PDA

Bekijk Volledige Versie : Smit meer bedreigd sinds uitspraak Gerechtshof



Couscousje
13-12-05, 12:04
Smit meer bedreigd sinds uitspraak Gerechtshof
Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: dinsdag 13 december 2005 @ 13:00

Michiel Smit van Nieuw Rechts heeft naar eigen zeggen sinds de uitspraak van het Gerechtshof - dat Smit de grootste neo-nazi van de Nederlandse politiek genoemd mag worden - meer bedreigingen ontvangen dan voorheen. ''De bedreigingen nemen toe en van de politie krijgt ik weinig steun'', zo zegt het 29-jarige Rotterdamse raadslid vandaag in het Algemeen Dagblad. Sinds vrijdag ontving hij honderden e-mails waarin hij voor neo-nazi wordt uitgemaakt. En waar regelmatig de kreet sterf viel.

Afgelopen zaterdag kreeg hij tijdens het campagnevoeren in een winkelcentrum een elleboogstoot in zijn rug. Volgens hem is de sfeer rondom zijn persoon door de uitspraak veranderd. Van de politie heeft de Nieuw Rechts-voorman weinig te verachten, zo beweert hij: ''Ik moet echt overal achteraan zitten. Laatst heb ik toevallig iets opgevangen uit het onderzoek van de politie Rotterdam-Rijnmond naar doodsbedreigingen aan mijn adres. Het schijnt dat één van de telefonische bedreigingen uit een Rotterdams belhuis kwam. Maar dat wordt mij niet verteld. Voor hetzelfde geld fiets ik elke dag langs dat belhuis.''

Homo
Smit zegt helemaal geen neo-nazi te zijn. Ik vind dat ook ronduit beledigend'' Volgens hem pruimt extreem-rechts in Nederland hem niet eens vanwege zijn seksuele geaardheid, maar ook omdat zijn partij het joods-christelijk erfgoed omarmt: ''Dat is het rare. Ultra-rechts vindt dat wij jodenliefhebbers zijn, terwijl ultra-links ons neo-nazi's noemt.''

Michiel Smit noemt zich in sommige opzichten ''misschien een beetje radicaal.'' Dat moet ook zegt hij, omdat Rotterdam vraagt om radicale oplossingen. Wat betreft zijn achterban zegt hij dat die ''fel'' zijn. Hij vreest dan ook dat zij de uitspraak van het Gerechtshof zullen gebruiken om zich feller uit te laten over politieke tegenstanders: ''De mensen zijn ongeduldig. Maar de gevolgen zijn geheel ter verantwoording van het OM.''

Cc

AlainC
13-12-05, 12:55
Geplaatst door Couscousje
Homo
Smit zegt helemaal geen neo-nazi te zijn. Ik vind dat ook ronduit beledigend'' Volgens hem pruimt extreem-rechts in Nederland hem niet eens vanwege zijn seksuele geaardheid, maar ook omdat zijn partij het joods-christelijk erfgoed omarmt: ''Dat is het rare. Ultra-rechts vindt dat wij jodenliefhebbers zijn, terwijl ultra-links ons neo-nazi's noemt.''De truc met de joden heeft Smit dan ook al gemeen met zijn mentors van het VB. Dus hij wordt niet aanvaardt door een hoopje kaalgeschoren pubers met zware schoenen en een bedenkelijke muzikale smaak. Dat belet Smit noch die andere neo-nazi's niet om geregeld aan dezelfde activiteiten deel te nemen. Toch in België. Maar daar moeten ze natuurlijk allemaal luisteren naar het VB.

Overigens is het voor een neo-nazi als Smit natuurlijk niet zo verwonderlijk dat hij zijn sexuele geaardheid ten berde brengt wanneer het over zijn politieke ideeën gaat. Daar is hij net een neo-nazi voor.

Meer informatie over de banden van het VB met Smit (en de rest van extreem-rechts Nederland):
http://www.blokwatch.be/content/view/290/39/lang,nl/ http://www.blokwatch.be/content/view/161/39/lang,nl/