PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen R'dam: onderzoek seksmisbruik door Fortuyn en anderen



Couscousje
15-12-05, 12:57
Marokkanen R'dam: onderzoek seksmisbruik door Fortuyn en anderen
Bron: RTV Rijnmond / ANP / AD
Gepubliceerd: donderdag 15 december 2005 @ 13:12

De Marokkaanse gemeenschap in Rotterdam wil dat burgemeester Ivo Opstelten een ''grondig'' onderzoek instelt naar de beweringen dat onder meer Pim Fortuyn seks zou hebben gehad met minderjarige Marokkaanse jongens. Vertegenwoordigers van de gemeenschap en maatschappelijke organisaties overhandigden vanmiddag een petitie aan Opstelten.

De geruchten over het misbruik ontstonden toen Peter R. de Vries de gedeeltelijke inhoud van twee AIVD-diskettes, samengesteld door de Regionale Inlichtingendienst RID, openbaarde. Daarop stonden beweringen van een politie-informant dat er op de zolder van de voormalige gewestelijk voorzitter van de PvdA, Cees van Wijk, seksfeesten plaatsvonden. Daarbij zouden minderjarige jongens gedrogeerd zijn vastgebonden en opgehangen. De jongeren zouden zijn geronseld door de ex PvdA-voorzitter. De Marokkaanse gemeenschap zegt geschokt te zijn over deze inhoud, en wil daarom een onderzoek.

Van Wijk deed de beweringen afgelopen maandag in het Algemeen Dagblad af als 'nichtenroddel'. ''Het is pure nichtenroddel van een dom, jaloers figuur dat interessant wil doen. Het is allemaal écht onzin. Ik ging goed om met Pim Fortuyn, en zag hem ook in de darkrooms van homobars. Maar hij is nooit in mijn huis geweest. Als ik hem op een feestje uitnodigde, kwamen alle anderen niet.'' Ook een andere kenner van de Rotterdamse homoscene, een oud eigenaar van homoclubs, kan zich niet voorstellen dat Fortuyn minderjarigen misbruikte. Wel is duidelijk dat Fortuyn niet bijster populair was in de lokale homoscene.

Cc

observer
15-12-05, 13:20
als er 1 groep is die zou moeten weten hoe het is om op basis van roddel en achterklap te worden beschuldigd is het toch de marokkanen

dus rare actie

Elien
15-12-05, 13:44
Geplaatst door observer
als er 1 groep is die zou moeten weten hoe het is om op basis van roddel en achterklap te worden beschuldigd is het toch de marokkanen

dus rare actie



zou je denken dat iemand dit alles uit zn duim heeft gezogen? op een paar diskettes typen, achterlaten in zn auto,zn baan op het spel zetten en meerdere collega's over de hele wereld hun identiteit verhullen,zijn eigen persoonlijke gegevens erop zetten en deze stom genoeg laten vinden door iemand??


ja is te gek voor woorden

waterfiets
15-12-05, 13:48
Geplaatst door Elien
zou je denken dat iemand dit alles uit zn duim heeft gezogen?

Ja uiteraard is dat mogelijk ! Politieinformanten zijn meestal randfiguren. Het is dus van belang wie dit gezegd heeft en wellicht kan men die persoon er nu ook weer eens over horen.

Elien
15-12-05, 14:09
Geplaatst door waterfiets
Ja uiteraard is dat mogelijk ! Politieinformanten zijn meestal randfiguren. Het is dus van belang wie dit gezegd heeft en wellicht kan men die persoon er nu ook weer eens over horen.

en het risico nemen dat de verkeerde handen namen van veiligheidsagenten met adres en al te kunnen krijgen en nog vele andere gevoelige info??

freya
15-12-05, 14:16
Dit is een ander initiatief (denk ik)

RID-diskettes: De AEL neemt juridische maatregelen tegen de Staat der Nederlanden

11 december, 2005 ; Posted 5 : 17 PM

Persbericht RID -diskettes

De AEL heeft met verbijstering kennis genomen van de uitzending van Peter R. De Vries, waarin de inhoud van de RID-diskettes wordt besproken. De AEL zal gezien de schokkende informatie juridische maatregelen tegen de Staat der Nederlanden ondernemen


. Deze maatregelen waren reeds eerder bij de advocaat in voorbereiding en zullen naar aanleiding van de uitzending zeker worden doorgezet.


