PDA

Bekijk Volledige Versie : Duivel aanbidders is een serieus probleem in Bahrain



Amenzu
15-12-05, 09:40
Aldus het artikel.

Steeds meer jongeren raken overtuigd van dit geloof in Bahrain, velen van hun zijn afkomstig uit SA.

Freya:
IK dacht dat het alleen in Nador voorkwam..

http://www.alarabiya.net/Articles/2005/12/15/19500.htm

freya
15-12-05, 10:26
Ik lees geen Arabisch Amenzu, uh............ :engel: ?

Die foto is belachelijk natuurlijk, gewoon een halloweenfeestje :rolleyes:

girl d'anvers
15-12-05, 10:42
die mensen op de foto op de site zijn echt wel geen duivelaanbidders. Volgens mij komen ze net of gaan ze naar een stom halloweenparty!


Duivelaanbidders in saudi arabie??????

freya
15-12-05, 10:47
Geplaatst door girl d'anvers

Duivelaanbidders in saudi arabie??????

Nou, er blijken wel (La Vey) satanisten, geen duivelaanbidders dus, in Nador te zitten.

Halen hun info van internet en bestellen boeken bij amazon, zo simpel gaat dat tegenwoordig. De tijd dat je jarenlang moest speuren naar kleine winkeltjes, in duistere steegjes, met 'verboden' boeken onder de toonbank is voorgoed voorbij :droef:

Tegenwoordig kan elke puber rituelen van het web plukken en zichzelf in een psychose werken :rolleyes: :kwaad:

girl d'anvers
15-12-05, 10:54
Shit!!! Dat meen je niet!
ik vind dat je recht hebt op een mening, en dat je zelf bepaalt hoe je je leven leeft. Dat is jouw verantwoordelijkheid.
Maar ik begrijp echt niet wat voor voldoenig ze uit dat hele satanisme gedoe krijgen. Wat voor nut het heeft en hoe je er voordeel uithaalt. Dan rest me maar 1 stelling: die satanisten hebben echt gebrek aan aandacht, zware psychopaten. En ze zitten zo te zien ook al in marokko!!!!!

freya
15-12-05, 11:15
Geplaatst door girl d'anvers
Shit!!! Dat meen je niet!
ik vind dat je recht hebt op een mening, en dat je zelf bepaalt hoe je je leven leeft. Dat is jouw verantwoordelijkheid.
Maar ik begrijp echt niet wat voor voldoenig ze uit dat hele satanisme gedoe krijgen. Wat voor nut het heeft en hoe je er voordeel uithaalt. Dan rest me maar 1 stelling: die satanisten hebben echt gebrek aan aandacht, zware psychopaten. En ze zitten zo te zien ook al in marokko!!!!!

Je weet er duidelijk helemaal niets vanaf, waarom geef je er dan meteen zo'n oordeel over?

Als het helemaal geen nut heeft en geen voldoening geeft, dan zouden er niet zoveel mensen in geinteresseerd zijn. Satanisme is een manier van vrijdenken, je eigen waarden vaststellen en bij alles wat je verteld wordt vraagtekens zetten. Niet iets voor domme kuddedieren dus.
( nou ja dat is het ideaal, in de praktijk valt het allemaal behoorlijk tegen, net als bij zo veel andere filosofieen en religies)

Ik ben zelf geen satanist btw. Ik geloof nl wel in een hogere macht, het Goddelijke.
Satanisten erkennen geen enkele macht boven zichzelf. (vandaar dat het woord duivelaanbidders werkelijk nergens op slaat)

girl d'anvers
15-12-05, 11:36
Geplaatst door freya
Je weet er duidelijk helemaal niets vanaf, waarom geef je er dan meteen zo'n oordeel over?

Als het helemaal geen nut heeft en geen voldoening geeft, dan zouden er niet zoveel mensen in geinteresseerd zijn. Satanisme is een manier van vrijdenken, je eigen waarden vaststellen en bij alles wat je verteld wordt vraagtekens zetten. Niet iets voor domme kuddedieren dus.
( nou ja dat is het ideaal, in de praktijk valt het allemaal behoorlijk tegen, net als bij zo veel andere filosofieen en religies)

Ik ben zelf geen satanist btw. Ik geloof nl wel in een hogere macht, het Goddelijke.
Satanisten erkennen geen enkele macht boven zichzelf. (vandaar dat het woord duivelaanbidders werkelijk nergens op slaat)


Als jij er werkelijk zoveel vanaf weet leg me dan eens uit waar die term "satanisme" vandaan komt?
Als ze geen enkele macht erkennen waarom dan die verwijzing naar "satan".

girl d'anvers
15-12-05, 11:39
Geplaatst door freya
Je weet er duidelijk helemaal niets vanaf, waarom geef je er dan meteen zo'n oordeel over?

