PDA

Bekijk Volledige Versie : Moeder offert haar leven voor ongeboren zoon Nathan



Marsipulami
12-12-05, 23:33
Moeder offert haar leven voor ongeboren zoon Nathan

foto (http://www.rorate.com/rorate/scripts/img.php?t=rkn_gfx&id=6123&w=200)

Katholieke kankerpatiënte Bernadette Mimura wees chemotherapie en abortus af



Geplaatst op 12/12 '05 om 22:21u
Door Eric Masseus (Bron: Kath.net / Idea / BBC News)


Bernadette Mimura met haar zoontje Nathan.
LONDEN (RKnieuws.net) – In Groot-Brittannië heeft een uit de Filippijnen afkomstige katholieke vrouw haar eigen leven opgeofferd om haar ongeboren kind te redden. De aan borstkanker lijdende zwangere Bernadette Mimura uit Stoke on Tees in het noordoosten van Engeland wees chemotherapie van de hand, omdat haar kind volgens de artsen deze behandeling niet zou hebben overleefd. Ook een abortus was voor de 37-jarige vrouw geen optie.

Bernadette leefde nog lang genoeg op de geboorte van haar zoon Nathan te beleven. De nu vier maanden oude jongen is twee maanden te vroeg geboren, nadat de artsen besloten de bevalling in te leiden omdat bij de moeder de calciumconcentratie in het bloed te hoog werd. Bernadette, moeder van nog drie andere kinderen, was aanwezig bij de doop van haar kind, daarna werd ze weer opgenomen in het ziekenhuis waar ze een week later stierf.

Haar priester, Alan Sheridan, zei dat de moeder haar voornemen met haar levenspartner had afgesproken: “het belangrijkste voor Bernadette was de geboorte van haar baby. Zij heeft niets toegelaten wat hem zou kunnen schaden. Een abortus was voor haar onbespreekbaar.”

De partner van Mimura, Adam Taylor (33), zei dat de artsen bij haar aandrongen om levensreddende medicijnen te proberen, maar dat ze haar baby niet wilde opgeven. In plaats daarvan kreeg Bernadette een milde chemotherapie om de ziekte wat te onderdrukken.

Adam Taylor vertelde BBC News: “Zij was een zeer positief ingestelde persoon, altijd vol van het leven en altijd lachend. Zij was het leven, zo was zij.” De plaatselijke gemeenschap probeert nu fondsen te werven ter bekostiging van de repatriëring van haar lichaam naar haar geboorteland.


--------------------------------------------------------------------------------

MusicManiac
13-12-05, 09:14
Geplaatst door Marsipulami
Moeder offert haar leven voor ongeboren zoon Nathan

foto (http://www.rorate.com/rorate/scripts/img.php?t=rkn_gfx&id=6123&w=200)

Katholieke kankerpatiënte Bernadette Mimura wees chemotherapie en abortus af



Geplaatst op 12/12 '05 om 22:21u
Door Eric Masseus (Bron: Kath.net / Idea / BBC News)


Bernadette Mimura met haar zoontje Nathan.
LONDEN (RKnieuws.net) – In Groot-Brittannië heeft een uit de Filippijnen afkomstige katholieke vrouw haar eigen leven opgeofferd om haar ongeboren kind te redden. De aan borstkanker lijdende zwangere Bernadette Mimura uit Stoke on Tees in het noordoosten van Engeland wees chemotherapie van de hand, omdat haar kind volgens de artsen deze behandeling niet zou hebben overleefd. Ook een abortus was voor de 37-jarige vrouw geen optie.

Bernadette leefde nog lang genoeg op de geboorte van haar zoon Nathan te beleven. De nu vier maanden oude jongen is twee maanden te vroeg geboren, nadat de artsen besloten de bevalling in te leiden omdat bij de moeder de calciumconcentratie in het bloed te hoog werd. Bernadette, moeder van nog drie andere kinderen, was aanwezig bij de doop van haar kind, daarna werd ze weer opgenomen in het ziekenhuis waar ze een week later stierf.

Haar priester, Alan Sheridan, zei dat de moeder haar voornemen met haar levenspartner had afgesproken: “het belangrijkste voor Bernadette was de geboorte van haar baby. Zij heeft niets toegelaten wat hem zou kunnen schaden. Een abortus was voor haar onbespreekbaar.”

