PDA

Bekijk Volledige Versie : Hindoes wijden kerk India in als tempel



Marsipulami
14-12-05, 16:24
Hindoes wijden kerk India in als tempel


Geplaatst op 14/12 '05 om 15:31u
Door Theo Borgermans (Bron: Reformatorisch Dagblad)


NIEUW DELHI (RKnieuws.net) - Hindoe-extremisten hebben in Noord-India een kerk bezet en die ingewijd als tempel.



Begin deze maand drongen de extremisten het gebouw in Baijnath binnen, verdreven de aanwezige christenen en zetten een beeld neer in de ruimte waar het altaar stond.

Christenen zijn in de afgelopen jaren steeds meer onder druk gezet. Vooral voormalige hindoes die zich bekeerden tot het christendom, hebben het zwaar te verduren. Zij worden met de dood bedreigd.

Marsipulami
14-12-05, 16:27
Die hindoes hebben vast uit de geschiedenis van het protestantisme geleerd hoe je het goedkoopst een gebedsruimte voor de eigen religieuze club kan verwerven.

Wortel
14-12-05, 16:44
Je krijgt me echt mijn tent niet uit, Mars. Het is weer december, dusseeeeh....

reallife
14-12-05, 20:29
Geplaatst door Marsipulami
Die hindoes hebben vast uit de geschiedenis van het protestantisme geleerd hoe je het goedkoopst een gebedsruimte voor de eigen religieuze club kan verwerven.

:hihi: Wil je revanche? We hebben een mooie oude kerk in Driebruggen. :)

Ik denk trouwens niet dat iemand ze dat hoeft te leren. Dat soort aggressie zit in onze genen opgeslagen.

Marsipulami
14-12-05, 23:24
Geplaatst door reallife
:hihi: Wil je revanche? We hebben een mooie oude kerk in Driebruggen. :)

Ik denk trouwens niet dat iemand ze dat hoeft te leren. Dat soort aggressie zit in onze genen opgeslagen.

Nee hoor, hou je kerken maar. De katholieken hebben plaats zat in hun eigen kerken. :wohaa:

Victory
15-12-05, 00:54
Geplaatst door Marsipulami
Die hindoes hebben vast uit de geschiedenis van het protestantisme geleerd hoe je het goedkoopst een gebedsruimte voor de eigen religieuze club kan verwerven.

Wees maar blij dat ze alleen maar een kerk hebben bezet.... heel veel moslims hebben ze gewoon levend verbrand.... hele families... gewoon alsof het niets is.... benzine over hun heen...... :/

TonH
15-12-05, 01:11
Geplaatst door Victory
Wees maar blij dat ze alleen maar een kerk hebben bezet.... heel veel moslims hebben ze gewoon levend verbrand.... hele families... gewoon alsof het niets is.... benzine over hun heen...... :/

Het vernietigen van de Babri-moskee in Ayodhya was ook zo'n 'glorieus' moment in 1992. :moe: