PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer niet te spreken over campagne Verdonk



jochie
12-12-05, 18:50
DEN HAAG - De Tweede Kamer is niet te spreken over de campagne die minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) reeds in gang heeft gezet om de integratie positief onder de aandacht te brengen. De bewindsvrouw heeft daarvoor 10 miljoen euro uitgetrokken voor de komende drie jaar maar wil niet zeggen wat de publiciteitscampagne precies behelst.

De Tweede Kamer wil liever meer geld om radicalisering onder jongeren tegen te gaan: 6 miljoen euro in plaats van de 3 miljoen die er nu voor staan. Zo kunnen alle instituten in het beroepsonderwijs (VMBO, ROC, HBO) medewerkers trainen om radicalisering te herkennen en mee om te gaan.

Volgens Dijsselbloem (PvdA) staat de 3 miljoen totaal niet in verhouding tot de 400 miljoen euro die voor terrorismebestrijding uitgetrokken wordt. Een amendement van de PvdA en VVD voor een verdubbeling van het budget kan waarschijnlijk op een meerderheid rekenen. Verdonk vindt dat er al genoeg projecten tegen radicalisering lopen maar kan niet om een amendement heen.

De PvdA vindt het „onbestaanbaar” dat de minister zoveel geld in de campagne steekt, terwijl de Kamer niets afweet van de inhoud en niet het groene licht daarvoor heeft gegeven. CDA en VVD zien er ook het nut niet van in. GroenLinks en D66 hebben een motie ingediend om het gereserveerde geld in te zetten voor concrete positieve acties. Het mag niet naar reclame- en adviesbureaus gaan.

Verdonk zei op haar beurt er „ook niets van te begrijpen.” Ze heeft het idee voor een campagne diverse keren aan de orde gesteld en wilde juist iets anders doen dan de gebruikelijke postbus-51-spotjes. Over de inhoud kan ze nog niets zeggen omdat dit hoort bij de strategie. „Het begint van onderaf waarna er steeds meer symbolen verspreid worden.” Ze raadde nog wel aan goed te kijken naar muziekzenders waar veel jongeren naar kijken.

===================================

Ik snap er niets van, da's toch een heel positieve actie van Verdonk!

En nu wil de kamer meer controle op terrorisme en radicalisering....

Ze kan het ook nooit goed doen in de ogen van anderen, he!

jochie
13-12-05, 08:31
:( :aanwal:

TonH
13-12-05, 10:37
Geplaatst door jochie
DEN HAAG - De Tweede Kamer is niet te spreken over de campagne die minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) reeds in gang heeft gezet om de integratie positief onder de aandacht te brengen. De bewindsvrouw heeft daarvoor 10 miljoen euro uitgetrokken voor de komende drie jaar maar wil niet zeggen wat de publiciteitscampagne precies behelst.

De Tweede Kamer wil liever meer geld om radicalisering onder jongeren tegen te gaan: 6 miljoen euro in plaats van de 3 miljoen die er nu voor staan. Zo kunnen alle instituten in het beroepsonderwijs (VMBO, ROC, HBO) medewerkers trainen om radicalisering te herkennen en mee om te gaan.

Volgens Dijsselbloem (PvdA) staat de 3 miljoen totaal niet in verhouding tot de 400 miljoen euro die voor terrorismebestrijding uitgetrokken wordt. Een amendement van de PvdA en VVD voor een verdubbeling van het budget kan waarschijnlijk op een meerderheid rekenen. Verdonk vindt dat er al genoeg projecten tegen radicalisering lopen maar kan niet om een amendement heen.

De PvdA vindt het „onbestaanbaar” dat de minister zoveel geld in de campagne steekt, terwijl de Kamer niets afweet van de inhoud en niet het groene licht daarvoor heeft gegeven. CDA en VVD zien er ook het nut niet van in. GroenLinks en D66 hebben een motie ingediend om het gereserveerde geld in te zetten voor concrete positieve acties. Het mag niet naar reclame- en adviesbureaus gaan.

Verdonk zei op haar beurt er „ook niets van te begrijpen.” Ze heeft het idee voor een campagne diverse keren aan de orde gesteld en wilde juist iets anders doen dan de gebruikelijke postbus-51-spotjes. Over de inhoud kan ze nog niets zeggen omdat dit hoort bij de strategie. „Het begint van onderaf waarna er steeds meer symbolen verspreid worden.” Ze raadde nog wel aan goed te kijken naar muziekzenders waar veel jongeren naar kijken.