De partner van Mimura, Adam Taylor (33), zei dat de artsen bij haar aandrongen om levensreddende medicijnen te proberen, maar dat ze haar baby niet wilde opgeven. In plaats daarvan kreeg Bernadette een milde chemotherapie om de ziekte wat te onderdrukken.

Adam Taylor vertelde BBC News: “Zij was een zeer positief ingestelde persoon, altijd vol van het leven en altijd lachend. Zij was het leven, zo was zij.” De plaatselijke gemeenschap probeert nu fondsen te werven ter bekostiging van de repatriëring van haar lichaam naar haar geboorteland.


--------------------------------------------------------------------------------

Uit het bericht maak ik niet zonder meer op, dat het katholieke geloof de reden was dat ze het leven ven haar kind op de 1e plaats zette .. snap dus ook niet, waarom er zo nadrukkelijk boven moet staan dat ze dat geloof aanhing.
Maar, hoe dan ook : ik kan alleen maar diepe bewondering hebben voor iemnad, die zo'n keuze maakt ..

Marsipulami
13-12-05, 09:33
Geplaatst door Luc LaFleur
Hij heb nie eens mening

Moet ik mijn mening geven hierover ?

Marsipulami
13-12-05, 12:00
Geplaatst door BiL@L
Ja, verplicht.

Hmm, typisch selefiegedoe: Iets is ofwel verboden ofwel verplicht.

Maar goed, ik zal het artikeltje eens lezen en mijn licht eens laten schijnen over de problematiek.

Marsipulami
13-12-05, 12:24
Er moet hier een keuze gemaakt worden tussen het leven van de vrouw en het leven van het kind.

Om dit moreel dilemma te kunnen beoordelen zou ik wat meer moeten weten over de overlevingskansen van de vrouw in kwestie als ze zich toch had laten behandelen. Het stadium van de ziekte, de mate waarin de kanker al was uitgezaaid op het moment van de diagnose, enz.

Voor zover ik geïnformeerd ben is borstkanker één van de meest dodelijke kankers en leidt een behandeling zelden tot een blijvende genezing. In die zin lijkt de keuze van de vrouw me wel verantwoord. Omdat afzien van een behandeling het leven van haar kind kon redden.

Echter als het werkelijk zo zou zijn dat de vrouw een grote kans had om zelf te genezen door een behandeling, dan twijfel ik eraan of de gemaakte keuze de juiste was. De vrouw heeft immers ook (de religieuze plicht om) zorg te dragen voor haar eigen leven en gezondheid. Last but not least ze was ook nog moeder van drie andere kinderen die haar nodig hebben.

Maar goed, over de doden niets dan goeds. Ik laat het oordeel over mensen en de onvermijdelijke keuzes die ze moesten maken tijdens hun leven, over aan het oordeel van de barmhartige God.

AlainC
14-12-05, 13:24
Die vrouw heeft de keuze gemaakt om haar drie kinderen samen met hun nieuwe broertje of zusje te laten opgroeien zonder moeder. Terwijl borstkanker wel degelijk te genezen is. Alles hangt af van een snelle diagnose, zoals bij de meeste kankers.
Onbegrijpelijk en intriest.

MaRiaH
14-12-05, 13:56
Met recht een dilemma..

toch begrijp ik de keus wel.. het kind in je is ook al een kind..
maar er zijn inderdaad nog 3 kinderen die hun moeder nodig hebben.
Een echt levensdilemma.

Ik heb hier geen oordeel over, ik zou beide keuzes begrijpen.

Ik hoop dat de kinderen een goede en liefdevolle stiefmoeder/opvoeder hebben of krijgen.

Dat is nu het belangrijkste.

MaRiaH
14-12-05, 13:57
Geplaatst door AlainC
Die vrouw heeft de keuze gemaakt om haar drie kinderen samen met hun nieuwe broertje of zusje te laten opgroeien zonder moeder. Terwijl borstkanker wel degelijk te genezen is. Alles hangt af van een snelle diagnose, zoals bij de meeste kankers.
Onbegrijpelijk en intriest.

