PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Leger Israël bereidt zich voor op acties tegen Iran'



barfly
11-12-05, 13:16
JERUZALEM/LONDEN - De Israëlische premier Sharon heeft het leger opdracht gegeven voorbereidingen te treffen voor mogelijke acties tegen geheime locaties in Iran waar uranium wordt verrijkt. Militaire bronnen stelden in de Britse krant The Sunday Times dat die Israëlische aanvallen wellicht eind maart zullen plaatshebben.

Sharon zou de opdracht aan het leger hebben gegeven, nadat de Israëlische inlichtingendiensten hem hadden meegedeeld dat Iran uranium verrijkt in kleine geheime locaties. Volgens militaire bronnen in Israël wordt in de kwestie-Iran eind maart het 'point of no return' bereikt. Iran zou dan voldoende kennis in huis hebben om uranium te verrijken in de hoeveelheden die nodig zijn voor het maken van kernwapens. De Israëlische bronnen denken dat het regime in Teheran nog twee tot vier jaar nodig heeft voor de productie van een nucleair wapen

Vraagtekens

Het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) heeft in verscheidene rapporten kenbaar gemaakt dat het vraagtekens zet bij het nucleaire programma van Iran. Het land zou activiteiten hebben hervat, die volgens een overeenkomst met de Europese Unie moesten worden opgeschort. IAEA-direteur Mohammed El Baradei, die zaterdag in Oslo de Nobelprijs voor de Vrede in ontvangst nam, zei enkele dagen geleden dat de "de tijd begint te dringen voor Iran".

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zei donderdag dat Israël beter kan worden opgeheven om plaats te maken voor een joodse staat in Europa. Ook trok hij de Holocaust in twijfel.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/640210/23/%27Leger_Isra%EBl_bereidt_zich_voor_op_acties_tege n_Iran%27.html)

Dat zat eraan te komen. Israël gaat niet zitten wachten tot ze hun nucleaire monopolie moeten delen met Iran.

ronald
11-12-05, 13:36
Geplaatst door barfly
JERUZALEM/LONDEN - De Israëlische premier Sharon heeft het leger opdracht gegeven voorbereidingen te treffen voor mogelijke acties tegen geheime locaties in Iran waar uranium wordt verrijkt. Militaire bronnen stelden in de Britse krant The Sunday Times dat die Israëlische aanvallen wellicht eind maart zullen plaatshebben.

Sharon zou de opdracht aan het leger hebben gegeven, nadat de Israëlische inlichtingendiensten hem hadden meegedeeld dat Iran uranium verrijkt in kleine geheime locaties. Volgens militaire bronnen in Israël wordt in de kwestie-Iran eind maart het 'point of no return' bereikt. Iran zou dan voldoende kennis in huis hebben om uranium te verrijken in de hoeveelheden die nodig zijn voor het maken van kernwapens. De Israëlische bronnen denken dat het regime in Teheran nog twee tot vier jaar nodig heeft voor de productie van een nucleair wapen

Vraagtekens

Het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) heeft in verscheidene rapporten kenbaar gemaakt dat het vraagtekens zet bij het nucleaire programma van Iran. Het land zou activiteiten hebben hervat, die volgens een overeenkomst met de Europese Unie moesten worden opgeschort. IAEA-direteur Mohammed El Baradei, die zaterdag in Oslo de Nobelprijs voor de Vrede in ontvangst nam, zei enkele dagen geleden dat de "de tijd begint te dringen voor Iran".

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zei donderdag dat Israël beter kan worden opgeheven om plaats te maken voor een joodse staat in Europa. Ook trok hij de Holocaust in twijfel.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/640210/23/%27Leger_Isra%EBl_bereidt_zich_voor_op_acties_tege n_Iran%27.html)

Dat zat eraan te komen. Israël gaat niet zitten wachten tot ze hun nucleaire monopolie moeten delen met Iran.



En dan Ahmadinejads zijn reactie..... verre van intelligent.

http://in.today.reuters.com/news/newsArticle.aspx?type=worldNews&storyID=2005-12-11T143155Z_01_NOOTR_RTRJONC_0_India-227439-1.xml&archived=False

Evenals zijn geestelijk leiders:

http://thechronicleherald.ca/World/470540.html


De chotspe om daarvoor de Palestijnen op te offeren. Dacht hij nou werkelijk dat Israel zichzelf zou opheffen? Een reactie zal alleen zijn dat naast Israelieers ook Palestijnen het slachtoffer zouden zijn. Wellicht ook de Iranieers. De chotspe om zijn politieke wensen met een toekomstige holocaust in te kopen.

amOer
11-12-05, 19:04
doe toch niet zo gek .. Israel gaat wel 1000000x nadenken voordat ze Iran aanvallen .. als Israel aanvalt met vliegtuigen is telaviv binnen een paardagen kapot gebombardeerd !

( niet letterlijk dan .. maar Iran heeft echt wel de wapens om Israel pijnelijk te slaan )

ronald
11-12-05, 19:08
Geplaatst door amOer
doe toch niet zo gek .. Israel gaat wel 1000000x nadenken voordat ze Iran aanvallen .. als Israel aanvalt met vliegtuigen is telaviv binnen een paardagen kapot gebombardeerd !

( niet letterlijk dan .. maar Iran heeft echt wel de wapens om Israel pijnelijk te slaan )

Als ik Iran was zou ik wel 1.000.000.000.000. keer meer bedenken.
We hebben in het verleden wel meer van dat soort spierballen taal gehoord......bluff

amOer
11-12-05, 19:37
Geplaatst door ronald
Als ik Iran was zou ik wel 1.000.000.000.000. keer meer bedenken.
We hebben in het verleden wel meer van dat soort spierballen taal gehoord......bluff

Iran nu is niet Irak in 1991 ..
Irak vocht tegelijkertijd tegen 33 andere landen .. en was net uit een 8 jarige oorlog tegen Iran ..

oorlog zal voor allebeide landen erg slecht aflopen .. that's for sure

ronald
11-12-05, 19:40
Geplaatst door amOer
Iran nu is niet Irak in 1991 ..
Irak vocht tegelijkertijd tegen 33 andere landen .. en was net uit een 8 jarige oorlog tegen Iran ..

oorlog zal voor allebeide landen erg slecht aflopen .. that's for sure


Als jij dat zo ziet dan moet je het toch eens zijn met het feit dat Iran een "toekomstige holocaust" in zet om een staat te stichten?

amOer
11-12-05, 20:28
Geplaatst door ronald
Als jij dat zo ziet dan moet je het toch eens zijn met het feit dat Iran een "toekomstige holocaust" in zet om een staat te stichten?

nee nee zeker niet .. Iran zal nooit een oorlog beginnen tegen Israel voor simpele redens die ik hier niet hoef op te noemen ...

maar ALS israel begint dan heeft Iran wel een grote stok om mee terug te slaan .. dat is wel zeker

ronald
11-12-05, 21:09
Geplaatst door amOer
nee nee zeker niet .. Iran zal nooit een oorlog beginnen tegen Israel voor simpele redens die ik hier niet hoef op te noemen ...

maar ALS israel begint dan heeft Iran wel een grote stok om mee terug te slaan .. dat is wel zeker


...dus toch grote bekken taal......

Joesoef
11-12-05, 21:10
Ik vraag mij zo af waarom Iran zo graag wilt dat iedereen denkt dat ze kernwapens gaat maken, vervolgens ook nog eens provoceren.

Juliette
11-12-05, 21:18
Geplaatst door Joesoef
Ik vraag mij zo af waarom Iran zo graag wilt dat iedereen denkt dat ze kernwapens gaat maken, vervolgens ook nog eens provoceren.

Da's in het verleden héél effectief gebleken. Dreigen met kernwapens. Steeds meer en steeds beter. Een soort wedloop. 'Voorbeelden strekken' zoals we hier zeggen.

barfly
11-12-05, 21:18
Geplaatst door Joesoef
Ik vraag mij zo af waarom Iran zo graag wilt dat iedereen denkt dat ze kernwapens gaat maken, vervolgens ook nog eens provoceren.

Als eerste denk ik dat Ahmadinejad een mongool is.

En als tweede denk ik dat Israel ook zonder voorverwarmende PR Iran te lijf gaat.

ronald
11-12-05, 21:20
Geplaatst door Joesoef
Ik vraag mij zo af waarom Iran zo graag wilt dat iedereen denkt dat ze kernwapens gaat maken, vervolgens ook nog eens provoceren.


Het is volgens mij weer een variatie van een terroristische chantage truc. Op deze manier probeert Iran het bij Amerika te vinden door serieus genomen te worden opdat de VS Israel tot allerlei terugtrekkings manoeuvres zal dwingen en Iran zo de show kan stelen als "vrede brenger" van de wereld.... is het een beetje ver gezocht?

Max Stirner
11-12-05, 21:21
Geplaatst door barfly
Als eerste denk ik dat Ahmadinejad een mongool is.



Ik denk ook dat dat het voornaamste antwoord is op Joesoefs vraag.

Juliette
11-12-05, 21:22
Geplaatst door ronald
Het is volgens mij weer een variatie van een terroristische chantage truc. Op deze manier probeert Iran het bij Amerika te vinden door serieus genomen te worden opdat de VS Israel tot allerlei terugtrekkings manoeuvres zal dwingen en Iran zo de show kan stelen als "vrede brenger" van de wereld.... is het een beetje ver gezocht?

En dat terwijl enkel de VS de grote 'vrede-brenger' van de wereld mag zijn. :fplet:

ronald
11-12-05, 21:24
Geplaatst door Juliette
En dat terwijl enkel de VS de grote 'vrede-brenger' van de wereld mag zijn. :fplet:



....ik denk het niet......

Joesoef
11-12-05, 21:33
Geplaatst door barfly
Als eerste denk ik dat Ahmadinejad een mongool is.

En als tweede denk ik dat Israel ook zonder voorverwarmende PR Iran te lijf gaat.


Ahmadinejad is niet zomaar op die stoel komen zitten, daar zit meer achter en dat Isreal gaat doen wat ze wilt doen is zeker.

Joesoef
11-12-05, 21:34
Geplaatst door Max Stirner
Ik denk ook dat dat het voornaamste antwoord is op Joesoefs vraag.


Maar wie is de puppetmaster?

Joesoef
11-12-05, 21:35
Geplaatst door Juliette
Da's in het verleden héél effectief gebleken. Dreigen met kernwapens. Steeds meer en steeds beter. Een soort wedloop. 'Voorbeelden strekken' zoals we hier zeggen.



Iran heeft geen reden tot dreigen, integendeel. Juist met deze dreiging komt ze in een benarde positie.

Juliette
11-12-05, 21:42
Geplaatst door Joesoef
Iran heeft geen reden tot dreigen, integendeel. Juist met deze dreiging komt ze in een benarde positie.

In een nog benardere positie. Da's waar. Maar ze worden de laatste jaren zwaar in het nauw gedreven. (niet dat ik sympathie heb voor het regime daar. Ver van.) Dan kan je dit soort (wanhoops?) reacties ook wel incalculeren.

Joesoef
11-12-05, 21:58
Geplaatst door Juliette
In een nog benardere positie. Da's waar. Maar ze worden de laatste jaren zwaar in het nauw gedreven. (niet dat ik sympathie heb voor het regime daar. Ver van.) Dan kan je dit soort (wanhoops?) reacties ook wel incalculeren.

Iran is een opmerkelijke andere weg ingeslagen nadat Mohammad Khatami zijn termijnen had volgemaakt. Tenminste dat lijkt zo. Mahmoud is gewoon slecht in PR. Als burgameester van Theran maakte hij zich ook niet erg druk om hervormingen die in Theran goed te zien zijn.
Mahmoud moet gewoon wat ouder en grijzer worden, wat bedaarder. Iran heeft een slechte pr woordvoerder in huis gehaald. De laatste verontrustende berichten van Iran toen Iran verklaarde Israel van de kaart te willen vegen (Iran bedoelde politiek gezien) corrigeerde men dat later ook niet. Ahmadinejad gaat ongewild zorgen voor een zachte revolutie in Iran. Vooral nu de Iraniers zien dat met de val van SSadam Irak in princpe een Islamitisch land is met een shi-itische regering (afgezien van de teringzooi aldaar).

mark61
11-12-05, 22:01
Geplaatst door Max Stirner
Ik denk ook dat dat het voornaamste antwoord is op Joesoefs vraag.

Ik vind dat een onaanvaardbare belediging van alle fatsoenlijke Mongolen.

mark61
11-12-05, 22:03
Geplaatst door Joesoef
Iran is een opmerkelijke andere weg ingeslagen nadat Mohammad Khatami zijn termijnen had volgemaakt. Tenminste dat lijkt zo. Mahmoud is gewoon slecht in PR. Als burgameester van Theran maakte hij zich ook niet erg druk om hervormingen die in Theran goed te zien zijn.
Mahmoud moet gewoon wat ouder en grijzer worden, wat bedaarder.

Ach, het volk stemde op een Pim Fortuyn en kreeg er een. Die hebben ze daar ook, hoor.

Joesoef
11-12-05, 22:06
Geplaatst door mark61
Ach, het volk stemde op een Pim Fortuyn en kreeg er een. Die hebben ze daar ook, hoor.


Hier een dooie Pim. Maar de uitglijder aldaar gaat zorgen voor een revolutie.
Ik denk dat als Pimmetje niet was opgeruimd wij hier ook goed in de shit zouden zitten.

mark61
11-12-05, 22:11
Geplaatst door Joesoef
Hier een dooie Pim. Maar de uitglijder aldaar gaat zorgen voor een revolutie.
Ik denk dat als Pimmetje niet was opgeruimd wij hier ook goed in de shit zouden zitten.

Welnee, die was allang onder hoongelach afgetaaid.