===================================

Ik snap er niets van, da's toch een heel positieve actie van Verdonk!

En nu wil de kamer meer controle op terrorisme en radicalisering....

Ze kan het ook nooit goed doen in de ogen van anderen, he!

Ja hoor, da's een heel positieve actie van Verdonk. 10 Miljoen in een campagne pleuren om het falen van haar beleid op dit punt te maskeren.
'Macher' Rita laat weer een sluiertje van haar stoere imago vallen.

Ben het wel met je eens dat een kamermeerderheid weer volledig van de pot getrokken blijkt.

jochie
13-12-05, 11:20
Geplaatst door TonH
Ben het wel met je eens dat een kamermeerderheid weer volledig van de pot getrokken blijkt.

dit heb ik niet gesteld hoor!

TonH
13-12-05, 11:40
Geplaatst door jochie
dit heb ik niet gesteld hoor!

...of woorden van gelijke strekking? :D

jochie
13-12-05, 19:34
:boos: :nerd: :p :o :schok: :motorzaag :traan2:

TonH
13-12-05, 21:18
Geplaatst door jochie
:boos: :nerd: :p :o :schok: :motorzaag :traan2:

:fpetaf:

En wanneer ik nog eens wat voor je moet uitleggen, laat het dan maar weten hoor. :D

Bofko
14-12-05, 00:01
Geplaatst door BiL@L
400 miljoen voor terrorisme bestrijding? Wat een wereld.

Mwah. Voor 25 euro per Nederlander wordt er een poging gedaan het subjectieve veiligheidsgevoel te vergroten.

Bofko
14-12-05, 00:23
Geplaatst door BiL@L
Volgens mij heet dat symptoom bestrijding.

Hoe zouden we voor 400 miljoen een reeler veiligheidsgevoel kunnen krijgen ?

tr_imparator
14-12-05, 00:25
Geplaatst door Bofko
Hoe zouden we voor 400 miljoen een beter veiligheidsgevoel kunnen krijgen ?


waarom zou je?

Bofko
14-12-05, 00:26
Geplaatst door tr_imparator
waarom zou je?

Omdat een gevoel van veiligheid een primaire behoefte is.

tr_imparator
14-12-05, 00:30
Geplaatst door Bofko
Omdat een gevoel van veiligheid een primaire behoefte is.


het is toch niet zo dat mensen in hun dagelijkse leven worden belemmerd door dat gevoel van onveiligheid...

Bofko
14-12-05, 00:35
Geplaatst door tr_imparator
het is toch niet zo dat mensen in hun dagelijkse leven worden belemmerd door dat gevoel van onveiligheid...

Praat maar eens met ze...

Soldim
14-12-05, 00:38
Geplaatst door tr_imparator
het is toch niet zo dat mensen in hun dagelijkse leven worden belemmerd door dat gevoel van onveiligheid...

Bedoel je:

- mensen in Nederland hoeven zich niet onveilig te voelen, en zouden zich dus niet belemmerd moeten voelen in het dagelijks leven

of

- ondanks dat het onveilig is, schijnt men zich niet belemmerd te voelen in het dagelijks leven


Volgens mij is er namelijk een gevoel van onveiligheid wat een aantal mensen belemmerd. 'k Vraag me overigens af of die 400 miljoen mensen veiliger doet voelen, danwel onveiliger ;)

tr_imparator
14-12-05, 00:39
Geplaatst door Bofko
Praat maar eens met ze...


Dan ben ik volgens mij niet de aangewezen persoon om met hun te praten...allochtoon, moslim...en nog zoiets

tr_imparator
14-12-05, 00:46
Geplaatst door Soldim
Bedoel je:

- mensen in Nederland hoeven zich niet onveilig te voelen, en zouden zich dus niet belemmerd moeten voelen in het dagelijks leven

of

- ondanks dat het onveilig is, schijnt men zich niet belemmerd te voelen in het dagelijks leven


Volgens mij is er namelijk een gevoel van onveiligheid wat een aantal mensen belemmerd. 'k Vraag me overigens af of die 400 miljoen mensen veiliger doet voelen, danwel onveiliger ;)

tweede, hoewel de eerste ook waar is.

Ik denk verder niet dat men mensen een veilig gevoel kan geven..dat ter zijde.

