroorlog, er was dus nog iets anders aan de hand.

mark61
14-12-05, 09:56
Geplaatst door Prlwytzkofski
Het OT als Zionistisch complot ?
Heb je teveel beeldverhalen gelezen ? Of misschien de 'De slinger van Foucault' ?

Rustig maar.

Het zou kunnen zijn dat zekere mensen het OT als leidraad voor hun handelen hebben genomen. In dat geval kan je niet meer van 'voorspelling' spreken.

Bar
14-12-05, 10:00
Geplaatst door freya
Als de bediening in bv een cafe niet bevalt, dan gaan de meeste mensen een volgende keer gewoon naar een andere tent. Alleen compulsieve ruziezoekers blijven keer op keer teruggaan om commentaar te leveren.

:zwaai:

Als je vind dat een moderator hier kan vertellen dat de machtspolitiek van Noord-Korea aanbevelenswaardig is en dat commentaar daarop niet gepast is, dan kan ik je alleen maar beklagen.
(of is dit ook alweer compulsief ruziezoeken?)

freya
14-12-05, 10:20
Geplaatst door Bar
Als je vind dat een moderator hier kan vertellen dat de machtspolitiek van Noord-Korea aanbevelenswaardig is en dat commentaar daarop niet gepast is, dan kan ik je alleen maar beklagen.
(of is dit ook alweer compulsief ruziezoeken?)

Over de wenselijkheid van de machtspolitiek van Noord Korea mag hier zoveel gediscussieerd worden als je maar wilt.
Maar zeiken over moderators hoort in zo'n discussie niet thuis.

Het is op deze site niet verboden voor moderators om een mening te hebben. Als je het met die mening niet mee eens bent, kan je deze met argumenten aanvallen.

Verder is Sjeng een duidelijk voorbeeld van iemand die hier alleen maar komt om te zeiken en nauwelijks nog ergens inhoudelijk commentaar op geeft. Vandaar mijn waarschuwing. :moe:

_h4T3D_sE7eN
14-12-05, 10:22
Geplaatst door freya



Je hebt het wel druk met die kinderen hier, hé ? :moe:

Max Stirner
14-12-05, 11:18
Geplaatst door Victory
Het moet in iedergeval niet zo zijn dat iemand gearresteerd wordt hiervoor.... en dat gebeurd wel.... er is geen vrijheid van meningsuiting....


Je kan wel van mening zijn dat 1 + 1 = 3, Mexico in Afrika ligt, of dat de Slag bij Nieuwpoort in 1700 plaatsvond, maar t blijft bullshit.

Same for the Holocaust: dat er veel joden zijn vermoord door de Nazi`s is een historisch feit, dat uitgebreid is gedocumenteerd.

Heeft niet veel zin om daar een andere `mening` over te hebben.

Al Sawt
14-12-05, 14:07
Geplaatst door sjeng
mijn god wat een uitspraak, nu maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk. :zwaai: :zwaai:

en dat is moderator :duim: Maak ik mezelf belachelijk?

Je bent amper instaat om mijn argumenten te door gronden.

Al Sawt
14-12-05, 14:09
Geplaatst door Soldim
Dus machtspolitiek over de hoofden van de bevoling heen? Hongersnood, duizenden mensen laten creperen etc., met als enige doel de machthebbers een rol op het wereldtoneel te laten spelen? Als je niet op past, zal de sanctiebeleid van VN of VS het zelfde eisen. Met kernwapens kan je de mes op de keel zetten van jouw strategische vijanden.

Helaas, maar het zijn de gevolgen van de Amerikaanse machtspolitiek.

Al Sawt
14-12-05, 14:12
Geplaatst door Bar
Ja hallo, als moderators het in hun hoofd halen hier oorlogszuchtige taal uit te slaan en daar mag geen commentaar op worden geleverd, dan kun je de tent wel sluiten. Op mij kan je alle aanvallen afvuren.

Je mag gerust keihard en onbeschoft gedragen tegen mijn persoon. Ik zal je alles behalve bestraffen met strafpunten. Wel zal ik jouw referentiekader slopen.

Elbaskue
14-12-05, 15:59
Geplaatst door Max Stirner
Je kan wel van mening zijn dat 1 + 1 = 3, Mexico in Afrika ligt, of dat de Slag bij Nieuwpoort in 1700 plaatsvond, maar t blijft bullshit.

Same for the Holocaust: dat er veel joden zijn vermoord door de Nazi`s is een historisch feit, dat uitgebreid is gedocumenteerd.

Heeft niet veel zin om daar een andere `mening` over te hebben.

Ja, en dat er een massaslachting plaats vond in Jenin is ook een feit, maar daar heeft iedereen ook een andere 'mening' over.

micha4
14-12-05, 17:30
Ahmadinejad uitspraken waarin hij de shoah ontkent, maken duidelijk hoe religieus fascistisch hij is en hoe gevaarlijk als tegenstander. Met hem aan het hoofd zal Iran niet straffeloos een kernwapen ontwikkelen.
Toen Hitler in een enthousiaste zaal blerde dat zijn doel was "Die Vernichtung des judischen Volkes in Europa" namen velen hem niet serieus. Wij Joden nemen dit soort taal wel serieus en baruch ha sjem zijn wij tot de tanden bewapend en kunnen wij voorlopig iedereen in deze regio militair de baas. En er op los gaan, zullen wij als het nodig is. En wij wachten niet af tot de bommen op ons hoofd vallen.

Wij wonen in Eretz Israel. En wij zullen ons land niet meer verlaten. Het grondgebied delen met Palestina is nodig en onvermijdelijk. Maar weggaan na al die jaren? Nooit.

Micha

Joesoef
14-12-05, 17:53
Geplaatst door micha4
Wij wonen in Eretz Israel. En wij zullen ons land niet meer verlaten. Het grondgebied delen met Palestina is nodig en onvermijdelijk. Maar weggaan na al die jaren? Nooit.
Micha


Tussen ......angkor/beheer

Bar
14-12-05, 19:23
Geplaatst door micha4
Ahmadinejad uitspraken waarin hij de shoah ontkent, maken duidelijk hoe religieus fascistisch hij is en hoe gevaarlijk als tegenstander. Met hem aan het hoofd zal Iran niet straffeloos een kernwapen ontwikkelen.
Toen Hitler in een enthousiaste zaal blerde dat zijn doel was "Die Vernichtung des judischen Volkes in Europa" namen velen hem niet serieus. Wij Joden nemen dit soort taal wel serieus en baruch ha sjem zijn wij tot de tanden bewapend en kunnen wij voorlopig iedereen in deze regio militair de baas. En er op los gaan, zullen wij als het nodig is. En wij wachten niet af tot de bommen op ons hoofd vallen.

Wij wonen in Eretz Israel. En wij zullen ons land niet meer verlaten. Het grondgebied delen met Palestina is nodig en onvermijdelijk. Maar weggaan na al die jaren? Nooit.

Micha

Klare taal.
Mijn steun heb je.
Nooit meer jodenjacht!

Coolassprov MC
14-12-05, 19:36
Geplaatst door micha4
Toen Hitler in een enthousiaste zaal blerde dat zijn doel was "Die Vernichtung des judischen Volkes in Europa" namen velen hem niet serieus.

Het enige dat jullie Zionisten aan argumentatie hebben:

-Het monopolie op vergelijkingen met het nazisme en verwijzingen naar WO2;

Het enige dat jullie Zionisten aan rechtvaardiging hebben voor een anti-semitisch racistische politieke claim en de hierbijhorende langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis:

Weg drmee met dit soort walgelijke opmerkingen angkor/beheer


Geplaatst door micha4
Wij Joden nemen dit soort taal wel serieus en baruch ha sjem zijn wij tot de tanden bewapend en kunnen wij voorlopig iedereen in deze regio militair de baas. En er op los gaan, zullen wij als het nodig is. En wij wachten niet af tot de bommen op ons hoofd vallen.

Zonder hulp van jullie blanke vriendjes uit de VS en Europa is jullie vechtlust zo laag als de Dode Zee bij droogte; dat jullie het terrorisme en massavernietigingswapens in het MO geintroduceerd hebben en dat jullie julliezelf daar gesettled hebben na 750.000 inheemse bewoners te verjagen om reden van allesbehalve het boerenvak is reeds bekend.


Geplaatst door micha4
En wij zullen ons land niet meer verlaten. Het grondgebied delen met Palestina is nodig en onvermijdelijk. Maar weggaan na al die jaren? Nooit.

Jij fungeert als niets anders dan een menselijk schild en excuus om het project Israel illusief levensbloed te geven.

Maak je niet druk; niemand had ooit gedacht dat er een eind zou gaan komen aan Apartheid Zuid-Afrika.