Ik geloof dat er achter de schermen van alles gebeurt in Tehran. Geloof niet dat de elite erg gecharmeerd is van baas Mahmud. Tis de rijken tegen de mullahs.

barfly
11-12-05, 22:13
Jongelui, ik heb vanavond Peter'rdv gezien. En dat was lachen. De shit zit zowat tot aan het plafond. Sorrie voor 't intermesso :)

mark61
11-12-05, 22:15
Geplaatst door barfly
Jongelui, ik heb vanavond Peter'rdv gezien. En dat was lachen. De shit zit zowat tot aan het plafond. Sorrie voor 't intermesso :)

Vertel?

~Panthera~
11-12-05, 22:15
Geplaatst door barfly
Jongelui, ik heb vanavond Peter'rdv gezien. En dat was lachen. De shit zit zowat tot aan het plafond. Sorrie voor 't intermesso :)


Hoebedoeloe ??? :stout:

barfly
11-12-05, 22:23
Die goeie meneer Fortuyn, had een heeeeeel vreemde drugs 2 minderjarige (Marokkaanse) junkies toestand lijkt het. met dank aan een of andere PvdA meneer.... :p

Joesoef
11-12-05, 22:23
Geplaatst door mark61
Welnee, die was allang onder hoongelach afgetaaid.

Ik geloof dat er achter de schermen van alles gebeurt in Tehran. Geloof niet dat de elite erg gecharmeerd is van baas Mahmud. Tis de rijken tegen de mullahs.


Er zijn pas problemen als de rijken de revolutie beginnen ipv de elite. Het maffia gehalte in Iran is nu al te hoog. Dan kan je nog beter Ahmadinejad hebben.

Joesoef
11-12-05, 22:24
Geplaatst door barfly
Jongelui, ik heb vanavond Peter'rdv gezien. En dat was lachen. De shit zit zowat tot aan het plafond. Sorrie voor 't intermesso :)


Start je eigen topic wil je. Een Pim's vuilspuiterij.....

Joesoef
11-12-05, 22:25
Topic verneukdt.....

barfly
11-12-05, 22:26
Geplaatst door Joesoef
Topic verneukdt.....

mijn eigen topic. :D

Juliette
11-12-05, 22:33
Geplaatst door Joesoef
Topic verneukdt.....

Niet noodzakelijk. Maar waar vind je goeie actuele info over Iran momenteel? Het interesseert me wel maar in de kranten enzo is het allemaal zo negatief gekleurd.

Victory
11-12-05, 22:35
Komt goed uit. Iran heeft begin december nog 29 TOR-M1 sytemen gekocht en ook nog eens een miljard dollar aan andere dingen van Rusland.

Laten we even zien of de eigenschappen waar zijn (95% aircraft kill probability & "kill probability of precision guided weapons and cruise missiles is up to 90%").

Er gaan weer onschuldige mensen dood. Maarja, wat verwacht je van de smerige zionisten & de westerse varkens? Ze willen Moslim bloed zien.

Maar één ding is zeker: Wij zullen ons recht op nuclear energie voor civiele doeleinden nooit opgeven. Wij staan achter onze leider.

Bar
11-12-05, 22:39
Geplaatst door Victory
Wij staan achter onze leider.

Als ik dat lees wil mijn rechterarm spastische opwaartse bewegingen gaan maken.

Juliette
11-12-05, 22:48
Geplaatst door Victory
Er gaan weer onschuldige mensen dood. Maarja, wat verwacht je van de smerige zionisten & de westerse varkens? Ze willen Moslim bloed zien.


Varken! Rumsfeld zou trots op je zijn! :kotsen:

Victory
11-12-05, 23:03
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/iran/images/shahab-3b.jpg

Juliette
11-12-05, 23:07
Geplaatst door Victory
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/iran/images/shahab-3b.jpg

Wat is dat? een klein pietje?

Bar
11-12-05, 23:10
Geplaatst door Juliette
Wat is dat? een klein pietje?

Die raket is nodig om vreedzame civiele nucleaire energie van plaats A naar plaats B te verplaatsen.

Victory
11-12-05, 23:13
Geplaatst door Juliette
Wat is dat? een klein pietje?

Heel klein ja, even groot als een flatgebouw en weegt meer dan 16 ton.

Er zijn duizenden klaar om afgevuurd te worden op mister Sharon's seintje.

Bar
11-12-05, 23:19
Geplaatst door Victory
Heel klein ja, even groot als een flatgebouw en weegt meer dan 16 ton.

Er zijn duizenden klaar om afgevuurd te worden op mister Sharon's seintje.

Je kunt het kennelijk niet afwachten tot jouw Fuhrer de slachtpartij gaat starten.

Fijne landgenoot ben jij.
Eigenlijk meer een landverrader.

Juliette
11-12-05, 23:22
Geplaatst door Victory

Er zijn duizenden klaar om afgevuurd te worden op mister Sharon's seintje.

Is Sharon nu ook al premier van Iran? :confused: Kunnen de Iraanse gezagsdragers niet voor zichzelf beslissen?

Victory
11-12-05, 23:23
Geplaatst door Bar
Die raket is nodig om vreedzame civiele nucleaire energie van plaats A naar plaats B te verplaatsen.

Conventionele wapens zijn niet verboden. Wij willen geen nucleare wapens.

Er is al een fatwa gegeven door de leider dat het produceren, bewaren en het gebruiken van nucleare wapens verboden is in Islam. En niet alleen door Ayatollah Khamenei (hoogste leider), maar door vele andere ayatollah's.

Wij hebben nucleare energie nodig om te overleven. Onze olie is aan het uitdrogen en we hebben niks anders daarinplaats. Daarom zullen wij nooit onze recht op nucleare energie opgeven.

mark61
11-12-05, 23:28
Geplaatst door Victory
Wij hebben nucleare energie nodig om te overleven. Onze olie is aan het uitdrogen en we hebben niks anders daarinplaats. Daarom zullen wij nooit onze recht op nucleare energie opgeven.

Niet zo handig om over te stappen op een energiebron waarvoor de brandstof niet in Iran zelf te vinden is, maar grotendeels onder controle staat van het westen. Als ik goed ingelicht ben.

Deskundigen beweren dat het vreemd is dat Iran zelf nucleaire brandstof wil opwerken. Dat is pas lonend vanaf ca. 30 kerncentrales, heb ik gehoord. Tenzij je natuurlijk een atoombom wil maken.

Persoonlijk zou ik voor zonne- en windenergie gaan, maar goed. Uranium is mettertijd (50 jaar?) ook op.

Victory
11-12-05, 23:30
Het vergieten van bloed is wel het laatste wat wij willen, maar daarentegen zullen wij alle conventionele wapens die tot onze beschikking zijn gebruiken om onze recht tot het gebruik van nucleare energie voor civiele doeleinden te verdedigen.

mark61
11-12-05, 23:31
Ow sorry:

Landen waar uranium wordt gevonden zijn Australië, Niger, Canada, de VS en Zuid-Afrika. Ook in Sudetenland in Tsjechië komt uranium voor. In februari 2003 werd in Iran uranium aangetroffen, op 200 kilometer afstand van de stad Yazd. Er werd meteen een fabriek gebouwd om het uranium te winnen.

