PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote ophef over de eerste homo vereniging in Libanon



Amenzu
10-12-05, 10:25
De organisatie heeft nog steeds geen officiele status van de overheid gekregen. Zij worden van alle kanten aangevallen en bestempeld als de afgang van Libanon...

http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/10/19344.htm.

David
10-12-05, 10:30
Linkje werkt niet.

Amenzu
10-12-05, 10:36
Geplaatst door Amenzu
De organisatie heeft nog steeds geen officiele status van de overheid gekregen. Zij worden van alle kanten aangevallen en bestempeld als de afgang van Libanon...

http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/10/19344.htm.

Het artikel is in het ARabisch en is getiteld:

Officieel en volks verzet tegen het eerste HOMO organisatie in LIbanon.

http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/10/19344.htm

David
10-12-05, 10:42
Geplaatst door Amenzu
Het artikel is in het ARabisch en is getiteld:

Officieel en volks verzet tegen het eerste HOMO organisatie in LIbanon.

http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/10/19344.htm


Tja, verzet was te verwachten natuurlijk. Zo is het overal begonnen.

jochie
10-12-05, 10:53
religieuzen zijn zo verdraagzaam

David
10-12-05, 11:28
Geplaatst door jochie
religieuzen zijn zo verdraagzaam

Je hoeft het niet af te schuiven op religie. Niet per se. Iedere cultuur heeft z'n homo's, en zo lang die hun plek maar wisten - stiekem, discreet en dergelijke - en er een vracht hoon en spot er bij namen, of zich gedroegen als ongevaarlijke clown (de verwijfde dameskaper, of mr. humpfries) dan was er weinig aan de hand. Dan had de homo z'n plekje in de maatschappij. Zodra homo's zich echter manifesteren als kerels die een gelijkwaardige plaats willen en die hun relaties als gelijkwaardig wensen te zien, dan heb je de poppen aan het dansen. Dan wordt het ineens eng en bedreigend en vies en smerig. Dan wordt het zichtbaar. Dan gaan niet alleen de religies gillen van angst, maar het overgrote deel van de mensen doet dat. Stiekeme sexpleziertjes van kerels dreigen aan de oppervalte te komen, mensen moeten keuzes maken, zaken en voorkeuren toegeven - dat is bedreigend. Vrouwen blijken plots sex te hebben zonder dat daar een vent aan te pas komt, en komen daar ook nog eens openlijk voor uit - dat is voor veel mensen allemaal doodeng. Homo's blijen geen ongevaarlijke clowns, maar doodgewone manen, dat is ook eng. De etiketjes passen niet meer en dat brengt mensen in verwarring.

jochie
10-12-05, 11:36
Geplaatst door David
Je hoeft het niet af te schuiven op religie. Niet per se. Iedere cultuur heeft z'n homo's, en zo lang die hun plek maar wisten - stiekem, discreet en dergelijke - en er een vracht hoon en spot er bij namen, of zich gedroegen als ongevaarlijke clown (de verwijfde dameskaper, of mr. humpfries) dan was er weinig aan de hand. Dan had de homo z'n plekje in de maatschappij. Zodra homo's zich echter manifesteren als kerels die een gelijkwaardige plaats willen en die hun relaties als gelijkwaardig wensen te zien, dan heb je de poppen aan het dansen. Dan wordt het ineens eng en bedreigend en vies en smerig. Dan wordt het zichtbaar. Dan gaan niet alleen de religies gillen van angst, maar het overgrote deel van de mensen doet dat. Stiekeme sexpleziertjes van kerels dreigen aan de oppervalte te komen, mensen moeten keuzes maken, zaken en voorkeuren toegeven - dat is bedreigend. Vrouwen blijken plots sex te hebben zonder dat daar een vent aan te pas komt, en komen daar ook nog eens openlijk voor uit - dat is voor veel mensen allemaal doodeng. Homo's blijen geen ongevaarlijke clowns, maar doodgewone manen, dat is ook eng. De etiketjes passen niet meer en dat brengt mensen in verwarring.

ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar dus ook gedeeltelijk met je oneens.

De cultuur hier in Nederland, een redelijk religie-loos land, wordt wel degelijk bepaald door de christelijke waarden en normen.

Die waarden en normen bepalen grootdeels hoe men tegen homoseksualiteit aankijkt.

In vroegere tijden, tijdens het romeinse rijk bijvoorbeeld, en in de griekse oudheid, werd homoseksualiteit als normaal gezien.

