PDA

Bekijk Volledige Versie : Juichen om dood Turkse medeleerlingen



TonH
13-12-05, 12:13
Telegraaf, di 13 dec 2005, 10:12
Scholieren discrimineren overleden Turkse leerlingen
ENSCHEDE - De politie heeft maandag in Enschede twee scholieren van 13 en 14 jaar aangehouden wegens discriminerende teksten op internet over twee Turkse leerlingen die vorige week zijn overleden. Dat meldden de politie en het Stedelijk Lyceum dinsdagmorgen. Leerlingen en personeel uit het Enschedese onderwijs hebben geschokt gereageerd.


De scholieren zitten op het Stedelijk Lyceum in Enschede. Op die school stierven vorige week plotseling twee Turkse scholieren van 14 en 16 jaar aan een natuurlijke dood. Volgens de politie hebben de verdachten het overlijden van hun medescholieren op internet toegejuicht. „Weer twee Turken minder”, was een van de teksten. Het tweetal legde een bekentenis af.

De politie kon nog niets zeggen over eventuele vervolging van de beide verdachten.

De directie van het Stedelijk Lyceum heeft op alle Enschedese scholen uit het voortgezet onderwijs een pamflet verspreid. Daarin staat omschreven welke impact de racistische teksten hebben gehad op scholieren en personeel van het Stedelijk Lyceum.

„Deze actie heeft tot felle reacties geleid bij de leerlingen”, liet een geschokte rector H. Reiber dinsdagmorgen weten. „De komende dagen besteden alle middelbare scholen in Enschede aandacht aan dit incident. We hebben alle scholieren opgeroepen niet voor eigen rechter te gaan spelen. Gelukkig waren de reacties van scholieren hartverwarmend. Ook hebben we de Turkse imams ingeschakeld om de rust onder de Turkse jongeren te bewaren.”

Tomas
13-12-05, 12:19
Geplaatst door TonH
De politie heeft maandag in Enschede twee scholieren van 13 en 14 jaar aangehouden wegens discriminerende teksten op internet over twee Turkse leerlingen die vorige week zijn overleden.

Logisch.

Ik heb dan ook nooit begrepen waarom op de da van begravenis van de door Murat D vermoorde leeraar de fans van die Murat gewoon openlijk hun leuzen en sympathie konden betuigen.

Spoetnik
13-12-05, 12:21
Geplaatst door Tomas
Logisch.

Ik heb dan ook nooit begrepen waarom op de da van begravenis van de door Murat D vermoorde leeraar de fans van die Murat gewoon openlijk hun leuzen en sympathie konden betuigen.

Omdat dat een goed item was voor op tv.

Tomas
13-12-05, 12:22
Geplaatst door Spoetnik
Omdat dat een goed item was voor op tv.

De arrestatie van deze jongens of het niet arresteren van die fans van Murat?

Spoetnik
13-12-05, 12:32
Geplaatst door Tomas
De arrestatie van deze jongens of het niet arresteren van die fans van Murat?

Daar weet je het antwoord toch eigenlijk al op, want wat is er niet op tv geweest..

Tomas
13-12-05, 12:34
Geplaatst door Spoetnik
Daar weet je het antwoord toch eigenlijk al op, want wat is er niet op tv geweest..

Niks. Alles komt tegenwoordig op tv. Schijnt. Maar ik vermoed dat je bedoelt dat die fans van Murat niet gearresteerd mochten worden omdat er nog een cameraploeg moest komen? En daarna, wat is er toen gebeurd?

wytze
13-12-05, 12:39
Geplaatst door TonH
Telegraaf, di 13 dec 2005, 10:12
Scholieren discrimineren overleden Turkse leerlingen

Op die school stierven vorige week plotseling twee Turkse scholieren van 14 en 16 jaar aan een natuurlijke dood.





:confused: wat moet ik me daarbij voorstellen??

AlainC
13-12-05, 12:40
En wat voor zin heeft het arresteren van die jongeren?

Mij lijkt het zinvoller hen op school daarover aan te pakken. Waarom doen ze zoiets? Waar komt dat vandaan? Beseffen ze waar dat soort reacties en het achterliggende ideeëngoed uiteindelijk toe kunnen leiden?

Nederland verbaast me elke dag een beetje meer... :droef:

Spoetnik
13-12-05, 12:42
Geplaatst door AlainC
Nederland verbaast me elke dag een beetje meer... :droef:

Nederland is een fascistisch persoon onderdrukkend land, waar het recht op de eigen mening niet meer wordt gerespecteerd. Daarom ook ontsnappen zoveel nederlanders het juk van de Nederlandse staat.

mulan
13-12-05, 12:43
Geplaatst door Spoetnik
Nederland is een fascistisch persoon onderdrukkend land, waar het recht op de eigen mening niet meer wordt gerespecteerd. Daarom ook ontsnappen zoveel nederlanders het juk van de Nederlandse staat.

Wil je er wel even bij zeggen dat het voor de rest reuzegezellug is JA! :moe:

TonH
13-12-05, 12:56
Geplaatst door wytze
:confused: wat moet ik me daarbij voorstellen??


Zoiets:


http://img213.imageshack.us/img213/993/enschede017bc.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/1664/enschede025ia.jpg

Spoetnik
13-12-05, 12:56
Geplaatst door mulan
Wil je er wel even bij zeggen dat het voor de rest reuzegezellug is JA! :moe:

Oh, ik overdreef wel een beetje ja :)

Is het gezellig in het zuiden des lands?

mulan
13-12-05, 12:58
Geplaatst door Spoetnik
Oh, ik overdreef wel een beetje ja :)

Is het gezellig in het zuiden des lands?

Niet in woorden te omschrijven :moe: ( ik wil voor de carnavalperiode een onderduikadres vinden in het noorden).

Spoetnik
13-12-05, 13:02
Geplaatst door mulan
Niet in woorden te omschrijven :moe: ( ik wil voor de carnavalperiode een onderduikadres vinden in het noorden).

:hihi:

Ik heb mij laten vertellen dat er een ondergrondse actiegroep is die cladestiene autoritten organiseert voor limburgers die het carnaval terreur willen ontsnappen. Ook zorgen zij voor safehouses en beschermingen als carnaval is afgelopen.