Daarnaast zijn er volgens het boek The origins of the Korean War van Bruce Cumings ook uraniummijnen te vinden in Noord-Korea. Volgens een aantal bronnen op het internet zouden de Japanners voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog uranium gedolven hebben in Hungam (voorheen bekend als Konam). De uraniumvoorraden van Noord-Korea zouden meer dan 26 miljoen ton bedragen.

Ik voorzie een unholy alliance. :hihi:

Rudy
11-12-05, 23:32
Geplaatst door Joesoef
Iran heeft geen reden tot dreigen, integendeel. Juist met deze dreiging komt ze in een benarde positie.

Dan vraag ik me wel af waarom ze zo provoceren. Dat klinkt allemaal niet zo gezond.
Israël zal volgens mij niet op eigen houtje handelen. In opdracht van de VS of samen met misschien wel. De VS zit ondertussen ook met een imagoprobleem.
Gezien de installaties nogal verspreid liggen en sommige nogal diep onder de grond kan de klus niet worden uitgevoerd met een of andere blitsactie.
Neen, Iran doet er volgens mij goed aan klare wijn te schenken, duidelijk te zijn wat hun “vreedzame” bedoelingen zijn wat het nucleair programma betreft, en vooral niet te moeilijk te doen tegenover het atoomagentschap.
Als ik goed ben geïnformeerd is Iran ook de belangrijkste olieleverancier aan China en Rusland. Vooral goedkopere olie die ze in andere landen niet kwijt geraken wegens niet voldoen aan bepaalde milieunormen.
Dus, ik denk dat het allemaal politiek-economisch iets gevoeliger ligt.

mark61
11-12-05, 23:37
Geplaatst door Rudy
Dan vraag ik me wel af waarom ze zo provoceren. Dat klinkt allemaal niet zo gezond.

Nou ja, 'ze'... Het is vooral Ahmadinejad die op ramkoers ligt. Of de rest van het establishment het leuk vindt is vers twee.


Israël zal volgens mij niet op eigen houtje handelen.

Remember Osirak?


Neen, Iran doet er volgens mij goed aan klare wijn te schenken, duidelijk te zijn wat hun “vreedzame” bedoelingen zijn wat het nucleair programma betreft, en vooral niet te moeilijk te doen tegenover het atoomagentschap.

Het lijkt me duidelijk dat de VS de kwestie aangrijpen om Iran te zieken. Het misbruikt de IAEA voor politieke doeleinden. Logisch dat ze reageren zoals ze doen.

Victory
11-12-05, 23:43
Geplaatst door mark61
Niet zo handig om over te stappen op een energiebron waarvoor de brandstof niet in Iran zelf te vinden is, maar grotendeels onder controle staat van het westen. Als ik goed ingelicht ben.

Deskundigen beweren dat het vreemd is dat Iran zelf nucleaire brandstof wil opwerken. Dat is pas lonend vanaf ca. 30 kerncentrales, heb ik gehoord. Tenzij je natuurlijk een atoombom wil maken.

Persoonlijk zou ik voor zonne- en windenergie gaan, maar goed. Uranium is mettertijd (50 jaar?) ook op.
Waarom neem je iets aan zonder dat je weet hoe nucleare energie werkt? En zou jij als persoon het vergaren van kennis opgeven omdat mensen in je omgeving bang zijn dat je iets 'engs' met dat kennis gaat doen?

De westerse landen verwachten het onmogelijke van ons. Zij willen dat wij teruggaan naar het tijdperk van de koning. De tijd waar wij zelf niks mochten leren, maar al het laatste technology aan ons gegeven werd door de westerners. Nee dank je! Liever dood dan onwetend.

Door 30 jaar aan sancties & politieke druk zijn zijn op vele gebieden zelfstandig geworden. En wij gaan daarmee door!

Maar omdat Iran zijn eerlijkheid wilt bewijzen: (nieuws van vandaag)

TEHRAN, Iran - Iran opened the door Sunday for U.S. help in building a nuclear power plant — a move designed to ease American suspicions that Tehran is using its nuclear program as a cover to build atomic weapons.

The offer, which did not seem likely to win acceptance in Washington, was issued as Israel said it had not ruled out a military strike against Iranian nuclear facilities.

"America can take part in international bidding for the construction of Iran's nuclear power plant if they observe the basic standards and quality," Foreign Ministry spokesman Hamid Reza Asefi said in a news conference.


.......

....
Bron: AP

mark61
11-12-05, 23:47
Geplaatst door Victory
Waarom neem je iets aan zonder dat je weet hoe nucleare energie werkt? En zou jij als persoon het vergaren van kennis opgeven omdat mensen in je omgeving bang zijn dat je iets 'engs' met dat kennis gaat doen?

Ik neem dingen aan van experts. Kan zelf niet overal expert in zijn en wil toch wat te weten komen.

Ik niet. Ik heb niks tegen Iraanse kerncentrales. Zei ik dat ergens?


De westerse landen verwachten het onmogelijke van ons. Zij willen dat wij teruggaan naar het tijdperk van de koning. De tijd waar wij zelf niks mochten leren, maar al het laatste technology aan ons gegeven werd door de westerners. Nee dank je! Liever dood dan onwetend.

Uiteindelijk komt die kennis uit het westen of Rusland. Denk dat de Amerikanen afgezien van andere overwegingen de pest in hebben dat zij er niks aan kunnen verdienen.

Nou ja, nu dan wel. :)

Victory
12-12-05, 00:04
Geplaatst door mark61
Ik neem dingen aan van experts. Kan zelf niet overal expert in zijn en wil toch wat te weten komen.
Maar er zijn meer experts die zeggen dat Iran de waarheid spreekt en wel recht heeft op nucleare energie. Zoals Hans Blix een paar dagen terug.

Iran wordt ondersteund door NAM (114 landen). En ook door Rusland en China.

Elbaskue
12-12-05, 00:08
Geplaatst door barfly
JERUZALEM/LONDEN - De Israëlische premier Sharon heeft het leger opdracht gegeven voorbereidingen te treffen voor mogelijke acties tegen geheime locaties in Iran waar uranium wordt verrijkt. Militaire bronnen stelden in de Britse krant The Sunday Times dat die Israëlische aanvallen wellicht eind maart zullen plaatshebben.

Eind maart...kunnen ze misschien ook gelijk de tijdstip aangeven?

So much for the 'surprise' attack http://img518.imageshack.us/img518/6103/smileyarmy36sb.gif (http://imageshack.us)

ronald
12-12-05, 01:25
Volgens mij zitten hier een paar jochies van 16 tussen.

mark61
12-12-05, 09:01
Geplaatst door sjeng
met uitspraken als:
1: wij geloven niet in het betsaan van de holocaust
2: israel moet van de kaart worden geveegd

maak je je vredelievende doeleinden meer dan duidelijk

Dat zee ie niet.

Hij zei:

1) In Europa worden mensen veroordeeld als ze dingen bewijzen over de holocaust.

2) Ik verwacht dat binnen afzienbare tijd Israël van de kaart zal worden geveegd door de wind der verandering.

Of zoiets. Dit als 'lof' voor de activiteiten van diverse Arabische organisaties. Ging niet over Iran.