Als belangenorganisatie hebben we de taak om daar waar de belangen van onze gemeenschap in het bijzonder geschaad worden, te handelen. Het nalaten om 'het vermoeden van strafbare feiten' niet door te geven aan het openbaar ministerie past niet in een rechtstaat. Het treft de rechtszekerheid van ons als burgers in dit land.


Wij stellen verder vast dat de minister van Binnenlandse Zaken dit wist of behoorde te weten.Dit moet binnen het principe van de ministeriele verantwoordelijkheid leiden tot aftreden.De AEL roept alle politieke partijen op om hun verantwoordelijkheid te nemen.

http://www.arabeuropean.org/dutch/newsdetail.php?ID=68



brief van Advocaat AEL naar de openbare ministerie mbt RID-Diskettes Klacht tegen de Staat


12 december,2005

Rotterdam, 12 december 2005



Edelachtbare heer Van Brummen,


Tot mij heeft zich gewend de vereniging met rechtspersoonlijkheid de Arabische Europese Liga, met het verzoek haar in opgemelde zaak bij te staan.


Cliënte heeft met verbijstering kennis genomen van de eerder deze week in de media verschenen berichten over potentiëel strafbare gedragingen van heer P. Fortuyn en andere personen met betrekking tot minderjarige Marokkaanse jongetjes.


Minister Remkes van Binnenlandse zaken is in zijn brief aan de Tweede Kamer d.d. 8 december 2005 op de kwestie ingegaan. Een citaat uit voornoemde brief:

“Mepia heeft besloten geen onderzoek in te stellen naar de betreffende meldingen. Wel is een en ander besproken met het openbaar ministerie (OM). Het OM zag eveneens geen aanleiding om de zaak in behandeling te nemen.”


Naar aanleiding van het programma van Peter R. De Vries van 11 december 2005 en in het bijzonder het gegeven dat er een informant/potentiële getuige en/of medepleger bij de politie en het OM was bekend, doet de vraag zich voor waarom het OM geen strafrechtelijk onderzoek heeft ingesteld.


Gaarne verzoek ik u vriendelijk doch dringend mij binnen 5 dagen na heden duidelijkheid hieromtrent te verschaffen.


In afwachting,

Hoogachtend,


H. Raza

http://www.arabeuropean.org/dutch/article.php?ID=98

Goodnight
15-12-05, 14:22
Geplaatst door observer
als er 1 groep is die zou moeten weten hoe het is om op basis van roddel en achterklap te worden beschuldigd is het toch de marokkanen

dus rare actie

Dus men moet dit verhaal maar in doofpot stoppen?

Wat een vreemde constatering.

Als er een bericht was verschenen waarin werd vermeld dat Aboutaleb sex had met minderjarige Nederlandse meisjes, had je ook niet zo'n domme opmerking gemaakt.

Wortel
15-12-05, 14:49
De AEL heeft met verbijstering kennis genomen van de uitzending van Peter R. De Vries, waarin de inhoud van de RID-diskettes wordt besproken. De AEL zal gezien de schokkende informatie juridische maatregelen tegen de Staat der Nederlanden ondernemen

. Deze maatregelen waren reeds eerder bij de advocaat in voorbereiding en zullen naar aanleiding van de uitzending zeker worden doorgezet.

Als belangenorganisatie hebben we de taak om daar waar de belangen van onze gemeenschap in het bijzonder geschaad worden, te handelen. Het nalaten om 'het vermoeden van strafbare feiten' niet door te geven aan het openbaar ministerie past niet in een rechtstaat. Het treft de rechtszekerheid van ons als burgers in dit land.

Wij stellen verder vast dat de minister van Binnenlandse Zaken dit wist of behoorde te weten.Dit moet binnen het principe van de ministeriele verantwoordelijkheid leiden tot aftreden.De AEL roept alle politieke partijen op om hun verantwoordelijkheid te nemen.

Wat bemoeit de AEL zich nu weer met deze ophef?
De belangen van "Onze gemeenschap". Alsof er geen Berbers in Marokko wonen. Het lijkt erop -om in de sfeer van deze ophef te blijven-dat er zich steeds meer groeperingen tegen elkaar op lopen te wrijven.