De christelijke cultuur hier en de islamitische cultuur, die respectievelijk voortkomen uit de christelijke religie en Islam, vormen een grote basis voor onverdraagzaamheid t.o.v. het andere.

David
10-12-05, 11:53
Geplaatst door jochie
In vroegere tijden, tijdens het romeinse rijk bijvoorbeeld, en in de griekse oudheid, werd homoseksualiteit als normaal gezien.




Dat is niet helemaal waar, althans niet op de manier waarop wij homsexualiteit zien. Twee mannen die een relatie samen hebben werd ook daar niet als normaal gezien. Een tijdelijk ietrs tussen een man en een jongen werd normaal gezien, mits het binnen bepaalde grenzen bleef. De relaties waren nooit gelijkwaardig, ook de sex niet. En uiteindelijk moest er getrouwd worden met een dame.

knuppeltje
10-12-05, 17:38
Geplaatst door David
Dat is niet helemaal waar, althans niet op de manier waarop wij homsexualiteit zien. Twee mannen die een relatie samen hebben werd ook daar niet als normaal gezien. Een tijdelijk ietrs tussen een man en een jongen werd normaal gezien, mits het binnen bepaalde grenzen bleef. De relaties waren nooit gelijkwaardig, ook de sex niet. En uiteindelijk moest er getrouwd worden met een dame.


Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
Bij mijn weten bestond het woord "homoseksualiteit" toen niet eens- en was de ene partij inderdaad altijd meer of minder afhankelijk van de andere. Bij mijn weten werd zogenaamd niet mannelijk gedrag in het openbaar van een vrije burger niet erg op prijs gesteld- en diende iedere vrije burger dan ook inderdaad te trouwen om niet verdacht te worden.

Eigenlijk geld dit nog steeds in grote mate binnen veel culturen waar religie nog steeds een zeer grote plaats in neemt. Kijk maar naar de Islamitische of Boedistische landen.

Groetjes.

jochie
10-12-05, 18:16
Geplaatst door knuppeltje
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
Bij mijn weten bestond het woord "homoseksualiteit" toen niet eens- en was de ene partij inderdaad altijd meer of minder afhankelijk van de andere. Bij mijn weten werd zogenaamd niet mannelijk gedrag in het openbaar van een vrije burger niet erg op prijs gesteld- en diende iedere vrije burger dan ook inderdaad te trouwen om niet verdacht te worden.

Eigenlijk geld dit nog steeds in grote mate binnen veel culturen waar religie nog steeds een zeer grote plaats in neemt. Kijk maar naar de Islamitische of Boedistische landen.

Groetjes.

okay, ik geef mijn ongelijk toe, maar nu een simpele vraag:

Is homoseksualiteit in landen waar religie belangrijk is, meer of minder geaccepteerd dan in landen waar religie minder belangrijk is / geen rol speelt.

Maurice
10-12-05, 18:36
Geplaatst door jochie
ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar dus ook gedeeltelijk met je oneens.

De cultuur hier in Nederland, een redelijk religie-loos land, wordt wel degelijk bepaald door de christelijke waarden en normen.

Die waarden en normen bepalen grootdeels hoe men tegen homoseksualiteit aankijkt.

In vroegere tijden, tijdens het romeinse rijk bijvoorbeeld, en in de griekse oudheid, werd homoseksualiteit als normaal gezien.

De christelijke cultuur hier en de islamitische cultuur, die respectievelijk voortkomen uit de christelijke religie en Islam, vormen een grote basis voor onverdraagzaamheid t.o.v. het andere.


Precies, pas sinds dat die monotheïstische sektes zich aan de wereld hebben opgedrongen is het downwards gegaan voor homo's!


BTW; het waren in de oudheid niet alleen maar de Grieken en Romeinen hoor (die er altijd bij de haren bij gesleept worden om aan te tonen dat homosexualiteit wel normaal tot redelijk geaccepteerd was in de oudheid) Google maar eens op de Kelten, het was bij hen heel normaal dat hun krijgers liever sex hadden met de andere stoere krijgers dan met vrouwen, die werden hoogstens gebruikt om nakomelingen bij te verwekken, maar voor het echte plezier zochten de mannen mekaar op.

En Google ook eens op de Japanse Shoguns/Samurai, daar was het de gewoonste zaak dat de meester Samurai sex had met zijn leerling als onderdeel van de training, en vaak hielden die sexuele relaties levenslang stand, onder Buddhistische monnikken idem dito. En Google ook maar eens op de verschillende Noord-Amerikaanse indianen stammen, daar werden homo's als spiritueel hoogwaardiger gezien dan de rest...

knuppeltje
10-12-05, 20:41
Geplaatst door jochie
okay, ik geef mijn ongelijk toe, maar nu een simpele vraag:

Is homoseksualiteit in landen waar religie belangrijk is, meer of minder geaccepteerd dan in landen waar religie minder belangrijk is / geen rol speelt.