Toch iets anders al met al.

Elbaskue
12-12-05, 12:46
Geplaatst door ronald
Volgens mij zitten hier een paar jochies van 16 tussen.

Ow, is dit expliciete forum alleen voor mensen boven de 16?

Victory
12-12-05, 13:45
Ik hoop alleen dat de Russische lust voor geld groot genoeg wordt dat zij s-400 systemen verkopen aan Iran. Dan staat het meteen vast dat geen land in de wereld ons iets via de lucht aan kan doen. Maar we hebben in ieder geval 2 s-300 systemen bij tehran (zo beweerd de minsterie van def van de VS in iedergeval)... het heeft een kill probability van 98% op Tomahawk-class cruise missiles, en 93% op straaljagers... met een snelheid van 10.000km/h ......maar in iedergeval maken we onze eigen s-200's...

s-200:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/34/SA-5lncr.gif

Max Stirner
12-12-05, 14:00
Geplaatst door Victory
Ik hoop alleen dat de Russische lust voor geld groot genoeg wordt dat zij s-400 systemen verkopen aan Iran. Dan staat het meteen vast dat geen land in de wereld ons iets via de lucht aan kan doen. Maar we hebben in ieder geval 2 s-300 systemen bij tehran (zo beweerd de minsterie van def van de VS in iedergeval)... het heeft een kill probability van 98% op Tomahawk-class cruise missiles, en 93% op straaljagers... met een snelheid van 10.000km per seconden......maar in iedergeval maken we onze eigen s-200's...

s-200:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/34/SA-5lncr.gif


Mooi speelgoed hoor.

En als er strax weer een aardbeving is, zal de bevolking weer creperen omdat er geen geld/hulpverlening is. Net als in Bam, net als in Pakistan.

Lekkere prioriteiten hebben die baardmansen.

Elbaskue
12-12-05, 14:03
Geplaatst door Max Stirner
Mooi speelgoed hoor.

En als er strax weer een aardbeving is, zal de bevolking weer creperen omdat er geen geld/hulpverlening is. Net als in Bam, net als in Pakistan.

Lekkere prioriteiten hebben die baardmansen.

Laten we vooral New Orleans vergeten.

Bar
12-12-05, 14:03
Geplaatst door Victory
... met een snelheid van 10.000km per seconden......

Die zijn kennelijk voorzien van de goeie oude Allah-aandrijving.....

Al Sawt
12-12-05, 14:06
Geplaatst door barfly
JERUZALEM/LONDEN - De Israëlische premier Sharon heeft het leger opdracht gegeven voorbereidingen te treffen voor mogelijke acties tegen geheime locaties in Iran waar uranium wordt verrijkt. Militaire bronnen stelden in de Britse krant The Sunday Times dat die Israëlische aanvallen wellicht eind maart zullen plaatshebben.

Sharon zou de opdracht aan het leger hebben gegeven, nadat de Israëlische inlichtingendiensten hem hadden meegedeeld dat Iran uranium verrijkt in kleine geheime locaties. Volgens militaire bronnen in Israël wordt in de kwestie-Iran eind maart het 'point of no return' bereikt. Iran zou dan voldoende kennis in huis hebben om uranium te verrijken in de hoeveelheden die nodig zijn voor het maken van kernwapens. De Israëlische bronnen denken dat het regime in Teheran nog twee tot vier jaar nodig heeft voor de productie van een nucleair wapen

Vraagtekens

Het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) heeft in verscheidene rapporten kenbaar gemaakt dat het vraagtekens zet bij het nucleaire programma van Iran. Het land zou activiteiten hebben hervat, die volgens een overeenkomst met de Europese Unie moesten worden opgeschort. IAEA-direteur Mohammed El Baradei, die zaterdag in Oslo de Nobelprijs voor de Vrede in ontvangst nam, zei enkele dagen geleden dat de "de tijd begint te dringen voor Iran".

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zei donderdag dat Israël beter kan worden opgeheven om plaats te maken voor een joodse staat in Europa. Ook trok hij de Holocaust in twijfel.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/640210/23/%27Leger_Isra%EBl_bereidt_zich_voor_op_acties_tege n_Iran%27.html)

Spierballentaal!

Israel is gelukkig niet instaat om de Iraanse kernprogramma uit te schakelen. Daarvoor is de capaciteit van de Israelische luchtmacht ontoereikend.

Mocht dat wel zo zijn, waarom werkt Israel niet in het geheim aan een aanvalsplan? Ze maken het gewoon wereldkundig en puur om de (diplomatieke) druk op Iran op te voeren. Want dat is hun enige wapen.

Al Sawt
12-12-05, 14:08
Geplaatst door Joesoef
Ik vraag mij zo af waarom Iran zo graag wilt dat iedereen denkt dat ze kernwapens gaat maken, vervolgens ook nog eens provoceren. Noord Korea!

Want NK heeft bewijzen dat haar politiek het beste is en terecht dat Iran haar voorbeeld volgt!

Elbaskue
12-12-05, 14:08
Geplaatst door Al Sawt
Spierballentaal!

Israel is gelukkig niet instaat om de Iraanse kernprogramma uit te schakelen. Daarvoor is de capaciteit van de Israelische luchtmacht ontoereikend.

Mocht dat wel zo zijn, waarom werkt Israel niet in het geheim aan een aanvalsplan? Ze maken het gewoon wereldkundig en puur om de (diplomatieke) druk op Iran op te voeren. Want dat is hun enige wapen.

Dacht ik ook al.


Geplaatst door elbaskue
Eind maart...kunnen ze misschien ook gelijk de tijdstip aangeven?

So much for the 'surprise' attack http://img518.imageshack.us/img518/6103/smileyarmy36sb.gif (http://imageshack.us)

Victory
12-12-05, 14:21
Geplaatst door Max Stirner
Mooi speelgoed hoor.

En als er strax weer een aardbeving is, zal de bevolking weer creperen omdat er geen geld/hulpverlening is. Net als in Bam, net als in Pakistan.

Lekkere prioriteiten hebben die baardmansen.

Wat weet jij nou stomme oen! Ik heb 29 familieleden verloren in Bam... je denkt zeker dat je echt slim bent he?

Iran heeft meer geld aan Pakistan gegeven voor de aardbeving dan alle Europese landen bij elkaar. Onthou dat maar...

Bovendien spendeerd Iran maar 3.3% van zijn GDP aan militaire spullen... dat is niks.... vergelijk dat maar met de 8.7% die de zionistische regime uitgeeft aan wapens....

Bron: CIA World Factbook

Victory
12-12-05, 14:22
Geplaatst door Bar
Die zijn kennelijk voorzien van de goeie oude Allah-aandrijving.....

typefoutje... het had per uur moeten zijn.

Victory
12-12-05, 14:25
Voor "Max Stirner", als je tenminste Engels kan lezen.

Iran's real GDP to grow by %6 - IMF

Tehran, Dec 12 - The national economy has maintained a strong and broad-based growth in the current fiscal year 2005-06 (Iranian year 1384) with real GDP projected to grow by six percent.