Heeft iemand trouwens al eens een complottheorie bedacht als het gaat over diskettes die ineens in een lease-wagen achterblijven?

Joesoef
15-12-05, 14:54
Geplaatst door Wortel
Heeft iemand trouwens al eens een complottheorie bedacht als het gaat over diskettes die ineens in een lease-wagen achterblijven?


En die is?

Wortel
15-12-05, 14:58
En die is?

Dat het geen onhandig ongelukje is dat die diskettes in die wagen zijn achtergebleven.

Elien
15-12-05, 15:04
Geplaatst door Wortel
Dat het geen onhandig ongelukje is dat die diskettes in die wagen zijn achtergebleven.

dus nu is het een onhandig ongelukje en geen geroddel??je zoekt ook over al een smoes op

Wortel
15-12-05, 15:17
dus nu is het een onhandig ongelukje en geen geroddel??je zoekt ook over al een smoes op

Laat duidelijk zijn dat dit een zeer gevoelige zaak is, waarbij mensen al gauw onder hoogspanning staan. Ik laat juist de mogelijkheid open dat dit GEEN onhandig ongelukje is, maar een strategie om de roddel zijn werk te laten doen, want ook roddel is een wapen. Het komt op mij nog altijd zeer curieus over dat per ongeluk toevallig net twee diskettes achterblijven in een wagen die dit soort informatie bevatten. Het zou natuurlijk net zo goed doelbewust lekken kunnen zijn. Ik weet het natuurlijk niet, maar ik acht de mogelijkheid aanwezig.

Kal-El B.V
15-12-05, 15:29
Waarom zou iemand met zo'n actie(diskettes manipuleren en achterlaten) alles op het het spel zetten alleen maar om een persoon die in no way nog gevaarlijk is in diskrediet te brengen. Pim Fortuyn is dood, hij is geen gevaar in welke orde dan ook voor al zijn vijanden die nog wel in leven zijn, de huidige LPF is ook geen gevaar want die dalen ook alleen maar in de peilingen.


Maar ja ik hoop wel dat dit niet zo'n grote ophef wordt. Ik kan namelijk niet Zo kan ie wel weer. Dit soort gebrabbel blijft hier niet staan. angkor/beheer Althans, nu niet, we zien wel verder over 25 jaar.

Wortel
15-12-05, 15:39
Misschien ken je dat verhaal van die Joodse rabbi aan wie een leerling vroeg wat er zo erg is aan roddel. Hij nam zijn leerling mee naar een toren. Op de top gekomen vroeg hij zijn leerling het donsveren kussen, wat hij ook mee had moeten nemen, uit te schudden. Al gauw hield de jongen alleen nog maar het kussensloop in zijn handen.
"En nu", zei de rabbi "moet je al die veren weer bij elkaar verzamelen en weer in dat sloop doen". "Maar meester, dat is onmogelijk" zei de leerling. "Dat is ook precies wat zo erg is aan roddel", zei de Rabbi.

"Wie oren heeft die hore", zei ooit eens een andere Rabbi.

Sallahddin
15-12-05, 15:47
Geplaatst door Couscousje
Marokkanen R'dam: onderzoek seksmisbruik door Fortuyn en anderen
Bron: RTV Rijnmond / ANP / AD
Gepubliceerd: donderdag 15 december 2005 @ 13:12

De Marokkaanse gemeenschap in Rotterdam wil dat burgemeester Ivo Opstelten een ''grondig'' onderzoek instelt naar de beweringen dat onder meer Pim Fortuyn seks zou hebben gehad met minderjarige Marokkaanse jongens. Vertegenwoordigers van de gemeenschap en maatschappelijke organisaties overhandigden vanmiddag een petitie aan Opstelten.

De geruchten over het misbruik ontstonden toen Peter R. de Vries de gedeeltelijke inhoud van twee AIVD-diskettes, samengesteld door de Regionale Inlichtingendienst RID, openbaarde. Daarop stonden beweringen van een politie-informant dat er op de zolder van de voormalige gewestelijk voorzitter van de PvdA, Cees van Wijk, seksfeesten plaatsvonden. Daarbij zouden minderjarige jongens gedrogeerd zijn vastgebonden en opgehangen. De jongeren zouden zijn geronseld door de ex PvdA-voorzitter. De Marokkaanse gemeenschap zegt geschokt te zijn over deze inhoud, en wil daarom een onderzoek.