Het zal ooit ook voor jullie, prooi- en roofdieren als jullie bewezen hebben te zijn, gauw tijd worden om te leren dat jullie stront minstens net zo hard stinkt als elk ander stront.

ronald
14-12-05, 19:45
Geplaatst door Coolassprov MC
Het enige dat jullie Zionisten aan argumentatie hebben:

-Het monopolie op vergelijkingen met het nazisme en verwijzingen naar WO2;

Het enige dat jullie Zionisten aan rechtvaardiging hebben voor een anti-semitisch racistische politieke claim en de hierbijhorende langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis:

-Over de ruggen van 6.000.000 vergastte volksgenoten.



Zonder hulp van jullie blanke vriendjes uit de VS en Europa is jullie vechtlust zo laag als de Dode Zee bij droogte; dat jullie het terrorisme en massavernietigingswapens in het MO geintroduceerd hebben en dat jullie julliezelf daar gesettled hebben na 750.000 inheemse bewoners te verjagen om reden van allesbehalve het boerenvak is reeds bekend.



Jij fungeert als niets anders dan een menselijk schild en excuus om het project Israel illusief levensbloed te geven.

Maak je niet druk; niemand had ooit gedacht dat er een eind zou gaan komen aan Apartheid Zuid-Afrika.


Ik praat na diverse pogingen op dit soort onzin waarschijnlijk tegen een kip zonder kop want dat is na vele uitleg wat ik zie: een kip zonder kop.

Inhoudelijk hoef ik totaal hier niet op in tegaan aangezien het inhoudelijk kots plus shit is: geen inhoud dus. Waar je al die onzin vandaan zuigt mag Joost weten maar toch wel even een hint.....zoek eens professionele hulp.

Coolassprov MC
14-12-05, 19:52
Geplaatst door ronald
Inhoudelijk hoef ik totaal hier niet op in tegaan aangezien het inhoudelijk kots plus shit is: geen inhoud dus.

Je hoeft niet want je kan niet.

ronald
14-12-05, 19:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Je hoeft niet want je kan niet.


Nou inhoudelijk gezien zal ik inderdaad niet verder komen dan het laten van een scheet.

Coolassprov MC
14-12-05, 20:01
Geplaatst door ronald
Nou inhoudelijk gezien zal ik inderdaad niet verder komen dan het laten van een scheet.

U bent een bijzonder mens; veruit de meeste mensen die ik ken laten winden met hun achterste.

ronald
14-12-05, 20:02
Geplaatst door Coolassprov MC
U bent een bijzonder mens; veruit de meeste mensen die ik ken laten winden met hun achterste.


Ter uwer informatie...daar komt shit ook vandaan.

reallife
14-12-05, 20:07
Geplaatst door Coolassprov MC
Het enige dat jullie Zionisten aan argumentatie hebben:

-Het monopolie op vergelijkingen met het nazisme en verwijzingen naar WO2;

Het enige dat jullie Zionisten aan rechtvaardiging hebben voor een anti-semitisch racistische politieke claim en de hierbijhorende langste en meest brutaal onderhouden bezetting uit de moderne geschiedenis:

-Over de ruggen van 6.000.000 vergastte volksgenoten.





Het gaat veel dieper dan dat, door de eeuwen heen hebben de Joden waar ze ook waren heimwee gehad en hoe vaak is deze psalm niet geciteerd...

137
1 Aan de rivieren van Babel,
daar zaten wij treurend
en dachten aan Sion.
2 In de wilgen op de oever
hingen wij onze lieren.


3 Daar durfden onze bewakers
te vragen om een lied,
daar vroegen onze beulen:
‘Zing voor ons
een vrolijk lied uit Sion.’
4 Hoe kunnen wij zingen
een lied van de HEER
op vreemde grond?


5 Als ik jou vergeet, Jeruzalem,
laat dan mijn hand de snaren vergeten.
6 Laat mijn tong aan mijn gehemelte kleven
als ik niet meer denk aan jou,
als ik Jeruzalem niet stel
boven alles wat mij verheugt.


7 Gedenk, HEER,
de dag van Jeruzalems val,
toen het volk van Edom zei:
‘Neer met die stad, neer,
maak haar met de grond gelijk.’

en...

147
1 Hoe goed is het te zingen voor onze God,
hoe heerlijk hem onze lof te brengen.
2 De bouwer van Jeruzalem, dat is de HEER,
hij brengt de ballingen van Israël bijeen.
3 Hij geneest wie gebroken zijn
en verzorgt hun diepe wonden.

ronald
14-12-05, 20:07
Geplaatst door Prlwytzkofski
Toen ik het las stond dat er nog niet. 't Is ook al weer een paar jaar geleden.


Ik denk dat er meer is dan alleen het vertaalde werk. Of je zou een Nostradamus moeten zijn.

ronald
14-12-05, 20:10
Geplaatst door reallife
Het gaat veel dieper dan dat, door de eeuwen heen hebben de Joden waar ze ook waren heimwee gehad en hoe vaak is deze psalm niet geciteerd...

137
1 Aan de rivieren van Babel,
daar zaten wij treurend
en dachten aan Sion.
2 In de wilgen op de oever
hingen wij onze lieren.


3 Daar durfden onze bewakers
te vragen om een lied,
daar vroegen onze beulen:
‘Zing voor ons
een vrolijk lied uit Sion.’
4 Hoe kunnen wij zingen
een lied van de HEER
op vreemde grond?


5 Als ik jou vergeet, Jeruzalem,
laat dan mijn hand de snaren vergeten.
6 Laat mijn tong aan mijn gehemelte kleven
als ik niet meer denk aan jou,
als ik Jeruzalem niet stel
boven alles wat mij verheugt.


7 Gedenk, HEER,
de dag van Jeruzalems val,
toen het volk van Edom zei:
‘Neer met die stad, neer,
maak haar met de grond gelijk.’

en...

147
1 Hoe goed is het te zingen voor onze God,
hoe heerlijk hem onze lof te brengen.
2 De bouwer van Jeruzalem, dat is de HEER,
hij brengt de ballingen van Israël bijeen.
3 Hij geneest wie gebroken zijn
en verzorgt hun diepe wonden.


Is mij heel bekend. Daarom suggereerde ik al dat Iran en Irak hun land maar moeten opgeven want zij zijn het geweest die de Joden na de verwoesting van de Eerste Tempel hen daar naartoe in ballingschap hadden genomen nadat ze eerst een groot deel hadden vermoord en de boel hadden plat gebrand.

reallife
14-12-05, 20:23
Geplaatst door ronald
Is mij heel bekend. Daarom suggereerde ik al dat Iran en Irak hun land maar moeten opgeven want zij zijn het geweest die de Joden na de verwoesting van de Eerste Tempel hen daar naartoe in ballingschap hadden genomen nadat ze eerst een groot deel hadden vermoord en de boel hadden plat gebrand.

Was het allemaal maar zo simpel, het is niet alleen een 'aardse' strijd die zich daar afspeeld. De onderlinge haat is daar zo enorm (van alle kanten ook de Israëlische) en er zijn zoveel politieke belangen in verweven dat het niet simpel te zeggen is wie er gelijk heeft, want ik zal het erfrecht van de Joden op Israël niet ontkennen maar zet wel enorme vraagtekens bij veel dingen die er gebeuren ook van hun kant. Veel christenen staan zonder voorbehoud tegenwoordig achter Israël maar ik geloof dat Joden net zogoed als Arabieren en andere mensen in de eerste plaats Jezus nodig hebben. Daar gaat mijn hart en daar gaan mijn gebeden ook naaruit. Om het even op die regio toe te spitsen, ik hoop dat de dag niet ver meer is dat Jezus de wonden en het verdriet wat ze elkaar aandoen zal helen en de haat en bitterheid zal genezen. Dan pas zal de woestijn gaan bloeien en vruchten voortbrengen.

freya
14-12-05, 20:27
Geplaatst door micha4
Wij Joden nemen dit soort taal wel serieus en baruch ha sjem zijn wij tot de tanden bewapend en kunnen wij voorlopig iedereen in deze regio militair de baas. En er op los gaan, zullen wij als het nodig is. En wij wachten niet af tot de bommen op ons hoofd vallen.


En wat vind Bar nu van deze oorlogstaal, vraag ik me dan weer af :vreemd:

freya
14-12-05, 20:28
Geplaatst door Bar
Klare taal.
Mijn steun heb je.
Nooit meer jodenjacht!

Ah ik zie het al :cheefbek:

Dan is het wel OK :rolleyes:

ronald
14-12-05, 20:30
Geplaatst door reallife
Was het allemaal maar zo simpel, het is niet alleen een 'aardse' strijd die zich daar afspeeld. De onderlinge haat is daar zo enorm (van alle kanten ook de Israëlische) en er zijn zoveel politieke belangen in verweven dat het niet simpel te zeggen is wie er gelijk heeft, want ik zal het erfrecht van de Joden op Israël niet ontkennen maar zet wel enorme vraagtekens bij veel dingen die er gebeuren ook van hun kant. Veel christenen staan zonder voorbehoud tegenwoordig achter Israël maar ik geloof dat Joden net zogoed als Arabieren en andere mensen in de eerste plaats Jezus nodig hebben. Daar gaat mijn hart en daar gaan mijn gebeden ook naaruit. Om het even op die regio toe te spitsen, ik hoop dat de dag niet ver meer is dat Jezus de wonden en het verdriet wat ze elkaar aandoen zal helen en de haat en bitterheid zal genezen. Dan pas zal de woestijn gaan bloeien en vruchten voortbrengen.