A statement by the International Monetary Fund (IMF) 2005 article IV consultation mission to the Islamic Republic of Iran, dated December 10, said unemployment rate in Iran is estimated at 11 percent in the current year, and the external position has strengthened further on the back of high oil prices and rapid growth in non-oil exports.

The statement further said that inflation in Iran has declined from 15.2 percent to 13 percent, but remains high.

The mission welcomed the authorities' intention to continue the economic reforms envisaged in the twenty-year vision and the current fourth five-year development plan, including privatization of public enterprises, promotion of private sector activity, attraction of foreign direct investment, and financial sector reform.

In this regard, added the statement, the licensing of two private banks and three non-bank financial institutions as well as the upgrading of bank supervision are steps in the right direction.

The mission encouraged the authorities to accelerate the preparation and implementation of reforms to enhance growth and employment creation.

It stressed, in particular, the need for reforming subsidies and improving their targeting, including those on energy prices, which absorb sizable resources that could be used more efficiently.

The mission called on the authorities to give greater priority to reducing inflation, which can weaken long-term growth and affect the poor disproportionately, thereby undermining the authorities' objective of achieving economic and social justice.

In this regard, moderating the pace of government spending out of oil resources would help contain liquidity growth and reduce the vulnerability of the economy to a possible downturn in oil prices.

The authorities shared the mission's view regarding the need to contain the growth of government spending and reaffirmed their commitment to reducing inflation to a single-digit level, in line with the fourth five-year development plan.

The mission welcomed the authorities' continued commitment to enhancing economic transparency, including through the publication of all IMF consultation reports, progress toward complying with the IMF's Special Data Dissemination Standards (SDDS), and publication of data on the website of the central bank of Iran.

In this regard, the mission encouraged the authorities to complete the process of subscribing to SDDS by increasing the coverage and frequency of dissemination to the public of government finance statistics and international reserves.

The mission thanked the authorities for their excellent cooperation.

The mission, led by assistant director in the Middle East and Central Asia department, had visited Tehran from December 3-10 with the purpose of holding annual consultation discussions with the Iranian authorities.

The mission had during the visit reviewed recent economic developments in the Islamic Republic of Iran and discussed with the authorities their economic and financial policies.

Max Stirner
12-12-05, 14:41
Dank je.

Een economische groei van 6% is niet slecht, maar gezien de stijgende olieprijzen is het nauwelijks een verdienste te noemen.

Het aantrekken van buitenlandse investeerders zal trouwens niet eenvoudig worden als het regime de huidige ramkoers doorzet.

Arvid
12-12-05, 14:44
Geplaatst door Victory
Wat weet jij nou stomme oen! Ik heb 29 familieleden verloren in Bam... je denkt zeker dat je echt slim bent he?

Iran heeft meer geld aan Pakistan gegeven voor de aardbeving dan alle Europese landen bij elkaar. Onthou dat maar...

Bovendien spendeerd Iran maar 3.3% van zijn GDP aan militaire spullen... dat is niks.... vergelijk dat maar met de 8.7% die de zionistische regime uitgeeft aan wapens....

Bron: CIA World Factbook

CIA is ineens betrouwbaar? Grappig.
Bovendien, ik denk dat Iran officieus veel meer in het leger pompt, doet China ook. De officiele cijfers zijn dan ruim ondermaats.

Al Sawt
12-12-05, 14:51
Iran met kernwapens, dient de vrede en stabiliteit in Midden Oosten.

Vandaar dat ik een warme voorstander ben van het waarmaken van Iraanse aspiraties op gebied van kernwapens.

Victory
12-12-05, 15:24
Geplaatst door Max Stirner
Dank je.

Een economische groei van 6% is niet slecht, maar gezien de stijgende olieprijzen is het nauwelijks een verdienste te noemen.

Het aantrekken van buitenlandse investeerders zal trouwens niet eenvoudig worden als het regime de huidige ramkoers doorzet.

In de laatste 18 jaar is Iran zijn GDP niet onder de 6% geweest... en Iran heeft ook temaken met sancties en economische druk sinds 30 jaar nu... (plus de extra sancties van de smerige clinton hond)...

Dat noem ik meer dan "niet slecht"...

Victory
12-12-05, 15:37
Geplaatst door Arvid
CIA is ineens betrouwbaar? Grappig.
Bovendien, ik denk dat Iran officieus veel meer in het leger pompt, doet China ook. De officiele cijfers zijn dan ruim ondermaats.

Voor zover ik weet heeft Iran geen officiele cijfers over militaire spul die ze kopen. Er wordt officieel ook nooit verteld wat Iran allemaal heeft. De cijfers die ik heb geciteerd komen allemaal van CIA onderzoek. Maar af en toe worden bepaalde dingen wel bekendgemaakt.. zoals hieronder:

(Reuters, paar dagen terug).
http://en.chinabroadcast.cn/mmsource/image/2005-12-3/11.jpg
(A Russian air defence missile system is seen in an undated file photo. Russia plans to sell more than $1 billion worth of tactical surface-to-air missiles and other defense hardware to Iran, media reported on Friday. Photo: Reuters)

Russia plans to sell more than $1 billion worth of tactical surface-to-air missiles and other defense hardware to Iran, media reported on Friday.
...
...

Maar de zionistische regime is nog veel geheimzinniger dan dat.

....

Maar om je vraag te beantwoorden.... Ik zal je een voorbeeld geven. Je zou een persoon als Pedo Fortuyn kunnen vertrouwen als hij zei dat de bakker om de hoek brood voor 50 cent verkoopt... Maar zou je hem vertrouwen als hij je vroeg om met hem mee te gaan in zijn kelder?


BWAHAHA.... :D

Arvid
12-12-05, 15:42
Geplaatst door Victory


Maar om je vraag te beantwoorden.... Ik zal je een voorbeeld geven. Je zou een persoon als Pedo Fortuyn kunnen vertrouwen als hij zei dat de bakker om de hoek brood voor 50 cent verkoopt... Maar zou je hem vertrouwen als hij je vroeg om met hem mee te gaan in zijn kelder?


BWAHAHA.... :D

De CIA cijfers dan dus bullshit, maakt verder niet uit.
En wat fortuyn betreft ik denk dat volkert wat aanhangers erbij heeft :D

Amenzu
12-12-05, 16:08
Geplaatst door Al Sawt
Iran met kernwapens, dient de vrede en stabiliteit in Midden Oosten.

Vandaar dat ik een warme voorstander ben van het waarmaken van Iraanse aspiraties op gebied van kernwapens.

Ik ben meer een voorstander van een kernwapen vrije regio.

De scheinheiligheid van het westen moet nu wel eens ophouden. Zij moeten eerst werk van maken om de atoomwapens van Israel te vernietigen. Daarna mogen ze pas een land gaan bedreigen dat deze wapens niet eens heeft.


Iran heeft ook het recht op kern energie voor civiele doeleinden. De hele economie in het westen draait dankzij kerncentrales. Zij hebben pas een paar nieuwe centrales gebouwd in Oost Europa, met west europees standaarden zoals brussel dat noemt.