Bofko
14-12-05, 00:48
Geplaatst door tr_imparator
Dan ben ik volgens mij niet de aangewezen persoon om met hun te praten...allochtoon, moslim...en nog zoiets

Foute gedachte.
Goed persoonlijk contact met iemand doet scheiding allochtoon/autochtoon en moslim/niet-moslim etc met die ander verdwijnen. Geldt voor 99% van de mensen.

Moet trouwens toch als je straks huisarts bent.

tr_imparator
14-12-05, 00:59
Geplaatst door Bofko
Foute gedachte.
Goed persoonlijk contact met iemand doet scheiding allochtoon/autochtoon en moslim/niet-moslim etc met die ander verdwijnen. Geldt voor 99% van de mensen.

Moet trouwens toch als je straks huisarts bent.


doet verdwijnen inderdaad....


huisarts...BRrrrrr.....

Bofko
14-12-05, 01:02
Geplaatst door tr_imparator

huisarts...BRrrrrr.....

:o Wat dan wel ?

tr_imparator
14-12-05, 01:06
Geplaatst door Bofko
:o Wat dan wel ?


Dat verandert met de dag... :D

Soms ben ik opeens bezig met een hele andere studie......dat is beetje het probleem bij mij; moet het altijd moeilijk maken voor mezelf :moe:

jochie
14-12-05, 12:37
Dus niemand heeft blijkbaar iets te zeggen over de goede actie van Verdonk? Dus iedereen schopt slechts tegen haar aan en als ze iets goed doet hoor je hier niemand?

Dat noem ik nu "volwassen" gedrag!
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:

TonH
15-12-05, 00:11
Geplaatst door jochie
Dus niemand heeft blijkbaar iets te zeggen over de goede actie van Verdonk? Dus iedereen schopt slechts tegen haar aan en als ze iets goed doet hoor je hier niemand?

Dat noem ik nu "volwassen" gedrag!
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:
:jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer: :jammer:

Leg dan eens uit wat er positief aan is?

jochie
15-12-05, 03:35
Geplaatst door TonH
Leg dan eens uit wat er positief aan is?

dit lijkt me op zich toch een positieve actie:


Geplaatst door jochie
De Tweede Kamer is niet te spreken over de campagne die minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) reeds in gang heeft gezet om de integratie positief onder de aandacht te brengen. De bewindsvrouw heeft daarvoor 10 miljoen euro uitgetrokken voor de komende drie jaar maar wil niet zeggen wat de publiciteitscampagne precies behelst.

Rourchid
15-12-05, 16:09
Geplaatst door Bil@l

Ik denk dat het wel helpt om de doodstraf opnieuw in te voeren voor moord.


Ik ben ervan overtuigd dat het herinvoeren van de doodstraf in Nederland de verloedering naar ongekende hoogte zal doen opstuwen.
Als je als burger je overheid toestemming geeft tot het weg kunnen komen met staatsmoord, moet je als burger niet gaan klagen dat dezelfde overheid nog makkelijker wegkomt met dood door schuld (SE Fireworks, Enschede; café Het Hemeltje, Volendam; de Schipholbrand).

Dat de doodstraf een preventieve werking zou hebben is ook nog nooit bewezen.
Wel beweren V.S onderzoekers dat de doodstraf een helende werking zou hebben op nabestaanden van een vermoorde.
Hoe zo'n nabestaande dan geheeld wordt heb ik zelf eens in een reportage kunnen zien: het was een en al cynisch roepen 'Now she can say hi to Jezus'.
De doodstraf leidt alleen maar tot het cultiveren van haat en haten vind ik het laf ontkennen dat je gevoelens gekwetst zijn; toegeven aan haat vind ik zelfs hoogmoedig ontkennen dat je ziel kwetsbaarder is dan door Allaah (swt) bedoeld.
Het alternatief voor het cultivering van haat dient betrokkenheid van de hele samenleving te zijn bij nabestaanden van een vermoorde te zijn.
Dus geen afschuiven naar Buro Slachtofferhulp maar zelf betrokkenheid tonen en al helemaal niet de overheid als 'Overkoepelend Buro Slachtofferhulp' mensen ter dood laten brengen teneinde wonden te helen.

Rourchid
16-12-05, 00:59
Geplaatst door Bil@l

Zo'n betrokkenheid als alternatief is niet meer van deze tijd. De globalisering en individualisering heeft daar de das om gedaan, hoe zeer mij dat ook tegen staat.