Was dat maar zo simpel. Al 2000 jaar bestaat het Christendom en "de vrede lievende Islam" al meer dan 1300 jaar. Wat zijn we ermee opgeschoten? Nu meen ik van beide kanten te horen: het is de schuld van de Joden. Dat heet afreageren. Elk incident is een incident op zich en er zijn tig keer mogelijkheden geboden om een andere weg in te slaan. Telkens wordt dat echter vertaald in : als die Joden daar maar eerst even oprotten...ja dan....

freya
14-12-05, 20:36
Geplaatst door ronald
Ik praat na diverse pogingen op dit soort onzin waarschijnlijk tegen een kip zonder kop want dat is na vele uitleg wat ik zie: een kip zonder kop.

Inhoudelijk hoef ik totaal hier niet op in tegaan aangezien het inhoudelijk kots plus shit is: geen inhoud dus. Waar je al die onzin vandaan zuigt mag Joost weten maar toch wel even een hint.....zoek eens professionele hulp.

Je hoeft jouw onvermogen om steekhoudende argumenten te vinden, niet op zo'n beledigende manier af te reageren.

Aangezien deze post verder nergens over gaat vat ik dit geheel op als een scheldpartij [freya]

Elbaskue
14-12-05, 20:36
Geplaatst door freya
Ah ik zie het al :cheefbek:

Dan is het wel OK :rolleyes:

:haha:!

reallife
14-12-05, 20:41
Geplaatst door ronald
Was dat maar zo simpel. Al 2000 jaar bestaat het Christendom en "de vrede lievende Islam" al meer dan 1300 jaar. Wat zijn we ermee opgeschoten? Nu meen ik van beide kanten te horen: het is de schuld van de Joden. Dat heet afreageren. Elk incident is een incident op zich en er zijn tig keer mogelijkheden geboden om een andere weg in te slaan. Telkens wordt dat echter vertaald in : als die Joden daar maar eerst even oprotten...ja dan....

Denk jij dan dat er een 'menselijke' oplossing mogenlijk is? Ik meende uit je posts te begrijpen dat je christen bent? Dan weet je denk ik wel dat alle beloftes voor 'vrede' buiten christus om, valse beloftes zijn? En zelfs Christus beloofde geen 'aardse vrede,' in de zin zoals wij die graag zouden zien.

Hij wijst telkens op de beloften van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waar alle tranen van de ogen afgewist zullen worden. Maar zolang het nog niet zover is voeren we hier op aarde een heftige 'geestelijke' strijd. Alle ellende die we hier op aarde kunnen waarnemen is daar een afspiegeling van.

ronald
14-12-05, 20:50
Geplaatst door reallife
Denk jij dan dat er een 'menselijke' oplossing mogenlijk is? Ik meende uit je posts te begrijpen dat je christen bent? Dan weet je denk ik wel dat alle beloftes voor 'vrede' buiten christus om, valse beloftes zijn? En zelfs Christus beloofde geen 'aardse vrede,' in de zin zoals wij die graag zouden zien.

Hij wijst telkens op de beloften van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waar alle tranen van de ogen afgewist zullen worden. Maar zolang het nog niet zover is voeren we hier op aarde een heftige 'geestelijke' strijd. Alle ellende die we hier op aarde kunnen waarnemen is daar een afspiegeling van.


Verkeerd. Ik ben 100% joods. Over valse beloftes gesproken...daar wachten wij vanuit de Islam en het Christendom ook al 2000 jaar op....Maar goed, je weet ook uit de Psalmen dat het alleen waard is om je vertrouwen in God te stellen.

Najim B
14-12-05, 21:03
Geplaatst door Alcibiades
Deze Amedinejad bemoeit zich met zaken die hem helemaal niets aangaan. Gelukkig is er nu een Joodse staat op Israëlisch grondgebied...

Ik zeg niet dat Amedinejad gelijk heeft, maar waarom zou hij zich niet mogen bemoeien?
De rest van de wereld bemoeit er zich wel mee. Ligt Nederland misschien dichter bij Israël dan Iran of zo?


De Holocaust ontkennen kan en mag niet. Hij heeft trouwens plaats gevonden. Dergelijke uitspraken kunnen dus niet. In België zijn ze trouwens strafbaar.

Israël verplaatsen? Dat weet nog zo niet. Er zijn natuurlijk heel wat Palestijnen die nooit naar hun geboortegrond zijn mogen terugkeren.
Die zijn ook verplaatst, maar daar schijnt de rest van de wereld minder wakker van te liggen.

Misschien moet er ineens een grote ruilbeurs plaatsvinden, waar men ook voor de Koerden een oplossing zoekt. Als iedereen een stukje bijdraagt, komt het wel goed.

najim

ronald
14-12-05, 23:29
Geplaatst door Onbek_01
Ik ontken niet dat er geen jood werd onthoofd door de duitsers maar dat 6miljoen gaat beetje te ver.
Als het echt 6miljoen was dan zal ik me verontschuldiging maar tot die tijd wil ik bewijs zien desnoods breng de graven naar boven zodat ik ze kan optellen.
Het was een slimme strategie die hen de rol gaf om slachtoffertje te spelen.


S u k k e l...Joden hebben sinds jaar en dag al een goede registratie van personen. Al die namen hebben ze na de oorlog even ertussen in gesmokkeld. Ga jij maar naar al die Europese landen en tel dat maar eerst op. Heb jij op zo'n school gezeten waar ze binnen het vak Geschiedenis niet meer over de WO II en Joden durven te spreken? Nooit gehoord dat de meesten zijn vergast, verbrand en uitgetrooid? Het moet niet gekker worden met onbehoorlijk stukken onbenul in Nederland of het intelligentieniveau zakt danig.
Met je laffe "ik twijfel" en "misschien" schuil je wel erg dom en hypocriet achter je afgunst om maar volgens de regeltjes van de Nederlandse wet te leven. Al je uitspraken hebben 0 waarde om maar als greintje tegenargument te dienen.

Victory
15-12-05, 00:59
Geplaatst door ronald
S u k k e l...Joden hebben sinds jaar en dag al een goede registratie van personen. Al die namen hebben ze na de oorlog even ertussen in gesmokkeld. Ga jij maar naar al die Europese landen en tel dat maar eerst op. Heb jij op zo'n school gezeten waar ze binnen het vak Geschiedenis niet meer over de WO II en Joden durven te spreken? Nooit gehoord dat de meesten zijn vergast, verbrand en uitgetrooid? Het moet niet gekker worden met onbehoorlijk stukken onbenul in Nederland of het intelligentieniveau zakt danig.
Met je laffe "ik twijfel" en "misschien" schuil je wel erg dom en hypocriet achter je afgunst om maar volgens de regeltjes van de Nederlandse wet te leven. Al je uitspraken hebben 0 waarde om maar als greintje tegenargument te dienen.

Eh? volgens de geschiedenis professor van iemand die ik ken waren de cijfers aangenomen van de britten.... het kwam niet van de duitsers zelf.... als ik me goed herinner zei hij dat er geen info van de duitsers gevonden was ofzo... but whatever...

Joepie
15-12-05, 01:01
Geplaatst door Onbek_01
Ik ontken niet dat er geen jood werd onthoofd door de duitsers maar dat 6miljoen gaat beetje te ver.
Als het echt 6miljoen was dan zal ik me verontschuldiging maar tot die tijd wil ik bewijs zien desnoods breng de graven naar boven zodat ik ze kan optellen.
Het was een slimme strategie die hen de rol gaf om slachtoffertje te spelen.


Dit geloof je toch echt zelf niet ofwel?

Mijn opa heeft joden moeten verstoppen sukkel.

Joepie
15-12-05, 01:16
Geplaatst door Victory
Je opa had 6 miljoen joden geregistreerd en verstopt? En daarna werden ze gedood?

Wie is nou de sukkel?

zo te lezen jij natuurlijk..... (inkoppertje) :)

Najim B
15-12-05, 08:27
Laten we effe duidelijk wezen. Die zes miljoen zijn in Europa vermoord.
Europa heeft ze met heel veel enthousiasme uitgeleverd aan de nazi's.

Nederland heeft massaal gecollaboreerd met de nazi', en bijzonder veel joden de dood ingejaagd door hen uit te leveren aan de SS.

Idem voor België, Frankrijk en een pak andere Europese landen. Zo kom je al gauw aan miljoenen. Denk daar maar eens aan. Het is een Europese poging tot genocide geweest. Daar zijn de Islam en moslims niet verantwoordelijk voor.

Dus beste Joepie, of je opa nou joden heeft verborgen of niet; je richt je woede op de verkeerde kant. Er waren heel wat opa's in Nederland die net vonden dat de joden moesten uitleveren in plaats van te verbergen.