In de Arabische media wordt veel geschreven over de opmars van Iran en natuurlijk de opkomst van de Shieten in Irak. De Wahhabisten en Arabische nationalisten zijn erg bang. Tijdens de oolog van Irak tegen Iran hebben deze landen miljarden dollars steun aan saddam gegeven, want Iran moest gestopt worden. Voor Israel (Amerika) was het een geschenk uit de Hemel. De machtigste moslim landen in de regio, met een significante olie voorraad, hadden oorlog waarbij zelfs chemische wapens zijn gebruikt (uiteindelijk meer dan een miljoen moslims zijn gedood). Voor Israel is het natuurlijk hoe zwakker hoe beter. Daarbij verdienden ze ook behoorlijk (naast Europa en USA) aan wapens die ze in het geheim aan Khoemeini leverden. Amerika en Europa stonden aan de kant van Saddam en voorzagen hem van de wapens. Waarom hebben ze niets gezegd toen de mordenaar en arabisch nationalistische racist Saddam chemische wapens gebruikte tegen de Koerden en Iran? Hebben ze die niet zelf geleverd? Was Saddam niet een echte vriend?

Saddam werd uiteindelijk verslagen door Iran. Toen realiseerde hij dat al het geld op was. Hij wilde meer hebben van o.a. Kuwait. Na de wijgering om te betalen werd het land binnegevallen. Van het geld dat aan de oorlog is besteed had ieder moslim op aarde rijk kunnen zijn.

Maar ondertussen had Iran degelijk invloeden in de Regio. Met name dankzij Hizbu Allah in Libanon.

De komst van de shieten aan de macht in Irak maakt de Arabieren bang. Dat zie je terug in de kranten . De onderdrukte Schieten in de andere landen in de regio zoals, SA, Kuwait, Jordanië, Egypte, etc. laten door het succes steeds meer van zich horen. In de kranten en op TV. Dat maakt de autoriteien bang.

Een paar voorbeelden om de situatie te illustreren:
- In SA is heftig geregaeerd op voor het eerst verschijnen van een schietische Imam op TV.
- In Egypte worden journalisten die over schieten schrijven als collaborateurs van Iran gezien.

maar dat is niet vergelijken met veel Soennieten die de shieten als ketters zien. Bijvoorbeeld op dit forum.


-

Max Stirner
12-12-05, 16:55
Geplaatst door Amenzu

De komst van de shieten aan de macht in Irak maakt de Arabieren bang. Dat zie je terug in de kranten . De onderdrukte Schieten in de andere landen in de regio zoals, SA, Kuwait, Jordanië, Egypte, etc. laten door het succes steeds meer van zich horen. In de kranten en op TV. Dat maakt de autoriteien bang.

Een paar voorbeelden om de situatie te illustreren:
- In SA is heftig geregaeerd op voor het eerst verschijnen van een schietische Imam op TV.
- In Egypte worden journalisten die over schieten schrijven als collaborateurs van Iran gezien.

maar dat is niet vergelijken met veel Soennieten die de shieten als ketters zien. Bijvoorbeeld op dit forum.

-


Fijn idee dat die godsdienstwaanzinnigen hun onderlinge akkefietjes strax lekker met kernwapens kunnen uitvechten..... :)

ronald
12-12-05, 17:38
Geplaatst door Amenzu
Ik ben meer een voorstander van een kernwapen vrije regio.

De scheinheiligheid van het westen moet nu wel eens ophouden. Zij moeten eerst werk van maken om de atoomwapens van Israel te vernietigen. Daarna mogen ze pas een land gaan bedreigen dat deze wapens niet eens heeft.


Iran heeft ook het recht op kern energie voor civiele doeleinden. De hele economie in het westen draait dankzij kerncentrales. Zij hebben pas een paar nieuwe centrales gebouwd in Oost Europa, met west europees standaarden zoals brussel dat noemt.


In de Arabische media wordt veel geschreven over de opmars van Iran en natuurlijk de opkomst van de Shieten in Irak. De Wahhabisten en Arabische nationalisten zijn erg bang. Tijdens de oolog van Irak tegen Iran hebben deze landen miljarden dollars steun aan saddam gegeven, want Iran moest gestopt worden. Voor Israel (Amerika) was het een geschenk uit de Hemel. De machtigste moslim landen in de regio, met een significante olie voorraad, hadden oorlog waarbij zelfs chemische wapens zijn gebruikt (uiteindelijk meer dan een miljoen moslims zijn gedood). Voor Israel is het natuurlijk hoe zwakker hoe beter. Daarbij verdienden ze ook behoorlijk (naast Europa en USA) aan wapens die ze in het geheim aan Khoemeini leverden. Amerika en Europa stonden aan de kant van Saddam en voorzagen hem van de wapens. Waarom hebben ze niets gezegd toen de mordenaar en arabisch nationalistische racist Saddam chemische wapens gebruikte tegen de Koerden en Iran? Hebben ze die niet zelf geleverd? Was Saddam niet een echte vriend?

Saddam werd uiteindelijk verslagen door Iran. Toen realiseerde hij dat al het geld op was. Hij wilde meer hebben van o.a. Kuwait. Na de wijgering om te betalen werd het land binnegevallen. Van het geld dat aan de oorlog is besteed had ieder moslim op aarde rijk kunnen zijn.

Maar ondertussen had Iran degelijk invloeden in de Regio. Met name dankzij Hizbu Allah in Libanon.

De komst van de shieten aan de macht in Irak maakt de Arabieren bang. Dat zie je terug in de kranten . De onderdrukte Schieten in de andere landen in de regio zoals, SA, Kuwait, Jordanië, Egypte, etc. laten door het succes steeds meer van zich horen. In de kranten en op TV. Dat maakt de autoriteien bang.

Een paar voorbeelden om de situatie te illustreren:
- In SA is heftig geregaeerd op voor het eerst verschijnen van een schietische Imam op TV.
- In Egypte worden journalisten die over schieten schrijven als collaborateurs van Iran gezien.

maar dat is niet vergelijken met veel Soennieten die de shieten als ketters zien. Bijvoorbeeld op dit forum.


-



Ik heb hier wel heel veel uit geleerd...

Joesoef
12-12-05, 17:48
Geplaatst door Al Sawt
Noord Korea!

Want NK heeft bewijzen dat haar politiek het beste is en terecht dat Iran haar voorbeeld volgt!



Nog vreemder is dat er landen zijn die zeggen dat ze een oorlog tegen Iran willen beginnen.

Elbaskue
12-12-05, 23:25
Geplaatst door Amenzu
Ik ben meer een voorstander van een kernwapen vrije regio.

De scheinheiligheid van het westen moet nu wel eens ophouden. Zij moeten eerst werk van maken om de atoomwapens van Israel te vernietigen. Daarna mogen ze pas een land gaan bedreigen dat deze wapens niet eens heeft.


Iran heeft ook het recht op kern energie voor civiele doeleinden. De hele economie in het westen draait dankzij kerncentrales. Zij hebben pas een paar nieuwe centrales gebouwd in Oost Europa, met west europees standaarden zoals brussel dat noemt.


