PDA

Bekijk Volledige Versie : Bad publicity !



waterfiets
09-12-05, 17:32
Gemeente weigert grafsteen vanwege ongepaste tekst

Uitgegeven: 9 december 2005 15:20
Laatst gewijzigd: 9 december 2005 15:21

HULST - De Zeeuwse gemeente Hulst heeft een grafsteen geweigerd vanwege een ongepaste tekst. Op het monument stond dat de overleden vrouw de dood vond door een ongeluk in een draaideur bij meubelbedijf Morres in Hulst.

Het meubelbedrijf geeft toe dat er in juni een ongeval is geweest, maar uit onderzoek is volgens de onderneming gebleken dat dit niet heeft gelegen aan de deur, omdat die direct stopte. Mevrouw moest naar het ziekenhuis en drie of vier dagen later hoorden we dat ze was overleden. De doodsoorzaak is ons niet bekend", aldus een woordvoerder.


Een woordvoerster van de gemeente meldde dat er voor de weigering geen contact is geweest met de weduwnaar, maar met de firma die de zerken maakt. Die moet het dan met de weduwnaar regelen.

"Volgens haar had de weduwnaar de steen tijdelijk weggehaald omdat de steenhouwerij de letters van de tekst op de zerk had gedrukt terwijl de man wilde dat ze erin gegraveerd zouden worden. Daarna wilde hij het monument weer terugplaatsen. Nadat de steen was verwijderd, kwam ons ter ore wat er op stond en hebben we dat geweigerd", aldus de woordvoerster.

De 82-jarige weduwnaar hoopt dat de gemeente nog op haar schreden terugkeert. "Maar als ze dat niet doet, leg ik me daarbij neer. Als in de wet staat dat het niet mag, mag het niet. Daar heb ik me bij neer te leggen."