PDA

Bekijk Volledige Versie : Lubbers: tijd voor meer kerncentrales



BiL@L
14-12-05, 16:36
gewist

Spoetnik
14-12-05, 16:39
Ik stel voor om een kerncentrale onder de tweede kamer te bouwen :duim:

observer
15-12-05, 08:04
Geplaatst door Spoetnik
Ik stel voor om een kerncentrale onder de tweede kamer te bouwen :duim: niet nodig de hele 2e kamer loopt al op hete lucht

Bart
15-12-05, 10:37
Lubbers heeft gewoon gelijk. Tot er een echt schone bron is gevonden die een constante hoeveelheid aan energie levert en economisch rendabel is, is kernenergie een bijzonder goed alternatief. Zeker in het licht van de Kyoto-afspraken. Wind- en zonne-energie klinkt goed maar er kleven nadelen aan: de eerste levert enorme capaciteitsproblemen en de tweede kost meer dan het oplevert.

Ik begrijp werkelijk niet waarom rond kernenergie zo'n taboe bestaat. Er zijn enorme technologische ontwikkelingen geweest maar toch leeft de publieke opinie in de jaren '80.

~Panthera~
15-12-05, 10:39
Wiens brood men vreet, wiens taal men spreekt. :hihi:

Juliette
15-12-05, 10:56
Geplaatst door Bart
Ik begrijp werkelijk niet waarom rond kernenergie zo'n taboe bestaat. Er zijn enorme technologische ontwikkelingen geweest maar toch leeft de publieke opinie in de jaren '80.

Omdat je met afval zit dat niet te verwerken is, waarvan je niet weet wat de langetermijn gevolgen zijn, en dat dus maar ik weet waar gedumpt moet worden?

Bar
15-12-05, 11:56
Geplaatst door Juliette
Omdat je met afval zit dat niet te verwerken is, waarvan je niet weet wat de langetermijn gevolgen zijn, en dat dus maar ik weet waar gedumpt moet worden?

Ik zou me maar eens druk gaan maken over (bijvoorbeeld) het zwaar-metaalafval van die miljarden mobieltjes, inplaats van de hysterie over een paar honderd kilo hoogradioactief afval dat voledlig veilig en gecontroleerd in glas en beton wordt opgeslagen.

Maar het wachten is alleen maar op de eerste winter waarin de kachel regelmatig uitvalt.

De meutes zullen de straten vullen met de roep om energie, energie....kan niet donderen waarvandaan.

Juliette
15-12-05, 12:02
Geplaatst door Bar
Ik zou me maar eens druk gaan maken over (bijvoorbeeld) het zwaar-metaalafval van die miljarden mobieltjes, inplaats van de hysterie over een paar honderd kilo hoogradioactief afval dat voledlig veilig en gecontroleerd in glas en beton wordt opgeslagen.

Maar het wachten is alleen maar op de eerste winter waarin de kachel regelmatig uitvalt.

De meutes zullen de straten vullen met de roep om energie, energie....kan niet donderen waarvandaan.

Ik gaf gewoon een reden. En het ging over kernenergie.

-edit- de voorbeelden die je aanhaalt tonen gewoon dat mensen veel te weinig op lange termijn denken. Wat heeft het al niet aan geld en tijd gekost om met zware metalen vervuilde terreinen af te graven en terug wat leefbaar te maken? Om van gezondheidsproblemen nog maar te zwijgen.

Wat dat laatste betreft heb je natuurlijk gelijk.

Bart
15-12-05, 13:11
Geplaatst door Juliette
Omdat je met afval zit dat niet te verwerken is, waarvan je niet weet wat de langetermijn gevolgen zijn, en dat dus maar ik weet waar gedumpt moet worden?

Er zijn plaatsen op deze planeet die van nature al veel radioactiever zijn dan het afval uit kerncentrales. Denk aan de diepzee.

observer
15-12-05, 13:22
Geplaatst door Juliette
Omdat je met afval zit dat niet te verwerken is, waarvan je niet weet wat de langetermijn gevolgen zijn, en dat dus maar ik weet waar gedumpt moet worden? nederland heeft een opslagcomplex waar voor tientallen jaren het afval van 4 5 centrales kan worden opgeslagen