Najim

ronald
15-12-05, 09:38
Geplaatst door Najim B
Laten we effe duidelijk wezen. Die zes miljoen zijn in Europa vermoord.
Europa heeft ze met heel veel enthousiasme uitgeleverd aan de nazi's.

Nederland heeft massaal gecollaboreerd met de nazi', en bijzonder veel joden de dood ingejaagd door hen uit te leveren aan de SS.

Idem voor België, Frankrijk en een pak andere Europese landen. Zo kom je al gauw aan miljoenen. Denk daar maar eens aan. Het is een Europese poging tot genocide geweest. Daar zijn de Islam en moslims niet verantwoordelijk voor.

Dus beste Joepie, of je opa nou joden heeft verborgen of niet; je richt je woede op de verkeerde kant. Er waren heel wat opa's in Nederland die net vonden dat de joden moesten uitleveren in plaats van te verbergen.

Najim


Het woord "uitgeleverd " zou ik wat genuanceerder willen zien. Er is maar een klein percentage dat daadwerkelijk naar de Nazi's gingen om om wat voor redenen ook "Joden aan te geven". Velen van die vonden dat de Joden maar moesten oprotten naar verweggiestan. Een gemakkelijke manier om een bepaalde probleem op te lossen die je nu ook weer tegen komt door volledig blind te vertrouwen in het "gelijk" van een partij, in plaats van naar de werkelijke problemen te kijken en politieke oplossingen te zoeken. Wat dat betreft is Sharon vergeleken met een aantal hier een vredesduif.

Als je op telt:
Polen 3.000.000
Baltische staten 228.000
Duitsland 210.000
Protectoraat 80.000
Slowakije 75.000
Griekenland 54.000
Nederland 105.000
Hongarije 450.000
Wit Rusland 245.000
Oekraine 900.000
Belgie 40.000
Joegoslavie 26.000
Roemenie 300.000
Noorwegen 900
Frankrijk 90.000
Bulgarije 14.000
Italie 8.000
Luxemburg 1.000
Rusland 107.000
Denemarken -
Finland -,
dan kom je op 5.9333.900 joden die zijn vermoord. In percentages verschillend van 11% tot 90 % van de totale joodse bevolking. Als je echt kloten zou hebben dan ga je naar al die landen en dan ga je al die lijsten controleren in allerlei archieven. Een beetje dom natuurlijk want dat is reeds door anderen gedaan. Maar ja, als je je eigen bestaansrecht in twijfel trekt, of je meent paranoide dat anderen dat van jou doen, dan kan ik wel begrijpen dat men al dit a priorie in twijfel trekt. Voor dat soort mensen kun je bij wijze van spreken wel de botten van 6 miljoen gaan voorleggen, maar ik weet al wat daarop hun antwoord is. Net aoals ik nu al weet dat deze lijst wordt aangegrepen om de "zionistische argumentatie om als land te bestaan" te verwijten dat zij dit gebruiken. De chotspe.

reallife
15-12-05, 10:09
Geplaatst door Najim B
Laten we effe duidelijk wezen. Die zes miljoen zijn in Europa vermoord.
Europa heeft ze met heel veel enthousiasme uitgeleverd aan de nazi's.

Nederland heeft massaal gecollaboreerd met de nazi', en bijzonder veel joden de dood ingejaagd door hen uit te leveren aan de SS.

Idem voor België, Frankrijk en een pak andere Europese landen. Zo kom je al gauw aan miljoenen. Denk daar maar eens aan. Het is een Europese poging tot genocide geweest. Daar zijn de Islam en moslims niet verantwoordelijk voor.

Dus beste Joepie, of je opa nou joden heeft verborgen of niet; je richt je woede op de verkeerde kant. Er waren heel wat opa's in Nederland die net vonden dat de joden moesten uitleveren in plaats van te verbergen.

Najim

Bron 32
De invloedrijkste leider van de Palestijnse arabieren was Hai Amin al-Hoesseini, de Moefti van Jeruzalem. Tijdens de oorlog was hij op bezoek in Duitsland.

Uit een verslag van de ontmoeting, die hij op 28 november 1941 had met Adolf Hitler:

'De groot-Moefti dankte allereerst de Führer voor de grote eer door deze ontvangen te worden. Hij wilde van de gelegenheid gebruik maken om de Führer van het Groot-Duitse-Rijk, bewonderd door de gehele arabische wereld, te bedanken voor de sympathie die hij altijd heeft getoond voor de arabische en in het bijzonder de Palestijnse zaak. De arabische landen waren er vast van overtuigd dat hij de oorlog zou winnen en dat dit ten voordele van de arabische zaak zou zijn. De arabieren waren namelijk Duitslands natuurlijke vrienden, omdat zij dezelfde vijanden hadden namelijk de Engelsen, de joden en de communisten.

Vervolgens noemde de Moefti de brief, die hij van Duitsland had ontvangen, waarin gesteld dat Duitslandgeen arabische gebieden in bezit had en begrip had voor en erkenning gaf aan het arabische streven naar onafhankelijkheid en vrijheid van de arabieren, terwijl in de brief eveneens de vernietiging van het joodse nationale tehuis werd gesteund.

bron: http://icloniis.fsw.leidenuniv.nl/walhain/lesmateriaal/Level_6/Lesmateriaal/Bovenbouw/exodus/Basiskennis/vragen/Vraag%2010/vraag10.htm

reallife
15-12-05, 10:14
Geplaatst door ronald
Verkeerd. Ik ben 100% joods. Over valse beloftes gesproken...daar wachten wij vanuit de Islam en het Christendom ook al 2000 jaar op....Maar goed, je weet ook uit de Psalmen dat het alleen waard is om je vertrouwen in God te stellen.

De christelijke beloften zijn ook gebaseerd op oa de bijbelboeken Jesaja en Ezechiël.

Maar oke, dat is wel erg off topic.

Met het laatste ben ik het helemaal eens. :)

Coolassprov MC
15-12-05, 17:25
Geplaatst door sjeng
Bedankt voor het compleet uithollen van het begrip discriminatie an sich!

Proclameren van anti-discriminatie en tegelijkerijtd discriminatie propageren. Bedankt voor het uithollen van de begrippen holocaust en anti-semitisme.

Als Nederland bezet zou worden en de Joden zouden afgevoerd worden, ben ik de eerste die het verzet ingaat.

Geen moslim die jij aanspreekt heeft ooit een cent verdiend aan de holocaust of het nazi'sme. .........................................angkor/beheer
Jullie zijn dom om te denken dat jullie het monopolie op verwijzingen en verglijkingen met nazi'sme zullen behouden.

freya
15-12-05, 18:22
Geplaatst door sjeng
elke keer als ik weer zie hoe gretig er op holocaustontkenning wordt gedoken, hoe elk argument goed is om israel en in het bijzonder de joden een "conspiracy"in de schoenen te schuiven, denk ik.......wat fijn dat we zo multicultureel zijn. Wat een fantastische verrijking voor onze cultuur. zijn we net van de nazi's af importeren we weer een hele nieuwe generatie jodenhaters. Super jongens, bedankt dat wij er als land zo op vooruit gaan. Bedankty dat je laat zien dat het perfect mogelijk is zelf te discrimineren EN tegelijkertijd moord en brand te roepen als je zelf wordt gediscrimineerd. Bedankt voor het compleet uithollen van het begrip discriminatie an sich! Ik zal er aan denken als ik de volgende keer "oorlog tegen de islam"of "discriminasie"hoor. En als je je af mocht vragen waarom de islam of de arabische cultuur nou niet echt populair is in den lande, of als achterlijk wordt bestempelt zou ik toch adviseren de oorzaak deze keer niet bij de joden of de ander te zoeken. En al die tijd dacht ik dat de arme immigranten werden gediscrimineerd, nu lijkt het erop dat het precies het tegenovergesteld is. Het is natuurlijk dogmatisch onmogelijk dat een moslim een jodenhater of homohater is, ik zie mijn denkfout in, het zal wel aan de joodse media liggen.
laat de nederlandse apologeten maar komen!

zit je toch niet zo aan te stellen :aanwal:

Geef maar eens duidelijk aan waar in dit topic door prikkers de holocaust wordt ontkend.

Er worden mss vraagtekens gezet bij het getal 6 miljoen, maar er is niemand hier die ontkent dat er een ware slachting heeft plaatsgevonden. En vraagtekens worden in de discussies op dit forum overal bij gezet, dus ga nu niet zo zielig zitten janken.
Als het over Palestijnse slachtoffers van het zionisme gaat dan sta jij te trappelen om cijfers en feiten in twijfel te trekken.
En ik heb jou nog nooit zien reageren in topics waarin de Armeense genocide werd gebagetelliseerd.
Dus bespaar ons jouw selectieve verontwaardiging , over zaken die er niet staan, maar waar je altijd gretig naar op zoek bent en die je desnoods dan maar tussen de regels door probeert aan te wijzen :moe:

Dat mensen het niet erg kies vinden dat deze slachting door zionisten tot de laatste (bloed)druppel uitgemolken wordt is weer een heel ander verhaal.