Veel minder tot niet geaccepteerd. Soms hangen ze zelfs experimenterende jongetjes van 15 en 16 op aan een bouwkraan.

Maar dan nog zal ook daar wel 10 tot 15% van de bevolking homoseksueel zijn denk ik, net als elders.

tr_imparator
10-12-05, 21:31
homo's zijn ziek. Zie bijvoorbeeld David.

jochie
10-12-05, 21:36
Geplaatst door tr_imparator
homo's zijn ziek. Zie bijvoorbeeld David.

Ken je het oud Nederlandse spreekwoord: "wat je zegt ben je zelf...".

Onbek_01
10-12-05, 21:49
Schandalig
Een moslimland nog wel!!!!!!!

ronald
10-12-05, 21:57
Geplaatst door Maurice
Precies, pas sinds dat die monotheïstische sektes zich aan de wereld hebben opgedrongen is het downwards gegaan voor homo's!






Dit is niet helemaal waar. De Vader van het momotheisme is Abraham. Het summun van een over- (ook homosexuele) samenleving is Sodom en Gemorre. Toch pleitte Abraham er bij God voor om de stad niet te vernietigen. Ook al zouden er maar 10 rechtvaardigen in de stad leven dan nog zou er aan zijn verzoek zijn voldaan. Het mocht wchter niet zo zijn maar zijn verzoek afkomstig uit zijn liefde voor zijn medemens spreekt hier wel uit.

Genesis 18:Abrahams voorbede voor Sodom
16 Toen vertrokken die mannen vandaar en zagen in de richting van Sodom; en Abraham ging met hen mede om hen uitgeleide te doen. 17 En de HERE dacht: Zou Ik voor Abraham verbergen wat Ik ga doen? 18 Abraham immers zal voorzeker tot een groot en machtig volk worden en met hem zullen alle volken der aarde gezegend worden; 19 want Ik heb hem gekend, opdat hij gebieden zou, dat zijn zonen en zijn huis na hem de weg des HEREN zouden bewaren door gerechtigheid en recht te doen, opdat de HERE aan Abraham vervulle wat Hij over hem gesproken heeft. 20 Daarop zeide de HERE: Het geroep over Sodom en Gomorra is voorwaar groot, en haar zonde is voorwaar zeer zwaar. 21 Ik wil nederdalen om te zien, of zij inderdaad gedaan hebben naar het geroep, dat tot Mij gekomen is, of niet; Ik wil het weten.
22 Toen wendden die mannen zich vandaar en gingen naar Sodom, maar Abraham bleef nog staan voor de HERE. 23 En Abraham trad nader en zeide: Zult Gij dan de rechtvaardige met de goddeloze verdelgen? 24 Misschien zullen er vijftig rechtvaardigen in de stad zijn; zult Gij haar dan verdelgen, en aan de plaats geen vergiffenis schenken ter wille van de vijftig rechtvaardigen, die in haar zijn? 25 Het zij verre van U, aldus te handelen, de rechtvaardige te doden met de goddeloze, zodat de rechtvaardige zou zijn gelijk de goddeloze; verre zij het van U; zou de Rechter der ganse aarde geen recht doen? 26 En de HERE zeide: Indien Ik te Sodom vijftig rechtvaardigen in de stad vind, zal Ik de gehele plaats vergiffenis schenken om hunnentwil. 27 En Abraham antwoordde: Zie toch, ik heb mij verstout tot de Here te spreken, hoewel ik stof en as ben. 28 Misschien ontbreken er aan de vijftig rechtvaardigen vijf; zult Gij dan om die vijf de gehele stad verwoesten? En Hij zeide: Ik zal haar niet verwoesten, indien Ik er vijfenveertig vind. 29 En hij sprak verder tot Hem en zeide: Misschien worden er daar veertig gevonden. En Hij zeide: Ik zal het niet doen ter wille van de veertig. 30 En hij zeide: De HERE worde toch niet toornig, als ik nog eens spreek; misschien worden er daar dertig gevonden. En Hij zeide: Ik zal het niet doen, indien Ik er daar dertig vind. 31 En hij zeide: Zie toch, ik heb mij verstout tot de Here te spreken; misschien worden er daar twintig gevonden. En Hij zeide: Ik zal haar niet verwoesten ter wille van de twintig. 32 En hij zeide: De Here worde toch niet toornig, als ik nog eenmaal spreek; misschien worden er daar tien gevonden. En Hij zeide: Ik zal haar niet verwoesten ter wille van de tien.

