PDA

Bekijk Volledige Versie : Kort geding over Schiphol-cellen



~Panthera~
08-12-05, 22:50
Kort geding over Schiphol-cellen

***************************************
SCHIPHOL Haarlemmermeer spant een kort
geding aan tegen de Nederlandse Staat,
om het cellencomplex op Schiphol alsnog
gesloten te krijgen.Burgemeester Hertog
deelde dat mee op een persconferentie.

De gemeente verzet zich tegen minister
Donner,die via een Koninklijk Besluit
een streep haalde door de plannen van
Haarlemmermeer.De gemeente vindt dat
het complex na de fatale brand dicht
moet omdat het niet veilig is.

Donner wil de cellen handhaven,omdat ze
nodig zijn voor het opsluiten van
drugskoeriers.Hij heeft de indruk dat
de cellen veilig zijn.Haarlemmermeer
noemt Donners conclusie voorbarig.



Burgemeester Hertog heeft tenminste nog ballen. :duim:

wytze
09-12-05, 13:33
Dit vind ik wel opmerkelijk, want ik heb 2 hoogleraren horen vertellen dat tegen een schorsingsbesluit niet geprocedeerd kan worden.
Tzal mij benieuwen.

Overigens lijkt de burgemeester een held, maar dat valt wel mee. Voor zover ik begrijp heeft ie een motie van de gemeenteraad liggen die hierom vraagt en die is ie aan het uitvoeren.

Hij is volledig bereid om te helpen zoeken naar een nieuwe locatie.

Voor mij zou ie echt een held worden wanneer ie verder weigert mee te werken aan dit deportatiebeleid.

~Panthera~
09-12-05, 13:53
Geplaatst door wytze
Dit vind ik wel opmerkelijk, want ik heb 2 hoogleraren horen vertellen dat tegen een schorsingsbesluit niet geprocedeerd kan worden.
Tzal mij benieuwen.

Overigens lijkt de burgemeester een held, maar dat valt wel mee. Voor zover ik begrijp heeft ie een motie van de gemeenteraad liggen die hierom vraagt en die is ie aan het uitvoeren.

Hij is volledig bereid om te helpen zoeken naar een nieuwe locatie.

Voor mij zou ie echt een held worden wanneer ie verder weigert mee te werken aan dit deportatiebeleid.


Ach, tot nu toe is het de enige lullo, die in ieder geval nog IETS probeert, niet waar ? :fpotver:

TonH
09-12-05, 14:32
Geplaatst door wytze
Voor mij zou ie echt een held worden wanneer ie verder weigert mee te werken aan dit deportatiebeleid.

Nee, dan was hij geen haar beter als de minister. Deze kwestie heeft alles met veiligheid te maken en nog veel meer met de fundamenten van de democratie in Nederland.

Wanneer iemand het niet met een beleidsmaatregel eens is dan zijn daar andere fora voor.

wytze
09-12-05, 15:39
Geplaatst door TonH
Nee, dan was hij geen haar beter als de minister. Deze kwestie heeft alles met veiligheid te maken en nog veel meer met de fundamenten van de democratie in Nederland.

Wanneer iemand het niet met een beleidsmaatregel eens is dan zijn daar andere fora voor.


en wat mij betreft ook met de fundamenten van een rechtsstaat. En daar past het willekeurig vastzetten van mensen niet in.
Feitelijk zouden bolletjesslikkers gewoon door de rechter veroordeeld moeten worden ipv wat er nu gebeurt.
Om over ongedocumenteerden maar te zwijgen