In de Arabische media wordt veel geschreven over de opmars van Iran en natuurlijk de opkomst van de Shieten in Irak. De Wahhabisten en Arabische nationalisten zijn erg bang. Tijdens de oolog van Irak tegen Iran hebben deze landen miljarden dollars steun aan saddam gegeven, want Iran moest gestopt worden. Voor Israel (Amerika) was het een geschenk uit de Hemel. De machtigste moslim landen in de regio, met een significante olie voorraad, hadden oorlog waarbij zelfs chemische wapens zijn gebruikt (uiteindelijk meer dan een miljoen moslims zijn gedood). Voor Israel is het natuurlijk hoe zwakker hoe beter. Daarbij verdienden ze ook behoorlijk (naast Europa en USA) aan wapens die ze in het geheim aan Khoemeini leverden. Amerika en Europa stonden aan de kant van Saddam en voorzagen hem van de wapens. Waarom hebben ze niets gezegd toen de mordenaar en arabisch nationalistische racist Saddam chemische wapens gebruikte tegen de Koerden en Iran? Hebben ze die niet zelf geleverd? Was Saddam niet een echte vriend?

Saddam werd uiteindelijk verslagen door Iran. Toen realiseerde hij dat al het geld op was. Hij wilde meer hebben van o.a. Kuwait. Na de wijgering om te betalen werd het land binnegevallen. Van het geld dat aan de oorlog is besteed had ieder moslim op aarde rijk kunnen zijn.

Maar ondertussen had Iran degelijk invloeden in de Regio. Met name dankzij Hizbu Allah in Libanon.

De komst van de shieten aan de macht in Irak maakt de Arabieren bang. Dat zie je terug in de kranten . De onderdrukte Schieten in de andere landen in de regio zoals, SA, Kuwait, Jordanië, Egypte, etc. laten door het succes steeds meer van zich horen. In de kranten en op TV. Dat maakt de autoriteien bang.

Een paar voorbeelden om de situatie te illustreren:
- In SA is heftig geregaeerd op voor het eerst verschijnen van een schietische Imam op TV.
- In Egypte worden journalisten die over schieten schrijven als collaborateurs van Iran gezien.

maar dat is niet vergelijken met veel Soennieten die de shieten als ketters zien. Bijvoorbeeld op dit forum.


-

'Saddam werd uiteindelijk verslagen door Iran'. Dat klinkt net alsof Iran de oorlog had gewonnen...terwijl dat niet zo was. Tenminste, als ik de oorlog zo bekijk, dan waren ze uiteindelijk allebei verliezers.

En als ik je reactie zo lees, dan lijkt het alsof de sjiieten een sterke eenheid vormen. Maar de sjiieten zijn net zo verdeeld als de soennieten dat zijn. Let me remind you dat de sjiietische Hezbollah een bloedige onderlinge strijd leverde met de sjiietische Amal in Libanon. Dat is niets vergeleken met de sjiietische rivaliteit in Irak. De Badr militie heeft al een aantal confrontaties gehad met de militie van Al Sadr. Dat zag er niet bepaald prettig uit...

Laten we maar niet beginnen over de relatie tussen de Arabische en Perzische sjiieten http://img401.imageshack.us/img401/2869/smileymaf29il.gif (http://imageshack.us)

Al Sawt
13-12-05, 17:17
Geplaatst door BiL@L
Iran drijft gewoon te ver door met die uitspraken van die ahmadinajad of hoe hij ook heet. Volkomen mee eens.
Hiermee snijdt hij alleen zich zelf in z`n vingers.


Ik ben het met je eens dat Iran, in mijn opinie net zoals ieder ander land, recht heeft op kernwapens. Al is het alleen maar om een begin te maken met universeel eerlijke afspraken voor het unaniem naar de maan sturen van die wapens. Maar dat zullen wij wel niet meemaken. Idem.

Al Sawt
13-12-05, 17:23
Geplaatst door Amenzu
Ik ben meer een voorstander van een kernwapen vrije regio. Dan ben je heel erg naief!


De scheinheiligheid van het westen moet nu wel eens ophouden. Zij moeten eerst werk van maken om de atoomwapens van Israel te vernietigen. Daarna mogen ze pas een land gaan bedreigen dat deze wapens niet eens heeft. Helaas werkt het niet zo. Daarom blijft er niets over dan een het opzetten van een kernarsenaal.


Iran heeft ook het recht op kern energie voor civiele doeleinden. De hele economie in het westen draait dankzij kerncentrales. Zij hebben pas een paar nieuwe centrales gebouwd in Oost Europa, met west europees standaarden zoals brussel dat noemt. West Europese standaards, houdt ook in dat centrifuges alleen stroom kunnen opwerken en geen splijtstof -wat nodig is voor kernwapens- kunnen produceren.


In de Arabische media wordt veel geschreven over de opmars van Iran en natuurlijk de opkomst van de Shieten in Irak. De Wahhabisten en Arabische nationalisten zijn erg bang. Tijdens de oolog van Irak tegen Iran hebben deze landen miljarden dollars steun aan saddam gegeven, want Iran moest gestopt worden. Voor Israel (Amerika) was het een geschenk uit de Hemel. De machtigste moslim landen in de regio, met een significante olie voorraad, hadden oorlog waarbij zelfs chemische wapens zijn gebruikt (uiteindelijk meer dan een miljoen moslims zijn gedood). Voor Israel is het natuurlijk hoe zwakker hoe beter. Daarbij verdienden ze ook behoorlijk (naast Europa en USA) aan wapens die ze in het geheim aan Khoemeini leverden. Amerika en Europa stonden aan de kant van Saddam en voorzagen hem van de wapens. Waarom hebben ze niets gezegd toen de mordenaar en arabisch nationalistische racist Saddam chemische wapens gebruikte tegen de Koerden en Iran? Hebben ze die niet zelf geleverd? Was Saddam niet een echte vriend? Saddam werd uiteindelijk verslagen door Iran. Toen realiseerde hij dat al het geld op was. Hij wilde meer hebben van o.a. Kuwait. Na de wijgering om te betalen werd het land binnegevallen. Maar ondertussen had Iran degelijk invloeden in de Regio. Met name dankzij Hizbu Allah in Libanon.De komst van de shieten aan de macht in Irak maakt de Arabieren bang. Dat zie je terug in de kranten . De onderdrukte Schieten in de andere landen in de regio zoals, SA, Kuwait, Jordanië, Egypte, etc. laten door het succes steeds meer van zich horen. In de kranten en op TV. Dat maakt de autoriteien bang.

Een paar voorbeelden om de situatie te illustreren:
- In SA is heftig geregaeerd op voor het eerst verschijnen van een schietische Imam op TV.
- In Egypte worden journalisten die over schieten schrijven als collaborateurs van Iran gezien.

maar dat is niet vergelijken met veel Soennieten die de shieten als ketters zien. Bijvoorbeeld op dit forum.




Volkomen met je eens.

Alleen snap ik niet waarom je bovenstaande informatie aan mij verteld?

Wat wil je hiermee zeggen of kenbaar maken? Wat heeft het te maken met Iraanse kernprogramma?