Het dal zou nog dieper kunnen worden, het is tijd voor een volledige andere visie op de mens/samenleving en dankzij het internet groeit het besef dat er op mondiale schaal iets groot en ingrijpends moet gebeuren.
Binnenlands is het zaak dat je invulling geeft aan wat je noemt het maatschappelijk middenveld.
Volgens onze discussiepartner mark61 dient het maatschappelijk middenveld vernietigd te worden.
Naast de controverse over het maatschappelijk middenveld is er ook het gegeven dat termen als 'islamitisch maatschappelijk middenveld, islamitische vereniging etc.' voor de meeste moslims wat wezensvreemd in de oren klinkt; er zal ook wel wat tijd over heen geen voordat alle structuren in Nederland optimaal benut kunnen worden voor het uitdragen van islamitische gerechtigheid.

Geplaatst door Bil@l

Als het werkt, dan is dat ook goed voor de economie.


Bestudeer je de sociale en economische geschiedenis van de wereld dan is het significant dat de overheid nooit intervenieerde in de economie tenzij er sprake was van oorlog; bij oorlog dient iedere activiteit in de samenleving ter behoud van de samenleving.
De trendbreuk was in de jaren dertig van de vorige eeuw, de 'War on Poverty' van Roosevelt was het begin en ook in Nederland werd de overheidsinterventie in de economie zonder enige wanklank overgenomen.

Voorgaande heb ik reeds eerder gepost en de benadering houdt in dat zelfs het begrip kenniseconomie een fossiele term is, de verhouding overheid dient terug te keren naar die van de jaren dertig van de vorige eeuw.
In feite een 'supraliberale' benadering als het gaat om de verhouding overheid/bedrijfsleven, evenzo een andere verhouding tusen de overheid en de organisatie(s) van maatschappelijke betrokkenheid als een dwingende 'sociocratie'.

Geplaatst door Bil@l

Een internationaal onafhankelijk platform dat tot zo'n strafuitvoer beslist, kan veel wantrouwen wegnemen.


In de geest heb je ze dan eigenlijk verbannen en fysieke verbanning - eventueel met detentie - is altijd een optie.

Dolle Fatima
16-12-05, 23:40
Geplaatst door jochie
DEN HAAG - De Tweede Kamer is niet te spreken over de campagne die minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) reeds in gang heeft gezet om de integratie positief onder de aandacht te brengen. De bewindsvrouw heeft daarvoor 10 miljoen euro uitgetrokken voor de komende drie jaar maar wil niet zeggen wat de publiciteitscampagne precies behelst.

De Tweede Kamer wil liever meer geld om radicalisering onder jongeren tegen te gaan: 6 miljoen euro in plaats van de 3 miljoen die er nu voor staan. Zo kunnen alle instituten in het beroepsonderwijs (VMBO, ROC, HBO) medewerkers trainen om radicalisering te herkennen en mee om te gaan.

Volgens Dijsselbloem (PvdA) staat de 3 miljoen totaal niet in verhouding tot de 400 miljoen euro die voor terrorismebestrijding uitgetrokken wordt. Een amendement van de PvdA en VVD voor een verdubbeling van het budget kan waarschijnlijk op een meerderheid rekenen. Verdonk vindt dat er al genoeg projecten tegen radicalisering lopen maar kan niet om een amendement heen.

De PvdA vindt het „onbestaanbaar” dat de minister zoveel geld in de campagne steekt, terwijl de Kamer niets afweet van de inhoud en niet het groene licht daarvoor heeft gegeven. CDA en VVD zien er ook het nut niet van in. GroenLinks en D66 hebben een motie ingediend om het gereserveerde geld in te zetten voor concrete positieve acties. Het mag niet naar reclame- en adviesbureaus gaan.

Verdonk zei op haar beurt er „ook niets van te begrijpen.” Ze heeft het idee voor een campagne diverse keren aan de orde gesteld en wilde juist iets anders doen dan de gebruikelijke postbus-51-spotjes. Over de inhoud kan ze nog niets zeggen omdat dit hoort bij de strategie. „Het begint van onderaf waarna er steeds meer symbolen verspreid worden.” Ze raadde nog wel aan goed te kijken naar muziekzenders waar veel jongeren naar kijken.

===================================

Ik snap er niets van, da's toch een heel positieve actie van Verdonk!

En nu wil de kamer meer controle op terrorisme en radicalisering....

Ze kan het ook nooit goed doen in de ogen van anderen, he!

Zo alles bij elkaar word er wel een hoop geld besteed aan al die paranoia he