Van Wijk deed de beweringen afgelopen maandag in het Algemeen Dagblad af als 'nichtenroddel'. ''Het is pure nichtenroddel van een dom, jaloers figuur dat interessant wil doen. Het is allemaal écht onzin. Ik ging goed om met Pim Fortuyn, en zag hem ook in de darkrooms van homobars. Maar hij is nooit in mijn huis geweest. Als ik hem op een feestje uitnodigde, kwamen alle anderen niet.'' Ook een andere kenner van de Rotterdamse homoscene, een oud eigenaar van homoclubs, kan zich niet voorstellen dat Fortuyn minderjarigen misbruikte. Wel is duidelijk dat Fortuyn niet bijster populair was in de lokale homoscene.

Cc




So make up your mind :
Deed het of deed het niet !!!
"Geen rook zonder vuur"!
Rumours ???...Ik dacht het niet!!!

papol
15-12-05, 15:55
Geachte H.Raza

Wij hebben uw brief dd in goede staat ontvangen.

Veheugd kunnen wij u mededelen dat het onderzoek zich in volle gang gezet heeft.

Wij stellen het zeer op prijs dat uw cliënte, gezien zijn bezwaren, alle medewerking wil en kan verlenen om deze misstanden op een zo kort mogelijke termijn tot een definitief einde te bewerken.

Zoals u weet zijn ouders verantwoordelijk voor het gedrag van jongeren, tot 12 jaar volledig, van 12 tot 16 grotendeels en tot 18 jaar gedeeltelijk. Het onderzoek richt zich op zich protituerende jongeren van Marokkaanse afkomst en hun ouders mits de leeftijd van 16 jaar nog niet is bereikt.

U kunt uw cliente met zoveel woorden als nodig is, duidelijk maken dat weigering een belemmering van de rechtsgang inhoud, waarop uw cliente alsdan zelf in staat van beschuldiging word gesteld.


Met de nodig hoogachting,

etc, etc etc




Gr.P

freya
15-12-05, 16:05
Geplaatst door Wortel
Wat bemoeit de AEL zich nu weer met deze ophef?
De belangen van "Onze gemeenschap". Alsof er geen Berbers in Marokko wonen. Het lijkt erop -om in de sfeer van deze ophef te blijven-dat er zich steeds meer groeperingen tegen elkaar op lopen te wrijven.


Pleazzzz niet weer dat gezeik over de A van Arabisch, die kwestie is hier al minstens 1000x aan de orde geweest en uitgelegd :rolleyes:


Heeft iemand trouwens al eens een complottheorie bedacht als het gaat over diskettes die ineens in een lease-wagen achterblijven?

Het lijkt mij ook net ff te veel toeval ja, tenzij er een heleboel troep in die auto was blijven liggen, dat vertelt het verhaal niet.
Maar wie daar nu wat mee heeft willen bereiken daar ga ik mijn hoofd niet over breken.

GiovanniHN
15-12-05, 16:22
Geplaatst door Wortel
Laat duidelijk zijn dat dit een zeer gevoelige zaak is, waarbij mensen al gauw onder hoogspanning staan. Ik laat juist de mogelijkheid open dat dit GEEN onhandig ongelukje is, maar een strategie om de roddel zijn werk te laten doen, want ook roddel is een wapen. Het komt op mij nog altijd zeer curieus over dat per ongeluk toevallig net twee diskettes achterblijven in een wagen die dit soort informatie bevatten. Het zou natuurlijk net zo goed doelbewust lekken kunnen zijn. Ik weet het natuurlijk niet, maar ik acht de mogelijkheid aanwezig.



Die diskettes hebben 2 jaar lang in een kast gelegen bij het garagebedrijf.

observer
15-12-05, 17:43
Geplaatst door Goodnight
Dus men moet dit verhaal maar in doofpot stoppen?

Wat een vreemde constatering.