BTW je krijgt een strafpunt wegens islambashing. Ik wil het je toch echt niet aandoen dat deze specialiteit van jou ongemerkt voorbij gaat :moe:

loukous
15-12-05, 19:12
Ik weet niet of er 6 milioen joden zijn omgekomen tijdens oorlog, wat ik wel weet is dat het westen met andermans zaken hebben bemoeit en hun ten onrecht een land hebben gegeven wat ze niet hebben verdient.

Toen weigerden ze het heilige land te betreden samen met mozes ,waarom ? omdat zij vanzelfsprekend weer een profeet moesten ongehoorzamen net toen bij jezus en nu bij mohammed.

Dit volk hebben helaas een slechte reputatie in de heilige boeken tegelijkertijd noemen zij zichzelf de uitverkoren volk van god ?
laat me niet :melig2: :melig2:

In afwachting van de terugkeer van de profeet jesus (zoon van maria ) moeten wij zolang met ( naast ) elkaar leven.

:knipoog:

sjaakie
15-12-05, 19:53
Geplaatst door freya
zit je toch niet zo aan te stellen :aanwal:

Geef maar eens duidelijk aan waar in dit topic door prikkers de holocaust wordt ontkend.

Er worden mss vraagtekens gezet bij het getal 6 miljoen, maar er is niemand hier die ontkent dat er een ware slachting heeft plaatsgevonden. En vraagtekens worden in de discussies op dit forum overal bij gezet, dus ga nu niet zo zielig zitten janken.[/COLOR]

Mischien een handige side voor antwoordt op de vraagtekens?


Vraagtekens ??? ?? (http://meest-bezochte-website.holocaust.klup.nl/)

micha4
15-12-05, 21:33
Deze discussie is misselijkmakend. En in sommige opzichten denk ik nog strafbaar ook. Ik ken de Nederlandse wet niet goed genoeg meer maar ik dacht dat er in verschillende Europese landen straffen staan op het ontkennen of bagatelliseren van de door de nazi's uitgevoerde Jodenmoord.

Misselijkmakend.


Micha

Karin.N
15-12-05, 21:52
Vermoeiende discussie en het levert niets op, behalve dat men steeds harder gaat schreeuwen en steeds kwetsender wordt.

MAAR HELPT DAT NU WERKELIJK DE BURGER ALDAAR DIE SIMPEL IN VREDE WIL SAMENLEVEN.

Joesoef
15-12-05, 22:22
Geplaatst door micha4
Deze discussie is misselijkmakend. En in sommige opzichten denk ik nog strafbaar ook. Ik ken de Nederlandse wet niet goed genoeg meer maar ik dacht dat er in verschillende Europese landen straffen staan op het ontkennen of bagatelliseren van de door de nazi's uitgevoerde Jodenmoord.

Misselijkmakend.


Micha


Ach ja, wat is bagatelliseren.

BiL@L
15-12-05, 22:33
Geplaatst door Joesoef
Ach ja, wat is bagatelliseren.

ba·ga·tel·li·se·ren (ov.ww.)
1 als iets onbeduidends voorstellen of behandelen => afzwakken

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=bagatelliseren

MaRiaH
16-12-05, 00:55
Geplaatst door Onbek_01
Ik ontken niet dat er geen jood werd onthoofd door de duitsers maar dat 6miljoen gaat beetje te ver.
Als het echt 6miljoen was dan zal ik me verontschuldiging maar tot die tijd wil ik bewijs zien desnoods breng de graven naar boven zodat ik ze kan optellen.
Het was een slimme strategie die hen de rol gaf om slachtoffertje te spelen.

:kotsen:

walgelijk..

en dit krijgt GEEn strafpunt???

meten met 2 maten!

Types zoals jij zouden verplicht 2 weken in Yad Vashem moeten zitten en alle gedenksteentjes met een tandenborstel schoonmaken.
en dan slapen in het kindermonument.. zodat je de hele nacht wordt wakker gehouden door het opnoemen van de namen, land en leeftijd van alle vergaste babies en kinderen.

Misschien dat je dan nog een beetje respect krijgt voor je medemens.
:moe:

MaRiaH
16-12-05, 00:58
Geplaatst door micha4
Deze discussie is misselijkmakend. En in sommige opzichten denk ik nog strafbaar ook. Ik ken de Nederlandse wet niet goed genoeg meer maar ik dacht dat er in verschillende Europese landen straffen staan op het ontkennen of bagatelliseren van de door de nazi's uitgevoerde Jodenmoord.

Misselijkmakend.


Micha

EENS!

MaRiaH
16-12-05, 01:11
Deze discussie is dieptriest!!!!

werkelijk dieptriest!!!

ontkenning van Holocaust... walgelijk!

zeer zwak gemodereerd!

Ik wil aan een dergelijk lage discussie slechts één ding toevoegen...

JULLIE PRATEN WEL OVER MENSEN!!
is iemand dat vergeten??

Dat geklets over wie recht heeft over het land, wie er het eerst was..
wat een onzin.

Ze zijn er!joden, palestijnen, christenen. allemaal!! en dus blijven ze er ook.
Wat draagt het bij om oneigenlijke claims te leggen?
Hebben joden en palestijnen niet gewoon beiden recht op het land?
Kunnen jullie door je wederzijdse haat nog wel zien waar het om gaat?
Draai het eens om en leg het op je eigen situatie.. stel dat..

Wisten jullie dat de meeste Palestijnen verdreven zijn uit Jordanie (daar wonen namelijk de meeste Palestijnen) omdat ze ze daar niet wilde hebben?

Kortom.. twee volken.. met dezelfde rechten..
en nu een stap naar vrede..
en dit soort kleuterschoolgedoe draagt daar niet aan bij..

De uitlatingen die ik hier heb gelezen zijn mensontwaardig..
ik vraag me af.. WAT zit er achter die andere pc?
Wonen er dit soort mensen in mijn land? met zulke haatdragende gedachten? Die uit naam van een geloof de geschiedenis durven te ontkennen?

Be carefull what U wish for....be carefull!
:confused:

MaRiaH
16-12-05, 01:33
Geplaatst door freya
zit je toch niet zo aan te stellen :aanwal:

Geef maar eens duidelijk aan waar in dit topic door prikkers de holocaust wordt ontkend.

Er worden mss vraagtekens gezet bij het getal 6 miljoen, maar er is niemand hier die ontkent dat er een ware slachting heeft plaatsgevonden. En vraagtekens worden in de discussies op dit forum overal bij gezet, dus ga nu niet zo zielig zitten janken.[/COLOR]

Ben je wel helemaal goed wakker?
Freya dit kan echt niet!!

Victory
16-12-05, 01:40
Geplaatst door MaRiaH
Ben je wel helemaal goed wakker?
Freya dit kan echt niet!!
eh? :wat?!:

Joesoef
16-12-05, 06:14
Geplaatst door BiL@L
ba·ga·tel·li·se·ren (ov.ww.)
1 als iets onbeduidends voorstellen of behandelen => afzwakken

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=bagatelliseren


Ik bedoel het in het kader van topicbeheer.

Joesoef
16-12-05, 06:19
Geplaatst door MaRiaH
Ben je wel helemaal goed wakker?
Freya dit kan echt niet!!


Er hebben in dit topic hele erge dingen gestaan, die zijn weggehaald en mensen hebben daar strafpunten voor gekregen. Wat er nu is overgebleven zijn enkele reply's waarin mensen vragenstellen bij die 6 miljoen. Het is misschien niet not done om daar vargen bij te stellen maar het is zeker een discussie waard. Al was het maar of je daar vragen bij mag stellen.

Karin.N
16-12-05, 06:51
Geplaatst door MaRiaH
Deze discussie is dieptriest!!!!

werkelijk dieptriest!!!

ontkenning van Holocaust... walgelijk!

zeer zwak gemodereerd!

Ik wil aan een dergelijk lage discussie slechts één ding toevoegen...

JULLIE PRATEN WEL OVER MENSEN!!
is iemand dat vergeten??

Dat geklets over wie recht heeft over het land, wie er het eerst was..
wat een onzin.

Ze zijn er!joden, palestijnen, christenen. allemaal!! en dus blijven ze er ook.
Wat draagt het bij om oneigenlijke claims te leggen?
Hebben joden en palestijnen niet gewoon beiden recht op het land?
Kunnen jullie door je wederzijdse haat nog wel zien waar het om gaat?
Draai het eens om en leg het op je eigen situatie.. stel dat..

Wisten jullie dat de meeste Palestijnen verdreven zijn uit Jordanie (daar wonen namelijk de meeste Palestijnen) omdat ze ze daar niet wilde hebben?

Kortom.. twee volken.. met dezelfde rechten..
en nu een stap naar vrede..
en dit soort kleuterschoolgedoe draagt daar niet aan bij..

