PDA

Bekijk Volledige Versie : Zawahiri en Bin Laden hebben ruzie



Amenzu
09-12-05, 21:45
Aldus Turki faisal (ambassadeur SA) en voor lange tijd hoofd van de inlichtingendienst in het land. Hij zegt ook dat Bin Laden in leven is en zich verbergt bij de grens tussen Pakistan en Afghanistan.

Volgens hem heeft het feit dat Bin Laden niet opgepakt is het aanzien van Alqaida. Hij zegt dat Alqaida in leven is en dat ze nog steeds in staat zijn een aanslag te plegen.


Over de ruzie hebben naar het schijnt ook Alarabiya en aljazeera bericht.


http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/09/19332.htm

GiovanniHN
09-12-05, 22:14
Geplaatst door Amenzu
Aldus Turki faisal (ambassadeur SA) en voor lange tijd hoofd van de inlichtingendienst in het land. Hij zegt ook dat Bin Laden in leven is en zich verbergt bij de grens tussen Pakistan en Afghanistan.

Volgens hem heeft het feit dat Bin Laden niet opgepakt is het aanzien van Alqaida. Hij zegt dat Alqaida in leven is en dat ze nog steeds in staat zijn een aanslag te plegen.


Over de ruzie hebben naar het schijnt ook Alarabiya en aljazeera bericht.


http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/09/19332.htm

Dat zijn echt one-liners die om de zoveel tijd terug komen.

Het wordt al jaren aangenomen dat hij in dat gebied zit omdat hij niet echt veel kanten op kan. Ook al had een of andere vage functionaris gezegd dat hij in China zat......

Dat Bin Laden niet is opgepakt houdt de mythe in stand. Maar echt zorgen voor meer aanzien. Mwah, daar is wel wat meer voor nodig. Vooral omdat er veel aanhangers van Bin Laden zijn die niet geloven dat hij een terrorist zou zijn.

En tja, iedereen is in staat een aanslag te plegen. Dus als we er van uitgaan dat er een grote organisatie is, dan kan elk lid een aanslag plegen.


Het enige echt interessante aan dat bericht is de mogelijke ruzie. Want het is heel opvallend dat er zoveel berichten van Al-Zawahiri vandaan komen. Soms duurde het een jaar of langer tussen de boodschappen.

Wat nog opvallender is. Er komen nu meer boodschappen naar buiten in een kortere tijd, maar ze worden allemaal ingesproken door Al-Zawahiri. Dus waar is Bin Laden?

Ik denk niet dat ze ruzie hebben, omdat Bin Laden nog steeds wordt beschermd in de boodschappen. Al-Zawahiri had makkelijk kunnen zeggen dat Bin Laden dood was en hij de nieuwe leider is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat Al-Zawahiri de mythe in stand wil houden. Maar dan nog zou hij Bin Laden aan kunnen vallen. Bin Laden is eigenlijk oud nieuws en hoe minder er overhem gepraat wordt en hoe meer aandacht uit gaat naar anderen, hoe makkelijker een machtsovername is.

Een ruzie betwijfel ik daarom, maar ik vraag me toch steeds meer af hoe het met Bin Laden gaat.

Rachid@Washingt
10-12-05, 01:17
Of Bin-Laden nu gepakt wordt of niet hij heeft zijn “doel” bereikt door een groot gedeelte van de Arabische wereld tegen Amerika en zijn volgelingen te zetten (de rest van de wereld dus....)

De situatie waar in de wereld nu verkeerd heeft hij volgens mij niet eens willen dromen!! Alqaida heeft BL nu dus echt niet meer nodig.. ik denk zelf dat het alleen maar erger wordt wanneer hij gepakt wordt.. “Moeder Teresa” watch out for competition!!

het gerucht dat Zawahiri en BL ruzie zouden hebben ha!! Wat is dat voor onzin die 2 hebben elkaar echt niet nodig hoor dat is allemaal westerse propaganda!!
Het zij gewoon allemaal kleine groepering die zich voordoen voor Alqaida.
Wanneer gaan we nou inzien dat het gewoon een hele samenleving is die zich tegen de US afkeert!!