Als er een bericht was verschenen waarin werd vermeld dat Aboutaleb sex had met minderjarige Nederlandse meisjes, had je ook niet zo'n domme opmerking gemaakt. niets over doofpot gezegd maar als je alle geruchten en roddel moet gaan uitzoeken kan de aivd wel paar honderd huisvrouwen in dienst nemen om de prive en story te checken

GiovanniHN
15-12-05, 17:45
Geplaatst door observer
niets over doofpot gezegd maar als je alle geruchten en roddel moet gaan uitzoeken kan de aivd wel paar honderd huisvrouwen in dienst nemen om de prive en story te checken


Het is wel wat anders wanneer een mogelijke premier/minister zich zou vergrijpen aan minderjarige jongens.

mark61
15-12-05, 18:14
Geplaatst door GiovanniHN
Het is wel wat anders wanneer een mogelijke premier/minister zich zou vergrijpen aan minderjarige jongens.

Hij is vooral heel erg dood, is het eerste wat bij mij opkomt. Welk nuttig doel kan een strafrechtelijk onderzoek naar een dode dienen? Daar begint geen OM aan.

Joesoef
15-12-05, 18:16
Geplaatst door observer
niets over doofpot gezegd maar als je alle geruchten en roddel moet gaan uitzoeken kan de aivd wel paar honderd huisvrouwen in dienst nemen om de prive en story te checken


Het zijn geen roddels, pf heeft er zefls nooit een geheim van gemaakt. De rol van de aivd is wat onduidelijk. Zocht men of hij chantable was, of wat hij zei ook in de praktijk bracht, hoe de aivd pim het beste kon opruimen (volkert als aivd agent).

mark61
15-12-05, 18:18
Geplaatst door freya
De AEL heeft met verbijstering kennis genomen van de uitzending van Peter R. De Vries, waarin de inhoud van de RID-diskettes wordt besproken. De AEL zal gezien de schokkende informatie juridische maatregelen tegen de Staat der Nederlanden ondernemen

Dat zal niet gaan. Clubjes kunnen geen 'maatregelen' nemen, anders dan tegen leden. De NL staat is denk ik geen lid van de AEL. Wat een opgeblazen flauwekul.

Wat willen ze eigenlijk? Een proces tegen een dode voeren?

Ik dacht dat de klacht altijd was dat in NL alleen misstanden in isl. kring aan de kaak werden gesteld. Maar blijkbaar is de AEL zelf verder ook niet geïnteresseerd in kindermisbruik in NL als geheel. Ze doen dus eigenlijk hetzelfde als de zogeheten marokkanenbashers.

mark61
15-12-05, 18:19
Geplaatst door GiovanniHN
Die diskettes hebben 2 jaar lang in een kast gelegen bij het garagebedrijf.

Dus al die complottheorieën slaan nergens op.

mark61
15-12-05, 18:21
Geplaatst door freya
Het lijkt mij ook net ff te veel toeval ja, tenzij er een heleboel troep in die auto was blijven liggen, dat vertelt het verhaal niet.
Maar wie daar nu wat mee heeft willen bereiken daar ga ik mijn hoofd niet over breken.

Nee, dat kan ik me voorstellen, want het hele idee slaat nergens op. 'Lekken' door een diskette twee jaar in een la te laten liggen, een diskette die net zo goed in de vuilnisbak had kunnen verdwijnen. Hoe komt een mens erop.

Achtervolgingswaanzin grijpt om zich heen. Nederland o Nederland.

GiovanniHN
15-12-05, 18:51
Geplaatst door Joesoef
Het zijn geen roddels, pf heeft er zefls nooit een geheim van gemaakt. De rol van de aivd is wat onduidelijk. Zocht men of hij chantable was, of wat hij zei ook in de praktijk bracht, hoe de aivd pim het beste kon opruimen (volkert als aivd agent).


Burgemeester Ivo heeft in een brief uitleg gegeven. Daar staat onder andere in dat het een gerucht is, wat gecheckt werd en het was niet nodig om een strafrechterlijk onderzoek te beginnen. In de posts van David werd duidelijk waarom.

Maar de AIVD heeft geen uitgebreid onderzoek ingesteld. Volgens mij was het de RID die dit gerucht gecheckt heeft. De reden daarvoor was de mogelijkheid dat Fortuyn strafbare dingen deed.