De uitlatingen die ik hier heb gelezen zijn mensontwaardig..
ik vraag me af.. WAT zit er achter die andere pc?
Wonen er dit soort mensen in mijn land? met zulke haatdragende gedachten? Die uit naam van een geloof de geschiedenis durven te ontkennen?

Be carefull what U wish for....be carefull!

:confused:


:duim:

Gerard074
16-12-05, 09:17
Geplaatst door MaRiaH
:kotsen:

walgelijk..

en dit krijgt GEEn strafpunt???

meten met 2 maten!

Types zoals jij zouden verplicht 2 weken in Yad Vashem moeten zitten en alle gedenksteentjes met een tandenborstel schoonmaken.
en dan slapen in het kindermonument.. zodat je de hele nacht wordt wakker gehouden door het opnoemen van de namen, land en leeftijd van alle vergaste babies en kinderen.

Misschien dat je dan nog een beetje respect krijgt voor je medemens.
:moe:


strafpunt? hij pleegt met deze zin gewoon een strafbaar feit, kennelijk wordt dat hier toegestaan.

reallife
16-12-05, 10:01
Geplaatst door MaRiaH
Deze discussie is dieptriest!!!!

werkelijk dieptriest!!!

ontkenning van Holocaust... walgelijk!

zeer zwak gemodereerd!

Ik wil aan een dergelijk lage discussie slechts één ding toevoegen...

JULLIE PRATEN WEL OVER MENSEN!!
is iemand dat vergeten??

Dat geklets over wie recht heeft over het land, wie er het eerst was..
wat een onzin.

Ze zijn er!joden, palestijnen, christenen. allemaal!! en dus blijven ze er ook.
Wat draagt het bij om oneigenlijke claims te leggen?
Hebben joden en palestijnen niet gewoon beiden recht op het land?
Kunnen jullie door je wederzijdse haat nog wel zien waar het om gaat?
Draai het eens om en leg het op je eigen situatie.. stel dat..

Wisten jullie dat de meeste Palestijnen verdreven zijn uit Jordanie (daar wonen namelijk de meeste Palestijnen) omdat ze ze daar niet wilde hebben?

Kortom.. twee volken.. met dezelfde rechten..
en nu een stap naar vrede..
en dit soort kleuterschoolgedoe draagt daar niet aan bij..

De uitlatingen die ik hier heb gelezen zijn mensontwaardig..
ik vraag me af.. WAT zit er achter die andere pc?
Wonen er dit soort mensen in mijn land? met zulke haatdragende gedachten? Die uit naam van een geloof de geschiedenis durven te ontkennen?

Be carefull what U wish for....be carefull!
:confused:

Gisteren op netwerk werd er een rake opmerking gemaakt. Stel dat Israël echt van de kaart geveegd zou worden dan hebben de leiders van de Moslimwereld echt een probleem, want wie moet er dan als zondebok dienen? Het is toch heel handig als je je eigen foute en zwakke plekken kan verdoezelen door heel hard te schreeuwen over Israël?

Zelfreflectie is nu eenmaal een moeilijk iets en eist een volwassen houding die blijkbaar niet vanzelfsprekend aan leiderschap is verbonden. Hetzelfde zie ik bij Bush ea.

freya
16-12-05, 11:37
Voor al die mensen die zo vallen over de opmerking van Onbek over het getal 6 miljoen:

(Lett: brandoffer) Term, ontstaan in de jaren vijftig, voor de massamoord op Europese joden tijdens het nazi-regime, vooral in de periode 1942-1945. Naar eigen zeggen was het Elie Wiesel die de term voor het eerst brede bekendheid gaf. De 'Endlösung' van het 'jodenvraagstuk' werd uitgewerkt in de Wannsee-conferentie van januari 1942. In de Sovjetunie werden joden massaal doodgeschoten door 'Einsatzgruppen'. Later werden vooral in bezet Polen vernietigingskampen ingericht waar joden werden vermoord in de gaskamers. Schattingen van het totaal aantal joodse slachtoffers lopen van 4,5 tot 6 miljoen, het hogere getal lijkt waarschijnlijker. Groepen en individuen die de holocaust ontkennen zijn vooral actief in Noord-Amerika en West-Europa; ze ontkennen onder meer het gebruik van gaskamers. Sommige landen stellen hebben die ontkenning bij wet verboden, in andere landen zijn tegen de ontkenners processen aangespannen op grond van hate speech. In Nederland is ontkenning van de holocaust verboden op grond van het Verbeke-arrest (1997). Zie ook antisemitisme


Bron?

Amnesty international! (http://www.amnesty.nl/overamnesty_encyclopedie_h.shtml#317)

Er bestaat dus wel degelijk een geaccepteerde discussie over het preciese aantal slachtoffers van de holocaust. Volgens mij is dit in Israel ook gewoon bespreekbaar. Dus hier op het forum moet dit ook besproken kunnen worden.

Nogmaals: er staan in dit topic geen ontkenningen van de holocaust en alles wat daar maar naar riekt heb ik naar beste kunnen weggehaald.
Maar aangezien er ook door zeer respectabele organisaties vraagtekens bij het getal 6 miljoen worden gezet, zie ik geen enkele reden om opmerkingen hierover weg te halen.

mark61
16-12-05, 11:56
Geplaatst door freya
Nogmaals: er staan in dit topic geen ontkenningen van de holocaust en alles wat daar maar naar riekt heb ik naar beste kunnen weggehaald.
Maar aangezien er ook door zeer respectabele organisaties vraagtekens bij het getal 6 miljoen worden gezet, zie ik geen enkele reden om opmerkingen hierover weg te halen.

Das wat anders dan suggereren dat het er ook wel 500.000 kunnen zijn geweest. Ik vind het hele cijfergehussel al onfris op zich, omdat het de aandacht afleidt van de kern van de zaak. Waarom zou iemand dat willen, vraagt een mens zich dan af.

Het gaat trouwens ook niet over aantallen, maar over de verdorvenheid van het concept, d.w.z. de ideologie die stelt dat een 'ras' moet worden uitgeroeid.

Vervolgens gaat het over de kille, bureaucratische en industriële manier waarop een en ander werd uitgevoerd. De kwantitatieve resultaten van die inspanningen zijn bijzaak.

Vandaar dat in bijv. de discussie over de Armeense 'genocide' mij de intenties van de veronderstelde plegers ook belangrijker lijken dan het getalsmatige resultaat.

Nou gaat het hier eigenlijk niet over mijn mening, ik probeer op een rijtje te zetten wat ik denk dat het 'algemene' idee (voorzover aanwezig) over dit soort zaken in de (westerse?) wereld is. Wat men in de niet-westerse wereld ervan vind weet ik niet. Ik denk dat daar nooit over genocide wordt nagedacht, omdat het zo weinig voorkomt.

Rwanda komt er nog het dichtste bij, hoewel daar de etnische tegenstelling samenviel met de politieke en sociale tegenstellingen tussen twee groepen.

En hoe moet je dan Cambodja inschalen?

Ik geloof dat, effe samengenomen, 'de moslims' over het algemeen geen weet hebben van waar het hier omgaat. Omdat het voor hen onvoorstelbaar is, en geen deel uitmaakt van hun geschiedenis. Dat spreekt aan de ene kant voor hen, maar het zou wel netjes zijn om geen gekke dingen te zeggen over iets waar je niets vanaf weet, en dat je blijkbaar ook niet echt interesseert.

Maar zulke reacties kan je blijkbaar verwachten als de ene 'partij' een genocide 60 jaar geleden op het ene continent (gepleegd door 'derden')gebruikt als rechtvaardiging voor daden tegen de andere 'partij' op dit moment op een ander continent.

Beiden zijn even onsmakelijk. Zegt opa.

MaRiaH
16-12-05, 11:58
Geplaatst door mark61
Das wat anders dan suggereren dat het er ook wel 500.000 kunnen zijn geweest. Ik vind het hele cijfergehussel al onfris op zich, omdat het de aandacht afleidt van de kern van de zaak. Waarom zou iemand dat willen, vraagt een mens zich dan af.

Het gaat trouwens ook niet over aantallen, maar over de verdorvenheid van het concept, d.w.z. de ideologie die stelt dat een 'ras' moet worden uitgeroeid.

Vervolgens gaat het over de kille, bureaucratische en industriële manier waarop een en ander werd uitgevoerd. De kwantitatieve resultaten van die inspanningen zijn bijzaak.

Vandaar dat in bijv. de discussie over de Armeense 'genocide' mij de intenties van de veronderstelde plegers ook belangrijker lijken dan het getalsmatige resultaat.

Nou gaat het hier eigenlijk niet over mijn mening, ik probeer op een rijtje te zetten wat ik denk dat het 'algemene' idee (voorzover aanwezig) over dit soort zaken in de (westerse?) wereld is. Wat men in de niet-westerse wereld ervan vind weet ik niet. Ik denk dat daar nooit over genocide wordt nagedacht, omdat het zo weinig voorkomt.

Rwanda komt er nog het dichtste bij, hoewel daar de etnische tegenstelling samenviel met de politieke en sociale tegenstellingen tussen twee groepen.