80% van de vrouwen met borstkanker overleeft dit niet.

freya
14-12-05, 14:12
Geplaatst door MaRiaH
80% van de vrouwen met borstkanker overleeft dit niet.

Dat is niet waar.

Het ligt eraan hoe ver de kanker gevorderd is. bij een relatief kleine tumor zonder uitzaaiingen is de overlevingskans juist 80%

Pas als het overal al is uitgezaaid heb je nog maar weinig kans om te overleven.

http://www.borstkanker.net/hoofdframe.html

Rourchid
15-12-05, 18:30
Geplaatst door Marsipulami

Haar priester, Alan Sheridan, zei dat de moeder haar voornemen met haar levenspartner had afgesproken.


Deze twee fundi's hebben haar waarschijnlijk aangepraat dat ze als ongetrouwde in zonde leefde en om die zonde weg te wassen heeft ze zelfmoord gepleegd.
Een schandaal dat de Britse justitie deze twee verdwaasden en alle, zich voor geneeskundige uitgevende, fatalisten niet opgepakt heeft.
Geplaatst door Marsipulami

De partner van Mimura, Adam Taylor (33),


Tuurlijk, de witman Adam Taylor en de witman priester Sheridan gaan nu lekker financieel profiteren van het iconisme rond het bruine vrouwtje dat haarzelf gezuiverd heeft met haar martelaarsschap.

Rourchid
15-12-05, 18:31
Geplaatst door AlainC

Die vrouw heeft de keuze gemaakt om haar drie kinderen samen met hun nieuwe broertje of zusje te laten opgroeien zonder moeder. Terwijl borstkanker wel degelijk te genezen is. Alles hangt af van een snelle diagnose, zoals bij de meeste kankers.
Onbegrijpelijk en intriest.


Voorzover ik de verstrekte infomatie juist weeg zou ik haar desnoods met geweld dwingen tot het zich laten toedienen van haar medicijnen en het volgen van therapieën.

Soldim
15-12-05, 18:53
Geplaatst door Marsipulami
Voor zover ik geïnformeerd ben is borstkanker één van de meest dodelijke kankers en leidt een behandeling zelden tot een blijvende genezing.


Geplaatst door MaRiaH
80% van de vrouwen met borstkanker overleeft dit niet.

Beide opmerkingen zijn onjuist. Er zijn een aantal verschillende vormen van borstkanker, sommige zijn beter te bestrijden dan andere. En, zoals al gezegt, speelt het tijdstip van diagnose ook een belangrijke rol.

Echter, volgens mij moet de patient in dit geval de vrijheid hebben om te zelf te kiezen. Erg makkelijk om van achter een computer een moreel oordeel te geven. Ik kan weinig anders als respect hebben voor de keuze die de patient in zo'n geval maakt. Ik heb keuzes voor behandeling en abortie meegemaakt, en keuzes om de baby te laten leven. Elke beslissing is moeilijk en emotioneel.

Soldim
15-12-05, 18:55
Geplaatst door Joacim
Deze twee fundi's hebben haar waarschijnlijk aangepraat dat ze als ongetrouwde in zonde leefde en om die zonde weg te wassen heeft ze zelfmoord gepleegd.
Een schandaal dat de Britse justitie deze twee verdwaasden en alle, zich voor geneeskundige uitgevende, fatalisten niet opgepakt heeft.



Tuurlijk, de witman Adam Taylor en de witman priester Sheridan gaan nu lekker financieel profiteren van het iconisme rond het bruine vrouwtje dat haarzelf gezuiverd heeft met haar martelaarsschap.


Hoe moreel verantwoord vindt je het, om ten koste van iemand die als gevolg van een dergelijk dilema voor een zekere dood gekozen heeft je eigen agenda te promoten?


:kotsen:

Rourchid
15-12-05, 23:35
Geplaatst door Soldim
Hoe moreel verantwoord vindt je het, om ten koste van iemand die als gevolg van een dergelijk dilema voor een zekere dood gekozen heeft je eigen agenda te promoten?


:kotsen:
Voorzover ik de verstrekte informatie juist weeg........
De nieuwswaarde van het verhaal is niet meer dan dat van Les Miserables.