Als het helemaal geen nut heeft en geen voldoening geeft, dan zouden er niet zoveel mensen in geinteresseerd zijn. Satanisme is een manier van vrijdenken, je eigen waarden vaststellen en bij alles wat je verteld wordt vraagtekens zetten. Niet iets voor domme kuddedieren dus.
( nou ja dat is het ideaal, in de praktijk valt het allemaal behoorlijk tegen, net als bij zo veel andere filosofieen en religies)

Ik ben zelf geen satanist btw. Ik geloof nl wel in een hogere macht, het Goddelijke.
Satanisten erkennen geen enkele macht boven zichzelf. (vandaar dat het woord duivelaanbidders werkelijk nergens op slaat)

Je bent zelf een kuddedier. En ik zeg toch dat ik er niets vanaf weet. Ik vel geen oordeel, ik insinueer alleen maar dat ze een gebrek aan aandacht hebben en dit dan proberen te compenseren met "andere" zaken.

freya
15-12-05, 11:46
Geplaatst door girl d'anvers
Als jij er werkelijk zoveel vanaf weet leg me dan eens uit waar die term "satanisme" vandaan komt?
Als ze geen enkele macht erkennen waarom dan die verwijzing naar "satan".

Om te shockeren? Als tegenbeweging tegen de kerk.

De naam duivelaanbidder is een uitvinding van de kerk, die iedereen die bv de oude Goden bleef vereren zo noemde. Alles wat de kerk niet beviel werd 'het werk van satan' genoemd. Satanisch, satanistisch.

Dus La Vey heeft zijn beweging uiteindelijk 'de kerk van satan' genoemd, als een soort geuzennaam.

Voor zover ik weet, en ik heb mij er een stuk meer dan de gemiddelde mens in verdiept, geloven satanisten niet in het bestaan van de duivel.
Maar zij houden zich wel bezig met een aantal zaken die door de kerk tot 'duivels' zijn bestempeld.

girl d'anvers
15-12-05, 11:56
Geplaatst door freya
Om te shockeren? Als tegenbeweging tegen de kerk.

De naam duivelaanbidder is een uitvinding van de kerk, die iedereen die bv de oude Goden bleef vereren zo noemde. Alles wat de kerk niet beviel werd 'het werk van satan' genoemd. Satanisch, satanistisch.

Dus La Vey heeft zijn beweging uiteindelijk 'de kerk van satan' genoemd, als een soort geuzennaam.

Voor zover ik weet, en ik heb mij er een stuk meer dan de gemiddelde mens in verdiept, geloven satanisten niet in het bestaan van de duivel.
Maar zij houden zich wel bezig met een aantal zaken die door de kerk tot 'duivels' zijn bestempeld.


Indirect vereren zijn dan wel de duivel (vanuit godsdienstig standpunt bekeken)

freya
15-12-05, 12:01
Geplaatst door girl d'anvers
Indirect vereren zijn dan wel de duivel (vanuit godsdienstig standpunt bekeken)

Nee, want om te vereren moet je iets of iemand boven jezelf stellen.

En dat is wat satanisten nu absoluut NIET doen. Zij zijn zelf hun eigen hoogste macht, hun eigen verstand is hun hoogste waarheid en hun eigen wil is hun hoogste wet.

Amenzu
15-12-05, 14:25
Geplaatst door freya
Nou, er blijken wel (La Vey) satanisten, geen duivelaanbidders dus, in Nador te zitten.

Halen hun info van internet en bestellen boeken bij amazon, zo simpel gaat dat tegenwoordig. De tijd dat je jarenlang moest speuren naar kleine winkeltjes, in duistere steegjes, met 'verboden' boeken onder de toonbank is voorgoed voorbij :droef:

Tegenwoordig kan elke puber rituelen van het web plukken en zichzelf in een psychose werken :rolleyes: :kwaad:

Dat klopt, ik haal ze altijd door elkaar. De duivel is voor mij de satan en als er in het Arabisch geproken wordt over de Ubbad ashaitan, dan vertaal ik het als duivel aanbidders. Maar het is dezelfde term die geruikt werd voor de Satanisten uit nador. Het gaat dus om dezelfde religie.

P.s.
Onder de foto staat wel dat het om een wetsers foto uit het archief.

ALarabiya is een van de grootste arabisch media.