En hoe moet je dan Cambodja inschalen?

Ik geloof dat, effe samengenomen, 'de moslims' over het algemeen geen weet hebben van waar het hier omgaat. Omdat het voor hen onvoorstelbaar is, en geen deel uitmaakt van hun geschiedenis. Dat spreekt aan de ene kant voor hen, maar het zou wel netjes zijn om geen gekke dingen te zeggen over iets waar je niets vanaf weet, en dat je blijkbaar ook niet echt interesseert.

Maar zulke reacties kan je blijkbaar verwachten als de ene 'partij' een genocide 60 jaar geleden op het ene continent gebruikt als rechtvaardiging voor daden tegen de andere 'partij' op dit moment op een ander continent.

Beiden zijn even onsmakelijk.


:duim:

mark61
16-12-05, 12:00
Geplaatst door MaRiaH
:duim:

:) Opa kreeg jeuk.

MaRiaH
16-12-05, 12:02
Geplaatst door mark61
:) Opa kreeg jeuk.

Mooi zo, want ik had een heel stuk getypt van gedeeltelijk gelijke strekking en toen ik het plaatste was de boel op slot..

maar gelukkig nam jij de moeite.. en dat scheelt heel wat typewerk!

had het niet beter kunnen verwoorden. :knipoog:

micha4
16-12-05, 12:05
Jij hebt niet door dat je je met deze discussie in smerig gezelschap bevindt. De ontkenners van de jodenmoord hebben altijd een politiek of antisemitisch motief. Dat is iets anders dan een wetenschappelijke discussie onder historici of het gaat om 5 miljoen, 5 1/2 miljoen of 6 miljoen mensen.

Alsof het voor de schandelijkheid van de daad wat zou uitmaken of er een miljoen mensen meer of minder is vergast, doodgeknuppeld, verbrand, doodgeschoten, doodgehongerd, dodelijk ziek gemaakt, onthoofd en opgehangen.!

Als je niet door hebt, hoe treife deze discussie is, mankeert er echt wat aan je. Het is een schande dat deze viezigheid hier wordt toegelaten.

Micha

mark61
16-12-05, 12:20
Geplaatst door micha4
Jij hebt niet door dat je je met deze discussie in smerig gezelschap bevindt. De ontkenners van de jodenmoord hebben altijd een politiek of antisemitisch motief. Dat is iets anders dan een wetenschappelijke discussie onder historici of het gaat om 5 miljoen, 5 1/2 miljoen of 6 miljoen mensen.

Alsof het voor de schandelijkheid van de daad wat zou uitmaken of er een miljoen mensen meer of minder is vergast, doodgeknuppeld, verbrand, doodgeschoten, doodgehongerd, dodelijk ziek gemaakt, onthoofd en opgehangen.!

Dat zeg ik toch?


Als je niet door hebt, hoe treife deze discussie is, mankeert er echt wat aan je. Het is een schande dat deze viezigheid hier wordt toegelaten.

Micha

Dat zeg ik toch? #2.

Ik probeer a) uit te vinden waar het om gaat, b) een verklaring te geven waarom 'deze mensen' dat doen en c) uit te leggen hoe dwepen met de holocaust dit gevolg blijkt te hebben. Dus wat mankeert er aan mij?

Je kan beter deze 'viezigheid' toelaten en bespreken zoals ik doe, dan het wegduwen. Dan leeft het des te harder voort.

Voor het gemak laat je je maar niet uit over de andere kant van de zaak, die ik ook nog even noem. Dat mankeert jou.

Spoetnik
16-12-05, 12:20
Geplaatst door Joesoef
Ach ja, wat is bagatelliseren.

60 jaar Palestijnen onderdrukken en dan beweren dat het de schuld van de Palestijnen is. Gebeurt vaak hier.

Spoetnik
16-12-05, 12:26
Geplaatst door micha4
Jij hebt niet door dat je je met deze discussie in smerig gezelschap bevindt. De ontkenners van de jodenmoord hebben altijd een politiek of antisemitisch motief. Dat is iets anders dan een wetenschappelijke discussie onder historici of het gaat om 5 miljoen, 5 1/2 miljoen of 6 miljoen mensen.

Alsof het voor de schandelijkheid van de daad wat zou uitmaken of er een miljoen mensen meer of minder is vergast, doodgeknuppeld, verbrand, doodgeschoten, doodgehongerd, dodelijk ziek gemaakt, onthoofd en opgehangen.!

Als je niet door hebt, hoe treife deze discussie is, mankeert er echt wat aan je. Het is een schande dat deze viezigheid hier wordt toegelaten.

Micha

De Joden moeten niet zo in het verleden leven, dat maakt ze kwetsbaar voor dergelijke aanteigingen. Ahmadinejad praatjes de laatste tijd hebben maar weinig te maken met anti-semitisme. Hij probeert een eventuele aanval op Iran (vanwege het vermeende nucleaire wapenprogramma) preventief te linken aan het Palestijnse vraagstuk in het midden-oosten. Dan zal de Arabische wereld Iran nog meer aanmoedigen en steunen dan als het alleen om het nucleaire programma zou gaan.

freya
16-12-05, 12:28
Geplaatst door mark61
Das wat anders dan suggereren dat het er ook wel 500.000 kunnen zijn geweest.

Wie suggereert dat waar?

Verder heb je gelijk als je zegt dat de pure kille berekende onmenselijkheid van de holocaust niet ontkend mag worden.

Maar dat wordt hier nergens met zoveel woorden gezegd.
De discussie gaat erover hoe de holocaust door sommigen op oneigenlijke manier in discussies wordt ingezet.

Prlwytzkofski
16-12-05, 12:30
Geplaatst door Spoetnik
60 jaar Palestijnen onderdrukken en dan beweren dat het de schuld van de Palestijnen is. Gebeurt vaak hier.

Als Palestina geen Arafat maar een Mandela had voortgebracht, stonden de zaken nu stukken beter.

Bagatelliseer ik nu ? :strik:

mark61
16-12-05, 12:30
Geplaatst door Spoetnik
Dan zal de Arabische wereld Iran nog meer aanmoedigen en steunen dan als het alleen om het nucleaire programma zou gaan.

Yep. Tis een herhaling van Saddam die opeens islamitischer dan islamitisch werd. Rallying support. Iran is toch al niet zo populair in de Arabische wereld.

Tegen de tijd dat een politicus buitenlandse onderwerpen nodig heeft om de neuzen dezelfde kant op te laten wijzen gaat het meestal niet zo goed met hem. Ahm. heeft tegen net even teveel schenen geschopt. In Iran dan, bedoel ik.

freya
16-12-05, 12:31
Geplaatst door micha4


Als je niet door hebt, hoe treife deze discussie is, mankeert er echt wat aan je. Het is een schande dat deze viezigheid hier wordt toegelaten.

Micha

Deze viezigheid is hier anders wel gestart door een van jouw zionistische geestverwanten. Kennelijk wilde die dit hier graag bespreken :rolleyes:

mark61
16-12-05, 12:33
Geplaatst door freya
Wie suggereert dat waar?

Ow, Onbek ofzo, hier in dit topic. Je zal het wel weggehaald hebben.


Verder heb je gelijk als je zegt dat de pure kille berekende onmenselijkheid van de holocaust niet ontkend mag worden.

Eh, het is de tweede essentie, schatte ik zo in.


Maar dat wordt hier nergens met zoveel woorden gezegd.

Dat bedoel ik juist, het wordt genegeerd. Wat het vermoeden doet rijzen dat 'men' er ook allemaal geen idee van heeft.


De discussie gaat erover hoe de holocaust door sommigen op oneigenlijke manier in discussies wordt ingezet.

Ik dacht eigenlijk dat ik nou net de enige was die daarop wees.

Spoetnik
16-12-05, 12:37
Geplaatst door Prlwytzkofski
Als Palestina geen Arafat maar een Mandela had voortgebracht, stonden de zaken nu stukken beter.

Bagatelliseer ik nu ? :strik:

Jep, jij legt de schuld in het Palestijnse kamp. Bagatalisering van het conflict.

De verschillen met Zuid-Afrika zijn overigens legio, maar als Arafat netals Mandela een ongedeeld Palestina voor Joden en Palestijnen had aangeboden gekregen dan was er nu vrede geweest. Wat dat betreft is Arafat Palestina's Mandela.

Er is trouwens nog een overkomst, beide werden door de VS een terrorist genoemd.

Spoetnik
16-12-05, 12:41
Geplaatst door mark61
Tegen de tijd dat een politicus buitenlandse onderwerpen nodig heeft om de neuzen dezelfde kant op te laten wijzen gaat het meestal niet zo goed met hem. Ahm. heeft tegen net even teveel schenen geschopt. In Iran dan, bedoel ik.