Je zou dus een onderscheid moeten maken tussen monotheisme en bepaalde regiems geleid door mensen.

tr_imparator
11-12-05, 02:23
Geplaatst door jochie
Ken je het oud Nederlandse spreekwoord: "wat je zegt ben je zelf...".

Is dat een spreekwoord? :lol:


Ik zou mijn schoolgeld maar terughalen...

knuppeltje
11-12-05, 08:53
Geplaatst door tr_imparator
Is dat een spreekwoord? :lol:


Ik zou mijn schoolgeld maar terughalen...



Ga je toch mooi samen. Dan kun jij nog leren dat het geen ziekte is.

Prlwytzkofski
11-12-05, 09:45
Geplaatst door tr_imparator
Is dat een spreekwoord? :lol:



Een volkseditie. In erudiete kringen zegt men dat anders.

Hij minacht mij, wiens eigen wezen min is
en hij vindt goed, die zelve goed van zin is;
wie anderen bespreekt, bespreekt zich zelf,
er komt niet uit de kruik dan wat er in is.

David
11-12-05, 11:02
Geplaatst door tr_imparator
homo's zijn ziek. Zie bijvoorbeeld David.


Beetje keelpijn en een verstopte neus, verder gaat het wel. Maar bedankt voor de bezorgdheid. :fpetaf:

Juliette
11-12-05, 17:06
Geplaatst door Onbek_01
Schandalig
Een moslimland nog wel!!!!!!!

Precies! Schandalig! Alsof er in moslimlanden geen homo's zijn!

David
11-12-05, 17:45
Geplaatst door Onbek_01
Schandalig
Een moslimland nog wel!!!!!!!


Zeker, hoe durven juist die nou bezwaar te maken tegen zo'n organisatie! Dat past moslims in het geheel niet. :blowen:

tr_imparator
13-12-05, 14:38
Geplaatst door Prlwytzkofski
Een volkseditie. In erudiete kringen zegt men dat anders.

Hij minacht mij, wiens eigen wezen min is
en hij vindt goed, die zelve goed van zin is;
wie anderen bespreekt, bespreekt zich zelf,
er komt niet uit de kruik dan wat er in is.



..Leopold...hmmm...waar zou hij dat nou vandaan hebben gehaald? :denk: :denk: :denk:

Dutchguy
13-12-05, 14:47
Geplaatst door tr_imparator
homo's zijn ziek. Zie bijvoorbeeld David.
En 't is besmettelijk. Ik heb ut ook al!

Hellup!!! :schok:

Elien
13-12-05, 14:49
1 ding deze mensen hebben lef

Juliette
13-12-05, 14:54
Geplaatst door Elien
1 ding deze mensen hebben lef

Da's waar. Maar jammer genoeg moeten ze wel lef hebben om gewoon te mogen zijn wie ze zijn.

tr_imparator
13-12-05, 14:59
Geplaatst door Elien
1 ding deze mensen hebben lef


en ballen... :melig:

Prlwytzkofski
13-12-05, 15:09
Geplaatst door tr_imparator
..Leopold...hmmm...waar zou hij dat nou vandaan hebben gehaald? :denk: :denk: :denk:

Een dronkaard Imparator, met gevaarlijke ideeën:

Sluit je Koran.
Denk in vrijheid en kijk met vrije blik
naar de hemel en de aarde. Geef de arme, die voorbij
gaat de helft van wat je bezit. Vergeef
iedereen z'n zonden. Doe niemand
verdriet. En lach niemand uit.

tr_imparator
13-12-05, 15:29
Geplaatst door Prlwytzkofski
Een dronkaard Imparator, met gevaarlijke ideeën:

dronken? van liefde zeker? Gevaarlijk? Zo ken ik er nog een paar..


Whatever you wish for yourself
Wish for the others
This is the meaning of the four books
If there is any meaning

Prlwytzkofski
13-12-05, 15:49
Geplaatst door tr_imparator
dronken?


Onze oudste vriend is de nieuwe wijn. Streel
met ogen en hand dat wat ons nooit teleurstelt:
de kan vol met het bloed
van de wijnstruik.


Dacht van wel.

Oordeel zelf. (http://www.homepages.hetnet.nl/~hansvanrossum/rubaiyatnl.html)