Je gaat voorbij aan de propaganda van Israel en de VS dat Iran bezig zou zijn met het ontwikkelen van een nucleair wapen. Israel heeft al een aantal keer Iran gedreigd met een nucleaire holocaust. (het opblazen van een nucleaire reactor en de nucleaire straling die daarbij vrij komt zal Iran effectief van de kaart vegen)

MaRiaH
16-12-05, 12:41
Geplaatst door Spoetnik
Jep,

als jij werkelijk in Tel aviv woont dat vreet ik mijn pc op.
je weet te weinig van de situatie daar om mij nog te overtuigen.

mark61
16-12-05, 12:42
Geplaatst door Prlwytzkofski
Als Palestina geen Arafat maar een Mandela had voortgebracht, stonden de zaken nu stukken beter.

Denk je dat werkelijk? Ik geloof er echt niks van.

Het verschil is o.a. dat de Klerk vanuit een positie van onbedreigde overmacht bedacht dat de inrichting van ZA immoreel was. Fysiek was het ANC nooit enige bedreiging.

Verder werd hij niet gedreven door een gevoel van echte danwel vermeende achtervolging. Wat Israel zo hardnekkig onbuigzaam maakt is de ideologie, en ook het gevoel, van 'we laten ons niet nog een keer bijna uitroeien.' 'We hebben onze stek, en niemand die ons verdrijft.' Afrikaners zijn zich er altijd van bewust geweest dat indringers waren op vreemd gebied, en hadden alleen God als rechtvaardiging. Dat jeukt op den duur.

Israël heeft naar mijn bescheiden mening daarom ook nooit een echte, rechtvaardige vrede gewild en wil dat ook nu niet. Dit terwijl alles erop wijst dat de overgrote meerderheid van de Palestijnen het voortbestaan van Israël accepteert, ondanks alles wat er gebeurd is en hoewel dat op zich al een enorme onrecht is. Vind ik dan.


Bagatelliseer ik nu ? :strik:

Ja. Een iets te gemakkelijke 'what if'-veronderstelling.

mark61
16-12-05, 12:45
Geplaatst door Spoetnik
De verschillen met Zuid-Afrika zijn overigens legio, maar als Arafat netals Mandela een ongedeeld Palestina voor Joden en Palestijnen had aangeboden gekregen dan was er nu vrede geweest. Wat dat betreft is Arafat Palestina's Mandela.

Hmm, een beetje vreemde formulering. Als Arafat was gaan zitten wachten tot hem iets aangeboden werd was hij geen leider geweest en had ie nooit iets gekregen.

Heeft Arafat zelf ooit een ongedeeld Palestina aangeboden, zou de vraag net zo goed kunnen en moeten zijn?

Spoetnik
16-12-05, 12:46
Geplaatst door MaRiaH
als jij werkelijk in Tel aviv woont dat vreet ik mijn pc op.
je weet te weinig van de situatie daar om mij nog te overtuigen.

Jep het regent.

Waar heb jij het precies over?

freya
16-12-05, 12:47
Geplaatst door freya
Deze viezigheid is hier anders wel gestart door een van jouw zionistische geestverwanten. Kennelijk wilde die dit hier graag bespreken :rolleyes:

Correctie: het andere holocaust topic is door sjeng geopend.

Punt blijft staan dat de zionisten hier maar al te graag dit soort viezigheid willen bespreken.

freya
16-12-05, 12:49
Geplaatst door mark61
Ow, Onbek ofzo, hier in dit topic. Je zal het wel weggehaald hebben.


Ik kan het me niet herinneren, maar als dat zo is waarom moet jij er dan weer opnieuw over beginnen? :moe:

Spoetnik
16-12-05, 12:50
Geplaatst door mark61
Hmm, een beetje vreemde formulering. Als Arafat was gaan zitten wachten tot hem iets aangeboden werd was hij geen leider geweest en had ie nooit iets gekregen.

Arafat was leider van de PLO, pas na Oslo werd hij officieel leider van de Palestijnse gemeenschap.



Heeft Arafat zelf ooit een ongedeeld Palestina aangeboden, zou de vraag net zo goed kunnen en moeten zijn?

Dat was de doelstelling van de PLO tot Oslo. Daarna accepteerde de PLO en daarmee dus Arafat het bestaan van Israel. Echter ik ben er van overtuigd dat wanneer een ongedeeld land voor de Israelische bevolking acceptabel wordt (zal nooit gebeuren) dat de Palestijnse leiderschap dit zal accepteren. Iemand als Marwan Barghouti heeft al diverse malen dergelijke dingen gezegd.

freya
16-12-05, 12:52
Geplaatst door MaRiaH
als jij werkelijk in Tel aviv woont dat vreet ik mijn pc op.
je weet te weinig van de situatie daar om mij nog te overtuigen.

:haha:

Als er iemand is die goed op de hoogte is dan is het spoetnik wel.


En ff buiten mijn boekje: zijn IP eindigt toch echt wel op .il

Eet smakelijk! :haha:

mark61
16-12-05, 12:53
Geplaatst door Spoetnik
Je gaat voorbij aan de propaganda van Israel en de VS dat Iran bezig zou zijn met het ontwikkelen van een nucleair wapen. Israel heeft al een aantal keer Iran gedreigd met een nucleaire holocaust. (het opblazen van een nucleaire reactor en de nucleaire straling die daarbij vrij komt zal Iran effectief van de kaart vegen)

Daar ga ik niet aan voorbij. Israël's dreiging heeft op zich niets te maken met de Palestijnse kwestie, anders dan dat Iran er ongenadig over zit te stoken. Wel s over nagedacht?
Als Iran zichzelf niet had opgeworpen als Redder van de Palestijnen was hun bom ook geen potentiëel gevaar. Al begrijp ik niet goed hoe de Iraniërs een bom kunnen maken die joden doodt en Palestijnen laat leven, magoed.
Ik heb nooit gehoord dat Israël ook maar overwogen heeft Pakistaanse kerncentrales te bombarderen, jij wel? Dat houdt dan ook zijn bek en stelt zich niet zo aan.

Jij betwijfelt dat Iran aan een kernbom werkt? Beetje naïef voor onze complottenspecialist.

'Nucleaire holocaust' is een ziekelijke propagandaterm. Je vindt m zelf erg leuk gevonden? Israël wil simpelweg de hardware slopen. Net als in Irak destijds.

Overigens zal van één reactor opblazen niet heel Iran verdwijnen, dat is grote kul.

Dit alles los van de vraag of ik vind dat Iran een kernwapen mag ontwikkelen en wat Israël wel niet het recht geeft zich daarmee te bemoeien.

mark61
16-12-05, 12:55
Geplaatst door MaRiaH
als jij werkelijk in Tel aviv woont dat vreet ik mijn pc op.
je weet te weinig van de situatie daar om mij nog te overtuigen.

Taai hoor, dat Taiwanese plastic.

Maar gekke ideeën heeft ie vaak wel, in Tel Aviv, Tiel of Tamanrasset.

mark61
16-12-05, 12:56
Geplaatst door freya
Ik kan het me niet herinneren, maar als dat zo is waarom moet jij er dan weer opnieuw over beginnen? :moe:

Omdat, net als ik tegen micha zei, zulke ideeën bestaan, en dus ook op dit forum, en er dus over gepraat moet worden. Of ben jij ook van de micha-onwelgevallige ideeën-onder het tapijt vegen?

mark61
16-12-05, 12:58
Geplaatst door Spoetnik
Arafat was leider van de PLO, pas na Oslo werd hij officieel leider van de Palestijnse gemeenschap.

Jaja, en dus?


Dat was de doelstelling van de PLO tot Oslo. Daarna accepteerde de PLO en daarmee dus Arafat het bestaan van Israel. Echter ik ben er van overtuigd dat wanneer een ongedeeld land voor de Israelische bevolking acceptabel wordt (zal nooit gebeuren) dat de Palestijnse leiderschap dit zal accepteren. Iemand als Marwan Barghouti heeft al diverse malen dergelijke dingen gezegd.

Oh, dat denk ik ook wel. Maar je kan niet zeggen dat het idee erg prominent aanwezig is geweest aan Palestijnse zijde. Mij lijkt het voor alle partijen de meest gezonde oplossing, maar ook de meest utopische.

Prlwytzkofski
16-12-05, 13:01
Geplaatst door Spoetnik
Jep, jij legt de schuld in het Palestijnse kamp. Bagatalisering van het conflict.



Niet de schuld. Ook schuld.
Vooral schuld aan irriterende poltieke domheid.

Arvid
16-12-05, 13:03
Geplaatst door freya
Correctie: het andere holocaust topic is door sjeng geopend.

Punt blijft staan dat de zionisten hier maar al te graag dit soort viezigheid willen bespreken.

"de zionisten" the ultimate bogyman vijandsbeeld. Zoiets als dat "Al Qaida" overal achter zit. Een vriend van mij is helemaal door Israel geobsedeerd, net zoals jij, en denkt dat alle problemen komen door "de zionisten". Aan de ene kant makkelijk zo'n zwart-wit denkkader, zionist = bad, niet-zionist = good. Leg je jezelf dit expres op of ben je automatisch zo gaan denken?